Auteur Topic: Reality Song Contest-editie 20  (gelezen 270997 keer)

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1300 Gepost op: 15-07-2020, 11:48:21 »
@Pac: Ik zal er nog wat uitgebreider op ingaan bij mijn puntenuitreiking, maar ik ben het wel een beetje met Lucy eens. Hoewel het me niet zozeer gaat omdat het een random nummer is (ik vond het concept ook wel leuk bedacht!), maar meer dat het een nummer is die je zelf niet eens goed vindt, wat ik persoonlijk een beetje lullig vind tegenover mensen die je dan wel punten geven. ;)
Nu voel ik wat punten aankomen ::rofl::

Nee, tuurlijk mag je het nummer prachtig vinden - daar is dit festival ook voor. Zelf vind ik de beat bijvoorbeeld ook heel erg goed (maar die is dus gesampled van een nummer van de Emotions.) Maar zeker met de combinatie van geen clip en rap wist ik eigenlijk wel dat de kans klein is dat ik ga winnen. Misschien moest ik niet zo hoog van de daken schreeuwen dat ik mikte op de allerlaatste plek, want blijkbaar vinden toch een paar mensen het leuk :)
...óf niet!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1301 Gepost op: 15-07-2020, 11:49:02 »
Geen punten deel 1

Algerije
Hoe vaak wil je is there a place dat we could go herhalen? Ik vind het liedje op zich wel leuk, maar is het raar dat ik haar stem fijner vind dan die van hem? Nee dit is niet per se slecht, maar gewoon niet zo’n boeiend nummer.

Wit-Rusland
De opening is veelbelovend, maar het nummer komt een beetje traag op gang. Zodra het refrein begint, haak ik af. Het stukje waarin de drums op gang komen is catchy, maar daarna voel ik de VIBE niet en vind ik het een schreeuwerig en vooral irritant liedje worden…

Moldavië
Gewoon een leuk zomers catchy liedje, waar ik niet veel op aan te merken heb. Het getuigt echter niet van veel originaliteit om een band die 2x heeft deelgenomen aan het echte songfestival in te sturen.

IJsland
Beetje saai en vlak gitaarnummertje. Heb er weinig op aan te merken, de zang is zeker niet onprettig, maar het is wat vlakjes en er zit weinig verrassends, spannends of afwisseling in. Kan er ook heerlijk op in slaap vallen denk ik.

Kroatië
Credits dat je ervoor gekozen hebt een liedje in de landstaal in te sturen, waar je eerst voor wilde gaan Engelstalig. Maar ik kan helaas niet zeggen dat het helemaal tot mijn ziel doordringt. Haar zang is wel goed.

Litouwen
Tsja, ik weet niet of ze nu wel hoger dan 18e gaat eindigen. Op zich niet slecht, maar die 2 minuten en 32 seconden waren ook niet heel bijzonder. Beetje 13-in een dozijn ene oor in andere oor uit liedje. Maar op zich niet slecht.

Andorra
We zijn weer terug in de 00’s. Deuntje is wel vrolijk, maar daar houdt het voor mij op. Dit gaat niet hoog eindigen. Maar ja, je had het ook niet makkelijk met Andorra.    

Slowakije
Haar stem is prachtig en zeer aangenaam om naar te luisteren, maar ik vind het tegelijkertijd zowel een mooi als een beetje een langdradig zeur nummer.

Polen
Respect voor je keuze alles 100% random te doen, op die manier nooit eerder vertoond volgens mij. Het nummer is chill, maar kan zo in een lazy sunday coffee Spotify playlist worden opgenomen. Zijn stem werkt me op een gegeven moment een beetje op mn zenuwen.

Tunesië
Samenzang is minder dan ik had verwacht na het lezen van het tekstje, het liedje zelf kan me op zich wel bekoren, maar is meteen ook een beetje een liedje dat ik aan mijn kinderen zou laten horen als ze niet kunnen slapen.

Letland
Volgens mij hebben we de Letse wannabe Shakira hier gevonden. Gezellig (zomers) deuntje, jammer van dat autotunetje op het einde.

Servië
Mijn aandacht heeft het niet weten vast te houden, dat typische Oostblok geschreeuw is me iets te veel van het goede. Vrees dat Pamtim voorlopig de beste Servische inzending blijft.

Georgië
Hava Naguila, serieus? Een cover insturen van een eeuwenoud nummer is voor mij bij voorbaat no go. Ik wist trouwens niet dat Jamai een Georgische tweelingbroer had. Ik had dit nummer op zijn minst van Israël verwacht ;) Om positief te eindigen, deze versie is wel leuk gedaan, maar om nou te zeggen dat ik het graag nog een keer zou willen luisteren? No..

Cyprus
In alles hoor je hoe dit nummer geproduceerd en opgebouwd is. Zo’n upbeat drum popnummer als er duizenden zijn, maar het is wel prima aan te horen, mede door haar stemgeluid.

Azerbeidzjan
Ik ben er voor gaan zitten, ik stoor me vooral aan het instrumentale toontje tussendoor. Alsof er een wespennest door mijn speakers vliegt. Verder kabbelt het een beetje voort. Beetje duister nummer,ik zie de emotie, maar die komt niet echt bij me binnen.
« Laatst bewerkt op: 15-07-2020, 12:06:59 door MollenvangR-Art »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1302 Gepost op: 15-07-2020, 11:49:13 »
Geen punten deel 2

Tsjechië
Wel leuk, maar gaat een beetje ene oor in, andere ander oor uit

Oekraïne
We nemen een oud-ESF winnaar, een deel van de titel van een andere ESF winnaar en dan winnen we daarmee dit song contest? Nee zo werkt het helaas niet. Wat ook niet werkt is dit nummer. Echt zo’n songfestival schreeuwnummer. Niet per se slecht, maar niet mijn smaak.

Rusland
Het begin is veelbelovend, hij heeft ook een hele chille stem om naar te luisteren, op den duur wordt het nummer wel een beetje saai. Pluspuntje voor de trompetsolo.

Montenegro
Weer zo’n 13 in dozijn Oostblok rock nummer. Het is niet slecht, maar net niet speciaal genoeg. En arme teddybeer.. :(

Griekenland
Ik had vooraf bij het lezen van de tekst veel verwachtingen, maar bij het horen van het nummer was ik toch wat teleurgesteld. De Bowie invloeden zijn wel duidelijk hoorbaar, maar verder vind ik het een beetje een saai nummer. De gitaarsolo is wel heel nice!

Luxemburg
Wel leuk, maar beetje 13 in dozijn radio liedje. Leuk voor een keertje, maar hoef ik niet per se nog een keer te horen.

Groot-Brittanië
Pluspunten voor de keuze om niet-Engelstalig te doen en op zich is het een leuk nummer, maar tegelijk werkt het me ook een beetje op mn zenuwen.

Spanje
Haha Gig lookalike. De eerste tonen waren veelbelovend, leuk en lekker energiek nummer, maar zijn stem vind ik persoonlijk niet zo prettig om te luisteren.

Marokko
Lekker popnummer, helemaal van nu. Goeie stem ook, maar doet me ergens wel denken aan Sia met the Greatest. Dit is zo’n nummer dat waarschijnlijk bij veel mensen in de smaak zal vallen, maar bij mij net buiten de punten komt op plekje 11.

Israël
Leuk nummer, maar geeft me bij het instrumentale gedeelte het gevoel alsof het uit zo’n rechtenvrij vlognummers database is gehaald.

Albanië
Het is geen slecht nummer, lekker zomers, maar zoals je zelf al zegt; cliché balkan nummer.

Roemenië
Topnummer, ben ik zelf.

Hongarije
Dit nummer heeft 2 pluspunten ;) maar verder vind ik het niet heel boeiend / een beetje saai zelfs.

Turkije
Catchy, gaat niet uit je hoofd, maar ik heb steeds het gevoel dat een heel plein vol Erdogan aanhangers elk moment vol kan lopen en dansen op dit nummer.

Egypte
Vals, slecht, met matig druk ik mezelf zacht uit.
« Laatst bewerkt op: 15-07-2020, 12:04:01 door MollenvangR-Art »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1303 Gepost op: 15-07-2020, 11:50:50 »
Luxemburg jij mag  ::bravo::

Wie is wie?
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Tussenstand
Dank Ricardo voor het updaten  ::ok::

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 15-07-2020, 12:19:35 door MollenvangR-Art »

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1304 Gepost op: 15-07-2020, 11:57:03 »
Oh, ik zie waar dit naartoe gaat..


Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1305 Gepost op: 15-07-2020, 12:05:02 »
Oh, ik zie waar dit naartoe gaat..

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
[/spoiler]
??? deze moet je even uitleggen denk ik :P

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1306 Gepost op: 15-07-2020, 12:07:10 »
??? deze moet je even uitleggen denk ik :P

Denk dat er nog heel wat verschuivingen gaan gebeuren vanaf nu.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1307 Gepost op: 15-07-2020, 12:08:15 »
Denk dat er nog heel wat verschuivingen gaan gebeuren vanaf nu.
::jaja:: denk ik ook ja, maar niet gek op zich. We zijn net over een kwart van alle punten heen en nog niet eens op de helft.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1308 Gepost op: 15-07-2020, 12:10:06 »
Aangezien ik niet in het begin mijn punten moest bekendmaken, ben ik gerustgesteld over mijn toondoofheid  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 15-07-2020, 12:18:21 door Convans »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1309 Gepost op: 15-07-2020, 12:20:27 »
Nieky dacht dat ik Luxemburg was, nee Nieky ik ben niet Luxemburg. ::zwaai::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1310 Gepost op: 15-07-2020, 12:28:58 »

Ik had trouwens bijna dit ingestuurd...het nummer dat zoiets betekent als fuck you Corona :P gewoon om eens gek te doen en de toondoofheid van iedereen op de proef te stellen. Maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen geen kwaliteit in te sturen. En zeker niet bij dit jubileum.

Waarschuwing: deze gaat echt niet meer uit je hoofd...

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1311 Gepost op: 15-07-2020, 12:46:07 »
::bravo:: :) :P :D :( ;D  :o  ???  ::)  :-[  ::ok::  ::bravo::
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Dus bij één keer luisteren had ik weer 12 punten gehad? ::oink::
2024: wie is de Mol?

Online Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1312 Gepost op: 15-07-2020, 13:08:46 »

Ik had trouwens bijna dit ingestuurd...het nummer dat zoiets betekent als fuck you Corona :P gewoon om eens gek te doen en de toondoofheid van iedereen op de proef te stellen. Maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen geen kwaliteit in te sturen. En zeker niet bij dit jubileum.

Waarschuwing: deze gaat echt niet meer uit je hoofd...
::rofl::

Ik kan niet helemaal uitsluiten dat ik dit een puntje had gegeven ;D


Zo slecht is Andorra trouwens toch ook weer niet? Alleen nogal early 2000's :P Verder had Polen instrumentaal moeten zijn ::jaja::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1313 Gepost op: 15-07-2020, 13:31:58 »
* heeft geen flauw idee meer hoe de nummers waren

Haha eindelijk, ik dacht echt dat ik de enige was. Iedereen post nog lustig alsof ze van elk land weten hoe het ging en wat ze ervan vonden. :-[

Ik weet zelfs niet meer van welke landen de 2 nummers waren die ik nu regelmatig luister.  :P

Online Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1314 Gepost op: 15-07-2020, 13:35:42 »
Haha eindelijk, ik dacht echt dat ik de enige was. Iedereen post nog lustig alsof ze van elk land weten hoe het ging en wat ze ervan vonden. :-[

Ik weet zelfs niet meer van welke landen de 2 nummers waren die ik nu regelmatig luister.  :P
Oh, ik moet ook regelmatig even kijken welk land ook alweer welk nummer was hoor. Maar als ik de titel zie weet ik dan meestal nog wel hoe het nummer ging ::jaja::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1315 Gepost op: 15-07-2020, 13:47:09 »
Ik had daar ook even last van, want ik heb altijd de YouTube-playlist gebruikt waardoor ik tijdens het versturen van de punten nog moest gaan kijken naar welk land bij welk nummer hoorde :P  Doordat ik vlak voordat het uitdelen van de punten begon nog eens de tekstjes had gelezen, weet ik nu meestal wel welk lied bij welk land hoort.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Molduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • keep calm and be happy’s
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1316 Gepost op: 15-07-2020, 13:54:57 »
deelnemer WIDMO 18 :)

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1317 Gepost op: 15-07-2020, 14:46:39 »
Even wachten op KingLennart voor zijn punten  ::pinokkio::.
Duurt nog ff... maar ik ga een aardige gooi naar de trofee doen denk ik  ::tandpastasmiley::

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1318 Gepost op: 15-07-2020, 15:39:35 »
Denk wel te weten wie Luxembourgh is  ::vergroot::, en deze keer zit ik er niet naast.

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1319 Gepost op: 15-07-2020, 15:41:36 »
Wie dan?  ::hypocriet::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::