Auteur Topic: Wat is jouw nieuws van de dag?  (gelezen 1023106 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1780 Gepost op: 16-10-2009, 11:26:35 »
Geen leuk nieuws om te horen, veel sterkte hiermee, M@ri@nne.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1781 Gepost op: 16-10-2009, 13:19:41 »
Marianne, heel veel sterkte bij het verlies van je collega...  ::hug::
Ich bin ein Bärliner!

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1782 Gepost op: 16-10-2009, 18:42:57 »
Volgend jaar koninginnedag in Middeburg  ::joehoe::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1783 Gepost op: 16-10-2009, 19:17:36 »
Volgend jaar koninginnedag in Middeburg  ::joehoe::
gezocht: auto, hoeft geen apk te hebben maar wel nog te kunnen rijden.....
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1784 Gepost op: 16-10-2009, 20:27:10 »
Gisternacht is mijn auto gejat. Ben de hele middag bezig geweest met aangifte verzekering en RDW regelen.
Gisteravond telefoon van politie Venlo
Ze hebben mijn auto in beslag genomen bij iemand die zich verdacht gedroeg. Of ik hem kwijt was. Van aangifte was nog niks bekend. Ben benieuwd waneer ik um terug krijg en hoe. ::oink::

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1785 Gepost op: 16-10-2009, 21:15:34 »
hmm das wel goed nieuws Marlie!!!
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1786 Gepost op: 17-10-2009, 17:14:19 »

 Ben benieuwd wanneer ik um terug krijg en hoe. ::oink::

dat kon nog weleens een langdurige geschiedenis worden. Een collega van mij kwam bij een kijkdag bij de politie eens zijn kortgeleden gestolen bromfiets op het spoor. Toonde de papieren, plus de aangifte aan de politie, maar kreeg hem niet mee. Dew reden daarvoor is te absurd voor woorden: de dief had geen afstand gedaan van het door hem gestolen object.

Ik hoop echt dat de politie daar in Venlo minder imbeciel reageert als de agenten in Maastricht.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1787 Gepost op: 17-10-2009, 17:14:48 »
Wapens te winnen in Somalische quiz

KISMAYO (ANP) - De winnaar van een op de radio uitgezonden quiz in Somalië heeft geen magnetron, maar wapens gewonnen. De 17-jarige jongen kreeg vrijdagavond een AK-47 machinegeweer, handgranaten, een antitanklandmijn en een computer ter waarde van omgerekend 670 euro uitgereikt in de havenstad Kismayo.
De radicaalislamitische al-Shabaab-beweging, die het al ruim een jaar voor het zeggen heeft in het zuiden van Somalië, had de quiz georganiseerd om jongeren aan te moedigen mee te doen met de heilige oorlog tegen vijanden van Allah in Somalië. De jongeren in de leeftijd van tien tot 25 jaar worstelden zich door vragen over cultuur, wetenschap en de Koran. Onder de verliezers werd één AK-47 met munitie verloot.
Tijdens de prijsuitreiking moedigden de rebellen ouders aan om hun kinderen met wapens te laten oefenen en om ze te laten vechten tegen de vijand. Al-Shabaab heeft een rigide variant van de sharia ingevoerd en probeert gewapenderhand heel Somalië in handen te krijgen. Westerse inlichtingendiensten gaan ervan uit dat de beweging banden onderhoudt met het terreurnetwerk al-Qaeda.


Bron: Dagblad de Limburger

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1788 Gepost op: 17-10-2009, 18:15:46 »
Wapens te winnen in Somalische quiz

KISMAYO (ANP) - De winnaar van een op de radio uitgezonden quiz in Somalië heeft geen magnetron, maar wapens gewonnen. De 17-jarige jongen kreeg vrijdagavond een AK-47 machinegeweer, handgranaten, een antitanklandmijn en een computer ter waarde van omgerekend 670 euro uitgereikt in de havenstad Kismayo.
De radicaalislamitische al-Shabaab-beweging, die het al ruim een jaar voor het zeggen heeft in het zuiden van Somalië, had de quiz georganiseerd om jongeren aan te moedigen mee te doen met de heilige oorlog tegen vijanden van Allah in Somalië. De jongeren in de leeftijd van tien tot 25 jaar worstelden zich door vragen over cultuur, wetenschap en de Koran. Onder de verliezers werd één AK-47 met munitie verloot.
Tijdens de prijsuitreiking moedigden de rebellen ouders aan om hun kinderen met wapens te laten oefenen en om ze te laten vechten tegen de vijand. Al-Shabaab heeft een rigide variant van de sharia ingevoerd en probeert gewapenderhand heel Somalië in handen te krijgen. Westerse inlichtingendiensten gaan ervan uit dat de beweging banden onderhoudt met het terreurnetwerk al-Qaeda.


Bron: Dagblad de Limburger

Ziek  ::ohno::
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1789 Gepost op: 17-10-2009, 18:49:38 »
Amsterdam, 15 oktober 2009 – Naar schatting 150.000 deelnemers aan de Nationale Postcode Loterij lopen hun kans mis op de PostcodeKanjer van 30 miljoen euro, nu hun rekening bij de DSB Bank is geblokkeerd. Door die blokkade is het voor de Postcode Loterij niet mogelijk om hun vaste bijdrage voor de loten tijdig af te schrijven. Dit kan tot zeer teleurstellende taferelen leiden. Als een postcode in de prijzen valt waar een vaste deelnemer woont met een DSB rekening, valt hij ongewild buiten de prijzen.


Voormalige klanten van de DSB Bank buiten de prijzen?

Aangezien het enige tijd kan duren voordat de klanten van de DSB Bank weer bij hun geld kunnen, is de situatie schrijnend als eind van het jaar de Kanjer van € 30.000.000,- getrokken wordt. Het is goed mogelijk dat in de winnende wijk voormalige klanten van de DSB Bank wonen die daardoor toch buiten de prijzen vallen.

DSB Bank heeft, voor zover ons bekend, ruim 400.000 klanten. Nu één op de drie huishoudens meespeelt met de Nationale Postcode Loterij, dreigt een tegenvaller voor 150.000 deelnemers. Zij spelen naar schatting mee met ruim 270.000 loten.
Heeft u vragen, bel 0800 - 1188.



Dit is niet te geloven. De Postcode loterij heeft weet van deze problemen, en kan makkelijk het inleggeld voorschieten, lijkt me. Wanneer 1 van de DSB-klanten prijs heeft, hoe hoog deze ook is, kan die prijs verrekend worden met de inleg, lijkt me.

Het is immers niet de schuld van de deelnemende DSB-klanten, dat ze hun inleg over de komende maand of maanden niet kunnen voldoen. Hier is sprake van overmacht, de Postcodeloterij verspeelt hiermee andermaal veel goodwill, wanneer ze hun poot stijf houden.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1790 Gepost op: 17-10-2009, 18:55:11 »
ik denk niet dat dat zo makkelijk gaat. Dew bedragen zullen wel hoog zijn en het risico is voor de loterij ook erg hoog.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1791 Gepost op: 17-10-2009, 19:08:52 »
Nou, ik vind dat de postcodeloterij toch iets erop moet verzinnen. 150.000 klanten van DSB zijn deelnemer, stel de deelname per persoon voor het gemak even op 1 lot per persoon, dat is anderhalf miljoen euro, dat men moet voorschieten, iets minder overigens. Maar stel dat het gemiddeld aantal loten (verreweg de meesten spelen met 1 lot) op 2 zou komen te liggen, dan is de inleg daarvan 3 miljoen euro. Wanneer ze prijzen moeten uitkeren, ook al zijn het grote prijzen, hoeven ze slechts 10 euro per lot in mindering te brengen op het prijzengeld.

De Postcodeloterij loopt geen enkel risico. Ik ga ervanuit dat de deelnemers die een DSB-rekening hebben, niet van zins zijn om hun deelname op te zeggen, en daarom mag de PCL in dit geval ervan uitgaan dat men door had willen spelen, en dat buiten hun schuld de inleg niet is overgemaakt.


Ik blijf het een starre houding van de PCL vinden, ze hebben vele tientallen miljoenen eigen vermogen. Dan betalen ze de gage van hun ''sterren'' maar eens een keer een maand later.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1792 Gepost op: 17-10-2009, 19:19:24 »
De PCL loopt zeker wel risico. Je kunt er zeker van zijn dat er mensen, die de komende maanden niets winnen, tegen de tijd dat de PCL de achterstallige deelnamegelden gaat innen zeggen dat ze het hadden willen opzeggen.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1793 Gepost op: 17-10-2009, 19:46:42 »

Opzeggingen die met terugwerkende kracht worden gedaan bij het innen van achterstallige inleggelden, hebben geen rechtsgeldigheid.



Het opzeggen van de loterij staat los van welke bank dan ook. Je kan opzeggen wanneer je wil, daar heeft het al of niet toegang hebben tot je rekening, niets mee van doen.
« Laatst bewerkt op: 17-10-2009, 19:50:33 door Bodejos »

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1794 Gepost op: 17-10-2009, 20:04:04 »
Ik denk niet dat het zo makkelijk werkt hoor.
Dit soort zaken zijn vaak zeer complex. Een bedrijf kan nou eenmaal niet anderhalf miljoen gaan voorschieten.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1795 Gepost op: 17-10-2009, 20:42:22 »
Ik denk echter dat de PCL in dit geval eieren voor haar geld gaat kiezen, omdat ze anders teveel deelnemers verliezen. Je moet weten dat ze vele tientallen miljoenen per maand binnen krijgen, en dan kan dat er echt wel vanaf.

Overigens speelt ditzelfde probleem ook bij de Staatsloterij, en ook daar stromen maandelijks de miljoenen binnen.

Ik vernam overigens dat de PCL al een oplossing aan het zoeken is, omdat ook zij inzien dat dit een uitzonderlijke situatie is.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1796 Gepost op: 17-10-2009, 20:45:29 »
De PCL kan zo zien wie een DSB rekening heeft, lijkt me. Dan kan de PCL deze spelers toch een alternatieve manier bieden om hun lot te betalen. Zo moeilijk lijkt me dat toch niet. ???
Geniet nooit met mate...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1797 Gepost op: 17-10-2009, 21:00:53 »
DE PCL is ook echt geen bedrijf dat het loodje legt omdat 150.000 klanten niet kunnen betalen. Er zijn enkele miljoenen deelnemers momenteel, en het zou een slechte zaak zijn als de PCL haar poot stijf houdt. Overigens: ik zie wel berichten over de PCL, maar bij de Staatsloterij zal het probleem toch zeker ook ''spelen''?

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1798 Gepost op: 18-10-2009, 23:18:35 »
De verhoging van de AOW-leeftijd houdt de gemoederen al wekenlang bezig. Maar voor één Limburger is het coalitie-akkoord wel erg zuur. Jac Hansen uit Melick is precies 10 minuten te laat geboren om op zijn 65ste te stoppen met werken. Hij repareert mobiele telefoons en handcomputers bij een bedrijf in Nuth.

Dat Jac nu langer door moet werken is een forse tegenvaller. Hij wilde het liefst al op zijn 62ste met pensioen gaan.

www.l1.nl


Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1799 Gepost op: 19-10-2009, 21:33:54 »
Dat is ehct het toppunt van lulligheid
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!