Auteur Topic: John is de mol (deel 6)  (gelezen 29133 keer)

Offline vlaming

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:John is de mol (deel 6)
« Reactie #60 Gepost op: 17-04-2002, 18:35:24 »

Is hij ingehuurd om ons op het verkeerde spoor te zetten?  8)

ja zeker, de AVRO betaalt mij hiervoor, zo'n 25€/uur, een leuke bijverdienste  :P  :o 8) :P

om toch nog  ff on topic te komen, john maakt zich erg verdacht in aflevering 9+10, vooral die cijfercombinatie op de moterkap blijft me dwars zitten *zucht*

nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Pino

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
« Reactie #61 Gepost op: 17-04-2002, 18:40:07 »

ja zeker, de AVRO betaalt mij hiervoor, zo'n 25€/uur, een leuke bijverdienste  :P  :o 8) :P

om toch nog  ff on topic te komen, john maakt zich erg verdacht in aflevering 9+10, vooral die cijfercombinatie op de moterkap blijft me dwars zitten *zucht*

Dat je John verdacht vind, dat snap ik, maar waarom juist die cijfercombinatie, dat vond jij toch juist onmols?

A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #62 Gepost op: 17-04-2002, 18:44:36 »
Dat je John verdacht vind, dat snap ik, maar waarom juist die cijfercombinatie, dat vond jij toch juist onmols?

die cijfercombinatie staat er nog maar net op, vers, op de modder....john moet dus ergens gestopt zijn om die er op te zetten, en dat in combinatie met het feit dat hij een half uur onderweg was met die jeep .......is dus verdacht imho

« Laatst bewerkt op: 17-04-2002, 18:46:45 door vlaming »

Offline Pino

• Forumlid
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
« Reactie #63 Gepost op: 17-04-2002, 18:51:45 »
Dank je, Vlaming, begrijp ik je weer!

A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Ville

• Forumlid
« Reactie #64 Gepost op: 17-04-2002, 19:30:24 »

die cijfercombinatie staat er nog maar net op, vers, op de modder....john moet dus ergens gestopt zijn om die er op te zetten, en dat in combinatie met het feit dat hij een half uur onderweg was met die jeep .......is dus verdacht imho

Het kan natuurlijk ook nog dat John de cijfercombinatie op de motorkap zet en dan vervolgens door plassen rijdt in de hoop dat het eraf zou gaan. Als hij dan bij Jantien aankomt en de cijfercombinatie was idd verdwenen, dan had hij nog kunnen zeggen dat hij (vanwege zijn slechte geheugen ;) ) de cijfercombinatie op de motorkap had gezet en dat hij nu niet meer precies weet wat die was. Dat hij bijvoorbeeld nog wel wist welke cijfers het waren maar dat hij de volgorde niet meer precies wist.

Maar volgens mij sla ik door en zoek ik gewoon redenen voor John  :P

don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline Momferdina

• Forumlid
« Reactie #65 Gepost op: 17-04-2002, 19:37:35 »

MOGELIJKE VERKLARING:
John was onderweg de cijfercode toch vergeten, tja, wat nu? Gauw met zijn mollen mobiel even bellen... :
"heb je de code nu?"
"Ik heb geen pen bij me.."
"jee.. euh, schrijf het dan op de moterkap ofzo... met je vinger"
"de moterkap is schoon, je ziet het amper"
"rij dan nog een paar keer door de modder..."
"okeee.. goed idee!"

En zo kwam het dan....

Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #66 Gepost op: 17-04-2002, 19:38:38 »

Het kan natuurlijk ook nog dat John de cijfercombinatie op de motorkap zet en dan vervolgens door plassen rijdt in de hoop dat het eraf zou gaan. Als hij dan bij Jantien aankomt en de cijfercombinatie was idd verdwenen, dan had hij nog kunnen zeggen dat hij (vanwege zijn slechte geheugen ;) ) de cijfercombinatie op de motorkap had gezet en dat hij nu niet meer precies weet wat die was. Dat hij bijvoorbeeld nog wel wist welke cijfers het waren maar dat hij de volgorde niet meer precies wist.

Maar volgens mij sla ik door en zoek ik gewoon redenen voor John  :P

lijkt me wel heel errug opvallend dat je *drie* cijfertjes niet kunt onthouden, een betere optie voor de Mol in de proef was tijd verliezen & rekenen op falen vd anderen die meer cijfers moesten onthouden. trouwens de code staat op de modder, vers vd pers.

ciao
vlaming

Offline Anzjie

• Forumlid
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #67 Gepost op: 17-04-2002, 20:06:34 »

lijkt me wel heel errug opvallend dat je *drie* cijfertjes niet kunt onthouden, een betere optie voor de Mol in de proef was tijd verliezen & rekenen op falen vd anderen die meer cijfers moesten onthouden. trouwens de code staat op de modder, vers vd pers.

ciao
vlaming

Het kan ook nog dat Jantien die cijffers geschreven heeft om het beter te onthouden in combinatie met haar cijffers, ik heb zelf ook altijd als ik iets een keer opschrijf dat ik het beter onthoud..

Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

aggie

• Gast
« Reactie #68 Gepost op: 17-04-2002, 22:29:35 »

in de grond boren zou ik niet schrijven Jayne, ik vind wel dat jullie te veel conclusies proberen trekken uit die laatste aflevering, het stemgedrag, de verdachtmakingen etc. het is allemaal zeer goed mogelijk wat jullie schrijven, zeer logisch ook, maar het zijn toch allemaal veronderstellingen. de reactie kan het dit jaar volledig anders aangepakt hebben. george maakt voor mij nog evenveel kans de Mol te zijn, ook al stemmen de andere 2 op hem (misschien zijn dat nu éénmaal de feiten na 3 weken, wel raar dat ze op 't eind bij hem zitten en we vroeger nauwelijks op george zagen stemmen) en ook al hebben we 2minuten verdachte footage van hem gezien. ik geef toe dat ik graag voor wat verwarring zorg :P

ciao
vlaming

Ik vind het helemaal niet gek dat George pas nu in beeld is. Er was immers eerst veel meer om uit te kiezen. Karen was verdacht, Ellen kon er wat van en ook Prince was een mogelijkheid. Toen die afvielen viel het oog als vanzelf op 1 vd 2 overgeblevenen: George.

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #69 Gepost op: 17-04-2002, 23:41:43 »

Het kan ook nog dat Jantien die cijffers geschreven heeft om het beter te onthouden in combinatie met haar cijffers, ik heb zelf ook altijd als ik iets een keer opschrijf dat ik het beter onthoud..

je moet het maar eens herbekijken blackmollie, die cijfers stonden er al.....ik begrijp trouwens niet waarom je het niet met me eens bent? vind ik al eens iets verdacht aan john  ;)

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #70 Gepost op: 17-04-2002, 23:50:32 »

Ik vind het helemaal niet gek dat George pas nu in beeld is. Er was immers eerst veel meer om uit te kiezen. Karen was verdacht, Ellen kon er wat van en ook Prince was een mogelijkheid. Toen die afvielen viel het oog als vanzelf op 1 vd 2 overgeblevenen: George.

ik heb zo'n gevoel dat er ook al in aflevering 9 massaal op george gestemd werd, maar dat we de echte keuzes van ellen & jantien dan niet te horen hebben gekregen .

mvg
vlaming

Offline bertha531

• Forumlid
« Reactie #71 Gepost op: 18-04-2002, 01:23:29 »
Ik dacht namelijk ook dat de productie zou proberen de Mol zogenaamd op een kandidaat te laten stemmen, zodat het zou lijken alsof ze allemaal iemand anders verdenken. M.a.w.: Als Jantien de mol zou zijn, zouden ze haar op John hebben laten stemmen.

Ik heb mn oogkleppen al opgedaan dus ik kom alleen maar hier in het John de mol-topic, maar idd een erg mooie variatie. Zou veel logischer zijn als ze op John zou stemmen ja.

ik vind wel dat jullie te veel conclusies proberen trekken uit die laatste aflevering, het stemgedrag, de verdachtmakingen etc. het is allemaal zeer goed mogelijk wat jullie schrijven, zeer logisch ook, maar het zijn toch allemaal veronderstellingen. de reactie kan het dit jaar volledig anders aangepakt hebben.

In principe heb je gelijk vlaming, maar het is tenminste nog ergens op gebaseerd, nl op vorige MOL-series. (Deborah stemde op ikweetznnaamnietmeer  :o, schandalig, maar iig niet op Petra waardoor dus een driehoek ontstond, bij Nico was het niet mogelijk).

En dat is dus al op heel wat meer gebaseerd dan andere ''theorien'' die zo hier en daar op het forum genoemd worden :).
Maar idd ze kunnen het dit jaar volledig anders aangepakt hebben ja...

Maar zoals ik al zei: Vlaming was het niet met me eens.

Nou en? Luistert er hier iemand nog echt naar vlaming dan?  ;D (de naam alleen al  :P )
Maar dat er zelfs 2 personen onafhankelijk van elkaar op dit hetzelfde idee komen geeft alleen maar aan hoe goed het is...

Gr. B.

Edit: ikweetzijnnaamnietmeer = Robin, schiet me net weer te binnen... pfiew :)

« Laatst bewerkt op: 18-04-2002, 01:26:05 door bertha531 »

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #72 Gepost op: 18-04-2002, 09:15:49 »
Nou en? Luistert er hier iemand nog echt naar vlaming dan?  ;D (de naam alleen al  :P )

>:(

Bestel nu Knuffel Koe Bertha531

Grootte 60 cm

Nlg 59,95 | Euro 27,20

om te knuffelen of om af te reageren , naar keuze  ;)
 :P

« Laatst bewerkt op: 18-04-2002, 09:20:10 door vlaming »

Offline Knudde

• Forumlid
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
« Reactie #73 Gepost op: 18-04-2002, 09:23:40 »
Geef mij dan maar de 'afreageerkoe'

Zo eentje ongeveer... ;D ;)

De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Knudde

• Forumlid
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
« Reactie #74 Gepost op: 18-04-2002, 09:29:03 »

Hmmm, d'r is blijkbaar niet veel meer bijgepost gisterenavond; 't is dan ook gezellig toeven aan de bar uiteraard  :D

Maar toch goed de aandacht weg getrokken Vlaming! Zo ineens van onderwerp veranderen en die Nederlanders die er zo in lopen..., een échte molsactie! Mijn felicitaties!

Ben overigens benieuwd of ze nu de grootste verrassing voor morgen voorbehouden hebben. Een tweede vliegtuig bvb met Ellen aan boord... ::)

De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Nouky

• Forumlid
« Reactie #75 Gepost op: 18-04-2002, 11:42:27 »
John, die tijdens de aflevering dat er na de executie niemand uitging (Afl.4), als laatste aan de beurt was en er dus eigenlijk vanuit zou moeten gaan dat hij dan degene zou moeten zijn die naar huis moest (immers alle anderen hadden al een groen scherm gehad), en totaal niet verbaasd leek dat ook hij mocht blijven.

Nouky

PS. John tussen al die schaapjes... John de Wolf klinkt ook wel he? ;D

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #76 Gepost op: 18-04-2002, 11:50:32 »

John, die tijdens de aflevering dat er na de executie niemand uitging (Afl.4), als laatste aan de beurt was en er dus eigenlijk vanuit zou moeten gaan dat hij dan degene zou moeten zijn die naar huis moest (immers alle anderen hadden al een groen scherm gehad), en totaal niet verbaasd leek dat ook hij mocht blijven.

een mogelijke(!) verklaring : john wist dat hij een vrijstelling had verdient door te saboteren in de driehoeksopdracht (telefoontje naar de mol etc.), hij kan dus geweten hebben dat hij er niet uit kon gaan

ciao
vlaming

Offline Nouky

• Forumlid
« Reactie #77 Gepost op: 18-04-2002, 12:42:57 »
Okay Vlaming, ff nog een ander theorie dan;
Die code die Deenigeechte ons heeft gegeven op dit forum
3 10 13 9 4 10 17 16

Op zoek naar naar de Mattheus Passion van Bach kwam ik dit tegen;

"Zoekt en gij zult altijd wel iets vinden" (naam van de site!!)

Volgens deskundigen is alle muziek van Bach gecomponeerd aan de hand van een verborgen getallensymboliek (Bach-alfabet). Het alfabet van Bach is anders dan het gewone alfabet, nml. maar 24 letters:

a=1 b=2 c=3 d=4 e=5 f=6 g=7 h=8 i/j=9 k=10 l=11 m=12 n=13 o=14 p=15 q=16 r=17 s=18 t=19 u/v=20 w=21 x=22 ij=23 z=24

Bij dit alfabet worden de cijfers opgeteld en die uitkomst (getal) heeft een bepaalde betekenis.
Dus 3+10+13+9+4+10+17+16=82  8+2= 10
Neem je het woord Mol, dan wordt het 12+14+11=37  3+7=10

Als we dan kijken naar de codes van de estafetteopdracht:

Jantien 8726---> 8+7+2+6=23  2+3=5
     of  8562(verandere cijfers op off. site)--->8+5+6+2= 21  
                                                               2+1=3
George 613---> 6+1+3=10
John 857---> 8+5+7=20 (2 x 10)

Waar die 5 en die 3 voor staan ben ik vergeten te kijken, haha, maar dat zal ik nog ff nazoeken. :D
Echter de 10 heeft wel een mooie betekenis nml.
10=GOD (1=God en 9=symbool Kruis)                            

Snappen jullie het nog ;D?
Dus misschien is het George (10), bovendien herkende hij Bach!
Of John (2x 10= MOL GOD :D)
En wie roept er elke keer 10!! John, bovendien had hij toch ook een rozenkrans met een kruis eraan...
Of toch Jan10?

Zucht, ik kan bijna geen wijs meer uit m`n eigen theorieen, maar het is leuk geprobeerd.

Nouky... die weigert van John af te stappen!!!  :P (en `m daarom ook onder dit topic zet!)
                                                                         PS. "Pfff... Nouky, weer die verwijzing naar de Bijbel? Tja, ze zijn erg gelovig hoor in Portugal!"

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #78 Gepost op: 18-04-2002, 12:43:53 »
Ik kan me herinneren dat 1 van de kandidaten (kennelijk) heel zeker wist te vertellen dat Kerstin de vrijstelling had gehad. Het moet aan het einde van afl. 4 of ergens in afl. 5 zijn geweest.

Wie was dat ook alweer? Was dat toevallig ook John?

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #79 Gepost op: 18-04-2002, 12:47:27 »
Mooie vondst Nouky! Maar als ik 't goed begrijp, kunnen we zo toch weer bij alle drie de kandi's uitkomen. Das jammer.  

Maar 't is iig weer 'n moedige poging. :)