Auteur Topic: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]  (gelezen 89057 keer)

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1720 Gepost op: 11-04-2021, 13:29:46 »
En dan de zinnen van de deelnemers zelf. We gaan eerst kijken naar de zin van ViWiRu. KingLennart gokte dat zijn zin als volg luidde:

Een filmproducent pakte de kaarten en tequila terwijl zijn patroon goedkeurend over hun verplichtingen vertelde.

LdHmolletje dacht het volgende:

Een scheidsrechter pakte de tequila en drinkfles terwijl zijn bron dubieus over hun uitvaart vertelde.

De zin die ViWiRu bedacht heeft luidde...

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

De zin van KingLennart was gedeeltelijk al verklapt. Het woord 'souschef' is bekend gemaakt, en zowel LdH als ViWiRu heeft dat woord juist gekoppeld aan Lennarts zin. De zinnen die zij ingestuurd hebben zijn:

ViWiRu: Het kroningsmoment door de wei van zabaglione van Lennart aan de souschef bleek een mislukking.
LdHmolletje: Het adderen door de souschef van tequila van pepers aan de geitenmelk bleek een mislukking.

Beide kandidaten hebben naast souschef nog één woord goed geraden. De juiste zin was namelijk...

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Alles kan nog gebeuren, dus laten we snel kijken naar de laatste zin. Eerst de gegokte zinnen door de kandidaten:

KingLennart: Ik haalde met mijn plotseling opkomende braakneigingen de marsmuziek van Roemenië uit een internationale opdracht.
ViWiRu: Ik haalde met mijn enigszins aardige portier de selectie van goud uit een denkbeeldige toren.

Helaas moet ik bekendmaken dat één van de twee kandidaten geen enkel woord goed geraden heeft uit deze zin en die kandidaat is...

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1721 Gepost op: 11-04-2021, 13:38:10 »
Dan nu de ontknoping. Daarvoor gaan we kijken naar de zin die LdHmolletje bedacht heeft. Als ViWiRu twee woorden uit deze zin goed geraden heeft is hij de finalist van deze aflevering. Is dat gelukt? We gaan snel kijken. De correcte zin was...

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1722 Gepost op: 11-04-2021, 13:41:31 »
 ::oink:: Wow! En dan te bedenken dat zabaglione, habanero en echec nog op mijn shortlist stonden..

En Wouter en Fabian, alvast bedankt voor jullie hulp!
Ich bin ein Bärliner!

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1723 Gepost op: 11-04-2021, 13:41:42 »
Aan mijn helpers Swifty en Ricardo heeft het in ieder geval niet gelegen, bedankt! Ik dacht alleen dat je dat blauwe kleurtje gewoon voor de leuk had toegevoegd  ::rofl::

Gefeliciteerd LdH! Ik probeer het gewoon nogmaals


Nu kan ik ook stoppen met het plaatsen van ellendig lange posts met zoveel mogelijk rare woorden erin
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1724 Gepost op: 11-04-2021, 13:49:34 »
Nu kan ik ook stoppen met het plaatsen van ellendig lange posts met zoveel mogelijk rare woorden erin
Ik zag inderdaad door jouw posts de woorden niet meer!
Ich bin ein Bärliner!

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1725 Gepost op: 11-04-2021, 14:17:35 »
Gefeliciteerd LdH!!!  ::bravo:: ::bravo::

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1726 Gepost op: 11-04-2021, 14:25:21 »
Aan mijn helpers Swifty en Ricardo heeft het in ieder geval niet gelegen, bedankt! Ik dacht alleen dat je dat blauwe kleurtje gewoon voor de leuk had toegevoegd  ::rofl::

Gefeliciteerd LdH! Ik probeer het gewoon nogmaals


Nu kan ik ook stoppen met het plaatsen van ellendig lange posts met zoveel mogelijk rare woorden erin
Schiet je hier weer jezelf in de voet ::rofl::. Na het Google Maps debacle :).
Så hva gjør vi nå?

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1727 Gepost op: 11-04-2021, 14:42:52 »
Oh wat goed LdH, gefeliciteerd! ::bravo::
🜃

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1728 Gepost op: 11-04-2021, 15:23:18 »
graag gedaan LDH. Proficiat :)
klaar voor de strijd

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1729 Gepost op: 11-04-2021, 21:25:37 »
Welkom bij de laatste aflevering van dit seizoen!

Dit seizoen van RealityNet’s Miljoenenjacht is bijna ten einde. We hebben al negen afleveringen achter de rug, waaraan in totaal tot nu toe 20 kandidaten hebben meegedaan. Negen van hen bereikte de finale. Wie van jullie vijf gaat zich bij dit selecte gezelschap voegen? En daarmee als laatste dit seizoen een poging wagen om de gouden podiumpluk te veroveren?

We gaan het zien!



Wie ben ik?

Zoals ik net al zei zijn er twintig kandidaten die tot nu toe hebben meegedaan. In deze eerste selectieopdracht gaan we eens kijken hoe goed jullie deze deelnemers kennen. En of jullie het seizoen tot nu toe een beetje gevolgd hebben.

We hebben 19 omschrijvingen, elk duidt op één van de voormalig-deelnemers. Jullie krijgen elk om de beurt een omschrijving voorgelegd, en mogen dan raden om wie het gaat. Daarvoor heb je 24 uur de tijd. Elk goed antwoord levert 1 punt op. Als je niet antwoord of fout antwoord gaat die persoon voorbij, en gaan we door.

Uiteindelijk is er één speler van wie geen omschrijving is. Aan het eind mogen jullie naar mij pb’en wie jullie denken dat diegene niet omschreven is. Degene die dit goed raadt wint niet alleen een punt, maar daar bovenop 1 punt voor elke vraag die fout beantwoord is.

Overzicht deelnemers

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)



Speelvolgorde

Om de speelvolgorde te bepalen heb ik een inschattingsvraag voor jullie. Degene die het dichtst bij het goede antwoord zit mag de speelvolgorde bepalen.

De Amerikaanse president heeft 1.121 functies te verdelen zodat hij start met zijn baan. Donald Trump had het hier tijdens zijn presidentschap behoorlijk moeilijk mee, want hij heeft niet voor elke vacature een geschikte persoon kunnen benoemen.

De vraag is: voor hoeveel vacatures heeft Donald Trump nooit een kandidaat genomineerd?

Opzoeken is uiteraard niet de bedoeling. Ik hoor jullie antwoorden graag morgen voor 21:30.

Veel succes!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1730 Gepost op: 11-04-2021, 21:51:49 »
Mbt de inschattingsvraag; antwoord in privé bericht of hier?

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1731 Gepost op: 11-04-2021, 21:55:30 »
Oeps vergeten te zeggen, via privébericht  :)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1732 Gepost op: 13-04-2021, 16:27:29 »
oh ships, vergeten in te sturen, ik doe het nu direct!
Keep calm and eat chocolates!

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1733 Gepost op: 13-04-2021, 16:28:17 »
Goede reminder Swifty! Ik doe het ook direct  ;D
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1734 Gepost op: 13-04-2021, 16:43:13 »
Alle antwoorden zijn binnen. Twee waren te laat, maar die heb ik ook meegerekend. De ingestuurde antwoorden zijn:

- ViWiRu: 693
- Michael90: 500
- Daisy: 327
- Wouterv: 269
- Swifty: 117

Het goede antwoord is...

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1735 Gepost op: 13-04-2021, 16:56:03 »
Ooh ik dacht vacatures waar hij nooit iemand voor benoemd had, zonder de vacatures die eerst wel ingevuld waren ::hypocriet::

Echt he, 1 op de 5 betrekkingen, pffff...
Keep calm and eat chocolates!

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1736 Gepost op: 13-04-2021, 21:24:07 »
Wouter heeft voor de volgende speelvolgorde gekozen:
- Wouterv
- ViWiRu
- Michael90
- Swifty
- Daisy

Daarom hierbij de eerste omschrijving voor jou wouter. Je hebt 24 uur de tijd, en mag één keer raden om welke kandidaat het gaat.

Heeft ViWiRu gevonden.

Nog één spelregel wil ik onder jullie aandacht brengen. Wouter is zo dadelijk de enige die te horen krijgt of dit antwoord goed is of niet. Zo zal dat bij elke aanwijzing gaan. Het is dus handig voor de anderen om ook mee te puzzelen, want om de laatste vraag te kunnen beantwoorden is het belangrijk om te weten of de andere antwoorden kloppen.

Veel succes!

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1737 Gepost op: 13-04-2021, 21:28:18 »
raden gaat hier door?
klaar voor de strijd

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1738 Gepost op: 13-04-2021, 21:34:56 »
Je mag in dit topic raden, ja.

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1739 Gepost op: 13-04-2021, 21:38:33 »
Ricardo
klaar voor de strijd