Auteur Topic: De geheimelingen  (gelezen 48034 keer)

Online monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De geheimelingen
« Reactie #700 Gepost op: 16-03-2021, 17:07:47 »
Is het tot nu toe echt maar bij Brtdm en Mrchipie gebleven? Rustig spel zo.

Het grappige is dat Brtdm en Chip nu natuurlijk allebei alsnog kunnen beslissen of ze virus of dienst worden. Wordt wel redelijk random kiezen straks  :-X
My fall will be for you

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: De geheimelingen
« Reactie #701 Gepost op: 16-03-2021, 17:19:05 »
Brtdm heeft gekozen voor de info over Mrchipie, dus ik neem aan dat hij dan niet meer mag switchen.

Ik weet niet of chipie al gekozen heeft, maar dat krijgen we als het goed is ook te weten toch?

Jullie krijgen allemaal een persoonlijke opdracht waarmee je info kan krijgen. Hier in het topic wordt gedeeld wie welke soort persoonlijke opdracht krijgt. Maar wat de persoonlijke opdracht exact is, dat moet/mag de persoon zelf in dit topic delen.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: De geheimelingen
« Reactie #702 Gepost op: 16-03-2021, 17:29:21 »
ik wacht op arno die antwoord geeft op mn vragen ::rofl::
chipsverslaafde <3

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: De geheimelingen
« Reactie #703 Gepost op: 16-03-2021, 17:34:37 »
HET IS MRCHIPIE, IK WEET HET ZEKER!

(sorry, moest gewoon weer eens gebeuren)
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: De geheimelingen
« Reactie #704 Gepost op: 16-03-2021, 17:46:41 »
GEHEIME INFORMATIEBRON


Mitch moet twee spionnen kiezen. De informatiebron zal onthullen of een van hen een VIRUS spion is. Je mag mij in pm je keuze sturen.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De geheimelingen
« Reactie #705 Gepost op: 16-03-2021, 17:53:38 »
Het grappige is dat Brtdm en Chip nu natuurlijk allebei alsnog kunnen beslissen of ze virus of dienst worden. Wordt wel redelijk random kiezen straks  :-X

huh, je mag toch helemaal niet kiezen bij welk agentschap je hoort?

Ik heb net het spelletje twee keer op mijn telefoon gespeeld. Gewoon de namen a t/m f ingevuld en dan alle rollen spelen. Er is me een hoop duidelijk geworden.

De eerste twee 'opdrachten' (ik zou het eerder kaarten noemen ofzo) waren nu toevallig allebei dubbele agenda. Iedereen weet dan dat diegene één van de volgende opties krijgt:
- je wisselt van agentschap,
- óf je krijgt een geheime missie, zoals zorg dat ... in de gevangenis komt,
- óf je krijgt info over een andere speler.
In de app is dit dat je gewoon te horen krijgt wij welk agentschap die speler aan het begin van het spel zit/zat. Maar Brdtm kreeg dus alleen maar een vage aanwijzing.
De speler kan dus niet tussen die mogelijkheden kiezen.

Een speler kan ook een andere opdracht/kaart krijgen. Bijvoorbeeld Deense Inlichtingendienst. Iedereen krijgt dan te weten dat je die kaart hebt getrokken, maar niet welke info het je oplevert. Die info is dat je te horen krijgt dat van twee nader te noemen spelers er één bij groep virus en één bij groep dienst zit. Maar niet wie nou wat is.  Je mag zelf weten of je die info deelt met de groep (en natuurlijk ook of je de waarheid spreekt).

Als je alle mogelijke opdrachten wil weten, moet je even het spel downloaden, maar op zich zien we vanzelf welke opdrachten er komen.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: De geheimelingen
« Reactie #706 Gepost op: 16-03-2021, 18:06:31 »
Thanks, maakt het al wat helderder! ::ok::
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: De geheimelingen
« Reactie #707 Gepost op: 16-03-2021, 18:15:15 »
Dat maakt inderdaad al wel een paar dingen duidelijker.
Dan denk ik dat Arno er kleine twists aan heeft toegevoegd, aangezien we nu een spel in een spel spelen. Mijn opdracht had vooral ook meer met geheimelingen zelf te maken, en daar kan ik dus niets over zeggen.

Voor het spel triple agent heb ik dan gewoon info gekregen over chipster. Ik ga deze nog maar eens goed bestuderen dan, want daar zal ongetwijfeld uit opgemaakt kunnen worden wat zijn (oorspronkelijke) rol is.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: De geheimelingen
« Reactie #708 Gepost op: 16-03-2021, 18:18:45 »
Nou ik was virus en ben geswitcht naar het goeie kamp ::zwaai:: snap de helft er nog steeds niet van maar bon
chipsverslaafde <3

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: De geheimelingen
« Reactie #709 Gepost op: 16-03-2021, 18:35:06 »


::confettie::
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De geheimelingen
« Reactie #710 Gepost op: 16-03-2021, 19:19:31 »
Nou ik was virus en ben geswitcht naar het goeie kamp ::zwaai:: snap de helft er nog steeds niet van maar bon
Mocht je kiezen of je wilde switchen, of was het gewoon een feit?
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: De geheimelingen
« Reactie #711 Gepost op: 16-03-2021, 19:38:08 »
Arno heeft wat uitgelegd en ik snap het nu, ik mocht alleen switchen en dat was het, geen andere opdracht etc
chipsverslaafde <3

Offline B&W

  • Forumlid
Re: De geheimelingen
« Reactie #712 Gepost op: 16-03-2021, 19:50:43 »
Niet dat dat nou een mega-overtuigende theorie is, maar op dit moment wegen potentiële geheime opdrachten voor mij zwaarder dan dat follow the money systeem.
Of zeg je dit alleen maar omdat je toevallig onderaan staat in follow the money nu Lucy het niet meer kan zijn? :-X

Ik kan me vinden in monkeysuncles bericht over zijn verdenking richting Spacy, want sinds Lucy weg is is Spacy ook omhoog geschoven in mijn verdachtenlijst. Ik denk dat de geheimeling in ieder geval niet Brtdm, Ycaris of mrchipie is. Ik verdenk Mitchkox minder sinds het moment dat hij aangaf om niet op mij te stemmen. Dan houd ik monkeysuncle en Spacy over.

Ik heb net het spelletje twee keer op mijn telefoon gespeeld. Gewoon de namen a t/m f ingevuld en dan alle rollen spelen. Er is me een hoop duidelijk geworden.
Jaaa dat was precies wat ik bedoelde ::bravo::

Offline B&W

  • Forumlid
Re: De geheimelingen
« Reactie #713 Gepost op: 16-03-2021, 20:02:15 »
Even op een rijtje welke opties er zijn bij de verbogen agenda, Brtdm en Chip hebben er dus random eentje gekregen.
- Geheime tip (simpelweg te horen krijgen: “... is virus/de dienst”)
- Slapende spion (van agentschap wisselen, dus je wordt virus als je eerst van de dienst was en andersom)
- Wrok (je krijgt te horen dat je alleen nog maar kan winnen als ... wordt opgesloten (en dus de meeste stemmen krijgt))
- Bevlieging (je krijgt te horen dat je alleen nog maar kan winnen als ... wint)
- Operatie: zondebok (je krijgt te horen dat je alleen nog maar kan winnen als jijzelf wordt opgesloten (en dus de meeste stemmen krijgt))

Dus:
Chip claimt eerst virus te zijn en door middel van ‘Slapende Spion’ de dienst geworden te zijn. Ik denk echter dat Chip hier niet de waarheid over spreekt. De quote hieronder laat dat zien: hij zegt dat hij weet welk doel hij heeft, en ik vind dat toch meer klinken als een van de drie onderste opties, waar je een ander overwinningsdoel krijgt.
Ja snap de helft er niet van, ik weet waar ik bij zit alleen welk doel heb ik dan en moet ik nu iets kiezen of iets anders dat ik heb gekregen echt ik snap het niet ::rofl::

Brtdm vind ik ook vreemd reageren, want, voor zover ik dit spel ken, mag je alles zeggen als je vertrouwelijke schermen maar niet aan anderen laat zien. Je kan dus alles zeggen zolang je maar geen screenshots stuurt. Toch zegt Brtdm dat hij niks mag zeggen. Ik denk dat ook Brtdm ervoor heeft gekozen om nu niet de hele waarheid te vertellen, maar wat hij precies te horen heeft gehad weet ik ook niet.
Ik heb inderdaad ook nog een persoonlijke opdracht gekregen en zoals jullie zagen was die in de categorie 'verborgen agenda'. Het werd mij verboden om hier inhoudelijk over te praten.
Het kan me een voordeel opleveren, maar dat zou tenkoste gaan van onze groepspot.

En aangezien ik hier tot dusverre niet verdacht wordt als geheimeling wegen de punten mij zwaarder dan een persoonlijk voordeel. Dus ik ben verder niet ingegaan op de opdracht.

Meer mag ik helaas niet zeggen.

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: De geheimelingen
« Reactie #714 Gepost op: 16-03-2021, 20:10:31 »
BEKENTENIS



B&w moet één (en slechts één) andere spion laten zien voor welk agentschap die werkt.

Dat doe je door hier te zeggen aan wie je dat wil vertellen en dan stuur ik in pm naar die persoon, wat jouw rol is.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: De geheimelingen
« Reactie #715 Gepost op: 16-03-2021, 20:13:09 »
b&w ik mag ook niet zeggen voor de rest hoor behalve dat ik van kant ben geswitcht
« Laatst bewerkt op: 16-03-2021, 20:25:38 door mrchipie »
chipsverslaafde <3

Online monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De geheimelingen
« Reactie #716 Gepost op: 16-03-2021, 20:16:37 »
Ik snap er allemaal niks meer van  ???

Hopelijk wordt het duidelijker wanneer meer mensen hun opdrachten krijgen.
My fall will be for you

Offline B&W

  • Forumlid
Re: De geheimelingen
« Reactie #717 Gepost op: 16-03-2021, 20:19:52 »
Ik wil dat Ycaris het te horen krijgt ::ok:: Ze lijkt tot nu toe goed met dit spel bezig te zijn, dus dan helpt dit voor haar om sneller te puzzel compleet te maken. Ycaris moet ook zelf nog een opdracht krijgen, dus misschien helpt deze informatie daarbij.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: De geheimelingen
« Reactie #718 Gepost op: 16-03-2021, 20:36:30 »
Of zeg je dit alleen maar omdat je toevallig onderaan staat in follow the money nu Lucy het niet meer kan zijn? :-X
Ik ben wel heel benieuwd naar jouw Follow The Money-schema dan.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: De geheimelingen
« Reactie #719 Gepost op: 16-03-2021, 20:46:38 »
Mag ik nu aangegeven welke spionnen ik heb gekozen? Ik heb ze overigens net pas ingestuurd, want mijn moeder was/is jarig dus ben net thuis