Auteur Topic: Ontwikkelingen in het BB-Huis  (gelezen 118931 keer)

Offline Nîcky

• Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #380 Gepost op: 9-11-2005, 22:03:20 »
Ingrid vertelt Roel vertelt Lieske

Ingrid heeft net in de Dagboekkamer het sprookje voor de Weekopdracht aan Roel verteld. Hij begeeft zich naar de Tuin om het uit zijn hoofd te leren. Zal hij het op zijn beurt goed kunnen navertellen? Veel tijd heeft hij niet, want hij wordt al snel opnieuw naar de Dagboekkamer geroepen. Lieske volgt gespannen.

"Het zijn ook een hoop knikkers"

Ingrid en Chantal bespreken de chaos die gisteren ontstond na de vondst van Roels geld. “Ik kan me wel voorstellen dat je helemaal gek wordt”, begint Chantal over het gedrag van Roel. “Het zijn ook een hoop knikkers. Hij heeft eigenlijk al gewonnen!” Zou dit de volgende Nominatieronde beïnvloeden?

Nathalie oefent

Nathalie is uit de Dagboekkamer gekomen, waar ze van Lieske het verhaal te horen heeft gekregen. Ze gaat in haar eentje op de Slaapkamer zitten en zacht fluisterend herhaalt ze het verhaal voor zichzelf. Zij zal het verhaal als laatste door moeten vertellen en wel aan Joost.

Het is nu aan Joost

Nadat Nathalie intensief heeft zitten oefenen heeft ze in de Dagboekkamer het verhaal van de rode schoentjes ook aan Joost verteld. Joost trekt zijn jas aan en ijsbeert door de tuin. Het gespannen afwachten is begonnen.

Robs borstkas is houten plank

Joost heeft zijn verhaal over de meisjes met de rode schoentjes verteld in de Dagboekkamer. "We mogen alles doen, behalve praten over de Weekopdracht. Chantal: "Brengt wel een raar sfeertje." Veel heeft Joost er niet over te zeggen, behalve dat het wel goed ging. Nathalie vond dit een leuke Opdracht: "Ik vond het echt héél leuk." Iets minder is ze te spreken over Robs borstkas waar ze met haar hoofd op rust. "Zo, het is net of ik op een houten plank lig! Bij mijn Joost is het altijd heel zacht."

De hint achter Nemo

"Voor iets anders kwam Dido bij Menno..." Joost zit midden in een verhaal zonder einde. Lieske vraagt: "Waarom kwam Dido bij Menno dan?" Joost weet dat niet. Lieske is het zat: "Ik word krankzinnig krankjokem, al die theorieen!"
LIeske vertelt over Menno die het visje Nemo van zijn vrienden voor zijn verjaardag kreeg. Menno dacht dat er een hint achter het visje zat. Want waarom zouden ze hem anders Nemo geven, in godsnaam? Menno komt de Woonkamer binnen en Lieske vraagt naar Nemo. Menno: "Ik dacht: misschien is het wel een aanwijzing dat er iets in de visvijver ligt."
Joost neemt Menno even apart: "Kan ik je even spreken?" Menno gaat mee naar het Washok. Joost legt uit: "Ik heb dat niet gezegd van die hint. Dingen die wij bespreken, zeg ik echt niet, en ik hoop dat jij dat ook niet doet." Menno: "Ik heb het jou gezegd. Anders had ik jòu toch moeten vragen me te spreken!"

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #381 Gepost op: 9-11-2005, 22:06:46 »
Joost mag bozer

Dido doet een dutje met Roel. Nathalie speelt een spelletje Tric-Trac met Rob op de bank en Ingrid en Menno oefenen in 'boos zijn'. Het gaat Joost niet zo soepel af; hij is te lief. Ingrid heeft daar geen problemen mee. Als Joost iets pakt, maakt Ingrid hem verbaal af en krijgt hij van Chantal een klap op zijn billen. Rob biedt hem bescherming: "Kom maar hier Joost. Laat je niet op je kop zitten door die twee viswijven!"

Meisjes plagen kusjes vragen

Rob en Chantal rennen achter elkaar aan. Hij pakt haar vast en bezeert haar hand. "Dat doet au!" Rob verzorgt haar met liefde. "Je bent een aansteller, maar dat geeft niet. Kom, hou maar even onder de koude kraan."

Tutten voor een stijlvol avondje

Nathalie en Lieske komen uit de Dagboekkamer. Ze hebben meerdere enveloppen bij zich. "We hebben post!", roept Lieske. Rob: "Krijgen we te horen of we geslaagd zijn?" Nathalie legt uit: "We moeten ons nu stijlvol aankleden en we hebben een kwartier de tijd." Chantal: "Leuk! Maar wat moet ik aan vandaag?" Nathalie: "En jongens, we hoeven vandaag niet te koken!" Tijdens het verkleden roept Joost Rob. "Ja?", zegt deze terug. Joost: "Heb jij een wit shirt dat ik kan lenen voor onder mijn overhemd?" Dat heeft Rob en hij gaat hem zoeken. Joost roep weer: "Rob, het hoeft niet meer, ik heb er al één van Roel!"

Oorbellen voor laatste avondmaal

Nathalie vraagt aan Dido waar deze haar oorbellen heeft gelaten: "Oh, die liggen bij Roel!", zegt Dido. Nathalie: "Wil je ze even pakken dan?" Dido gaat zoeken bij Roel en komt terug met de sieraden. "Bah, het laatste avondmaal!", zegt ze. De Bewoners hebben nog een kleine vijf minuten, dan moeten ze zich terugtrekken in de Slaapkamer. Wat zou er ondertussen daarbuiten gebeuren dan...?

Waar zijn Nathalie en Lieske?

De Bewoners zien er al piekfijn uit voor het etentje dat Big Brother organiseert, maar het laat even op zich wachten. Nathalie en Lieske worden weer naar de Dagboekkamer geroepen. Even later komen ze in hun bunnypakjes tevoorschijn. Het is wel duidelijk wat voor rol zij spelen deze avond!

Een avond om nooit te vergeten

Als de Bewoners de Slaapkamer uitkomen zijn de ‘Ooh’s’ en ‘Aahh’s’ niet van de lucht. Nathalie en Lieske hebben de tafel keurig gedekt en zullen hun mede-Bewoners de gehele avond tot dienst zijn. Nathalie legt uit wat het doel van de avond wordt. Ook heeft ze een envelop voor de groep: “Bewoners, vanavond krijgen jullie een diner voor de vier genomineerden. Voor één van hun houdt het Big Brotherverhaal morgen op. Zij moeten de kans krijgen hun zegje te doen om met een schone lei het huis te kunnen verlaten. Haal herinneringen op. Een leuk moment of een ruzie. Er is de afgelopen weken veel gebeurd. Maak er een avond van waarop jullie nog lang zullen terugkijken!”

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #382 Gepost op: 9-11-2005, 22:07:41 »
"Wat een mooi cadeau!"

Even lijkt iedereen de onderlinge strijd te zijn vergeten. Iedereen geniet van het heerlijke eten en keuvelt ondertussen door over de fotoboeken die de genomineerden hebben gekregen. Dido: “Wat is dit leuk om te krijgen. Wat een mooi cadeau zeg!”

“Als ik mijn zegje doe wil ik dat iedereen luistert”

Na de eerste gang van het diner, is het tijd voor de speeches. Rob is de eerste die het woord neemt: “We zitten hier nu 78 dagen. We zijn de twaalfde week ingegaan. We zitten nog steeds met negen man, maar morgen gaat er één het Huis verlaten. We hebben mooie dingen meegemaakt. We hebben een baby geboren zien worden. En degene die het Huis morgen moet verlaten mag met opgeheven hoofd weggaan.” Ingrid moet lachen, maar Rob reageert als door een wesp gestoken: “Als ik mijn zegje mag doen wil ik ook dat iedereen luistert!” Dido neemt als tweede het woord: “Als ik morgen degene ben die weggaat wil ik zeggen dat ik een hele leuke tijd heb gehad. Ik dacht in sommige situaties alleen dat jullie me beter kenden. Daarom is afgelopen week ook heel zwaar voor me geweest. In ieder geval; als ik wegga, weet wel dat ik jullie allemaal vreselijk ga missen!”

Chantal neemt het woord

Na de speeches van Roel en Menno wordt de wijn nog eens bijgeschonken. De Genomineerden hebben hun zegje gedaan; maar de anderen willen ook nog wat kwijt. Chantal begint, ze richt het woord tot Menno...

Bambi smaakt best lekker

De laatste gang wordt geserveerd: wild met stoofpeertjes. "Heb je dat zelf aangereden?", vraagt Ingrid aan Nathalie (die vorige week vertelde dat ze op de snelweg een hert aanreed, red.) "Ik vind Bambi wel lekker smaken", doet Dido er nog een schepje bovenop. De Bewoners genieten van het feestmaal.

Ingrid buikt uit

De Bewoners hebben hun woordje gedaan, maar Ingrid ligt op de bank. Ze heeft buikpijn en is even gaan liggen.

"Teringmietje"

Als toetje is er taart met champagne. Het is niet zomaar een taart, maar eentje met de namen van de Bewoners erop! Onder het happen door doen Joost en Ingrid nog een woordje. Daarna is het tijd voor stellingen. Op het videoscherm verschijnt een aantal pittige uitspraken, waarover gediscussieerd kan worden. Daarna worden ze nog eens geconfronteerd met een aantal uitspraken van zichzelf. "Teringmietje", underdog!, "kakker met kapsones", "vuile hebberd". Wie zei wat over welke Bewoner? Genoeg stof voor discussie!

"Wie heeft dat gezegd?"

De Bewoners worden geconfronteerd met uitspraken van elkaar, maar wie heeft de uitspraken gedaan? “Kakker met kapsones”, staat te lezen op het televisiescherm. “Wie heeft dat gezegd?”, roept Dido uit. Iedereen probeert de boel te sussen, maar Dido weet genoeg: “Ik weet dat het over mij gaat, maar ik ben er trots op!” Ook Menno wordt niet gespaard. “‘Teringdwerg’ Die gaat zeker over mij”, zegt Menno weer. Ingrid slaat haar hand voor haar mond. “Oh wat erg!”, zegt Ingrid. “Dat was ik.” Menno lacht erom: “Nou, je wordt bedankt!”
« Laatst bewerkt op: 10-11-2005, 00:11:46 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #383 Gepost op: 10-11-2005, 15:29:39 »
Menno bespringt Ingrid

Half elf, de haan kraait uit volle borst. Een paar chagrijnige gezichten zijn het resultaat. Maar dan gebeurt er iets opvallends. Menno springt uit zijn bed en kruipt bij Ingrid onder de dekens.

Koosnaampje

Chantal, Ingrid en Menno hebben het nog even over de scheldwoorden die gisteravond de revue passeerden. "'Teringdwerg' kwam wel heel bekend voor", zegt Menno. "Zo werd ik thuis ook genoemd." "Het is toch een koosnaampje?", vraagt Chantal. Ingrid: "Laat ik het zo zeggen 'ik hoop niet dat je er uit moet'." "Je bent gewoon bang dat je zelf stemmen krijgt", grapt Menno. "Als dat mijn functie in de groep is..."

"Ik hoop dat mensen mij beter begrijpen"

Dido: "Dat was eventjes wat." Ze heeft het over gisteravond met Nathalie en Rob. Gisteren vlogen er nogal wat lelijke woorden over Menno over tafel. Dido: "Als iedereen dat soort dingen over hem zegt, ben ik kwaad dat Chantal mìj heeft genomineerd. Ik hoop dat mensen nu beter begrijpen waarom ik zo 'pissed' op haar was."

Het gesprek dat de lucht klaarde

"Hij weet echt niet wie hij is", zegt Rob over Menno. "Ja, maar dat hij daar mensen mee kwetst gaandeweg... Ik bedoel dat hij niet weet wie hij is, dat is zijn probleem", vindt Chantal. "Hij zegt dat hij heel gek op d'r is (Ingrid, red.). Maar dan heeft hij wel een vreemde manier om het te laten blijken." Chantal is wel heel blij dat ze met Menno heeft gesproken. "Het was een goed gesprek. Dat klaart de lucht. Ik vind wel dat ie naar mij had moeten komen."

Menno lacht weer

Ingrid geeft Menno meerdere zoenen in zijn nek. "Hij glimlacht van geluk." Ingrid: "Als je ergens over wilt praten, zeg je het hè?" Dat belooft Menno.

"Ik vond het echt een klereventje"

In de Keuken vertelt Chantal Nathalie over haar gesprek met Menno van gisteravond. "We hebben een heel lang gesprek gehad. Het was heftig, maar wel nodig. Hij heeft nooit de moeite genomen om naar me toe te komen, dat heb ik hem gezegd. En ik zei: 'je kan wel winnen, maar niemand die je na Big Brother op een feestje uitnodigt. Wil je dat?' Toen moest hij huilen." Nathalie merkte dat Menno ook blij was met het gesprek. In het begin zat Nathalie er nog bij. Menno kwam erna naar haar toe en zei: "Naat, ik ben er zo blij mee." Ze voegt nog iets toe: "Niet voor niks dat de anderen een mooie preek kregen, en hij niet. Ik ga niet poezelig tegen hem doen. In het begin heeft hij me een paar keer gekwetst door me voor lul te zetten. Ik vond het echt een klereventje. Hij is vast ook een goeie gozer, maar ik weet niet wie hij is."

Over de zwabberbenen van Joost

“Hij zwabbert echt met die benen”, zegt Rob over joggende Joost. “Die voeten staan ook schots en scheef, met die knietjes naar elkaar toe”, aldus Ingrid. Dan komt Joost langs rennen en Ingrid begint te lachen. “Kijk, nou gaat ie weer gek doen, want nou krijgt ie weer aandacht.”

De kakker met kapsones stelt eisen

“Ik vond het gister ontzettend lief wat je tegen me zei”, zegt Dido tegen Lieske. “Ik meende ook echt wat ik zei”, laat Lieske weten. Dido: “Ik was blij dat je ophield, anders moest ik janken.” Dan merkt Lieske iets vreemds op aan het oog van Nathalie. “Hé, je hebt een blauw oog!”, zegt ze. Dido komt gelijk polshoogte nemen. “Ja, je hebt een blauw oog.” Nathalie kijkt in de spiegel. “Misschien is het wel gewoon mascara”. “Nee hoor”, zeggen de andere dames. Dido: “Ha, zie jij er ook op je paasbest uit vanavond (tijdens de Live-show, red.).”

Even later spreekt Dido in de Keuken het antwoordapparaat van Big Brother in. Er is één persoon waarvan ze het wel belangrijk vindt dat die er goed uitziet vanavond. Want misschien moet ze hem een hele tijd missen, als één van de twee vanavond het Huis moet verlaten. “Hallo Big Brother, met de ‘kakker met kapsones’, zou Roel de tondeuse mogen? Want ik zou hem graag nog één keer willen zien met zo’n lekker kort koppie.”

"Mensen noemen me wel vaker teringventje"

Menno en Joost wandelen een rondje door de Tuin. Menno vertelt Joost over zijn gesprek met Chantal van gisteravond. "Genoeg jongens zullen denken: wat heeft hij een lekker stoer wijf en dan doet hij zo tegen haar! Maar ik kreeg een soort bindingsangst met Ingrid. Het begon op een relatie te lijken en dat vind ik zo doodeng! Maar ik had die gevoelens niet tegen moeten houden. Ik moest er opeens niks meer van hebben, dat was een makkelijke manier voor mij om er vanaf te komen. Dat slaat natuurlijk nergens op. Ik heb haar daarmee gekwetst. Ik had een heel makkelijk leven voordat ik in dit Huis kwam. Alles ging goed. Ik vind altijd alles lachen. Vrienden van me zeggen wel eens: laat je emoties nou eens zien. Dan heb ik geen flauw idee hoe ik dat moet doen." Hij moet even lachen: "Het woord teringventje hoor ik thuis wel vaker. Willen mensen boos op me worden, maar dan weten ze niet hoe."

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #384 Gepost op: 10-11-2005, 15:34:35 »
"Je gevoel gaat gewoon door"

Chantal, Roel en Dido hebben in de Zithoek een gesprek over de dood. Chantal vertelt over haar vriend die op jonge leeftijd verongelukte. “Ik ging al een jaar met hem.” “Het was echt je vriend?!”, zegt Dido. “Dat meen je niet.” Chantal: “Het was mijn grote liefde. Wist je dat nog niet?” “Hoe oud was je toen?”, vraagt Roel. “26”, antwoordt Chantal. “Het was heel gek. Maar wel een enorme ommezwaai. Daarvoor was ik best heel rustig en heel verlegen. Bij de bakker liet ik iedereen voorgaan. Daarna was het echt ‘fuck the rules’. Poep aan alles. Dan krijg je zo’n uitbundige periode. Het was echt knallen. Het doet gekke dingen met je. Je wordt er een wijzer mens van. Je wordt in een keer met je voeten op de aarde gezet. Je moet van elke dag een feestje maken, want het kan ieder moment voorbij zijn.” Dido en Roel luisteren aandachtig. “Maar je kunt veel meer hebben dan je denkt”, gaat Chantal verder. “Je gevoel gaat gewoon door.” Ze wijst naar haar hart. “Het gevoel is alleen niet tastbaar. Maar je gaat niet dood aan verdriet. Je gaat alleen even helemaal door het stof. Elke dag komen er mensen voor zulk verdriet te staan en die overleven het ook.” Dido kan het zich niet voorstellen.

Work that body

Terwijl Chantal, Roel en Dido in de Woonkamer over serieuze onderwerpen praten, wordt er in de Tuin heftig gesport.

Daar zijn de koffers weer

"Je lijkt wel een filmster", zegt Rob tegen Dido als ze haar koffer uit het Washok rolt. Dido parkeert haar koffer in de Woonkamer. "Je lijkt op iemand", zegt Ingrid tegen Dido terwijl ze naar de koffer kijkt. "Je hebt echt een presentatricehoofd", vindt Lieske. "Cora van Mora, haha, daar lijk je op", lacht Lieske.

Sprekende gezichten

Joost staat in zijn eentje in de Badkamer. Dat hij niet altijd alleen gek doet voor anderen, maar ook voor zichzelf, bewijst hij voor de spiegel. Het begint met iets dat in zijn mond zit. Met zijn vinger haalt hij het eruit. "Nu die hand daar toch zit", moet hij hebben gedacht, "kan ik wel wat gekke dingen doen." Hij zorgt dat zijn lippen naar buiten hangen en blaast er doorheen al een paard.

Mes zoek

De Bewoners kijken naar de foto's uit de albums. "Daar ben je net een bowlingbal!", zegt Nathalie giechelend tegen Roel. Daarna gaat ze even bubbelen. Lieske komt de Woonkamer binnen met een boodschap van Big Brother: "Joost en Rob, complimenten voor het opruimen van het servies, het zag er netjes uit. Alleen mist er nog een mes." Joost helpt haar mee zoeken, want "da's duur spul."

"Het gevoel dat ik ga"

Dido zit in haar eentje weg te dromen in het bubbelbad. Het regent, maar dat deert haar niet. Zou dit haar laatste dagje in de jacuzzi zijn? "Ik heb het gevoel dat ik ga", liet ze Nathalie al weten.

Zou Iwan naar de Live-show komen?

Chantal: "Eerst gaan ze het hebben over de Weekopdracht, dan wordt het spanning opbouwen voor de Nominaties en daarna een verrassing, want vorige week hebben we ook iets leuks gekregen." Ze speculeren over de Live-show van vanavond. Lieske: "Eerst is de Exit en dan is er nog wel een leuke verrassing voor ons." Ingrid: "Wij krijgen misschien niks te zien, maar de mensen thuis wel, van wat er allemaal is gebeurd. Chantal bedenkt dat Iwan de sportinstructeur misschien wel in de studio is. Ingrid: "Dat dacht ik ook. Ik denk dat hij dan even knikt, niet dat hij heel erg hard gaat lachen." Chantal: "Tenzij jij roept: lekker ding!" Ingrid: "Dat doe ik zeker."

Zal de Weekopdracht gehaald zijn?

“We weten nu voor het eerst met een Weekopdracht echt niks, of we hem gehaald hebben of niet”, merkt Ingrid op. “Ik bereid me altijd voor op het ergste, maar nu heb ik echt geen idee”, beaamt Chantal. Vanavond zullen de Bewoners horen of ze nog een week in weelde zullen leven, of dat het weer een weekje Noodrantsoen wordt. Heeft Joost, sprookjesverteller van nature, het grootste gedeelte van het sprookje ‘de rode schoentjes’ goed naverteld. Of sloeg zijn fantasie op hol en liet hij niks van het verhaal heel?

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #385 Gepost op: 10-11-2005, 15:35:22 »
Tric-trac of naar bed met Ingrid?

Menno en Joost doen gezellig een potje Tric-trac. Ze zijn erg fanatiek. Zo fanatiek dat wanneer Ingrid aan Menno vraagt of hij even bij haar op bed komt liggen ze maar even moet wachten. Het kan wel eens het laatste potje zijn van de genomineerde Menno. “Vooruit”, zucht Ingrid en komt er bij zitten. “Ik wacht wel weer.”

Ondertussen in de jacuzzi

In de jacuzzi vraagt Rob zich af wat hij vanavond voor de Live-uitzending aan zal trekken. Om inspiratie op te doen vraagt hij ook aan Dido en Lieske wat voor kleren zij zullen aantrekken. Roel neemt nog maar een trekje van z’n sigaret en je ziet het hem denken: “Boeien…”

Het wekelijkse badje

Joost en Nathalie nemen hun wekelijkse Live-Show-badje. Het uiterlijk komt ter sprake. Nathalie voelt zich groot en log. "Een beetje zoals jij je waarschijnlijk moet voelen", zegt ze lachend. Joost grapt: "Dat je je zo moeilijk kan bewegen bedoel je?"
Hij voelt zelf ook de pondjes weer terugkomen. "Het past meer bij mij dan bij jou. Maar ik vind jou echt niet dik", zegt hij Nathalie. Zij denkt er zelf anders over: "Ik heb zo'n bolle kop." Ze bolt haar wangen tot ze op een Michelin-mannetje lijkt.

Badderen met Connie

Hé Connie, vind je mijn haar zo leuk? Wat heb je trouwens een leuke bikini aan.

Het is een takkendag

“Een waardeloze dag, maar een takkendag is ook mooi omschreven”, vindt Chantal. Dido is zenuwachtig voor vanavond en kijkt bezorgt in het rond. “Kijk niet zo, daarvan schiet ik zo vol”, zegt Chantal bijna verwijtend. Ook Lieske voelt de bui al hangen, maar ze denkt dat Dido wel mag blijven, al weet ze dat ze dat niet kan zeggen: “Je hebt namelijk geen idee, wat er buiten het Huis aan de hand is. Dido voegt zich weer bij Rob en Roel die al vergevorderd zijn in hun koffer inpakken.

Succes genomineerden!

De Bewoners zijn aangeschoven aan de keukentafel. “Wat ziet het er lekker uit”, roept Joost uit. “Cheers”, klinkt het luid, wanneer iedereen proost met volle glazen rosé. “Diegene die genomineerd zijn veel succes vanavond”, is de gelukwens van Chantal.

"Ik ga mijn kop eraf blowen"

Rob zegt dat hij helemaal zit te trillen. “Je liegt Rob”, zegt Dido bits. “Weet je waarom ik het zo spannend vind?”, gaat ze verder, “ik zit met allemaal mensen op de bank die al een paar keer de nominatiebank overleefd hebben.” Ze staat op en brengt met een vies gezicht haar eten naar de Keuken. “Ik haal vanavond wel patat.” Roel heeft een beter plan. “Ik ga mijn kop eraf blowen als ik eruit moet vanavond.” We zullen het zien.

Moeder Dido

Als jij eruit gaat en mijn moeder is er, dan gaat ze absoluut wat tegen je zeggen. Roel verwacht het ergste en verdedigt zich gelijk. “Ik heb een paar losse acties gehad, maar verder heb ik de hele tijd veren in je reet gestoken.” “Nee lieve schat, ze gaat echt alleen maar leuk doen tegen je en zal vast nog eens benadrukken dat ik een moeilijke meid ben.” Dat ziet Roel ook wel zitten. “Gezellig. En je zussen?” “Nee, die komen niet. Die blijven alleen maar naar je kijken.” Daar begrijpt de Rotterdammer niet veel van, maar goed.
« Laatst bewerkt op: 10-11-2005, 19:44:48 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #386 Gepost op: 10-11-2005, 19:45:48 »
De meiden maken zich op

Dido vraagt of er iemand koffie wil. Roel hoeft niks: “Ik ben zal zenuwachtig genoeg. Daar heb ik geen koffie voor nodig.” Ook Rob bereidt zich op zijn eigen manier voor op wat er komen gaat: hij doet een dutje op de bank. Chantal en Lieske hebben geen stress. Zij doen op hun gemak de nodige make-up op.

Bedankt voor de leuke avond!

De Bewoners worden allen naar de bank geroepen. Ze moeten allemaal wat zeggen om de microfoontjes te checken. Ze bedanken voor de leuke avond die ze gister hebben gehad. Dido voegt toe dat ze nog nooit zo zenuwachtig is geweest als vandaag.

Alle helden

Joost zet samen met Dido de koffers van de genomineerden alvast klaar. Ze zingen samen een liedje: “Ik wil niet gaan, maar ik heb het niet voor het zeggen.” Joost aanschouwt de koffers: “Alle helden”, zucht hij.

Braaf trutje

Het is stil op de bank. Roel zit zenuwachtig te ‘airdrummen’. Dido onderbreekt de stilte en klaagt dat ze het weer warm heeft. De deur naar de Tuin is namelijk weer dicht; verplicht op de donderdagavond. “Dan zet je ‘m toch op een kiertje?”, stelt Rob voor. Maar Dido vind niet dat ze dat kan maken. “Ik word niet voor niets braaf trutje genoemd.”

Nathalie krijgt een verrassing

De Live-uitzending is begonnen. Menno kijkt gespannen. Hoe is het met Roel? “Ik heb alles onder controle, maar ben wel gespannen.” Nathalie moet naar de Dagboekkamer van Big Brother. Ze komt terug met een envelop. Op de kaart staat dat Nathalie’s beste vriendin is bevallen. “Wat kicken! Ze heeft een zoontje! Dankjewel Big Brother! Ik wens jullie heel veel geluk samen”, zegt ze nog even tegen haar vriendin.
« Laatst bewerkt op: 10-11-2005, 21:10:31 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #387 Gepost op: 10-11-2005, 21:15:36 »
Pikantje sportpakjes

Bridget: “Jullie zien er mooi uit vanavond, maar niet voor lang meer. In de Dagboekkamer ligt namelijk sportkleding. En iedereen moet dit gelijk aantrekken. Dido, haal jij het even?” Dido rent naar de Dagboekkamer en komt terug met de pakketjes. “Het is echt belachelijk hoe wij eruit komen te zien”, wordt er geroepen bij het uitpakken van de kleding. “Dit is toch hoerig. Ik vind het behoorlijk pikant”, zegt Dido terwijl zij haar pakje aantrekt. “We worden weer voor lul gezet”, klaagt Roel. “Ik heb weleens voor lul gelopen, maar dit slaat echt alles”, schreeuwt Chantal door het Huis. De kleding heeft te maken met een nieuwe opdracht waarmee de Bewoners 50.000 euro kunnen verdienen.

Een blozende Ingrid

“Waarom moet ik in het doorschijnende pakje?”, vraagt Chantal zich af. “Het staat je echt mooi!”, vindt Nathalie. Menno vindt dat Chantal nu op Nellie Kooman lijkt. “En ook op Fanny Blankers Koen”, grapt Joost. De Bewoners vragen zich af wat de opdracht is. Joost hoopt dat het niet iets is met gewichtheffen. Nathalie denkt dat ze een videoclip gaan opnemen. Bridget komt weer de Woonkamer binnen. “Wat een drama”, zegt Menno over de sportkleding. Bridget leest de opdracht voor. De Bewoners zien niet unaniem positief. “Ik heb pas twee rosé op, dat moet lukken”, grapt Chantal. Roel heeft zeven biertjes op; hij ziet er tegenop. Als Ingrid erachter komt dat sportinstructeur Iwan weer aanwezig is in de Gymzaal, bekijkt ze zichzelf nog even in de spiegel. Het is namelijk geen geheim dat Ingrid een oogje heeft op Iwan. Blozend komt ze Gymzaal binnen.

De dames beginnen met de opdracht

Voordat de Bewoners beginnen aan de opdracht, moeten ze nog even warmlopen in de Gymzaal. Menno moet nog even wennen aan z’n nieuwe outfit: “Dat ding trekt als de neten.” Joost probeert zijn mede-Bewoners moed in te praten: “Kom op jongens, we kunnen het!” Na de warming-up, geeft Bridget het startschot voor de opdracht. De dames zijn als eerst aan de beurt. Rob moedigt ze aan: “Jullie kunnen het zonder ons!” Lieske houdt het lang vol. Trots springt ze op van blijdschap. De dames zitten in totaal op zeven minuten en zestien seconden. De heren zijn nu aan de beurt.

De mannen zijn aan de beurt

Joost stopt als eerst. Balend gaat hij aan de kant zitten. “Jullie hadden moeten zeggen dat m’n arm er bijna onderhing”, zegt Roel als hij wordt gevraagd te stoppen. Rob houdt het erg lang vol. De Bewoners zijn helemaal in extasce: “Robbie! Robbie! Robbie!” Bridget heeft de uitslag: “Jullie hebben het gered. Twaalf minuten en negenentwintig seconden!” Uitgelaten verlaten zij de Gymzaal. “Je hebt die jonkies een poepie laten ruiken”, complimenteert Chantal Rob met zijn uitstekende prestatie. De koffer met geld wordt binnengehaald en de dames vieren dat ze beter hebben gedaan dan de mannen.

"Stelletje lapzwansen"

Bridget vraagt de genomineerden waarom zij vinden dat ze in het Huis moeten blijven. Roel vindt dat hij zichzelf nog moet laten zien. Dido maakt eerst een grapje: “Omdat ik dat stelletje lapzwansen in bedaring moet houden.” Dan is ze serieus: “Ik wil zoveel mogelijk meemaken. Ik hoop echt dat ik mag blijven.” De Bewoners krijgen drie minuten de tijd om zich om te kleden en weer plaats te nemen op de bank. “M’n Iwannetje was er gewoon weer”, zegt Ingrid wanneer ze op de bank neerploft. Rob heeft een verrassing voor haar: “Ik heb hem gevraagd om zijn telefoonnummer achter te laten.”

"Morgen naar NAC!"

De Bewoners zitten zenuwachtig op de bank. “Ik heb het niet meer. Ik ben echt misselijk” , zegt Dido. Bridget vraagt Rob of hij deze keer de dans zal ontspringen. Hij denkt van wel. Dan begint ze. Dido krijgt als eerste te horen dat ze mag blijven. Er valt een lasty van haar schouders.” Rob slaakt een kreet van oplichting als hij hoort dat hij ook mag blijven. Menno blijft stil als hij hoort dat hij het Huis moet verlaten. “Morgen naar NAC!”, is het eerste wat uit zijn mond komt. Ingrid volgt hem naar de Slaapkamer en geeft hem een knuffel. “Teringdwerg”, zegt ze. Hij pakt zijn koffer en zegt iedereen persoonlijk gedag. “Pik hou je haaks”, zegt hij tegen Joost. Tegen Lieske: “Ik zie je in Groningen!”. Maar nu is het echt tijd om te gaan. “Ik hou van je”, zegt Ingrid bij hun laatste omhelzing. Hij loopt de Tuin in. “Als iemand me nog een keer teringdwerg noemt, dan sla ik er een golfbal overheen”, zijn Menno’s laatste woorden. Met een glimlach verlaat hij het Huis. Ingrid is helemaal overstuur en valt huilend in Chantals armen.
« Laatst bewerkt op: 10-11-2005, 22:11:57 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #388 Gepost op: 10-11-2005, 22:13:59 »
Joost in tranen

Joost heeft het zwaar. “Dit is gewoon even k*t”, zegt hij in tranen. Roel en Rob lijken Menno alweer vergeten. “Vijftig duziend euro’s binnengesleept jongen!”, zegt Rob trots tegen Roel. “Wat een power heb jij!” Ze schudden elkaar heftig de hand.
“Ik ben nog nooit zo nerveus geweest”, zegt Rob. “Het wordt steeds heftiger”, vindt Nathalie. Ze zijn het erover eens dat gisteravond heel belangrijk was voor Menno. Ze zijn blij dat er veel dingen zijn uitgesproken. “Hij is echt een man waarmee je na het spel normaal kan leven,” denkt Roel. Chantal vindt dat hij heel stoer het Huis heeft verlaten.

Opgelucht ademhalen

De genomineerden halen opgelucht adem. “Ik vind het werkelijk een hel om op de bank te zitten”, zucht Dido. Plots gaat de televisie uit. “Nou weten we niet of we de Weekopdracht hebben gehaald?”, wordt er geroepen. Joost: “Dat kan me geen reet schelen, ik wil Menno nog even zien!” Roel, Nathalie en Dido storten zich op de vijftigduizend euro. Het geld wordt bij de rest van de prijzenpot gestopt in de glazen bak in de Woonkamer.

In een opperste stemming

Je zou niet zeggen dat er een Exit heeft plaatsgevonden. De Bewoners zijn in een opperste stemming. Behalve Joost, die hevig geëmotioneerd naar de Dagboekkamer is geroepen. Zelfs Ingrid, die net nog snikkend om de hals van Menno hing, is de ‘klap’ opvallend snel te boven. Zelfs de tijd die Joost in de Dagboekkamer doorbrengt wordt in twijfel getrokken. Roel schijnt het wel te weten: “Hij zal wel weer een heel verhaal over mij ophangen!”

"We hebben het mooi afgesloten voor hem"

Joost komt uit de Dagboekkamer en loopt de Huiskamer weer binnen. “Ik was erg verdrietig omdat Menno ging. Hij was heel blij om zijn ouders te zien”, is het enige wat Joost kwijt wil. “Dat is echt goed om te horen”, reageert Rob. “Menno heeft het echt moeilijk gehad bij ons”, gaat Joost verder. De groep lijkt niet echt te reageren. “Menno was natuurlijk heel de tijd bezig om zijn ouders trots te maken”, schijnt Nathalie te weten. “Gisteren hebben we het mooi afgesloten voor hem!”, eindigt ze het gesprek. Maar of ze het ook meent?

"Ik vind het zo zielig voor hem"

Joost en Ingrid zoeken elkaar op in de Slaapkamer. “Heb je al onder je kussen gekeken?”, zegt Joost. Ingrid barst in huilen uit. Onder haar kussen vindt Ingrid de pluchen Nemo, waar Menno altijd mee sliep. Ze pakken elkaar even goed beet en dan laat Joost de blonde Haagse alleen. Even later komt Chantal haar opzoeken. “Ik heb hem gehad”, zegt Ingrid en ze houdt Nemo omhoog. “Ik vind het zo zielig voor hem”, zegt ze weer. “Wij denken dat het we het allemaal beter weten.”

Wordt Joost het volgende slachtoffer?

Rob, Roel, Nathalie en Rob bespreken, nu Menno het huis heeft verlaten, het gedrag van Joost. Nathalie vertelt Rob dat Joost tegen Menno zei dat die er vast niet uit moest. “Ik wist dat jij het hoorde”, gaat ze verder tegen Rob. “En dat is gewoon niet leuk om te horen.” Ze vertelt dat ze Joost er op heeft aangesproken, maar dat deze zich van geen kwaad bewust was. “Ik spreek hem er straks wel op aan”, besluit Rob. Roel heeft zijn mening over Joost al langer gevormd: “Ik zeg niets”, lacht hij cynisch. Zouden ze een nieuwe ‘pispaal’ hebben gevonden?
« Laatst bewerkt op: 10-11-2005, 23:39:50 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #389 Gepost op: 11-11-2005, 15:04:42 »
Dido en Roel slapen apart

Roel en Dido zijn gisteravond niet van elkaar gescheiden. Het Nederlands publiek vond dat de twee geliefden nog even mochten blijven. Omdat ze nu nog wat tijd samen hebben, besloot Dido weer in haar eigen bed te kruipen. Naast haar hartsvriendin Nathalie.

En dat is acht

Voor de overgebleven Bewoners is er voorlopig nog geen uitweg. Tenzij vrijwillig.

Rob is weer als eerste wakker

Zou Rob gisteravond met een glimlach op zijn gezicht in slaap zijn gevallen? Hij heeft in ieder geval lekker lang geslapen. De Big Brother-tijd zit er voor de huisoudste voorlopig nog niet op.

Wakker worden allemaal!

De haan gaat deze ochtend ietsje later dan normaal. Maar het is ook geen gewone ochtend. Na een Exit lijken de Bewoners altijd extra moe. Alle spanningen en emoties eisen hun tol.

Dido is helemaal in haar nopjes

Dido springt gelijk haar bed uit, als de haan kraait. Ze trekt haar badjas aan, loopt naar de Woonkamer en steekt een sigaret op. "Heerlijk, ik vind het zo leuk dat we er nog zijn", zegt Dido opgewekt tegen Rob. "Ik ook!", zegt Rob enthousiast. Dido: "Ik ga vandaag lekker mijn tas uitpakken."

Hulp van Nemo

Ingrid had het zwaar gisteravond en ook deze ochtend lijkt het vertrek van Menno haar nog hoog te zitten. Zal Nemo haar steun bieden?

Dido weet nu hoe het voelt om op de bank te zitten

"Goh, wat ben ik blij zeg. Dat hele kutgevoel dat ik had is helemaal weg", zegt Dido in de Tuin tegen Joost en Rob. "Je bereidt je voor op thuis hè, als je op de bank zit?", vraagt Rob aan Dido. "Nee dat valt wel mee, ik had me meer voorbereid op eruit lopen", antwoordt ze. "Voor mijn gevoel had ik jullie al gedag gezegd. Ik had er vrede mee dat ik zou gaan." "Je moet je ook echt voorbereiden als je op die bank zit", denkt Joost. Dido: "Ja, dat moet je ook echt doen! Zo dichtbij ben je dan al, dat je eruit gaat."

Mysterieuze vrouwen

Roel weet zeker dat hij zijn broer hoorde gillen gisteren. De sfeer is goed in het Huis. Ze kletsen wat na over gisteravond en ja, daarbij passeert ook sportinstructeur Iwan de revue. “Je had echt nooit om zijn telefoonnummer moeten vragen”, laat Ingrid weten. Rob begrijpt geen snars van vrouwen, maar dan legt Chantal het nog eenmaal uit. “Wij vrouwen willen mysterieus zijn en blijven!”

Veel aan Ingrid te danken

Dido: "Nou we krijgen vandaag denk ik wel de uitslag van de Weekopdracht te horen. Toch?" Nathalie denkt van wel: "We moeten toch bestellen!" Ingrid: "Hopen dat dat kan." Joost hoopt dat ze morgen film mogen kijken. Dan start een gesprek over Menno en zijn vertrek. Roel zegt tegen Ingrid: "Hij heeft nog een hoop aan jou te danken. Hij mag trots zijn dat hij naast je mocht liggen." Chantal: "Ik denk dat hij een grote levensles heeft opgedaan. Die kan je niet kopen."

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #390 Gepost op: 11-11-2005, 15:06:02 »
Que sera, sera....

Terwijl Joost gisteren nog in huilen uitbarstte door het vertrek van Menno, lijkt hij zich nu aan de gebeurtenissen over te geven. Tijdens het afwassen in de Keuken, zingt hij vrolijk: “Que sera, sera. What ever will be, will be….” Dan valt ook Nathalie in, en zingen ze samen: “Will I be pretty, will I be rich. Here’s what she said to me…"

Veel of weinig eten?

De Bewoners weten nog niet zeker hoeveel budget ze hebben om de boodschappen te bestellen, want ze weten nog niet of ze de Weekopdracht hebben gehaald. Ze praten nog even over het ergste rantsoen dat ze tot nu toe hebben gehad. Lieske gruwt er nog van: “Na twee broodjes jam heb je het wel gehad. Dan was het echt niet meer te hachelen.” Dido wil vanaf nu toch echt beter op haar eten letten, want ze is bang dat ze anders niet meer in haar spijkerbroek past. Met die opmerking staat ze op en gaat zich rustig en uitgebreid in de Tuin zitten opmaken.

Lalalalala

Er wordt vrolijk gezongen in het Huis. Eerst worden er gezellige Sinterklaasliedjes gezongen. Erg toevallig, want morgen is natuurlijk de intocht van Sinterklaas in Nederland. Daarna zingt Chantal een zelfverzonnen lied voor Joost: “Wat een lekker ding ben jij. Lalalalala” Als Joost vertelt dat Brenda het daar mee eens is, vraagt Ingrid direct: “O ja? Is ze blind ofzo?"
Hierna schakelen Lieske, Chantal en Ingrid over naar een Engelstalig repertoire: ‘You're Beautiful’, ‘Fame Themesong’ en ‘Big Spender’ komen voorbij.

"Coole koffer"

Dido staat nog steeds na te glunderen. “Ik vind het zo’n coole koffer. Hij is gewoon véél te en dat maakt het zo gaaf. Als die foto er klein op zou zitten, had ik hem er gelijk afgepeuterd. Misschien mag ik hem wel houden?” Joost denkt dat dat allemaal wel goed komt, maar ze zijn allebei blij dat ze nu nog geen afscheid van elkaar hebben moeten nemen. "En nu ga ik mijn koffer weer terugbrengen!"

Sporten en dan weer eten

Ingrid en Lieske zijn al weer een tijdje aan het trainen als Nathalie er ook bijkomt. “Als ik vandaag en morgen train ga ik van het weekend weer leuk doen”, zegt ze hijgend. “Dan kan ik weer wat extra eten.” Lieske roept op de achtergrond: “Ik heb al dertig minuten hardgelopen.” Zal ze niet een beetje duizelig van worden van al die rondjes rennen?

Klef shaggie en dan schoonmaken

"Wat gaan jullie zo doen?", jammert Chantal verveeld. “Wij gaan zo schoonmaken”, laat Roel weten. Samen met Dido heeft hij een schoonmaakrooster gemaakt. Dido: “Ik doe de douche en Roel doet de kussens en de WC.” Maar nu eerst nog samen een shaggie roken. “Hij wordt alleen wel een beetje klef van de lipgloss hoor”, zegt ze vertedert tegen Roel. “Nou, dat doet me niks. Het verlaagt mijn levenskwaliteit niet.”

"Ik moet me echt inhouden"

Chantal zit even buiten met Ingrid te roken. “Ik vind dat er een heel gek sfeertje hangt en dat maakt me nerveus. Een soort stilte voor de storm. Het voelt allemaal zo gespannen. Net binnen voelde het alsof er een deken over me viel. Ik zat met Dido en Roel in de Zithoek en daar voelde het allemaal nogal raar aan. Weet je wat, we mogen geen ‘pik’ meer zeggen in het Huis.” Menno gebruikte dit woord vaak. “Toen Joost ‘pik’ zei tegen Dido, zei ze:’zullen we dat woord maar niet meer gebruiken nu? Niet tegen mevrouw Roos in elk geval’. ” Ingrid vindt het nogal een vreemde opmerking. “Maar weet je Ing, als ik daar hier wat van zeg krijg je de volle wind van voren en voor je het weet sta je genomineerd. Ik moet mezelf echt inhouden.” Ze besluiten het er verder maar niet meer over te hebben want ze zijn van mening dat het toch niet zal veranderen.

Grote schoonmaak na vertrek

Nu de vijfde Bewoner is vertrokken en de plaats van de anderen weer voor even veilig is gesteld, is het tijd voor de schoonmaak. Dido neemt de douche onder handen, Lieske ruimt de was op en Rob heeft de taak op zich genomen om de meubels af te zuigen. Lieske vraagt hoe vaak Dido de douche schoonmaakt. "Eén keer in de maand maak ik het goed schoon. En soms een doekje eroverheen. Als ik het vies vindt worden, maak ik het schoon." Lieske doet het één keer in de maand, of één van haar huisgenoten gaat met water en een sopje aan de gang. Ingrid maakt de bedden op en legt de pluchen Nemo zorgvuldig op haar kussen.

De koningin van het Huis

Chantal treft Lieske in een bad vol schuim aan. Met een theelepel brengt ze een maskertje aan. Chantal: “Daar zit ze, de queen van het Huis.” Lieske zegt: “Halle Berry en Sharon Stone gebruiken dit ook.” “Oh, dan moet jij het natuurlijk ook doen”, antwoordt Chantal. Ze pakt wat schuim uit het bad en legt dat op Lieskes hoofd. “Ik kroon jou hiermee tot koningin van het Huis, doe er wat leuks mee. Gefeliciteerd!” Lieske straalt: “Dankjewel.”
« Laatst bewerkt op: 11-11-2005, 16:10:22 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #391 Gepost op: 11-11-2005, 16:10:45 »
Iwan de verschrikkelijke sportinstructeur

Joost heeft al zijn foto's bij zijn bed gehangen. "Ik heb nu ook een hoekje! Hij is net af. Kijk, hier liggen mijn foto's en daar ligt mijn chips." Hij laat het aan Dido zien, die vanochtend ook wat persoonlijke dingen bij haar bed heeft toegevoegd. Dan gaat Dido naar de Woonkamer. Daar praten Ingrid, Chantal en Roel over de fysieke opdracht waarmee ze gisteren tijdens de Live-show verrast werden. Roel vond dat Iwan de sportinstructeur behoorlijk streng was. "Ik hing maar een klein beetje onder die streep. Chantal vond hem ook strict: "Maar voor vijftigduizend euro mag je ook best streng zijn." Dido: "We hebben het gehaald. Als dat niet het geval zou zijn, had ik iets gezegd van het feit dat we zo dicht op elkaar stonden. Dan had ik het wel wat langer volgehouden." Chantal ook: "Ik weet niet hoe lang, maar wel iets langer."

In een wereld vol ellende

Dido en Roel zitten in de Tuin. Dido vertelt hoe ze tegen Joscelyn praatte. "Niet kinderachtig, maar op een gewone manier zei ik: 'Dag lief klein prinsesje. Je hebt nog helemaal niet in de gaten wat voor bijzondere baby jij nu bent hè. Je bent een BB-baby!'" Roel zou het volgende hebben gezegd, laat hij weten. Met lief stemmetje: "Je zit nu in een wereld vol ellende. Een heleboel mensen zijn nu aan het verhongeren. Elke dag sterven er duizenden mensen die niet meer kunnen genezen." Dido kijkt hem neutraal aan. Hij: "Is ook leuk met een hond. Daar kun je de vreselijkste dingen tegen zeggen op een lieve toon en dan begint ie helemaal te kwispelen." Dido: "Het is de toon die de muziek maakt.

Nathalie en Lieske over Joost

Lieske vraagt zich af of er wat met Joost is. Ze staat met Nathalie in de Badkamer. "Is er wat?", vraagt Lieske zich bij hem af. Nathalie: "Dido dacht ook eerst dat hij boos op haar was. Ik vroeg hem 'is er iets anders dan?' Ik vind het wel jammer. " Lieske vroeg zich ook af of er wat 'aan de happening' was. Nathalie: "Hij zei van niet, 'helemaal niets'. Kijk, dan weet ik het ook niet meer. Maar misschien dat hij wel heel goed met Menno omging." Lieske: "Het zit hem ook niet mee."

Haar van Menno

Menno is nog steeds in het Huis aanwezig. Ingrid en Joost hebben zijn foto in stijl opgehangen en gesalueerd op het moment dat Menno hen vanaf de muur in de Woonkamer aankeek. Gisteren hadden ze het er al over: "Morgen is het Menno-dag". Nu denken ze eraan om zijn afgeschoren haar onder de foto te hangen. Joost: "Dat is wel raar, dan hangt het haar wat hij op de foto heeft, eronder." Dido vindt het een beetje freaky.

Stilte en rust, maar niet lang

De Bewoners praten over de stilte. “Lekker rustig zo”, zegt Roel. Het is de Bewoners opgevallen dat ze niets van Big Brother hebben gehoord vandaag, zelfs niet de standaard mededeling dat ze hun zender moeten checken. Maar juist dan wordt Chantal gevraagd door Big Brother om haar batterijen te verwisselen. Ingrid mist het geschreeuw van Joost en Menno tijdens het Tric-Traccen. Joost verbreekt de rust echter vrij snel weer door samen met Nathalie een kort spelletje voor te stellen. In twee teams gaan Rob en Ingrid en Joost en Nathalie twee ballonnen kapot maken, door alleen hun lichaam te gebruiken. De uitleg zorgt al voor veel hilariteit.

Twee op een rij!

Rob komt gillend de dagboekkamer uit: “Jaaaahhhh, we hebben de weekopdracht gehaald!!” Twee weken goed eten op rij. Dat is pas luxe. De groep is natuurlijk erg opgewonden, helemaal als ze horen dat ze morgen avond een film mogen kijken. Om het te vieren vertelt Joost nog eenmaal, met z’n meest spannende stem, het verhaal van de Rode schoentjes.

Wat eten we volgende week?

De boodschappenlijst wordt weer samengesteld.
« Laatst bewerkt op: 11-11-2005, 21:33:20 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #392 Gepost op: 11-11-2005, 21:35:45 »
"De gespreksstof is op"

Roel en Dido zitten weer eens met elkaar op de bank, maar er wordt niet zoveel gepraat. "De gespreksstof is een beetje schaars aan het worden!", laat Roel Dido weten. "Met ons?", vraagt Dido verbaasd. "Ja jullie kwebbelen de hele dag, maar dat zijn nou niet echt gesprekken waar ik me in wil mengen!"

Het spel is begonnen

Chantal is vlak voor het eten even gaan liggen en Ingrid zoekt haar even op. “Ik vind het echt stil”, begint Ingrid doelend op de Exit van Menno. “Dit was echt een rare Exit.” Chantal vindt het vreemd: “Ze denken nu dat het gevaar geweken is, maar het spel is nu pas begonnen!”

Nog maar acht eters 

Weer een bord minder! zie foto

Eitje tikken

Om zich te vermaken spelen de Bewoners na de maaltijd met eieren. Ze proberen een ei te breken, door deze tussen duim en wijsvinger te houden en dan hard te knijpen. Roel heeft er moeite mee. Maar Dido speelt gewoon vals en breekt het ei: Ze knijpt het ei gewoon fijn in haar handpalm.

Ingrid en haar spastische darm

Net als gisteren loopt Ingrid vandaag ook snel van tafel af na het eten. Ze ligt met haar handen op haar buik op de bank. Rob zegt bezorgd dat ze wel op tijd naar de Dagboekkamer moet gaan, als ze teveel pijn heeft. Joost en Nathalie lopen geinend naar de bank: "Je bent gewoon zwanger." Joost vult aan: "Ik heb zin om te paren!" "Dadelijk, niet als ik pijn in mijn buik heb.", grapt Ingrid terug. Nathalie vertelt dat ze ook vaker last heeft van lucht (in haar darmen, red.) en thuis ook wel eens van een spastische darm. "Spastische darm?", vraagt Roel. "Zo noemen jullie mij toch ook wel eens?"

Vreemde spelletjes

Nathalie probeert Ingrid en Dido te vermaken door haar voeten te gebruiken als 'poppetjes'. Ze wiebelt met haar tenen en zegt met vreemde enge stemmetjes: "Ik ga je pakken..." 'Gelukkig verveel jij je ook niet.", zegt Dido. Dan gaan ze met zijn tweeën het het spelletje 'rook overblazen' doen, waarbij een van de twee een hijs neemt van een sigaret en het in de mond van de ander uitblaast, die het op haar beurt ook weer inhaleert. Ingrid steekt haar duim in haar mond en houdt zich maar even rustig in haar hoekje op de bank.

Zakdoekje leggen

Nathalie stelt voor ‘zakdoekje leggen’ te spelen. “Hoe gaat dat dan”, wil Joost weten? Nathalie legt het uit. “Nee, we gaan iets leuks doen”, reageert hij. “We maken een ketting met acht mensen en wc papier”, vervolgt hij. “Nee, dat doen we niet, straks is al het wc papier op”, reageer Rob vanuit de keuken. Joost besluit dan toch maar zakdoekje leggen te gaan spelen: “Of zakdoekje schijten”, stelt hij voor. Joost voelt zich zichtbaar niet op zijn gemak, hij wil iets doen. “Zullen we dan iets uitbeelden of iets maken?”, is zijn volgende voorstel.

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #393 Gepost op: 11-11-2005, 21:37:46 »
De sterkste man van de wereld

“Ik ga de sterkste man van de wereld nadoen!”, roept Dido resoluut. Alsof het niets is heft ze een van de bijzettafeltjes als een gewicht boven haar hoofd. Nathalie kan het nog beter, zij kan hetzelfde trucje ook met twee bijzettafeltjes. Nu is Joost aan de beurt, met veel gekreun weet hij het tafeltje van de grond af te heffen. “Nu weet ik nog iets leuks”, roept Dido. In de Keuken pakt ze een stuk aluminiumfolie en maakt er een prop van. Nathalie heeft ook een leuk plan: “Joost, ga eens tegen de muur staan”, achter haar rug heeft ze drie keukenmessen. Wat is Nathalie van plan?

Joost in het midden

Tactiek, nomineren, stemmen. Dit lijken de kernwoorden van vandaag. Joost is na zijn gesprek met Rob en Roel in de jacuzzi gaan zitten en ook daar begint Chantal over hoe je het beste kunt winnen. Er zijn steeds duidelijker twee kampen te zien. Aan de ene kant heb je Rob, Roel, Dido en Nathalie. Aan de andere kant Chantal, Ingrid en Lieske. Beide partijen staan aan een arm van Joost te trekken, die niet goed lijkt te weten wat hij hiermee aan moet.

Chantal geeft pluim

Chantal geeft Joost een compliment: "Je bent een van de hardste werkers hier. Niet in het huishouden, daar ben je een lui varken, maar met grappen en grollen, toneelstukjes en debatteren en zo. Je brengt altijd een vrolijke noot, je bent op z’n tijd ook serieus, bijvoorbeeld met dat debat, en je bent heel emotioneel.”

“Dames en heren. Hooggeëerd publiek!”

Rob vertelt dat hij ooit in het circus een stalmeester zag die de hele show stond aan te kondigen met z’n gulp open. Om het verhaal te illustreren springt hij op, ritst zijn gulp open en begint: “Dames en heren. Hooggeëerd publiek!”

Rob draagt voor uit eigen werk

Dido wil dat Rob een liedje zingt. Maar dan wel een liedje dat hij ter plekke verzint. “Zeg me waarom…”, begint hij, maar hij barst in lachen uit. Daarna heeft iedereen de slappe lach en na een poging of tien is hij eindelijk in staat om door te zingen. “Zeg me waarom, ik jou zo mis….”, zingt Rob met vaste stem en hij komt tot twee coupletten voordat hij stopt. “Ga door, dat is leuk”, roept Dido. “Helemaal niet leuk”, roept Rob lachend. “Ze is dood, snap dat dan!”

Shaggie voor je bekkie

Dido leert haar shaggie voor je bekkie liedje aan Rob en Roel

Een shaggie voor je bekkie, maar of ze hem draaien kan.
Ze vraagt dan ook heel vaak aan mij, draai jij hem even dan
Ze is een echte rookster maar ontkennen doet ze het wel
Dus geef die shag nu snel aan mij dan draai ik hem even snel

"Maar waar gaat dat liedje nu eigenlijk over", wil Roel weten. "Nou het gaat over Ingrid en Nathalie die zeggen dat ze niet roken, maar toch wel continue de hele dag door roken", legt Dido uit. "Ohhh", reageert Roel 'geïnteresseerd' .

Nathalie ontdekt de camera's

Nathalie heeft gedoucht en vouwt een wasje op. In de jacuzzi wordt nog wat gekletst over ditjes en ook nog wat over datjes. In de Woonkamer vinden ze het tijd om naar bed te gaan. Het is een rustig avondje geweest en de Bewoners kijken uit naar morgenavond. Want morgen is het filmavond! Dan ontdekt Nathalie ineens dat er camera's in het Huis hangen, "Het is niet normaal, ze volgen me de hele tijd", vertelt ze vol verbazing aan Dido.
« Laatst bewerkt op: 12-11-2005, 00:25:36 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #394 Gepost op: 12-11-2005, 10:09:39 »
Diepe slaap

De Bewoners zijn nog niet van plan om op te staan.

De dames zijn op

Voor de afwisseling zijn dit keer Chantal, Ingrid en Nathalie als eerste opgestaan. "Is het al laat?", vraagt Nathalie aan Chantal. "Het is half elf", laat deze weten. "Oh, dan ga ik nog even liggen", aldus Nathalie. Ook voor de Bewoners is het weekend.

Sinterklaasliedjes

Vrolijk neuriënd doet Rob de vaat. Maar welk liedje is hij aan het fluiten? Het blijkt een deuntje dat vandaag wel actueel is: 'Oh, kom er eens kijken...' Helaas, Sinterklaas gaat dit jaar Robs huisje voorbij.

Vies bankstel

Het bankstel ziet er na krap drie maanden Big Brother niet meer uit. Vieze vlekken, haren..."Zo ziet mijn bank er niet eens uit na een feestje met 60 man", aldus Chantal. "Die gaat ook niet meer terug hoor", weet Rob. "Nee, die planten ze gewoon ergens neer in de studio", denkt Nathalie. Ondertussen is de haan al een tijdje aan het kraaien. Het blijft maar doorgaan! Dat komt omdat er nog een mede-Bewoner in bed ligt. Het is Ingrid...en ze krijgt een waarschuwing. Zuchtend staat ze op. "Godsamme, hier hou ik helemaal niet van", vervloekt ze Big Brother.

Vergeten verjaardagen

Dido vertelt over de keer dat haar moeder haar verjaardag was vergeten. Ze was op vakantie en belde haar dochter om naar het welzijn van de hond te informeren. Na haar moeder te hebben gerustgesteld over de toestand van het huisdier praatten ze nog wat over koetjes en kalfjes. Toen haar moeder wilde ophangen vroeg Dido haar of ze niet iets was vergeten, maar haar moeder had geen idee. "Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Dido, en nog vele jaren", was Dido's reactie. Roels vader is al niet veel beter in het onthouden van data. Ook deze bedacht zich pas een dag te laat dat zijn zoon jarig was geweest. Ingrid en Chantal reageren verbijsterd. "Ik wist niet dat het bestond. Je moeder weet toch wel wanneer ze je eruit heeft geperst?", vindt Ingrid. "Dat was voor haar één van de belangrijkste dingen in haar leven."
Chantal is het daar roerend mee eens. Ze kan zich niet voorstellen dat je familie een verjaardag vergeet of dat mensen hun verjaardag gewoon niet vieren.

Voetbalvelden van huid

Roel heeft weleens zijn oren laten testen. Dido raadt hem aan doppen te halen. “Je moet zuinig zijn, want dat kunnen ze niet meer herstellen.” Roel: “Ze kunnen tegenwoordig uit de voorhuid van een baby voetbalvelden aan huid creëeren. Dat betekent dat ze ook in staat zijn mensen ouder te laten worden. Er gaan theoriën dat ze mensen in de toekomst vijfhonderd jaar oud zouden kunnen worden.” “Maar dat kan toch niet?”, reageert Dido. “Mensen moeten toch op een gegeven moment dood. We blijven ons namelijk voortplanten. Dat wordt chaos. Iedereen moet dood!”, maakt Dido zich druk. “Laat mij maar voor die tijd doodgaan.” Roel probeert haar te overtuigen. “Het lijkt me mooi dat we kunnen kiezen of we dood willen”, zegt ze tenslotte. “Criminelen kunnen we dan oud laten worden in de cel en wij nemen een prik. Ik wil niet ouder worden.”

Fanatieke sporters

Ingrid, Lieske, Nathalie en Rob zijn fanatiek aan het sporten in de Tuin. Aankomende week hebben ze geen Noodrantsoen omdat ze de Weekopdracht hebben gehaald. Dus dat wordt lekker eten! De overbodige kilo’s moeten er dus af, zodat ze er van de week weer bijgesnoept kan worden.
“Ze gaan tegenwoordig elke dag sporten”, valt Dido op. “Wel een beetje dwangmatig”, vindt Roel. Maar: “Als ik een paar halters had, zal ik ze wel oppakken” “Ja, ja”, zegt Dido. “Ik zal ze voor je bestellen.”

Dromen over Big Brother

Roel: “Ik weet al waarom ik me zo relaxed voel. Ik heb vannacht gedroomd dat ik op een wreed technofeest was. Je gaat echt dromen over dingen die je mist. Ik ben benieuwd hoe dat is als je in de gevangenis zit.” Bij Dido duurt het onwijs lang voordat ze over mensen gaat dromen. “Als ik iemand een jaar ken, dan pas ga ik over die persoon dromen, maar hier droom ik alleen maar over jullie en Big Brother. Misschien is dat omdat je geen andere invloeden hebt.” ”Je wereldje wordt echt kleiner.” “Daarom moet je relativeren”, zegt Dido. Roel heeft een wijze qoute van een filosoof: “Mijn sterkte punt is relativeringsvermogen en mijn zwakste punt is relativeringsvermogen.”
« Laatst bewerkt op: 12-11-2005, 17:38:14 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #395 Gepost op: 12-11-2005, 17:41:30 »
De pillen zijn op

Nathalie heeft een gesprek met Chantal. Alles lijkt weer koek en ei tussen hen. Nathalie vertelde dat ze door haar hormoonhuishouding soms emotioneel reageert. Even later vraagt ze zich af of ze haar pil nog krijgt. Ze is door haar laatste strip heen. Chantal denkt dat haar vriend Joost het donderdag wel meeneemt. "Maar ja, je wordt hier in Huis toch niet zwanger." Daar moet Nathalie erg om lachen. "Nee, tenzij er iets het bubbelbad in floept ofzo."

Samenzang

Rob is al een tijdje in z'n eentje aan het zingen. Zou hij soms een carrière als volkszanger ambiëren? Later wordt hij vergezeld door Joost. Samen doen ze nog een paar duetjes.

Dido werd belazerd

De Bewoners hebben het over belazerd worden. Dido, die daar al ervaring mee had in haar vorige relatie, vertelt over haar relatie daarvoor. Die was ook al op een nare manier uitgegaan. Haar toenmalige vriend lag zogenaamd al uren in bed, toen ze thuiskwam van het uitgaan. Hij werd wakker en ze hadden seks. Een paar dagen later vernam ze dat hij op het moment dat ze thuiskwam net terug was uit Zandvoort, waar hij een meisje had opgepikt en op diezelfde avond ook mee gevrijd had.
"Zulke debielen verpesten een heleboel", zegt Roel kwaad. Hij snap niet dat mensen zo kunnen zijn. Maar Dido betrekt het ook op zichzelf. "Ik ga nu veranderen, dit overkomt me niet meer", zegt ze resoluut.

Pepernoten

De bewoners werden getrakteerd op pepernoten

Roel is een gevoelloze robot

Joost is dol op het Sinterklaasfeest. Hij zou zo het Big Brother-prijzengeld in gevaar brengen om maar even in de perpernotenregen te kunnen staan. Hij kijkt er nu al naar uit om het later met zijn kinderen te vieren. Hij vindt het fantastisch! Hij kent zelfs mensen de op 6 december vrij nemen om bij te komen van het feest. "Jezus, wat voor mensen zijn dit dan?", zegt Roel. "Ik geef niets om Sinterklaas." "Nou, dan ben je echt een gevoelloze robot", vindt Joost boos. Daar is iedereen even stil van. Maar even later fantaseert Joost weer vrolijk verder. "Het lijkt me leuk om een vereniging op te richten om het Sinterklaasfeest in stand te houden." Roel schudt vol ongeloof zijn hoofd. "Ongelofelijk. Geef mij maar een goede rave."

Middagstilte

Nog vier uur voordat de film begint...De Bewoners zijn al aan het aftellen. Ze proberen de tijd te doden door te badderen, tric trac te spelen of een dutje te doen.

De dames in bad

Nathalie, Dido en Lieske zijn lekker de Badkamer ingegaan en vertoeven daar alweer een hele tijd. Ze zijn zich vast mooi aan het maken voor de film-avond vanavond. Ook al is een film kijken buiten het Huis niet een heel speciale aangelegenheid, voor de Bewoners die de afgelopen 81 dagen alleen Bridget en één keer voetbal op televisie gezien hebben is het natuurlijk wel een speciale avond.

In bed met post

In Rob heeft Joost een nieuw Tric-Trac-maatje gevonden. De twee zitten lekker aan de keukentafel het spelletje te spelen. Chantal lig met de kaart die ze van het thuisfront heeft ontvangen op bed en Ingrid ligt in haar hoekje op de bank. Zou ze weer last van haar buik hebben?

"Heel mooi!"

Vanaf de bank beoordelen Dido en Lieske de kleren van Nathalie. De complimentjes vliegen door de lucht. “Heel mooi. Heel erg mooi. Staat je heel erg goed. Heel cool.”, roept Dido allemaal vanaf de bank in de Woonkamer. “Ja, heel cool…”, voegt Lieske een beetje suffig toe.
Omdat ze helemaal fit en wakker voor de filmavond wil zijn is ze nog even van plan om een uiltje te knappen, dus ze nestelt zich lekker op de bank. Rob zingt zachtjes een slaapledje voor haar.

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #396 Gepost op: 12-11-2005, 17:42:44 »
Met Joost op 'date'

“Gaan jullie mee naar de film vanavond?”, vraagt Joost aan Dido en Nathalie. Dido heeft niet zo’n zin: “Ik had toch ook niet gezegd dat ik mee zou gaan.” Joost reageert niet echt teleurgesteld: “Nou goed, dan ga ik wel gewoon samen met zus”
“Maar gaan we daarna wel stappen?”, vraagt Dido. Joost antwoordt: “Ja hoor, dat is goed.” Uiteindelijk slaat de mening van Dido toch om en wil ze wel mee. “Maar ik heb geen geld hoor!”, zegt Nathalie. “Ik heb niet eens geld om nieuwe kleren te kopen.” “Dan trakteer ik wel pepernoten”, biedt Dido aan.

Boodschappen!

De boodschappen, lokken ook Ingrid en Chantal uit de Slaapkamer. "Het ziet er keurig netjes uit", zegt Rob. Dido is blij met de zware shag en Nathalie heeft haar pil gekregen. "Kaasfondue!", wordt er blij groepen. "We hebben toch altijd 'naturel'?"V, vraagt Ingrid. Na de suffe middag zijn alle Bewoners nu weer blij en druk aan het rondlopen.

“Liever één knots dan tien biertjes…”

Ingrid en Joost zijn begonnen met het schillen van de aardappelen voor het avondeten. Joost is een beetje teleurgesteld dat er dit keer geen knotsen bij zaten. Hij denkt dat het komt omdat hij te enthausiast “Knotsen!” riep, toen Big Brother aankondigde dat de boodschappen geleverd waren. “Liever één knots dan tien biertjes…”, zegt Joost sip. ”Dat zijn hele grote telurstellingen in het leven”, troost Chantal hem. “Daar is een tsunami niets bij.”, bevestigt Joost. Hij besluit verhaal te halen bij Big Brother.

Het is lente

Joost, Ingrid, Rob en Chantal zijn bezig in de Keuken. Rob kookt, Ingrid en Joost zijn commentaar aan te leveren, Chantal dekt de tafel. Dido leert Roel in de Woonkamer zingen. Van het liedje dat ze zingt, zegt hij op het goede moment “Lente!”. “Jij kan echt niet zingen”, zegt Dido. Maar ze voegt daar relativerend aan toe: “Net als ik.”

Wat is humor?

Roel praat over de televieserie ‘Ren en Stimpy’. Hij probeert Dido te overtuigen dat dat echt een heel erg grappig programma is, maar hij gebruikt het verkeerde argument:”Vooral als je stoned bent.” Dido reageert daar direct verontwaardigd op: “Ik wil iets dat puur natuur leuk is, zonder wiet of onder de invloed van wat dan ook. Dat is pas humor! Net als gisteren, toen moest je toch ook gewoon hartstikke hard lachen?” Maar Roel denkt dat het nog leuker zou zijn geweest als hij wel stoned zou zijn. Als Dido zich daar afkeuerend over uitlaat, verdedigt hij zichzelf: “Je hebt mij nog nooit stoned meegemaakt, kan je niet over oordelen.”

Dido let erg op Roel

De rosé wordt geopend Joost brengt een toast uit: “Op Big Brother, dat ze de boodschappen goed geleverd hebben, en op de bestelcommissie.” Tijdens het gezellige gesprek in de Woonkamer, levert Dido erg veel commentaar op Roel. Als hij zegt: “Hulde, dat die winkel toen in Rotterdam ook geopend werd!” Reageert zij meteen: “Hulde? Ik dacht dat alleen Rikkert dat zei.” Ook als de tafel gedekt moet worden zegt ze volgens Roel bevelend: “Ga jij even de tafel dekken!” Maar hiertegen verdedigt ze zich. Volgens Dido vroeg ze wel lief “Wil jij….”

Smakelijk eten

Rob heeft weer heerlijk gekookt

Seks op rare plekken

Het eten is net achter de kiezen. Tijd voor het favoriete gespreksonderwerp seks. "Wat is de meest vreemde plek waar jullie het hebben gedaan?", wil Ingrid weten. Voor Dido is dit de trein, er zat toen gewoon ook iemand tegenover haar. Nathalie deed het onlangs nog in een lift. Ingrid heeft het zelf ooit in een parkeergarage gedaan: "Toen ik naar buiten kwam zag ik dat de bewakers alles via de bewakingscamera's hadden gezien." Ook Rob steekt van wal met zijn sterke verhaal: "Bij ons in het dorp is een parkje. Ik stond tegen een boom aan met meisje. Toen kwam er iemand met een hond langs. Bijna werden we betrapt. We hebben echt een tien minuten stokstijf stil gestaan." ”Ik heb het een keer in bed gedaan", roept Joost. Dat is toch raar”, vervolgt hij.

Één, twee, drie, vier...

Ingrid vraagt nu: “Wat was jullie meeste (aantal keer seks, red.) op een dag?” Bij Ingrid zelf is dit zeven keer. Dido reageert ongelovig: “Zeven keer?! Wel met tussenpozes toch?” Joost kan het ook niet geloven: “Na drie, vier keer ben ik gewoon leeg.” Lieske kent iemand die non-stop door kan gaan. Maar Rob denkt dat het dan niet meer echt lekker is.
« Laatst bewerkt op: 12-11-2005, 22:35:22 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #397 Gepost op: 12-11-2005, 22:38:56 »
Hoe voelt dat nou?

Chantal wil graag een keer een week een man zijn, om te weten hoe seks voor mannen voelt. Ook Ingrid is daar erg benieuwd naar. Rob probeert het uit te leggen: “Ken je dat gevoel als je heel erg moet plassen?” Joost vindt dat geen goede vergelijking. Dido: "Ik snap dan niet waarom je het dan niet altijd ophoudt." Roel legt het anders uit: “Het voelt of je echt heel veel vlinders in je onderbuik hebt zitten.” Chantal omschrijft dat het voor vrouwen voelt als 'vuurwerk', maar daar zijn ook weer niet alle dames het mee eens. "Nou nu een ander onderwerp", probeert Chantal het gesprek een andere wending te geven.

Heeft Rob het telefoonnummer van Iwan?

Rob heeft geprobeerd Ingrid te helpen met Iwan, afgelopen donderdag tijdens de krachtsinspanning. Hij zei dat hij blij was hem weer te zien en dat hij zeker niet de enige was. Tevens vroeg hij aan hem zijn telefoonnummer. Niet voor zichzelf, maar voor Ingrid. De groep hoopt dat Iwan nu niet denkt dat Rob hem zelf graag nog eens zou willen bellen. Maar ach, wat heb je nu aan een telefoonnummer in het Big Brother-huis?

De film gaat straks beginnen!

De film begint over een kwartier en de Bewoners leggen gezellig allemaal dekbedden naast de bank neer. Op deze manier wordt het echt een slaap-feestje! Lieske ligt als eerste voor de televisie in het grote nest. De rest pakt nog snel alle spullen bij elkaar of gaat nog even snel naar het toilet. Dan komt Chantal binnen met in haar armen vijf flessen cola en popcorn. "Wat lief hè, ik neem direct een cola-tje", reageert Dido.

Genieten geblazen

De film is aan de gang en de Bewoners genieten duidelijk van deze speciale gelegenheid. Af en toe wordt er gelachen of een opmerking gemaakt, maar voor de rest ligt iedereen relaxed onderuit. Roel en Dido zitten dicht tegen elkaar aan. Dit is natuurlijk voor hen de eerste romantische date.

Traantjes en een lach

Als de film opeens een zielige wending neemt, houden sommige dames het niet meer droog. Dido zegt sniffend tegen Chantal " Chan, ik kan dit helemaal niet aan he?" Chantal zegt: "begin niet over vaders met mij."De mannen reageren natuurlijk totaal niet gevoelig en begripvol op de tranen en beginnen te lachen.

Even vergeten dat je in het huis zit

De aftiteling verschijnt op het scherm. "De eerste keer dat ik echt vergeten was dat ik in het Big Brother-huis zat", volgens Dido. "Het was nog een leuke film ook", zegt Joost en hij bedankt Big Brother. "Een echte feelgood-movie", vindt Lieske. "Gaan we nu naar bed?", geeuwt Chantal.

Een beetje emotioneel

Nathalie is na de film nog een beetje emotioneel. Of zou het de drank zijn?

De kanjers

Ingrid en Chantal zijn de eersten die in bed liggen. Ze kletsen nog eventjes door over liefdes. “Mannen van Nederland hier liggen ze...”, begint Ingrid. “...ja, de kanjers!!”, maakt Chantal de kreet af. Ze gaat dan verder: “Ik kan niet koken….”, en dan maakt Ingrid af: “...maar geef me rosé en ik ben van jou!”

Huisman Roel

Roel staat nu ook op, zodat alleen Dido, Nathalie en Rob nog op de bank zitten. Rob vindt het vreemd dat Roel niet even een glas mee neemt, of helpt op te ruimen. Maar even later komt Roel al weer terug om te helpen. Nathalie vindt het niet normaal hoe netjes Roel wordt: “Je wordt echt een huisman!” Nathalie en Dido smoezen nog wat door over Lieske. "Ze hangt er een beetje tussen af en toe. Ze is ook de jongste", zegt Nathalie over haar. Dido: "Ik ben niet van plan om aardig te doen als ik dat niet meen."

Joost sterft aan de kieteldood

Dido en Nathalie lijken besloten te hebben Joost te grazen te nemen. Direct duiken ze bovenop hem. Joost schreeuwt moord en brand. "Jezus, alsof hij door door vier negers tegelijkertijd uit elkaar getrokken wordt", merkt Chantal in de Slaapkamer verontwaardigd op.

Joost stelt een interesante vraag

De ‘twee kampen’ die vanmorgen al werden opgemerkt, zijn nu ook weer duidelijk. En Joost heeft nu wel een kant gekozen. De dames Ingrid, Lieske en Chantal liggen in de Slaapkamer te kletsen over Rob en Roel. In de Woonkamer praten Nathalie, Dido, Rob, Roel en Joost over serieuzere zaken: de ex-vriendinnen van Roel. Als Roel uitgepraat is, vraagt Joost: "Maar nu je Dido hebt ontmoet heeft dat je beeld over je ex-vriendin veranderd?" Helaas voor ons kan Roel zich daar nu nog niet over uitlaten.
« Laatst bewerkt op: 12-11-2005, 23:56:01 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #398 Gepost op: 13-11-2005, 13:21:06 »
Het is zondag

En zoals het op een zondag hoort, wordt er lekker uitgeslapen.

All night long

Vrrolijk schalt een salsa-versie van het nummer 'All night long' van Lionel Richie uit de speakers. Lieske, Dido en Nathalie worden meteen wakker en dansen vrolijk mee. Voor Roel is wakker worden met muziek minder effectief; verdwaasd blijft hij nog even liggen. Ingrid is ook geen ochtendmens. Wederom klaagt ze dat ze nog verder had willen slapen. "Het is toch weekend? Dan mogen we toch zeker wel een keertje uitslapen?" Tja, als het aan haar lag lagen de Bewoners er tot diep in de middag in. Helaas voor haar!

Over het weer

Rob en Dido zitten in de Tuin en genieten van de mooie dag. Het is inderdaad een prachtige zonnige herfstdag. Thuis was Rob zeker gaan fietsen. Hij kent mooie routes rond Amsterdam. Ook schaatsen vindt hij leuk; achter zijn woning bevindt zich een schaatsbaan. En aangezien Rob een strenge winter verwacht, maken ze plannen om een keer op bezoek te gaan en dan te gaan schaatsen. "Ik heb chocomel, slagroom en alles in huis!", aldus Rob.

Big Brother bijna voorbij?

"Hee, weten jullie dat Big Brother al bijna afgelopen is?", verkondigt Ingrid. "Ja", denkt ook Rob. Het is nu 13 november en ik heb gehoord dat het tot 15 december duurt. Nog ruim vier weken dus." "Ik ben in gedachte al nagenoeg thuis", aldus Joost.
Dido stoot Nathalie aan met haar elleboog. Ze is er trots op dat ze het al zo lang hebben volgehouden!

Poepen en plassen

"Koffie en een sigaretje, das echt laxerend", zegt Nathalie. "Ja, daarna is het meteen storten", weet ook Roel.
Nathalie kondigt aan dat ze alwéér naar het toilet moet voor een grote boodschap. "Maar je bent net toch al geweest?", vraagt Ingrid. "Tja, maar ik moet gewoon alweer", verzucht Nathalie.
Ingrids "Ik ga de poes effe op de bak zetten" vindt Joost erg grappig, die kende hij nog niet. "Ik zeg gewoon, ik moet even plassen", aldus Lieske. "Nee, het is leuker om er even wat van de maken", vindt Joost.

Een 'houden-van-gevoeletje'

Roel en Chantal zitten samen te smoezen. Ze doen erg geheimzinnig en het gesprek is nauwelijks te volgen.
Wel is duidelijk dat het over zijn omgang met Dido gaat. En dat het over het seksuele gedeelte ervan gaat, maar veel valt er niet te verstaan. Dan begint hij over zijn onzekerheid ten opzichte van haar en verheft hij zijn stem weer.
Roel weet het allemaal niet meer zo goed met Dido. "Ze heeft een soort van houden-van-gevoeletje", verzucht hij.
"Maar ik ga nu niet meer naar haar toe, ze moet nu maar zelf naar me toe komen. Als ik het er nu te dik opleg dan trekt ze zich terug. Het is net een spelletje en dat wil ik eigenlijk niet, maar als het niet anders kan...

Een hoofd als een kersenpit

Lieske en Ingrid zijn weer fanatiek aan het sporten. Dido vindt het allemaal maar knap van ze. Zelf zou ze nooit een uur lang achtereen kunnen trainen. "Ik wordt altijd zo enorm rood dan", vertelt Dido. "Nou, ik ook hoor. Vroeger al. Stond Lieske weer te hockeyen met een kop als een kersenpit", vertelt Lieske.
Ze loopt nog één rondje en kapt er dan mee. Ingrid gaat echter door. Zij kan een trainingsessie wel anderhalf uur volhouden en is daarmee met stip de meest gedreven sporter in het Huis. Tenminste, sinds Menno weg is. Kort hebben ze het even over hem. "Hij was die hele avond al stil", zegt Lieske, "alsof hij het aan zag komen." "Ja, ik denk dat hij het aanvoelde", aldus Ingrid. Meer heeft ze niet te zeggen over haar 'vriendje'. Is ze hem nu al vergeten?

Klachten en kwaaltjes

Ingrid vertelt over haar buikpijnen. Ze heeft die al van kinds af aan. Vooral na het eten heeft ze last. "Ik heb veel lucht in mijn darmen." Haar moeder heeft er ook last van. Hierna worden andere medische problemen besproken. Lieske heeft een plekje op haar borst gekregen en Rob heeft er één op zijn rug. "Je kan ook huidkanker krijgen", zegt Chantal. "Nee, maak me nou niet bang!", zegt Lieske. Als ze het Huis uit is, gaat ze maar eens naar de huisarts, neemt ze zich voor.

Hapjes voor de dames

Nathalie en Chantal hebben het over Joost. Ze menen aan hem te merken dat hij onzeker is over zijn positie in het Huis. Zeker omdat hij zo vaak botst met Roel. Daarom, zo denken de vrouwen, slooft hij zich soms te erg uit en is te aardig. En dat is hij zeker, want iets eerder heeft Joost besloten om zijn mede-Bewoners eens lekker te verwennen. Blij loopt hij naar de Keuken, ondertussen vrolijk babbelend. "Joost, staat die belofte nog?", wil Roel weten. "Welke", vraagt Joost. "Die van dat je eens een uur je klep houdt!", aldus Roel. Maar Joost trekt zich er niets van aan. In de Keuken zoekt hij met zorg wat hapjes uit voor de dames. "Chantal vindt borrelnootjes lekker..." denkt hij hardop. Nog een fles rosé erbij en hij begeeft zich weer naar Nathalie en Chantal.
« Laatst bewerkt op: 13-11-2005, 22:36:19 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #399 Gepost op: 13-11-2005, 22:38:38 »
Aan de drank

In de Tuin wordt lekker geborreld. Iedereen praat gezellig door elkaar over hun vriendenclubs. Roel vertelt dat zijn ouders altijd doorhadden wat voor een type Roel mee naar huis had genomen. “Ze wisten altijd gelijk of het een gluiperd was.”

De familie van Roel

Joost wil de familie van Roel wel leren kennen. Nathalie: “Ik ga ze ook leren kennen”, doelend op de relatie tussen haar opa en Roels oma. “Gelukkig kan ik goed met jou opschieten Roel. Het had voor hetzelfde geld Menno kunnen zijn. Daar was ik niet blij mee geweest.”

Een nieuwe Weekopdracht?

De Bewoners worden weer naar de Slaapkamer gestuurd. Zou het weer tijd zijn voor een nieuwe Weekopdracht? Iedereen gaat nog snel even plassen, want de Bewoners weten dat het wel eens even kan gaan duren.

"Dus ze wist het toch al?"

Nathalie laat de kaarten die ze van het thuisfront heeft ontvangen nog maar eens een keer zien aan Roel en Dido. Ze ontdekt een hint op de kaart die ze van haar net bevallen vriendin heeft gehad, voordat ze het Huis in is gegaan. Er staan namelijk zeven stipjes op de kaart, en de naam van de baby die net geboren is heeft ook zeven letters. "Dus ze wist het toch al!", zegt 'speurneus' Nathalie. Ook Rob en Joost nemen nog wat post door. Dido, Roel en Chantal doen maar even een dutje tijdens het wachten.

Zou het karaoke zijn?

De Bewoners speculeren over de nieuwe Weekopdracht. "Misschien is het wel karaoke!", suggereren de Bewoners. "Dat zou ik wel vier weken lang volhouden!", roept Chantal. En de Bewoners zingen door elkaar heen enkele regels van typische karaoke-liedjes.

Bruine kroeg?

De Bewoners horen allemaal muziek uit de Woonkamer komen. "Misschien bouwen ze wel een bruine kroeg.", denkt Joost. "Stil nou jongens!", maant Chantal de rest tot stilte. Ze probeert geconcenteerd te luisteren wat er allemaal in de ruimte naast hun gebeurt. Daarna zingen de Bewoners in koor de hits 'Believe' van Cher en 'Oerend Hard' van Normaal.

Ze gaan zingen!

De Bewoners mogen de Slaapkamer uit en vinden in de Woonkamer een heuse karaoke-installatie. Lieske zet het nummer in waar ze vanmorgen mee wakker zijn geworden: 'All night long'. Uiteraard heeft Big Brother een envelop achtergelaten met instructies voor de nieuwe Weekopdracht. Dido kondigt Chantal via de microfoon met veel bombari aan: "Dames en heren, live vanuit het Big Brother-Huis, hier is......Chantal!" Dido en Lieske zingen samen het door Dido verzonnen shag-lied. Als de rust terugkeert, begint Chantal met het voorlezen van de envelop.

Hey Baby!

Chantal een Joost komen de Dagboekkamer uit, waar zij nog wat vragen hebben gesteld over de Weekopdracht. Belangrijk is vooral dat bij technische storing de Bewoners gewoon moeten doorzingen. Big Brother is erg streng, dus Chantal benadrukt nog maar eens dat echt elke zin door de microfoon gezongen moet worden. Er mogen niet meer dan drie mensen achter de microfoons. Terwijl de Bewoners nog bezig zijn een strategie te bedenken, begint de muziek al. Lieske, Chantal en Ingrid grijpen gelukkig snel de microfoons. Toepasselijk begint de karaoke-marathon met de zin "We gaan beginnen!", de eerste woorden van het nummer 'Hey Baby' van het Cooldown Café.

Nathalie steelt de show

De eerste nummers waren Nederlandstalig, maar nu wordt er overgeschakeld op Engelstalig repertoire: 'Let me entertain you!' van Robbie Williams. Vooral Nathalie maakt er een echte show van, door wulps richting de televisie te dansen. Aangezien iedereen door elkaar heen zingt, stelt Joost voor: "Laten we anders op het nummer wisselen." "Laten we ook wisselen tussen de nummers door.", doet ook Chantal een suggestie.

Slapeloze nacht?

Joost en Roel bedenken dat er natuurlijk ook geslapen moet worden vanavond. Ze gaan maar even testen hoe hard de muziek klinkt in de Slaapkamers. "Dat klinkt hard! ", roept Joost. "Rob, moet je horen." Gelukkig moeten de mannen er nu nog om lachen. Hopelijk denken ze er ook zo over als ze willen slapen vannacht....