Bob is topTerwijl de andere Hoteliers met elkaar bijpraten en de geweldige avond evalueren, onderhoudt Bart de Hotelgasten. Het gaat over darten en muziek. Bart bekent eerlijk dat Hollandse muziek niet helemaal zijn ding is. De vrouwelijke hotelgast vindt: "Je hoeft mij niet naar een houseparty te sturen." Haar partner houdt van muziek als 'November Rain' van Guns 'n Roses. Ferri zegt over zanger Bob: "Ik vond die kleine wel grappig. Geweldig, spikey hair." Ook de anderen vonden de jonge Bob erg leuk. "Hij is negen hè, vergis je niet!", merkt Bart op.
Weer wakker of naar bed? Ferri voelt zichzelf weer wakker worden: "Dit is gevaarlijk hoor, je moet me zo naar bed trappen", zegt hij tegen niemand in het bijzonder. Als ook Anita aan de tafel komt zitten, voegt hij 'onschuldig' toe: "Ik slaap bij de dames hè?" De Hotelgaste had in eerste instantie haar twijfels over het logeren in het Hotel: "Ik vond het vreselijk al die camera's!" Maar ondertussen lijkt ze al aardig gewend. Bart opent nog gezellig een fles wijn voor de gasten. Voorlopig liggen de Hoteliers nog niet in bed!
Nieuws gierig
Bart brengt zichzelf op de hoogte van het wereldnieuws
Déjà vu van BartBewerkt fragment uit Barts dagverslag:
Het zal een feest worden, werd ons vooraf verteld. We hebben namelijk een flinke line-up van Nederlandse artiesten, een grote voorraad bier en wijn, blokjes kaas en plakjes worst.
De artiesten van vanavond zijn, in volgorde van lichamelijke grootte: Bob, Ria Valk, René Riva, Dario en Dries Roelvink. De ene na de andere Hollandse hit zal ons vanavond om de oren vliegen.
Gelukkig nam iedereen iets mee voor het goede doel, zangertje Bob een cheque van €1000,-en René Riva honderd albums voor de veiling.
Oh de bel, dat zijn vast al de eerste artiesten…
Geklutst eitjeZoals je zelf verwend wilt worden, zo verwen je ook je gasten. Dit moet de gedachte van John zijn op deze vroege ochtend. Met een garde klutst hij een paar eieren en brengt ze met wat peper op smaak. Ook de koffie staat reeds te pruttelen. Na een succesvolle Hollandse avond is het Hotel al vroeg in bedrijf.
Heerlijk wakker worden
John brengt zijn gasten een heerlijk champagneontbijt op bed
Gekreun in de Hotelkamer“Een aardbeitje en een framboos?”, gaapt de vrouwelijke gast. “Daar zou hij een werk aan hebben gehad”, kreunt haar man terug, doelend op het luxe ontbijtje dat John hun net op bed heeft gebracht. “Dit is toch ook die kamer waar in Big Brother die baby geboren is?”, denkt de gaste zich te herinneren.
Ferri wil in de 'Hot tub'Het Hotel ontwaakt langzaam uit haar slaap. De Hoteliers staan één voor één op, maar zijn nog niet erg spraakzaam. Maar hun gezichten spreken boekdelen: even wakker worden! Kersverse Hotelier Ferri loopt de tuin in en onderzoekt intussen de jacuzzi. Hij lijkt van plan vandaag nog gebruik te gaan maken van de 'Hot tub'
Alles op zijn tijd ChielBig Boss Chiel is stipt op tijd. Hij wel... De Hoteliers en hun gasten zitten namelijk net aan het ontbijt. De vergadering zal dus even uitgesteld moeten worden. Ook al heeft de drukke Boss maar tijd tot 13.00 uur.

Viola salueert naar haar Big Boss Chiel.
Chiel heeft commentaarChiel is toch begonnen met de vergadering, maar het blijkt moeilijk de aandacht vast te houden. De Big Boss is niet helemaal tevreden over de Hollandse avond: "Jullie hebben echt je best gedaan, maar we zijn tegen enkele problemen aangelopen!" Vooral het uitserveren van de drankjes behoeft verbetering. Er moet volgens Chiel minder glaswerk gebruikt worden: "We gaan vanaf nu over op plastic servies!" Bart is in een eigenwijze bui en gooit wat olie op het vuur: "We zijn geen kroeg hier hoor."
Krantje in de lobby
De Hoteliers hebben een druk overleg, de gasten relaxen ondertussen in de lobby