Auteur Topic: De geheimelingen  (gelezen 48081 keer)

Online SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: De geheimelingen
« Reactie #680 Gepost op: 16-03-2021, 12:59:43 »
Aangezien monkeysuncle en Ycaris net zo confused leken als ik, denk ik op dit moment dat zij ook bij de dienst horen.

Maar chip of Brtdm, kan/wil één van jullie iets delen? Want we weten nog niet zoveel.
Sky might be falling but remember you can fly

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: De geheimelingen
« Reactie #681 Gepost op: 16-03-2021, 13:01:31 »
Oké, ik heb net inderdaad informatie gekregen over een andere spion. Ik vind het nog een beetje een vaag bericht, maar ik denk dat het geen kwaad kan om het te delen:

Citaat
Mrchipie

Simpel is dit spel niet.
Buitengewone informatie is wat jij krijgt.
Vertel je geheimen, of spreek je de waarheid?
Gooi niet met de pet.
Durf vertrouwen te hebben in elkaar.
Maar schuil je niet achter de ander.


Het lijkt erop dat we chip kunnen vertouwen?? (durf vertrouwen te hebben in elkaar)
Of zal er een geheime boodschap in zitten die ik nog niet heb ontrafeld?
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De geheimelingen
« Reactie #682 Gepost op: 16-03-2021, 13:05:13 »
6 regels, dat lijkt meer richting "Dienst" te wijzen dan "Virus", maar kan het er nog niet uithalen.
My fall will be for you

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: De geheimelingen
« Reactie #683 Gepost op: 16-03-2021, 13:07:10 »
Ik zie wel meteen waarheid staan --> viruswaarheid?  :P
En daarnaast vind ik 'gooi niet met de pet' zo'n rare zin hierin.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: De geheimelingen
« Reactie #684 Gepost op: 16-03-2021, 13:12:38 »
Opvallend hoe sterk jullie meteen al in de richting denken van "chipie is te vertrouwen", want ik kan dat er echt niet uithalen.

Heb wel het idee dat er misschien iets in verborgen moet staan vanwege de aparte manier waarop de zinnen zijn geformuleerd.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: De geheimelingen
« Reactie #685 Gepost op: 16-03-2021, 13:13:05 »
Haha heftige opdracht. Dus jou bericht heeft de naam Mrchipie bovenaan, welke naam staat bovenaan bij Mrchipie zijn hint?

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De geheimelingen
« Reactie #686 Gepost op: 16-03-2021, 13:23:54 »
Aangezien monkeysuncle en Ycaris net zo confused leken als ik, denk ik op dit moment dat zij ook bij de dienst horen.

Maar chip of Brtdm, kan/wil één van jullie iets delen? Want we weten nog niet zoveel.
Haha, ik was juist bang nu heel verdacht te zijn. Want ik moet toegeven dat ik het soms als tactiek gebruik om te doen alsof ik dingen niet snap. Maar dit keer was/ben ik echt in de war.

Fijn dat Brtdm zijn info deelt. Hopelijk zonder wijzigingen  ::vergroot::
Kun je ook iets delen over de opdracht die je hebt gekregen? Of gooi je daarmee je eigen glazen in?

De tekst is inderdaad heel vreemd opgebouwd, dus ik ben al aan het puzzelen of je iets kan met steeds 1 woord uit elke zin ofzo. Maar welk woord dan? Kom er nog niet uit. En kan dus ook totaal nog niets zeggen over verdacht of onverdacht.

Hopelijk wil/kan Chippie ook iets met ons delen.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: De geheimelingen
« Reactie #687 Gepost op: 16-03-2021, 13:54:25 »
Wauw! Leuke opdracht!

Ik ga effe kijken, en beslissen want ik weet het nog nie
chipsverslaafde <3

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: De geheimelingen
« Reactie #688 Gepost op: 16-03-2021, 13:57:26 »
Ik heb inderdaad ook nog een persoonlijke opdracht gekregen en zoals jullie zagen was die in de categorie 'verborgen agenda'. Het werd mij verboden om hier inhoudelijk over te praten.
Het kan me een voordeel opleveren, maar dat zou tenkoste gaan van onze groepspot.

En aangezien ik hier tot dusverre niet verdacht wordt als geheimeling wegen de punten mij zwaarder dan een persoonlijk voordeel. Dus ik ben verder niet ingegaan op de opdracht.

Meer mag ik helaas niet zeggen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: De geheimelingen
« Reactie #689 Gepost op: 16-03-2021, 14:07:57 »
Die persoonlijke opdracht kan jou een persoonlijk voordeel opleveren?

Opvallend, want als je bij "het Virus" zit, maak je ook al kans op een persoonlijk voordeel.

Maar goed, ik durf je wel te geloven. Ik weet niet wat al die persoonlijke voordelen inhouden, maar ze zullen waarschijnlijk alleen interessant zijn voor de Geheimeling, of onschuldigen die sterk verdacht worden.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De geheimelingen
« Reactie #690 Gepost op: 16-03-2021, 14:10:03 »
Omdat ik zelf nu al met zoveel vragen zit, heb ik de aanwijzingen van onze spelleider even op een rijtje gezet, met vragen/commentaar van mezelf er bij.

Vandaag en morgen spelen jullie triple agent. 3 van jullie hoort bij "het virus" en 4 horen bij "de dienst". Als "het Virus" wint krijgen deze elk een persoonlijk voordeel. Als "de dienst" wint worden er 15 groepspunten verdiend. Morgenavond moeten jullie op iemand stemmen die bij "het virus" horen. Als iemand van "het virus" de meeste stemmen krijgt, dan wint "de dienst". Als iemand van "de dienst" de meeste stemmen heeft, dan wint "het virus". Jullie krijgen allemaal een persoonlijke opdracht waarmee je info kan krijgen. Hier in het topic wordt gedeeld wie welke soort persoonlijke opdracht krijgt. Maar wat de persoonlijke opdracht exact is, dat moet/mag de persoon zelf in dit topic delen.
Ik stuur jullie rol via pm, en later ook jullie persoonlijke opdracht.

Ps. De "virus" leden weten van elkaar dat ze bij "het virus" horen. Maar niemand mag over dit spel in privé overleggen. Alles moet in dit topic gebeuren. (Behalve je persoonlijke opdracht uitvoeren, dat doe je in pm naar mij).
Succes

Allereerst: De vriusmensen willen natuurlijk zelf winnen, want dat levert ze een persoonlijk voordeel op. De dienstmensen willen dat de dienst wint, want dat levert punten voor de dienst op en zorgt dat de virusmensen geen persoonlijk voordeel krijgen. Máár.... voor De Geheimeling maakt het niet uit bij welke groep hij/zij zit. Die wil sowieso dat de virusmensen winnen. Weer de vraag: heeft de Geheimeling zelf mogen kiezen bij welke groep die zit? Als dat zo is, dan zit die natuurlijk bij de dienst. Op die manier zijn er al 4 mensen die willen dat het virus wint. Is deze opdracht dan nog wel te winnen voor de dienst?
De virusmensen weten immers van elkaar dat ze van het virus zijn en stemmen niet op elkaar. De Geheimeling heeft deze info wellicht ook.
Maar goed. Hier krijgen we nu vast geen antwoord op. Dus laten we (wie 'we' ook zijn) ons best maar doen.

Verder schrijft MolfreakArno dat iedereen zijn/haar rol via Pm toegestuurd krijgt, maar dat geldt blijkbaar alleen voor degenen die een virusrol hebben.

Chipie, jouw persoonlijke opdracht is: verborgen agenda .

"Chippie krijgt nieuwe orders van bovenaf.

Chippie kan van agentschap wisselen, een nieuw doel krijgen of informatie over een andere spion ontvangen."
MrChippie is de eerste die een opdracht krijgt. Waarom hij? Random?
Eén van zijn mogelijke opdrachten is dat hij van agentschap wisselt. Betekent dit dat hij van virus overstapt op dienst? Maar als hij dat dienst was, dan wordt het wel echt onmogelijk voor de dienst.
Er staat ook dat hij een nieuw doel kan krijgen. Had hij dan al een doel? Dat doel valt toch gewoon samen met bij welk agentschap hij hoort/hoorde?
Kan het zijn dat ieder meerdere keren een pm met een opdracht krijgt? Want anders snap ik er echt niets van.

Chippie, kun jij in ieder geval zeggen welke van de drie jij hebt?

.... En om de zoveel tijd krijgt iemand een persoonlijke opdracht. Dat kan ook nog morgen zijn. Chippie en brtdm kregen al hun persoonlijke opdracht via pm.
...
Ik hoop maar dat de meesten hun opdracht vandaag nog krijgen. Zelf ben ik morgen aan het werk. Dus als ik hem pas morgenochtend krijg, kan ik hem pas eind van de middag/begin van de avond met jullie delen. Dat zal vast voor meer mensen geleden.
Als we dan vóór 20.00 uur een beslissing moeten maken, wordt het wel lastig.

Oké, ik heb net inderdaad informatie gekregen over een andere spion. Ik vind het nog een beetje een vaag bericht, maar ik denk dat het geen kwaad kan om het te delen:
...
Fijn dat je het wilde delen. Dit is blijkbaar de info die je hebt gekregen. Maar zit er nu ook nog een persoonlijke opdracht aan vast? Iets wat je per pm moet doen? Of is de info hetzelfde als de opdracht?

Beste Spelleider,
Misschien hoort de verwarring bij het spel. Maar anders zou iets meer speluitleg toch wel heel fijn zijn. Heb nu het idee dat met iets onmogelijks bezig te zijn.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: De geheimelingen
« Reactie #691 Gepost op: 16-03-2021, 14:26:00 »
Ik ben er een beetje bang voor dat er nog best wel eens wat kan wisselen qua virussen en dergelijke. Er zijn uiteindelijk meer mensen met een 'geheime agenda' dan handig is.

Het zou me niks verbazen als er nog een soort looier inzit, die alleen zelf wint als hij wordt weggestemd. En of die looier bij de virussen zit of bij de dienst, kan denk ik beide.
Mijn geheime opdracht is wel ongeveer van dit niveau namelijk.

De kans is niet gewoon 3/7 om hier met de punten vandoor te gaan in ieder geval. Het is een beetje weerwolven met veel. Daarnaast is het ook nog eens een enorm ingewikkelde puzzel met allerlei twists.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: De geheimelingen
« Reactie #692 Gepost op: 16-03-2021, 14:29:56 »
Molfreak Arno zou vanaf nu toch ook delen wat de geheimling wel of niet weet? Deze informatie is in dit spel wel cruciaal dus ik hoop dat hij dit dan ook deelt ::bravo::

Offline B&W

  • Forumlid
Re: De geheimelingen
« Reactie #693 Gepost op: 16-03-2021, 14:37:23 »
Als iemand nog vragen heeft kan je ook de app Triple Agent downloaden om even te experimenteren met het spelverloop. Kan op iOS en Android.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De geheimelingen
« Reactie #694 Gepost op: 16-03-2021, 14:54:52 »
Ik heb het spel geïnstalleerd, maar kan het alleen spelen als ik nog minimaal 5 spelers registreer.
Jammer. Ziet er wel leuk uit.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: De geheimelingen
« Reactie #695 Gepost op: 16-03-2021, 14:57:50 »
Molfreak Arno zou vanaf nu toch ook delen wat de geheimling wel of niet weet? Deze informatie is in dit spel wel cruciaal dus ik hoop dat hij dit dan ook deelt ::bravo::
Klopt, de geheimeling wist niks van deze opdracht en had hier niks over te zeggen. Ik heb de rollen en persoonlijke opdrachten random laten verdelen door de app van "triple agent"

Online SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: De geheimelingen
« Reactie #696 Gepost op: 16-03-2021, 15:05:05 »
Dat is goed om te weten! ::ok::

Chipie, waarom wil je (nog) niets met ons delen? Waar twijfel je over?
Sky might be falling but remember you can fly

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: De geheimelingen
« Reactie #697 Gepost op: 16-03-2021, 15:32:20 »
Ja snap de helft er niet van, ik weet waar ik bij zit alleen welk doel heb ik dan en moet ik nu iets kiezen of iets anders dat ik heb gekregen echt ik snap het niet ::rofl::
chipsverslaafde <3

Online SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: De geheimelingen
« Reactie #698 Gepost op: 16-03-2021, 16:49:04 »
Probeer in het belang van de groep te blijven denken, in elk geval.

Ik probeer te bedenken welk individueel voordeel je in dit spel zou kunnen hebben waar je daadwerkelijk zelf ook wat mee opschiet, en het enige wat dan in me opkomt is dat er misschien een nieuwe (of extra) Geheimeling in het spel komt. Maar stel dat het voordeel gewoon iets is als "je stem telt straks dubbel" of "je bent automatisch door naar de volgende ronde", dan worden de mensen die hiervoor kiezen voor mij alleen maar verdachter, dus zou ik iedereen afraden om hiervoor te gaan.
Sky might be falling but remember you can fly

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: De geheimelingen
« Reactie #699 Gepost op: 16-03-2021, 17:03:26 »
Ja, maar ik kan me ook goed voorstellen dat Arno wel gezegd heeft dat jezelf openbaren als virus niet de bedoeling was. Dit spel is opzich best leuk, maar een virusclaim zouden deze 2 dagen behoorlijk saai maken.

Daarnaast zou je best wel eens gelijk kunnen hebben dat er snel een nieuwe geheimeling in het spel komt.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?