“Hij gaat echt met je trouwen”Ingrid biedt Menno haar excuses aan. “Sorry schatje .Dit brengt ons weer dichter bij elkaar.” Maar het romantische moment wordt door Big Brother verstoord. Menno wordt gevraagd zijn muts af te doen. Kwaad loopt hij naar de Dagboekkamer. Menno mag alleen buiten een muts dragen, niet binnen. Terwijl Menno in de Dagboekkamer zit, komt de waarheid tot Joost. “Hij gaat echt met je trouwen”, zegt hij tegen Ingrid.
Smakelijk eten Menno!Zie Foto

Broodje haring en het verkeerde shirtJoost vertelt over zijn schoonouders. Toen hij daar de eerste keer op bezoek was, moest hij een broodje haring eten. Het was voor Joost de eerste keer. Na zijn eerste hap moest hij bijna kokhalzen. En daar kwam nog eens bij dat hij een T-shirt van de verkeerde voetbalclub aan had. Pas weken later heeft hij opgebiecht dat hij haring toch eigenlijk niet zo lekker vindt.
“Als ik donderdag blijf, dan hoop ik dat hij weggaat”“Menig huwelijk loopt op de klippen door dit soort acties”, zegt Menno, “maar wij komen juist dichter bij elkaar.“ Ingrid heeft spijt van haar scheeractie. “ Als ik dit later terugzie kan ik wel lachen, maar nu ben ik er nog niet over uit”, zegt Menno.
Ben jij boos op mij omdat ik dit gedaan heb?”, vraagt Ingrid aan Tanja die net de Tuin komt binnenlopen. “Ik vind het niet grappig. Bij mij had je dat nooit moeten flikken.”
Rob wordt het onderwerp van gesprek. “Hij is al een hele tijd zo stilletjes“, valt Ingrid op. “Vanmiddag zei hij tegen me dat hij zich al twee weken niet zo lekker voelt.” “Hij heeft het zelf in de hand”, vindt Tanja. “Als ik donderdag blijf, dan hoop ik dat hij weggaat.”
Geen afwas voor RobRoel vindt niet dat Rob Dido’s afwasbeurt moet overnemen. “Niet omdat ik niet gezellig vind, maar jij hebt ook al gekookt. “Menno kan ook wel eens z’n handen uitsteken”, zegt Rob. “Kan ie gelijk de sinaasappelpers schoonmaken.” Rob heeft door dat er in de Tuin over hem wordt gesproken. “Ze moeten het recht in mijn gezicht zeggen”, vindt hij. Menno komt binnen en pakt een theedoek. Roel is trots op zijn afwasprestaties. "Je kan de bodem gewoon nog zien", zegt hij. "Dat is het voordeel van afspoelen. Vooral als je spaghetti hebt gegeten."
Roel op LowlandsJoost en Menno hebben het over Rob. “Ik denk dat hij donderdag afwacht en dan verandert hij van gedrag”, zegt Joost. “Dan wordt hij meer zichzelf. Hij weet waarom hij genomineerd is. Dat jij hem teruggenomineerd hebt, dat begrijp ik.” “Ik heb hem genomineerd omdat ik niks met hem heb”, zegt Menno.
Roel komt erbij zitten en het gesprek gaat over op de muziek waarmee de Bewoners wakker werden gemaakt. “Volgens mij was het Marilyn Manson”, zegt Roel. “Die speelde ook op Lowlands. Het is niet mijn muziek, maar wel leuk om te zien. Ik kom daar gewoon voor sfeer. Iedereen is daar relaxed.”
Menno's stinkende klerenMenno komt mopperend in de Tuin. "Ruik eens aan deze trui?", vraagt hij aan Ingrid. "Ik ruik niks hoor!", zegt ze. "Jawel, ik ruik ehm, haarspray", zeurt Menno. Even later staan Tanja en Dido ook bij Menno's kledingkast. "Volgens mij heeft iemand strontspray op mijn kleren gespoten", klaagt Menno.
Vieze JoostDido merkt op dat Joost nu ‘bijna een sixpack’ heeft. " Hij is ook heel veel afgevallen", vindt Chantal. "Maar van hygiëne heeft hij nog niet veel begrepen. Puistjes uitknijpen en daarna een handje chips pakken, met zijn blote kakken op tafel zitten, pannenlappen onder zijn zweetoksels en daarna het aanrecht ermee schoonmaken...", sommen Chantal en Dido om beurten op. "Maar ja, hij woont ook in een huis met alleen jongens. Dat kan niet goed gaan", weet Chantal. "Het is echt smerig. Het kan gewoon echt niet", vindt Dido. "Maar dat is nou echt Joost."