Poll

Wie vormen dit jaar de top 3 van Forumquiz?

D*N
21 (30.9%)
JaccoS
1 (1.5%)
Lucy
4 (5.9%)
Molfreak Arno
1 (1.5%)
mrchipie
1 (1.5%)
Nieky
7 (10.3%)
putyourHANSup!
0 (0%)
SpacyColours
11 (16.2%)
Starlight
20 (29.4%)
Vermoljoen
2 (2.9%)

Totaal aantal stemmen: 23

Poll gesloten: 17-01-2022, 12:53:21

Auteur Topic: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 12  (gelezen 10905 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 12
« Reactie #160 Gepost op: 17-01-2022, 21:53:41 »
Gefeliciteerd top 3! En een extra proficiat voor de winnares! Taking back the crown.  ;D

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 12
« Reactie #161 Gepost op: 17-01-2022, 21:53:50 »
Gefeliciteerd Starlight!  ::bravo::

En ook Jacco ontzettend goed gedaan als jonkie!  :o ::bravo::


Ik had dit jaar niet echt de tijd/zincombinatie om mee te doen, maar ben nu wel benieuwd wat iedereen heeft ingevuld  ::tandpastasmiley::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 12
« Reactie #162 Gepost op: 17-01-2022, 21:56:46 »
Omg, bij die hoogtepuntenvraag had ik alleen de antwoorden van Swifty en JaccoS om moeten wisselen en dan had ik gewonnen. En ik had nota bene de goede antwoorden lange tijd ook bij die twee staan maar op het laatst toch nog verschoven! :\'(
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 12
« Reactie #163 Gepost op: 17-01-2022, 21:57:45 »
Gefeliciteerd allemaal ::bravo::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 12
« Reactie #164 Gepost op: 17-01-2022, 21:58:52 »
D*N staat twee keer bij de antwoorden van Poule A?

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 12
« Reactie #165 Gepost op: 17-01-2022, 21:59:20 »
Ik ben nu de antwoorden aan het doorkijken, en niet om het een of ander hoor... maar voor zover ik kon vinden was LdH begin 2020 op Malta geweest. Wel knap dat het dan zijn hoogtepunt van 2021 was ::rofl::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 12
« Reactie #166 Gepost op: 17-01-2022, 22:01:46 »
2020 en 2021 zijn 1 grote blur blijkbaar ;D



Dank voor de organisatie Daisy!  ::bravo:: Het was weer vlekkeloos  :D

Wie was er doorgegaan als je niet zo goed was geweest voor chip?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 12
« Reactie #167 Gepost op: 17-01-2022, 22:04:01 »
Ik had juist al mijn hoop gezet op een volledige score op de Hoogtepuntenvraag van Poule A.

Als ik vooraf 1 vraag had moeten aanwijzen waarop ik een max verwachte, was het die. Maar daar is het niemand gelukt. Er is in totaal 3x een max gevallen:
- vraag 8 poule A (Masked Singer): SpacyColours
- vraag 3 poule A (forummoment): mrchipie en D*N

Die bonus bij vraag 3 heeft mrchipie dus een finale plek opgeleverd ::jaja::

Onze winnares heeft nergens een bonus gehaald, dus is de winst des te knapper. ::jaja:: Echter had Spacy zomaar nog 2x een bonus in Poule A kunnen halen (vraag 1 en 3), 1 extra bonus en we hadden een andere winnaar gehad.

D*N staat twee keer bij de antwoorden van Poule A?

Daar is wat fout gegaan met kopiëren/plakken, die laatste lijst is van Vermoljoen.

Wie was er doorgegaan als je niet zo goed was geweest voor chip?

LdHmolletje
« Laatst bewerkt op: 17-01-2022, 22:17:03 door Daisy »

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 12
« Reactie #168 Gepost op: 17-01-2022, 22:12:06 »
- vraag 12 poule A (aankoop): SpacyColours
Ik had bij de aankopen lang niet alles goed hoor. ::rofl::
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 12
« Reactie #169 Gepost op: 17-01-2022, 22:12:23 »

Gefeliciteerd top 3! Dicht bij elkaar  ::bravo::


Voel je vrij om je eigen antwoorden toe te lichten. Die van mij volgen iig later deze week. Ik wil iig van Susdus bedanken voor het erin stoppen van een enorme instinker. En jullie kennen me goed, ik wil idd nog wat kilo's afvallen (v/h weekend een nieuw abonnement afgesloten bij de sportschool) ... echter was dat niet mijn antwoord!
Was dat de WvW-vraag? Ik heb helaas geen Office op mijn laptop dus ik kan het excel bestand niet openen, ik hoop dat ik deze morgen via een ander apparaat wel kan openen om te kijken of jullie me dit jaar al iets beter kennen dan de vorige editie (veel slechter kan ook niet). Ook de toelichtingen op mijn antwoorden zal ik morgen misschien nog even delen!
Talk less, smile more

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 12
« Reactie #170 Gepost op: 17-01-2022, 22:16:23 »
Ik had bij de aankopen lang niet alles goed hoor. ::rofl::

Sorry, had even snel gescrolled en ik zag een 5 staan, maar dat was de bonus voor het gebruik van alle unieke antwoorden. Ik pas het ff aan. ;D

Gefeliciteerd top 3! Dicht bij elkaar  ::bravo::

Was dat de WvW-vraag? Ik heb helaas geen Office op mijn laptop dus ik kan het excel bestand niet openen, ik hoop dat ik deze morgen via een ander apparaat wel kan openen om te kijken of jullie me dit jaar al iets beter kennen dan de vorige editie (veel slechter kan ook niet). Ook de toelichtingen op mijn antwoorden zal ik morgen misschien nog even delen!

Ja die idd. Als je NCIS door de search haalt kom je mij wel tegen, dus daar zijn veel mensen de fout in gegaan (overigens niet iedereen hoor, er waren ook mensen die het goed hadden, zowel bij jou als bij mij).
« Laatst bewerkt op: 17-01-2022, 22:18:03 door Daisy »

Offline Dannyb1994

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 12
« Reactie #171 Gepost op: 17-01-2022, 22:20:15 »
Gefeliciteerd!!!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 12
« Reactie #172 Gepost op: 17-01-2022, 22:34:26 »
Ik heb bij vraag 2 letterlijk niemands antwoord geraden. Zowel in poule A als in poule B  ::rofl::
Alleen mijn eigen antwoord daar goed
You'll never walk alone

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 12
« Reactie #173 Gepost op: 17-01-2022, 22:42:19 »
Omdat ik nu de excel open heb en in het topic zit en het anders toch vergeet, de traditionele "Ik licht mijn antwoorden even toe" post:

1. Hoogtepunt: Flink gegroeid in m'n werk.
Ik heb alles en iedereen geholpen het voorbije jaar, tot een punt war er op het einde van het jaar bij wijze van spreke ruzie gemaakt werd over welk team ik moest versterken. "Kom je in 2022 niet naar ons, Robbie?" "Nee, hij moet naar ons komen!" "Euh, wij laten hem helemaal niet gaan hoor, hij blijft bij ons!" Dat gaf wel een fijne personal boost :)
Heel veel mensen hadden de spelletjesweek bij mij gezet. Ja, die was superleuk! Laat ons zeggen dat die op nummer 2 kwam qua hoogtepunten dan. ;) Hoewel, nee m'n reisje Griekenland toen het utssendoor even weer allemaal ging staat op 2.

2. Doel voor 2022: 5 kg afvallen.
I mean, het mag meer zijn, maar klein beginnen he. Ik ben al niet goed begonnen in ieder geval.
Heel veel mensen vonden dat ik meer dan 5 kg moest afvalle nen hebben dus "Het is cliché: vermageren" gekozen.  ::rofl::

3. Forummoment 2021: MrChipie in drag race  ::schaam::
Dorry chip ::sorry:: maar terwijl ik bezig was met traag en spanning-opbouwend de uitslag te posten zag ik in Discord al dat je in de top 3 zat en toen wist ik al van oh jeeeeee.... dit gaat ontploffen.... Spannend! Dat het uiteindelijk zo hard binnenkwam was uiteraard minder leuk. Maar die afwachting toen ik het al wist en het gesprek in discord volgend was popcornwaardig.
Heel veel mensen hebben spelletjesweek gezet. Tip voor volgend jaar: mijn brein denkt bij deze vraag altijd letterlijk aan het forum. Als in: ik zit op een schermpje naar het forum te kijken. Spelletjesweek is écht en in mijn hoofd for some reason losgekoppeld met het forum. Anders was dat sowieso number 1.

4. Weerwolven versie: Legacy
Sommigen hebben al eens zo'n Legacy versie gespeeld toen we nog regelmatig spellenweekendjes konden doen. En toen lag het stil en nu ligt de doos ergens in een hoekje. Dus ik zou het wel leuk vinden om dat online te doen. Maar of de rest dat ook leuk vindt is afwachten. :)

5. WIDM land: Noorwegen
Scandinavië lijkt altijd zo mooi. En dus een perfecte achtergrond voor WIDM of De Mol.
Iemand dacht dat "Dit veronderstelt dat ik weet waar ze zijn geweest..." van mij was. Euh, hallo, dit is wel robbieazerty van de wereldbefaamde (en onder het stof liggende, totdat The Mole in US plots op Netflix kwam) site Who is the International Mole, hoor!  8)

6. Sportmoment:

I mean ik ga zelf wel lopen (ja, hard), maar sportmoment van het jaar denk ik aan een of andere prestatie die een of ander persoon in een of ander wedstrijdje heeft gedaan. En daar hou ik me simpelweg niet mee bezig.
Mijn antwoord werd vaak aan D*N gelinkt. Tja, het moest een van de twee zijn I guess.

7. Grappigste tv-moment iets met Marthe
Ik onthou dat dus inderdaad meestal niet. Op het moment zelf lach ik er hard mee, maar vraag me er een half jaar later niet meer naar. Ik moet zelfs al hard nadenken wie ook alweer De Mol was, terwijl dat m'n favoriete programma is. En tja ik had ergens voor het invullen van deze lijst op Tik Tok een clipje gezien van MArthe die via een tv scherm met de rest van K3 danste en zong en Nee zei toen Kürt vroeg of ze nog contact ging houden met Klaasje. Ik heb heel die reeks niet eens gezien, enkel dat Tik Tok stukje. Maar vond het wel grapig en het zat het meest vers in mijn hoofd.

8. Masked Singer: Spaghetti Bolognaise
Als ik de absurde pakken soms zie, zou spaghetti Bolognaise er best tussen passen!

9. Eurovisie: Dami Im - Sound of Silence
Lekker dramatisch meezingen. And it beaaaaaaaaaaaaaats to the sound of sileeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeence

10. Ontdekking: Hellofresh
Ik vond koken altijd saai en at daardoor niet erg gevarieerd en gezond. Nu laat ik elke week drie gerechten voor 2 personen leveren, waardoor ik 6 keer per week een gevarieerd en vaak gezondere maaltijd heb en allerlei nieuwe dingen kan proberen!
Er werden veel alcoholrelated antwoorden bij me gezet. Ik wist niet dat ik zo'n drankorgel vibe uitstraalde.  ::rofl::
Ook "Dat ik altijd dacht dat ik prima in mijn eentje kan zijn, maar eigenlijk toch wel meer mensen om mij heen nodig heb" werd een aantal keer aan mij gelinkt maar ik ben de laatste jaren heel tevreden met mezelf en m'n singleness. Dus momenteel is dat nog niet mijn ontdekking. Maar zeg nooit nooit. :)

11. Poster Spice Girls
Ik vond hun muziek geweldig, maar het was destijds ook nog een handige coverup om meiden in een kort rokje aan de muur te hangen... met op de achterkant destijds o.a. Paul van A1
Again werd deze vaak bij D*N geplaatst en again omdat het waarschijnlijk een van de twee wel moest zijn.  ;D

12. Favo aankoop olievatenkapstok
Ik had er al langer eentje nodig. Maar een gewone vond ik saai. Tot ik op bol deze kapstok vond:


Thanks Daisy voor de organisatie, ookal heb ik zelf niet meegespeeld...
 ::zwaai::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 12
« Reactie #174 Gepost op: 18-01-2022, 10:00:20 »
Gefeliciteerd Starlight! En natuurlijk ook de rest van de top 3! (en degenen die net als ik ook tevreden zijn met hun plaats: ook gefeliciteerd!
Daisy, bedankt voor de organisatie dit jaar! Hopelijk lukt het volgend jaar wel weer om het juiste formulier in te vullen...

Aangezien ik nu de tijd heb: hier de toelichting op mijn antwoorden:
1. Wat is jouw hoogtepunt van 2021?
De Cittadella van Victoria? Of toch Mdina? Ik ben er nog niet uit.

Ik ben nu de antwoorden aan het doorkijken, en niet om het een of ander hoor... maar voor zover ik kon vinden was LdH begin 2020 op Malta geweest. Wel knap dat het dan zijn hoogtepunt van 2021 was ::rofl::
Ik ben inderdaad in maart 2020 in Malta geweest, maar dit antwoord klopt wel degelijk! Op 30 november zat ik namelijk weer in het vliegtuig richting Luqa... Ik had eigenlijk naar Londen willen gaan, maar gezien de situatie werd het toch weer Malta. En ik heb er weer geen spijt van gehad. Wat een verschrikkelijk mooi land is het! En een land met (jawel) een kerstmarktje! En dan Mdina of Victoria... Ik ben er nog steeds niet uit. Beiden waren echte hoogtepunten van mijn vakantie! (google ze maar eens als je interesse hebt)

De Spaanse Pyreneeën? Helaas, ik ben nog nooit in Spanje geweest... En mijn familie vaker zien? Mijn zus en moeder zie ik wekelijks en de rest van mijn familie zie ik zelden... Ja, ik heb een paar familieleden bij de begrafenis van mijn vader gezien... Oh ja, ik heb mijn neef toevallig bij de Burger King op Schiphol achter de douane gezien... Toch hebben 5 van jullie het goed beantwoord!

2. Als je jezelf een doel zou mogen stellen voor 2022, wat zou dat zijn?
Net als dat ik voor mezelf ook nooit goede voornemens neem voor het nieuwe jaar, stel ik mezelf eigenlijk ook nooit doelen voor het volgende jaar.

Dit had niet het allermoeilijkste antwoord van mij hoeven zijn denk ik. Ik heb het nut van goede voornemens en doelen stellen nooit echt begrepen...

Meer sporten? Bij het (vrijwilligers)werk dat ik doe beweeg ik op een dag heel wat meer dan dat ik in een sportschool zou doen. Een vaste baan? Absoluut! Maar ik heb van mezelf wel geleerd dat je dat niet als echt doel moet stellen, aangezien de kans op een grote teleurstelling alleen maar groter wordt. Afvallen? Dat zou inderdaad wel mogen. En op de kleintjes letten doe ik al jaren! Slechts tweemaal (Spacy en Jacco) goed geraden.

3. Wat is jouw forummoment van 2021?
RealityNet's Miljoenenjacht
Ik vond dat zo leuk om aan mee te doen! Met als absolute hoogtepunten de reis rond de wereld en natuurlijk mijn finaleplaats! Er mag van mij absoluut wel weer een nieuwe editie komen!

De meesten van jullie wisten dat wel!

4. Als jij een Weerwolven versie zou moeten hosten, in welke vorm zou jij dat dan gieten?
Game of Thrones
Dit was zo'n mooie serie, en met perfecte karakters voor een weerwolven-editie. Gezien ik het volgens mij regelmatig over GoT heb gehad leek mij die wel doenbaar.

Griekse mythologie? Nee, ik heb weliswaar met plezier Grieks gehad op school, maar in de mythologie heb ik me nooit verder verdiept. Ook meermaals Mike en Thomas? Ik keek er wel naar, maar verder deed het me weinig. En Harper's Island? Ik had er nog nooit van gehoord zelfs, en moest dus googlen wat dat voor serie was... Toch maar 5 keer geraden.

5. Welk land, waar ze nog nooit geweest zijn, zou uitermate geschikt zijn voor een nieuwe 'Wie is de Mol' serie en waarom?  *
Peru of Brazilië. Beiden landen die zeer afwisselend zijn met bruisende steden, fantastische natuur en echte monumenten. Voordeel van Peru boven Brazilië: Macchu Picchu!
Sowieso mogen ze weleens weer naar Zuid Amerika. En dan trekken mij Peru en Brazilië het meest! Volgens mij heb je in beide landen alles voor de perfecte serie WIDM. Beide landen staan ook zeer hoog op mijn to-visit-lijstje... En ja, Macchu Picchu: dat staat helemaal bovenaan dat lijstje!

Er werd van alles bij mij genoemd! Maar Europese landen? Het is leuk (en ja: Malta is ook absoluut zeer geschikt voor WIDM), maar ik zie het liever in een niet-europees land... 3 personen hadden dit goed. En eentje bijna...

6. Wat is jouw sportmoment van het jaar?
De laatste ronde van de race in Abu Dhabi.
Genoeg hoogtepunten dit jaar, maar hetgeen mij het meest bijgebleven was: de wereldtitel van Max! Ik juich niet vaak bij sport, maar ditmaal schreeuwde ik het echt uit! (Sorry buren, als jullie hier last van hebben gehad!)

Slecht Chipie en Nieky hadden dit juist. Verreweg de meesten plaatsten Sifan Hassan bij mij! Ook topmomenten, maar het haalde het toch niet bij Max!

7. Wat is jouw grappigste TV moment van het jaar?
'Allo ´Allo
Tja, wat een vraag. Ik heb echt heel diep moeten nadenken, en ik kon me niks bedenken. Tot ik me bedacht dat er weer een herhaling liep van 'Allo 'Allo! Hoe vaak ik die serie ook zie, ik lig iedere keer weer dubbel! Overigens, Herr Flick en Helga live is ook een echte aanrader. Mocht je die kans ooit krijgen: pak die dan!

De meesten wisten dit wel.  En verder? Marble Mania is aardig, maar niet echt grappig. Mij maakte het ook niks uit of Engeland of Italië Europees kampioen zou worden? En Hunters kijk ik niet (meer)...

8. Als wat voor karakter zou jij willen meedoen aan The Masked Singer en waarom? **
Als Legopoppetje. Ik bedoel, wie heeft er als kind niet met Miniland van Lego gespeeld, en om dan als legopoppetje te mogen optreden is een grote eer!
Dit was het eerste dat in mij opkwam! De kleur van het poppetje maakt mij overigens niks uit!

Er werd zoals verwacht van alles bij mij genoemd. De verschrikkelijke sneeuwman lijkt me zeker leuk, net als een egel (een krokodil is mijn lievelingsdier...) Maar een kat? Ik heb werkelijks niks met die beesten... Ze bezorgen alleen maar overlast... Maar uiteindelijk had de meerderheid het gewoon goed.

9. Wat is jouw favoriete Eurovisie Songfestival nummer aller tijden? ***
Mocedades - Eres Tu
Dit mag niemand fout hebben. Als je even had gezocht had je kunnen zien dat ik hier ieder jaar bijvoorbeeld op stem voor de top 2000... Dit nummer zit zo verschrikkelijk mooi in elkaar. Echt, rillingen krijg ik er iedere keer weer van!

Helaas had dus niet iedereen het goed. Jamala? Alsjeblieft niet, ik vond dat zo'n verschrikkelijk nummer... Love Shine a Light daarentegen beluister ik inderdaad ook nog regelmatig! Net als Yodel it!

10. Wat is jouw ontdekking van het jaar?
Verse ravioli van kreeft met garnalen erbovenop
Dit heb ik in Valletta gegeten en het was zo verschrikkelijk lekker! Een echte aanrader mocht je er ooit komen!

Meermaals werd genoemd dat ik geen ontdekking had gedaan. Had gekund, aangezien ik dat antwoord in eerste instantie in gedachten had. En leven zonder Whatsapp is inderdaad heerlijk... Enkel goed geraden door Pac!

11. Van wie of wat hing er vroeger een poster boven je bed? ****
Aurelia Dobre ::love::
Dit mocht toch echt niemand fout hebben. Even op de site googlen naar Aurelia Dobre en je vind letterlijk dit antwoord... Ja, als tiener was ik stiekem wel een beetje verliefd op haar!

Toch werd meermaals een ander antwoord ingevuld. NERD? Ik kende het niet... En dieren? Nee, dan liever nog een auto...

12. Wat is jouw favoriete aankoop van 2021? ****
Een stapeltje autofolders uit de jaren ´60 voor slechts 50 cent
Leek me ook wel een inkoppertje bij mij... Dat stapeltje was toevallig bij mij op de kringloop binnen gekomen!

Uhm, Chipie en Arno: bouwtekeningen voor een minibieb? Geen idee wat ik daarmee zou moeten... Verder had gelukkig iedereen dit goed!
Ich bin ein Bärliner!

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 12
« Reactie #175 Gepost op: 18-01-2022, 10:31:03 »
Zoveel hadden jullie bij mij goed:

D*N: 5
Jacco: 6
LdH: 3
Lucy: 3
Molduck: 1
Molfreak Arno: 1
Mrchipie: 4
Nieky: 1
Pac: 4
PutyourHANSup!: 2
Starlight: 3
Vermoljoen: 2

1. Hoogtepunt: Vaker familie kunnen zien - Jacco, LdH

Ik had dit jaar een stuk regelmatiger contact met mijn moeder, broer en zus dan daarvoor, wat toch wel een verrijking was. Ik had op Discord gezegd dat ik het lastig vond om een hoogtepunt te kiezen, vandaar werd dat antwoord misschien ook een paar keer aan mij gekoppeld.

2. Doel 2022: Meer op de kleintjes letten - Niemand!

Hier ben ik al mee begonnen overigens, even wat minder luxe het komende jaar.

3. Forummoment: Wie is de Mol Online 2021 - D*N, Jacco, Molfreak Arno, Mrchipie

Ik heb specifiek WidMO 2021 genoemd, dat zie ik toch wel het meest als mijn forummoment van dit jaar. Ik had verwacht dat die wel voor de hand zou liggen, maar ik snap ook wel dat "Mol Online" en "Mijn eerste grote evenement" bij mij genoemd werden. ::jaja::

4. WvW: Een Valentijnseditie – een versie met grotendeels de normale rollen, maar waarin iedereen in een koppeltje zit. Chaos gegarandeerd. ;D - D*N, Jacco, Lucy, Mrchipie, Pac, Starlight

Dit idee heb ik meerdere keren al eens geopperd en lijkt me nog steeds leuk om ooit eens uit te proberen. Een Sanmol-versie ga ik niet doen, sorry Hans. ;D Dit antwoord werd nog best vaak goed geraden (of is het weer de smiley die het weggaf?) :-X

5. Land: Madagascar. Een prachtig, en in vele opzichten uniek land, en ze zijn pas 1 keer eerder in Afrika geweest - Pac, Starlight

Hier valt eigenlijk weinig uit te halen, ik heb maar gewoon iets genoemd maar ik vond veel van de andere keuzes ook prima.

6. Sportmoment: Dat de EK-finale werd verloren door Engeland gewonnen door Italië. - D*N, LdH, Lucy

de_witte was hier een mooie bliksemafleider voor mij. Maar alvast een tip voor volgend jaar; de kans is groot dat ik bij de sportvraag iets over voetbal invul want dat is de enige sport die ik volg. Al hoop ik stiekem dat deze vraag niet meer terugkeert. ::hypocriet::

7. Grappigste TV-moment: Ik krijg altijd de slappe lach van Marble Mania - Niemand!

Heel handig dat Susdus hier even mijn antwoord van de vorige vraag kopieert. Maar stiekem kan ik heel erg genieten van programma's als Marble Mania, Lego Masters en Car Wars. Het VI-trio bij Marble Mania was dan ook het meest perfecte verjaardagscadeau voor mij afgelopen donderdag. Alhoewel je de awkwardness thuis gewoon kon voelen van René van der Gijp die er totaal geen zin in had. ;D

8. The Masked Singer: De mol natuurlijk, spreekt voor zich! - Niemand!

Tja, dit antwoord had in principe van iedereen kunnen zijn. Ik heb The Masked Singer nooit gekeken, maar blijkbaar gaat dat ontmaskeren me redelijk af als ik in Poule A iedereen juist heb en in Poule B ook bijna (moest alleen de banaan en kangoeroe verwisselen). ::vergroot::

Eigenlijk vond ik dat iedereen in Poule A (behalve ikzelf) hier wel een makkelijk te koppelen antwoord had. Ik twijfelde alleen tussen de Egel en Kat van Starlight en Sanmol dus toen heb ik de knoop maar doorgehakt op basis van een grammaticale keuze ("want dit").

9. Eurovisie: Maraaya - Here For You - Jacco, D*N, Lucy, Mrchipie, Nieky, Vermoljoen

Dit was blijkbaar heel makkelijk te vinden als je op de naam zocht in de RN-server. Ik twijfelde bij deze vraag welk nummer ik zou kiezen, de meeste opties die in me opkwamen waren wat bekendere nummers die ooit gewonnen hebben. Ik besloot om een guilty pleasure in te zenden, want dat is het meest persoonlijk.

Euphoria vind ik verschrikkelijk. :-X

10. Ontdekking: Yahtzee With Buddies - Jacco, Molduck, Vermoljoen

Dit heb ik gênant veel gespeeld dit jaar. ::schaam::

11. Poster: N*E*R*D - D*N, Jacco, LdH, Mrchipie, Pac, putyourHANSup!, Starlight

Eng veel mensen hadden dit goed. :o Ik had best wel vaak posters in m'n kamer hangen, maar deze herinner ik me wel het best:



12. Aankoop: Bouwtekening Minibieb - Pac, putyourHANSup!

Kostte €0,00 (exclusief waardebon) maar dan heb je ook wat. Voor mijn moeder's 50e verjaardag in elkaar gezet. ::ok::

--

Bedankt Daisy nog voor het organiseren! ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 18-01-2022, 10:41:07 door SpacyColours »
Sky might be falling but remember you can fly

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 12
« Reactie #176 Gepost op: 18-01-2022, 11:57:39 »
Wie kent mij het beste?
1. SpacyColours (7) ::bravo::
2. mrchipie (6)
3. D*N (5)
3. Starlight (5)
3. Vermoljoen (5)
3. LdHmolletje (5)
7. putyourHANSup! (4)
8. Molfreak Arno (3)
8. Nieky (3)
9. Molduck (1)
9. Pac (1)
9. Lucy (1)

1. Wat is jouw hoogtepunt van 2021? - Starlight
Ik heb eigenlijk niet een hoogtepunt, ik heb wel leuke dingen gedaan, maar er is niet iets wat ik echt hét hoogtepunt vind. Maar ik moet wat zeggen: ik vind het het hoogtepunt dan eigenlijk dat ik ondanks corona zo gelukkig ben geweest in het afgelopen jaar.
Tja het is niet dat ik het hele jaar heb stilgezeten, maar er is niet iets wat er echt boven uitsteekt. Starlight had het als enige goed, en nee, ik ben niet voor het eerst op date geweest.

2. Als je jezelf een doel zou mogen stellen voor 2022, wat zou dat zijn? - SpacyColours & Molfreak Arno
Het gaat in mijn leven nu hartstikke goed, dus blijf zo door gaan!
Ook in het vorige antwoord is het al te zien, maar ik ben een harstikke gelukkig mens op dit moment. Een jaar geleden was dat ietsjes minder, dus mijn doel is om niet terug te zakken naar toen.

3. Wat is jouw forummoment van 2021? - Molduck, LdHmolletje, SpacyColours, mrchipie, putyourHANSup!, Molfreak Arno, D*N & Vermoljoen
Mol Online! Dat heeft een saaiere periode zoveel leuker gemaakt.
Natuurlijk! Zonder Mol Online was het maar een saaie periode met online les, maar dankzij dit topspel heb ik me nooit verveeld! Deze vraag is ook hartstikke goed beantwoord.

4. Als jij een Weerwolven versie zou moeten hosten, in welke vorm zou jij dat dan gieten? - LdHmolletje, SpacyColours, mrchipie (maar wel dubbel) & Vermoljoen
Misschien een Eurovision editie, en dat Cyprus en Griekenland dan de wolven zijn.
Het eerste wat in mij opkwam, en voor de niet-Eurovision kenners: Cyprus en Griekenland geven elkaar altijd 12 punten. Griekse mythologie is ook veel genoemd, maar nee daar ken ik helemaal niks van.

5. Welk land, waar ze nog nooit geweest zijn, zou uitermate geschikt zijn voor een nieuwe 'Wie is de Mol' serie en waarom?  - LdHmolletje, SpacyColours & Vermoljoen
Papoea-Nieuw-Guinea. Heel anders dan waar ze tot nu toe geweest zijn, een totaal andere cultuur dan dat we hier gewend zijn, het is niet te toeristisch en het is uiteraard ook een prachtig gebied.
Mensen hadden misschien verwacht dat ik mijn favoriete land Bhutan zou noemen, maar ik hoop écht niet dat ze daar naartoe gaan. Wel lijkt Papoea-Nieuw-Guinea mij dus een geweldige bestemming.

6. Wat is jouw sportmoment van het jaar? - Lucy, Starlight & putyourHANSup!
Sifan Hassan op de Olympische Spelen
Nope, het volleybalantwoord is niet van mij. Eerlijk gezegd kijk ik los van het Nederlandse team niet zoveel naar volleybal. Wel heb ik de Olympische Spelen gekeken, en daar was Sifan natuurlijk fenomenaal.

7. Wat is jouw grappigste TV moment van het jaar? - LdHmolletje, SpacyColours, Starlight, mrchipie, putyourHANSup!, Molfreak Arno, D*N & Vermoljoen
7 afleveringen Marije Knevel in Wie is de Mol.
Ik? Die van Marije heeft genoten in WidM?
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

8. Als wat voor karakter zou jij willen meedoen aan The Masked Singer en waarom? - LdHmolletje, SpacyColours, Starlight, Nieky, putyourHANSup! & D*N
De Spaanse Krokodil, omdat ik Spaans aan het leren ben en de krokodil mijn favoriete dier is.
Si, estudio Español. De krokodil is ook mijn favoriete dier (vooral omdat ik ze zo eng vind), dus de Spaanse Krokodil in het afgelopen seizoen van The Masked Singer was helemaal voor mij gemaakt!

9. Wat is jouw favoriete Eurovisie Songfestival nummer aller tijden? - mrchipie, Nieky, D*N & Vermoljoen
Jamala - 1944
Dit is 180 seconden pure kunst. Maar @Lucy en @Hans, ik die Bzzz als favoriete ESC liedje heeft?! Ik ben nog nooit zo beledigd.

10. Wat is jouw ontdekking van het jaar? - SpacyColours, mrchipie & D*N
De zangeres Naïka
Ze is zelfs de vrouw in mijn avatar! Water, water, water, water ::dans::

11. Van wie of wat hing er vroeger een poster boven je bed? - Pac
Geen
Sorry voor mijn stomme antwoord, maar ik kan er niks anders van maken.

12. Wat is jouw favoriete aankoop van 2021? - Starlight, mrchipie, Nieky & putyourHANSup!
Een Wie is de Mol envelop
Van de verfopdracht uit vorig seizoen, hij staat prachtig tussen mijn andere WidM spullen! Als Brtdm meedeed had hij deze vraag vast goed, want ik heb het van hem gekocht.

Dat was het! ::bravo::

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 12
« Reactie #177 Gepost op: 18-01-2022, 18:32:31 »
Wie ken ik het beste?
1. Hulpdakdekker (9) (of eigenlijk meer je schrijfstijl en humor)
2. Vermoljoen, Pac & Starlight (7)
3. monkeysuncle, Brent, de_witte, Susdus & Swifty (6)
4. B&W, michael90, Robbie, Molduck & Sanmol (5)
5. Brtdm, Danny, Nieky, Hans, LdHmolletje & mrchipie (4)
6. Ricardo, Daisy & SpacyColours (3) (sorry Spacy ::schaam:: )
7. D*N & Molfreak Arno (2) (omg Den idk what happened ::schaam:: )
8. JaccoS (1)

Wie kent mij het beste?
1. Starlight (9)
2. SpacyColours (8 )
3. Hans & D*N (7)
4. Nieky (6)
5. Jacco & Molduck (5)
6. LdHmolletje & mrchipie (4)
7. Vermoljoen (3)
8. Molfreak Arno & Pac (2)

1. Hoogtepunt: Mijn reis naar Londen - Molduck, LdHmolletje, SpacyColours, Starlight, Nieky, Hans & D*N

Ik ben in oktober een paar dagen naar Londen geweest en heb daar in drie dagen zes musicals gezien, dus dat was wel een serieus hoogtepunt dit jaar! Daarnaast ook heerlijk genoten van daar alleen zijn, veel te veel eten en drinken, etc. Dit is met name in de Discord en op Whatsapp wel ter sprake gekomen, geloof ik.
Mijn master ben ik in september 2020 al mee begonnen en samenwonen, tja, dat wordt hem voorlopig niet :-X

2. Doel 2022: Ik wil nog graag een paar kilo extra afvallen. - Molfreak Arno

I mean, het is niet noodzakelijk of zo, maar ik ben vorige zomer zo'n 7 kilo afgevallen op een heel fijne manier en ik wil daar nog wel een beetje extra vanaf halen. Ooit. Als ik zin heb. Deze was wel lastig, hoor, ik snap wel dat weinig mensen dat bij mij zouden zetten.
Bijna iedereen had de twee scripties en dubbele master of de kat bij mij. Logisch ook, maar het is maar één scriptie en één master (en nog een bachelor, dat wel), en de kat heb ik al!

3. Forummoment: Spelletjesweek - Molduck, LdHmolletje, SpacyColours, Starlight, Nieky, Hans, D*N, mrchipie & Molfreak Arno

Dit spreekt wel voor zich, denk ik. Veel goed ook.

4. WvW: Griekse mythologie - Niemand

Mijn eerste ingeving was natuurlijk Harry Potter, maar dat is al gedaan, dus moest ik denken aan een andere YA serie die ik recent ontdekt heb (spoilers voor vraag 10 haha) en die is grotendeels gebaseerd op Griekse mythologie. Lijkt me wel een leuk thema!
Vanzelfsprekend had hier bijna iedereen D&D bij mij, maar daar had ik nog niet aan gedacht ;D

5. WidM-land: Tanzania, omdat er prachtige natuur is en er dan heel veel mogelijk is met locals, die dat volgens mij heel leuk vinden en bovendien vaak leven van toerisme, dus is het goed om er veel mensen heen te sturen. - LdHmolletje, Nieky & Hans

Ik ben er een tijdje geleden geweest, en naast dat het gewoon een heel mooi land is, waren de mensen zo lief! Deze vraag was sowieso best lastig, vond ik, omdat veel motivaties erg op elkaar leken. Een paar keer is België bij mij gezet, dat snap ik wel, maar it wasn't me!

6. Sportmoment: Halve finale EK hockey van de mannen - Jacco, Molduck, SpacyColours, Starlight, Nieky, Hans, D*N, mrchipie & Vermoljoen

Tja, dit was ook wel een inkoppertje. Hockey is mijn sport en deze wedstrijd was intens spannend. Ook al was ik live bij enkele andere wedstrijden van het EK, was dit toch wel het gaafst: 2-1 achter staan, dan in de laatste seconde een strafcorner krijgen en die scoren en dan de shoot-outs winnen. Mijn hart kon het niet aan!

7. TV-moment: De interactie tussen Hanne en Marthe bij K2 zoekt K3 - Starlight & D*N

Zij zijn zo leuk ::love::
Dit antwoord is natuurlijk vaak bij Sanmol en mrchipie geplaatst, maar ik heb het ook intensief gevolgd en verder kijk ik eigenlijk een televisie, dus schoot dit me als eerste te binnen!

8. Masked Singer: Als eekhoorn, want dat lijkt me wel een sierlijk pak en het zijn schattige beesten - Jacco, SpacyColours, Pac, Starlight, Nieky & Hans

Ik heb als kind ooit besloten dat een eekhoorn mijn lievelingsdier is, om een of andere reden, dus dat was het eerste wat me te binnen schoot. Ik kijk verder niet naar The Masked Singer, dus had ook niet per se een beeld hierbij, maar toch vaak geraden!

9. Eurovision: ABBA - Waterloo - Jacco, SpacyColours, Starlight, Nieky & D*N

Ik ben geen heel grote Songfestivalfan, maar wel een ABBA-fan ;D
Verder kende ik bijna niets van de opties, dus geen idee waar jullie me mee opgezadeld hebben!

10. Ontdekking: Percy Jackson - Jacco, SpacyColours, Starlight, mrchipie & Vermoljoen

Binnen de Harry Potter-community wordt veel gepraat over Percy Jackson, dus ik besloot die boeken ook te gaan lezen en ze zijn amazing! Het zijn er ook ontzettend veel, dus ik ben nog wel even zoet. Wat extra leuk was, was dat mijn favoriete podcasthost (Mike Schubert van Potterless) niet lang daarna ook een podcast ging maken over Percy Jackson!
Heb ik het hier ooit over gehad? Best veel goede antwoorden. Verder werd vaak Critical Role bij mij geplaatst, wat in het kader van D&D ook wel logisch is.

11. Poster: Musicals - Jacco, Molduck, LdHmolletje, SpacyColours, Starlight, Hans, D*N, mrchipie & Pac

Moet ik dit nog uitleggen? Het is dat mrchipie ook in deze poule zat, anders was dit waarschijnlijk een 100%-score geweest ::rofl:: Maar vooral Niek, seriously? ::hypocriet::

12. Aankoop: Ollie - Molduck, SpacyColours, Starlight, Hans, Molfreak Arno & D*N

Dit is Ollie!
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

::love::

Hij is bij mij sinds oktober, niet echt een aankoop misschien, maar heb er wel onkostenvergoeding voor betaald dus ik vond dat het telde. By far de beste in ieder geval!
@Niek dat wist je toch wel???
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 12
« Reactie #178 Gepost op: 18-01-2022, 18:36:58 »
Ik wist niet dat hij/zij Ollie heette  :-[
En de musicals had ik uiteraard eerst wel bij jou (net als Percy Jackson trouwens), maar toen heb ik wat gewisseld omdat ik Percy Jackson ook bij Spacy (denk ik?) vond passen en jij er iets voor terug kreeg wat ook wel bij jou paste. Hetzelfde geldt eigenlijk voor de musicals en chipie  ::)

Verder is 6 goed best een oké score toch?  ;D
You'll never walk alone

Offline Dannyb1994

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 12
« Reactie #179 Gepost op: 18-01-2022, 18:39:30 »
Hierbij mij toelichting op mijn antwoorden:

Vraag 1: Wat is jouw hoogtepunt van 2021?
Dat ik te horen heb gekregen dat ik vanaf 2022 een eigen appartement heb
Ik ben al heel lang bezig om mijn eigen plekje te vinden, en in 2022 gaat het eindelijk gebeuren. Kwam totaal onverwachts en ontzettend snel gegaan. Wel heel veel zin in ondanks dat ik het super spannend vind om zomenteen helemaal in mijn eentje te wonen.

Vraag 2: Als je jezelf een doel zou mogen stellen voor 2022, wat zou dat zijn?
Mijn doel voor 2022 is het minder druk maken over mijn werk en volop gaan genieten van mijn eigen plekje
Ik kan mij soms ontzettend druk maken om mij werk dus dat is een van de dingen die ik dit jaar wil verbeteren, zodat dat gewoon minder energie gaat kosten. En verder volop gaan genieten van de vrijheden die er bij komen kijken als je op jezelf gaat wonen.

Vraag 3: Wat is jouw forummoment van 2021?
Het meedoen aan het marktkramen spel
Dit was het eerste grote spel waar ik aan mee heb gedaan en ik vond het echt hartstikke leuk. Dus ja dat is dan ook automatisch het hoogtepunt.

Vraag 4: Als jij een Weerwolven versie zou moeten hosten, in welke vorm zou jij dat dan gieten?
Ik heb werkelijk geen idee hoe ik op deze vraag moet antwoorden
Ik had echt werkelijk geen idee waar dit over ging, dus dan kan je beter daar maar eerlijk over zijn ::rofl::

Vraag 5: Welk land, waar ze nog nooit geweest zijn, zou uitermate geschikt zijn voor een nieuwe 'Wie is de Mol' serie en waarom?
Oostenrijk, omdat het landschap zo mooi is en er mooie steden zijn om opdrachten in te doen
Oostenrijk is mijn favorieten vakantieland, dus zou het ontzettend gaaf vinden als hier een keer WIDM plaat zou vinden.

Vraag 6: Wat is jouw sportmoment van het jaar?
Overwinning Max Verstappen in de GP van Nederland
Ik ben een groot Formule 1 fan, ik had echter de vragen al ingestuurd voor de laatste grand prix anders was het Wereldkampioenschap van Max zeker het antwoord geworden. Tot dat moment was toch de overwinning in Nederland het mooiste moment. Dat de grand prix van Nederland na zo lang weer terug is en dat hij hem bij de eerste de beste kans ook nog wint, beter word het bijna niet.

Vraag 7: Wat is jouw grappigste TV moment van het jaar?
De crash van Max Verstappen en Lewis Hamilton in Italië
Ik kijk niet heel veel TV, dus kom eigenlijk snel weer bij F1, het beeld van Lewis zijn auto en dan Max er bovenop, maakt mij nog steeds aan het lachen. Somt eigenlijk gewoon het hele seizoen op.

Vraag 8: Als wat voor karakter zou jij willen meedoen aan The Masked Singer en waarom?

Een Star Trooper omdat ik al een keer een dansende heb gezien en wel zou willen weten hoe iedereen reageert als die begint te zingen
Ik ben een Star Wars  fan, het lijkt mij echt geniaal om een zingende Star Trooper te zijn.

Vraag 9: Wat is jouw favoriete Eurovisie Songfestival nummer aller tijden?
Loreen - Euphoria
Ik vind dit gewoon een lekker nummer, past ook aardig in mijn muziek smaak.

Vraag 10: Wat is jouw ontdekking van het jaar?
Dat ik altijd dacht dat ik prima in mijn eentje kan zijn, maar eigenlijk toch wel meer mensen om mij heen nodig heb
Voor Corona was ik eigenlijk heel erg om mijzelf, echter toen alles dicht ging kwam ik er pas achter hoe erg ik vond dat ik niet heel veel mensen om mij heen had. Ik ben nu hard aan het werk om dit aan te pakken en hier beter in te worden.

Vraag 11: Van wie of wat hing er vroeger een poster boven je bed?
Sleeping Dogs
Ik game al aardig veel vanaf dat ik klein ben, dus standaard hing er wel een gameposter, deze is mij het meeste bijgebleven.

Vraag 12: Wat is jouw favoriete aankoop van 2021?
een Xbox series S
Ik heb een game computer staan waarop ik flight simulator kan spelen echter begint deze slecht te worden en heb geen zin om weer circa € 3.000 uit te geven aan een computer. Dit kleine apparaat is mijn redding geweest waardoor ik nu flight simulator op mijn TV kan spelen  ::tandpastasmiley::