Poll

Wie vormen dit jaar de top 3 van Forumquiz?

D*N
21 (30.9%)
JaccoS
1 (1.5%)
Lucy
4 (5.9%)
Molfreak Arno
1 (1.5%)
mrchipie
1 (1.5%)
Nieky
7 (10.3%)
putyourHANSup!
0 (0%)
SpacyColours
11 (16.2%)
Starlight
20 (29.4%)
Vermoljoen
2 (2.9%)

Totaal aantal stemmen: 23

Poll gesloten: 17-01-2022, 12:53:21

Auteur Topic: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 12  (gelezen 10915 keer)

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 12
« Reactie #200 Gepost op: 19-01-2022, 16:35:37 »
Gefeliciteerd Starlight! Verdiende winnares :D
En bedankt Daisy! ::bravo::


Jeej, toelichtingen.

1. Wat is jouw hoogtepunt van 2021?
Nieuwe vriendschappen en een goed betaalde baan
Ondanks alle online lessen heb ik mijn studiegenoten heel goed leren kennen in allerlei chats en tijdens de zeer schaarse momenten dat we wel fysiek les hadden. Daarnaast heb ik op mijn nieuwe baan als docent Frans en Spaans enorm toffe collega's leren kennen, die het werk superleuk maken.

2. Als je jezelf een doel zou mogen stellen voor 2022, wat zou dat zijn?
Een voordelig eigen huisje/appartementje vinden in een leuke woonplaats
Tijdens het puzzelen met de antwoorden (in de voorrondes of in de finale) begon ik al wat oppervlakkig rond te kijken naar leuke woninkjes, met het idee dat ik later dit jaar dan voor het echie op zoek zou gaan. Ik heb direct al een heel tof huisje gezien en een bod uitgebracht, maar er werd (uiteraard) enorm hoog geboden, dus helaas pindakaas. Wie weet later dit jaar!

3. Wat is jouw forummoment van 2021?
Dat is een eitje: Pointless
Dat hele bondjesgedoe in Sequester vond ik uiteindelijk toch minder leuk dan mijn enorme achterstand aanvankelijk in Pointless die ik nog net op tijd wist weg te werken, waardoor ik het nog redelijk ver schopte. En beter één ei in de hand dan tien in de lucht. ;D
Uiteindelijk had ik gewoon de spelletjesweek hier moeten invullen natuurlijk.

4. Als jij een Weerwolven versie zou moeten hosten, in welke vorm zou jij dat dan gieten?
Een sprookjeseditie
Ik bedoel, er is al een wolf van Roodkapje en een wolf van de zeven geitjes en een wolf van de drie biggetjes, net als een heks en een prins.

5. Welk land, waar ze nog nooit geweest zijn, zou uitermate geschikt zijn voor een nieuwe 'Wie is de Mol' serie en waarom?  *
Zweden: spectaculaire natuur, mooie taal, prachtige steden én ABBA
Ik ben zelf in Stockholm geweest, heel toffe stad! Graag zou ik een rondreis door heel Zweden maken: varen over de meren, kamperen, genieten van de Zweedse steden en taal.

6. Wat is jouw sportmoment van het jaar?
Wandelen op de Franse kliffen
In het najaar ben ik een paar dagen naar Normandië gegaan, naar een camping boven op de klif. Vanuit het huisje keek ik uit op een vissersdorpje en de kliffen verderop. Twee dagen gewandeld in dit prachtige landschap (en ook nog gevaarlijk dicht aan de rand van zo'n hoge rots!).

7. Wat is jouw grappigste TV moment van het jaar?
Er zaten weer geniale opdrachten in De Mol, zoals de carpool karaoke, de rieslingwijn en Takeo Ischi
Subliem. ::bravo::

8. Als wat voor karakter zou jij willen meedoen aan The Masked Singer en waarom? **
Als een eekhoorn met een grote lange staart waarmee ik over het podium kan zwieren en zwaaien
Deze is heel vaak goed beantwoord! Net als bij Lucy zijn eekhoorns mijn lievelingsdier.

9. Wat is jouw favoriete Eurovisie Songfestival nummer aller tijden? ***
Anouk - Birds
Zo melancholisch. ::love::

10. Wat is jouw ontdekking van het jaar?
Overheerlijke nachos in de Ierse pub
Kom naar Gent nachos met mij eten. :D

11. Van wie of wat hing er vroeger een poster boven je bed? ****
Een panda
Het was een panda die heel lief één poot opstak, alsof ie naar me zwaaide.

12. Wat is jouw favoriete aankoop van 2021? ****
Nieuwe kleding

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 12
« Reactie #201 Gepost op: 19-01-2022, 17:13:16 »
Ik wist dat Lucy gefietst had door heel Nederland en had daarom de fietsvakanties bij haar. Zo gek was dat toch niet?  ;D


::rofl::

Nee dat had ook heel goed gekund hoor. Ik wil nog wel een keer!
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 12
« Reactie #202 Gepost op: 19-01-2022, 20:34:11 »
Wat leuk toch weer om jullie toelichtingen te lezen :D Als jullie het zo uitleggen klinkt het allemaal zo logisch he, maar ja, als je zit te puzzelen (weet ik nog van toen ik wel meedeed) is het toch erg moeilijk.

Wie kent mij het beste?
Starlight 7
D*N 6
Lucy 6
Hans 5
Pac 5
Spacy 5
Arno 4
Chip 4
Nieky 4
Jacco 4
LdH 2
Vermoljoen 1
Molduck 1



Vraag 1: hoogtepunt
Gevaccineerd worden (Pac, Lucy, Starlight, Nieky, Hans, Arno)

Ik kon me niet echt een hoogtepunt van afgelopen jaar herinneren. Niet op vakantie geweest (wel een paar weekendjes weg), geen andere bijzondere zaken, gewoon weer een corona-jaar net zoals het jaar ervoor. Dat ik mijn eerste vaccin kreeg in maart was wel heel erg fijn, de huisartsen hadden nog wat AZ over. Uiteindelijk kreeg ik mijn tweede dosis gelijk met Shifty (die hetzelfde geboortejaar heeft) dus qua volledige vaccinatie was ik niet sneller, maar het voelde goed om al enige bescherming te hebben.
Samenwonen deed ik al een poosje D*N (je bent bij ons geweest zelfs)

Vraag 2: doel
Me inkopen in een bepaald huis of anders zelf een huis kopen (Spacy, Lucy, Starlight, Chip, D*N)

Al een paar jaar staat er iets met dat huis in mijn antwoorden (en het gedoe er omheen zorgt ervoor dat ik bij de eerste vraag geen beter antwoord had). Vandaag hebben we overigens de uitslag van het hoger beroep gehad, en we hebben verloren. Inkopen in dit huis gaat dus niet lukken, of ik zelf een huis kan kopen moeten we nog even zien, de huizenmarkt werkt niet echt mee.
Ik kook inderdaad niet zo bijzonder Hans, maar ik heb geen ambitie om dat te verbeteren ;D)

Vraag 3: forummoment
Zap3 (Jacco, Lucy, Starlight, Chip, D*N)

Het geweldige spookschip en mijn overwinning daar, en uiteindelijk toch nog tot aan de finale mogen meedoen. En naast leuke contacten met 'oude' vertrouwde forummers ook weer leuke nieuwe forummers leren kennen daar. Fantastisch spel.
Vier mensen plaatsten het finale-antwoord bij mij, maar daarmee doe je voor mij het spookschip tekort. Dead of Winter heb ik niet gespeeld.

Vraag 4: weerwolvenversie
Met de personages van Friends (Jacco, Pac, Lucy)

Leuke vraag, maar best lastig om iets goeds te bedenken. Ik denk dat het kan werken met Friends-personages, met types als Janice en Gunter als wolven of zo.
4x werd Harper's Island bij mij geplaatst. Ik ken die hele serie niet. Het is blijkbaar horror, daar heb ik niks mee ;D

Vraag 5: land WIDM
Kroatië (Starlight)

Zelf nog nooit geweest, maar wel enthousiaste verhalen gehoord van anderen. Bij ER gezien dat het een prachtig land is, en als je je verdiept in de historie zie je dat er veel bijzonders te vinden is vanuit diverse culturen.
Opvallend dat alleen Starlight dit goed had.

Vraag 6: sportmoment
Sifan Hassan (Molduck, LdH, Spacy, Pac, Lucy, Starlight, Nieky, Arno, D*N)

Ik vind dit altijd een lastige vraag, ik vergeet gewoon welke sportmomenten er waren het afgelopen jaar. Dus kijk ik altijd even terug in online jaaroverzichten, en zodra ik me daardoor de Spelen herinnerde wist ik dat er geen beter momenten waren dan de fenomenale overwinningen van Sifan.

Vraag 7: grappigste tv-moment
Eva in Expeditie Robinson, toen John en Rob aan het bekvechten waren (Jacco, Spacy, Starlight, Hans, D*N, Vermoljoen)

Dit vind ik altijd een nog moeilijkere vraag. Ik vergeet dit soort momenten altijd. Ik volg natuurlijk altijd ER, dus gekozen voor een moment hieruit. Het was echt heel grappig hoe Eva gekke bekken trok terwijl die 2 mannen aan het bekvechten waren. Moet niet moeilijk zijn om dat aan mij te koppelen.
Leek mij een inkoppertje, ben in deze poule de grootste ER-fan volgens mij.

Vraag 8: karakter Masked Singer
Schildpad (iedereen op 1 na)

Ik was vergeten een motivatie toe te voegen maar het was duidelijk genoeg dacht ik. Alleen Molduck had dit fout. Ik heb niet veel met De Mol :P

Vraag 9: favoriete Eurovisie Song
Loreen - Euphoria

Ik ben geen Eurovisie-addict, ik kijk vooral de Nederlandse inzending, en soms wat andere hoogtepunten. Ik vond het in het verleden altijd maar matige muziek, beetje oubollig, niet echt mee met de hitlijsten zeg maar. Tot Loreen het won, een commerciële dancetrack.
Niemand had dit goed! Ik snap op zich wel dat ABBA (gezien mijn leeftijd) en 'geen' aan mij gekoppeld zijn. Maar Euphoria is een heerlijk hardloopnummer  :D

Vraag 10: ontdekking
Tweedehandskleding kopen via Marktplaats

Ik heb een behoorlijke ecologische voetafdruk en daar moet ik wat aan doen. Na het zien van een docu over de vervuilende kledingindustrie besefte ik me dat ik daar heel veel winst kan behalen. Ik heb eerst ruim anderhalf jaar geen kleding gekocht (muv ondergoed, panty's, sokken en sportkleding). Mijn eerste tripje naar een winkel na die anderhalf jaar was een tegenvaller. En toen besloot ik om me te richten op goede merken tweedehands kopen. Geen goedkope wegwerptroep meer voor mij. Helaas in mijn regio een gebrek aan vintage shops dus vandaar via Marktplaats. En dat valt me over het algemeen niet tegen.
Weer niemand die dit goed had! Veel fietsvakanties ingevuld, maar ik heb Shifty net zover gekregen dat we 4x op zondag een rondje Veluwe fietsten, een fietsvakantie is nog een flinke stap te ver. Ik eet dieren uit zee/water, dus mij maak je niet blij met garnalen en kreeft.

Vraag 11: poster
Gerard Joling (Pac, Hans)

In een hangmatje tussen de palmbomen. Het was in de tijd van Ticket to the Tropics, toen hij nog geen homo was. Of beter gezegd: er niet voor mocht uitkomen. En toen vond ik hem ook nog wel leuk. Ik was 12 he  ::hypocriet::
Nick & Simon, really Chip?

Vraag 12: favoriete aankoop
Een paar wandelschoenen (Jacco, Spacy, Chip, Nieky, Hans, Arno, D*N)

Niet tweedehands. Wel geen goeie investering. Met het uitlaten van de hond veel gebruikt. Hopelijk komend jaar ook weer hiken op vakantie.
De robotstofzuiger hebben we pas deze maand gekocht, noteer die dus voor de volgende MFQ. Er was er 1 in het huis waar we in het laatste kwartaal in woonden, en wat een geweldig ding is dat.
Keep calm and eat chocolates!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 12
« Reactie #203 Gepost op: 19-01-2022, 20:54:04 »
Samenwonen deed ik al een poosje D*N (je bent bij ons geweest zelfs)
Weet ik! Maar mijn stomme gedachtenkronkel zei er staat niet "gaan samenwonen". Het kan ook een hoogtepunt zijn om "nog steeds" samen te wonen  ;D.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 12
« Reactie #204 Gepost op: 19-01-2022, 20:54:44 »
aah ja ::rofl::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Molduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • keep calm and be happy’s
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 12
« Reactie #205 Gepost op: 20-01-2022, 09:34:17 »
Gefeliciteerd aan de top 3.

Ik zal dit weekend ook nog even een toelichting schrijven.
deelnemer WIDMO 18 :)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 12
« Reactie #206 Gepost op: 20-01-2022, 10:56:09 »
Ik verwacht nu natuurlijk ook weer nieuwe aanmeldingen om een weerwolven editie te organiseren ::nieuwsgierig::. Met al jullie ideeën! Ik snap dat jullie je antwoord niet op wilden geven de afgelopen weken, maar nu kan het weer  ;D.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 12
« Reactie #207 Gepost op: 20-01-2022, 10:58:33 »
Opvallend dat alleen Starlight dit goed had.
Dit was gewoon een gok, dus puur toeval dat ik het goed had. Maar als je weet dat ER daar is geweest, was dit eigenlijk best wel te raden geweest ::jaja::

Citaat
Ik heb een behoorlijke ecologische voetafdruk en daar moet ik wat aan doen. Na het zien van een docu over de vervuilende kledingindustrie besefte ik me dat ik daar heel veel winst kan behalen. Ik heb eerst ruim anderhalf jaar geen kleding gekocht (muv ondergoed, panty's, sokken en sportkleding). Mijn eerste tripje naar een winkel na die anderhalf jaar was een tegenvaller. En toen besloot ik om me te richten op goede merken tweedehands kopen. Geen goedkope wegwerptroep meer voor mij. Helaas in mijn regio een gebrek aan vintage shops dus vandaar via Marktplaats. En dat valt me over het algemeen niet tegen.
Anderhalf jaar niets gekocht, knap hoor :o Ik ben inmiddels ook al een paar jaar bewuster bezig met kleding, maar dat is me nog niet gelukt. Maar ik heb zelf ook eerst erg gefocust op het minimaliseren van mijn kledingkast om een beter beeld te krijgen van wat mijn stijl is, zodat ik tenminste alleen koop wat ik echt draag en wat ik makkelijk met de rest van mijn kast kan combineren. In de praktijk betekende dat dus dat ik af en toe dingen moest kopen om mijn kledingkast functioneler te maken, of omdat ik ineens daadwerkelijk ergens te weinig van had. En dat ik een paar kilo ben aangekomen en heel veel broeken en jurkjes ineens niet meer pasten hielp ook niet :P

Maar ik probeer nu wel ook zoveel mogelijk tweedehands te kopen, dus ik ben heel blij dat er steeds meer online platforms zijn waarop dat kan ::bravo::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Molduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • keep calm and be happy’s
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 12
« Reactie #208 Gepost op: 22-01-2022, 10:23:06 »
Wat super leuk om alle toelichtingen te lezen.

Zo als beloofd mijn toelichting

1 Wat is jouw hoogtepunt van 2021?
Gezinsuitbreiding hebben.

De eendjesfamilie is uitgebreid met baby duck.

2. Als je jezelf een doel zou mogen stellen voor 2022 wat zou dat zijn?
Een vaste baan. En een betere gezondheid

Een vaste baan was wel een heel ambitieus antwoord maar ik heb een nieuwe baan gevonden. Een betere gezondheid sluit aan bij vraag 10. Een betere mentale gezondheid. Gelukkig gaat het weer een stuk beter.

3. Wat is jouw forummoment van 2021? Food market opdracht widmo all stars
De foodmarket opdracht blijf ik het allerleukste vinden. I love it. En meedoen is echt super tof.

4. Als jij een Weerwolven versie zou moeten hosten, in welke vorm zou jij dat dan gieten?
Disney

Ik ben een Disney fan en dan met name Donald Duck en Mickey Mouse.

5. Welk land, waar ze nog nooit geweest zijn, zou uitermate geschikt zijn voor een nieuwe 'Wie is de Mol' serie en waarom? Canarische eilanden vanwege de mooie natuur en de leuke kleine dorpjes

Ik ben zelf een paar keer naar op vakantie  geweest en vind het een mooi land.

6. Wat is jouw sportmoment van het jaar? 15 km wandelen
Een beetje een flauw antwoord. Want ik had natuurlijk als F1 fan ook Max Verstappen kunnen invullen. Maar ik dacht ik doe een persoonlijk sportmoment. Ben op advies flinke stukken gaan wandelen voor een betere gezondheid.

7. Wat is jouw grappigste TV moment van het jaar? Het Sinterklaas journaal
Samen met kleuter-duck voor het eerst naar het Sinterklaasjournaal gekeken. En vond de actualiteiten en geniaal in verwerkt.

8. Als wat voor karakter zou jij willen meedoen aan The Masked Singer en waarom? Chocolade koekje want ik ben koekiemonster

Ik hou van chocola en chocoladekoekjes. Deze was niet echt heel moeilijk als je mij een beetje kent

9. Wat is jouw favoriete Eurovisie Songfestival nummer aller tijden? geen
Geen energie om hier naar opzoek te gaan. Zie vraag 2

10. Wat is jouw ontdekking van het jaar? Dat een put heel diep kan zijn
Zat niet lekker in mijn vel. Gelukkig gaat het weer wat beter zie vraag 2

11. Van wie of wat hing er vroeger een poster boven je bed? Nick & Simon. Er heeft jarenlang een poster  van hun boven mijn bed gehangen. Ben nog steeds fan van hun.

12. Wat is jouw favoriete aankoop van 2021? Puzzels
Door Corona zijn we met de hele eendjes familie heel veel gaan puzzelen. En hebben veel puzzels gekocht

Alle statistieken zijn denk ik wel gemaakt. Als jullie het niet erg vinden maak ik hem niet.

Vragen over vraag 10 mag je altijd stellen.  :-*
deelnemer WIDMO 18 :)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 12
« Reactie #209 Gepost op: 22-01-2022, 13:44:25 »
Fijn dat het beter gaat Molduck  ::hug::

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 12
« Reactie #210 Gepost op: 23-01-2022, 15:32:10 »
Toelichtingen zijn altijd het leukst hierbij  ::bravo::
Dus daar zal ik ook nog even tijd voor nemen ;)

Ik denk dat veel van m'n antwoorden ditmaal te achterhalen waren obv schrijfstijl. En ditmaal, in tegenstelling tot andere jaren, gedeeltelijk ook door lengte.

ALGEMEEN
1. Wat is jouw hoogtepunt van 2021?
Baan! Samenwonen is ook leuk hoor, maar alles vloeit voort uit een baan vinden. :)
Meteen begin 2021 vond ik, na jaren zoeken, een baan. Het ontbreken daarvan was de reden waarom in zekere zin m'n leven ervoor al jarenlang stilstond, wat ook weleens in antwoorden op deze quiz terugkwam.
En dat opende meteen deuren, zoals enkele maanden later gaan samenwonen.

2. Als je jezelf een doel zou mogen stellen voor 2022, wat zou dat zijn?
Zorgen dat mijn Netflix to-watchlist eind 2022 korter is dan begin 2022.
Qua persoonlijke doelen was er relatief weinig te verzinnen. Somehow heb ik alleen veel te weinig vrije tijd, dus m'n netflixlijst blijft alleen maar groeien en en groeien. Overwegend kijk ik alleen dingen als ze er die week vanaf worden gehaald, omdat het dan de laatste kans is.
Gebrek aan tijd om andere dingen te kijken komt deels omdat het eerder genoemde critical role weliswaar veruit het favoritigste is dat ik ooit heb gezien, maar ook afleveringen heeft van 3-4 uur.

FORUM
3. Wat is jouw forummoment van 2021?
Antwoordtoelichtingen schrijven en lezen op de vorige MFQ?...
Ik begon met m'n baan op 1feb, en was dusdanig druk dat ik in feite de rest vh jaar niet op het forum ben geweest. Ik doe vaak tegenwoordig maar maximaal 1x per week m'n laptop aan.

4. Als jij een Weerwolven versie zou moeten hosten, in welke vorm zou jij dat dan gieten?
Elke speler is een weerwolf, zombie, vampier, hitler of kameleon. Hoe je wint is onduidelijk, want uiteindelijk bleek de spelleider vanaf het begin de enige die ooit de bad guy had kunnen zijn. Misschien wint degene die de beste woordgrap maakt. Misschien worden de spelregels geïmproviseerd.
Bij dergelijke spellen blijk ik steevast de verrader te zijn. Terwijl ik dergelijke spellen niet eens echt leuk vind - zeker niet als je toevallig de bad guy bent.
Verder had ik ook weinig ideeën, dus maakte ik er maar dit van.

REALITY, SPORT & ENTERTAINMENT
5. Welk land, waar ze nog nooit geweest zijn, zou uitermate geschikt zijn voor een nieuwe 'Wie is de Mol' serie en waarom?  *
Dit veronderstelt dat ik weet waar ze zijn geweest. Misschien moeten ze gewoon in Nederland blijven, zodat ze kunnen ontkennen dat het om WidM-opnames gaat, omdat die nooit in Nederland zouden worden gehouden.
Ik heb geen geheugen. Ik ben niet zo'n persoon die weet waar ze in 2009 of 2012 zijn geweest, laat staan wat de exacte opdrachten waren. Of zelfs wie de finalisten van vorig jaar waren.
Maar ik bedoel, als je écht goede makers hebt, dan kan je ook een jaar in Duitsland of Nederland fenomenaal maken.

6. Wat is jouw sportmoment van het jaar?
Verstappen, ondanks dat ik het eigenlijk niet heb gezien.
Zoals eerder gezegd, ik heb m'n laptop vrijwel niet aan. Volg dus ook eigenlijk geen sport, aangezien we verder ook geen tv-abo hebben.
Dus waar ik eerdere jaren nog wel stukken tennis keek, is daar niet meer echt teit of opportunitijd voor. Blijkbaar heeft Botic het goed gedaan ::ok::
Met enige moeite had ik het laatste rondje van Verstappen ergens achteraf gezien.
En Olympische Spelen en EK ook eigenlijk geheel gemist.

-> Is het trouwens misschien een idee om voortaan een combinatievraag te maken: wat is jouw tv- of sportmoment van het jaar?

7. Wat is jouw grappigste TV moment van het jaar?
Philip die niet De Mol bleek te zijn.
De Mol had vele hoogtepunten, maar deze was wel om in te lijsten ::bravo::

8. Als wat voor karakter zou jij willen meedoen aan The Masked Singer en waarom? **
Een kat met een hoed. Ik heb hier verder geen motivatie voor, maar roep slechts een volstrekt willekeurige combinatie.


9. Wat is jouw favoriete Eurovisie Songfestival nummer aller tijden? ***
Het enige nummer dat ik kan herinneren is
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Niet bepaald het beste nummer ooit ofzo, maar ik kon verder niets herinneren.

OVERIG
10. Wat is jouw ontdekking van het jaar?
Karamelpopcorn
Bij die kraskaartenactie van de appie kregen we een gratis zak zoet-zoute popcorn. Die was echt grandioos geweldig ::love::
Een opvolgende zak was helaas een stuk minder interessant.
Daarna hebben we nog karamelpopcorn geprobeerd, die soms ook goddelijk is, en soms gewoon wel okay. Dus het verschilt een beetje, maar topkwaliteit karamelpopcorn is hemels.

Also, karamelzeezoutpinda's gaan ook in rammend tempo op  ::ok::

Hmmm en op non-food vlak, blijk ik ook best heel competent in m'n werk te zijn, en in principe capabel genoeg om een omvangrijk en belangrijk implementatieproject te co-projectleiden, hoewel dat wel maanden stress kost(te) ;)

11. Van wie of wat hing er vroeger een poster boven je bed? ****
Een raceauto
Deze was waarschijnlijk nauwelijks te raden.
Autootjes waren echt supercool toen ik klein was. Ik heb zelfs de poster kunnen vinden ::rofl::

Een poster van ene Aad van Koningshoven uit 1995, vermoedelijk voor Malboro, die online for some reason voor enkele tientallen euro's is verkocht, waaronder voor 35 op catawiki. Moet ik wel meteen erbij zeggen dat als ik mijne nog had (wat niet zo is), dat die niet meer in nieuwstaat zou zijn  ;) ;D


12. Wat is jouw favoriete aankoop van 2021? ****
Een set D&D core rulebooks
D&D is dus eindeloos fantastisch, zoals welbekend is.
Ik had op zich al een tijdje digitale, illegale, versies van een paar vd belangrijkste boeken, maar wilde al jaren ook fysieke versies. Al is het maar als dank naar de makers ;)
Dus dit stond al jaren op m'n wishlist, maar totdat ik weer solide inkomsten had, mocht ik het van mezelf niet kopen.
En voor de kenners, dit bevat: players handbook, DM guide, monsters manuel, en een DM-screen (en een mooie opbergdoos ;)).
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 12
« Reactie #211 Gepost op: 23-01-2022, 22:19:18 »
Ja en er zat een nieuw persoon, genaamd Dannyb1994 in onze poule waarvan het enige wat ik weet van hem is dat hij van auto's houd. Dus die raceauto poster was snel geplaatst ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 12
« Reactie #212 Gepost op: 23-01-2022, 23:11:13 »
Same  ::rofl::

Edit: ah nee ik had van enkele F1-coureurs bij Danny. Maar alsnog fout  ::rofl::

Ik kom trouwens ook nog sowieso met een toelichting. Morgen heb ik daar tijd voor  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 23-01-2022, 23:16:08 door Vermoljoen »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 12
« Reactie #213 Gepost op: 24-01-2022, 23:40:15 »
Zo, even tijd om mijn antwoorden ook toe te lichten. Naar mijn gevoel waren mijn antwoorden niet meer zoooo makkelijk als vorig jaar, maar wel nog zeker te doen  ::jaja::

1. Wat is jouw hoogtepunt van 2021? - Starlight, Spacy, Lucy en Arno
De vakantie in Spanje

Dit was het absolute hoogtepunt voor mij. Samen met vrienden op vakantie is altijd geweldig plezant, maar ook het feit dat we konden en mochten gaan maakte dit nog beter. We hebben het daar enorm naar onze zin gehad, veel gelachen, toffe dingen gedaan en er zeker van genoten!
Dit was terug te vinden op Discord  ::jaja::  Ik zie ook veel Italië bij me staan, maar daar ben ik dit jaar niet geweest. Normaal zou ik daar in 2020 naartoe zijn gegaan, maar hebben we toen toch maar niet gedaan met de komst van Corona. Ook 'Zoals bijna altijd; weekendjes weg, vakantie(s), fijne avonden met vrienden' zie ik af en toe voorbij komen en dat snap ik wel, want dat antwoord past zeker bij mij.

2. Als je jezelf een doel zou mogen stellen voor 2022, wat zou dat zijn? - Arno, Hans, D*N, Jacco, Starlight, Spacy, Lucy en mrchipie
Uitstelgedrag vermijden en me beter voorbereiden op examens

Tja, deze forumquiz heeft duidelijk gemaakt dat ik inderdaad veel last heb van dingen uitstellen. Vooral bij de voorbije kerstexamens merkte ik dit, want op de één of andere manier vind ik niet helemaal de goede motivatie en wil om er echt aan te beginnen. Hierdoor bleef ik maar uitstellen en heb ik veel last minute moeten doen. Uitstelgedrag is een probleem waar ik al een beetje langer last van heb, maar dit probeer ik nu tegen te gaan door met to do lijstjes te werken en iedere week een planning op te stellen. Dit is nog even zoeken, maar verloopt tot nu toe redelijk goed wat school en andere hobby's betreft.
Dit werd door iedereen behalve Dannny en Nieky juist beantwoord  ::ok::


3. Wat is jouw forummoment van 2021? - Nieky, Arno, Hans, D*N, Jacco, Starlight, Spacy, Lucy en mrchipie
Meedoen aan Mol Online All Stars!

Hier had ik wel een aantal opties, maar niets kon Mol Online All Stars overtreffen. Ik heb het enorm naar mijn zin gehad tijdens dat spel. Oké oké oké, het ging niet zo helemaal goed als bij mijn eerste deelname, maar ik heb toch de halve finale bereikt en daar was ik toch wel een beetje trots op. De opdrachten waren geweldig om te spelen!  ::bravo::
 Andere opties waren voor mij Zap! 3 met de shady stokers, Chip-drama bij Rupaul's Drag Race en de WIDMO 2021 pool winnen, maar dit stak er bovenuit.
Dit werd door iedereen behalve Danny juist beantwoord  ::ok::


4. Als jij een Weerwolven versie zou moeten hosten, in welke vorm zou jij dat dan gieten? - Danny, Hans, Dennis, Spacy en mrchipie
De Mol, waarbij rollen aan kandidaten gekoppeld worden

Lijkt me enorm leuk om te doen!  ::bravo::  Misschien dat ik het wel eens echt ga doen, maar voor nu heb ik daar eventjes niet helemaal de tijd voor. Een Dark-variant lijkt me ook enorm leuk (en ingewikkeld om te maken  ::rofl:: ), want zoals velen denken, vind ik dat inderdaad een geweldige serie. Helaas kwam dit antwoord niet van mij. Een RealityNet-editie heb ik eigenlijk met Realityhack al eens georganiseerd.

5. Welk land, waar ze nog nooit geweest zijn, zou uitermate geschikt zijn voor een nieuwe 'Wie is de Mol' serie en waarom? - Nieky en Hans
Ecuador. Dat land heeft het Amazoneregenwoud, mooie tropische stranden, prachtige en historische steden, een spectaculair Andeslandschap, ruïnes van oude beschavingen, vulkanen en bergen. Bovendien heeft het ook nog eens de Galapagoseilanden. Je vindt hier dus ongeveer het hele Zuid-Amerikaanse continent in één land en het is nog niet eens zo bekend waardoor je kijkers enorm zou kunnen verrassen.

Goh, geen idee of ik dat ergens vermeld heb, maar voor mijn kleinschalige Mol Online op het Belgisch forum was dit mijn bestemming. Ik heb een aantal keer Peru zien voorbij komen en dat vind ik ook een geweldige optie! In Totale Tunnelpaniek heb ik vorig jaar gezegd dat ik denk dat ze naar Roemenië zouden gaan dit seizoen, dus dat antwoord snap ik ook nog wel.
Niet veel juist beantwoord, maar is voor deze vraag ook niet zo heel vreemd.

6. Wat is jouw sportmoment van het jaar? - Nieky en Lucy
Terug naar het voetbalstadion gaan en meteen een spectaculaire wedstrijd meemaken

Ik heb ervoor gekozen om deze keer een persoonlijk antwoord te geven. Regelmatig ga ik naar het stadion van Anderlecht om eens een match mee te pakken, maar dat heeft lang niet gekund door de regels. Het deed dus heel veel deugd om nog eens te mogen gaan en daar de wedstrijd tegen Club Brugge te zien  ::jaja::  Nog spectaculairder was de wedstrijd tegen OH Leuven die ik een aantal weken erna heb kunnen volgen in het Lotto Park  ::bravo::
Deze vraag werd niet veel juist beantwoord terwijl ik eigenlijk dacht dat dit een weggever zou zijn. Ik heb sowieso wel eens vermeld op Discord dat ik af en toe naar het stadion van Anderlecht ga om een match mee te pikken. De prestatie van de Rode Duivels op het EK vond ik (helaas) niet sterk genoeg om te noemen als sportmoment van het jaar.
Achteraf gezien had ik hier trouwens een ander antwoord willen geven en dat is het lopen van 15km bij een loopwedstrijd in onze stad  ::jaja::  Sowieso ben ik het afgelopen jaar enorm veel gaan lopen.

7. Wat is jouw grappigste TV moment van het jaar? - niemand!
De generale repetitie met Takeo Ischi in De Mol 2021

Dat ik voor een De Mol antwoord zou gaan, was vanzelfsprekend. De vraag was enkel welke bij mij hoorde. Niemand is erin geslaagd het juiste antwoord bij mij te koppelen, maar wel waren alle antwoorden (op Danny na) 'De Mol'-gerelateerd, dus toch een beetje juist  ::bravo::

8. Als wat voor karakter zou jij willen meedoen aan The Masked Singer en waarom? - Hans, D*N, Jacco, Starlight, Spacy, Lucy en mrchipie
Muzieknoot, omdat ik zeer gehecht ben aan muziek en zelf ook piano speel

Dat ik piano speel is wel algemeen geweten volgens mij. Dus mocht je het zo nog niet weten, kon je het nog steeds wel ergens op het forum of op Discord vinden  ::jaja::
Werd heel goed beantwoord  ::ok::

9. Wat is jouw favoriete Eurovisie Songfestival nummer aller tijden? - D*N, Jacco, Starlight, Spacy, Lucy en mrchipie
Barbara Pravi - Voilà

Achteraf pas gezien dat het niet enkel over de vorige editie ging, maar over alle edities heen  ::blond::  Eigenlijk heb ik niet echt een idee van wat ik zou hebben gekozen als ik de vraag wel goed had gelezen, maar die knoop moet ik gelukkig niet meer doorhakken. Zelf volg ik het Eurovisie Songfestival niet zo heel fanatiek, maar zeker op Discord moet wel te vinden zijn dat ik fan ben van Barbara Pravi.

10. Wat is jouw ontdekking van het jaar? - Danny,
Dat we nog niet helemaal van Corona verlost zijn  ;D

Ik wist eigenlijk niet zo goed wat te antwoorden op deze vraag, maar toen kwam ik op deze en dat is toch ook wel echt zo. Toen in oktober zo goed als alle maatregelen verdwenen, dacht ik dat het einde in zicht was, maar helaas kwamen er eind oktober terug een hoop maatregelen.
Vroeg opstaan, stom  ::ohno::  Enkel Danny heeft deze vraag juist beantwoord (of gegokt :P )

11. Van wie of wat hing er vroeger een poster boven je bed? - Arno, D*N, Jacco en Lucy
Mezelf (weliswaar een foto met de familie erbij)  :-X

Tja, dit kan je moeilijk weten. Toch werd het wel een aantal keer juist geraden!  ::ok::  Verder heb ik niet echt iets met raceauto's, was ik als 4-jarig kind misschien nog een beetje te jong voor een poster van Junior Eurosong 2009 en zijn er toch nog 2 personen die iets in de variant van geen bij me hebben geplaatst.

12. Wat is jouw favoriete aankoop van 2021? -  D*N
Garmin Forerunner 55

Ik ga zoals ik eerder zei best vaak lopen en dus besloot ik een sporthorloge aan te schaffen om dit te vergemakkelijken en meer statistiekjes en informatie bij te kunnen houden. Als je weet dat ik ik af en toe ga lopen/tennissen, dan zou je dit nog wel bij mij kunnen plaatsen, maar verder heb ik dit volgens mij nergens vermeld.
Enkel D*N beantwoordde deze vraag goed. Voor de rest kom ik vaak nieuwe kleding en een goede powerbank tegen. Kleding laat ik nu nog betalen door mijn ouders en een goede powerbank heb ik eigenlijk al, maar niet zoveel nodig.

Wie ken ik het beste?
D*N, Molfreak Arno, monkeysuncle en Mrchipie: 6
B&W, Hulpdakdekker, putyourhansup, JaccoS en Sanmol: 5
Brtdm, Michael90 en Starlight: 4
Danny, Nieky, Robbieazerty, Brent, Daisy, De_witte, LdHmolletje, Lucy, Pac, Susdus: 3
Ricardo, Molduck, SpacyColours en Swifty: 2

Wie kent mij het beste?
D*N en Lucy: 7
SpacyColours: 6
Putyourhansup, Jacco, Starlight en mrchipie: 5
Molfreak Arno: 4
Nieky: 3
Dannyb1994: 2
« Laatst bewerkt op: 25-01-2022, 19:30:41 door Vermoljoen »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 12
« Reactie #214 Gepost op: 2-01-2023, 23:49:44 »
5. Welk land, waar ze nog nooit geweest zijn, zou uitermate geschikt zijn voor een nieuwe 'Wie is de Mol' serie en waarom? Canarische eilanden vanwege de mooie natuur en de leuke kleine dorpjes
Wow, dit zie ik nu pas  :o  Molduck heeft een voorspellende gave!
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::