Auteur Topic: Winston Post  (gelezen 17698 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Winston Post
« Reactie #20 Gepost op: 29-12-2011, 21:41:02 »
hoe kan ik winnen van " een Miriam" ;D

goede doel school in Sierra Leone
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Winston Post
« Reactie #21 Gepost op: 29-12-2011, 21:59:06 »
Winston staat af en toe te trillen als een rietje.......... :o

Van honger of dorst, of van de zenuwen?

Hij wil wel erg graag winnen ::bravo::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Winston Post
« Reactie #22 Gepost op: 29-12-2011, 22:35:22 »
Wel lullig ook voor Winston, ook van toen hij op dat plein stond en niemand durfde aanspreken.  "De achilleshiel van Post"!
Kwam me bekend voor, zo ben ik ook wel.
Tell me what your telescope says

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Winston Post
« Reactie #23 Gepost op: 29-12-2011, 22:48:54 »
Verloren van een wandelende encyclopedie.



Offline Bubbles

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Winston Post
« Reactie #24 Gepost op: 29-12-2011, 23:11:44 »
Jammer voor hem :( Maar hij wist natuurlijk op voorhand dat het erg moeilijk zou worden om Mirjam van de overwinning te houden. Sportieve verliezer ::ok::
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Winston Post
« Reactie #25 Gepost op: 30-12-2011, 11:39:22 »
Wel lullig ook voor Winston, ook van toen hij op dat plein stond en niemand durfde aanspreken.  "De achilleshiel van Post"!
Kwam me bekend voor, zo ben ik ook wel.

Zo jammer dat hij niet op een zeepkist ging staan en even de namen ging roepen van alle apostelen. Dan was hij snel klaar geweest denk ik.

Leuke vent in ieder geval! ::ok::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Winston Post
« Reactie #26 Gepost op: 30-12-2011, 12:25:51 »
Jammer dat hij niet kon winnen, maar toch een leuke, sportieve speler.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Winston Post
« Reactie #27 Gepost op: 31-12-2011, 10:51:23 »
Om een lang verhaal kort te maken: Natuurlijk ben ik het met je eens, Mirjam heeft wel erg veel voordeel dit seizoen. Maar in beide pelgrimscode-seizoenen is gebleken dat degene met het voordeel lang niet altijd de beste in de opdrachten is. Dat Mirjam wel vaak de winnaar is, is dus wel degelijk een resultaat van haar goede prestatie, niet zozeer van haar bijbelkennis. Bovendien is Mirjam ook gewoon succesvol omdat de anderen haar simpelweg niet tegenwerken; dat is onverstandig van hen maar betekent nog niet dat het spel oneerlijk bedeeld is. Ten slotte bleek vorig jaar de eindstrijd echt een open strijd te zijn, waarin iedereen gelijke kansen had. Dit zal hopelijk dit seizoen weer zo zijn. Als het niet zo is, ben ik het met je eens, Supernova, dat het spel oneerlijk is. Maar gebaseerd op vorig seizoen & alles wat ik van dit seizoen heb gezien, denk ik dat het wel degelijk een eerlijke strijd zal gaan worden.

We gaan het zien! :) Ik hoop in ieder geval dat je nog even tot de laatste aflevering blijft kijken, al is het maar zodat we er nog even leuk over kunnen discussiëren, haha. :)

Ok goed ik heb vorig seizoen niet gezien en dit seizoen maar deels.  :)
En als ik het zo bekeek in de finale ben ik het wel met je eens idd, aangezien het toch voornamelijk om de verkregen informatie ging en die kennelijk doorgegeven kon worden aan de finalisten wat ik me nog niet realiseerde op het moment dat ik dit schreef. Dat maakt wel veel verschil.
Ik dacht dat Mirjam met een pak informatie en bijbelkennis etc op zak op pad zou gaan en Winston met bijna niks, dus in dat opzicht leek het me niet geheel fair ook al speelt de bijbel in een dergelijk programma natuurlijk wel een vrij grote rol.

Daarnaast waren er ook fysieke opdrachten idd alleen hebben we haar daar minder in bezig gezien. Ik moet zeggen alles bij elkaar een terechte winnares (met of zonder bijbelse kennis).  ;)

Van Winston vond ik vooral de opmerkingen over zijn tegenstandster wel grappig in de finale.. 'een vervelende tegenstander' oid.  ;D Maar zoals hier ook al terecht opgemerkt en waar hij zich ook eerder al van bewust was, als hij een betere kans wilde maken had hij het spel harder moeten spelen en haar eruit moeten knikkeren door met zn mannetjes samen te spannen. Ze hadden er deels mogelijkheid toe (deels ook niet want dat rad wees de alpha en omega leden op basis van toeval aan, althans als we de beelden mogen geloven.  :) ).

Hij wilde liever een 'eerlijke'strijd wat wel in het kader van het programma past dus.. Maar inderdaad kan hij nu tegen zichzelf zeggen : Post, je hebt een eerlijke wedstrijd gelopen en je bent een sportieve verliezer..   ;D

Wel grappig trouwens hoe (door speling van het lot??) Mirjam eerder blundert maar door haar kleinere en herstelbare blunder aldaar nu zo gefocust werd dat ze er uiteindelijk won.  :D
Beide kandidaten hadden duidelijk last van overschot aan adrenaline, omdat cool and collected er niet meer inzat.. De knop omzetten en doorgaan is beiden uiteindelijk wel gelukt maar het duurde even.  :P
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Winston Post
« Reactie #28 Gepost op: 31-12-2011, 11:15:29 »
Al met al kan ik het alleen maar eens zijn met de contatering dat het Winston eigenlijk best gegund was als ie had gewonnen. Te meer ook daar ie zich een uiterst sportieve verliezer heeft getoond, en er best vrede mee zal hebben dat ie tot in de finale is gekomen.


Veel mensen kenden denk ik de naam Winston Post wel, maar wisten niet goed wie het was. In mijn omgeving zeiden sommigen: Oh, is dat die van de postcodeloterij? NEE, zei ik dan, is Winston met die onuitspreekbare naam (Gerschtanowitz, als ik het tenminste goed schrijf).

Ik denk dat Mirjam iets meer moeite met een tweede plaats zou hebben gehad, maar weet dat natuurlijk ook niet zeker. Een argument heb ik er ook niet voor, of het zou moeten zijn dat ze met haar geestelijke bagage meer recht op de overwinning zou hebben gehad. Maar natuurlijk is dat argument onzin, het spel was gebaseerd op een combinatie van geestelijke bagage, slimmigheid, tactisch spelen, en op het juiste moment doortastend zijn.

Haar ondoordachte actie met het kapot gooien van de kruik werd gecompenseerd door Winston, die klaarblijkelijk dat hele schoolbord als decorstuk heeft aangezien.

Kort gezegd: terechte overwinning voor Mirjam......
« Laatst bewerkt op: 31-12-2011, 11:17:06 door Bodejos »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Winston Post
« Reactie #29 Gepost op: 5-01-2012, 12:42:16 »
Prima kandidaat en top dat ie in de finale is terecht gekomen.  ::ok:: En hij had zonder meer kunnen winnen, als hij maar gewoon een blik had geworpen op het bord met alle aanwijzingen. Ik kan goed begrijpen dat je ten tijde van zo'n finale spel zo'n adrenaline overschot hebt, dat je gewoon simpelweg aan een opdracht gaat beginnen zonder goed om je heen te kijken of er aanwijzingen bij gegeven worden.

En in weze had ik die laatste opdracht ook leuker gevonden zonder het bord met de aanwijzingen. Gewoon kijken welke van de twee het snelste achter de juiste combinatie van zetten zou komen. Overigens snap ik ook wel dat Winston niet snel mensen wilde aanspreken om te vragen naar hum naam. Dat zou ik ook niet snel durven op zo'n toeristische plek. Maar tegelijkertijd zou ik het dan aanpakken zoals Jon het deed in Petra  ::rofl:: Dus gewoon ergens op gaan staan en schreeuwen maar  ;D Bereik je alle mensen mee en diegene die zich geroepen voelt meld zich dan vanzelf wel bij je.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Winston Post
« Reactie #30 Gepost op: 5-01-2012, 13:18:06 »
En in weze had ik die laatste opdracht ook leuker gevonden zonder het bord met de aanwijzingen. Gewoon kijken welke van de twee het snelste achter de juiste combinatie van zetten zou komen.

Had denk ik dagen kunnen duren, gezien het aantal stappen  :P .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Winston Post
« Reactie #31 Gepost op: 5-01-2012, 14:06:50 »
Had denk ik dagen kunnen duren, gezien het aantal stappen  :P .

Fair enough  ::schaam:: Maar toch, dan hadden ze gewoon een minder gecompliceerde puzzel kunnen hanteren. Zo'n eentje met dezelfde insteek, maar waar kinderen een poos zoet mee zijn als je snapt wat ik bedoel  ;) Want idd, dan zouden ze van die finale-opdracht zoveel moeten knippen om het in de uitzending van 50min te krijgen  ::rofl:: Krijg je wel een vlotte montage.. 'dag 1....' [...] 'dag 1, 4 uur later' [...] 'dag 2 breekt aan...' etc etc   ;D

Enfin, OT over Winston. Prima kandidaat, met doorzettingsvermogen en met het geluk op het juiste moment in de finale. En een sportieve verliezer  ::ok:: Maar ik ben het ook wel eens met anderen die zeggen dat Winston wel meer had mogen afstappen van fair play. Gewoon echt rivaliteit tonen met Mirjam. Maarja, daar is zoiets als de Pelgrimscode te 'lief' voor i.t.t. WIDM :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan