Auteur Topic: Mirjam Sterk  (gelezen 33350 keer)

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Mirjam Sterk
« Gepost op: 27-10-2011, 23:32:00 »


Mirjam Sterk (38) groeide op als domineesdochter in Zeist. Ze volgde het Christelijk Gymnasium in Veenendaal, ging daarna theologie studeren in Utrecht en deed de kerkelijke opleiding van de Vrije Universiteit in Amsterdam. Na haar opleiding begon Mirjam als godsdienstdocent in het middelbaar onderwijs en werkte ook parttime bij de IKON als redacteur.

Na een tijdje werkzaam geweest te zijn in het onderwijs raakte Mirjam betrokken bij de politiek door van 2000 tot 2002 te gaan werken voor CDA-wethouder Van der Tak van Rotterdam. Daarna schopte Mirjam het tot lid van de Tweede Kamer voor het CDA. Inmiddels is ze bezig aan haar tweede termijn en is ze vice-fractievoorzitter van het CDA.

Mirjam Sterk woont in Houten met haar man en drie kinderen. Naast haar politieke werk is ze onder meer vrijwilliger bij kerkdiensten in een TBS-instelling, bestuurslid van haar koor Be Sharp! en staat ze zo nu en dan op de kansel als voorganger bij de Protestantse Kerk Nederland.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Mirjam Sterk
« Reactie #1 Gepost op: 12-11-2011, 11:09:40 »
Ik vond haar één van de leukse kandidaten!  ::ok::

Offline Addie

  • Forumlid
Re: Mirjam Sterk
« Reactie #2 Gepost op: 12-11-2011, 11:47:20 »
Ze is wel sterk (slecht woordgrap), maar vind haar wel een beetje kleurloos.
Wie is de Mol? Afl 1: Liesbeth

Offline clld

  • Forumlid
Re: Mirjam Sterk
« Reactie #3 Gepost op: 25-11-2011, 11:06:39 »
Ik was voor de serie begon erg benieuwd naar Mirjam, en ze heeft me bovengemiddeld verrast. Wat me opvalt is dat ze eigenlijk geen zwakke punten heeft: Ze is sociaal en ligt goed in de groep, ze is intelligent en heeft veel (voor de Pelgrimscode relevante) kennis, ze is sportief èn heeft een goeie winnaarsmentaliteit.

Het zou niet onlogisch zijn dat als Mirjam de finale haalt, dat ze topfavoriet is voor de eindzege.

Het wordt in de komende afleveringen dus interessant wat de rest gaat doen. We hebben Winston (mijn persoonlijke favoriet) al horen zeggen dat hij het gevaarlijk vindt dat Mirjam nu al twee hulpmiddelen heeft voor in Jeruzalem. Ik verwacht dan ook wel dat er op een gegeven moment gepoogd zal worden Mirjam te elimineren voordat ze de finale kan bereiken.

In weze is haar rol vergelijkbaar met die van Reinier vorig jaar. Hij wist ook erg veel, en zou de gedoodverfde winnaar zijn geweest als hij de finale had mogen spelen. (Hij had zo naar Bethesda gelopen en zeker weten meteen voor het getal 7 hebben gekozen.) Maar John, Dirk, Geert en Melody hebben hem de laatste paar afleveringen steevast tegengewerkt. Ik weet alleen niet of dit nou bewust gedaan is. Reinier lag ook al wat minder lekker in de groep, had ik het idee. Maar bij Mirjam is dit juist niet het geval... Spannend dus!
"...peregrini in terra, qui civitatem in coelo quaeritis..."

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Mirjam Sterk
« Reactie #4 Gepost op: 25-11-2011, 11:37:30 »
Theologe dus betere kans sws imho althans vanuit e.o. perspectief bezien.  ;D

Moest sws erg lachen om het feit dat ze wel op de 'stad van David' kwam maar niet begreep dat de '6 rechte lijnen en 8 driehoeken' sloegen op de Davidsster..  ::rofl:: Dat leek me toch echt een weggever..
Ongelooflijk..  ::)

Verder.. Vrije solide maar behoorlijk saaie kandidate tot nog toe imho.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mirjam Sterk
« Reactie #5 Gepost op: 26-11-2011, 00:39:38 »
Ze begon met het tekenen van een davidster, dus die link had ze wel degelijk gelegd.  ::ok:: Ze doet het goed trouwens met die aanwijzingen.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Mirjam Sterk
« Reactie #6 Gepost op: 26-11-2011, 09:45:18 »
Nee, daar begon ze niet mee. Daar kwam ze pas later op :D Maar blijft een sterke outsider. Ik zie de relatie met Reinier ook wel. Er is toch wel een soort van groepje ontstaan met Winston en Robin en cystine
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mirjam Sterk
« Reactie #7 Gepost op: 26-11-2011, 10:12:07 »
Toch wel een van de leukere kandidaten idd. Maar ik wist niet dat ze theologie heeft gestudeerd. Dan zou je, met het terugblikken op de afleveringen, toch meer van haar verwacht hebben. Zeker met de vraag waar dan een nieuwe aanwijzing voor in het finalespel te vinden valt. Aangezien de afgelopen en komende aflevering veel weg hebben van WIDM 9, vind ik haar aardig overeenkomen met Viviënne v/d Assem  ::love::

Nu ben ik pas sinds vorige week begonnen te kijken naar de Pelgrimscode. Dus geen idee of ze al een keer de sleutel gehad heeft. Maar op basis van de afgelopen twee afleveringen zie ik haar wel ver komen. Het zou mij niet verbazen haar in de finale terug te zien straks in Jeruzalem :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Mirjam Sterk
« Reactie #8 Gepost op: 1-12-2011, 23:00:57 »
ze heeft geen sleutel gehad tot nu toe.

En weer (tot nu toe altijd ) in het winnende team.  Knap hoor!
Hmmmm even goed nadenken. Niet alleen knap, nu ook slim door Mo te kiezen!
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline clld

  • Forumlid
Re: Mirjam Sterk
« Reactie #9 Gepost op: 1-12-2011, 23:52:11 »
Mijn gevoel is na aflevering 4 des te meer versterkt: Als Mirjam de finale weet te bereiken, is ze topfavoriet voor de eindzege.

Vanaf aflevering 1 merk je echter al dat deze groep best hecht is. Ze zijn allemaal best gemoedelijk met elkaar, wat je terugziet in de gezellige momenten aan het eind van de dag. En in deze aflevering werd dat gevoel ook letterlijk uitgesproken. Zal het er desondanks van komen dat er een pact gevormd wordt tegen Mirjam..? Ik twijfel. (Wat natuurlijk iet wil zeggen dat ze dus zomaar door zal lopen naar de finale. Of dat ze deze 100% zeker wint.)
"...peregrini in terra, qui civitatem in coelo quaeritis..."

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: Mirjam Sterk
« Reactie #10 Gepost op: 2-12-2011, 00:27:10 »
Mijn gevoel is na aflevering 4 des te meer versterkt: Als Mirjam de finale weet te bereiken, is ze topfavoriet voor de eindzege.
Voor mij haalt Mirjam voorzeker de finale, ik heb echter nog geen idee wie haar tegenstander wordt.
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Mirjam Sterk
« Reactie #11 Gepost op: 5-12-2011, 17:53:55 »
Mirjam doet haar naam eer aan. Sterke en slimme deelnemer ::ok::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline clld

  • Forumlid
Re: Mirjam Sterk
« Reactie #12 Gepost op: 9-12-2011, 09:41:55 »
En ze heeft blijkbaar ook het nodige geluk... Hoewel ik Mirjam sympathiek vind en ze m'n op-één-na-favoriet is, vind ik het ook wel weer een beetje te makkelijk worden. De winst komt haar wel heel makkelijk aanwaaien zonder dat ze tot het uiterste moet gaan.

Ik vind het leuk aan dit spel dat de verschillende kandidaten hun eigen kennis (of het nou theologie, arabische taal, woestijn-survival, of wat dan ook is) kunnen gebruiken, maar voor Mirjam is het vaak wel erg "easy peazy", haha. :) Gelukkig beginnen de medekandidaten (iig Winston) dit eindelijk door te krijgen, en lijkt er toch eindelijk ook gemeen spel gespeeld te gaan worden...

Hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind. :) Benieuwd hoe het afloopt. Ik zou Mirjam graag als winnares zien, maar alleen als ze er echt voor heeft moeten knokken.
"...peregrini in terra, qui civitatem in coelo quaeritis..."

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mirjam Sterk
« Reactie #13 Gepost op: 9-12-2011, 17:18:26 »
Tja, hoge bomen vangen veel wind, het komt haar nogal aanwaaien en ze heeft Vrouwe Fortuna aan haar zijde. Allemaal waar  ::rofl:: Maar toch, ze speelt het spel ook gewoon slim. Met haar kennis van theologie/het christelijk geloof kom je ver in de pelgrimscode. Als ze dan ook nog eens regelmatig in het winnende team (vijf keer op rij) zit kan ze daar mooi uit putten. En zie daar haar mooie collectie aan hulpmiddelen voor in de finale.

Uiteraard zou ze lang niet zo'n grote collectie aan hulpmiddelen hebben gehad als ze niet in het winnende team had gezeten. Maar toch.. ze draagt daar zelf ook haar steentje bij. Bij menig opdracht kan ze haar kennis in elk geval goed inzetten en dat heeft voor de groep waar zij in zit gewoon voordelen. Het mag dus Mirjam nogal gemakkelijk afgaan, maar hoewel deels dat mazzel is, is dat deels ook gewoon te danken aan de Pelgrimscode slim spelen! Ik zou het in elk geval jammer vinden mocht Mirjam net met de finale in het zicht het spel moeten verlaten. Ze is toch wel mijn favoriet deze serie  :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Online Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mirjam Sterk
« Reactie #14 Gepost op: 9-12-2011, 18:51:50 »
Ze is zeker weten ook 1 van mijn favorieten. Ze speelt het inderdaad slim. Als jij Hebreeuws kan lezen,moet je dat ook gewoon gaan doen en dan moet je niet een berg gaan beklimmen en een ander die het veel minder goed kan dat klusje maar gaan laten oplossen. Dus naast mazzel is het ook gewoon slim. Daarbij vinden de mede kandidaten het vast ook niet erg dat zij zulke dingen niet hoeven te doen.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Mirjam Sterk
« Reactie #15 Gepost op: 10-12-2011, 13:27:10 »
Ze is inderdaad slim (ook in het spel), maar vind haar ook wel een beetje saai eigenlijk. ::)
Geniet nooit met mate...

Offline Kitsune

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • GOING UNDERGROUND
Re: Mirjam Sterk
« Reactie #16 Gepost op: 11-12-2011, 16:09:20 »
Ze komt (bij mij) een beetje over als een nerd. Dat vind ik eigenlijk wel leuk aan haar. Ik denk dat ze lichamelijk niet zo sterk is als bijv. Winston. Dat lijkt me logisch en ik heb geen flauw idee of dat er iets toe doet. Het is namelijk me eerste seizoen Pelgrimscode en heb geen idee of er nog zwaardere lichamelijke opdrachten in voorkomen.

Iets zegt me dat ze 2de zal worden  ::jaja::.
De Mol? Liesbeth > Hadewych > Liesbeth.

Offline clld

  • Forumlid
Re: Mirjam Sterk
« Reactie #17 Gepost op: 16-12-2011, 00:23:39 »
Je zag Nelli echt opleven toen Mirjam even op haar in ging praten "voor het slapen gaan". Voor het eerst sinds een aantal afleveringen dat we Nelli oprecht hebben zien lachen.

Mocht het daadwerkelijk invloed hebben gehad, dan is dit slim gespeeld van Mirjam; want nu is er een sterkere tegenstander uit. (Maar waarschijnlijk deed Mirjam het niet bewust maar gewoon uit medemenselijkheid tegenover Nelli. ;) )
"...peregrini in terra, qui civitatem in coelo quaeritis..."

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Mirjam Sterk
« Reactie #18 Gepost op: 16-12-2011, 00:32:39 »
Denk inderdaad ook niet dat ze het zo zou willen spelen - maar zou wel enorm doortrapt zijn  ::rofl::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Mirjam Sterk
« Reactie #19 Gepost op: 19-12-2011, 13:17:21 »
Tja.. Afgaande op de edit hebben we hier te maken met de winnares, most likely.
Hoewel de edit soms bijzonder voorspelbaar, soms dramatisch (slecht) - of eigenlijk beide is mi, dus mja we shall see.
Niks mis mee op zich maar ze is zo ontieglijk saai saai saai.. ::)

Politici moeten droge kost brengen in hun dagelijks leven zeker..
Maakt ze niet per se interessant om naar te kijken..  ::)
Ik hoef echt geen gemier of gezooi of mensen die elkaar backstabben, da's het andere uiterste..
Maar een politica die wel erg CDA's erin staat (i.e. Christelijk politiek & ideologie), en niks maar dan ook niks persoonlijks van zichzelf laat zien (gezien edit)..
Net een soort marionet, een robot.  ::)

Niet bepaald interessant om naar te kijken hoeveel ze ook weten mag van de bijbel etc. Van mij mag ze eruit vanwege enorme saaiheid en eentonigheid, maar ik vermoed dat het niet zal gebeuren, tenzij er een behoorlijke proef komt die eens niet gebaseerd is op de bijbel of kennis ervan oid.  ::)

« Laatst bewerkt op: 19-12-2011, 13:19:25 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)