Poll

Verhuzien?

JA
0 (0%)
NEE
4 (100%)

Totaal aantal stemmen: 4

Auteur Topic: [Lockdown spel] Robinson Crusoe  (gelezen 94265 keer)

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #100 Gepost op: 27-03-2020, 16:46:00 »
Tja, er zijn nog wel opties.

1.
- Kiezen voor zekerheid en kamp bouwen met twee pionnen (wij + friday). Dan kunnen we verder niets doen.

2.
- Kamp proberen te bouwen. Maar we zitten nog wel met het event op build. Als 'wij' dat doen, moeten we 2x Succes gooien. Friday kan een dobbelsteen opnieuw gooien, dus met hem hebben we 2 uit 3 keer Succes nodig.
- Daarnaast kunnen we dan gaan exploren of gatheren (wij of Friday + hond), of nog iets proberen te bouwen. Van dat laatste ben ik eigenlijk minder fan, want dan gebruik je de beschikbare pionnen volgens mij niet optimaal.

3.
- Nog steeds geen kamp bouwen. :o
- Dan kunnen we gaan exploren of gatheren (wij of Friday + hond), en daarnaast iets proberen te exploren, gatheren, of bouwen (wij of Friday).

We hebben morgen nog niet genoeg hout voor een dak (tenzij we vandaag gaan gatheren). Scenario's zijn dan:
1. Vandaag kamp bouwen - morgen iets anders - overmorgen dak bouwen
2. Vandaag iets anders - morgen kamp bouwen - overmorgen dak bouwen
3. Vandaag kamp proberen te bouwen en hout gatheren - morgen dak bouwen (met de mogelijkheid dat een kamp bouwen mislukt).

@Robbie, maakt het voor het effect van een regenbui uit of we a) geen kamp hebben, of b) al wel een kamp, maar nog zonder dak?
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #101 Gepost op: 27-03-2020, 17:13:52 »
Zo, alles bijgelezen.

Zelf ben ik wel voor kamp bouwen en zak bouwen, of beide proberen te bouwen.

@Robbie, maakt het voor het effect van een regenbui uit of we a) geen kamp hebben, of b) al wel een kamp, maar nog zonder dak?

Die vraag had ik ook nog: een kamp hebben zonder dak of palissade, hoe beďnvloedt dat de bescherming?
2024: wie is de Mol?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #102 Gepost op: 27-03-2020, 17:59:22 »
Kamp hebben is meer qua comfort. Als je kamp hebt verlies je geen hartje in de nacht fase. LAat ons zeggen omdat je niet meer op de harde grond, maar op wat palmbladeren slaapt ofzo?

Een onderdak is echt voor de regen.

Dus voor een regenbui is een kamp alleen niet genoeg. Daar heb je echt een dak voor nodig, dat je alleen kan bouwen als je een kamp hebt.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #103 Gepost op: 27-03-2020, 18:47:45 »
 ::ok::

Persoonlijk ben ik wel voor kamp proberen te bouwen met Friday (evt. met reroll, dus 2 van de 3 keer Succes nodig) en exploren (wij + hond). Robbie zei ergens dat snel verkennen wel handig was en tot nu toe levert het wel leuke extraatjes op (geit, healing herbs). Maar als de meerderheid voor twee keer bouwen is (zoals het nu staat), ga ik daar in mee. :)

Threat kunnen we volgens mij gewoon laten liggen. Als die van het bord valt, verliezen we 1 Determination. Het lijkt me dat we dat nog wel kunnen hebben.

Wat items betreft (niet voor nu, maar om in de gaten te houden):
- Map geeft een extra pion om te exploren, dat lijkt handig.
- Met Pot bouwen hebben we een Medicijn (want Healing Herbs hebben we al).
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #104 Gepost op: 27-03-2020, 19:02:14 »
Kamp hebben is meer qua comfort. Als je kamp hebt verlies je geen hartje in de nacht fase. LAat ons zeggen omdat je niet meer op de harde grond, maar op wat palmbladeren slaapt ofzo?

Een onderdak is echt voor de regen.

Dus voor een regenbui is een kamp alleen niet genoeg. Daar heb je echt een dak voor nodig, dat je alleen kan bouwen als je een kamp hebt.

Makes sense ::ok::

Persoonlijk ben ik wel voor kamp proberen te bouwen met Friday (evt. met reroll, dus 2 van de 3 keer Succes nodig) en exploren (wij + hond). Robbie zei ergens dat snel verkennen wel handig was en tot nu toe levert het wel leuke extraatjes op (geit, healing herbs). Maar als de meerderheid voor twee keer bouwen is (zoals het nu staat), ga ik daar in mee. :)

Threat kunnen we volgens mij gewoon laten liggen. Als die van het bord valt, verliezen we 1 Determination. Het lijkt me dat we dat nog wel kunnen hebben.

Eens qua Threat, I couldn't care less about this one ::ok::

Verder zou ik inderdaad een kamp proberen te bouwen met Friday.
* Niet eens proberen te bouwen klinkt als zelfmoord
* Zelf bouwen is inderdaad onverstandig omdat we 2x succes nodig hebben
* Met beide pionnen bouwen kan ook.. maar het voel zo traag..

Alright, omdat dit een belangrijke beslissing is, heb ik het effectief even uitgerekend hoe riskant het met Friday is ;D

Als alleen Friday het kamp probeert te bouwen (en we re-rollen eenmaal bouw-succes indien nodig), dan is er 7/27 = 26% dat het mislukt.
Daarnaast verliezen we wellicht wat hartjes, en lopen we vermoedelijk tegen een event aan.

Hmm.. prijzig.
Maar met beide pionnen bouwen is ook zo traag.. Also, dan hebben we morgen sowieso onvoldoende hout voor een dak. Dat is ook het probleem met kamp proberen te bouwen + zak proberen te bouwen, hebben we morgen ook onvoldoende hout voor een dak. Of vinden we dat niet erg (en jagen we de wolken een tijdje weg via determination?)

Ik neig lichtelijk naar
* Friday probeert een kamp te bouwen (en rerollt eventueel de bouw-actie)
* Wij proberen hout te gatheren (kunnen we evt ook een failure rerollen)

Maar bedoel, als Friday faalt, dan zijn we wel halfdood ;D
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #105 Gepost op: 27-03-2020, 19:12:19 »
Haha ok dus Friday kamp proberen te laten bouwen staat zo te zien wel redelijk vast.

Maar MC wil zal bouwen, Duncton wil exploren en HDD wil hout gatheren...
Ik wacht nog even af. Als er geen meerderheid komt ga ik loten tussen die drie opties.  ;D

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #106 Gepost op: 27-03-2020, 19:18:29 »
Haha ok dus Friday kamp proberen te laten bouwen staat zo te zien wel redelijk vast.

Maar MC wil zal bouwen, Duncton wil exploren en HDD wil hout gatheren...
Ik wacht nog even af. Als er geen meerderheid komt ga ik loten tussen die drie opties.  ;D

Wanneer wil je zo'n beetje gaan tikken c.q. wanneer moeten we enige overeenstemming hebben bereikt? ;D
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #107 Gepost op: 27-03-2020, 19:43:30 »
Alright, omdat dit een belangrijke beslissing is, heb ik het effectief even uitgerekend hoe riskant het met Friday is ;D

 ::rofl:: ::bravo::

Hout gatheren is wat mij betreft ook prima, want dan kunnen we de hond effectief gebruiken. Die hoeven we dus ook niet te rerollen (maar goed ook, anders houden we geen Determination meer over om regenwolken weg te jagen :P). Maar het is volgens mij nog niet per sé nodig. Dat was ook ongeveer de strekking van:

We hebben morgen nog niet genoeg hout voor een dak (tenzij we vandaag gaan gatheren). Scenario's zijn dan:
1. Vandaag kamp bouwen - morgen iets anders - overmorgen dak bouwen
2. Vandaag iets anders - morgen kamp bouwen - overmorgen dak bouwen
3. Vandaag kamp proberen te bouwen en hout gatheren - morgen dak bouwen (met de mogelijkheid dat een kamp bouwen mislukt).

Dus vandaar een lichtelijke voorkeur voor exploren (maar nogmaals, gatheren ga ik ook heel makkelijk in mee).

En als Friday ons weer faliekant in de steek laat, bouwen we morgen een kamp en overmorgen een dak. ::ok::
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #108 Gepost op: 27-03-2020, 19:50:19 »
::rofl:: ::bravo::

Hout gatheren is wat mij betreft ook prima, want dan kunnen we de hond effectief gebruiken.

De hond kan echter alleen helpen in jacht en exploren. Niet in gatheren. Hij kan hoogstens een stokje dragen, maar geen hele bamboepalen voor een kamp. :)

Wanneer wil je zo'n beetje gaan tikken c.q. wanneer moeten we enige overeenstemming hebben bereikt? ;D
Haha ik wou 20u zeggen, maar dat is intussen al bijna. Dus dan maar 21u ;)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #109 Gepost op: 27-03-2020, 20:29:46 »
::rofl:: ::bravo::

Hout gatheren is wat mij betreft ook prima, want dan kunnen we de hond effectief gebruiken. Die hoeven we dus ook niet te rerollen (maar goed ook, anders houden we geen Determination meer over om regenwolken weg te jagen :P). Maar het is volgens mij nog niet per sé nodig. Dat was ook ongeveer de strekking van:

Dus vandaar een lichtelijke voorkeur voor exploren (maar nogmaals, gatheren ga ik ook heel makkelijk in mee).

En als Friday ons weer faliekant in de steek laat, bouwen we morgen een kamp en overmorgen een dak. ::ok::

Exploren is tactisch vanwege Doggo. Die was ik echt helemaal vergeten, en dat exploren daardoor gegarandeerd lukt.
Maar de reden om even hout te rushen via gatheren, was zodat we morgen een dak kunnen timmeren (immers, we gatheren vandaag 1, en krijgen er morgen 1 via onze kamptegel).

En hoewel de goodies van exploren leuk zijn, gaat het denk ik meestal niet even nuttig zijn als 1 hout. :-\\
Maar yeah, exploren lukt tenminste gegarandeerd. Dan houden we meer determination-dobbelstenen over, en dan kunnen we op die manier nog de omgekeerde regendans doen..

...anders toch maar exploren? :-X
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #110 Gepost op: 27-03-2020, 20:39:13 »
Ja, ik ben wel eens. ;D

Hout gatheren om morgen een dak te bouwen, kan ook op twee manieren mis gaan: het verzamelen zelf, of het lukt niet om een kamp te bouwen (ok, dan hebben we wel een extra hout voor de brandstapel. Maar die kunnen we morgen misschien ook nog wel pakken).

Dan NO of zo?

Ik ga over een minuut of wat even wat anders doen, maar als je je nog bedenkt en toch voor gatheren wil gaan, doe ik mee. ::ok::
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #111 Gepost op: 27-03-2020, 20:54:39 »
Daarom, maakt het uit! Het is maar een spel, en niet echt, en niet Jumanji (denk ik)!
We gaan Noord-Oost Exploren met Snoop-Dog 8)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #112 Gepost op: 27-03-2020, 20:55:13 »
 ::ok::

Coming right up!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #113 Gepost op: 27-03-2020, 20:56:29 »
Oh we kunnen kamp bouwen met 2 hout of met 1 leer.
1 leer proberen? Aangezien we hout nodig hebben?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #114 Gepost op: 27-03-2020, 21:05:25 »
Oh we kunnen kamp bouwen met 2 hout of met 1 leer.
1 leer proberen? Aangezien we hout nodig hebben?

Hmmm.. gaat wel onze kans op een zak eraan..

Maarja, we willen andere goodies ook bouwen..

Eh, sure, whatever, doe maar ::ok::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #115 Gepost op: 27-03-2020, 21:16:36 »
OK.... er is veel gebeurd. Hou je klaar:

Friday probeert een kamp te bouwen en rolt:
EVENT: Ja
HARTJE: -1 hartje
SUSCCESS/FAIL: FAIL

Zoals hierboven reeds werd besproken zouden we Friday's mogelijkheid om voor 2 Determination opnieuw te rollen gebruiken indien nodig. Dat heb ik gedaan voor de SUCCESS/FAIL anders was dit alles voor niets. En toen wierp ik een...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #116 Gepost op: 27-03-2020, 21:23:01 »
Het is dus gelukt om een kamp te bouwen, maar het heeft Friday een hartje gekost en we moeten een event doen.

Het event:
LACK OF HOPE
You feel that some of your ideas are impossible to do.
We moeten 3 Invention cards afleggen. Dat zijn de items die we kunnen bouwen.

Dus welke 3 leggen we af?
Shovel, Bricks, Cure, Dam, Rope, Fire (Nee!), Knife, Map, Pot, Drums, Sling, Raft, Bow en/of Sack.
Om eraan te helpen herinneren wat ook alweer wat deed: klik hier


We moeten dit eerst beslissen voordat ik het exploren mag afhandelen. Ik zal het nog eens in de poll gooien en morgenmiddag ofzo bekijken hoe de stemmen gevallen zijn. Ik heb Fire opzettelijk niet de keuzes gezet, aangezien we dat MOETEN bouwen om het spel te winnen. :)

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #117 Gepost op: 28-03-2020, 00:14:05 »
Goh, jongens, zullen we 'knife', 'bow' en 'brick' afleggen? Momenteel denk ik dat ons wapen versterken ons het minst oplevert, maar ja, we zijn natuurlijk nog niet in confrontatie gekomen met één of ander dier ofzo.
2024: wie is de Mol?

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #118 Gepost op: 28-03-2020, 10:00:44 »
Jeej, kamp! ::bravo::

Brick afleggen ben ik het mee eens ::ok:: (Vuur geeft ook +1 pallisade).

Robbie zegt steeds dat we niks aan Shovel hebben, dus dat is volgens mij ook een goede.

Derde vind ik lastiger. Bow kan inderdaad (krijgen we nooit een heel sterk wapen, maar dat is misschien niet erg). Ik dacht zelf nog aan Dam, die geeft 'alleen maar' twee niet bederfelijk voedsel.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #119 Gepost op: 28-03-2020, 10:18:23 »
Ik was ook net begonnen met de opties bekijken :)

Shovel sowieso ::jaja:: ::ok::

Brick.. ik snap het wel, maar lijkt wel enige optie (naast vuur) om onze palissade te verbeteren, indien gewenst op enig moment. :-\\ Maar maybe inderdaad niet nodig.

Dam ook ::jaja:: ::ok:: Kost een actie & hout, terwijl voedsel niet of nauwelijks ooit een probleem gaat zijn.

Bow lijkt me prima ::ok:: Kost redelijk wat moeite + een mes. Dus we moeten minimaal een wapen bouwen, dan een mes, dan een bow. En wie weet lopen we nog tegen de schat Pirate Sabre: +1 voor ons wapen aan. Also we kunnen nog Sling als +2 wapen bouwen. Dus ik denk dat we hier in praktijk niet aan toe gaan komen.



Ik ben voor Shovel & Dam. Denk dat beide nutteloos zijn.
Van Brick & Bow.. vermoed ik van beide dat we er niet aan toe gaan komen. Ik vermoed dat we Brick misschien nog eerder doen (kost ook geen grondstoffen), dus ik neig naar die behouden (en dus Bow als derde lozen).

edit: ah, zie dat ik de enige ben geweest die de poll heeft gebruikt so far ;D
« Laatst bewerkt op: 28-03-2020, 10:20:58 door hulpdakdekker »
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.