SoundcheckRobert Leroy, de artiest die vanavond extra luister aan de bingo zal geven, is bezig met de soundcheck. “Geef de nacht maar de schuld” en "Wil jij mij vanavond" zullen deze avond ongetwijfeld door het Hotel schallen.
Bart dolt John
Nog snel even, voor de gasten komen, een dolletje maken.
Daar zijn de gasten! Het is even over halfnegen en de bingo gasten staan gespannen voor de deur te wachten. Dan gaat de bel. Het huis stroomt vol en het is meteen een gezellige drukte. “Hallo, welkom”, de Hoteliers delen handen uit en stellen zich voor. “Zal ik uw jas aannemen”, horen we Viola meerdere keren aanbieden. “Het is net of de vorige bingo gisteren was”, zegt Bonnie tegen Anita terwijl ze tevreden om zich heen kijkt.
Bart is weer de bingo baasBart legt, op zijn volledig eigen wijze, de regels van het bingo spel uit. Er zijn vanavond geweldige prijzen te winnen die ter beschikking zijn gesteld door Wannahaves. Slim als hij is deelt hij ook gelijk de ‘zakjes-van-Henk’ uit. “Als u nog een kleine donatie wilt doen voor het Mappa Mondohuis, dan kunt u dat hierin kwijt. Inleveren aan het eind van de avond!”
Dikke knuffel van Monique”Is iedereen compleet? Missen we niemand? Dan is het tijd voor de eerste ronde!”, roept Bart en de ballen gaan rollen. “Nummer 13, nummer 25”, volgen de nummers elkaar snel op. “Bingo!”, wordt er geroepen. Een man komt naar voren en inderdaad, hij heeft bingo. Monique geeft hem zijn prijs en meteen ook maar een dikke knuffel. “Hou op”, roept Bart: “Ik ben ook niet van steen!”
Simone heeft bingo
Simone, de jongste gast van vanavond, heeft bingo. Onder leiding van haar moeder kiest ze een digitale videocamera uit.
Franks nieuwe energieFrank is weer terug in het Hotel en Anita informeert bezorgt of hij misschien honger heeft. “Nou, een beetje”, zegt Frank: “Maar ik neem zo wel zo’n chocolaatje, dat geeft weer nieuwe energie.” De twee Hoteliers lijken beiden wel wat behoefte aan wat energie. Anita steunt op de rug van Frank om uit te rusten. "Oh nee dat mag ik niet doen, straks denken de gasten dat er iets aan de hand is ofzo", denkt Anita hardop. Frank speelt de voiceover: "Patty kan het niet meer aan en zoekt steun bij Frank." "Patty?", reageert Anita verbaasd. Het is duidelijk Frank kan wat energie gebruiken. Nu haalt hij zelfs ex-dolly Anita door de war met haar collaga-zangeres Patty.
Donderdag massagedag”Donderdag, tussen half twee en half vier kan er hier iemand komen om ons allemaal te masseren. Zouden jullie dat willen?”, begint Frankt tegen Anita “Ja natuurlijk wil ik dat”, reageert Anita. “Viola kom eens hier!”, roept ze en Viola komt meteen aanlopen. “Zou jij donderdag gemasseerd willen worden?”, wil Anita weten. “Oh ja, natuurlijk, zalig!!” “Nou”, zegt Frank: “Dan ga ik meteen bellen, dan hebben we donderdag allemaal een massage.”
Robert zet de zaal op zijn kopHet is de hoogste tijd voor Robert Leroy. Vanaf het eerste nummer is de zaal los. Alle handjes gaan meteen de lucht in, behalve bij tafel twee, constateert Robert. “Lieve dames en heren, bedankt dat ik hier bij de bingo aanwezig mag zijn, mijn moeder is stikjaloers. Laten we een salsa gaan doen.” En dat is niet aan dovemansoren besteed. Er wordt gejuicht en gefloten. Aan het eind van het nummer krijgt hij een staande ovatie. “Ik kom zo nog een paar nummers zingen”, beloofd hij.
De trein halenDe bingogasten die uit Amsterdam komen moeten er vandoor. Het openbaar vervoer wacht helaas niet. Bart herinnert ze uiteraard nog wel even aan de ‘zakjes-van-Henk’ die aan het begin van de avond zijn uitgedeeld. Dat was overbodig want de zakjes werden al in de aanslag gehouden. Alle Hoteliers nemen hartelijk afscheid. “Hopelijk liggen er geen bladeren op de rails”, zegt John. “Anders komen jullie gewoon weer terug.”
Bart zet de laatse rondes bingo in: "De radiografisch bestuurbare auto, de radardetector en de bokshandshoenen moeten er nog uit!"