Poll

Verhuzien?

JA
0 (0%)
NEE
4 (100%)

Totaal aantal stemmen: 4

Auteur Topic: [Lockdown spel] Robinson Crusoe  (gelezen 94259 keer)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #80 Gepost op: 26-03-2020, 14:49:06 »
Overigens zag ik sommigen zeggen dat we 2 keer kunnen rerollen. Ben even zelf kwijt van waar dat komt? Met 2 Determination kunnen we één dobbelsteen bij het GATHEREN rerollen. Vanwaar komt de 2e keer rerollen?


Ah, ik nam dit gewoon over van HDD. HDD, van waar had je dit? :o

Ah, man, ben ik weereens de mol?
Zit ook altijd tegen :(


Ja, nee, klopt, daar kwam ik mee. Heb ik dat fout?

* We hebben toch momenteel 3 determination?
* Als we Friday Threat laten doen, dan krijgen we +1 determination.
* Daarna gaan we pas potentieel iets doen waarbij we moeten gooien (zoals bouwen, exploren of gatheren met 1 poppetje), want Threat is Actie-#1 in de volgorde.
* Hiervoor hebben we op dat moment 4 determination.
* Opnieuw gooien kost 2. Dussss we kunnen toch 2x opnieuw gooien?

En dat is toch actie-onafhankelijk, niet alleen bij gatheren? Dat zag ik althans niet bij Friday's of onze abilities.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #81 Gepost op: 26-03-2020, 15:00:37 »
Ok, als de locaties random liggen, hoeft het dus niet zo te zijn dat opschuiven naar rechts handig is. ::ok::

In dat geval is het misschien wel handig om nog even te wachten met het bouwen van een kamp tot we beter weten waar wat ligt. En dan is meer exploren op dit moment misschien toch wel nuttiger dan dingen bouwen.

Rerollen kwam volgens mij hier vandaan:
Citaat
- Scrounger - Lever 2 Determination in om een grijze dobbelsteen opnieuw te gooien.

Grijze dobbelsteen geldt dus alleen voor gatheren? Kun je dan wel kiezen wat je verzamelt, of hangt dat van de dobbelsteen af?

Ik vond ook nog:
Citaat
- In rondes 4, 5 en 6 de herfst begint en er telkens één regendobbelsteen gegooid moet worden in de weer fase. Best hebben we tegen dan een dak boven ons hoofd.
Citaat
3. BUILD - Er valt vanalles te bouwen:
- een kamp: kost 2 hout
- als we eenmaal een kamp hebben kunnen we ook dak en palissade bouwen. Kost ook 2 hout

Dus voor de herfst begint moeten we eigenlijk een kamp én een dak gebouwd hebben? Nou kunnen we met genoeg Determination nog wel een regenwolk negeren, maar dat zouden we volgens mij dan uiterlijk dag 4 moeten doen...
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #82 Gepost op: 26-03-2020, 15:45:33 »
* We hebben toch momenteel 3 determination?
* Als we Friday Threat laten doen, dan krijgen we +1 determination.
* Daarna gaan we pas potentieel iets doen waarbij we moeten gooien (zoals bouwen, exploren of gatheren met 1 poppetje), want Threat is Actie-#1 in de volgorde.
* Hiervoor hebben we op dat moment 4 determination.
* Opnieuw gooien kost 2. Dussss we kunnen toch 2x opnieuw gooien?

En dat is toch actie-onafhankelijk, niet alleen bij gatheren? Dat zag ik althans niet bij Friday's of onze abilities.
Maar de speciale acties (i.e. die 4 van de Cook waar Determination voor nodig is) kunnen maar één keer per beurt gedaan worden. Of ja, je kan ze alle vier doen, maar dus elk maar één keer per ronde.
Heb ik ergens volgens mij we lgetypt, maar het was dan ook heul veul ineens.

Rerollen kwam volgens mij hier vandaan:
Grijze dobbelsteen geldt dus alleen voor gatheren? Kun je dan wel kiezen wat je verzamelt, of hangt dat van de dobbelsteen af?
Ja dat was niet helemaal handig geformuleerd van mij, omdat ik al weet waar grijs, bruin en groen voor staan.

Grijs = GATHER
Bruin = BUILD
Groen = EXPLORE

Citaat
Ik vond ook nog:
Dus voor de herfst begint moeten we eigenlijk een kamp én een dak gebouwd hebben? Nou kunnen we met genoeg Determination nog wel een regenwolk negeren, maar dat zouden we volgens mij dan uiterlijk dag 4 moeten doen...
Dat is dus één van die 4 speciale acties, die we dus 1 keer per ronde mogen doen.  ::jaja::

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #83 Gepost op: 26-03-2020, 17:41:58 »
Maar de speciale acties (i.e. die 4 van de Cook waar Determination voor nodig is) kunnen maar één keer per beurt gedaan worden. Of ja, je kan ze alle vier doen, maar dus elk maar één keer per ronde.
Heb ik ergens volgens mij we lgetypt, maar het was dan ook heul veul ineens.

O-ho, a-ha, dat verandert alles een deel.
Dussss in conclusie is de determination move met dobbelstenen (die wij & friday beide hebben) slechts 1x per ronde, en alleen voor gathering?
Dannnn weet ik niet of het zo nuttig is om Determination tokens te gaan hoarden.
Dan kunnen we daarmee immers niet in allerlei situaties dobbelstenen afkopen.

In dat geval vind ik denk ik Zak > Drums

Dus voor de herfst begint moeten we eigenlijk een kamp én een dak gebouwd hebben? Nou kunnen we met genoeg Determination nog wel een regenwolk negeren, maar dat zouden we volgens mij dan uiterlijk dag 4 moeten doen...

Dat had ik ook nog gemist, dat kamp & dak afzonderlijk zijn.
Dan wordt het wat belangrijker om toch sneller ons kamp te gaan maken.

Even denken, afgaande op dit lijstje:
Ok, mijn voorstel nu zou zijn:
- 1 hout op brandstapel
- Friday op Threat
- Drums proberen te bouwen, mits we daarbij geen resources verspelen (Wij, moeten we aangeven hoe vaak we opnieuw willen gooien?)*
- Oost exploren (Wij + hond)

*alternatief hier is dus explore of gather. Ik weet eigenlijk niet precies wat hier wijsheid is.

Hierbij heeft Zak inmiddels mijn voorkeur boven Drums. Hoewel we dus niet kunnen gooien om onze kans te vergroten dat het lukt.. Maar als we Zak hebben, dan kunnen we veel efficiënter gatheren.
En misschien moeten we dan toch een kamp gaan bouwen ipv exploren?.. :-\\
Of wel exploren, en dan de komende dagen keihard gaan bouwen..

Lastig ineens, nu we een dak nodig hebben (en hergooien wat minder makkelijk gaat zijn) ;D
Hmmm.. blijf eigenlijk nog steeds wel vinden dat we genoeg hartjes enzo hebben, dus kan er wel mee leven als we de eerste herfstnacht nog geen dak hebben. En inderdaad, de eerste wolk kunnen we negeren.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #84 Gepost op: 26-03-2020, 19:26:47 »
Ok, ik ga het zo meteen doen. De poll zegt géén hout op de voorraad. Dus we hebben 2 hout.

Ik lees dat Friday naar de THREAT gaat?
En voor de rest... Exploren met hond en dan nog 1 pion over om zak of drums proberen te bouwen?

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #85 Gepost op: 26-03-2020, 19:36:17 »
Ja, denk ik. ;D

- Exploren naar Oost met Wij + hond
- proberen Zak te bouwen


Morgen kamp bouwen, denk ik dan. En voor de komende dagen misschien nog in de gaten houden dat Friday voor 2 determination een actiedobbelsteen kan rerollen.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #86 Gepost op: 26-03-2020, 19:46:24 »
Ja, denk ik. ;D

- Exploren naar Oost met Wij + hond
- proberen Zak te bouwen


Morgen kamp bouwen, denk ik dan. En voor de komende dagen misschien nog in de gaten houden dat Friday voor 2 determination een actiedobbelsteen kan rerollen.

Sounds good. ::ok::

Friday kan dus toch alleen een gather-dobbelsteen rerollen, ipv ook andere acties? :-X
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #87 Gepost op: 26-03-2020, 20:00:58 »
Volgens mij geldt dat voor de speciale actie scrounger (van de kokkin, grijze dobbelsteen).

Bij Friday staat:
Citaat
- Friday: 1 extra pion om in te zetten om taken uit te laten voeren. Heeft 3 levens. Hoeft niet te eten en het weer heeft ook geen effect op hem. Voor 2 Determination mag hij één actie dobbelsteen opnieuw rollen

Dus volgens mij voor gather, build en explore (maar kan dan wel hartjes verliezen en heeft er maar drie). Tenminste, zo begreep ik het. ;D
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #88 Gepost op: 26-03-2020, 20:07:46 »
Friday inderdaad voor alles. Maar wel enkel bij de actie waar hij aan mee doet.

De grijze is de speciale actie van de kokkin.  ::jaja::

Haha ja het is nog wat ingewikkelder online.

Ja, denk ik. ;D

- Exploren naar Oost met Wij + hond
- proberen Zak te bouwen
Goed, ga ik nu doen!  ::ok::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #89 Gepost op: 26-03-2020, 20:11:25 »
Zak bouwen betekent dus ook geit killen om z'n leer te heben he?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #90 Gepost op: 26-03-2020, 21:00:20 »
- Friday gaat naar de THREAT en zo hebben we er 1 Determination bij en is die kaart weggespeeld.

- De geit wordt gekilled, waardoor we leer en een banaan hebben. Leer wordt gebruikt om de zak proberen te maken. Wel maar met 1 pion, dus ik gooi de 3 dobbelstenen:
Event dobbelsteen: blanco - geen event
Hartjes dobbelsteen: -1 hartje
Success/Fail dobbelsteen : Fail (maar ter compensatie krijgen we 2 Determination

-> Geen zak dus. Het leer houden we wel. Aangezien we geen success gerold hebben, blijft de liggen. Dus een volgende keer als we een success rollen, moeten we hem nog steeds opnieuw rollen.

- Exploren naar Oost:



Rivieir ontdekt. Er is ook hout en bederfelijk voedsel te rapen. En we hebben een Discovery Token:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

FASE 5 : WEER  - nog geen wolkje aan de lucht

Voordat we naar de nachtfase gaan: we hebben nu 2 bananen. Eentje gaan we opeten en de andere bederft. We zouden onze speciale actie Grandma's Recipe kunnen doen. Dit kost 2 Determination (waarvan we er momenteel 6 hebben) om 2 hartjes bij te komen. Dan zijn we weer helemaal gezond.

Het is maar een voorstel, maar zou zonde zijn om de banaan verloren te laten gaan?

Ik zal het even tijdelijk in de poll gooien tot 22u ofzo.  ;D

Het bord ziet er overigens ongeveer zo uit. Ik heb amateuristisch aangegeven welke items er zijn, wat er nodig is en de groene tekens geven aan dat we die dingen kunnen bouwen (mits we de kost ervoor hebben)

Klik erop om grotere versie te zien.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #91 Gepost op: 26-03-2020, 22:16:08 »
Meerderheid voor banaantje en 2 Determination in ruilen om 2 hartjes te krijgen.  ::ok::

FASE 6 - Nacht
- We kunnen weer verhuizen als we willen. Willen we dat? En zo ja naar oost of west? Zie poll.

- We leveren 1 banaantje in zodat we niet 2 hartjes verliezen.

- We hebben geen kamp, dus verliezen 1 hartje.

- Alle bananen zijn op, dus we hoeven niks weg te gooien.


INVENTORY
4 Determination
2
1
1 Healing Herbs (als we pot gemaakt hebben, mogen we ook meteen gratis medicijn maken)

HEALTH
[START] <-- <-- <-- <--

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #92 Gepost op: 26-03-2020, 23:10:54 »
Zie niet heel veel nut in het kamp verplaatsen.
Ons huidige veld in de heuvels heeft evenveel omliggende tegels als het veld van de rivier.
Ze brengen hetzelfde op.
We weten toch niet waar de bergen komen.

Zegmaar, verhuizen naar de rivier is ook prima, maar beide tegels lijken me in praktijk precies hetzelfde.



Juist, ik had dus incorrect begrepen dat de actie van Friday en die van ons hetzelfde waren - maar alleen die van ons betreft grijzen dobbelstenen. Goed om te weten. ::ok::

Dus veilige dingen die wel moeten gebeuren (maar waar we toch slechts 1 pion aan besteden) kunnen we vooral handig Friday voor gebruiken, aangezien die opnieuw kan gooien.
Dus achteraf had hij beter de zak kunnen maken. Naja, weer wat geleerd. Dit leek destijds de beste move te zijn ::ok::

Meerderheid voor banaantje en 2 Determination in ruilen om 2 hartjes te krijgen.  ::ok::

Was ik van plan geweest om te suggereren, dus top dat 't gedaan is :) ::ok::

Dat is wel super handig als we extra voedsel ergens mee fixen, kunt toch vrij eenvoudig daarmee hartjes verkrijgen :)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #93 Gepost op: 27-03-2020, 07:18:22 »
Dus veilige dingen die wel moeten gebeuren (maar waar we toch slechts 1 pion aan besteden) kunnen we vooral handig Friday voor gebruiken, aangezien die opnieuw kan gooien.
Dus achteraf had hij beter de zak kunnen maken. Naja, weer wat geleerd. Dit leek destijds de beste move te zijn ::ok::
Maar ik heb wel jouw 'gooi slecht met de dobbelstenen' syndroom van IJzer Eed overgenomen. Want met Friday kunenn we 1 dobbelsteen opnieuw gooien (mits 2 Determination ingeleverd) en ik had 2 slechte worpen (hartje kwijt en bouwen mislukt).

Dus voor volledige verduidelijking, hij kan telkens maar 1 van die dobbelstenen opnieuw werpen per ronde.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #94 Gepost op: 27-03-2020, 09:50:14 »
Maar ik heb wel jouw 'gooi slecht met de dobbelstenen' syndroom van IJzer Eed overgenomen. Want met Friday kunenn we 1 dobbelsteen opnieuw gooien (mits 2 Determination ingeleverd) en ik had 2 slechte worpen (hartje kwijt en bouwen mislukt).

Dus voor volledige verduidelijking, hij kan telkens maar 1 van die dobbelstenen opnieuw werpen per ronde.

Yeah precies. En natuurlijk, ook als je maar 1 dobbelsteen opnieuw wil werpen, dan kan die alsnog weer slecht vallen :P
Hmmm dan moeten we ook niet vooraf vergeten om aan te geven wat we zouden willen hergooien.

Hoe zijn de 3 dobbelstenen trouwens opgebouwd? 3x positief & 3x negatief?

ps: Wat betekent de ? Wat heeft die voor effect?
« Laatst bewerkt op: 27-03-2020, 09:53:00 door hulpdakdekker »
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #95 Gepost op: 27-03-2020, 10:22:12 »
Yeah precies. En natuurlijk, ook als je maar 1 dobbelsteen opnieuw wil werpen, dan kan die alsnog weer slecht vallen :P
Hmmm dan moeten we ook niet vooraf vergeten om aan te geven wat we zouden willen hergooien.
Mja als er slecht gegooid is, stel ik hier eerst nog de vraag of we een reroll willen. Als het wel al de best mogelijke worp is (geen hartje verliezen, missie geslaagd en geen event (hoewel event ook goed kan zijn soms), neem ik aan dat we sowieso geen reroll willen.

Citaat
Hoe zijn de 3 dobbelstenen trouwens opgebouwd? 3x positief & 3x negatief?
Goeie vraag!
Bruine BUILD dobbelstenen:
Success/fail: 4 success / 2 fail (maar bij fail krijg je 2 Determination)
Event: 3 ja / 3 nee
Hartje verliezen: 4 ja / 2 nee

Grijze GATHER dobbelstenen:
Success/fail: 5 success / 1 fail (maar bij fail krijg je 2 Determination)
Event: 3 ja / 3 nee
Hartje verliezen: 1 ja / 5 nee

Groene GATHER dobbelstenen:
Success/fail: 5 success / 1 fail (maar bij fail krijg je 2 Determination)
Event: 5 ja / 1 nee
Hartje verliezen: 3 ja / 3 nee


Citaat
ps: Wat betekent de ? Wat heeft die voor effect?
Als we een success rollen (dat is hetzelfde teken), moeten we die opnieuw rollen. Maar dan zijn we wel van dat token vanaf. Dus eigenlijk moeten we 2 keer een succes rollen.

Ik ga zo meteen verder. :)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #96 Gepost op: 27-03-2020, 10:44:21 »
We hadden gelijkspel, dus ik heb geloot en... we verhuizen naar de rivier!


Ronde 3

Fase 1 - EVENT
Vertigo
You feel dizzy and collapse to the ground. You wake later, with so much to do.
Wij hebben deze ronde maar één pion om in te zetten (+ Friday en de honden)

Fase 2 - MORAAL
-3  |  -2  |  -1  |  0  |  +1  |  +2  |  +2 of +1 hartje
Ik had hem (uiteraard) fout getypt. Bij de max krijgen we niet +3 Determination, maar de keuze tussen 2 Determination of +1 hartje.
Dus willen we 1 hartje omhoog of 2 Determination?

Fase 3 - PRODUCTIE
Op de tegel waar we ons nu bevinden hebben we 1 en 1


Ik wacht nog even met de acties tot we weten of we Determination of hartje willen.
En moeten we ook nu weer beslissen of we 1 hout op de voorraad leggen of niet.


INVENTORY
4 Determination
1
3
1
1 Healing Herbs (als we pot gemaakt hebben, mogen we ook meteen gratis medicijn maken)

HEALTH
[START] <-- <-- <-- <--

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #97 Gepost op: 27-03-2020, 11:36:46 »
Pff, stom event. ;D

Ik heb voor Determination gestemd (hartjes zitten we volgens mij nog wel goed), wel of geen hout afleggen is mij eigenlijk om het even.

Dus veilige dingen die wel moeten gebeuren (maar waar we toch slechts 1 pion aan besteden) kunnen we vooral handig Friday voor gebruiken, aangezien die opnieuw kan gooien.
Dus achteraf had hij beter de zak kunnen maken. Naja, weer wat geleerd. Dit leek destijds de beste move te zijn ::ok::

Ja, ik kwam daar eigenlijk ook net iets te laat achter. Maar met dat event op bouwen hadden we nog steeds geen zekerheid gehad, dus dat is dan maar gewoon pech hebben. :)

Goeie info mbt de dobbelstenen. ::ok::
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #98 Gepost op: 27-03-2020, 13:20:51 »
Amaiii, dat event is zeker onhandig voor onze plannen.

* Ik ben ook voor Determination ipv hartje.
* Daarnaast ben ik voor hout op de stapel leggen. Voor deze beurt hebben we sowieso zat hout, en we moeten er toch een keer aan beginnen (je mag toch maximaal 1 laag per beurt doen - zodat het minimaal 5 beurten kost?)



Interessante verschillen bij de dobbelstenen. ::ok::
Blijkbaar timmer je relatief vaak op je duim bij BUILD ;D



Klein beetje vooruitlopend (zal vanmiddag probably weinig online zijn), denk ik dat we willen focussen op kamp bouwen (want de herfst komt nu snel), en misschien een zak maken.
Kunnen een van beide sowieso doen, of dobbelen voor beide. Neig eigenlijk naar beide dobbelem.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #99 Gepost op: 27-03-2020, 15:44:55 »
Iedereen wil +2 Determination.
Hout op voorraad was gelijkspel en heb ik dus wederom geloot. Het werd een JA. Dus er ligt 1 hout op de voorraad.

INVENTORY
6 Determination
1
2
1
1 Healing Herbs (als we pot gemaakt hebben, mogen we ook meteen gratis medicijn maken)

HEALTH
[START] <-- <-- <-- <--

Fase 4 - Actie! Nu is het aan jullie!
REMEMBER: Als je twee pionnen op éénzelfde actie zet, lukt de actie sowieso. Maar als je ze verspreid kan je meer acties doen. Die kunnen echter mislukken en dan hebben we niks.
PLUS door het event hebben wij maar 1 pion (maar nog wel Friday en 2 honden)


De opties (die nadien ook in deze volgorde uitgevoerd worden, dus je kan niet zeggen "We halen eerst hout en bouwen dan een kamp." helaas) :

1. THREAT - We kunnen wederom één pion hier neerzetten om te rusten. Dan krijgen we 1 Determination token en mogen we deze kaart afleggen. Als de kaart blijft liggen schuift hij de volgende ronde naar links. Als hem in de volgende ronde ook laten liggen verliezen we 1 Determination token.

2. HUNT - Er is momenteel nog niets om op te jagen. Er kunnen dieren in de stapel toegevoegd worden door te exploren. We MOETEN hier altijd 2 pionnen inzetten.

3. BUILD - Er valt vanalles te bouwen:
- een kamp: kost 2 hout
- als we eenmaal een kamp hebben kunnen we ook dak en palissade bouwen. Kost ook 2 hout
- een wapen: kost 1 hout. Telkens we hieraan bouwen wordt dit 1 level sterker.
- een item: Momenteel kunnen we deze bouwen:
Shovel - Hebben we soms nodig om een ander item te kunnen bouwen. Maar momenteel zitten er zo geen items in het spel, dus denk niet dat we hier veel aan hebben.
Sling - kost één leer of 1 hout en ons wapen gaat dan naar level 2
Pot - Hiermee kunnen we 's nachts 1 banaan inruilen om een hartje te krijgen. Kost niks.
Bricks - Palissade level gaat 1 omhoog
Drums - Kost 1 leer. Hiermee krijgen we elke moraal ronde 2 Determination extra.
Map - Hiermee krijgen we voorgoed 1 EXPLORE pion die we altijd kunnen inzetten (omdat de map ons makkelijker helpt exploren)
Dam - Kost 1 hout - dan krijgen we 2

4. GATHER - We kunnen ten westen van ons hout of banaan halen.

5. EXPLORE - We kunnen nieuw terrein verkennen. Ofwel NO, O, ZO, ZW of NW.

6. ARRANGE CAMP - We kunnen het kamp opruimen. Per pion die we hier inzetten krijgen we 2 Determination en gaan we 1 moraal omhoog.

7. REST - 1 pion is hier genoeg. We gaan rusten en genezen zo 1 hartje.

En we mogen dus ook elk moment Determination tokens inzetten om één van onze special actions uit te voeren. Elke special action kan per keer maar één keer gedaan worden. Kost enkel Determination, er hoeft geen pion op gezet te worden. De special actions vind je hier boven de rode tekst.