Auteur Topic: Jantien is de mol (deel 4)  (gelezen 14192 keer)

Offline Compuart

• Realitynet.nl Administrator
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Jantien is de mol (deel 4)
« Gepost op: 16-04-2002, 21:07:00 »
Nog maar 4 delen  :o

ohja, hier is deel 3

Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Erik TKS

• Forumlid
Re:Jantien is de mol (deel 4)
« Reactie #1 Gepost op: 16-04-2002, 21:08:55 »
Ha, een vierde deel voor dit onderwerp! Dat had ik voor de laatste uitzending niet meer verwacht. Meteen even samenvatten waarom Jantien voor mij de mol is:
  • Ze heeft van de drie finalisten het minste geld verdiend ;D
  • Er zijn voor haar duidelijke hints in het programma verstopt (leeftijden ports en enveloppen) ;D
  • Stemgedrag: iedereen die op Ellen stemde vloog eruit behalve Jantien in aflevering 1-8 ;D
Waarom ik soms twijfel aan Jantien als mol:
  • Karen had haar in aflevering 3-5 als mol en vloog er in aflevering 6 uit >:(
Vrijdag hoop ik erachter te komen welke van deze twee lijstjes ik had moeten vertrouwen.

« Laatst bewerkt op: 17-04-2002, 00:15:48 door Erik TKS »

aggie

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 16-04-2002, 21:11:37 »
Ik heb ook nog wel verdachte acties:

1. haalt bij de ragatta een negatief aantal meters met het optimistje
2. bij de geldwagenopdracht communiceert ze slecht
3. bij het bepalen van het middelpunt van de driehoek heeft ze prince weinig aanwijzingen gegeven
4. bij de kidnapping van kerstin vond jantien de sleutel te laat.
5. bij het gids instuderen heeft jantien bepaalde aanwijzingen verzwegen
6. bij het schapenhoeden waren er makkelijkere oplossingen
7. jantien hielp slecht met het schapendrijven
8. ze stopte met het busje 50 meter voor het einde
9. Jantien liegt bij de kofferopdracht
10. Jantien zegt dat ze de mol is bij die opdracht
11. Jantien krijgt de enveloppen van de mol en heeft controle bij het uitdelen ervan
12. Koos het verkeerde bordje bij kent uwzelfe opdracht
13. Geeft Ellen een verwarrend ezelsbruggetje
14. Wil niet de kamer uitklimmen via de balken
15. Gaat parachute-springen ondanks haar hoogtevrees (heeft echter ook al op een vliegtuig gezeten...)
16. Wijst een verkeerde rotsformatie als 'walvis' aan
17. Ze verdenkt george op het eind en is gedetailleerd over de verdenkingen bij de fietsproef terwijl ze in de andere groep zat

Maar onmols was:

Jantien ziet het bouwwerk op de foto Hier hadden ze zeker voorbij gereden als Jantien het niet had opgemerkt en dan hadden ze heel veel tijd verloren.

Jantien lost het muziekraadsel op (koffie, koffie....) Ook hiermee is veel tijd gewonnen, want het essentieel in het vinden van de volgende aanwijzing.

Jantien liedjesopdracht Deed voor een mol teveel haar best

Jantien gaat ondanks haar hoogtevrees bovenop een vliegtuig zitten. Onmols, want dit was één van de weinige opdrachten (deze serie) die je met goed fatsoen kon weigeren.

Jantien en Harry zetten de bus in vak juiste vak, waarin de boom moet vallen (maar ze slagen niet in de oorspronkelijke opdracht) Onmols omdat de bus volgens mij precies op de goede plek stond als John en George de boom in het midden tussen het 5.000 en het 10.000 vak hadden gemikt.

Jantien onthoudt twee cijfercombinaties. Als mol had ze kunnen proberen 2 cijfertjes om te draaien

« Laatst bewerkt op: 16-04-2002, 21:15:37 door Aggie »

Offline Mr._Jones

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 17-04-2002, 09:22:43 »
De opdracht met het geblindeerde busje.

Wie heeft er hier net als ik ervaring met wagenziekte? Mensen die daar ook last van hebben (gehad) weten dat Jantien hier 2 dingen gedaan heeft, die TOTAAL NIET KLOPPEN voor iemand die echt wagenziek is.
1. Ellen is ziek, stapt uit en mag niet verder. Als je echt wagenziek ben, wil je niet meer achterin zitten en ACHTERUIT rijden!!! Het eerste dat dan goed is, is vooruit rijden en dus het busje besturen. Maar dat gebeurt niet, Harry gaat rijden. Terwijl Jantien al vanaf het begin aangeeft dat ze misselijk is...
2. Op het moment dat het Jantien allemaal teveel wordt, gooit ze de deur open en hangt ze haar hoofd uit de deur. Ten eerste ziet er niet geloofwaardig uit dat ze echt moet kotsen, maar dat is mijn mening. Wat ik veel vreemder vind, is dat ze in het busje blijft zitten! Het ALLEREERSTE dat je wil als je wagenziek bent, is naar buiten en weg van de auto. Kijk naar Ellen die binnen een seconde in de berm stond. Je blijft niet hangen in zo'n busje zoals Jantien doet.

Denken, Zweten, Breken... en het ineens zeker weten... Jantien is de mol!!!

You don't wanna fall apart this time

Offline Tweety

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #4 Gepost op: 17-04-2002, 09:23:59 »
Op de valreep begin ik toch nog heel erg aan Jantien te twijfelen. Ik had haar al bijna afgeschreven (5% verdacht) maar ik zit nu oude afleveringen te herbekijken en de verdenking groeit met de dag.

Eerst met de schapenopdracht: John zegt: Kunnen ze niet alle 100 er uit? Nee, zegt Jantien, dat lijkt me veel te onoverzichtelijk…..

Nu weer met de koffertjes opdracht: Waarom kiest Jantien uiteindelijk niet voor de vrijstelling? Als haar enige doel is dat de vrijstelling er niet uit gaat, kan ze het beste zelf voor de vrijstelling kiezen. Als zij de enige is heeft ze een vrijstelling, als er nog iemand anders voor kiest, gaat de vrijstelling er dus niet uit.
Bovendien was de opdracht geslaagd geweest als Jantien voor de vrijstelling had gekozen, zoals ze had gezegd.
Wist Jantien soms vantevoren wat de anderen hadden gestemd?

Ben benieuwd wat er nog uit het volgende her-her-herbekijken komt…

Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Mr._Jones

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 17-04-2002, 09:35:32 »
Tweety, ik ben met exact hetzelfde bezig (alles her-bekijken) en weet ook niet wat me overkomt. Was ik na aflevering 1-4 toch overtuigd dat het George was, zo ben ik na gisteravond aflevering 5-8 bekeken te hebben weer bekeerd tot Jantien...
Waar gaat het heen in de laatste 2 afleveringen? Ik heb geen idee...
Pure Morning...

Offline super_mario

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 17-04-2002, 09:38:19 »
Ja inderdaad JANTIEN IS DE MOL ;D

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #7 Gepost op: 17-04-2002, 09:48:05 »
Als het inderdaad Jantien is dan kom ik echt niet meer bij. Vanwege al die George-is-de-mol fanaten die op dit forum zitten  ;D en omdat ik er zelf met John dus ook al die tijd naast gezeten zou hebben..  :-/

Ik ga toch proberen voor vrijdag nog zoveel mogelijk te her-bekijken.
....wordt vervolgd.....

P.S. Ik hoop dat je mollenvangkwaliteiten even goed zijn als je muzieksmaak Mr._Jones!

Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 17-04-2002, 09:53:31 »
Kunnen we nog 1 onmolse actie voor Jantien noteren?

- Jantien geeft bij de portopdracht het goede antwoord op de vraag 'Wie wil er graag in New York wonen' toen Karen en Kerstin haar hierover belden (antwoord: George). Ze deed dit ook weer vroeg in de opdracht, voordat ze (als mol) kon weten dat de opdracht zou mislukken. Bovendien had ze hier makkelijk kunnen liegen, want het was de 2e dag en men wist nog niet zoveel van elkaar.

En verder nog wat opmerkingen over punt 8 (busje) en punt 15 (parachute) van haar molse acties:

- T.a.v. 8: Als ze de Mol is, heeft Jantien hier ook wel weer heel veel risico genomen dat de opdracht misschien zou slagen. Hoe kon ze immers weten dat Ellen zo misselijk zou worden dat ze zou uitstappen??!! Want was dat niet gebeurd, dan was Harry gewoon bij haar achterin blijven zitten en had hij de bus tot het eind geleid, al was Jantien 100x uitgestapt omdat ze misselijk was!

- T.a.v. 15: Dit is geen molse actie. Het spel was immers al ten einde. Hier zou alleen wat aan af te leiden zijn, als ze eerder in het spel een opdracht zou hebben geweigerd vanwege haar hoogtevrees en dat is niet gebeurd. (Geldt ook voor George!) Vergeet niet dat ze ook op een vliegtuig gestaan heeft. Kennelijk kan Jantien zich op zo'n moment toch over die vrees heenzetten.

Offline Mr._Jones

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 17-04-2002, 09:56:35 »
Tweety, wat vind je dan van mijn toevoeging aan het 'John is de mol'-topic?

Ik hoop dat voor jou hetzelfde geldt wat betreft muzieksmaak Tweety. Heb je ze gezien op Lowlands? (Oei, hiervoor moeten we ons verplaatsen naar de huiskamer...)

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 17-04-2002, 10:23:29 »

Als het inderdaad Jantien is dan kom ik echt niet meer bij. Vanwege al die George-is-de-mol fanaten die op dit forum zitten  ;D en omdat ik er zelf met John dus ook al die tijd naast gezeten zou hebben..  

er zitten minstens evenveel John-is-de-mol fanaten hier imho (ze laten zich wel iets minder horen dan sommige George verdenkenrs)...wat Jantien betreft, zij is altijd mijn reserve mol gebleven, ik heb haar steeds meer verdacht dan John, hoewel ik nu ook aan hem begin te twijfelen na de 2 laatste afleveringen..... ik hou het toch maar bij George wegens net iets te veel Onmolse akties vd andere 2

Citaat

Ik ga toch proberen voor vrijdag nog zoveel mogelijk te her-bekijken.
....wordt vervolgd.....

waar heb ik dat zinnetje eerder gezien? :P

ik zou ook nog graag een paar afleveringen herbekijken, maar komt er waarschijnlijk niet meer van  :-/

ciao
vlaming

nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Mr._Jones

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 17-04-2002, 13:29:33 »

Offline Mr._Jones

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 17-04-2002, 13:33:07 »
Sorry van het vorige bericht... ging iets mis...

Koffertjesopdracht:
Wat kan het doel van Jantien geweest zijn? Ze probeert in beide gesprekken de persoon in kwestie te overrompelen en de vrijstelling op te eisen. Ze hoort van beide personen dat ze voor de 5 vragen gaan. Ze kiest uiteindelijk voor de 5 vragen waar ze het geen moment over heeft gehad! De kans is natuurlijk groot dat 1 van beide personen bij zijn keuze blijft. In dat geval hebben Jantien + die ander dezelfde keus en is de opdracht dus mislukt.

Is volgens mij de enige manier waarop ik het gedrag van Jantien kan verklaren.

Heeft iemand nog iets te zeggen op mijn vorige post bij 'Jantien is de mol' over wagenziekte?

Offline Mr._Jones

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 17-04-2002, 13:52:54 »
Uit het dagboek van de mol, aflevering 3:
Ik bedoel, tijdens die berg opfietsen waren we niet allemaal samen, maar mensen die tijdens het balvangen gaan slapen, missen vrijwillig iets. Hoewel, ik begrijp het wel, zo’n nacht is best vermoeiend. Wat zou jij hebben gedaan?

Was Jantien niet gaan slapen?

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 17-04-2002, 13:58:16 »
Met haar wagenziekte zorgde Jantien er natuurlijk voor dat de opdracht niet slaagde. Maar dan had ze (als Mol) ook wel heel veel te danken aan Ellen, want als die niet eerder uitgestapt was, had Harry nog altijd achterin gezeten om de bus te leiden en was de opdracht waarschijnlijk wel geslaagd...

En of Jantien ook kon gaan rijden? Ja, had misschien gekund, maar eerlijk gezegd heb ik haar nog helemaal niet achter het stuur gezien. Heeft ze wel een rijbewijs?

aggie

• Gast
« Reactie #15 Gepost op: 17-04-2002, 14:10:14 »

Met haar wagenziekte zorgde Jantien er natuurlijk voor dat de opdracht niet slaagde. Maar dan had ze (als Mol) ook wel heel veel te danken aan Ellen, want als die niet eerder uitgestapt was, had Harry nog altijd achterin gezeten om de bus te leiden en was de opdracht waarschijnlijk wel geslaagd...

En of Jantien ook kon gaan rijden? Ja, had misschien gekund, maar eerlijk gezegd heb ik haar nog helemaal niet achter het stuur gezien. Heeft ze wel een rijbewijs?

Jantien was wagenziek. Dat kan een molstreek zijn. Echter het was Harry die zei dat de wagen vast zat toen Jantien vlak bij de finish nog door wilde. Dus Harry heeft in feite de opdracht op het eind doen mislukken.

Offline Tom_Tom-

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 17-04-2002, 15:36:59 »
Jantien is de mol. Ik denk het ook. Ook al was de afgelopen aflevering nogal John=mol (geen bedrag bij John, zijn gedrag), maar toch. Ze heeft het meeste geld verspild, dat staat gewoon vast. En door zich als een soort van moedertje te gedragen wordt ze ook minder snel verdacht. En ik blijf erbij dat de Mol een vrouw is, en aangezien Ellen eruit is, is Jantien de Mol.

en de trappers van de ketting van de assen van de spaken van de velg van de banden van de wielen van de fiets van Piet van pa zijn zojuist gepasseerd

Offline Pino

• Forumlid
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
« Reactie #17 Gepost op: 17-04-2002, 15:58:51 »

En ik blijf erbij dat de Mol een vrouw is

Is dat gebaseerd op een gevoel of op bepaalde feiten? Daar ben ik nieuwsgierig naar.

A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 17-04-2002, 16:44:12 »

Is dat gebaseerd op een gevoel of op bepaalde feiten? Daar ben ik nieuwsgierig naar.

de eerste was een V, de tweede een M, de derde een.....

da's waarschijnlijk de theorie  ;)

nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline imka

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 17-04-2002, 16:47:30 »

Uit het dagboek van de mol, aflevering 3:
Ik bedoel, tijdens die berg opfietsen waren we niet allemaal samen, maar mensen die tijdens het balvangen gaan slapen, missen vrijwillig iets. Hoewel, ik begrijp het wel, zo’n nacht is best vermoeiend. Wat zou jij hebben gedaan?

Was Jantien niet gaan slapen?

Jantien stond erbij toen Kerstin de bal opgevangen heeft.