Auteur Topic: De Zwakste Schakel Seizoen 7  (gelezen 55396 keer)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1020 Gepost op: 31-12-2020, 16:26:18 »
Helaas, dat antwoord heb ikzelf verzonnen. Het goede antwoord was stelling 1. Dit zijn de drie metrostelsels die als eerste geopend zijn (1893 en 1896/1896). Klopt dus niet ::schaam::

Vraag weggehaald
« Laatst bewerkt op: 31-12-2020, 16:41:34 door TimvDons »
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1021 Gepost op: 31-12-2020, 16:28:40 »
Daarnaast ben ik nog steeds beschikbaar voor de speedronde ::jaja::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1022 Gepost op: 31-12-2020, 16:30:22 »
Helaas, dat antwoord heb ikzelf verzonnen. Het goede antwoord was stelling 1. Dit zijn de drie metrostelsels die als eerste geopend zijn (1893 en 1896/1896)
Dan ga ik in protest. In Istanbul loopt een ondergrondse lijn die stokoud is. In ieder geval ouder dan die in Boedapest. Daarom mijn vraag of het om lijnen of stelsels ging...

Hoe ik dat weet? Omdat ik er ooit ben geweest...

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1023 Gepost op: 31-12-2020, 16:32:26 »
Ik ga er naar kijken. In mijn hoofdlijst staat 2000 als opening, but give me minute ::jaja::

Edit: Protest goedgekeurd. De zogenaamde Tünel werd eerder al geopend en diende als metro.
Even kijken wat ik hiermee doe ;D

Sanmol, banken of doorspelen?
« Laatst bewerkt op: 31-12-2020, 16:36:37 door TimvDons »
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1024 Gepost op: 31-12-2020, 16:45:09 »
Zal ik mijn denkroute vertellen?

Stelling 1 viel gelijk af vanwege die lijn in Istanbul.

Stelling 2 valt snel af omdat het netwerk van Boedapest nooit groter kon zijn dan pak hem beet New York.

Stelling 5 viel net zo snel af omdat Glasgow en Boedapest maar een paar lijnen hebben, Londen een  stuk of 10... samen veel minder dan New York.

Stelling 4 viel snel af door hoeveelheden passagiers in bv. New York.

Blijft 3 over.... omdat in mijn beleving de andere 4 echt fout waren...

Genoeg over nagedacht dus  ::rofl::


Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1025 Gepost op: 31-12-2020, 16:48:10 »
Ik denk nog even na of ik
1) Je een nieuwe vraag geef
2) deze vraag als goed beschouw (bijvoorbeeld vanwege je denkwijze/uitleg hierboven)

Ondertussen blijft de vraag: Sanmol, banken of doorspelen?
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1026 Gepost op: 31-12-2020, 17:14:36 »
Doorspelen

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1027 Gepost op: 31-12-2020, 17:16:20 »
Wat is de overeenkomst tussen Deal or No Deal, Big Brother en Penoza
1. Elk programma is bedacht door Linda en/of John de Mol
2. Elk programma is geproduceerd door Endemol.
3. Elk programma is genomineerd geweest voor de Gouden Televizier Ring
4. Elk programma is verkocht aan minstens 30 verschillende landen
5. Elk programma heeft minstens 6 seizoenen gehad.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1028 Gepost op: 31-12-2020, 17:30:03 »
Aangezien ik weet dat Big Brother en Deal or No Deal heel veel buitenlandse versies hebben ga ik voor: 4. Elk programma is verkocht aan minstens 30 verschillende landen.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1029 Gepost op: 31-12-2020, 17:32:53 »
Doorspelen

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1030 Gepost op: 31-12-2020, 17:37:19 »
Aangezien ik weet dat Big Brother en Deal or No Deal heel veel buitenlandse versies hebben ga ik voor: 4. Elk programma is verkocht aan minstens 30 verschillende landen.

Helaas, Penoza is niet in meer dan 30 verschillende landen verkocht.

Direct door naar je volgende vraag.

Wat is de overeenkomst tussen Nintendo en Sony
1. Beide bedrijven zijn een Conglomeraat
2. Beide bedrijven begonnen hun bedrijfsvoering met het produceren van speelkaarten
3. Beide bedrijven werkten samen aan de ontwikkeling van de Playstation
4. Beide bedrijven ontwikkelde samen de Blue-Ray
5. Beide bedrijven hebben hun hoofdkantoor gevestigd in Tokyo
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1031 Gepost op: 31-12-2020, 17:40:07 »
Helaas, Penoza is niet in meer dan 30 verschillende landen verkocht.

Direct door naar je volgende vraag.

Wat is de overeenkomst tussen Nintendo en Sony
1. Beide bedrijven zijn een Conglomeraat
2. Beide bedrijven begonnen hun bedrijfsvoering met het produceren van speelkaarten
3. Beide bedrijven werkten samen aan de ontwikkeling van de Playstation
4. Beide bedrijven ontwikkelde samen de Blue-Ray
5. Beide bedrijven hebben hun hoofdkantoor gevestigd in Tokyo


Wat het antwoord dan wel ???.

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1032 Gepost op: 31-12-2020, 17:42:41 »
Wat het antwoord dan wel ???.
Dat vraag ik me ook af...

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1033 Gepost op: 31-12-2020, 17:50:59 »
Allemaal geproduceerd door Endemol neem ik aan
My fall will be for you

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1034 Gepost op: 31-12-2020, 17:53:32 »
Oja oeps vergeten

Allemaal geproduceerd door Endemol neem ik aan

Inderdaad ::jaja::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1035 Gepost op: 31-12-2020, 17:56:49 »
Maar waar staat dan dat Penoza door minder dan 30 landen is verkocht?

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1036 Gepost op: 31-12-2020, 18:04:43 »
O.a wikipedia en het AD. Komen uit op circa 5 a 7 buitenlandse versies etc. zoals België, de VS, Zweden, India en Polen.

Verder mag je nog antwoord geven op de volgende vraag:
Wat is de overeenkomst tussen Nintendo en Sony
1. Beide bedrijven zijn een Conglomeraat
2. Beide bedrijven begonnen hun bedrijfsvoering met het produceren van speelkaarten
3. Beide bedrijven werkten samen aan de ontwikkeling van de Playstation
4. Beide bedrijven ontwikkelde samen de Blue-Ray
5. Beide bedrijven hebben hun hoofdkantoor gevestigd in Tokyo

We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1037 Gepost op: 31-12-2020, 18:54:09 »
O.a wikipedia en het AD. Komen uit op circa 5 a 7 buitenlandse versies etc. zoals België, de VS, Zweden, India en Polen.



Ik ga mijzelf verwoorden, want ik vind dat ik wel gelijk heb. In het antwoord keuze word gesproken over het ''verkopen'' van het programma, en dus verwezen naar de gebruikersrechten van de serie. Jij hebt hier over in hoeveel landen er daadwerkelijk een remake is gemaakt van Penoza. Helaas wordt er vaak aan meerdere landen gebruikersrechten verkocht en niet gelijk een serie geproduceerd. In 2019 werd er door producent NL Film (en nee geen Endemol) bekend gemaakt dat de gebruikersrechten aan meer dan 20 landen zijn verkocht. Hoeveel het er op dit moment precies zijn weten we niet, maar meer dan 20 kan ook 30 zijn. Zeker als je bedenkt dat dit een jaar geleden was en we inmiddels over een paar uur al in 2021 zijn.

Ook klopt het niet dat Endemol Penoza produceert. Met nader speurwerk kwam ik erachter dat NL Film, een Nederlands productiebedrijf, Penoza produceert. Het klopt dat als je naar de Wikipedia page van Endemol gaat dat er onder het kopje ''Enkele bekende Endemolproducties'' Penoza staat. Echter is dat alleen maar, omdat Endemol Shine sinds 2019 een parapluorganisatie van NL Film is. In oktober 2019 werd namelijk Endemol Shine overgenomen door het Franse televisiebedrijf Banijay Group en op 18 november van dat jaar kwam de laatste Penozafilm. NL Film hoort bij die Franse Banijay Group.

Als je naar de Wikipedia page voor programma's geproduceerd door EndemolShine gaat vind je geen Penoza, omdat EndemolShine zelf geen Penoza heeft geproduceerd. Ik citeer EndemolShine: ''Onder de paraplu van EndemolShine Nederland vallen de Nederlandse productiebedrijven Simpel Media, NL Film, TVBV, Human Factor en Talent Kitchen.'' EndemolShine produceerde zelf niet Penoza (wat technisch gezien sowieso ook onmogelijk was gezien wanneer er de deal met Banijay Group rond was), en dat werd wel gesuggereerd in het antwoord keuze.

Enig speurwerk opent deuren.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1038 Gepost op: 31-12-2020, 19:09:03 »
Mooi essay.

Penoza India is officeel geproduceerd door Endemol, waarmee formeel gezien elke serie door Endemol geproduceert is.

Daarnaast heeft Endemol in 2006 al 51% van de aandelen in NL film in handen, waarmee het officieel de grootste aandeelhouder is.

Enfin: dit gaat een welles/nietes geval worden waar ik geen zin in heb. Hiervoor geldt hetzelfde als bij King Lennart. Ik denk na wat ik hiermee doe. Je kan ondertussen de volgende vraag beantwoorden zodat we niet te veel vertraging oplopen. Ik reken je antwoord dus niet per direct fout.
« Laatst bewerkt op: 31-12-2020, 19:16:24 door TimvDons »
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1039 Gepost op: 31-12-2020, 19:31:41 »
Mooi essay.

Penoza India is officeel geproduceerd door Endemol, waarmee formeel gezien elke serie door Endemol geproduceert is.

Daarnaast heeft Endemol in 2006 al 51% van de aandelen in NL film in handen, waarmee het officieel de grootste aandeelhouder is.

Enfin: dit gaat een welles/nietes geval worden waar ik geen zin in heb. Hiervoor geldt hetzelfde als bij King Lennart. Ik denk na wat ik hiermee doe. Je kan ondertussen de.volgende vraag beantwoorden zodat we niet te veel vertraging oplopen.



Ik heb ook geen zin in dit welles en nietes gedoe, maar ik ga mijzelf natuurlijk wel verdedigen wanneer het moet. Ik wil het er niet meer over hebben, want ik heb mijn woord al gedaan. Ik wil echter alleen nog toevoegen dat Penoza India dit jaar uit kwam en dat was nadat ze waren overgenomen door de Banijay Group. EndemolShine heeft nooit Penoza geproduceerd en dat is wel hoe het geformuleerd werd in het antwoord.

Iedereen alvast een gelukkig nieuwjaar en ik zie jullie in 2021, want ik ga nu aan de oliebollen knabbelen.