Omdat ik er niet van hou om cryptische zielige berichtjes op het forum te plaatsen, omdat ik het kwijt wil, omdat ik meningen wil horen, omdat ik steun wil en omdat ik er nu aan denk:
Ik ben al zo'n 5 jaar chronisch ziek. Ik heb ME. Tot nu toe ging het redelijk, natuurlijk met ups en downs, maar ik kon naar school, ik kon leuke dingen doen enz. Maar nu ben ik dit jaar net begonnen met een vervolgopleiding (hbo). Ik heb al kunnen regelen dat ik het langzamer doe dan de rest, dat ik elk jaar mag verspreiden over twee jaar. Maar nu blijkt toch dat de hoeveelheid leerwerk, de reistijd, de practica en alles toch te veel is en dat ik moet gaan stoppen met mijn studie, omdat ik mijn tentamens niet haal. In principe moet ik niet stoppen, ik heb nog een jaar om mijn propedeuse te halen (dat moet ik twee jaar anders moet je weg) maar aangezien ik nu nog niet eens de helft van mijn tentamens gehaald heb, moet ik er dus volgend jaar driekwart van het 'normale' rooster gaan halen. Dat gaat dus niet lukken.
Daarom ben ik er over aan het denken om te gaan stoppen. Maar wat dan? HBO gaat het sws niet meer worden want hier in de buurt zit geen opleiding waar ik voor wordt toegelaten en die niet fysiek te zwaar is. Volgens mij SLB'er (soort mentor) gaat MBO dan ook niet lukken, omdat dat vee praktischer en dus inspannender is...
Werken ergens is ook lastig omdat alles waar je met alleen een havo diploma wordt toegelaten fysiek werk is over het algemeen. Dus ja, dan maar thuis gaan zitten?