Auteur Topic: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal  (gelezen 12559 keer)

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Gepost op: 13-05-2020, 20:45:36 »
Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld

Gelieve niet te posten in dit topic, zodat het verhaal overzichtelijk blijft. Stemmen, speculeren en discussiëren kan in het andere topic!

Proloog

26 november 2018
De zon ging langzaam onder op de ijskoude en vooral natte maandagmiddag. Vanuit zijn badkamerraam keek hij neer op het droevige gezicht van een donkere, verlaten straat. Zijn kasteel is de enige woning in deze wijk: alle andere huizen zijn verlaten. Kwam het doordat hij, met zijn rijkdom, de wijk had laten verloederen? Zelfs zijn eigen huis lag er bij alsof het al jaren onbewoond was. Ineens bespringt hem de gedachte dat hij helemaal geen eten meer in huis heeft. Hij zal snel boodschappen moeten doen voordat het donker wordt.

Eerder deze week besloot hij om een sneeuwpop te maken. Hij had al weken geen daglicht gezien en toen hij naar buiten liep werd hij dan ook zowat verblind, zowel door de zon als door het grote pak sneeuw wat zijn landgoed wit kleurde. In zijn achtertuin bevond zich een grote schuur, waar al meer dan een jaar geen mens meer was geweest. Sanmol opende de deur en werd onmiddelijk getroffen door het vele stof en drie grote spinnenwebben. De schuur was leeg, op een grote gevulde vuilniszak na. De stank zorgde ervoor dat hij over moest geven - het braaksel kleurde de vloer geel. Hij had het lijk nooit begraven, verbrand of ergens gedumpt. Hoewel hij de persoon die zijn leven zuur heeft gemaakt, Ycaris, anderhalfjaar geleden heeft vermoord, kon hij het niet aan om het lijk ergens te dumpen. Hij liep de schuur uit en sloot de deur onmiddelijk: hij besloot er nooit meer naar binnen te stappen.

En nu, nu loopt Sanmol op zijn gemak naar de PLUS. In het kleine dorp Xuilemveld, waar hij al sinds zijn geboorte woont, wonen nog slechts zo'n 2000 mensen. Dat er nog een supermarkt is, is dan ook een wonder. Terwijl hij door de schemerige straat loopt, valt zijn oog op een poster die vastgeplakt zit aan een lantaarnpaal. Hij gelooft zijn ogen niet: op de poster staat dat het wereldberoemde zangduo Lucy & D*N binnenkort naar Xuilemveld komt. "Daar moet ik bij zijn", fluistert hij in zichzelf.

De bedrijfsleidster van de PLUS, Daisy, wil de winkel net sluiten als Sanmol aan komt lopen. "Hé! Daisy! Zou ik alsjeblieft nog even één klein boodschapje mogen doen?" Daisy zucht. "Sanmol, je weet dat ik naar huis wil, en toch kom je elke week precies als de winkel gaat sluiten. Kom nou eens een keer op tijd!" Sanmol voelt zich schuldig, maar Daisy ziet dat en zegt: "Oké, ik weet dat je het zwaar hebt, zeker na alles wat er gebeurd is vorige maand... dus ga maar even naar binnen. Ik wacht bij de kassa."
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #1 Gepost op: 13-05-2020, 20:46:10 »
Vijf minuten later rekent hij wat producten af bij Daisy. "22,50 alsjeblieft", zegt ze. Sanmol betaalt contant en wenst Daisy nog een fijne dag. "Bedankt dat ik nog boodschappen mocht doen!" Daisy knikt. "Geen dank." Voordat Sanmol de winkel uit loopt, ziet hij nog een poster van D*N en Lucy aan de muur hangen. "Weet jij waarom zij naar ons dorpje komen? Wat komen ze hier doen?", vraagt hij aan Daisy. "Ik heb gehoord dat ze een optreden komen geven op de verjaardag van de burgemeester. Er worden honderd inwoners uit het dorp uitgenodigd!" Sanmol kijkt Daisy met grote ogen aan. "Oh, ik hoop zo dat ik wordt uitgenodigd! Fijne avond nog, Daisy." Hij loopt naar de uitgang en begint te zuchten: de schuifdeuren gaan niet open. "O, trouwens, ik heb nog een boodschap voor je.", hoort hij van achter. Sanmol draait zich om en kijkt verbaasd. Daisy pakt haar pistool onder de kassa vandaan en zegt: "Met de groeten van Mrchipie." Ze richt op Sanmol en schiet hem recht door zijn hart.

Nadat ze het lichaam van Sanmol heeft verstopt voelt ze dat ze erg moe is. 'Nu snel naar bed, morgen is de belangrijke dag!' Daisy verlaat de PLUS en fietst richting huis.

Wordt vervolgd: eind juni/begin juli 2020 op RealityNet

------------

De forumsoap keert terug! Na zes fantastische jaren door Daisy voel ik me vereerd dat ik het stokje over mag nemen. Ik ga er proberen iets leuks, spannends en moois van te maken en heb al wat ideeën in gedachten, maar jullie bepalen voor een groot gedeelte hoe deze soap er uit zal gaan zien! Na elke aflevering kunnen jullie kiezen uit een aantal mogelijke scenario's die bepalen hoe het verhaal verder gaat. Daarnaast krijgen jullie natuurlijk allemaal een leuke rol. Het verhaal wordt geplaatst in dit topic, en discussiëren, stemmen en speculeren kan in het andere topic.

Na dit proloog kunnen er al een aantal vragen gesteld worden: waarom heeft Sanmol Ycaris vermoord? Waarom schiet Daisy Sanmol neer? En wat heeft mrchipie hier mee te maken? Wanneer komen Lucy en D*N naar Xuilemveld en hoe gaan zij hun optreden beleven? Gaat het lijk van Ycaris ooit gevonden worden? En het lijk van Sanmol?

Maar de vraag van deze keer is... waar heeft Daisy het over? Wat is er zo belangrijk aan de volgende dag?
A: Daisy organiseert een surprise party voor haar beste vriendin, tevens assistente
B: Daisy heeft een date met haar 'crush'
C: De manager van Lucy en D*N komt naar Xuilemveld om de 100 gasten voor het feest uit te nodigen
D: Er zal een andere celebrity in Xuilemveld arriveren

Gelieve niet te posten in dit topic, zodat het verhaal overzichtelijk blijft. Stemmen, speculeren en discussiëren kan in het andere topic!
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #2 Gepost op: 26-06-2020, 19:32:35 »
Aflevering 1
27 november 2018
'Nog een paar weekjes en dan hebben we vakantie', zegt directrice MaikeMeisje tegen biologieleraar Nieky terwijl ze de school in lopen. 'Gelukkig wel', zucht Nieky, 'Ik ben kapot door al dat gedoe met die drie jongens die de school bijna in de fik hadden gestoken.' MaikeMeisje glimlacht. 'Ach, het was een kwajongensstreek, niks geks aan op die leeftijd.' Terwijl ze de trap op lopen komen ze stagiair Lama1997 tegen. 'Nieky, moet ik straks les geven of is morgen pas mijn eerste les?' Nieky was duidelijk vergeten dat zijn stagiair vandaag les zou gaan geven: er verschijnt een frons op zijn voorhoofd. 'Eh... ehm, nee, geef jij maar les vandaag', zegt Nieky. Lama1997 knikt en vertrekt terug naar het biologielokaal. 'Ik was helemaal vergeten dat ik die stagiair had. Sinds wanneer is hij terug? Hij was toch met vakantie?', vraagt hij aan MaikeMeisje. 'Ja, naar zijn ouders in Moskou. Gelukkig voor jou is hij weer terug, hoef je minder te doen! Ik zie je in de pauze.' MaikeMeisje vertrekt richting haar kantoor en Nieky loopt zuchtend richting zijn lokaal, waar Lama1997 al zenuwachtig rond aan het lopen is.

'Daisy! Daisy!' Starlight rent paniekerig door de supermarkt, op zoek naar haar baas. Ze vindt haar bij de fruit- en groenteafdeling. 'Wat is er nou weer?', vraagt Daisy geïrriteerd. 'Die drie vakkenvullers zijn weer eens te laat, ze zijn nog steeds niet op komen dagen! Over een half uur gaat de winkel al open en vele schappen zijn nog steeds leeg!' Daisy rolt met haar ogen. 'Kunnen die gasten nou nooit eens op tijd komen?!' Uit het niets horen Daisy en haar assistente Starlight de zijdeur open gaan. Vermoljoen, Jacco's en B&W komen op hun gemak binnen wandelen. 'Héhé, dat werd tijd! Waar bleven jullie nou?', vraagt Starlight. De drie moeten lachen. 'Vermoljoen probeerde een kunstje met zijn fiets en viel er toen van af. Zijn hele knie lag open, dus we hebben ergens aangebeld voor hulp en dat duurde nogal lang', verklaart B&W. Daisy is nog steeds geïrriteerd. 'In een half uur gaan we open, snel aan het werk!' De drie jongens kijken elkaar aan. 'Ehm, over een halfuurtje begint onze biologieles, dus we kunnen nog maar een kwartiertje aan het werk...', biecht Jacco's schuldig op. Daisy slaat met haar vuist op de tomaten, die daardoor haar groen-witte PLUS uniform deels rood kleuren. Ze zit helemaal onder de tomatensap en zowel de vakkenvullers als Starlight kunnen hun lach niet inhouden. Daisy stampt woedend weg richting het magazijn en roept haar werknemers na: 'Aan het werk, stelletje amateurs!'

Een halfuur later begint de allereerste les van Lama1997. 'Gaat u ons vandaag les geven?', vraagt Vermoljoen verbaasd. 'Ja, gaan jullie zitten?' Jacco's lacht en fluistert naar de andere twee: 'Die stagiair kan écht geen orde houden, dit wordt één grote chaos!' Het ziet er naar uit dat Jacco's gelijk gaat krijgen, want al na vijf minuten is de hele klas zijn concentratie kwijt. 'Kunnen jullie allemaal even stil zijn?', vraagt Lama zachtjes, in een poging om de klas stil te houden. B&W begint overdreven te gapen. 'Wat een saaie les zeg! Ik val bijna in slaap.' Ook Vermoljoen doet net alsof hij in slaap gaat vallen. De hele klas begint te lachen en Lama1997 raakt lichtelijk in paniek. Nieky gebaart vanuit achterin de klas dat Lama strenger op moet treden. 'Iedereen is nu stil of jullie mogen je gaan melden bij MaikeMeisje!', schreeuwt Lama. De rust in het lokaal is wedergekeerd en Nieky knikt tevreden. Hij kan zich mentaal rustig voorbereiden op zijn date vanavond.

'Starlight, ik ben zo ontzettend zenuwachtig voor vanavond! Ik heb een date met Nieky, die biologieleraar.' Starlight kijkt met open mond naar Daisy. 'Wat? Die knappe leraar? Hoe heb je hem leren kennen?!' Daisy kijkt trots naar Starlight. 'Via Tinder! We waren direct een match, en vanavond eten we in het restaurant hier om de hoek.'
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #3 Gepost op: 26-06-2020, 19:33:11 »
8 uur later

'Zo, het werk zit erop. Fijn dat jullie toch nog even konden komen na school!' Daisy loopt samen met Vermoljoen, B&W en Jacco's de supermarkt uit. Ze zwaaien naar Starlight, die Daisy's taken vanavond even over zal nemen. 'Nou jongens, ik heb nogal haast.' B&W kijkt verbaasd. 'Waar moet u naar toe dan?' Daisy begint te blozen. 'Ik heb een date jongens! Met mijn crush, met de knapste man uit het dorp. We kenden elkaars naam, maar nu kan het meer dan dat worden. Nou, nu moet ik echt gaan. Tot donderdag!' Ze loopt richting haar auto en scheurt naar huis. De drie vrienden lopen naar hun fiets, maar Starlight rent ze achterna. 'Jongens!', schreeuwt ze, 'kunnen jullie dit even bij het vuilnis zetten?' Ze heeft twee grote gevulde vuilniszakken in haar handen. 'Tuurlijk', zegt Jacco's, terwijl hij beide vuilniszakken aanpakt. Als ze met zijn drieeën naar de vuilnisbakken lopen, ziet Vermoljoen een vuilniszak náást de vuilnisbakken liggen. 'Hé, wat vreemd!', zegt hij. 'Laten we die ook in de vuilnisbak tillen'. B&W en Vermoljoen tillen de vuilniszak op, maar Vermoljoens witte broek wordt al snel rood door de druipende vloeistof vanuit de vuilniszak. Ditmaal is het geen tomatensap.

Ondertussen
'Nou, ging prima toch? Je mag nog iets strenger zijn hoor. Verder ging alles goed.' Nieky kijkt tevreden naar Lama1997. MaikeMeisje loopt toevallig langs. 'Fijn om te horen dat het goed ging! Zeg Nieky, heb jij niet een date zo?' Lama1997 kijkt Nieky verbaasd aan. 'Date? Dat heb je me helemaal niet verteld!' Nieky lacht. 'Ik ben nogal nerveus. Maargoed, ik moet er snel vandoor nu, anders kom ik te laat. Tot morgen!'

Een half uur loopt Daisy restaurant Tapas Tapas in. Ober Bjornn brengt haar al snel naar haar tafel. 'Hier zit u, lekker romantisch bij het raam. Zo kijkt u mooi uit op de winkelstraat.' Daisy glimlacht. 'Bedankt, zou ik misschien al een glas water kunnen krijgen?' Bjornn knikt. 'Komt eraan. Ondertussen rijden er allerlei politieauto's door de straat, maar Daisy heeft geen flauw idee dat hun bestemming de PLUS is. Ze kijkt even uit het raam en Bjornn zet haar glas neer. 'Het is leuk om je in het echt te ontmoeten', hoort ze ineens van achter. Ze schrikt en verstijft. 'Ehm, ja, hetzelfde.' Nieky en Daisy geven elkaar een kus op de wang en laten hun bestelling opnemen door Bjornn. 'Allebei een biefstukje? Komt eraan!' Hij loopt richting de keuken. 'Ben jij ook zo nerveus?', vraagt Nieky om het ijs te breken. Daisy zucht. 'Pfff, wat een opluchting. Ik heb al de hele dag buikpijn!' Daarna hebben de twee hebben de leukste gesprekken over allerlei koetjes en kalfjes.
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #4 Gepost op: 26-06-2020, 19:33:49 »
Ondertussen staan Vermoljoen, B&W en Jacco's bij de vuilniszak waar bloed uit komt druipen. De politie is net gearriveerd en is al druk bezig met onderzoek naar het lichaam. Echter is er nog iemand anders gearriveerd. 'Goedeavond jongens, ik ben detective Hulpdakdekker. Ik hoorde dat er hier een lijk gevonden is?' Jacco's knikt. 'Ja, wij vonden het lijk nadat we de vuilniszak optilden.' Inmiddels komt Starlight naar buiten gerend. 'Jongens, wat is hier aan de hand? Ik hoorde allemaal sirenes!' Ze schrikt als ze hulpdakdekker ziet. 'Schat, wat doe jij hier?' B&W kijkt verbaasd naar Starlight. 'Ken jij hem?' 'Ja, dat is mijn vriend.' Hulpdakdekker legt aan Starlight uit wat precies de situatie is. Dan ziet Vermoljoen ineens een deel van het gezicht van de persoon in de vuilniszak. 'Kijk! Ze hebben het lijk deels uit de zak gehaald. Is dat... is dat niet die vrouw die al maanden vermist wordt?' Starlight schrikt. 'Ja, dat is Ycaris...'

Bjornn heeft net de borden met biefstukjes uit de keuken aangepakt als hij een gil hoort. Het komt van het tafeltje van Daisy en Nieky. Als hij zijn hoofd om de hoek steekt, ziet hij dat Daisy en Nieky elkaar met open mond aanstaren...

Dat was aflevering 1, een extra lange opening! We blijven weer met heel wat vragen zitten. Worden Nieky en Daisy een stel? Wat zal de politie nog meer vinden bij het lijk van Ycaris? En zal Sanmol ook snel gevonden worden, ookal weet niemand dat hij neergeschoten is? Wat zullen Vermoljoen, B&W en Jacco's allemaal nog meer ontdekken? Of zal detective Hulpdakdekker juist degene zijn die de mysteries in Xuilemveld op kan lossen?

Maar de vraag van deze keer is...
Wat gebeurt er op de date van Nieky en Daisy, net nadat het zo gezellig was?
A: Daisy gooit per ongeluk haar glas water over Nieky's broek
B: Nieky niest nogal hard in het gezicht van Daisy
C: Nieky wordt gestoken door een wesp
D: Daisy en Nieky komen er achter dat ze vroeger bij elkaar in de klas hebben gezeten

In dit dit topic kun je stemmen, reageren, speculeren en discussiëren! Je hebt t/m zondagavond 20:00 om te stemmen. Dan zal aflevering 2 verschijnen.

Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #5 Gepost op: 28-06-2020, 20:03:19 »
Aflevering 2
Ondertussen boven Amsterdam
"Fasten your seatbelts, get ready for arrival at Schiphol Airport." Lucy kijkt D*N bang aan. "Ik ben altijd bang voor de landing, straks gaat er iets mis!" Al op de luchthaven in Los Angeles twijfelde Lucy of ze wel in het vliegtuig wilde stappen, want ze werd ineens ontzettend misselijk. De vliegangst nam het bijna over, maar gelukkig wist D*N haar te kalmeren. Nu landen ze bijna in Nederland: het land waar het wereldberoemde zangduo geboren en getogen is. "Het komt goed", zegt D*N tegen Lucy. "Ik vind het vooral weer raar om terug te zijn. Ik ben al vijf jaar niet in Nederland geweest." Lucy knikt. "Dat begrijp ik, ik herken het helemaal. We hebben zelfs al jaren geen tijd gehad om Wie is de Mol te kijken, terwijl we dat vroeger altijd deden." Manager Fabiann, die bij het raampje zit, grijpt in. "We zijn niet in Nederland om 'Wie is de Mol?' te kijken. Het is geen vakantie!" Lucy kijkt vragend naar haar manager. "Hoezo? We hebben pas over twee weken een optreden, en dan gaan we gelijk weer terug naar Los Angeles om een nieuw album op te nemen, toch?" Fabiann zucht. "Heb je enig idee voor wie jullie op gaan treden? De burgemeester van Xuilemveld! Die man heeft macht in het hele land, in heel Europa zelfs! Hij heeft overal wel mensen zitten die voor hem werken. Ondanks zijn baan als burgemeester van een simpel dorpje, wordt hij gezien als één van de meest belangrijke mensen in Europa..."

Niet alleen Lucy, D*N en hun manager vliegen richting Xuilemveld. Zeer voorzichtig zijn de voorzitter van hun fanclub, Brent, en zijn rechterhand Chardo, hun idolen gevolgd richting het vliegveld. Ook zij wonen al jaren in Los Angeles, maar komen oorspronkelijk uit Amsterdam. Er was nog even lichtelijke paniek bij Chardo toen ze het drietal uit het oog leken te hebben verloren, maar gelukkig kwam hij Fabiann tegen op het toilet. Het was een wonder dat Fabiann hem niet herkende, omdat Brent & Chardo zowat elk optreden van Lucy en D*N bijwonen: ze zijn de grootste fans, en misschien zelfs wel een beetje geobsedeerd. Nu zitten ze een paar rijen achter ze in het vliegtuig. "Ik snap nog steeds niet wat ze in Nederland gaan doen. We moeten ze niet uit het oog verliezen, want ik ken dit land totaal niet meer.", zegt Chardo. Brent lacht. "Er zijn vast wel fans in Nederland te vinden die ze naar ons kunnen leiden, komt goed."
Uit het niets ziet Brent dat Fabian, D*N en Lucy het vliegtuig verlaten. "Oh nee hè, die hebben natuurlijk voorrang omdat ze wereldberoemd zijn!" Verschillende passagiers beginnen al met elkaar te fluisteren. "Zeg... zijn dat niet...?" vraagt een oudere man aan de twee fans. "Ja, dat klopt. En wij willen ze graag ontmoeten, dus aan de kant!" Chardo duwt de oude man van zijn stoel af en sleurt Brent mee richting de uitgang van het vliegtuig. Meerdere passagiers roepen de twee jonge mannen na vanwege de manier waarop ze de oudere man behandelen. Mede daardoor worden de twee tegengehouden. "Hier blijven! Jullie mogen het vliegtuig nog niet verlaten, dat is slechts toegestaan voor de VIPS!" Steward chocomol trekt de twee terug naar hun zitplaatsen. "Misschien zijn wij ook wel VIPS!", roept Chardo. Niemand reageert, en chocomol helpt samen met een aantal passagiers de oude man terug in zijn stoel.

"Er zal vast allemaal pers klaar staan op het vliegveld, dus bereid je voor", zegt Fabiann als hij Lucy en D*N uit het vliegtuig begeleidt. "Dat zijn we wel gewend. Wat is het plan voor de rest van de avond?" D*N kijkt Fabiann vragend aan. "Er is geen hotel in Xuilemveld, maar gelukkig heb ik een zolder afgehuurd voor de komende twee weken bij een man uit het dorp. Ik heb gehoord dat hij erg muzikaal is." Lucy zucht. "Geen hotel? Dat wordt twee weken op water en brood leven dus. Hoe gaan we dat nou weer overleven?" Het drietal loopt richting de aankomsthal op Schiphol, waar inderdaad al allemaal pers klaar staat. RTL Boulevard komt direct op Lucy af rennen, terwijl SBS Shownieuws naar D*N schreeuwt of hij zin heeft om mee te doen aan "Thank You For The Music" van Kim-Lian van der Meij. "Nee, bedankt", zegt D*N, terwijl hij met zijn ogen rolt. Lucy praat met alle journalisten en Fabiann sleurt de twee hoofdschuddend mee. "Wat had ik nou gezegd! Niet tegen de pers praten! Daar is onze taxi, stap in." Taxichauffeur de_witte opent de autodeur. "Goedenavond, ik zal u naar Xuilemveld brengen."

Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #6 Gepost op: 28-06-2020, 20:03:53 »

Inmiddels mag ook de rest van de reizigers het vliegtuig verlaten, maar Chardo en Brent krijgen eerst nog een preek van Chocomol. "Als dit ooit nog eens gebeurt, schakel ik de politie in!" Brent lacht terwijl hij richting de uitgang loopt. "Jou zien we toch nooit meer!" Chardo volgt zijn partner in crime en laat zijn plastic bekertje, dat nog half gevuld is met koffie, met opzet vallen in het gangpad. "Bye!" Chocomol zucht. "Misschien wordt het tijd dat ik met pensioen ga. Er luistert niemand meer naar me..."

Na dertig minuten bevinden ook Chardo en Brent zich in een taxi naar Xuilemveld. "Gelukkig was die Aran Bade van RTL Boulevard zo aardig om te zeggen waar D*N en Lucy naar toe gingen. Echter vraag ik me wel af wat ze in zo'n klein dorp moeten", zegt Brent. Chardo knikt. "Ik ben ook benieuwd, ja. Ik hoop wel dat er iets te doen is in dat dorp." Brent grinnikt. "Als er niets te doen is, zorgen wij daar wel voor, toch?"

De_witte laadt de koffers uit de auto. "Ik zal jullie niet langer laten wachten in de koude regen, als het goed is is dit het huis waar jullie moeten zijn." Lucy kijkt D*N geïrriteerd aan. "Niet te geloven dat we twee weken lang op de zolder van een dirigent slapen." Fabiann staat op uitbarsten. "Nooit eens tevreden", fluistert hij naar de_witte, die op zijn beurt knipoogt naar Fabiann. "Bedankt", zegt de manager nadat hij de laatste koffers heeft aangepakt. "Geen dank, ik woon zelf ook in Xuilemveld. Een fijne avond nog." De_witte stapt weer in zijn auto. Fabiann draait zich om en ziet dat D*N en Lucy al naar binnen zijn gelopen. "Wacht op mij!", zegt hij.

LdHMolletje schrikt wakker. "Buh... huh..." Hij kijkt verschrikt om zich heen en ziet Lödewijk naast zijn bed staan. "Lödewijk! Kan je me voortaan normaal wakker maken in plaats van zo'n vreselijke wekker te gebruiken?" Lödewijk zucht. "Sorry, LdHMolletje. De gasten zijn er." Lödewijk loopt één van de vele slaapkamers uit. LdHMolletje vraagt zich af wij hij bedoelt met de gasten, maar realiseert zich dan dat Lucy, D*N en hun manager Fabiann zouden blijven overnachten voor een tijdje. Hij trekt snel zijn nette pak aan en doet zijn haar. Tijd om de gasten te ontvangen.
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #7 Gepost op: 28-06-2020, 20:04:38 »
"En... wie ben jij dan precies?", vraagt Lucy op neerbuigende toon aan Lödewijk. "Ik ben Lödewijk, assistent van LdHMolletje en overigens ook violist. LdHMolletje is de dirigent van het orkest uit het dorp." Fabiann knikt. "Ja, dat hadden we al begrepen. Hij woont nogal... ruim." Hij kijkt omhoog, en ziet dat de moderne witte wenteltrap tot zo hoog reikt dat het einde niet te zien is. "Ik woon hier overigens ook, als u zich dat afvroeg.", voegt Lödewijk toe aan zijn verhaal. Lucy lacht. "Dat vroeg ik me niet af." Op dat moment komt LdHMolletje vanaf de tweede verdieping naar beneden lopen, met aan zijn rechterzijde Focus. "Welkom, welkom, welkom mijn beste gasten! Ik voel me vereerd dat ik jullie mag ontvangen hier.", zegt LdHMolletje. "Deze mooie vrouw naast me is Focus, klarinettistte in mijn orkest en één van mijn twee assistenten. De ander hebben jullie net leren kennen, nietwaar?" LdHMolletje en Focus bereiken de begane grond. D*N kijkt met open mond naar Lucy. "Lucy, kan het kloppen dat..." Lucy knikt. "Ik had het ook al gezien."

Dat was aflevering 2, weer een extra lange aflevering! We blijven weer met heel wat vragen zitten. Zullen Brent en Chardo voor ophef gaan zorgen in Xuilemveld? Zullen Lucy en D*N van hun tijd in het dorp genieten, of zullen ze het liefst zo snel mogelijk weer vertrekken? En wie is nou die burgemeester? Zal Fabiann alles in goede banen kunnen leiden? Wat zullen LdHMolletje, Focus en Lödewijk voor rol gaan spelen in het leven van de "celebrities"?

Maar... de vraag van deze keer is...
Waarom zijn Lucy en D*N zo verbaasd?
A: Focus lijkt exact op Ariana Grande
B: Er staat een cameraploeg achter het raam
C: LdHMolletje heeft zijn pantoffels nog aan
D: LdHMolletje heeft een levensgevaarlijke slang in zijn handen

In dit dit topic kun je stemmen, reageren, speculeren en discussiëren! Je hebt t/m woensdagavond 20:00 om te stemmen. Dan zal aflevering 3 verschijnen.
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #8 Gepost op: 1-07-2020, 20:05:08 »
Aflevering 3
D*N en Lucy kijken elkaar nog steeds met open mond aan. "Is er iets mis, beste gasten?", vraagt Lödewijk. "We zijn blijkbaar gevolgd door een cameraploeg", zegt D*N, terwijl hij zuchtend naar het grote raam wijst. Fabiann wordt zichtbaar geïrriteerd. "Echt, kunnen we niet gewoon één keer met rust gelaten worden?!" Hij wil al naar buiten lopen om de cameraploeg aan te pakken, maar Focus dringt aan dat zij het doet. "Laat mij maar gaan. U zult nat worden." Ze pakt een paraplu en loopt naar buiten. Ondertussen verwelkomt LdHMolletje de gasten. "U zult hier prettig kunnen verblijven, daar zorgen wij voor." Lucy kijkt hem argwanend aan. "Dat mag ik hopen." Twee minuten later keert Focus terug. "Ze zijn weg. Ik heb gedreigd om de politie te bellen." D*N kijkt Focus vragend aan. "Cameraploegen gaan nooit weg. Ik weet zeker dat we ze vroeg of laat nog tegen gaan komen."

Bjornn komt geshockeerd de keuken uit gerend, terwijl het hele restaurant naar Daisy en Nieky kijkt. "Wat is er aan de hand?!", vraagt Bjornn. Hij krijgt bijval van zijn collega-ober wouterv. "Is alles naar wens hier?" Daisy knikt. "Eh... eh, ja.. ja." Nieky schudt zijn hoofd. "We komen er net achter dat we op de middelbare school bij elkaar in de klas hebben gezeten. Ik was het totaal vergeten, Daisy." Wouterv zucht. "Kan het niet wat stiller dan? Zo shockerend is dat toch niet?" Bjornn en wouterv lopen hoofdschuddend terug naar de keuken. "Ik begin je me langzaam weer te herinneren. Zaten we niet in dezelfde klas bij Engels?", vraagt Nieky. Daisy knikt. "Ja, ik herinner het me ook weer. Het is al zo'n 20 jaar geleden, dus zo gek is het ook weer niet dat we het waren vergeten." Nieky lacht. "We hadden dan ook een heel raar leerjaar, weet je nog? Al die bijzondere types..." Daisy knikt. "Ja, maar jij viel ook altijd wel op hoor. Ik vond je toen al bloedknap!" Nieky bloost, maar ineens begint er iets te dalen. "Eerlijk gezegd herinner ik me jou ook nog wel. Jij had toch altijd ruzie met die ene vriendin van je?" Er klinkt gezucht. "Ik had gehoopt dat iedereen dat was vergeten", zegt Daisy. "Laten we het over iets anders hebben."

Ondertussen staan de drie scholieren, Hulpdakdekker, en Starlight nog bij het lijk van Ycaris, op een paar minuten lopen van het restaurant. Starlight is ontroostbaar. "Ycaris dood, hoe kan dat?" Hulpdakdekker probeert haar te troosten, maar dat is een lastige klus. "Rustig Starlight, we kunnen er niets aan veranderen. Ze was al maanden vermist en nu is dat in ieder geval opgelost", zegt hij. Vermoljoen is nieuwsgierig naar Ycaris. "Wie was zij dan?", vraagt hij. B&W denkt haar te kennen. "Was ze niet een vriendin van Daisy?" Hulpdakdekker knikt. "Ja, een goede vriendin van Daisy. Ze had haar eigen kledingwinkel hier in het dorp." Jacco's kijkt verbaasd. "En ze is maanden vermist geweest? Het dorp is zo klein, hoezo heeft niemand iets gezien?" Starlight is langzaam gestopt met huilen. "Niemand weet het, het is zo raar. Ze was altijd zo aardig als ze langs kwam in mijn kantoor om Daisy te spreken."
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #9 Gepost op: 1-07-2020, 20:06:03 »
Fabiann opent de deur naar zijn kamer. "Jeetje, wat is het híer mooi zeg", zegt hij tegen Lödewijk. "Bedankt. Focus heeft deze kamer schoongemaakt. Ik zal het aan haar doorgeven. Een fijne nacht, meneer Fabiann." Lödewijk doet de deur dicht en laat Fabiann, die verbaasd om zich heen kijkt, alleen. Hij checkt de badkamer die grenst aan zijn slaapkamer en ziet dat die ook spik en span is. "Het is hier net een hotel", fluistert hij. Als hij terug loopt naar slaapkamer hoort hij dat het slot van zijn slaapkamerdeur dicht wordt gedraaid. Fabiann loopt snel naar de deur en probeert die tevergeefs open te trekken. Na een paar minuten gaat hij op het hemelbed liggen en valt hij als een blok in slaap, terwijl D*N en Lucy het moeten doen met twee matrassen op de zolder van het gigantische huis.

De volgende ochtend arriveert Daisy al vroeg op haar werk. Ze heeft een leuke avond gehad, maar het is een stuk later geworden dan verwacht. Als ze de deuren van haar supermarkt opent en naar binnen loopt, ziet ze dat Starlight al druk aan het werk is. "Starlight? Wat doe jij hier zo vroeg?", vraagt ze verbaasd. Starlight komt nog half in shock op Daisy af rennen. "Heb je het niet gehoord?! Ik heb geen oog dicht gedaan vannacht! Ze hebben Ycaris gevonden, in een vuilniszak! In één van de containers naast de winkel!" Daisy kan niet geloven wat Starlight haar net heeft verteld. "Wat?!" Net op dat moment komen rechercheurs Convans en Niuno de supermarkt binnen lopen. "We zijn nog gesloten!", roept Daisy woedend. "Recherche. Wij zijn hier vanwege het lijk dat gisteren is gevonden naast uw winkel", verklaart Convans. Niuno vult hem aan. "Wij zouden u graag een paar vragen stellen."

Nadat ze ontbeten hebben, heeft Fabiann D*N en Lucy meegenomen naar de sportschool om de hoek van het pand van LdHMolletje. "D*N, Lucy, dit is SpacyColours." SpacyColours geeft D*N en Lucy een hand. "Hij zal jullie de komende twee weken goed voorbereiden voor het optreden." Lucy kijkt verbaasd. "Sinds wanneer hebben wij nou weer voorbereiding nodig? We treden al jaren op!" Fabiann zucht. "Weet je nog voor wie je gaat optreden?" SpacyColours lacht. "Wees niet bang, we gaan gewoon wat sporten soms." D*N en Lucy kijken elkaar geschrokken aan. "Sporten? Fabiann, please, doe ons dit niet aan!" SpacyColours stelt voor om gelijk te beginnen. "Kies allebei maar een loopband, gaan we eens kijken hoe goed jullie conditie-" Net voordat hij zijn zin af wilde maken, greep de televisie bovenin de sportzaal zijn aandacht, en dan net name de tekst onderin het beeld.

We blijven weer met veel vragen achter! Waar had Nieky het nou precies over? Is de cameraploeg echt weg? Waarom werd de slaapkamerdeur van Fabiann op slot gedraaid? En wie deed dat? Wat kan Daisy vertellen aan rechercheurs Convans & Niuno? Hoe lang zal het nog goed blijven gaan tussen D*N, Lucy en Fabiann? Zal SpacyColours voor wat vrede kunnen zorgen?

Maar de vraag van vandaag is... wat staat er onderin het beeld dat SpacyColours zo laat schrikken?
A: "Genodigden ontvangen vandaag uitnodiging voor feest burgemeester"
B: "Vingerafdrukken gevonden op moord-vuilniszak"
C: "Nog een lijk gevonden in Xuilemveld"
D: "Vogel poept op handtas Sylvie Meis"

In dit dit topic kun je stemmen, reageren, speculeren en discussiëren! Je hebt t/m vrijdagavond 20:00 om te stemmen. Dan zal aflevering 4 verschijnen.
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #10 Gepost op: 3-07-2020, 20:02:49 »
Aflevering 4
"Lees ik dat nou goed?" SpacyColours staart met open mond naar het televisiescherm. "Nog een lijk gevonden?" D*N schrikt. "Hoezo nóg een lijk?" Er valt een stilte, maar Fabiann zucht. "Volgen jullie twee het nieuws überhaupt wel eens? Gisterenavond is er een lijk opgedoken in het dorp. En nu dus blijkbaar nog één." Lucy schudt haar hoofd. "Nee, nee hoor. Nee, ik blijf niet nog langer in dit dorp." SpacyColours begint te panikeren. "SSST! Ze gaan zo zeggen van wie het lijk is! Kijk, luister..."

Terwijl LdHMolletje bezig is met zijn ochtendritueel, twee uur mediteren, maken Lödewijk en Focus de slaapkamers schoon. "Ik vind onze gasten erg... opvallend", zegt Lödewijk. "Ze gedragen zich alsof ze... wereldberoemd zijn." Focus lacht. "Misschien zijn ze dat wel, wie weet. Wat zouden ze voor hun geld doen?" Lödewijk is druk bezig met het opmaken van het bed en vindt een stapel visitekaartjes op het nachtkastje. "Wacht, ik heb iets. Een visitekaartje." Hij leest voor wat er op staat: "Manager van diverse artiesten en influencers. Mijn naam is Fabiann." Onderin staan een telefoonnummer en e-mailadres. "Meen je dat? Dan zijn ze dus echt beroemd! Dit móet LdHMolletje weten.", zegt Focus. Lödewijk waarschuwt haar. "We kunnen Dhr. LdHMolletje nu niet storen. Hij is druk bezig met zijn meditatiesessie." Focus zucht diep.

"Dus... waar zullen we beginnen?", vraagt Niuno aan zijn collega Convans. "Bij het feit dat de vuilniszak in een container van deze supermarkt lag. Hoezo is dat?", vraagt hij aan Daisy en Starlight. Starlight is zelf nog steeds in shock van gisterenavond. "Wij zijn onschuldig!" Niuno schudt zijn hoofd. "Dat was niet de vraag." Hij richt zijn ogen op Daisy. "Ik zou het niet weten.", zegt ze. Convans begint ongeduldig te worden. "Natuurlijk niet." Terwijl Daisy een slok water neemt, begint Starlight het op te nemen voor Daisy. "Ycaris was een hartstikke goede vriendin van haar! En ook van mij trouwens! We zouden haar nooit iets aandoen." Niuno knikt. "Dat weten we. We zijn al een jaar bezig met deze zaak, al sinds ze plotseling verdween." Dan gaat zijn telefoon. Hij neemt op. "Met Niuno. Wat? Oke, we komen." Starlight kijkt verbaasd. "Wat is er?!" Niuno grijpt zijn sleutels en loopt de winkel uit. "Convans, meekomen!"
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #11 Gepost op: 3-07-2020, 20:04:32 »

"LdHMolletje? Mag ik je even storen?" Focus ziet dat hij zijn yogamat eindelijk oprolt. "Natuurlijk. Wat is er aan de hand?" Focus baalt dat Lödewijk haar niet bij wilde staan. Hij vond dat ze nog te druk waren met schoonmaken, maar Focus wilde het zo snel mogelijk vertellen. "Die Fabiann is de manager van die andere twee! Ze zijn een beroemd zangduo!" LdHMolletje grinnikt. "Was dat het?" Hij loopt met zijn yogamat uit de grote hal, richting de slaapkamer. Focus volgt hem. "Hoezo? Vind je het niet shockerend?" LdHMolletje schudt zijn hoofd. "Dit wist ik al lang, lieve Focus. Ik wil trouwens een nieuwe yogamat." Focus wordt onrustig. "Heb je er dan geen seconde over nagedacht waarom ze in Xuilemveld zijn?! Die gaan natuurlijk optreden op het feest van de burgemeester!" LdHMolletje fronst en begint zich te realiseren wat Focus net heeft gezegd. "Dat... dat kan niet. Dat horen wij te doen!" Focus lijkt opgelucht. "Hèhè, precies! Dat is wat ik je wilde zeggen!" Ze kijkt hoe LdHMolletje weer terug loopt naar de hal en zijn mat uitrolt. "Ik moet opnieuw mediteren!", schreeuwt hij.

"Zijn we op het juiste adres?", vraagt Convans aan Niuno. Hij stopt de auto. "Ja, hier woont de huishoudster. Miek1999 is haar naam." De twee agenten stappen uit en kloppen op de zijdeur van het kasteel. "Miek1999, open de deur! We weten dat je hier nu alleen woont. Een dorpsbewoner heeft je gespot." Er komt geen reactie. "Open de deur!", schreeuwt Convans nogmaals. Nadat het nog eens tien seconden stil blijft, trapt hij de deur van het kasteel van Sanmol in. Beide heren pakken hun wapen en lopen er mee naar binnen. "Miek1999, waar je ook bent, je wordt verdacht van de moord op Sanmol en Ycaris!"

Ergens in een kleine kamer bovenin het kasteel zit Miek1999 verstopt. Ze is als de dood voor de twee politieagenten, maar nog banger om de waarheid te moeten vertellen. Terwijl Niuno en Convans dichterbij komen, denkt Miek terug aan het laatste gesprek tussen Ycaris en Sanmol.

"Geef me het! Ycaris, het is van mij!" Ycaris schudt angstig haar hoofd. "Luister, Sanmol, ik heb het gevonden. Zoals afgesproken. Het is van mij." Sanmol begint boos te worden. "Nee, het is van mij! Ik hoor het te hebben!" Ycaris loopt langzaam achteruit, richting de zijdeur van het kasteel. "Ik ga nu naar mijn auto, oké? Ik zie je snel, Sanmol." Sanmol doet een stap in haar richting. "HET IS VAN MI-"

Op dat moment wordt Sanmol neergeslagen. Miek1999 krijgt vanuit een klein raampje vanaf de bovenverdieping alles mee...


Miek1999 begint te huilen, omdat ze haar baas mist. Sanmol en zij waren niet alleen bewoner en huishoudster, maar inmiddels ook goede vrienden.

"Pssst, Niuno, ik hoor iemand snikken", hoort Miek Convans zeggen. Ze sluipt zo snel mogelijk in een hoekje en zoekt naar mogelijkheden om te voorkomen dat ze wordt opgepakt. Ineens krijgt ze een ingeving...

Dingen worden langzaam duidelijk... maar toch zijn er nog een aantal vragen. Zal er een strijd ontstaan tussen team LdHMolletje en team Fabiann? Geloven Niuno & Convans Daisy en Starlight, en spreken zij de waarheid over hun verleden met Ycaris? Door wie werd Sanmol neergeslagen in de flashback? Waar hadden Sanmol en Ycaris het überhaupt over? En hoe vaak gaat LdHMolletje nog mediteren?

Maar de vraag van vandaag is... wat gaat Miek1999 doen?
A: Ze blokkeert de deur met zware spullen
B: Ze begint tegen de agenten te praten
C: Ze verstopt zich in een kist
D: Ze doet alsof ze dood is

In dit dit topic kun je stemmen, reageren, speculeren en discussiëren! Je hebt t/m maandagavond 20:00 om te stemmen. Dan zal aflevering 5 verschijnen.
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #12 Gepost op: 6-07-2020, 20:21:59 »
Aflevering 5
Ondertussen, op andere plekken in Xuilemveld
MaikeMeisje stapt van haar fiets af en zet hem op slot. De sleutel stopt ze in haar jaszak. "Tijd om mijn haar weer eens te verven", zegt ze terwijl ze de deur van kapsalon Hairduck opent. "Hee, MaikeMeisje!" Eigenaresse Molduck is blij verrast. "Het is alweer een tijdje geleden he?" MaikeMeisje knikt. "Ja, dat kun je wel zeggen ja." Ze neemt plaats in de stoel en zucht diep. Tussen het harde werken door is ze stiekem even naar de kapsalon gefietst. Ze had een pauze nodig. "Het is de laatste tijd hard werken op school. Er komen steeds meer leerlingen bij en er is een tekort aan personeel." Molduck knikt. "Hier hetzelfde. Het is dat ik Hautoa heb.' Ze knipoogt naar haar beste medewerker die iemand anders aan het knippen is. 'Anders had ik het niet meer aangekund. Het lijkt wel alsof er tegenwoordig geen kappers meer te vinden zijn."

"Jongens achterin, graag even stil!" Stagiair Lama1997 probeert voor de zoveelste keer orde te scheppen, maar het gaat maar moeizaam. Vooral Vermoljoen is vandaag nogal aanwezig. Hij zit al de hele les te praten en spelletjes te spelen op zijn telefoon, vooral Arcade Games vindt hij leuk. "Vermoljoen, laatste waarschuwing! Telefoon weg of naar de conciërge!" Vermoljoen negeert het dreigement van Lama1997 en speelt gewoon verder, niet beseffende dat hij nu echt te ver is gegaan. Lama1997 kijkt naar Nieky, die vanuit achterin de klas de les beoordeelt, en ziet dat Nieky hem een knikje geeft als teken van goedkeuring. "Genoeg! Vermoljoen, ga je maar melden bij de conciërge!" Vermoljoen had dit niet verwacht en staat geshockeerd op. Hij loopt het lokaal uit en de hele klas wordt stil. De rust is wedergekeerd.

"Ik weet niet of je het al gehoord had, maar d'r is nog een lijk gevonden, Molduck!", zegt Hautoa. MaikeMeisje kijkt Molduck met open mond in de spiegel aan. "Wist jij dit al wel?", vraagt Molduck aan MaikeMeisje. "Nee, natuurlijk niet! Waarom denk je dat ik zo verbaasd ben?" Hautoa gaat met haar hand door haar roodgeverfde haren, terwijl de klant in de stoel voor haar ongeduldig heen en weer beweegt, maar ook aandachtig meeluistert. "Wil je weten wie het is?", vraagt Hautoa aan haar medekapster, die direct ja knikt. "Sanmol. Vers van de pers!" MaikeMeisje slaat haar hand voor haar mond en Molduck schrikt zich een hoedje. "Meid, dit meen je niet! Ycaris én Sanmol? Hadden die twee niet ruzie?" Terwijl Hautoa knikt, kijkt MaikeMeisje de twee vragend aan. "Ruzie?" Er klinkt gelach. "Wist je dat niet? Nouja, wij als kapsters krijgen hier natuurlijk ook alles te horen hé. Goed, Molduck en ik zullen het voor een klein deel naspelen", zegt Hautoa.
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #13 Gepost op: 6-07-2020, 20:23:32 »
"Sanmol, je mag best mee, maar het wordt gevaarlijk. Heel gevaarlijk", zei Ycaris.
"Gevaarlijk, hoezo?"
"Daar kan ik geen uitspraken over doen. Dat weet je."
Sanmol zuchtte. "Mens, hoezo ben je de laatste tijd zo mysterieus?"
"Omdat ik een opdracht heb gekregen. De belangrijkste ooit."
"Vertel!"
"Dat kan niet."
Sanmol werd kwaad en pakte een appel uit zijn boodschappentas, die hij op Ycaris gooide. "Doe gewoon normaal!" Toen liep hij weg.


"En daarna dwong Sanmol haar het aan hem te geven. Toen werd hij neergeslagen en verdween Ycaris van de aardbodem! Toen Sanmol weer bij bewustzijn kwam, was ze plots weg. Dat was ze wel vaker trouwens, dan dook ze na een tijdje ineens weer op.", verklaart Molduck. "Het staat weer prachtig Maike! Dat is dan vijfentwintig euro."

Vermoljoen klopt op de deur van het hok van de conciërge. De deur wordt al snel geopend. "Goededag jongen, wat is er?", vraagt Ricardo. "Ik ben er uit gestuurd." Ricardo zucht. "Alweer? Door wie?" "Door die nieuwe stagiair van bio, niet te geloven hé? Wat een sukkel." Er klinkt gelach vanaf Ricardo's kant. "Goed, ga de aula maar schoonmaken. Hier heb je een bezem, en stoffer en blik." Vermoljoen merkt dat hij moe is, maar weet dat er niets anders op zit dan doen wat de conciërge zegt. Vijf minuten later is de les officieel voorbij, maar Ricardo zegt dat Vermoljoen door moet gaan met vegen. "Ik zie in je rooster dat je een tussenuur hebt, dus je hebt genoeg tijd." Op dat moment komt MaikeMeisje gehaast de school binnen lopen. "Wat zit je haar leuk", zegt Ricardo. "Dankje. Ricardo, heb je het al gehoord? Sanmol is dood. Nog een lijk!" Ricardo schrikt. "Sanmol?!" Vanaf een afstandje luistert Vermoljoen ze af. Hij wil alle details horen.

"Bedankt voor het knippen. Een fijne dag nog." Hautoa zegt haar klant gedag en hij loopt de kapsalon uit. "Wat een vreemde vent!", zegt ze lachend tegen Molduck. "Ik heb hem hier nog nooit eerder gezien."

De klant loopt de winkel uit en noteert wat dingen in zijn telefoon. Hij is opgelucht dat hij op precies het juiste moment is gekomen. Dan wordt hij ineens gebeld. Hij begint het gesprek. "Goededag, waarvoor belt u? U spreekt met ..."


Drie nieuwe personages! En een hoop vragen. Zullen Molduck en Hautoa nog meer informatie te horen krijgen over de moorden? Weet Lama1997 zijn nieuwe positie als strenge stagiair te behouden, of valt hij terug in zijn oude rol als slappe hap? Wat gaat Vermoljoen doen met wat hij hoort in het gesprek tussen Ricardo en MaikeMeisje?

Maar de echte vraag van vandaag is natuurlijk... wie is de geheimzinnige klant?
A: Brent
B: De_witte
C: Hulpdakdekker
D: Een nieuw personage

In dit dit topic kun je stemmen, reageren, speculeren en discussiëren! Je hebt t/m woensdagmiddag 17:00 om te stemmen. Dan zal aflevering 6 verschijnen.
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #14 Gepost op: 8-07-2020, 17:03:11 »
Aflevering 6
Miek1999 kijkt wanhopig om haar heen, maar krijgt ineens een ingeving. Ze begint tegen de agenten te praten. "Help, help, help! Ik krijg een hartaanval!" Convans kijkt Niuno bezorgd aan. "Snel, we moeten haar helpen." Niuno knikt. Samen proberen ze deur in te trappen. Ondertussen begint de kist in de hoek van de kamer te openen. "Help, ik heb een hartaanval!", herhaalt ze. "We komen eraan, hou vol! Convans, bel 112!", commandeert Niuno. Terwijl Convans zijn telefoon pakt, heeft Niuno de deur al bijna ingetrapt. "Gaat het nog goed met je, Miek1999?" Miek besluit net te doen alsof ze dood is. Dat past precies in haar plan. Ze geeft dan ook geen reactie. "Miek1999?", vraagt Niuno nogmaals. Hij kijkt Convans bang aan. "Ambulance is onderweg", zegt hij tegen Niuno. Samen geven ze nog een laatste duw en eindelijk gaat de deur open. Ze treffen een kleine kamer aan met veel spullen daarin, maar zonder Miek1999. "Waar is ze?!", schreeuwt Convans. "Shit, ze is ons te slim afgeweest. Ze is vast uit dat raam geklommen." Niuno loopt naar het raam en kijkt er door heen. Convans volgt hem. "Ik zie buiten niemand hoor." Ze horen niet dat er inmiddels achter hun rug een kist wordt geopend. Miek1999 sluipt langzaam naar de twee agenten toe, met in haar handen een honkbalknuppel. Ze is nog net op tijd, want terwijl Convans zich omdraait, slaat ze hem op zijn hoofd. Hij valt op de grond. Niuno schrikt, maar is niet snel genoeg: ook hij wordt neergeslagen door Miek1999. Ze vlucht naar beneden: ze moet hier zo snel mogelijk weg.

"U spreekt met PutyourHANSup!", zegt de man die net kapsalon Hairduck uit is gestapt. "Oh, burgemeester, wat fijn dat u belt. Ik ben inderdaad degene die de versiering verzorgt voor uw feest, ja, dat klopt. Of ik overmorgen even langs kan komen? Tuurlijk. Tot dan." Hij hangt op en loopt richting zijn auto.

Ambulancemedewerker GerritDeBloempot kijkt verbaasd. "Waarom doet er niemand open?", vraagt hij aan zijn collega. Ook die snapt er niks van. Op dat moment horen ze de zijdeur van het kasteel open gaan. "Hallo, mevrouw, is alles oké? Er is gebeld voor een ambulance." Ze kijkt GerritDeBloempot vragend aan. "Alles goed, vast verkeerd adres!" Miek loopt snel richting de straat. "Zeg, is dat niet die huishoudster van die dode man?", vraagt GerritDeBloempot aan zijn collega. Hij ziet dat Miek angstig kijkt en weg loopt. "Er is hier iets mis. Ik bel een vriend van me."
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #15 Gepost op: 8-07-2020, 17:03:41 »
Hulpdakdekker is blij dat GerritDeBloempot hem heeft gebeld. Eindelijk wordt hij niet in de weg gezeten door de politie en kan hij zelf een zaak oplossen. Hem is verteld dat Miek1999 in de richting van kapsalon Hairduck liep, dus hij zit daar nu in zijn auto te wachten. Uit het niets ziet hij Starlight de kapsalon verlaten. "Dat is waar ook'", denkt hij. "Ze had vandaag een afspraak." Starlight herkent zijn auto niet, maar zodra hij het raampje open draait en haar roept, komt ze direct op hem af lopen. "Wat doe jij hier?" Hulpdakdekker heeft geen tijd om antwoord te geven, want hij ziet Miek1999 een steegje in sluipen. Hij stapt uit en rent op haar af. "Miek1999! Hier blijven!" Hij rent haar achterna en weet haar bij haar arm te grijpen. "Ik ben geen politie, maar ik heb er wel kennissen. Vertel me alles over de moord op Ycaris en Sanmol!" Miek1999 begint te huilen. "Laat me met rust! Ik weet niks!" Hulpdakdekker gelooft haar niet. "Vertel het me! Nu!" Miek1999 blijft ontkennen. "Goed, dan bel ik de politie!", zegt hulpdakdekker als dreigement. Helaas voor allebei heeft Molduck de politie al gebeld. Hautoa, Starlight, en zijzelf staan vanaf een afstandje te kijken. "Zij heeft vast Sanmol gedood! Het is haar huishoudster!", zegt Hautoa. De politie komt aanrijden. Convans en Niuno stappen uit, allebei met nog net geen hersenschudding. "Het spel is over", zeggen ze tegen Miek1999. Ze nemen haar mee in een busje en laten hulpdakdekker teleurgesteld achter. Hij heeft weer geen nieuwe informatie.

"Het is dat de ambulancemedewerkers argwaan kregen, anders hadden ze ons nooit gevonden en zaten we voor altijd opgesloten in dat kamertje!", zegt Convans tegen Miek1999. "Je gaat de gevangenis in, dat begrijp je zelf ook wel, mag ik hopen?" Miek1999 knikt. "Je wordt verdacht op de moord van Ycaris en Sanmol en bent schuldig aan mishandeling van twee politieagenten." Ze schrikt van de woorden van Niuno. "Ik heb ze niet vermoord! Echt niet!" Convans lacht. "Tuurlijk niet. We gaan je zo naar de gevangenis brengen. Bereid je maar vast voor op een lastige tijd."

Twintig minuten later arriveert het busje met daarin Miek1999 bij de gevangenis. Gevangenisdirecteur Gupp staat ze buiten al op te wachten. "Hoi Convans en Niuno, jullie hebben er weer één voor me, zie ik?" Hij lacht geniepig. Convans lacht terug. "Jazeker. Twee moorden gepleegd en twee agenten mishandeld. Miek1999, een simpele huishoudster!" Miek wordt het busje uit begeleid door Niuno. Gupp stelt zich voor. "Dag Miek1999, mijn naam is Gupp. Welkom in onze vrouwengevangenis. Je zal je hier vast vermaken." Hij vraagt aan een bewaker of hij haar mee wil nemen. "Bodejos, begeleid jij Miek naar haar cel?" Bodejos knikt en neemt Miek mee, terwijl Convans, Niuno en Gupp nog napraten over wat er vandaag allemaal is gebeurd.
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #16 Gepost op: 8-07-2020, 17:05:01 »
"Maak je maar geen zorgen hoor, het komt wel goed", zegt Bodejos tegen een emotionele Miek. "Je hebt een hartstikke fijne celgenote. Ze zit hier vanwege diefstal en illegale handel. Motoren." Bodejos opent de celdeur. "Swifty, dit is je nieuwe celgenote, Miek1999." Swifty staat op van haar bed en geeft Miek een hand. "Dag, ik ben Swifty." "Miek." "Nou Miek, welkom. We zullen het nog een tijdje met elkaar uit moeten houden, vrees ik." Als Bodejos weg loopt, verandert de gezichtsuitdrukking van Swifty. "Luister goed naar wat ik zeg. Je gaat het volgende voor me doen. Je ....."

Een heftige aflevering voor Miek! Met een aantal nieuwe personages en een cameo van GerritDeBloempot. Zal Hulpdakdekker de moorden nog verder gaan onderzoeken? Of heeft Miek de moorden wél gepleegd? Hoe zal Gupp haar gaan behandelen? Kan Bodejos een rots in de branding zijn? Of haar celgenote?

Maar de vraag van vandaag is... wat moet Miek voor Swifty gaan doen?
A: Drugs halen in een andere cel
B: Een wapen van Bodejos stelen
C: Op de alarmknop drukken
D: Een tunnel graven

In dit dit topic kun je stemmen, reageren, speculeren en discussiëren! Je hebt t/m zaterdagavond 20:00 om te stemmen. Dan zal aflevering 7 verschijnen.

« Laatst bewerkt op: 8-07-2020, 17:10:59 door FrankLapidus »
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #17 Gepost op: 11-07-2020, 22:20:17 »
Aflevering 7
"Je gaat een gat in die muur graven, daar", zegt Swifty terwijl ze naar het bed van Miek wijst. "Naast deze cel zit de ruimte waar de bewakers de gevangenis verlaten. Een tunnel naar daar, we slaan een bewaker neer, en we zijn weg hier." Miek1999 begint zenuwachtig te worden. "Eh... ik weet niet... eh, nou..." Swifty begint nogal dominant te lachen. "Je weet dat het hier geen fijne tijd gaat worden als je niet naar mij luistert, toch?" Miek1999 knikt. Swifty geeft haar een mini-schepje. "Deze is zeldzaam hier binnen. Verlies hem niet! En nu, aan het werk. Ondertussen ga ik een boek lezen. Ik sta op de uitkijk. Succes meid!" Miek1999 schuift haar bed opzij en begint cement uit de muur te graven. Het gaat langzaam, maar Swifty klaagt niet: zij geniet van haar avondje rust.

Ondertussen is in het mooiste en grootste huis van Xuilemveld de eettafel netjes gedekt. Focus en Lödewijk zijn bezig met het serveren van het eten. "Lieve assistent en assistente, kom er zo ook bij zitten. We gaan gezellig samen eten, met iedereen dus.", zegt LdHMolletje. Lödewijk knikt. "Dat is goed, dhr. LdHMolletje." Lucy, D*N, en Fabiann schuiven aan aan tafel, alle drie netjes gekleed. "Wat een prachtige rode galajurk, mevrouw Lucy", zegt LdHMolletje. "U lijkt net een operazangeres." Lucy kijkt hem aan alsof hij gek is. "Ik heb liever dat je gewoon Lucy zegt. En je weet dat ik zangeres ben? Opera zing ik dan net weer niet." LdHMolletje lacht. "Ja, daarvan ben ik zeker op de hoogte." Lödewijk en Focus zetten een aantal flessen dure wijn en een aantal mooie glazen kannen water op tafel. Ook zij gaan nu zitten. "Daarover gesproken, meneer Fabiann, wat doet u eigenlijk in dit dorp? Gaat u hier optreden?" Fabiann knikt. "Mijn twee pupillen gaan hier optreden, ja. Op het feest van de burgemeester." LdHMolletje kijkt hem strak aan. "Goh, wat leuk."

De klok slaat 9. De lantaarnpalen verlichten de straten, maar toch is het erg donker. SpacyColours sluit de deur van zijn sportschool en draait de deur op slot. Na een lange dag is het eindelijk tijd om naar huis te gaan. Terwijl hij naar zijn auto loopt, ziet hij dat er twee vreemde mannen uit een donkerblauwe Mercedes stappen. Hij kijkt ze argwanend aan en loopt rustig door naar zijn auto. Uit het niets begint één van de twee mannen hem te roepen. "Bent u SpacyColours?", hoort hij. Hij loopt door. "Hallo, SpacyColours?" Misschien zijn het nieuwe klanten die ewn afspraak willen maken, denkt hij. Als hij bij zijn auto is besluit hij om te draaien. "Ja, dat ben ik." Hij staat nu op zo'n twintig meter afstand van de mannen. "Ik zal me even voorstellen", zegt één van de twee mannen. "Mijn naam is Brent." Hij loopt op SpacyColours af. "Als het goed is bent u de personal trainer van D*N en Lucy?" Ook Chardo komt nu naar SpacyColours toe lopen. "Wij zijn goede vrienden van ze. Zou u ons kunnen bellen wanneer ze hier weer zijn?" SpacyColours opent snel de deur van zijn auto en stapt in. Hij doet de alles op slot en start de auto. "Hé! Negeer ons niet!", roept Chardo. "Ze vinden het vast leuk om ons weer te zien!" SpacyColours vertrouwt ze niet en rijdt weg. "Geen zorgen Chardo, nog genoeg mogelijkheden", zegt Brent.
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #18 Gepost op: 11-07-2020, 22:22:55 »
Focus, LdH, Lödewijk, Lucy, D*N, Fabiann
"Goed, het is tijd om te gaan slapen", zegt Lucy. "Ik ben kapot." D*N kijkt haar aan en knikt. "Ik ook, die wijn kickt wel in, ik heb het bloedheet." LdHMolletje knipoogt naar Lödewijk, die een klein glimlachje op zijn gezicht heeft. "Ja, ik ga ook slapen." Focus kijkt hem vragend aan. "Maar we moeten de tafel nog afruimen?" LdHMolletje lacht. "Dat doen jullie morgen maar. Het is al laat." Focus kijkt hem dankbaar aan. "Fijn, dan ga ik ook slapen. Welterusten allemaal." D*N, Lucy, Focus en Lödewijk staan alle vier op. Alleen Fabiann en LdHMolletje zitten nog aan tafel. "Dus, optreden bij de burgemeester, wat een eer!", zegt LdHMolletje, die in tegenstelling tot Fabiann geen druppel heeft gedronken. "Ja, zeker. Wie is die vent eigenlijk?" Hij schenkt nog wat wijn in. "Vent? Je kent hem toch wel?" Fabiann denkt even na en weet dat ineens weer wie hij bedoelt. "Ohjaaaaa, tuurlijk! Die man met macht, macht, en macht." LdHMolletje glimlacht. "Ach, er zijn in dit dorp wel meer mensen met macht. Een fijne nacht, Fabiann." Hij staat op en loopt de eetkamer uit.

DE VOLGENDE DAG

"Wat fijn dat je tijd had om even te lunchen", zegt Daisy tegen Nieky. "Tuurlijk. Onze eerste date was zo gezellig, dat ik het aanbod voor een tweede niet af kon slaan." Daisy glundert helemaal. "Hoe gaat het op werk?", vraagt Nieky. Terwijl wouterv het eten brengt, begint Daisy begint te zuchten. "Het is zwaar de laatste dagen. Er zijn twee lijken in onze containers gevonden." Nieky kijkt bezorgd. "Die lijken zijn..." Daisy knikt. "Ja, Sanmol en Ycaris. Toevallig dacht ik laatst nog aan een gesprek tussen ze in onze winkel van een tijd geleden."

"Ik vertrek morgen", zegt Ycaris tegen Sanmol. "Morgen al? Pas je wel goed op?" Ycaris lacht. "Ja-haaa! Wat kan er nou gebeuren?" Sanmol schudt zijn hoofd. "Zo veel! Er kan van alles gebeuren!" Daisy luistert vanaf een afstandje mee. Ze hoort alles en begint te bellen. "Hoi, mrchipie, ze vertrekt morgen. Is onze reiziger er ook klaar voor? Als ik het zo voor, wordt het een lange tocht, ben ik bang. Oké. Ik spreek je snel."

Het is rustig in de aula. Er zitten slechts drie leerlingen."Jongens, er is iets groots aan de hand. Ik hoorde een gesprek tussen conciërge Ricardo en MaikeMeisje. Die twee lijken? Allebei moord. Er is een huishoudster opgepakt, maar Ricardo en Maike denken dat er meer aan de hand is", zegt Vermoljoen tegen B&W en Jacco's. "Wat dan?", vraagt B&W. "Iets met allebei de slachtoffers. Vroeger hadden ze ruzie, ofzoiets." Jacco's kijkt verbaasd. "Maar... Ycaris en Sanmol waren toch goede vrienden?" Ineens horen de drie een stem. "Dat klopt. Maar het is niet aan jullie om dat uit te zoeken."

Een interessante aflevering... wat gaan Brent en Chardo nog meer proberen? Zal Miek betrapt worden? Gaat het LdHMolletje lukken om "zijn" plek te veroveren op het feest van de burgemeester? Zal Nieky ooit doorhebben dat hij aan het daten is met de moordenaar van Sanmol? Wat voor rol heeft mrchipie nou in de zaak Sanmol/Ycaris?

En de vraag van vandaag is... door wie is het drietal afgeluisterd?
A: Ricardo
B: MaikeMeisje
C: Lama1997
D: Hulpdakdekker


In dit dit topic kun je stemmen, reageren, speculeren en discussiëren! Je hebt t/m dinsdagavond 20:00 om te stemmen. Dan zal aflevering 8 verschijnen.
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #19 Gepost op: 14-07-2020, 20:02:51 »
Aflevering 8
Ondertussen, in Xuilemveld-noord
PutyourHANSup! belt aan. Hij is onder de indruk van de rijkdom dat het huis uitstraalt. De voortuin heeft een grote fontein en een groot standbeeld van de burgemeester. Het lijkt er sterk op dat de burgemeester iemand is met veel macht, om het nog zachtjes uit te drukken. Maargoed, PutyourHANSup! is op een speciale missie. De deur gaat open. "Wie bent u?", vraagt de man in de deuropening. "Mijn naam is PutyourHANSup! Ik zou langs komen voor de versiering van uw feest, meneer de burgemeester." De burgemeester herinnert zich ineens het telefoongesprek. "Dat is waar ook. Kom verder. Noem me trouwens maar Mr. Chipie"

Miek1999 ligt op haar bed een boek te lezen. Haar celgenote Swifty heeft kantinedienst. Uit het niets verschijnt Bodejos ineens voor haar celdeur. "Miek1999, meekomen." Hij grijpt Miek bij haar arm en vertelt haar dat de directeur haar wil spreken. "Kennismaking", zegt Bodejos. Een groot aantal gevangenen kijkt Miek aan, terwijl ze samen met Bodejos richting het kantoor van de directeur gaat. Ze hoort gefluister en begrijpt dat meer dames deze kennismaking hebben moeten ondergaan.

Eenmaal aangekomen bij het kantoor opent Bodejos de deur voor haar en loopt weer weg. Gupp zit al te wachten in zijn stoel. "Ach, Miek1999!" Hij staat op en geeft Miek een hand. "Nogmaals hartstikke welkom in deze gevangenis. Hoe bevalt het tot nu toe?" Gupp doet de deur dicht. Hij pakt twee champagneglazen en opent een fles. "Tot nu toe wel oké", zegt Miek. "Wel oké? Moet ik me zorgen maken?" Miek schudt haar hoofd. "Nee hoor." Gupp schenkt de glazen bijna helemaal vol en toost samen met Miek. "Op een mooie tijd hier!" Als ze wat gepraat hebben over koetjes en kalfjes, voelt Miek zich een stuk meer op haar gemak. "Zo, tijd voor jou om terug naar je cel te gaan", zegt Gupp. Terwijl ze wachten op Bodejos, geeft Gupp nog een aantal laatste tips. "Werk altijd mee. Wees aardig tegen de andere vrouwen. Maak geen ruzie." Bodejos opent de deur en neemt Miek mee. "Oh, en doe alles wat de directeur je zegt te doen.", zegt hij ten slotte. Miek verlaat Gupp's kantoor. Gupp kijkt met een brede glimlach naar buiten.

"Goed, vooral veel witte versiering dus", zegt PutyourHANSup! "Ja. Ballonnen, slingers, tafelkleden: alles." Mrchipie is helemaal vrolijk door het gesprek met PutyourHANSup! Alles is geregeld en hij is klaar voor het feest. "Goed, dan kom ik op de dag zelf naar uw huis toe. We versieren alles en zorgen dat alles op tijd klaar is voor het feest. Hoe laat komen de gasten?" "Rond 17.00." PutyourHANSup! knikt. "Komt voor elkaar. Fijne dag nog, meneer de burgemeester." Als Hans het huis verlaten heeft, belt mrchipie Daisy. "Daisy, hoi, heb je tijd om morgen samen met mij de uitnodigingen te versturen?"
Frankje Lapi