Auteur Topic: Wat is jouw nieuws van de dag?  (gelezen 1023041 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1800 Gepost op: 19-10-2009, 21:38:50 »
Ik ben net terug uit Madrid en het is geweldige stad ::feest::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1801 Gepost op: 20-10-2009, 21:53:15 »
Ik heb nog steeds mijn auto niet terug. Ik ben al sinds vrijdag aan t bellen maar loopvan t kastje naar de muur. Steeds weer t landelijk nummer en steeds weer niet amsterdam den haag of utrecht neeeeee VENLOOOOOOOOOO Ik heb wel bericht dat maandag a.s de dader voor t gerecht in Roermond moet verschijnen en ik kan daar de schade op hem verhalen, dan moet ik wel binnen 5 dagen reageren. Bel morgen nog maar eens.pff het lijkt wel een bandje Duuuuuuuuuuh ik weet niet wat de schade is want heb de auto nog steeds niet terug of gezien en weet niet wat er weg is. Ik weet alleen dat ik dagelijks onkosten heb aan die toestand.
In t begin was ik er nogal laconiek onder , zo van alles komt goed, maar inmiddels komt er al bloed vanonder mijn nagels.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1802 Gepost op: 20-10-2009, 22:00:10 »
Ik ben net terug uit Madrid en het is geweldige stad ::feest::
leuk gehad?
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1803 Gepost op: 20-10-2009, 22:10:11 »
@marlie: wat een gedoe is dat. ik zou vreselijk kwaad worden om zoiets. ::niet-ok::
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1804 Gepost op: 20-10-2009, 22:19:57 »
Ik heb nog steeds mijn auto niet terug. Ik ben al sinds vrijdag aan t bellen maar loopvan t kastje naar de muur. Steeds weer t landelijk nummer en steeds weer niet amsterdam den haag of utrecht neeeeee VENLOOOOOOOOOO Ik heb wel bericht dat maandag a.s de dader voor t gerecht in Roermond moet verschijnen en ik kan daar de schade op hem verhalen, dan moet ik wel binnen 5 dagen reageren. Bel morgen nog maar eens.pff het lijkt wel een bandje Duuuuuuuuuuh ik weet niet wat de schade is want heb de auto nog steeds niet terug of gezien en weet niet wat er weg is. Ik weet alleen dat ik dagelijks onkosten heb aan die toestand.
In t begin was ik er nogal laconiek onder , zo van alles komt goed, maar inmiddels komt er al bloed vanonder mijn nagels.

 ::hug:: Marlie. ::bravo::

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1805 Gepost op: 20-10-2009, 22:48:03 »
leuk gehad?

ja mooie stad en heerlijk weer ::zon::  ik zat zondag in t-shirt op het terras met een sangria :)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1806 Gepost op: 22-10-2009, 23:28:22 »
Ik heb nog steeds mijn auto niet terug. Ik ben al sinds vrijdag aan t bellen maar loopvan t kastje naar de muur. Steeds weer t landelijk nummer en steeds weer niet amsterdam den haag of utrecht neeeeee VENLOOOOOOOOOO Ik heb wel bericht dat maandag a.s de dader voor t gerecht in Roermond moet verschijnen en ik kan daar de schade op hem verhalen, dan moet ik wel binnen 5 dagen reageren. Bel morgen nog maar eens.pff het lijkt wel een bandje Duuuuuuuuuuh ik weet niet wat de schade is want heb de auto nog steeds niet terug of gezien en weet niet wat er weg is. Ik weet alleen dat ik dagelijks onkosten heb aan die toestand.
In t begin was ik er nogal laconiek onder , zo van alles komt goed, maar inmiddels komt er al bloed vanonder mijn nagels.
Zie je, ook in Venlo beschermen ze de dader. Gaat ie nattuurlijk verklaren dat ie geen afstand doet van de auto, die niet eens van hem is.

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1807 Gepost op: 22-10-2009, 23:52:58 »
Na veel bellen zoeken en zelfs vloeken heb ik gistermiddag de auto teruggekregen.
Tot gisterochtend kon niemand me vertellen waar de auto was. Nadat ik tot aan de commandant van buro Venlo toe gebeld en getierd heb kreeg ik te horen dat ik allang de auto had kunnen ophalen. aaaaaaaaaaah ik weet toch niet waar ik hem moet ophalen. en ow ja u bent Wa verzekerd dus transport word niet vergoed. Gistermiddag alles in t werk gesteld om naar een bergingsbedrijf in Maasbree te gaan. Vrije uren opnemen vervoer regelen en dochter vrij van school nemen je moet toch 2 chauffeurs hebben. Ik bel ff met t bedrijf voor de preciese locatie en daar hoor ik dat ze hem wel transporteren. Bij Diefstal heb je nl recht op eenmalig transport naar elke gewenste loctie in Nederland. (hoor je me vloeken)
Dus gistermiddag krijg ik hem voor de deur geleverd en kan wel janken. Band kapot ruitenwisser afgebroken tankdop afgebroken en kan niet tanken. Tank leeg. Enorme puinhoop binnenkant, Vol modder buitenkant, en t ergste de koppeling naar de filistijnen. Tot overmaat van ramp moet ik meteen dezelfde middag een voegingsformulier met alle schade en kosten insturen naar de rechtbank.
Slachtofferhulp belt mij en geeft wat tips ze hebben niemand vrij die me meteen kan helpen. Ik bel met rechtsbijstand en krijg wat tips het is allemaal te kort dag en kunnen nu zo snel niks voor me doen.
Ik bel een garage en vraag hoe ik dit allemaal voor elkaar krijg zo snel. Breng hem maar even dan doen we t meteen.Band kapot? koppeling?
Transport word niet meer vergoed Uiteindelijk heb ik wat bedragen doorgekregen van schade die ik zelf wel kan vinden maar de verborgen schade zie ik ook niet. ik zit nu al op zo'n 700 euro. Morgen fiets ik naar de garage en ga toch kijken wat ik voor maandag nog geregeld kan krijgen
Ik heb wel een verzoek tot aanhouding van de zaak ingediend.
Deze ellende gun je niemand

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1808 Gepost op: 23-10-2009, 09:03:24 »
Oh Marlie wat een ellende zeg en wat zul jij de dader(s) vervloeken op dit moment.
Ik weet precies hoe het voelt want ons opeltje is destijds ook gestolen en gebruikt voor joyriding en vervolgens total loss gereden.
Daarnaast heel veel moeite moeten doen om alle bekeuringen, die ze in twee dagen tijd hebben gereden, ongedaan te maken want die waren immers niet voor ons.
Door die eikels hebben wij dus niets teruggekregen voor ons opeltje, want hij was al tien jaar oud en niks meer waard zeg maar, maar voor ons was hij alles waard.
De daders zijn bij ons nooit gevonden en dus kregen we ook niets van de inboedel vergoed.

Ik wens je heel veel sterkte met het afhandelen én repareren van de schade en hoop dat je nog iets terugkrijgt als schadevergoeding ::hug::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1809 Gepost op: 23-10-2009, 13:32:14 »
Het meest schofterige van deze gang van zaken is, dat je als slachtoffer ongeveer in de dader-rol wordt geduwd. Ja maar mevrouwtje, je had hem ook niet zomaar daar moeten laten staan he? Dat is vragen om problemen.

Nee, die agenten weten hun weg wel om hun eigen schade vergoed te krijgen, als het hun overkomt.

Iets soortgelijks is een flatgenoot van me hier overkomen. Maar bij hem speelde er nog iets anders een rol. Die persoon constateerde dat zijn auto van de parkeerplaats was verdwenen, en nog voor ie aangifte ging doen, vond ie hem ergens in een berm terug. Hij nietsvermoedend de sleutels in het contact gestoken, auto naar huis gereden, terug op de parkeerplaats gezet. Wordt ie aangehouden door de politie, die hem hadden zien rijden, meteen in de boeien geslagen, en naar het bureau.

Wat bleek: zijn auto was in de korte tijd van vermissing gebruikt voor een overval, daders waren voortvluchtig, maar het kenteken, type en kleur van de auto waren bekend.

Auto twee weken kwijt geweest, 3 dagen onterecht in een politiecel gezeten. Toen ie weg mocht, kon er nog geen excuus van die lompe boeren van de politie Limburg Zuid af.

Maar burgemeester Houben, de voorganger van Leers, heeft er persoonlijk voor gezorgd dat de betrokken agenten deze misser kwamen goedmaken. Een grote bos bloemen, een diner-bon voor 2 personen, en de kosten van 3 dagen onbetaald verlof tot op de laatste cent vergoed gekregen.

1 van de agenten stond op de nominatie voor promotie te krijgen. Jammergenoeg voor hem ging dat feestje niet door.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1810 Gepost op: 23-10-2009, 13:37:18 »
Vergeet nog iets: je moet je inderdaad zo snel mogelijk ''in rechte voegen'' zoals ze dat noemen, en een civiele procedure starten om alle zichtbare en nog niet ontdekte gevolgschade vergoed te krijgen.

Maar niet alleen je auto-schade, ook je verlof-uren, alles wat op geld te baseren is, als schade opgeven. Wanneer de dader geen geld heeft om die te vergoeden, dan is er nog altijd de Dadings-ambtenaar, dat is de medewerker bij de rechtbank, die rechtstreeks in gesprek gaat met de dader, en met hem een regeling treft om de schade TOCH op hem te verhalen.

Maar ik kan begrijpen, dat het naast een forse geldsom, ook een heleboel ellende is, die je nu wordt aangedaan.

Hoog tijd dat in Nederland de daders eens als daders worden gezien, en niet als zielepoot bij wie niks te halen valt.

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1811 Gepost op: 23-10-2009, 13:43:38 »
Ik heb afgelopen nacht rond half 2 de auto naar de garage gebracht. ::jaja:: Samen met mijn dochter. Ik ga even niet uitleggen hoe ik dat gefixed heb. Vanochten ben ik meteen daarheen gefietst en heb een officiele offerte gekregen. Nu heb ik alles wat ik hebben moet om maandag te verschijnen op die zitting. Ik moet nog wel alles netjes ordenen.
Ik heb met rechtsbijstand afgesproken te wachten met een civiele procedure totdat ik de uitspraak van maandag weet. Als die afdoende is ben ik er klaar mee. zo niet ga ik "vrolijk" verder.
Ik heb alle mogelijke kosten ingediend tot de postzegels en briefpapier aan toe.
Eigenlijk zou ik mijn shag ook nog moeten opgeven ik rook me te pleuris. >:D
En nu heb ik dan eindelijk even tijd om mijn huis op orde te brengen.
Door alle sores heb ik daar al een week niet veel meer aan gedaan.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1812 Gepost op: 23-10-2009, 13:53:19 »
Dat laatste zal niemand je kwalijk nemen. Goed dat je zelf het nodige doet, dat houdt je bezig, en dat weerhoudt je er ook van je neiging om de dader de nek om te draaien, wat al te letterlijk te nemen.

Heel simpel: een dader moet van het gevoel doordrongen worden dat ie met zijn tengels van andermans spullen af moet blijven, en daar schort het in ons land nogal eens aan, helaas.

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1813 Gepost op: 26-10-2009, 21:47:06 »
ff een kort verslag van de zitting van vandaag Ik ben dus naar Roermond geweest.
De verdachte was er wel ergens maar niet in de zaal.
Hij had verklaard dat hij de auto geleend had van zijn dealer Rachid waar hij elke dag zijn heroine van koopt. ::jaja:: Hij had daar geen telefoonnummer van.  ::oink::
Hij wist niet dat de auto gestolen was.Dus kon hem geen diefstal ten laste worden gelegd. ::ohno::
O ja hij had een strafblad van 14 pagina's.
Je begrijpt dat dit vanaf morgen een civiele prcedure gaat worden. ::zweep::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1814 Gepost op: 26-10-2009, 22:07:57 »
iemand die geen telefoonnummer van zijn dealer had? Doen die dat dan met tam-tam?

Ik zou het inderdaad op deze manier spelen, de enige manier om je schade vergoed te krijgen.


Veel sterkte, Marlie.  Persoonlijk vind ik dat een junk zijn rechten als burger niet mag doen gelden, zodat ie een rechtszaak sowieso zal verliezen. Waar ie het geld vandaan haalt om jou schadeloos te stellen? Dat zou ie zich moeten bedenken VOOR ie een dergelijke daad begaat. Maar je hebt te maken met de hersenloze variant van de homo sapiens, en die denken overal mee weg te komen.

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1815 Gepost op: 26-10-2009, 22:20:26 »
Ik leg me zolang t nodig is bij dit vonnis neer. En junks kan ik niet allemaal over een kam scheren ik werk er tenslotte dagelijks mee en kan in veel gevallen ook begrip voor hun opbrengen.
In dit geval heb ik meer moeite met zijn advokaat die in veel woorden vertelde dat ik op deze manier mijn auto door de volgende keuring probeerde te krijgen omdat hij vond dat er in een dag niet zoveel schade toegebracht kon worden.
En dat maakt me pas echt pissig.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1816 Gepost op: 26-10-2009, 23:08:49 »
even wat luchtigs, al hoop ik dat Marlie alles vergoed krijgt

de spiegel en de lamp in de lift van mijn flat hangen niet handig
de lamp hangt in het midden van de lift als je dan goed in de spiegel wilt kijken, sta je in je eigen licht :(
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1817 Gepost op: 26-10-2009, 23:25:37 »
en als je schuin in de hoek gaat staan? Dan heb je iig geval de helft van je gezicht in t licht. in de andere hoek je ander helft. Maar daar zijn die spiegels niet voor he ze zijn er voor je veiligheid zodat je kunt zien wat een ander achter zijn rug uitvoert.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1818 Gepost op: 26-10-2009, 23:40:29 »
ow zijn ze daar voor ???

nou nee, hoe ik ook ging staan lukte me toch niet te zien wat ik wilde zien ....
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1819 Gepost op: 27-10-2009, 17:58:37 »
ow zijn ze daar voor ???

nou nee, hoe ik ook ging staan lukte me toch niet te zien wat ik wilde zien ....

ben ik wel heel benieuwd wat jij wilde zien ???
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.