Auteur Topic: Reality Song Contest-editie 20  (gelezen 271552 keer)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1940 Gepost op: 20-07-2020, 13:02:57 »
en dat twee laatkomers elkaar door hadden, maar beiden hetzelfde verkeerde laatkomersland aan de ander koppelden ::hypocriet::

Haha jaaaaa  ::rofl:: ::rofl::.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1941 Gepost op: 20-07-2020, 17:25:11 »
Ik heb net als vorige keer alle gegeven punten ingevoerd op scorewiz, zodat we de uitslag nog eens kunnen bekijken met scorebord. Dit is het linkje: https://scorewiz.eu/scoreboard/view/338843/rn-oslo.
Ik heb de optie aangevinkt dat de 1-7 punten nu in één keer zichtbaar worden, dus het gaat wat sneller ;D

Disclaimer: ik wil het uitreiken van de punten zoals het nu gaat absoluut niet vervangen, maar ik vind het achteraf gewoon een leuke extra..

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1942 Gepost op: 20-07-2020, 17:45:09 »
Ik wilde nog even een inkijkje geven in mijn bijzondere aanpak voor deze ronde ::joehoe:: Ik leg het uit in mijn essay getiteld:

100% random - want denkt Polen wel niet?
Polen pacte het deze keer anders aan. Het was een jubileum-editie, en als deelnemer van het eerste uur wilde ik iets bijzonders inzenden deze keer. Wat? Dat had ik nog niet helemaal helder voor ogen. Ik zag twee opties: ofwel een briljant goed nummer, of - en dat vond ik ook eigenlijk wel charmant - een ontzettend (goed) slecht nummer, zoals ik ooit Schönes Mädchen aus Arcadia inzond ::love::

Maar ik kon niet kiezen. Eigenlijk bij mijn eerste ronde liedjes zoeken, merkte ik dat ik al zoveel goeie opties tegenkwam, dat ik het zonde vond dat ik maar één liedje kon kiezen. Zo kwam ik, toen ik Wouter en Fabian al zo'n drie keer een ander liedje had opgestuurd, op het idee voor een speciaal jubilieumconcept: 100% random! En uit hoeveel liedjes er dan geloot moest worden? Het antwoord leek me duidelijk: twintig natuurlijk!

Juist de zoektocht naar het perfecte nummer maakt dit festival zo tof - en nu had ik een zoektocht deluxe ::hyper:: En juist het feit dat ik geen invloed had op de uiteindelijke loting, maakte dat extra hard mijn best moest doen. Ik wist dat als er een middelmatig liedje uit de loting zou komen, niemand een idee zou hebben van de moeite die ik in mijn zoektocht heb gestoken. Ieder nummer moest raak zijn.

Uiteindelijk had ik een lijst van 20 liedjes gevonden waar ik trots op kon zijn - elk volwaardige inzendingen met tekstjes en al. Ongeveer de helft daarvan viel in de categorie 'goed nummer, linkerrijtje tot hoogste regionen'. Op nog een kwart, de categorie 'bijzonder/fout' ben ik lekker los gegaan met heerlijke slechte nummers ;D De laatste kwart waren 'nummers met een reden'. Zoals jullie hebben gemerkt heb ik drie Poolse vrienden gevraagd om hun eigen lievelingsnummer te delen (je merkt hoe het is uitgepakt). Én ik heb twee van mijn eigen favoriete Poolstalige nummers aan de tombola toegevoegd - want ik bleek er gewoon al twee nummers te kennen.

Wat die 10 'goede nummers' betreft, daar zal ik jullie helaas geen inzicht in kunnen geven - die moeten nog een keertje écht ingezonden worden :D Als de volgende die Polen is ook één van mijn liedjes uitkiest, zou dat betekenen ik mijn werk goed heb gedaan.

Om jullie toch een idee te geven van de liedjes die (en wat een werk daar eigenlijk in gaat zitten ::zweet::), zal ik nu een aantal van mijn favoriete inzendingen uit de andere categorieën met jullie delen.
« Laatst bewerkt op: 20-07-2020, 17:50:49 door Pac »
...óf niet!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1943 Gepost op: 20-07-2020, 17:45:20 »
Om te beginnen maar een liedje in de categorie "persoonlijke favoriet" ::love::
10
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

In de speciale categorie "best goed, niet fout, maar toch wel 'bijzonder'" :P
7
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Dit was één van mijn persoonlijke favorieten ::rofl::
6
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Bij de volgende had ik vooral heel veel lol in het schrijven van het tekstje ;D
13
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

En tot slot, mijn all-time favorite... ::bravo::
14
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 20-07-2020, 17:53:35 door Pac »
...óf niet!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1944 Gepost op: 20-07-2020, 17:51:41 »
Nou, dan was die loting toch nog best lief voor ons.  :-X
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1945 Gepost op: 20-07-2020, 17:52:52 »
Ik heb net als vorige keer alle gegeven punten ingevoerd op scorewiz, zodat we de uitslag nog eens kunnen bekijken met scorebord. Dit is het linkje: https://scorewiz.eu/scoreboard/view/338843/rn-oslo.
Ik heb de optie aangevinkt dat de 1-7 punten nu in één keer zichtbaar worden, dus het gaat wat sneller ;D

Disclaimer: ik wil het uitreiken van de punten zoals het nu gaat absoluut niet vervangen, maar ik vind het achteraf gewoon een leuke extra..

Leuk! ::ok::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1946 Gepost op: 20-07-2020, 18:37:48 »
Is het raar als ik zeg dat ik alweer zin heb in de volgende editie?  ::jaja::

Wat ik me nog bedacht, geen idee of het al eens gedaan is... een ronde met covers of een ronde met nummers die minimaal 10 jaar oud moeten zijn?

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1947 Gepost op: 20-07-2020, 20:25:42 »
@Pac: Best interessante nummers. Waarom kende ik dat hele "Disco Polo" niet? :-X
Sky might be falling but remember you can fly

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1948 Gepost op: 21-07-2020, 08:18:40 »
Wat ik me nog bedacht, geen idee of het al eens gedaan is... een ronde met covers of een ronde met nummers die minimaal 10 jaar oud moeten zijn?
Beiden nog niet gedaan. Covers is wel al eens voorgesteld, maar is er blijkbaar nog nooit van gekomen. Nummers van minimaal 10 jaar oud lijkt mij een hele leuke!
Ich bin ein Bärliner!

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1949 Gepost op: 21-07-2020, 12:03:38 »
Beiden nog niet gedaan. Covers is wel al eens voorgesteld, maar is er blijkbaar nog nooit van gekomen. Nummers van minimaal 10 jaar oud lijkt mij een hele leuke!
Probleem met die laatste is alleen of je dan ook nog onbekende artiesten gaat vinden met nummers van tien jaar oud... de meesten zullen nu een stuk bekender zijn  ;D

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1950 Gepost op: 21-07-2020, 12:10:43 »
Liedjes van meer dan 10 jaar lijkt mij wel haalbaar en ook wel leuk  ::jaja::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1951 Gepost op: 21-07-2020, 12:16:11 »
De cover die ik al die tijd bewaar is denk ik ook al meer dan 10 jaar oud is  :D
...maar soms even niet :)

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1952 Gepost op: 21-07-2020, 12:42:34 »
10 jaar oud? Ah, dan zend ik Lady Gaga - Bad Romance in!
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1953 Gepost op: 21-07-2020, 13:04:21 »
Ik denk dat ik dan pas... ::joehoe::
🜃

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1954 Gepost op: 21-07-2020, 13:17:48 »
Liedjes van meer dan 10 jaar lijkt mij wel haalbaar en ook wel leuk  ::jaja::
(ik heb dit eigenlijk gezegd omdat ik al een leuk liedje van meer dan 10 jaar oud heb klaarliggen  ::rofl:: )
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1955 Gepost op: 21-07-2020, 13:18:59 »
Voor pride kunnen we ook ooit een LGBT+ editie doen.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1956 Gepost op: 21-07-2020, 13:26:03 »
Ik denk dat ik dan pas... ::joehoe::

Ik denk het ook. Covers en meer dan 10 jaar oud trekt me minder. Ik denk dat ik het standaardmodel zoals deze editie toch het leukst vind.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1957 Gepost op: 21-07-2020, 14:09:30 »
Voor degenen die ervan houden om commentaren te lezen, die van mij heb ik net geschreven.

Spoiler: 1-10 (klik om te tonen/verbergen)

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1958 Gepost op: 21-07-2020, 14:11:52 »
Spoiler: 11-39 (klik om te tonen/verbergen)

En aanschouw het overzichtje van mijn punten die ik vergeten was mee te sturen :P

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1959 Gepost op: 21-07-2020, 14:21:15 »
Ik denk het ook. Covers en meer dan 10 jaar oud trekt me minder. Ik denk dat ik het standaardmodel zoals deze editie toch het leukst vind.
De "standaard"-editie vind ik stiekem toch ook het leukste. Maar ideeën aandragen voor varianten kan nooit kwaad toch?

Ik had aan Fabiann en WouterV al een idee gemaild ten aanzien van de landen toewijzen... ook weer een leuke twist denk ik en vooral ook spannend...  ;D