Poll

Verhuzien?

JA
0 (0%)
NEE
4 (100%)

Totaal aantal stemmen: 4

Auteur Topic: [Lockdown spel] Robinson Crusoe  (gelezen 94056 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #40 Gepost op: 24-03-2020, 20:14:47 »

Scenario 1
We zijn schipbreukeling op een verlaten eiland. Het is het einde van de zomer. We moeten ons klaar maken voor de winter, een kamp bouwen met een dak om ons te beschermen van de regen en een palissade om ons te beschermen van mogelijke roofdieren. Het zal moeilijk worden om te overleven tijdens de zware herfst- en wintermaanden. We moeten ook een grote voorraad hout aanleggen zodat we het kunnen aansteken wanneer we een schip aan de horizon zien, zodat ze ons opmerken en komen helpen...

Doel
We moeten het Fire item bouwen en een voorraad hout aanleggen (zie vierkant met het vuur en de vakjes). Bovenaan zie je de rondes. Op ronde 10, 11 en 12 is er een schip in zicht en zouden we dus genoeg hout bij elkaar hebben moeten gesprokkeld zodat dat schip ons spot en komt redden.

Bouwen van de houtvoorraad
Voor de houtvoorraad zijn 15 stukken hout nodig. Je kan enkel hout in de voorraad leggenvóór de actie fase (met enkele uitzonderingen maar die hou ik wel in de gaten). De voorraad moet van boven naar beneden aangevuld worden. Je mag eender hoeveel hout in de voorraad leggen, maar per ronde maar één keer. De eerste keer dat je het doet, kan je dus 1 hout op de voorraad leggen (zie het eerste vakje). De tweede keer kan je maximum 2 hout op de voorraad leggen (zie de 2 vakjes) maar je mag ook 1 hout er alvast leggen. Maar dus geen 3, want er kunnen er maar 2. Etc. Het hout dat op de voorraad wordt gelegd kan NIET meer teruggenomen worden en voor een andere actie gebruikt worden.

Speciale schatten
We kunnen doorheen het spel schatten vinden. Bij die schatten zitten ook 4 symbolen die in elk scenario iets anders voorstellen. Op bovenstaande afbeelding zie je de 4 symbolen onder de blaadjes Scenario 1 en Goal of the Scenario:
- Herbs: +1 hartje
- Oil: 2 hout die enkel voor de brandstapel gebruikt mag worden
- Pirate Sabre: +1 voor ons wapen
- Medaillon of a Lady: 3 Determination

Speciale items
Er zijn in dit scenario 2 specifieke items die we kunnen bouwen (zie rechtsonder), namelijk:
- Hatchet: We mogen een +1 hout token leggen op de tegel van ons kamp, waardoor we in de productie fase en de verzamel actie 1 extra hout.
- Mast: +3 hout voor de houtvoorraad


Verder zien we nog dat:
- In rondes 4, 5 en 6 de herfst begint en er telkens één regendobbelsteen gegooid moet worden in de weer fase. Best hebben we tegen dan een dak boven ons hoofd.
- Vanaf ronde 7 moet er in de weerfase 1 regendobbelsteen, 1 winterdobbelsteen én een hungry animals dobbelsteen gerold worden. Ja wilde dieren kunnen ons aanvallen. Daarom moeten we dus een palissade bouwen!



Kortom: we moeten duizend dingen doen en hebben maar zo weinig tijd!
Gelukkig hebben we hulp van:
- Friday: 1 extra pion om in te zetten om taken uit te laten voeren. Heeft 3 levens. Hoeft niet te eten en het weer heeft ook geen effect op hem. Voor 2 Determination mag hij één actie dobbelsteen opnieuw rollen
- Hond: 1 extra pion, maar kan enkel gebruikt worden met een pion van ons of van Friday. Deze hond kan ingezet worden om te exploren of te jagen
- Jachthond: 1 extra pion, maar kan enkel gebruikt worden met een pion van ons of van Friday. Deze hond kan enkel ingezet worden om te jagen, maar dan is ons wapen +1 en mogen we, als we bij het jagen aangevallen worden, 1 hartje schade negeren.

En we starten met 2 random items die we elk 2 keer kunnen gebruiken wanneer we willen:
Koekjes! Levert ons niet-bederfelijk voedsel op.
Veldfles met rum! Als we die 's nachts drinken krijgen we 1 hartje terug.


Let's go...

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #41 Gepost op: 24-03-2020, 20:57:56 »
Ronde 1
Fase 1 - geen event

Fase 2 - Moraal gaat 1 omhoog
-3  |  -2  |  -1  |  0  |  +1  |  +2  |  +3
We krijgen dus 1 Determination

Fase 3 - Productie: op de strandtegel waar we ons nu bevinden (zie kaartje op deze post) hebben we 1 en 1

Fase 4 - Actie! Nu is het aan jullie!
Er moet nu gepland worden hoe we onze eigen 2 pionnen, die van Friday en eventueel de 2 honden (gewone hond enkel voor explore & jacht en jachthong enkel voor jacht) inzetten.
REMEMBER: Als je twee pionnen op éénzelfde actie zet, lukt de actie sowieso. MAar als je ze verspreid kan je meer acties doen. Die kunnen echter mislukken en dan hebben we niks.

De opties (die nadien ook in deze volgorde uitgevoerd worden, dus je kan niet zeggen "We halen eerst hout en bouwen dan een kamp." helaas) :
1. THREAT - We zien dat er kratten met voedsel aangespoeld zijn. Als we hier 1 pion zetten krijgen we 1 . Zetten we er 2, dan krijgen we 1 en 1 (niet bederfelijk dus)
Als we deze kaart deze ronde nog niet doen, schuift ie volgende ronde eentje naar links en kunnen we hem alsnog doen. Als ie daarna niet gedaan wordt gaat ie weg en.... gebeurt er niks. (dit is de startkaart, die maakt het nog wat makkelijk in het begin)

2. HUNT - Er is momenteel nog niets om op te jagen. Er kunnen dieren in de stapel toegevoegd worden door te exploren. We MOETEN hier altijd 2 pionnen inzetten.

3. BUILD - Er valt vanalles te bouwen:
- een kamp: kost 2 hout, dat hebben we niet, dus kunnen we niet bouwen.
- als we eenmaal een kamp hebben kunnen we ook dak en palissade bouwen. Kost ook 2 hout

- een wapen: kost 1 hout. Telkens we hieraan bouwen wordt dit 1 level sterker.
- een item: er zijn veel items om te bouwen, maar daar hebben we terrein of items voor nodig. Ik ga in mijn volgende post zetten welke items er zijn en wat er nodig is, maar zit hier telkens enkel de opties waar we de middelen voor hebben om ze te bouwen. Nu zijn dat: Shovel - Hebben we soms nodig om een ander item te kunnen bouwen. Maar momenteel zitten er zo geen items in het spel, dus denk niet dat we hier veel aan hebben. Sling - kost één leer of 1 hout en ons wapen gaat dan naar level 2

4. GATHER - We kunnen op reeds ontdekte terrein tegels die aangrenzend aan de tegel liggen waar wij ons bevinden resources gaan zoeken. Je kan ook nog een tegel verder, maar den heb je een actie pion extra nodig (dus 2 met e kans op mislukken en 3 met zekerheid). Maar we hebben momenteel nog geen aangrenzend gebied ontdekt, dus dit gaat niet door.

5. EXPLORE - We kunnen nieuw terrein verkennen. Ofwel NO, O of ZO. Waarom zouden we dat willen? Door nieuwe terreinen te ontdekken vinden we ook nieuw materiaal om items mee te maken. Mogelijk is er op dat terrein een natuurlijk onderdak (bvb een grot) of botsen we op een schat of iets anders dat ons helpt.

6. ARRANGE CAMP - We kunnen het kamp opruimen. Per pion die we hier inzetten krijgen we 2 Determination en gaan we 1 moraal omhoog.

7. REST - 1 pion is hier genoeg. We gaan rusten en genezen zo 1 hartje.


Dus, bij acties 3, 4 en 5 kan je kiezen of we er 1 pion zetten: dan rol ik dobbelstenen om te zien of het ons lukt, of het een event triggert en of we een hartje verliezen. Of we zetten er 2, dan slagen we sowieso.

Ik heb de poll aangepast. Maar post hier ook maar hoe en wat, want het is moeilijk in de poll te zetten of je Friday en je eigen pion of 2 van je eigen pionnen of Friday met een hond etc wil doen.

Discuss!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #42 Gepost op: 24-03-2020, 21:17:18 »
Cool, cool, cool - okay, dit wordt de eerste paar rondes vooral leerzaam ;D

Paar vragen direct vooraf:
- Hoe vinden we schatten?
- hoe verkrijgen we items (hatchet + mast), en zijn die voor eenmalig gebruik?
- Het eerste doel lijkt te zijn om een dak boven ons hoofd te krijgen, maar hoe doen we dat?
- Waar beginnen we mee qua resources?

Voor de laatste vraag, beginnen we met 1 moraal & daarnaast 1 voedsel of hout?
En omdat het feitelijk ook resources zijn, we beginnen toch met 12 hartjes en ik denk 0 determination tokens?

Qua actie:
- We hebben twee pionnen die zelfstandig dingen kunnen doen, en twee honden die bij ons of friday moeten staan.
- Als je 2 pionnen inzet lukt iets sowieso.
- Dus ik denk dat het het meest logisch is dat wij 1 hond nemen, en dat friday 1 hond neemt.
- Friday is zwakker (3 hartjes ipv 12), dus ik stel voor dat hij de jachthond neemt om te jagen in ons huidige veld, zodat we vandaag voedsel hebben.
- Wij nemen de standaard-hond, die ook kan exploreren, en gaan een willekeurig aangrenzend veld verkennen?




JA ZEG, ga gewoon even een deel van m'n post nutteloos maken wanneer ik aan het typen ben ofzo ::) ;D

M'n vraag over resources staat overwegend nog steeds. We hebben nu dus 1 moraal, 1 determination, 12 hartjes, 1 hout, en 1 voedsel?
Vervalt de banaan in de aangespoelde kist niet als we 'm pas morgen doen?

Hebben we nu elke dag 1 fooditem nodig, en produceert onze huidige tegel ook 1 fooditem? ??? Dan zouden we toch nooit hoeven te jagen? :-X

Denk dat het sowieso nuttig is om snel te gaan verkennen, dan weten we de komende beurten beter wat onze opties zijn.
Actie-suggestie: anders gaan Wij + NormaleHond verkennen, en laten we friday 1 banaan in de aangespoelde kist pakken?
Immers, we gaan sowieso het eten uit de kist moeten pakken, en om daar al onze acties aan te besteden (want de honden kunnen er niet bij helpen, en kunnen ook niet alleen iets), dat klinkt vrij substantieel. Zeker aangezien we op de huidige tegel toch 1 voedsel per ronde krijgen, dus we hoeven niet maximaal in eten te investeren.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #43 Gepost op: 24-03-2020, 21:26:18 »
En dan ging ik nog posten welke andere items er zijn maar we nog niet kunnen bouwen, wat ervoor nodig is om het te bouwen en wat we er mee zijn.

Item: Hatchet
Nodig: Gebergte ontdekken en 1 hout
Nut: een +1 hout token op de tegel van ons kamp leggen waardoor we altijd 1 extra hout krijgen.


Item: Mast
Nodig: touw, 1 hout, 1 leer
Nut: +3 hout voor de houtvoorraad


Item: Touw
Nodig: Grasland ontdekken
Nut: We hebben een touw waarmee we andere items kunnen maken.


Item: Pot
Nodig: Heuvels ontdekken
Nut: We kunnen 's nachts één inleveren om +1 hartje te krijgen

Item: Mes
Nodig: Gebergte ontdekken
Nut: wapen +1


Item: Map
Nodig: Rivier ontdekken
Nut: Extra pion om te gebruiken voor de actie EXPLORE

Item: Medicijn
Nodig: Grasland ontdekken
Nut: We hebben medicijn dat ons vast kan helpen bij mogelijke events.


Item: Baksteen
Nodig: Heuvels ontdekken
Nut: +1 palissade


Item: Vuur
Nodig: Gebergte ontdekken
Nut: +1 palissade én we moeten sowieso vuur maken om onze brandstapel vanaf dag 10 in brand te kunnen steken


Item: Dam
Nodig: Rivier ontdekken +1 hout
Nut: +2

Item: Zak
Nodig: 1 leer
Nut: Bij een geslaagde GATHERING actie, mogen we +1 van resource die we aan het gatheren zijn nemen (kan slechts één ker per ronde gebruikt worden)


Item: Vlot
Nodig: touw +2 hout
Nut: Extra pion in te zetten voor GATHERING of EXPLORE


Item: Boog
Nodig: Touw, mes en 1 hout
Nut: +3 wapen


Item: Drums
Nodig: Heuvels ontdekken +1 leer
Nut: +2 Determination tijdens de Moraal fase

Item: Fireplace
Nodig: Vuur
Nut: Tijdens de nacht mogen we 1 keer 1 inleveren om +2 hartjes te krijgen

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #44 Gepost op: 24-03-2020, 21:31:47 »
En dan ging ik nog posten welke andere items er zijn maar we nog niet kunnen bouwen, wat ervoor nodig is om het te bouwen en wat we er mee zijn.

..jaaaa, maar je ene post eindigde met 'let's go' en de andere met 'discuss!' ::hypocriet:: ;D
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #45 Gepost op: 24-03-2020, 21:38:25 »
De meeste doorgestreepte zijn idd beantwoord intussen, haha, maar zal er sommige nog uitpikken om te verduidelijken.

- Hoe vinden we schatten?
Via events vooral. Door nieuwe gebieden te ontdekken vind je ook kleinere schatten (useful dingetjes als hoezee plots 2 hout)

Citaat
- hoe verkrijgen we items (hatchet + mast), en zijn die voor eenmalig gebruik?
Intussen idd al uitgelegd, maar dus door bepaalde andere dingen te hebben/ontdekken

Citaat
- Het eerste doel lijkt te zijn om een dak boven ons hoofd te krijgen, maar hoe doen we dat?
Bouwen en 2 hout inleveren die we nog niet hebben. :)


Citaat
Qua actie:
- We hebben twee pionnen die zelfstandig dingen kunnen doen, en twee honden die bij ons of friday moeten staan.
- Als je 2 pionnen inzet lukt iets sowieso.
- Dus ik denk dat het het meest logisch is dat wij 1 hond nemen, en dat friday 1 hond neemt.
Klopt allemaal. Je kan ook 2 keer zelf de hond meenemen en je 2 pionnen dus opsplitsen en Friday alleen op pad laten gaan. MAar Friday is wel wat kwetsbaarder.
Citaat
- Friday is zwakker (3 hartjes ipv 12), dus ik stel voor dat hij de jachthond neemt om te jagen in ons huidige veld, zodat we vandaag voedsel hebben.
bvb, alleen valt er momenteel nog niks te jagen.
Citaat
- Wij nemen de standaard-hond, die ook kan exploreren, en gaan een willekeurig aangrenzend veld verkennen?
Geef dan ook even aan of je NO, O of ZO wil.

Citaat
M'n vraag over resources staat overwegend nog steeds. We hebben nu dus 1 moraal, 1 determination, 12 hartjes, 1 hout, en 1 voedsel?
Klopt! Ik zal voortaan voordat ik fase 4 acties typ, eerst meegeven welke resources we hebben.

Citaat
Vervalt de banaan in de aangespoelde kist niet als we 'm pas morgen doen?
Nee, pas als we hem in ons bezit hebben. Laat ons verzinnen dat ie in de kist nog veilig is van veel lucht en vochtigheid ofzo.  ::hypocriet::

Citaat
Hebben we nu elke dag 1 fooditem nodig, en produceert onze huidige tegel ook 1 fooditem? ??? Dan zouden we toch nooit hoeven te jagen? :-X
Klopt, solo is het eten nog vrij makkelijk. Met meerdere spelers moet élke speler iets eten. Maar vooral later zal eten belangrijker worden, want als we geen onderdak hebben en het regent moeten we 1 eten en 1 hout afgeven. Als dan ons eten daaraan opgegaan is, hebben we zelf niks meer te smikkelen en verliezen we 2 hartjes.

Citaat
Denk dat het sowieso nuttig is om snel te gaan verkennen, dan weten we de komende beurten beter wat onze opties zijn.
Actie-suggestie: anders gaan Wij + NormaleHond verkennen, en laten we friday 1 banaan in de aangespoelde kist pakken?
Immers, we gaan sowieso het eten uit de kist moeten pakken, en om daar al onze acties aan te besteden (want de honden kunnen er niet bij helpen, en kunnen ook niet alleen iets), dat klinkt vrij substantieel. Zeker aangezien we op de huidige tegel toch 1 voedsel per ronde krijgen, dus we hoeven niet maximaal in eten te investeren.
Snel verkennen is inderdaad aangewezen. Let er op dat "Wij" twee pionnen hebben dus in bovenstaande suggestie heb je nog 1 "Wij" pion over die je ergens kan inzetten. Eventueel gokken om iets te bouwen of nog een ander gebied te ontdekken (je mag acties ook meerdere keren doen, bvb 2 dingen bouwen ofzo). Of Arrange Camp/rusten (al hoeven we momenteel nog niet te helen).
Friday 1 banaan laten halen is misschien niet handig, omdat we aleen banaan hebben. Op het einde van deze ronde eten we 1 banaan en vervalt de andere.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #46 Gepost op: 24-03-2020, 21:39:12 »
..jaaaa, maar je ene post eindigde met 'let's go' en de andere met 'discuss!' ::hypocriet:: ;D
Haha sorry. Het blijft toch leuker als het al vol regels zit en ik het nog wat chaotischer maak?  ::hypocriet::

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #47 Gepost op: 24-03-2020, 21:55:39 »
Haha sorry. Het blijft toch leuker als het al vol regels zit en ik het nog wat chaotischer maak?  ::hypocriet::

Absoluut, zo werkt dat ;D

Klopt allemaal. Je kan ook 2 keer zelf de hond meenemen en je 2 pionnen dus opsplitsen en Friday alleen op pad laten gaan.

(...)

Let er op dat "Wij" twee pionnen hebben dus in bovenstaande suggestie heb je nog 1 "Wij" pion over die je ergens kan inzetten. Eventueel gokken om iets te bouwen of nog een ander gebied te ontdekken (je mag acties ook meerdere keren doen, bvb 2 dingen bouwen ofzo). Of Arrange Camp/rusten (al hoeven we momenteel nog niet te helen).

Hooooo, wacht, Wijzelf, de kokkin, zijn 2 pionnen?? Dat had ik gemist.

Maarrrr kan je dezelfde hond 2x meenemen? Want de jachthond kan deze eerste ronde nog niets.
Zijn de acties dan afhankelijk van de pionnen die zelfstandig dingen zouden kunnen doen?

Citaat
Geef dan ook even aan of je NO, O of ZO wil.

Klopt! Ik zal voortaan voordat ik fase 4 acties typ, eerst meegeven welke resources we hebben.

Top ::ok::

En laten we Oost gaan, want dan zijn we het meest flexibel I guess.

Citaat
Klopt, solo is het eten nog vrij makkelijk. Met meerdere spelers moet élke speler iets eten. Maar vooral later zal eten belangrijker worden, want als we geen onderdak hebben en het regent moeten we 1 eten en 1 hout afgeven. Als dan ons eten daaraan opgegaan is, hebben we zelf niks meer te smikkelen en verliezen we 2 hartjes.

(...)

Snel verkennen is inderdaad aangewezen.

(...)

Friday 1 banaan laten halen is misschien niet handig, omdat we aleen banaan hebben. Op het einde van deze ronde eten we 1 banaan en vervalt de andere.

Yup, precies, had dat van Friday ook bedacht nadat ik had gepost. ::jaja:: ::ok::
Dus (paradoxaal genoeg ;D) eten is niet onze topprioriteit.
- Dat geldt echt vooral voor bederfelijk eten zoals bananen.
- Als we kunnen investeren in houdbaar eten, dan is dat wel praktisch & flexibel voor opvolgende rondes.



Dan moet mijn stem in de poll van (1 persoon gaat 1 banaan halen) naar (2 personen gaan 1 banaan en 1 brood halen), ondersteund door onze tweede helft van onze gesplitste persoonlijkheid. ;D

En met de eerste helft van onszelf + NormalDog dus het gebied direct ten Oosten van ons verkennen.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #48 Gepost op: 24-03-2020, 22:03:50 »
 ::oink:: deze informatie komt echt mn hoofd uit  ::rofl::
chipsverslaafde <3

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #49 Gepost op: 24-03-2020, 22:28:38 »

Hooooo, wacht, Wijzelf, de kokkin, zijn 2 pionnen?? Dat had ik gemist.
Ze staan elk voor een halve dag werken. Dus je kan twee pionnen inzetten om een hele dag ergens aan te werken en dus gegarandeerd succes te hebben want je hebt je tijd ervoor genomen. Of een halve dag snel snel aan het kamp werken en halve dag snel snel een schep maken met kans dat beiden mislukken en je een snee in je hand krijgt ofzo.
Friday heeft 1 pion want hij wil wel helpen maar heeft zelf ook nog wel dingen te doen.
En honden zijn lui en hebben dus ook 1 pion.
Citaat
Maarrrr kan je dezelfde hond 2x meenemen? Want de jachthond kan deze eerste ronde nog niets.
Zijn de acties dan afhankelijk van de pionnen die zelfstandig dingen zouden kunnen doen?
Ja was slecht uitgedrukt. Ik bedoel je kan 1 pion met de gewone hond en 1 met de jachthond. Maar jachthond hebben we momenteel nog niks aan idd.

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #50 Gepost op: 24-03-2020, 23:11:55 »
Oke, deze informatie moet ik eerst even verwerken. Je zei al dat het een complex spel zou zijn, maar alsnog :o

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #51 Gepost op: 25-03-2020, 00:36:02 »
Okee, ik volg HDD wel voor zowel het voedsel zoeken als het verkennen. Dus twee mensen voor een banaan en een boterham?

We kunnen ook de gok wagen en twee keer een pion sturen naar een nog te ontdekken gebied? Bv O en nog een andere? Of verken je een gebied sowieso met één pion? Nee toch?
2024: wie is de Mol?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #52 Gepost op: 25-03-2020, 07:16:24 »
Of verken je een gebied sowieso met één pion? Nee toch?
Nee, met 1 pion is het een gok, met 2 ontdek je het sowieso zonder kleerscheuren.

Maar als je al 2 mensen naar de banaan en boterham stuurt heb je nog één mens over (en 2 honden, maar die kunnen niet alleen op avontuur). Dus dan zou je nog 1 pion (al dan niet met hond) kunnen laten exploren.

Oke, deze informatie moet ik eerst even verwerken. Je zei al dat het een complex spel zou zijn, maar alsnog :o
I know  ::schaam::
Maar in het kort komt het hier op neer: Gaan we banaan en boterham halen? Gaan we iets bouwen? Gaan we land ontdekken? Of ons (nog niet gebouwde- kamp opruimen?

En dan telt telkens: met 2 pionnen lukt het sowieso. Met één pion is het gok wagen of het lukt.
En ook: we hebben 3 mensen pionnen die elk apart iets kunnen doen en 2 honden. Eentje die mee kan voor explore en jagen en eentje die enkel mee kan jagen, maar ons da nwel wat sterker maakt.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #53 Gepost op: 25-03-2020, 10:44:21 »
::oink:: deze informatie komt echt mn hoofd uit  ::rofl::
Oke, deze informatie moet ik eerst even verwerken. Je zei al dat het een complex spel zou zijn, maar alsnog :o

Denk dat dit spel een beetje gaat lopen van:

- eerste keer doorlezen: informatie-overload, je snapt niet eens wat je niet snapt.
- tweede keer doorlezen: ooooooh, werkt dat zooooo
- na hooguit 2-3 rondes te hebben gekeken: yeah, duh, dat ik dat niet direct al snapte.

;D

Ze staan elk voor een halve dag werken.

Yup, helder, uitstekend ::ok::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #54 Gepost op: 25-03-2020, 11:38:18 »
Denk dat dit spel een beetje gaat lopen van:

- eerste keer doorlezen: informatie-overload, je snapt niet eens wat je niet snapt.
- tweede keer doorlezen: ooooooh, werkt dat zooooo
- na hooguit 2-3 rondes te hebben gekeken: yeah, duh, dat ik dat niet direct al snapte.



Ik ga de poll wel weglaten, want daar gaan alle opties niet bijpassen. Gewoon hier posten wat men denkt dat best is en dan filter ik het daar wel uit. Bij een tie beslis ik wel welke optie we doen.  >:D

Maar momenteel ziet het er naar uit dat we banaan (bederfelijk) en brood (niet bederfelijk) gaan halen met 2 pionnen bij THREAT.
En met 2 pionnen (mens en hond) EXPLORE doen naar het oosten.

Misschien helpt een visueel beeld. Zie foto hieronder. De 2 gele pionnen zijn "wij", dus dan zouden we 1 banaan en 1 brood krijgen.
De witte pion is Friday die met de hond (roze pion) gaat exploren.

Dit maar doen?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #55 Gepost op: 25-03-2020, 11:57:52 »
Ik ben voor ::jaja::
2024: wie is de Mol?

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #56 Gepost op: 25-03-2020, 12:02:07 »
Ik ook  ::jaja::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #57 Gepost op: 25-03-2020, 12:04:01 »
Ik ook
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #58 Gepost op: 25-03-2020, 16:56:45 »
OK, doen we dat!

We doorzoeken de aangespoelde kisten en krijgen 1 en 1

We trekken naar het oosten en ontdekken:

Heuvels, waar hout en vis (= ) te halen valt.
Een totem, maar die betekent niks in dit scenario.
En een Discovery token! We hebben gevonden....
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Dan kunnen we verder naar fase 5 - WEER, maar er gebeurt hier niets, omdat er nog geen wolkje aan de lucht is.

Dan fase 6 - NACHT
- Verhuizen we naar het zonet ontdekte gebied? Aangezien we nog geen kamp gebouwd hebben, kunnen we dat kosteloos doen (als we wel een kamp zouden hebben en we verhuizen, dan moeten we ons level van het dak en de palissade halveren, omdat er in de verhuis wat gaten in gekomen zijn)
- We eten 1 om geen hartjes te verliezen.
- We hebben géén onderdak gebouwd (konden we ook nog niet) en slapen in de open lucht. Daardoor verliezen we 1 hartje.
- Alle bananen vervallen. Het brood blijft behouden.



Ik wacht nog even af om te kijken of we verhuizen (zal die vraag wel in de poll zetten want da's makkelijk) en start vanavond dan ronde 2 met een overzicht van wat we hebben, wat onze health is en welke items we nu kunnen maken nu we een nieuw terrein hebben ontdekt.

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #59 Gepost op: 25-03-2020, 17:36:23 »
Ik vind het maar niks om een kamp te bouwen in de heuvels, dus ik stem tegen.