Auteur Topic: Tabletop - Gezelschapsspellen  (gelezen 102938 keer)

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #320 Gepost op: 19-12-2020, 23:01:53 »
ik ben voor de aanbieding van gisteren gegaan.

Paleo en El Dorado lijken allebei wel in mijn straatje te passen
Wit is ook een kleur!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #321 Gepost op: 19-12-2020, 23:22:16 »
Yep, ik wou de Kwakzalvers van vandaag eigenlijk heel graag hebben, maar heb die ook voor kerst gevraagd. Dat vind ik altijd een nadeel van dit soort acties rond kerstmis, ik durf niks te kopen omdat het mogelijk bij mijn ouders al onder de kerstboom ligt.

Of je doet gewoon zoals mijn vriendje wel alles wat je wil bestellen ondanks de stapel onder de kerstboom ::rofl::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #322 Gepost op: 19-12-2020, 23:30:16 »
@lucy, dus dan komt er vanzelf een verkooplijstje na de kerst?  ::rofl::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #323 Gepost op: 19-12-2020, 23:36:47 »
Haha ja kwakzalvers wou ik met m’n verjaardag (in maart) al maar was overal uitverkocht. Nu waren er her en der weer een paar te verkrijgen en ik heb het ergens in promo gezien nadat ik m’n kerst lijst had doorgegeven en ben eigenlijk redelijk duidelijk geweest dat ik het graag wil en die promo ook doorgemaild haha, dus ik denk dat het wel onder de boom ligt. En een ander pakje had verdacht dezelfde afmetingen als Gloomhaven Jaws of the Lion.  ::hypocriet::

De_witte, Paleo leek wel de hype te zijn op Spiel Digital. Moet blijkbaar wel goed zijn.  ::jaja::

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #324 Gepost op: 19-12-2020, 23:42:21 »
Ik hoop vooral dat een spelletjesdag/weekend/week/maand binnenkort weer mogelijk is  ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #325 Gepost op: 19-12-2020, 23:46:17 »
Of jaar. Om 2020 goed te maken.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #326 Gepost op: 19-12-2020, 23:55:25 »
Hahahahaha
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #327 Gepost op: 20-12-2020, 20:06:59 »
Ondanks dat we in 2020 dit jaar niet veel fysiek om de tafel hebben kunnen zitten, vind ik 2020 echt geen verkeerd spellenjaar geweest.

Voor mij springen isle of cats en jaws of the lion er zeker bovenuit, maar ook wat kleinere titels als micromacro en detective season 1 hebben me echt wel spelvreugde gegeven.  Waar ik wel erg van gebaald heb is het wegvallen van spiel( ik zou voor het eerst sinds 2006 weer gaan).


Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #328 Gepost op: 20-12-2020, 20:57:49 »
Kwakzalvers komt in mijn kerstpakket, ik mocht zelf uitkiezen  ::ok::

Verder heb ik vooral een goed Kickstarter jaar, met de komst van Spirit Island, Chronicles of Crime 1400, QE, On Tour, Pax Pamir, It's a Wonderful World, Detective City of Angels en de Everdell uitbreidingen. Liggen ook nog een paar op de pile-of-shame maar ja, iets met covid.

Spelletjesjaar ben ik voor. Heb net een video gekeken van de Brothers Murph, twee heerlijke lompe bordspel-kerels uit de VS, die hun spellencollectie van 203 spellen in 1 week hebben gespeeld. Superleuk gedaan.

En Tainted Grail is zeker niet tainted voor mij, maar ik begrijp de kritieken wel. Ik ben dan gewoon niet zo streng voor mezelf, wil mezelf gewoon verliezen in het verhaal en als ik daar af en toe een kleine hobbel voor glad strijk, neem ik mezelf dat zeker niet kwalijk  8)


My fall will be for you

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #329 Gepost op: 20-12-2020, 21:31:40 »
Everdell basis ligt hier nog op pile of shame en detective city of angels Kickstarter is hier nog onderweg ( incl uitbreidingen).

Chronicles of crime 1400 hebben we eerste act gespeeld.

Pff 203 spellen In een week, dat is heel wat. Ik heb de brothers Murph wel  ooit als guests bij dicetower gezien geloof ik.
Heb periodes echt teveel YouTube videos over reviews, previews, unboxing etc gezien. Soms zijn ze nuttig om snel een beeld te krijgen van een spel maar ze zijn boven alles vaak erg subjectief en het hangt toch of van jouw persoonlijke smaak of het spel je wel of niet raakt.

Het blijft wel een handige manier om Info te krijgen over wat er uitkomt. Al is dat niet altijd goed voor je portemonnee. En zijn sommige board game influencers er erg goed In om je een spel lekker te prater terwijl het eigenlijk niet je ding is.




Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #330 Gepost op: 22-12-2020, 14:08:14 »
ik ben voor de aanbieding van gisteren gegaan.

Paleo en El Dorado lijken allebei wel in mijn straatje te passen

ze zijn binnen...
Wit is ook een kleur!

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #331 Gepost op: 22-12-2020, 14:56:07 »
Allemaal bol.com kerstpakketkaarten => toch maar Twilight Imperium besteld  8)
My fall will be for you

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #332 Gepost op: 22-12-2020, 15:44:41 »
ze zijn binnen...
Laat weten hoe ze zijn (als je ze eenmaal hebt kunnen spelen)!

Oh en die video van de Brothers Murph heb ik ook gezien ja, haha al je spelen in een week tijd, heerlijk! Ik kijk ook redelijk veel Brothers Murph en Dice Tower. En BGG. Maar tijdens koken, mini's painten enzo, niet dat ik er echt voor ga zitten. Dus ik kijk ook lang niet alles.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #333 Gepost op: 22-12-2020, 19:02:13 »
Zo Ik heb online een partij scythe gespeeld en Ik Moet zeggen dat ik niet weet wat ik er van moest denken.  Het spel wordt door velen gezien aks een moderne klassieker en staat vaak hoog In de top 10 lijstjes.

En Ik kan zeker wel punten aangeven Waar Ik zie dat het spel dat verdienen kan.
Assymetrie, flow van het spel, nieuwe opties vrijschakelen door acties.
Maar ik bleef echt enigszins verbaasd achter Nadat we klaar waren.

Ik heb het gevoel dat ik iets geproefd heb Waarvan ik meer Moet hebben geproefd voordat ik het echt zou kunnen waarderen, maar Waarvan ik tegelijkertijd eigenlijk niet meer wil eten, omdat het gewoon “ verkeerd voelt”.

Erg bizar gevoel, als een soel zoiets Met je kan doen, Moet er wel iets zijn wat je aantrekt, maar tegelijkertijd knippert er ook een enorm misselijkmakend knipperlicht wat me afschrikt.

Nee, Ik heb er nu even over gedacht Ik denk niet dat ik nog een keer aanschuif voor een spelletje scythe. Schakel het op zelfde vlak als wingspan. Prima spel maar niet voor mij geschikt  ::rofl::

Daarna voor het eerst In awkward guests de juiste oplossing gevonden Met nog meer dan 10 punten over, juhu







Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #334 Gepost op: 23-12-2020, 18:22:03 »
vandaag eindelijk weer eens wat spelletjes gespeeld. Dit keer met mijn nichtje van bijna 7 en mijn moeder (en mijn vader deed op het eind ook nog even mee).

Wat er op tafel kwam:

- Reef (2x)
- Beverbende
- L.A.M.A. (3x)
- Sushi Go

Wit is ook een kleur!

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #335 Gepost op: 23-12-2020, 19:15:39 »
Klinkt goed  ::ok:: Alleen ooit Beverbende gespeeld, verder de anderen niet.

Scythe vind ik leuk, maar wel als fysiek spel. En ik heb de Legacy uitbreiding (Rise of Fenris) ervan, dat maakt het echt nog wel een stuk leuker.
My fall will be for you

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #336 Gepost op: 23-12-2020, 21:50:05 »
Reef erg kleurrijk en leuk spelletje wat ik me ervan kan herinneren.
Lama kan in de juiste groep erg leuk zijn.

Spellen met kids altijd leuk. Bij bepaalde spellen hebben zij een andere kijk op het spel en is het soms erg lastig om van ze te winnen.

Magic maze speel ik vaak met Mn neefje en nichtje. En dat hadden ze op een gegeven moment echt super in de gaten en was ik degene die de verkeerde moves deed.
Kreeg ik steeds dat ze met de grote pion mij tot acties wilden bewegen.

« Laatst bewerkt op: 23-12-2020, 23:24:24 door Tarbozan »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #337 Gepost op: 23-12-2020, 22:15:12 »
 ::rofl::


Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #338 Gepost op: 23-12-2020, 23:23:32 »
Mijn neefje zit er dan echt zo mee te tikken inderdaad. Hele trauma’s heb ik ervan.
 ::rofl::

O krijg net uit de de spellendependance ( schoonzusje ) te horen dat ze dicethrone adventures gaan uitleveren een dezer dagen. Die had ze incl reroll van Season 1 gebacked . Ik heb enkel ooit een paar potje dicethrone Season 2 gespeeld , dus nieuwe karakters voor 1 tegen 1, en een compleet Coopspel.

Had wel al begrepen dat er heel veel kleinschalige regels zouden zijn .
« Laatst bewerkt op: 23-12-2020, 23:29:06 door Tarbozan »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #339 Gepost op: 28-12-2020, 19:53:03 »
Iemand nog wat leuks om te spelen onder de kerstboom gekregen?  Wij doen geen pakjes met kerstmis, dus hier helaas niks.
En ook deliveries tijdens de feestdagen zijn vaak laat, dus ook nog geen dicethrone adventures.

Wel een paar potjes isle of Cats, een ronde maracaibo, wat guillotine en 2 scenario’s jaws of the lion gespeeld over de dagen.