Auteur Topic: EK-nieuwtjes  (gelezen 19698 keer)

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: EK-nieuwtjes
« Reactie #40 Gepost op: 29-06-2004, 18:36:12 »
Scolari: 'Frisk, pas op voor Hollandse trucjes'

29/6/2004  17:31

De oorlog lijkt begonnen. Na alle aardige woorden van wederzijds respect die de laatste dagen vielen te noteren uit Portugese en Nederlandse monden, vond Luiz Felipe Scolari het nodig om te waarschuwen. 'Scheidsrechter Frisk, pas op voor de Hollandse trucjes.'
De Portugese bondscoach Scolari staat bekend als succescoach, maar de 55-jarige is ook omstreden omdat het zijn filosofie is dat resultaat voor alles gaat. Op allerlei manieren is het geoorloofd te winnen: via ruw spel, provocatie, defensief vechtvoetbal, zelfs via tijdtrekken van ballenjongens. Het was dan ook niet geheel onverwacht, dat de Braziliaan zich dinsdag richtte tot scheidsrechter Anders Frisk.

'De scheidsrechter moet voorzichtig zijn, om de Nederlanders geen voordeel te geven. Rechtsback Reiziger tilt altijd een voet van de grond als hij ingooit, terwijl Ruud van Nistelrooy vaak buitenspel staat bij vrije trappen en daardoor voordeel heeft', somt Scolari enkele Hollandse trucjes op. 'We hebben hun spel geanalyseerd, dus we zijn op de hoogte van dit soort details.'

Scolari richtte zich de laatste dagen ook met een waarschuwende vinger naar het Portugese volk, dat naar zijn mening iets te eurforisch is na het bereiken van de halve finale. 'We zullen al het mogelijk doen om de finale te bereiken, maar een hoop mensen lijken te vergeten dat we een zeer goede tegenstander hebben. We hebben de halve finales bereikt, en dat was mijn doel, toen ik deze baan accepteerde. Maar we hebben nog niets gewonnen, en we zullen dat ook niet doen, als we de finale niet bereiken.'

Van een favorietenrol wil hij al helemaal niet weten. 'Als ik de statistieken bekijk dan is er niet veel verschil tussen beide landen op het gebied van balbezit, schoten op doel en overtredingen. Dus ik zou niet weten waarom wij de favoriet zijn.'

Over zijn tactiek wilde Scolari weinig kwijt. 'Ons doel is het om het leven van onze tegenstander zo moeilijk mogelijk te maken, en zij zullen waarschijnlijk hetzelfde doen. Ik zou wel graag willen dat we cool aan een wedstrijd beginnen. We kregen tegen Griekenland en Engeland heel snel doelpunten tegen, waardoor we van begin af aan achter de feiten aan liepen, net als tegen Spanje. In deze wedstrijd zou ik graag ons spel willen opbouwen.'

vi.nl
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: EK-nieuwtjes
« Reactie #41 Gepost op: 29-06-2004, 18:37:33 »
'Van Nistelrooy in basis, Robben op de bank'

29/6/2004  12:58

In het favoriete elftal van Kaiser Franz Beckenbauer is één basisplaats ingeruimd voor een Nederlander: Ruud van Nistelrooy. Arjen Robben moet genoegen nemen met een plaatsje op de bank. Wel staan er twee Duitsers in zijn ploeg: Michael Ballack op het middenveld en Philipp Lahm als linksback. 'Ik kijk natuurlijk een beetje vanuit Duits perspectief, en Ballack en Lahm hadden wel de minste schuld aan de uitschakeling.'
Beckenbauer's favoriete elftal in Bild kent een 4-2-4-opstelling. 'Veel te aanvallend natuurlijk voor een realistische wedstrijd, maar de spitsen domineren nu eenmaal dit EK', verdedigt der Kaiser zijn offensieve strijdplan. Dat gaat uiteraard ten koste van het middenveld: 'Normaal gesproken horen ook Karel Poborsky en Fredrik Ljungberg in mijn EK-ploeg te staan.'

De favoriete EK-selectie van Franz Beckenbauer
Doel: Ricardo (Portugal).
Verdediging: Thomas Helveg (Denemarken), Troianos Dellas (Griekenland), Sol Campbell (Engeland), Philipp Lahm (Duitsland).
Middenveld: Pavel Nedved (Tsjechië), Michael Ballack (Duitsland)
Aanval: Milan Baros (Tsjechië), Ruud van Nistelrooy (Nederland), Wayne Rooney (Engeland), Henrik Larsson (Zweden).

Reservebank:
Doel: Cech (Tsjechië), verdediging: Ferreira (Portugal), Kapsis (Griekenland), Laursen (Denemarken), Zambrotta (Italië), middenveld: Poborsky (Tsjechië), Lampard (Engeland), Ljungberg (Zweden), aanval: Robben (Nederland), Ronaldo (Portugal).


vi.nl
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: EK-nieuwtjes
« Reactie #42 Gepost op: 29-06-2004, 18:39:38 »
UEFA: 'Geel van Nedved blijft staan'

29/6/2004  17:57

De UEFA reageerde snel op het verzoek van de Tsjechen om de gele kaart van Pavel Nedved nog eens te bestuderen. Met een kort maar krachtig 'nee' kreeg Tsjechië niet zijn zin.
Heel zakelijk wees de UEFA naar het reglement. Volgens artikel 44, paragraaf 3 en 4 is het niet mogelijk om op deze manier een gele kaart opnieuw onder de loep te nemen. De Tsjechische bond was op de hoogte van deze regels, maar hoopte dat de UEFA-bobo's een uitzondering wilden maken.

Nedved kreeg in de 61ste minuut van de kwartfinale tegen Denemarken een gele kaart, omdat hij Jesper Grønkjær zou hebben gehaakt. Na bestudering van de televisiebeelden werd niet echt duidelijk dat de Tsjechische aanvoerder de Deen had geraakt. Ogenschijnlijk was scheidsrechter Valentin Ivanov in het theater van Grønkljær getrapt, die zich liet vallen en vervolgens verontwaardigd verhaal ging halen bij Nedved en ook nog aan diens haren trok.

Nedved vreest eenzelfde scenario als vorig seizoen, toen hij in de halve finale van de Champions League tegen een gele kaart aanliep. Hierdoor moest hij toekijken tijdens de finale waarin zijn Juventus verloor van AC Milan. 'Maar ik zal mijn speelstijl niet veranderen en ik ben ook niet van plan om mijn been terug te trekken', keek Nedved vooruit naar de halve finale tegen de Grieken.

Dat uitgerekend Nedved zich voordoet als slachtofffer van een schwalbe mag hypocriet genoemd worden. De dynamische middenvelder was er met een vrijwillige valpartij tegen Oranje ook verantwoordelijk voor dat John Heitinga eerder dit toernooi een geelrode kaart kreeg aangesmeerd.

vi.nl

PORTUGAL-NEDERLAND: 11,5 MILJOEN
--------------------------------------------------------------------------------
 
De laatste EK stuiptrekking:
Portugal - Nederland is de op één na best bekeken voetbalwedstrijd ooit. In totaal 11,5 miljoen Nederlanders hebben woensdagavond op z'n minst een gedeelte van de door Oranje verloren halve finale op Nederland 2 gezien.
De best bekeken wedstrijd ooit is het duel tussen Nederland en Brazilië in de halve finale van het Wereldkampioenschap in Frankrijk in 1998. In deze wedstrijd zagen 11,7 miljoen Nederlanders Oranje verliezen na een strafschoppenserie.
De meeste Nederlanders, 8,7 miljoen, bekeken de wedstrijd tegen Portugal woensdag in eigen huis. Nog eens 1,9 miljoen mensen zagen de verrichtingen van het Nederlands elftal bij buren, kennissen of familie. Het café was voor 700.000 oranjefans de ideale kijklocatie, terwijl 200.000 Nederlanders de wedstrijd elders, zoals op het werk, bekeken.
De NOS beschouwt het EK-Voetbal 2004 als uiterst succesvol, want alle vijf de gespeelde wedstrijden van het Nederlands elftal zijn in de toptien van meest bekeken voetbalwedstrijden ooit beland (ANP).
 

--------------------------------------------------------------------------------
Geplaatst door TVF 
« Laatst bewerkt op: 3-07-2004, 21:23:00 door Nostradamus »
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: EK-nieuwtjes
« Reactie #43 Gepost op: 30-06-2004, 00:09:12 »
SportBild: 'Makaay had rode kaart moeten krijgen' (voetbalzone.nl)

Roy Makaay had het einde van Nederland-Zweden nooit mogen halen, zeggen de Zweedse kranten na het verlies na penalty's. De kranten namen het artikel in de Duitse roddelkrant SportBild over, waarin dit bericht werd gemeld.

Makaay zou vlak voor het begin van de eerste verlenging naar het toilet zijn geweest. Dit zou hij vergeten te melden zijn aan de Slowaakse scheidsrechter Lubos Michel. Daarom had Makaay geel moeten hebben. Omdat de Nederlander later wél geel kreeg voor een overtreding, had hij dan dus rood moeten krijgen. Het lijkt echter meer op een slappe smoes voor de nederlaag.

Makaay had bij die rode kaart dan ook nooit de vijfde penalty de belangrijke vijfde strafschop kunnen nemen. De Zweden hadden bij een misser van Makaay immers zegegevierd en door naar de halve eindstrijd gegaan.

Overigens valt er aan de juistheid van de beweringen van de Zweedse en Duitse kranten te twijfelen. Mocht Makaay geel hebben gehad, dan zou hij zich wel ingehouden hebben en geen overtreding hebben gemaakt in de verlenging.


PIPI SKANDAAL Schreef de bild ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: EK-nieuwtjes
« Reactie #44 Gepost op: 30-06-2004, 00:11:43 »
Bild 'eist' diskwalificatie Oranje

Uitgegeven: 28 juni 2004 13:27
Laatst gewijzigd: 29 juni 2004 15:44

LISSABON - De Duitse boulevardkrant Bild denkt bij het Europees kampioenschap voetbal in Portugal een grote zaak op het spoor te zijn. In de maandageditie eist het sensatieblad diskwalificatie van het Nederlands elftal wegens onreglementair handelen van Roy Makaay. Bild spreekt in vette letters van een 'Pipi-Skandal'

De spits van Bayern München zou zonder toestemming van de arbitrage een plaspauze hebben ingelast. Volgens Bild ging Makaay in de fout na de normale speeltijd in de kwartfinale zaterdag tegen Zweden, die Oranje uiteindelijk via strafschoppen won, mede dankzij een rake trap van Makaay.

De topscorer van Bayern kwam in de 87e minuut in het veld. Vlak voor het begin van de eerste verlenging dook hij volgens Bild snel de catacomben in om naar het toilet te gaan. Hij was weer op tijd terug om de aftrap mee te maken. Makaay kreeg in de 116e minuut de gele kaart voor een overtreding op een Zweedse tegenstander.

Volgens Bild had de spits op dat moment uit het veld gestuurd moeten worden. Want, zo voerde de krant een Duitse spelregelkenner op, een speler die zonder toestemming van de arbitrage het veld verlaat om naar te catacomben te gaan, dient met de gele kaart bestraft te worden. Na zijn 'terechte' rode kaart had Makaay geen strafschop meer voor Oranje kunnen benutten.

Zowel in het Nederlandse als Zweedse kamp is nog niet op de opmerkelijke 'onthulling' van Bild gereageerd.

Bron: nu.nl

« Laatst bewerkt op: 30-06-2004, 00:43:50 door Anzjie »
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: EK-nieuwtjes
« Reactie #45 Gepost op: 3-07-2004, 13:16:32 »
Sneijder snapt Advocaat niet en hoopt op Koeman
(voetbalzone.nl)

Wesley Sneijder zegt in een interview met Het Parool dat hij samen met zijn maatje Rafael van der Vaart een slecht gevoel heeft over het Europees Kampioenschap. De Ajacieden schoten Oranje naar Portugal, maar op het EK kreeg Clarence Seedorf zonder een aanwijsbare reden de voorkeur boven Sneijder.

Dick Advocaat koos zoals hij in zijn loopbaan bijna altijd deed voor ervaring. Seedorf kwam daardoor in de basis na het 1-1 gelijkspel tegen Duitsland. De rest van het toernooi speelde de AC Milan-middenvelder echter zeer matig, maar hij bleef in de basis. Als argument gebruikte Advocaat zijn kwaliteiten als leider.

"Ik zie dat het elftal iets mist en die schakel wil ik zijn. Word wakker, dacht ik", zegt Sneijder. "Ik heb geen fijn EK gehad. Over vijf jaar zal ik zeggen dat het positief was om mee te maken, maar nu overheerst de teleurstelling. De coach maakte een keuze, die voor mij moeilijk te verkroppen is. Ik ben echt ontevreden."

"Van de befaamde wedstrijd tegen Schotland tot twee dagen voor de wedstrijd tegen Duitsland was ik dé man. Ineens tel je niet meer mee. Dat geeft een dubbel rotgevoel. Ik ben niet boos, wel erg teleurgesteld. Omdat ik niet weet waarom de bondscoach me op een helftje tegen Duitsland na niet meer nodig had."

"Ik heb vaak overwogen het aan te kaarten, maar op een toernooi is dat toch moeilijk. Misschien moet ik me nu een beetje inhouden, ja. Het valt niet mee. Maar ik ga niet uithalen. De sfeer in de groep was enorm, echt fantastisch. Dat kan ik niet verstoren", zegt Sneijder. "Vooral tegen Portugal heb ik mij zitten opvreten."

"Je ziet dat het elftal iets mist en die schakel wil je zijn. Word wakker, dacht ik. Goh, ik heb me op de bank echt moeten inhouden. Als we bij rust met vijf-nul hadden achter gestaan, had niemand iets kunnen zeggen. Ik houd me niet bezig met een nieuwe bondscoach, maar ik zou graag Ronald Koeman zien komen."

Van der Vaart had verwacht dat hij nog wel een kans zou krijgen. "Ik had de eerste wedstrijd matig gespeeld, maar dat ik daarna geen basisplek meer kreeg... Ik was de 10, tot dat die positie opeens helemaal was verdwenen. Tja, als een positie niet meer bestaat, hoe kan je dan terugvechten?"

De Ajax-aanvoerder gooide er tot slot nog maar een negatief punt over Advocaat tegenaan. "We hebben dit EK maar één wedstrijd gewonnen. Eén wedstrijd. Dat is wel een beetje jammer." Van der Vaart hoopt op een nieuwe lichting die Oranje meer succes kan brengen op het WK 2006 in Duitsland.
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: EK-nieuwtjes
« Reactie #46 Gepost op: 4-07-2004, 12:14:48 »
Rui Costa: 'Na dit toernooi stop ik als international' (voetbalzone.nl)

Manuel Rui Costa neemt na de finale van EURO 2004 afscheid van het nationale elftal van Portugal. "Ik zal deels verdrietig zijn, maar ik ben toch vooral tevreden met de bijdrage die ik heb geleverd", aldus de inmiddels 32-jarige Portugees.

Rui Costa debuteerde in 1993 tegen het elftal van Zwitserland. Hij kwam 93 maal in actie voor de Portugesen, waarin hij 26 keer het net wist te vinden.

De laatste tijd is Rui Costa niet zeker van een basisplaats in het elftal, dit komt mede door de nieuwe spelmaker Deco.
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: EK-nieuwtjes
« Reactie #47 Gepost op: 4-07-2004, 12:17:07 »
Beckenbauer: 'Hiddink of Wenger bondscoach'

3/7/2004  17:24

Duitsland maakt haast met het aantrekken van een nieuwe bondscoach. Ottmar Hitzfeld wil niet en dus moet de blik verruimd worden. Kaiser Franz Beckenbauer opteert voor een buitenlandse bundestrainer als opvolger van Rudi Völler.
'En wie daar dan geschikt voor zou zijn? Arsène Wenger en Guus Hiddink. Dat zijn twee grote trainers en ze spreken beiden Duits', aldus de voorzitter van Bayern München en van het Duitse organisatiecomité voor het WK 2006.

Wenger is niet alleen bij Duitsland in beeld. Ook Frankrijk ziet in de coach van Arsenal de ideale man om de nationale ploeg weer op het niveau te brengen waar het hoort.

PSV-coach Hiddink geldt eveneens als een succestrainer. Met Oranje deed hij het goed op het WK in 1998 en met Zuid-Korea stuntte hij op het WK 2002.

vi.nl
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: EK-nieuwtjes
« Reactie #48 Gepost op: 5-07-2004, 18:37:41 »
JIMMY JUMP IN EK FINALE
--------------------------------------------------------------------------------
 
Wie was die man die gisteren tijdens de EK Finale Griekenland - Portugal voor het oog van tientallen miljoenen kijkers (in Nederland 5,3 miljoen)het veld insprong. Vervolgens een Barcelona vlag richting Figo gooide. En tenslotte een doelpunt met zichzelf maakte door vol in het net van het Portugese doel te springen ? Het was Jimmy Jump !

Jimmy maakt er een sport van om tijdens grote evenementen in beeld te komen. Zo was hij ook al eens te zien tjdens de formule 1.

--------------------------------------------------------------------------------
Geplaatst door TVF 
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!