Je hebt gelijk: Luc heeft geen verantwoording meer voor het huishouden, maar ik heb niemand (óók Susanne niet, mede verantwoordelijk voor 'geen toegevoegde waarde' én volgens mij Hoofd Huishouding)horen klagen over het feit dat ze de boodschappen doen dan wel eten koken!
Het lijkt mij geweldig als je na een dag hard bikkelen, je geen zorgen meer hoeft te maken over de boodschappen, het eten. Gewoon aanschuiven.
Dusse Susanne: hoezo geen toegevoegde waarde? Luc neemt haar een stuk werk uit handen.
Hun Spaans is inderdaad niet echt geweldig (ietwat understatement), maar niet iedereen is gezegend met een talenknobbel zoals Lieve. Zij spreekt écht al geweldig Spaans. M'n complimenten.
Iedereen heeft zo zijn eigen kwaliteiten en niet iedereen is in alles even goed. Oké, ik ben wellicht wat bevooroordeeld omdat ik Luc & Esther ken. Maar wat ik ook probeer is een algemeen beeld te vormen over wat voor kwaliteiten een gastheer/gastvrouw zouden moeten hebben om succesvol een B&B te runnen. En dan gaat mijn voorkeur echt uit naar Luc en Esther.
Vind echter wel wat ze iets meer zouden mogen klussen en wellicht kunnen ze onderling Spaans praten i.p.v. Nederlands

Weet uit ervaring dat het een prima manier is om de taal te leren, naast het in contact treden met de bewoners.
Groetsels,
Sash