Auteur Topic: Waar denk je NU aan?  (gelezen 1789364 keer)

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #20840 Gepost op: 12-06-2014, 21:11:48 »
Aan mn oma die al n paar dagen ziek is. En net belde de thuiszorg dat t erg slecht ging en dat ze n dokter gingen bellen, of mn moeder even wilde komen.
En nu voel ik me bezorgd want het ging altijd redelijk goed met haar. Maar mn andere oma is nog pas zo kort dood dus dan ben je veel sneller bezorgd ineens :P
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #20841 Gepost op: 12-06-2014, 21:18:58 »
Sierd de Vos bij VI Oranje wat een held  ::bravo::

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #20842 Gepost op: 14-06-2014, 17:55:01 »
Of de muziek van de soundcheck van normaal net zo hard is al het concert van vanavond. Dan word het nog een lange avond
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #20843 Gepost op: 14-06-2014, 18:04:47 »
Oerend hard ::jaja::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #20844 Gepost op: 14-06-2014, 18:06:27 »
Oerend hard ::jaja::

Die zal zeker voorbij komen denk ik,
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #20845 Gepost op: 14-06-2014, 18:07:49 »
Dat Colombia in de 5de minuut heeft gescoord... (is dus goed voor mijn bingo)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #20846 Gepost op: 23-06-2014, 22:55:07 »
Aan de komende maanden die zeer uitdagend maar ook zwaar gaan worden.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #20847 Gepost op: 23-06-2014, 23:34:11 »
Aan dat mn ouders een auto voor me geregeld hebben voor de 5 weken na mijn rijexamen ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::feest::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #20848 Gepost op: 29-06-2014, 23:00:51 »
Omdat ik er niet van hou om cryptische zielige berichtjes op het forum te plaatsen, omdat ik het kwijt wil, omdat ik meningen wil horen, omdat ik steun wil en omdat ik er nu aan denk:

Ik ben al zo'n 5 jaar chronisch ziek. Ik heb ME. Tot nu toe ging het redelijk, natuurlijk met ups en downs, maar ik kon naar school, ik kon leuke dingen doen enz. Maar nu ben ik dit jaar net begonnen met een vervolgopleiding (hbo). Ik heb al kunnen regelen dat ik het langzamer doe dan de rest, dat ik elk jaar mag verspreiden over twee jaar. Maar nu blijkt toch dat de hoeveelheid leerwerk, de reistijd, de practica en alles toch te veel is en dat ik moet gaan stoppen met mijn studie, omdat ik mijn tentamens niet haal. In principe moet ik niet stoppen, ik heb nog een jaar om mijn propedeuse te halen (dat moet ik twee jaar anders moet je weg) maar aangezien ik nu nog niet eens de helft van mijn  tentamens gehaald heb, moet ik er dus volgend jaar driekwart van het 'normale' rooster gaan halen. Dat gaat dus niet lukken.
Daarom ben ik er over aan het denken om te gaan stoppen. Maar wat dan? HBO gaat het sws niet meer worden want hier in de buurt zit geen opleiding waar ik voor wordt toegelaten en die niet fysiek te zwaar is. Volgens mij SLB'er (soort mentor) gaat MBO dan ook niet lukken, omdat dat vee praktischer en dus inspannender is...
Werken ergens is ook lastig omdat alles waar je met alleen een havo diploma wordt toegelaten fysiek werk is over het algemeen. Dus ja, dan maar thuis gaan zitten?
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #20849 Gepost op: 29-06-2014, 23:10:00 »
Vooral niet thuis gaan zitten Aapje. Dan knies je maar weg en schiet je ook niet echt op.
Is het niet mogelijk om een ouderejaars te vinden die je "buddy" kan zijn? Dat je samen taken oppakt en die dan stap voor stap afwerkt?
Je kan bijvoorbeeld tentamens verspreiden over de 1e toetsperiode en de herkansingsperiode?
Kun je niet met iemand meerijden naar je school, zodat je niet afhankelijk bent van het OV?
Je zal vast wel al veel opties hebben onderzocht, dus ik roep ook maar iets (denk ik)...

Sterkte meisje ::hug::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #20850 Gepost op: 30-06-2014, 11:12:04 »
Aapje  ::hug:: Dat laatste ga je sowieso niet doen, thuis zitten. Maar het lijkt me heel stom om een keuze te moeten maken die allebei niet echt zijn wat je wilt, maar ik denk dat 'de juiste keuze zit er niet bij' niet het geval is. Misschien lijken andere studies nu een stuk minder leuk, ik denk dat uiteindelijk het misschien wel mee gaat vallen - en misschien niet op een manier die je nu ziet, maar op een onverwachte manier. Studie is slecths een tussenstap. Maar misschien even rustig de tijd nemen om het te laten rusten en meer te bedenken wat je wil?

In ieder geval niet gaan wanhopen, daarvoor zijn er te veel leuke dingen naast werk en opleiding  ::hug::

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #20851 Gepost op: 30-06-2014, 12:30:32 »
Vooral niet thuis gaan zitten Aapje. Dan knies je maar weg en schiet je ook niet echt op.
Is het niet mogelijk om een ouderejaars te vinden die je "buddy" kan zijn? Dat je samen taken oppakt en die dan stap voor stap afwerkt?
Je kan bijvoorbeeld tentamens verspreiden over de 1e toetsperiode en de herkansingsperiode?
Kun je niet met iemand meerijden naar je school, zodat je niet afhankelijk bent van het OV?
Je zal vast wel al veel opties hebben onderzocht, dus ik roep ook maar iets (denk ik)...

Sterkte meisje ::hug::

Nee dat was ik ook niet van plan als het even anders kan :P
Helaas, het gaat echt om de hoeveelheid, dat ik niet genoeg uren in mijn studie kan steken...
En helaas is het in mijn opleiding een beetje anders. Per blok hebben we 2 thema's en van elk thema 1 tentamen... En de herkansingen zijn gewoon tussendoor :P
Met iemand meerijden gaat ook niet helaas, iedereen gaat eigenlijk met de trein.

Maar dankjewel voor het meedenken ::hug:: ::hug::

@next: het probleem is niet dta ik de studies niet leuk vind, maar dat ik ze niet kán doen omdat het fysiek te zwaar is of in een andere provincie is en ik niet op kamers kan :P
Maar dankjewel ::hug:: ::hug::


Jullie reacties doen me goed ::hug::
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #20852 Gepost op: 30-06-2014, 13:46:16 »
Is er niet de mogelijkheid om alsnog VWO te doen en dan een universitaire studie? En dan een fysiek niet zo inspannende studie, met veel hoorcolleges bijv?


Sterkte iig, erg moeilijk lijkt me dat, van die beperkingen die je helemaal niet wilt maar waarmee je wel rekening moet houden ::hug::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #20853 Gepost op: 30-06-2014, 15:08:07 »
Ik denk aan Aapje en de keuzes die ze moet maken....hoop dat je de oplossing vind waarmee jij verder kunt. Wat het vervoer betreft kun jij vanwege je ME aanspraak maken op taxivervoer?? Wellicht scheelt dat al weer qua reistijd die je dan weer om kunt zetten naar leer en verwerkingsuren.

Sterkte meis... ::hug:: :-*
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #20854 Gepost op: 30-06-2014, 15:13:17 »
Aapje ::hug:: Wat een vervelende situatie :(.
Valt er geen uitzondering te maken op school dat je (nog) langer mag doen over je P?

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #20855 Gepost op: 30-06-2014, 16:53:35 »
Valt er geen uitzondering te maken op school dat je (nog) langer mag doen over je P?

Ik kan in principe nog een jaar extra aanvragem. Maar dan blijf je alleen maar alles uitstellen... Ik kan ook geen 3 jaar over elk jaar gaan doen, dan zit ik dadelijk 12 jaar op school :P


Wat het vervoer betreft kun jij vanwege je ME aanspraak maken op taxivervoer?? Wellicht scheelt dat al weer qua reistijd die je dan weer om kunt zetten naar leer en verwerkingsuren.

Volgens mij niet. Veel artsen erkennen ME niet eens... Maar ik heb ook een wajong aangevraagd dus wellicht kan het via hun wel ofzo...
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #20856 Gepost op: 30-06-2014, 17:19:04 »
Is er niet de mogelijkheid om alsnog VWO te doen en dan een universitaire studie? En dan een fysiek niet zo inspannende studie, met veel hoorcolleges bijv?

Hmm ook niet echt. Net even uitgerekend en aangezien ik alles ook over 2 jaar moet verdelen ben ik klaar als ik 36 ben ;D Lijkt me niet ideaal


edit: geen Klaas maar klaar ::) Zo beter hdd?
« Laatst bewerkt op: 30-06-2014, 18:03:46 door AaPje16 »
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #20857 Gepost op: 30-06-2014, 17:34:41 »
Waarom erkennen veel artsen dat niet? :o Er zijn genoeg mensen die dat hebben, lijkt me genoeg bewijs dat het bestaat... maar ja, er zijn wel meer stomme artsen :-\\ Maar om taxivervoer vergoed te krijgen is het toch het belangrijkste dat de verzekering het erkent, niet persé dat elke arts het erkent? Als er maar één arts is die voor de verzekering kan bewijzen dat je het hebt toch? Maar volgens mij moet je zoiets via een wajong ook wel kunnen regelen ja. Ik hoop echt dat je een goede oplossing kan vinden ::hug::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #20858 Gepost op: 30-06-2014, 21:52:21 »
@Aapje Wat erg dat je wel graag wilt, maar gewoon niet kunt door je ziekte.  ::hug::
Ik weet niet precies wat je wel en niet kunt, maar zou het een optie kunnen zijn om iets administratiefs te doen, zoals een boekhouddiploma halen? Of iets anders in de administratieve sector? Of een studie via LOI of NTI? Dan heb je in ieder geval niet iedere dag reizen erbij, maar alleen enkele collegedagen die je moet bijwonen. Ook zou ik me niet meteen neerleggen bij wat je mentor zegt over het MBO. Wie weet zijn er ook MBO-opleidingen die niet veel praktischer zijn, maar die je wel aan zou kunnen.
Het is altijd makkelijk om langs de zijlijn te roepen wat je wel en niet zou moeten doen, maar misschien heb je er iets aan. Ik wens je veel sterkte en succes met nadenken over je opleiding.  ::hug::

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #20859 Gepost op: 1-07-2014, 18:57:08 »
Waarom erkennen veel artsen dat niet? :o Er zijn genoeg mensen die dat hebben, lijkt me genoeg bewijs dat het bestaat...

Nou, dat komt omdat ze niet weten hoe je het krijgt of wat er biologisch gezien mis is :P Ze zien alleen een heleboel symptomen dus het is moeilijk te meten zeg maar

Ik weet niet precies wat je wel en niet kunt, maar zou het een optie kunnen zijn om iets administratiefs te doen, zoals een boekhouddiploma halen? Of iets anders in de administratieve sector? Of een studie via LOI of NTI? Dan heb je in ieder geval niet iedere dag reizen erbij, maar alleen enkele collegedagen die je moet bijwonen. Ook zou ik me niet meteen neerleggen bij wat je mentor zegt over het MBO. Wie weet zijn er ook MBO-opleidingen die niet veel praktischer zijn, maar die je wel aan zou kunnen.
Adminitratiefs zou wel moeten lukken, als ik part time kan werken. Zolang ik maar geen economie dingen hoef te leren want dat kan ik niet ;D Maar het probleem met een LOI-achtige opleiding is dat je alsnog alleen thuis zit :P Maar als ik niks anders vind wordt het wellicht zoiets ja...
Die zijn er vast wel, maar niet hier in de buurt ^^ (en ik vind ook heel veel niet leuk)


Dankjulliewel voor de support en het meedenken in ieder geval! Jullie zijn lief! ::hug::
I won't worry my life away. I choose to be happy!