Het is zondag
En zoals het op een zondag hoort, wordt er lekker uitgeslapen.
All night long
Vrrolijk schalt een salsa-versie van het nummer 'All night long' van Lionel Richie uit de speakers. Lieske, Dido en Nathalie worden meteen wakker en dansen vrolijk mee. Voor Roel is wakker worden met muziek minder effectief; verdwaasd blijft hij nog even liggen. Ingrid is ook geen ochtendmens. Wederom klaagt ze dat ze nog verder had willen slapen. "Het is toch weekend? Dan mogen we toch zeker wel een keertje uitslapen?" Tja, als het aan haar lag lagen de Bewoners er tot diep in de middag in. Helaas voor haar!
Over het weer
Rob en Dido zitten in de Tuin en genieten van de mooie dag. Het is inderdaad een prachtige zonnige herfstdag. Thuis was Rob zeker gaan fietsen. Hij kent mooie routes rond Amsterdam. Ook schaatsen vindt hij leuk; achter zijn woning bevindt zich een schaatsbaan. En aangezien Rob een strenge winter verwacht, maken ze plannen om een keer op bezoek te gaan en dan te gaan schaatsen. "Ik heb chocomel, slagroom en alles in huis!", aldus Rob.
Big Brother bijna voorbij?
"Hee, weten jullie dat Big Brother al bijna afgelopen is?", verkondigt Ingrid. "Ja", denkt ook Rob. Het is nu 13 november en ik heb gehoord dat het tot 15 december duurt. Nog ruim vier weken dus." "Ik ben in gedachte al nagenoeg thuis", aldus Joost.
Dido stoot Nathalie aan met haar elleboog. Ze is er trots op dat ze het al zo lang hebben volgehouden!
Poepen en plassen
"Koffie en een sigaretje, das echt laxerend", zegt Nathalie. "Ja, daarna is het meteen storten", weet ook Roel.
Nathalie kondigt aan dat ze alwéér naar het toilet moet voor een grote boodschap. "Maar je bent net toch al geweest?", vraagt Ingrid. "Tja, maar ik moet gewoon alweer", verzucht Nathalie.
Ingrids "Ik ga de poes effe op de bak zetten" vindt Joost erg grappig, die kende hij nog niet. "Ik zeg gewoon, ik moet even plassen", aldus Lieske. "Nee, het is leuker om er even wat van de maken", vindt Joost.
Een 'houden-van-gevoeletje'
Roel en Chantal zitten samen te smoezen. Ze doen erg geheimzinnig en het gesprek is nauwelijks te volgen.
Wel is duidelijk dat het over zijn omgang met Dido gaat. En dat het over het seksuele gedeelte ervan gaat, maar veel valt er niet te verstaan. Dan begint hij over zijn onzekerheid ten opzichte van haar en verheft hij zijn stem weer.
Roel weet het allemaal niet meer zo goed met Dido. "Ze heeft een soort van houden-van-gevoeletje", verzucht hij.
"Maar ik ga nu niet meer naar haar toe, ze moet nu maar zelf naar me toe komen. Als ik het er nu te dik opleg dan trekt ze zich terug. Het is net een spelletje en dat wil ik eigenlijk niet, maar als het niet anders kan...
Een hoofd als een kersenpit
Lieske en Ingrid zijn weer fanatiek aan het sporten. Dido vindt het allemaal maar knap van ze. Zelf zou ze nooit een uur lang achtereen kunnen trainen. "Ik wordt altijd zo enorm rood dan", vertelt Dido. "Nou, ik ook hoor. Vroeger al. Stond Lieske weer te hockeyen met een kop als een kersenpit", vertelt Lieske.
Ze loopt nog één rondje en kapt er dan mee. Ingrid gaat echter door. Zij kan een trainingsessie wel anderhalf uur volhouden en is daarmee met stip de meest gedreven sporter in het Huis. Tenminste, sinds Menno weg is. Kort hebben ze het even over hem. "Hij was die hele avond al stil", zegt Lieske, "alsof hij het aan zag komen." "Ja, ik denk dat hij het aanvoelde", aldus Ingrid. Meer heeft ze niet te zeggen over haar 'vriendje'. Is ze hem nu al vergeten?
Klachten en kwaaltjes
Ingrid vertelt over haar buikpijnen. Ze heeft die al van kinds af aan. Vooral na het eten heeft ze last. "Ik heb veel lucht in mijn darmen." Haar moeder heeft er ook last van. Hierna worden andere medische problemen besproken. Lieske heeft een plekje op haar borst gekregen en Rob heeft er één op zijn rug. "Je kan ook huidkanker krijgen", zegt Chantal. "Nee, maak me nou niet bang!", zegt Lieske. Als ze het Huis uit is, gaat ze maar eens naar de huisarts, neemt ze zich voor.
Hapjes voor de dames
Nathalie en Chantal hebben het over Joost. Ze menen aan hem te merken dat hij onzeker is over zijn positie in het Huis. Zeker omdat hij zo vaak botst met Roel. Daarom, zo denken de vrouwen, slooft hij zich soms te erg uit en is te aardig. En dat is hij zeker, want iets eerder heeft Joost besloten om zijn mede-Bewoners eens lekker te verwennen. Blij loopt hij naar de Keuken, ondertussen vrolijk babbelend. "Joost, staat die belofte nog?", wil Roel weten. "Welke", vraagt Joost. "Die van dat je eens een uur je klep houdt!", aldus Roel. Maar Joost trekt zich er niets van aan. In de Keuken zoekt hij met zorg wat hapjes uit voor de dames. "Chantal vindt borrelnootjes lekker..." denkt hij hardop. Nog een fles rosé erbij en hij begeeft zich weer naar Nathalie en Chantal.