Auteur Topic: RealityNet's Most Wanted!  (gelezen 194543 keer)

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #880 Gepost op: 28-05-2020, 20:45:29 »
Die waren er vooral om de hunters in verwarring te brengen door hun te laten denken dat er een Mol bij de hunters was (Mollige Marinus). Dit zat ook al in het filmpje waar iemand Nederlands praat met een Frans accent.
Spijtig dat de hunters letterlijk niets gaven om dat filmpje en de brief, want wij keken enorm uit naar een moment wanneer ze Spacy en/of elkaar zouden arresteren  ::rofl::  Er zaten geen hints naar ons in het filmpje en de brieven.

Ow juist ja, dat van het elkaar of Spacy oppakken heb ik gelezen ::jaja::

Om kijkers niet helemaal uit te sluiten van het spel, zou je ze een andere rol kunnen geven. Ik suggereerde op een gegeven moment dat er handlangers in het spel zaten, dat element zou je echt in het spel kunnen brengen.

Handlangers lijken me ook wel leuk ::jaja:: en dan nog zo dat ze gekoppeld worden aan één rover zoals je zegt zodat ze niet wete wie alle rovers zijn. Je kan dan zelfs nog zorgen dat ook de rovers de andere handlangers niet kennen hoewel dat niet meteen meerwaarde heeft.

Of ... maak er een klein spel-in-een-spel van: de rover die als eerste alle handlangers van zijn mederovers kan opnoemen, verdient een extra leven of out-of-jail-kaart waardoor hij één keer aan de wet kan ontsnappen.
2024: wie is de Mol?

Online Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #881 Gepost op: 29-05-2020, 00:12:41 »
Ik vond het echt tof om hieraan mee te doen ook al was dit voor 4 dagen als vrije rover. Ik wil de Hunters hierbij nogmaals feliciteren met de overwinning en mijn mederovers bedanken voor de slimme teambesprekingen, maar vooral ook de andere gesprekken die over van alles en nog wat gingen. Als hoogtepunt dat we tot diep in de nacht aan het praten waren over school, muziek en andere dingen. Spacy bedankt voor de organisatie en alle geweldige verhaaltjes. Ik hoop dat hier een vervolg op komt. Ik ben nooit zo goed in kritiek geven dus ik laat het hierbij.
Så hva gjør vi nå?

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #882 Gepost op: 29-05-2020, 10:11:07 »
Was leuk om te volgen! Sterk concept, goeie opdrachten en leuk aan elkaar gepraat. ::bravo::

Ik zat niet in de kijkers-pm, want ik wilde eerst zelf wat speuren. Viel nog best tegen. Ik had eigenlijk verwacht dat opdrachten zich veel meer zouden herhalen, dus was op zoek naar patronen die er niet waren. Uiteindelijk nog wel de laatste opdracht van MV ontdekt en daardoor LdH op het spoor gekomen (onterecht dus, want die noemde alleen alle hunters om Daisy te kunnen noemen :P). Het filmpje van Brtdm was mij ook opgevallen (plus het feit dat Vermoljoen iets vergelijkbaars deed). Zoals eerder gezegd werd het aantal forummers dat een rover zou kunnen zijn tegen het eind van het spel ook best wel klein.

Dat JaccoS een rover was, vond ik wel verrassend. Die werd door mrchipie in zijn verhoor genoemd als een van de personen die verdacht bezig waren. Was dat tactiek?

If I was a haircut would you wear a hat?

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #883 Gepost op: 29-05-2020, 10:13:41 »
Dat JaccoS een rover was, vond ik wel verrassend. Die werd door mrchipie in zijn verhoor genoemd als een van de personen die verdacht bezig waren. Was dat tactiek?
Ja, dat hebben we expres gedaan.  ::jaja::
Alleen hebben de hunters er niets mee gedaan.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #884 Gepost op: 30-05-2020, 13:26:31 »
Minder vond ik de controle van de ip-adressen  door D*N, dat vond ik oneerlijk, want rovers konden dat ook niet controleren als er een vreemde naam in de chat stond. Vandaar dat ik later meedeed aan #freeVermoljoen.
Wil ik nog even op reageren, dit kan iedereen zien als je in de chat zit. Als je onder een andere naam komt in de chat en later als jezelf dan kan je die gewoon vergelijken. Dit was ook de enige manier om de chatopdrachten, die er dus ook waren, door te krijgen. Ik bedoel leuk dat iemand 10 minuten onder zijn rovernaam in de chat gaat zitten, maar dat kan letterlijk iedereen doen. Wat ook weer duidelijk werd omdat Michael90 dus ook onder een rovernaam was ingelogd en uiteindelijk geen rover bleek te zijn.

Ik sluit mij ook aan bij Nieky. Uiteindelijk hebben we meer dingen verdacht gevonden dan er uiteindelijk waren en wel echt getwijfeld tussen mensen, maar bij bijna elke rover hebben we ook zeker een daadwerkelijke opdracht opgemerkt waardoor ze op onze radar kwamen.

Het onderschrift van Ricardo was mij opgevallen, de smiley's van mrchipie ook, vermoljoen dus door de chatopdracht (en zijn constante gepraat over het spel tegen mij via discord), Mollenvanger met de pm's, Brtdm had meerdere rare posts maar het omhoog halen van een topic van 15 jaar geleden viel iedereen op.

Vind er zeker wel ook hele leuke opdrachten tussen zitten en heb zeker een groot deel niet doorgehad ::bravo::. Bij sommige opdrachten was het ook vrij lastig om die door te krijgen dat wel ;D (so I don't blame us).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #885 Gepost op: 30-05-2020, 14:11:18 »
Maar was het niet vooral deze post van 4 mei dat chipie op de radar kwam?
https://www.realitynet.org/forum/?topic=69144.msg2297585#msg2297585

Terwijl de opdracht met de smileys pas 6 mei was..

Maargoed wij hebben natuurlijk zelf ook genoeg fouten gemaakt.

Chippie was verdacht vaak bezig met indekken. Hij werd (net als ik) wakker terwijl de roverchat zich afspeelde, terwijl het de bedoeling was dat we allemaal offline waren. Om niet verdacht te zijn plaatste hij 'wakker worden'. We weten hoe dat heeft uitgepakt.

Vermoljoen was inderdaad wat enthousiast met D*N aanmoedigen.

Zelf probeerde ik niet al te opvallend te posten, maar heb soms gewoon niet aan het spel gedacht. Extra topic aanmaken was wel bewust buiten de speeltijd gedaan, maar alsnog (zeker gezien de animo) niet zo'n slimme zet.

En soms hebben we wellicht iets te veel risico's genomen 'omdat de hunters toch niets doorhebben'.


Maar ik denk dat het al met al voor beide kanten een best geslaagde actie was.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #886 Gepost op: 30-05-2020, 17:27:16 »
Wil ik nog even op reageren, dit kan iedereen zien als je in de chat zit. Als je onder een andere naam komt in de chat en later als jezelf dan kan je die gewoon vergelijken. Dit was ook de enige manier om de chatopdrachten, die er dus ook waren, door te krijgen. Ik bedoel leuk dat iemand 10 minuten onder zijn rovernaam in de chat gaat zitten, maar dat kan letterlijk iedereen doen. Wat ook weer duidelijk werd omdat Michael90 dus ook onder een rovernaam was ingelogd en uiteindelijk geen rover bleek te zijn.

Ik sluit mij ook aan bij Nieky. Uiteindelijk hebben we meer dingen verdacht gevonden dan er uiteindelijk waren en wel echt getwijfeld tussen mensen, maar bij bijna elke rover hebben we ook zeker een daadwerkelijke opdracht opgemerkt waardoor ze op onze radar kwamen.

Het onderschrift van Ricardo was mij opgevallen, de smiley's van mrchipie ook, vermoljoen dus door de chatopdracht (en zijn constante gepraat over het spel tegen mij via discord), Mollenvanger met de pm's, Brtdm had meerdere rare posts maar het omhoog halen van een topic van 15 jaar geleden viel iedereen op.

Vind er zeker wel ook hele leuke opdrachten tussen zitten en heb zeker een groot deel niet doorgehad ::bravo::. Bij sommige opdrachten was het ook vrij lastig om die door te krijgen dat wel ;D (so I don't blame us).

O, dat wist ik niet. Dan heb ik niks gezegd  ;D ::sorry::
...maar soms even niet :)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #887 Gepost op: 30-05-2020, 19:25:20 »
Ik snap de link tussen Emirates stewardessen en Daisy niet 123 ::schaam::
Het ging hier om de reiskoffers...

Je zou verplicht kunnen stellen dat de hunters ook een reden moeten opgeven. Hebben ze een opdracht juist geraden, kunnen ze een voordeel winnen.
Zoiets had ik op discord ook al gezegd, alleen dan in het voordeel van de rovers: indien de hunters een rover pakken (en deze heeft een geldzak) maar ze geven er geen goede opdracht bij, dat dan het geldzakje weer terug gaat naar de rovers. Zo worden de hunters ook getriggerd om extra goed op te letten!
Je zou de rovers ook een bepaald geldbedrag kunnen geven dat ze iedere ronde moeten verdelen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #888 Gepost op: 15-08-2020, 12:33:33 »
In de categorie misschien leuk om te vertellen:

Team Fatinidad (inclusief Spacy) is een aantal maanden na Most Wanted nog steeds bij elkaar alleen hebben zij hun leven gebeterd. In hun Discord overleg/praatgroep zijn zij een eigen mini songfestival begonnen met de landen die beginnen met de letters F A T I N D. In totaal hadden we zo'n 50 mogelijk landen, waarvan een aantal heel lastige (alle mogelijke landen hieronder in spoiler). Bij de loting zaten ook 4 landen met een joker, die je recht gaf op dat land of een vrije keuze uit de overgebleven landen. Indonesië koos ervoor de joker niet in te zetten.

Spoiler:  lijst van mogelijke landen (klik om te tonen/verbergen)

Die landen zijn aan de hand van zelf gekozen cijfers aan de deelnemers gegeven. En dit zijn de 8 uiteindelijke deelnemende landen geworden:

1. Algerije
2. Nederland (er was 1 iemand met geluk)
3. Tsjaad
4. Indonesië
5. Nigeria
6. Dominicaanse Republiek
7. Turkije
8. Turkmenistan

Wil je de nummers horen? Dat kan in deze playlist

De winnaar zal over ongeveer 10 dagen bekend zijn. To be continued...  ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 15-08-2020, 12:38:01 door MollenvangR-Art »

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #889 Gepost op: 15-08-2020, 13:30:47 »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #890 Gepost op: 22-08-2020, 11:07:58 »
Nou de winnaar van het eerste FATINIDAD festival is bekend. Voor ons achten een leuke zomer opvulling. Voor wie het wil weten, dit is de einduitslag.

Plek 8
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Plek 7
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Plek 6
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Plek 5
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Plek 4
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Plek 3
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Plek 2
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Plek 1
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 22-08-2020, 11:10:29 door MollenvangR-Art »

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #891 Gepost op: 22-08-2020, 11:11:16 »
Hoeveel landen moest je punten geven?
2024: wie is de Mol?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #892 Gepost op: 22-08-2020, 11:12:12 »
Hoeveel landen moest je punten geven?
Allemaal behalve je eigen land natuurlijk. 1,2,3,4,5,6 en het beste nummer gaf je 8.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #893 Gepost op: 22-08-2020, 11:12:15 »
Alle 7 landen van de anderen moest je punten geven. (8 punten voor jouw nummer 1)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #894 Gepost op: 22-08-2020, 11:15:03 »
 ::ok::
2024: wie is de Mol?

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #895 Gepost op: 22-08-2020, 11:16:43 »
Verdiend gewonnen MV! ::bravo::

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #896 Gepost op: 22-08-2020, 11:24:34 »
Heeft toch nog een vrouw gewonnen.

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #897 Gepost op: 22-08-2020, 16:34:22 »
Mijn liedje is zwaar underrated  ::niet-ok::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::