Auteur Topic: Reality Song Contest Sofia- spring 2020  (gelezen 490847 keer)

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #540 Gepost op: 13-04-2020, 15:21:13 »
Cool, ik leer hier nog vanalles. I'm in! Wanneer?

Inderdaad moet je gewoon leuk over je eigen liedje mee doen. Vooral posten "Oh ik vind het wel leuk eigenlijk hoor" als iedereen jouw nummer afkraakt. :)
Omg ::love::

Ik wil het gerust vanavond of morgenavond doen om 20u30! Ik heb toch niets beters te doen ::schaam::
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #541 Gepost op: 13-04-2020, 15:21:39 »
Cool, ik leer hier nog vanalles. I'm in! Wanneer?

Inderdaad moet je gewoon leuk over je eigen liedje mee doen. Vooral posten "Oh ik vind het wel leuk eigenlijk hoor" als iedereen jouw nummer afkraakt. :)

Ik wil ook wel meedoen. Denk niet dat anderen mijn mening gaan doen veranderen  ::rofl::

Of gewoon je eigen lied met de grond gelijkmaken, voor het verrassingseffect  :-X

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #542 Gepost op: 13-04-2020, 15:22:28 »
Ik doe ook graag mee ::tandpastasmiley::

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #543 Gepost op: 13-04-2020, 15:27:56 »
Ach, ik vind het wel prima hoe het nu gaat. En vind dat geheimzinnige ook altijd wel grappig Als iedereen aan de hand van de omschrijving weet over welk land je het hebt, maar toch dat land niet noemt.

'er is echt 1 verschrikkelijk lied, dat toch in mijn hoofd blijft' (lees: Hotdog/Laura Omloop)

En dit jaar 'een lied dat Engels heeft gebruikt, terwijl dat niet een officiële taal is'.
'een inzending met een veel te bekende artiest'
En 'een lied dat veel te bekend is'
Kijk, we weten allemaal welke drie landen dit zijn, maar toch vind is het zo leuk om ze niet bij hun naam te noemen.
Dat is het vervelende, ik weet dus nooit welke liedjes jullie bedoelen en ben altijd heel bang dat het over mijn nummer gaat. ;'(
Sky might be falling but remember you can fly

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #544 Gepost op: 13-04-2020, 15:31:31 »
Ik doe niet mee Brent, sorry! Vind het een leuk idee, maar voor mij gaat echt het verrassingseffect van wat mensen van andere liedjes vinden er dan af, ik bewaar dat moment echt graag tot de uitslag op 1 mei ::jaja::.
Frankje Lapi

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #545 Gepost op: 13-04-2020, 15:35:38 »
Ik doe niet mee Brent, sorry! Vind het een leuk idee, maar voor mij gaat echt het verrassingseffect van wat mensen van andere liedjes vinden er dan af, ik bewaar dat moment echt graag tot de uitslag op 1 mei ::jaja::.

Ja, dit heb ik ook een beetje. En je kan elkaar nog redelijk beïnvloeden. Op zich lijkt het me wel leuk om na de deadline gezamenlijk te luisteren. Maar nu nog niet.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #546 Gepost op: 13-04-2020, 15:47:32 »
Ik ga binnenkort een overzicht maken met van elk liedje een klein stukje. Net zoals ze bij het echte Songfestival hebben.
Een snabbrepris ::bravo:: Dat is een geweldig Zweeds woord dat we hier ook zouden moeten introduceren :D

Afgelopen Melodifestivalen hadden de presentatoren een running gag dat ze deden alsof de snabbreprisar hét hoogtepunt van de avond waren, met alle toeters en bellen van dien ;D
...óf niet!

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #547 Gepost op: 13-04-2020, 15:48:54 »
Ik doe mee met Brent zijn idee! Iedereen kan voor zichzelf beslissen of die meedoet of niet, toch?
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #548 Gepost op: 13-04-2020, 15:51:32 »
ik ga ook meedoen met brent al is het alleen maar op te horen of je liedje beetje in de smaak valt of juist niet...
Ach, ik vind het wel prima hoe het nu gaat. En vind dat geheimzinnige ook altijd wel grappig Als iedereen aan de hand van de omschrijving weet over welk land je het hebt, maar toch dat land niet noemt.

En dit jaar 'een lied dat Engels heeft gebruikt, terwijl dat niet een officiële taal is'.
'een inzending met een veel te bekende artiest'
En 'een lied dat veel te bekend is'
Kijk, we weten allemaal welke drie landen dit zijn, maar toch vind is het zo leuk om ze niet bij hun naam te noemen.
Van 2 weten we dan zeker XD maar al die andere liedjes heb je van gehoord of niet dat kan dat land ook niet weten dat je die gene kent of dat nummer kent.
chipsverslaafde <3

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #549 Gepost op: 13-04-2020, 16:04:59 »
Zoals ik al eerder zei wil ik gerust een avondje een listening party organiseren op Plug.dj, ik heb al een room gemaakt!

Concreet zet ik alle 35 inzendingen in volgorde na elkaar op en kan iedereen tijdens het liedje commentaar geven in de chat. Je kan ook liken en disliken, daar kan ik achteraf een mooi overzicht van maken zodat iedereen een idee heeft wat anderen denken over hun lied. Aangezien er 35 liedjes zijn, zal de show ongeveer 2 uur duren wat oprecht nog best meevalt, het gaat immers als een trein!

Naast het feit dat het ontzettend leuk is om te horen wat anderen denken over je lied, is het een zeer gemakkelijke manier om de liedjes na elkaar te beluisteren!
I am in als het op een gunstig tijdstip is.
Så hva gjør vi nå?

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #550 Gepost op: 13-04-2020, 16:07:55 »
Dat is het vervelende, ik weet dus nooit welke liedjes jullie bedoelen en ben altijd heel bang dat het over mijn nummer gaat. ;'(
Dat gevoel heb ik nou ook... dat ik onbedoeld een of andere oorwurm heb ingestuurd... mijn keuze wordt weer niet gesnapt denk ik...

De drie landen die er daarna bedoeld worden zijn mij wel duidelijk. Als ik de liedjes overigens indeel op 1 tot 5 sterren dan zijn er maar vier die meer dan 3 sterren behalen...  ::fluit::

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #551 Gepost op: 13-04-2020, 16:20:34 »
Ja, dit heb ik ook een beetje. En je kan elkaar nog redelijk beïnvloeden. Op zich lijkt het me wel leuk om na de deadline gezamenlijk te luisteren. Maar nu nog niet.
Eens, ik ben erg bang dat veel liedjes punten gaan krijgen door dit soort dingen en andere liedjes niet, omdat mensen beïnvloed worden door elkaars mening. Maargoed, we zullen het zien.

Ik heb overigens alles beluisterd en zou mezelf op plek 5 of 6 neerzetten.

1-5: Jann, Brtdm
6-10: FrankLapidus, Convans, mrchipie
11-15: HappyDutchman
16-20: Spacy, Vermoljoen, Ricardo
21-25: Jacco's, KingLennart
26-30: michael90, MV, B&W
30+: D*N, LdHmolletje
Frankje Lapi

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #552 Gepost op: 13-04-2020, 16:36:54 »
ik blijf bij mijn 6/10 plaats op hoop van zegen
chipsverslaafde <3

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #553 Gepost op: 13-04-2020, 16:41:02 »
Maar je laat je mening toch niet volledig omgooien omdat anderen toevallig iets anders vinden? ???
Ik snap wel dat dat misschien het verschil maakt tussen 1 of 2 punten of zo, of net geen of net 2, maar dat maakt toch niet echt verschil voor de uitslag?

Ik bedoel, jullie moeten zelf weten of je het wil of niet natuurlijk, maar het lijkt nu alsof jullie het afkeuren dat anderen het wel zouden willen?
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #554 Gepost op: 13-04-2020, 17:04:30 »
Je verwachtingen bij een nummer gaan natuurlijk wel omhoog als je andere hoort zeggen dat ze het leuk vinden. Dan kun je elkaar wel beïnvloeden en krijgt een nummer misschien ineens van meer mensen punten. Maar ik neem aan dat iedereen in elk geval alle nummers al een keer gehoord hebt en z'n eigen mening (in beginselen) gevormd heeft. Ik denk niet dat ik mee zou doen, want ik blijf liever onbevangen ::jaja::  Ook leuker als de uitslagenavond komt en een nummer dat je totale rommel vond ineens hogere ogen gooit dan je eigen zelfoverschatte nummer ;D
...óf niet!

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #555 Gepost op: 13-04-2020, 17:05:56 »
Eens met Pac, ik pas dus ook. Hoe nieuwsgierig ik ook ben hoe mijn liedje het doet. ;D
🜃

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #556 Gepost op: 13-04-2020, 17:12:18 »
Gezien het commentaar hier begin ik te 'vrezen' dat het inderdaad niet veel hoger dan die 30ste plaats zal worden. Maar ach, België heb ik sowieso achter mij!
Ich bin ein Bärliner!

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #557 Gepost op: 13-04-2020, 17:18:35 »
Niemand wordt laatste in ieder geval ::trots::
chipsverslaafde <3

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #558 Gepost op: 13-04-2020, 17:18:45 »
Ik vind het altijd wel bijzonder wat voor verschil er in mijn eigen rangschikking ontstaat als ik het voor de tweede keer luister. En ook het verschil tussen koptelefoon en speaker.

En zoals ook elk jaar, de tweede keer ben ik altijd veel positiever. Ik geef eigenlijk nooit onvoldoendes. Alles tussen de 6 en de 8,5
Maar dat is ook om eerst onderscheid te maken.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #559 Gepost op: 13-04-2020, 17:20:55 »
Aangezien er toch wel wat animo is en ik van een paar mensen heb gehoord dat ze vanavond en morgenavond niet kunnen:

Woensdagavond live listening om 20u45 op Plug.dj BeatSense
::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

EDIT: Er is blijkbaar een probleempje met Plug.dj waardoor je geen video's kan toevoegen, dus een alternatief is CyTube!
« Laatst bewerkt op: 13-04-2020, 18:37:07 door Brent »
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE