Poll

Heb je interesse in deelname aan de forumquiz?

Ja zeker! Ik ga een de vragenlijst invullen en daarna deelnemen aan de quiz.
11 (37.9%)
Ik ga alleen de vragenlijst invullen, maar niet deelnemen aan de quiz.
9 (31%)
Nee ik doe niet mee
3 (10.3%)
Ik weet het nog niet
6 (20.7%)

Totaal aantal stemmen: 29

Poll gesloten: 5-12-2023, 23:26:04

Auteur Topic: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 14  (gelezen 6056 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 14
« Reactie #140 Gepost op: 15-01-2024, 11:18:12 »
Ik heb geen kinderen dus ben geen expert in vaderschap, maar mij lijkt het dat als je al probeert een goede vader te zijn (zoals je zegt), je er dan ook eentje bent. No matter wat er later gebeurt. Je doet sowieso je best voor je kind en je liefde voor Matteo straalt uit je berichten. Dan lijk je me toch een goede vader.  :)

En wist je van de musical door FB?

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 14
« Reactie #141 Gepost op: 15-01-2024, 11:20:58 »
Ik heb geen kinderen dus ben geen expert in vaderschap, maar mij lijkt het dat als je al probeert een goede vader te zijn (zoals je zegt), je er dan ook eentje bent. No matter wat er later gebeurt. Je doet sowieso je best voor je kind en je liefde voor Matteo straalt uit je berichten. Dan lijk je me toch een goede vader.  :)

En wist je van de musical door FB?

thanks :)

en yup, door FB
klaar voor de strijd

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 14
« Reactie #142 Gepost op: 15-01-2024, 13:40:06 »
1. Wat is jouw hoogtepunt van 2023?
De prachtige reis die ik heb gemaakt door de USA ::bravo::
Volgens mij heb ik dit hier, op Discord en op mijn socials wel gedeeld, maar ik ben dus een maand naar Amerika geweest. Een geweldige reis door California, Nevada, Utah en Arizona. Een hele dikke aanrader voor mensen die een avontuurlijke reis willen maken. ::bravo::

Aan de antwoorden te zien was dit vrij duidelijk, want Robbie, LdH, Wouter, Nieky, D*N, MV, Jacco, Hans én Frank hadden dit goed!


2. Welk muzieknummer brengt een herinnering uit 2023 naar boven en waarom?
Covers zijn zelden goed, maar deze blies mij absoluut weg. Deze bleef mij het beste bij dit jaar
Sommige mensen weten dat ik een groot fan ben van Beste Zangers. Dit nummer kwam en ik vond dit zo'n mooie cover toen ik hem hoorde. Verder kon ik eigenlijk ook geen ander nummer bedenken en daarom koos ik deze!

Deze was lastiger, want niemand had dit goed ::zwaai::


3. Wat is jouw forummoment van 2023?
Mijn deelname aan Wie is de Mol Online
Er waren natuurlijk sowieso weinig mensen hier dit antwoord konden geven, behalve Wouter die zijn Vlaamse woorden gebruikte natuurlijk. Maar na jarenlang lid zijn (eerst vooral lezen maar daarna ook veel meegedaan), mocht ik eindelijk meedoen aan WIDMO. En wat was het, ondanks het missen van de finale, geweldig!

Wouter, Nieky, Lucy, D*N, MV, Jacco, Hans en Frank hadden dit goed!


4. Stel dat D*N's talkshow zou terugkeren, welke forummer moet dan als eerste uitgenodigd worden en welke vraag zou je hem/haar/hun willen stellen?
Ik zou graag foxhunter zien in deze talkshow omdat hij altijd met de meeste wilde en gekke theorieën komt. Ik ben dus heel benieuwd hoe hij wie is de mol beleefd ::jaja::
Dit forum gebruik ik echt minder dan voorheen, maar soms lees ik nog wel door theorieën heen. Ik kan vooral genieten van de theorieën van Foxhunter die vaak (in mijn ogen) helemaal nergens op slaan maar wel leuk bedacht zijn. Foxhunter lijkt ook altijd te kiezen voor een mol die niemand verdenkt. Ik ben dus heel benieuwd hoe hij Wie is de Mol beleefd!

Niemand had dit goed, maar dat begrijp ik wel met alle antwoorden richting Robbie, Frank, Ricardo en MV. Dat zijn vragen die ik ook wel eens zou willen stellen!


5. Wat is jouw tv-moment van het jaar?
Walter en zijn dansende dames in B&B Vol Liefde
Ik wist echt geen goed antwoord, maar Walter bleef erg op mijn netvlies branden. Achteraf stonden er antwoorden bij van anderen die ik zelf ook beter vond dan mijn eigen antwoord. Maar mijn guilty pleasure is wel reality (liefdes)programma's.

De fluit en het rode scherm van de mol pasten absoluut bij mij, helaas heeft niemand dus mijn echte antwoord geraden ::rofl::


6. Wat is de meeste irritante TV spoiler waar je ooit tegenaan gelopen bent?
Ik kan eigenlijk geen spoiler herinneren gelukkig. Daar heb ik ook echt een hekel aan!
Ik kan het me gewoon niet herinneren. Nog steeds niet eigenlijk. Ik heb vast wel spoilers die ik erg vervelend vond, maar welke? Geen idee! ::schaam::

Maar nu ik alle antwoorden lees was de Klaas-hint wel heel irritant. Overigens was Frank de enige die het goed had!


7. Wat is jouw sportmoment van het jaar?

Vingegaard’s tijdrit tijdens de Tour de France
FE-NO-ME-NAAL. Dit was zo goed, zo'n krachtsverschil. Daar kan ik alleen maar respect voor hebben. Overigens kan ik Harrie Lavreysen op het EK dit weekend ook wel op het lijstje voor volgend jaar zetten.

Nieky en D*N hadden dit goed! Waarschijnlijk had Nieky ook het geluk mee dat veel mensen dit antwoord bij hem vonden passen ::rofl::


8. Wie is de leukste/grappigste/interessanste bekende persoon om te volgen op sociale media en waarom?
Pieter Valley (en Bram Krikke). Hele flauwe humor waar ik helemaal stuk om kan gaan  ;D ;D ;D
Ik volg weinig influencers of BN'ers maar deze twee laten mij altijd lachen met hun flauwe en herkenbare humor. Dikke aanrader om ze te volgen!

Alleen LdH had dit goed! ::bravo::


9. Wat is jouw ontdekking van het jaar?
Dat de eerste aflevering van een serie vaak 'pilot' heet, omdat het de eerste keer is dat de serie 'on air' is
Ik kwam dit ergens tegen en was helemaal verbaasd. Ik snapte al nooit waarom het pilot heette, maar dit maakt het zo duidelijk. Dat er een antwoord over Amerika tussen stond, maakte het wel lastiger voor iedereen...

Alleen Jacco had dit goed! ::bravo::


10. Wat is, volgens anderen, jouw beste eigenschap? En hoe komt deze eigenschap goed tot zijn recht?
Mensen zeggen vaak dat ik een groep altijd kan laten lachen
Sommige mensen kunnen dit beamen of tegenspreken, maar dit hoor ik best vaak. Ik hou van een grapje op zijn tijd en ik vind de sfeer belangrijk. Ik hoop altijd dat iedereen het naar zijn/haar/hen zin heeft.

D*N had dit als enige goed!


11. Wat is het leukste (nieuwe) kledingstuk dat je dit jaar hebt gekocht?
Nieuwe (sport)schoenen ::love::
Ik ben meestal vooral blij als ik nieuwe schoenen heb. Dit jaar heb ik weer een paar mooie sneakers en voetbalschoenen gekocht. Erg tevreden mee! ::bravo::

Nieky, D*N en Hans hadden dit allemaal goed ::love::


12. Wat hoop je over 12 maanden te hebben bereikt?

Ik zou het geweldig vinden om mijn eerste huis te kopen. Vroeger was dit normaal, nu is het een droom
Ik heb best veel dingen waar ik tevreden over ben, maar ik woon in een huurappartement. Daar is helemaal niets mis mee, maar ik zou wel graag zelf iets willen kopen. Tot op heden is dit, zoals iedereen wel weet waarschijnlijk, erg lastig. Dus de komende 12 maanden wil ik hier serieuzer werk van maken.

Niemand had dit goed, maar het was geweldig om te lezen dat mensen een nog meer afgetraind lichaam bij mij hadden neergezet ::rofl::


Spoiler: Wie kent mij het beste? (klik om te tonen/verbergen)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 14
« Reactie #143 Gepost op: 15-01-2024, 14:31:45 »
In verband met die pilot, ik vind hem leuk gevonden, maar weet niet of het klopt. Ik dacht zelf ook woordverklaringen geleerd te hebben op het internet die uiteindelijk ook verzonnen bleken te zijn, maar wel heel goed klonken. Dus ik werd sceptisch en zocht het op en vind eerder uitleg dat het komt van het Griekse woord pēdon, dat "oar" betekent, oftewel roeiriem.

Met een roeiriem stuur je de boot, net zoals een pilot ook de richting van een serie aanstuurt (om aan zenders tijdens de pitch te laten zien wat voor sfeer, wat voor stijl, wat voor verhaal je wil brengen etc). Maar hey, misschien is datgene wat ik net heb gevonden dan weer verzonnen. Maar het heet al Pilot voordat het überhaupt on air gaat, want de pilot wordt eerst aan verschillende zenders getoond om te kijken of iemand geïnteresseerd is. Zelfs de aflevering van een serie die niet opgepikt wordt en dus nooit on air komt heet pilot.

Sorry, ik wil niet je bubble bursten. Zoals ik al zei, heb ik zo ook dingen "ontdekt" die achteraf onzin bleken. Dat waren:
- De oorsprong van het gezegde 'Be there or be square.' Want als je er niet bij bent, you are not around... not a round, dus een square.
- De oorsprong van The Mall. Het is een plaats met veel winkels samen, dus je gaat niet naar één winkel, you go to them all... en als je dat uitspreekt klinkt het als "to the mall."

Die vond ik zo leuk... maar fake dus blijkbaar.

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 14
« Reactie #144 Gepost op: 15-01-2024, 14:53:54 »
In verband met die pilot, ik vind hem leuk gevonden, maar weet niet of het klopt. Ik dacht zelf ook woordverklaringen geleerd te hebben op het internet die uiteindelijk ook verzonnen bleken te zijn, maar wel heel goed klonken. Dus ik werd sceptisch en zocht het op en vind eerder uitleg dat het komt van het Griekse woord pēdon, dat "oar" betekent, oftewel roeiriem.

Met een roeiriem stuur je de boot, net zoals een pilot ook de richting van een serie aanstuurt (om aan zenders tijdens de pitch te laten zien wat voor sfeer, wat voor stijl, wat voor verhaal je wil brengen etc). Maar hey, misschien is datgene wat ik net heb gevonden dan weer verzonnen. Maar het heet al Pilot voordat het überhaupt on air gaat, want de pilot wordt eerst aan verschillende zenders getoond om te kijken of iemand geïnteresseerd is. Zelfs de aflevering van een serie die niet opgepikt wordt en dus nooit on air komt heet pilot.

Sorry, ik wil niet je bubble bursten. Zoals ik al zei, heb ik zo ook dingen "ontdekt" die achteraf onzin bleken. Dat waren:
- De oorsprong van het gezegde 'Be there or be square.' Want als je er niet bij bent, you are not around... not a round, dus een square.
- De oorsprong van The Mall. Het is een plaats met veel winkels samen, dus je gaat niet naar één winkel, you go to them all... en als je dat uitspreekt klinkt het als "to the mall."

Die vond ik zo leuk... maar fake dus blijkbaar.

Kan ik deze alvast als ontdekking van 2024 insturen? ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 14
« Reactie #145 Gepost op: 15-01-2024, 15:05:40 »
In verband met die pilot, ik vind hem leuk gevonden, maar weet niet of het klopt. Ik dacht zelf ook woordverklaringen geleerd te hebben op het internet die uiteindelijk ook verzonnen bleken te zijn, maar wel heel goed klonken. Dus ik werd sceptisch en zocht het op en vind eerder uitleg dat het komt van het Griekse woord pēdon, dat "oar" betekent, oftewel roeiriem.

Met een roeiriem stuur je de boot, net zoals een pilot ook de richting van een serie aanstuurt (om aan zenders tijdens de pitch te laten zien wat voor sfeer, wat voor stijl, wat voor verhaal je wil brengen etc). Maar hey, misschien is datgene wat ik net heb gevonden dan weer verzonnen. Maar het heet al Pilot voordat het überhaupt on air gaat, want de pilot wordt eerst aan verschillende zenders getoond om te kijken of iemand geïnteresseerd is. Zelfs de aflevering van een serie die niet opgepikt wordt en dus nooit on air komt heet pilot.

Sorry, ik wil niet je bubble bursten. Zoals ik al zei, heb ik zo ook dingen "ontdekt" die achteraf onzin bleken. Dat waren:
- De oorsprong van het gezegde 'Be there or be square.' Want als je er niet bij bent, you are not around... not a round, dus een square.
- De oorsprong van The Mall. Het is een plaats met veel winkels samen, dus je gaat niet naar één winkel, you go to them all... en als je dat uitspreekt klinkt het als "to the mall."

Die vond ik zo leuk... maar fake dus blijkbaar.
Toen ik dat antwoord las vond ik hem ook zoveel lijken op jouw voorbeelden dat ik ook meteen sceptisch was en het heb nagezocht, en toen kwam ik dit ook tegen! Het lijkt er een beetje op dat de exacte oorsprong onduidelijk is, maar deze verklaring is wel de meest waarschijnlijke. Sowieso heb je ook een "pilot study", en die term leek ook ouder te zijn dan een pilot aflevering.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 14
« Reactie #146 Gepost op: 15-01-2024, 15:52:44 »
1. Wat is jouw hoogtepunt van 2023?
Mijn vakantie natuurlijk, die was werkelijk onvergetelijk!
Ik vond het lastig om te bedenken hoe ik het neer zou gaan zetten... in de hoop om nog iemand om de tuin te kunnen leiden. Ik was dan ook met het antwoord New York, New York zeer blij dat die erbij stond... En ja, mijn vakantie naar New York was werkelijk onvergetelijk. Zoveel mooie dingen gezien en gedaan, en dat ondanks de overvloedige regen... Hopelijk binnen een paar jaar weer, aangezien er nog genoeg is dat we nog niet hebben gedaan.
Ik begrijp dan ook dat dat antwoord regelmatig bij mij is neergezet. Nieky natuurlijk niet! Ook Lucy en D*N hadden het goed. Overigens, Frank, ik ben nog nooit op Ameland geweest...

2. Welk muzieknummer brengt een herrinering uit 2023 naar boven
Empire State of Mind - Jay Z ft Alicia Keys - En waarom? Gewoon de mooiste en beste herinneringen van het jaar.
Hangt natuurlijk samen met mijn antwoord op vraag 1. Ik denk nog steeds dagelijks terug aan die superreis! Dus is het moderne 'volkslied' van New York een logische keuze!
Dit mocht volgens mij niemand fout hebben... Ook als je bijvoorbeeld naar mijn top2000-lijst kijkt... Nieky en Jacco, Goldband en Maan? Ik zou zelfs geen nummer van hen kunnen noemen... En Lucy, Numidia? Arcadia is een aardig nummer... maar niet om gecovered te worden... Kylie Minogue? Als ik eerlijk ben: ik kan me haar nummer Padam Pdam niet eens herinneren, D*N! Alice Cooper is ook niet echt mijn ding...


3. Wat is jouw forummoment van 2023?
De gezamenlijke zoektocht naar de mol. Ik was dit jaar minder online dan anders, maar dit stak er voor mij bovenuit.Die gezamenlijke zoektoch blijft leuk om te doen. Ik post in de topics niet heel veel, maar meelezen is al leuk! En ja, door de drukte op mijn werk en überhaupt minder tijd online ben ik ook hier wat minder!
Niet als laatste eindigen bij het RSC is ook zeker een logisch antwoord, gezien mijn muzieksmaak! Een tip van mijn kant: ik kijk geen Hunted... (ik geef het regelmatig een kans, maar het blijft op mij 'gemaakt' over komen...) Enkel Jacco had dit goed!

4. Stel dat D*N's talkshow zou terugkeren, welke forummer moet dan als eerste uitgenodigd worden en welke vraag zou je hem/haar/hun willen stellen?
Selmar. Eens kijken of D*N nog wat spannende ins en outs van Hunted kan lospeuteren.
Ja, ik weet dat ik daarnet gezegd heb dat ik niet naar Hunted kijk, maar ik vind het wel fantastisch dat Selmar hier regelmatig van zich laat horen! En daarom ben ik wel heel benieuwd wa t D*N nog uit hem zou kunnen trekken wat betreft Hunted!
Een feestje met Gig? lijkt me zeker gezellig! En met MV praten over die helden van Bassie en Adriaan? Ook super, want het zijn ook mijn kinderhelden. En D*N had ook van mij kunnen komen, aangezien ik ook benieuwd ben neer het vervolg van de forumsoap. Maar Frank, LdHmolletje en carnaval? Als er iets is wat ik hier in het Oosten verschrikkelijk vind is het wel carnaval! Blijkbaar heeft niemand dit dus juist geraden...

5. Wat is jouw tv-moment van het jaar?
Arcadia
Wat een sterke Nederlandse serie is Arcadia! Wat mij betreft de beste Nederlandse serie in een heleboel jaren. Ik heb iedere week aan de buis gekluisterd gezeten, en kan dan ook niet wachten op het vervolg (en hopelijk op de dvd's)
Nieky toch... Tattoo met Loreen? Doe maar niet, ik vind beide nummers waarmee Lorreen heeft gewonnen tot de slechtste winnende nummers van het ESC aller tijden behoren... Bestemming X heb ik veel over gehoord, maar tot heden nog steeds niet gezien. Moet natuurlijk wel eens gaan gebeuren (maar ja, dat zeg ik ook over Squid Games) Wielrennen had natuurlijk ook van mij kunnen komen, al weet ik niet of ik dat dan niet bij de sportvraag zou neerzetten. Goed geraden door Robbie, wouter, MV en Frank.

6. Wat is de meeste irritante TV spoiler waar je ooit tegenaan gelopen bent?
Eigenlijk zijn alle spoilers waarbij veel te veel wordt weggegeven over het vervolg van een programma irritant. Voor mij stak er niet echt eentje helemaal bovenuit.
Ik zou werkelijk geen spoiler kunnen bedenken die irritanter was als anderen... Ik had overigens niet aan sportspoilers gedacht, want dan had ik zomaar met een sportspoiler kunnen komen als antwoord... Vorig jaar tijdens de baseball play offs keek ik de wedstrijden de avond erna terug (soms 2 op een avoond), maar mijn zus zei me op een gegeven moment iets waardoor ik dus precies wist welke ploegen er gewonnen hadden...
Ik denk dat dit voor iedereen gokken was... Masterchef kijk ik overigens niet! De sportantwoorden hadden dan wel op me kunnen slaan. Wel knap geraden door Jacco

7. Wat is jouw sportmoment van het jaar?
Een (nogal natte) 1-7 nederlaag.
Ik had het idee dat niemand deze fout mocht hebben aangezien ik de uitslag letterlijk in mijn verslag van New York had gezet! Helaas verloren de Yankees van de Diamondbacks, maar dat mocht de pret echt niet drukken. Ook de overvloedige regenval kon de stemming niet bederven. Wat een sfeer, wat een stadion, wat een geschiedenis!
Zoals gezegd, dit had niemand fout hoeven te hebben... En ja, de Indy had zeker van mij kunnen komen, net als eigenlijk bijna alle antwoorden wel... Maar Viaplay? ik heb geen betaalde sportzenders... (in sommige gevallen toch wel helaas) Maar dat helemaal niemand dit antwoord goed had? Meer dan verrassend!

8. Wie is de leukste/grappigste/interessanste bekende persoon om te volgen
Geen
Ik kijk eigenlijk zelden tot nooit een vlog, of hoe al die dingen ook heten mogen. Het interesseert me gewoon heel weinig hoe iemand zijn ontbijt eet, of hoe iemand iets 'grappigs' doet... Ik moet ook toegeven dat ik heel wat namen die ertussen zaten heb moeten googelen... Robbie, wouter, Lucy, D*N, MV, Jacco en Hans hadden dit goed.


9. Wat is jouw ontdekking van het jaar?
Trading Cards
Een jaar of 30 geleden had ik een paar honderd CCG-cards van Star Trek, maar nadat nieuwe series niet zo leuk meer waren ben ik ermee gestopt. In Amerika heb ik voor de lol een doos met baseballcards gekocht, en tot mijn verrassing was dat echt een openbaring... Ook als je in de winkeltjes komt waar je ze kan kopen. Het is duidelijk voor jong en (echt) oud! Ondertussen heb ik online al wat meer aankopen gedaan (ook van de Nascar)!
De wc-borstels hadden ook van mij kunnen komen natuurlijk; al bedenk ik me nu pas dat dat werkelijk zo is! Blü Eyes had ik tot de quiz nog nooit van gehoord... De oorsprong van 'pilot' had ik een het verleden al eens gehoord. En ook dat Almaty niet de hoofdstad van Kazachstan is (is toch Astana/Nur-Sultan) Alleen goed geraden door Robbie,...

10. Wat is, volgens anderen, jouw beste eigenschap?
Betrouwbaar. Als ik tegen anderen iets zeg te doen, dan doe ik het ook.
Dat zegt men in ieder geval bij mij op mijn werk over mij...
Eens kijken wat anderen zeggen:
authentiek: ja, kan ik me wel in vinden... Je zult moeite hebben om nog iemand zoals mij te vinden...
goed op de hoogte: hmm, niet direct. Althans, het hangt helemaal van het onderwerp af of ik goed op de hoogte ben of niet.
empathische vermogen: tot zekere hoogte, men voelt zich wel vertrouwd bij mij, maar inleven kan soms best lastig zijn.
op tijd: deze had absoluut ook van mij kunnen komen. Ik moet wel zulke pech hebben wil ik niet ergens op tijd komen. Aan mensen die te laat komen heb ik dan ook en hekel...
Anderen laten lachen: nou nee, dat is niets voor mij...
positief: de laatste paar jaar zeker!

11. Wat is het leukste (nieuwe) kledingstuk dat je dit jaar hebt gekocht?
Een T-shirt met een afbeelding van de Daytona 500.
Gekocht bij de Walmart net buiten New York voor nog geen 10 Dollar! Ik had eventueel ook nog een mintgroene speciale New Yorkse Harry Potter-pet kunnen kiezen... Meer nieuwe bovenkleding heb ik volgens mij dit jaar niet gekocht... Ik bedoel, waarom kleding kopen als je nog goede kleding hebt?
Ahoy ben ik dit jaar niet geweest... En ja, kleding moet over het algemeen functioneel zijn! De hoody met Winnie the Pooh erop had ik zeker wel leuk gevonden, Nieky! Zeker gezien ik in New York de echte Pooh heb gezien! Bruine leren laarzen? Ik draag zelfs in de regen geen laarzen... Enkel Hans had dit maar juist. Valt me toch wel wat tegen, gezien ik in Amerika geweest ben, en groot Nascar-fan ben...

12. Wat hoop je over 12 maanden te hebben bereikt?
 Als mijn leven over 12 maanden nog zo is als hij nu is, ben ik al dik tevreden!
Op mijn rookallergie na loopt alles op dit moment op rolletjes. Als dat over 12 maanden nog zo is, ben ik gewoon een dik tevreden mens!
Een eerste eigen huis lijkt me zeker leuk, maar naast dat ik er het geld niet voor heb, zou ik ook niet weten waar ik dat huis zou willen hebben... Fitter worden mag natuurlijk altijd! En deze quiz winnen? Dat zal vrees ik nooit gaan gebeuren. Goed geraden door MV...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 14
« Reactie #147 Gepost op: 15-01-2024, 19:28:26 »
Ja dat van die baseball cards had ik volgens mij ook in je verslag teruggevonden.  ::jaja::

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 14
« Reactie #148 Gepost op: 15-01-2024, 22:42:38 »
Gefeliciteerd MV! ::feest::

Mooi om alle persoonlijke dingen hier te lezen van iedereen. ::bravo::

Nog even mijn toelichtingen.

1. Wat is jouw hoogtepunt van 2023?
Reizen naar Spanje
In het voorjaar met veertig leerlingen naar Valencia: dat was een zeer groot succes. Leuke groep, mooi weer, leuke medebegeleiders, fantastische stad, toffe activiteiten. En in de zomer met oud-studiegenoten van de lerarenopleiding een dikke week in een huis met zwembad in centraal Spanje. Ik denk dat dat de leukste reis was die ik ooit heb gemaakt: prachtige regio (stoere natuur en de historische steden Ávila, Salamanca, Toledo, Segovia), zwemmen in ons zwembad en in het meer, perfect reisgezelschap, lekker eten, aangenaam ritme van niet extreem vroeg opstaan maar wel op tijd genoeg om erop uit te trekken, goeie gemeenschappelijke playlists voor in de auto. ;D

2. Welk muzieknummer brengt een herinnering uit 2023 naar boven en waarom?
Aventura - Obsesión gooit me direct terug naar de zomervakantie.
Deze stond bijvoorbeeld in die afspeellijst en was uiteindelijk ook de tune voor het TikTok-filmpje dat een van m'n reisgenoten na afloop heeft gemaakt. ::tandpastasmiley::

3. Wat is jouw forummoment van 2023?
De finale van De Mol
Ik dacht eerst: niets want ik breng hier nog amper tijd door. Toen schoot me de finale te binnen, waar ik live in de Kinepolis in Antwerpen aanwezig was met medeforummers! En wandelend in die gangen ben ik nota bene te zien in de aflevering. Dus allemaal leuk en zo, tot ik hier de andere antwoorden las: NATUURLIJK, DE SPELLETJESWEEK. Dat was zó tof! Dus ook ik was die optie straal vergeten woeps.

4. Stel dat D*N's talkshow zou terugkeren, welke forummer moet dan als eerste uitgenodigd worden en welke vraag zou je hem/haar/hun willen stellen?
grasisgroen: ik wil met jou naar een feestje, samen kletsen en dansen en zingen! Ga je mee?
Ik wil GIG gewoon heel graag eens ontmoeten, wij zouden volgens mij echt een toptijd hebben samen. ::love::
En hallo, dan ook direct de mysterieuze trialk erbij! :o

5. Wat is jouw tv-moment van het jaar?
Tjitske dirigeert de Sabeldans
Ik heb aan één stuk door gelachen, het is blijkbaar zelfs een hit geworden op TikTok. Als ik het nu terugzie, moet ik nog steeds hardop grinniken.

6. Wat is de meeste irritante TV spoiler waar je ooit tegenaan gelopen bent?
De Klaashint: in een vroeg stadium al een smet op een seizoen widm.
De priesterhint had ik destijds gelukkig niet meegekregen, tot op een of twee afleveringen voor de finale. Gelukkig maar, want dat was een topseizoen, seizoen 13. Dus dan maar voor de Klaashint gegaan, die ik wel direct in aflevering 2 al meekreeg toen hij werd opgepikt.

7. Wat is jouw sportmoment van het jaar?
Kletteren maar dan zonder wijnplateau
Op de Calmont Klettersteig waar enkele jaren geleden de kandidaten van De Mol hun afdaling maakten met netjes gevulde wijnglazen! Echt een aanrader, zeer mooie en spectaculaire wandeling. ::jaja::

8. Wie is de leukste/grappigste/interessantste bekende persoon om te volgen op sociale media en waarom?
Merijn Scholten, hij heeft hilarische typetjes
Ja, wat ik zeg. Hij is enorm grappig. :D

9. Wat is jouw ontdekking van het jaar?
Hoezeer ik kan genieten van groen in en buiten huis
Ik word daar echt vrolijk van en m'n planten doen het steeds beter!

10. Wat is, volgens anderen, jouw beste eigenschap? En hoe komt deze eigenschap goed tot zijn recht?
Ik ben sympathiek, wat in m'n werk met veel sociale contacten goed van pas komt.
Een leraar moet een vriendelijke mens zijn. :-*

11. Wat is het leukste (nieuwe) kledingstuk dat je dit jaar hebt gekocht?
Van die dikke wollen sokken voor in huis
Zeer comfortabel: beweeglijk én warm. ::trots::

12. Wat hoop je over 12 maanden te hebben bereikt?
Wat meer rust, ondanks de fomo. En een tweepersoonsbed en kleerkast in m'n slaapkamer
Ik heb ontdekt (oh, dat was dus ook een ontdekking-van-het-jaar!) dat ik stiekem best wel last kan hebben van fomo. Ik zeg niet snel nee tegen feestjes of avondjes uit of weekendjes weg, wat superleuk is allemaal, maar ook voor vermoeidheid kan zorgen. Dus ik moet dat leren doseren en meer rust opzoeken. En praktisch dus nog wat meubels voor de bovenverdieping. ;)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 14
« Reactie #149 Gepost op: 15-01-2024, 23:30:41 »
Dank Daisy voor de organisatie ::bravo:: Ik vul elk jaar trouw mijn lijstje in, ik vind het een mooie traditie. Maar ik snap het ook heel goed dat veel mensen moesten gokken bij mijn antwoorden: zoveel post ik niet buiten het WIDM-board. Ik heb geprobeerd genoeg raadbare antwoorden te geven, maar sommige vragen (wat is je favoriete kledingstuk, etc.) zijn te algemeen en ik heb weinig foto's van mijn achterwerk online gepost. (Ik vond het wel een woord voor mij, plus ik ben fan van vogels, dus zo had je het moeten raden.) Bij een volgende editie hoeven van mij de 'filosofische' vragen niet weg, maar op de één of andere manier moet het wel raadbaar blijven. Ik weet zelf gewoon heel weinig over jullie privélevens, dus ik doe bijna nooit mee, maar daarom vind ik deze quiz ook zo leuk :D

Hier zijn mijn antwoorden ::bravo::
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
...óf niet!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 14
« Reactie #150 Gepost op: 16-01-2024, 01:07:14 »
Gefeliciteerd Mollenvanger! ::bravo::

Content met wederom een tweede plek, zeker in de korte tijd dat ik het heb ingevuld :).

Ik moest echt enorm lachen toen Molduck dat instuurde. Ik dacht, hoe veel mensen gaan daar de fout in.
::rofl:: Dit soort dingen voel ik mij dan niet slecht over dat ik die verkeerd invul!


5 "Tóm!"
Ik ben benieuwd of D*N deze goed heeft omdat ie iets op Discord heeft gevonden, of dat het puur geluk was. (Ja ik ben zelfs gaan zoeken daar, want ik had het vermoeden dat ik ergens iets hierover had gezegd, maar ik kon niets op het forum vinden, en het was idd daar).
Puur geluk, ik zat echt alleen maar te denken van wie de F is Tóm?!
Ervanuit gegaan dat het een sportman zou zijn ofzo dus daarom maar bij jou geplaatst in de trant van, dat zou kunnen ???

Ik weet nog steeds niet zeker wie Tóm is trouwens ::nieuwsgierig::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 14
« Reactie #151 Gepost op: 16-01-2024, 01:12:09 »
Kylie Minogue? Als ik eerlijk ben: ik kan me haar nummer Padam Pdam niet eens herinneren, D*N!
Ik dacht blonde vrouw en LdHmolletje, 1+1=2  ::hypocriet::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 14
« Reactie #152 Gepost op: 16-01-2024, 02:58:35 »
Mijn antwoorden:

1. Wat is jouw hoogtepunt van 2023?
Een vast contract krijgen op werk en een grote persoonlijke overwinning

Ik heb een vast contract gekregen vanaf april dit jaar en dat was toch wel een speciaal momentje ;D. De grote overwinning was de Vierdaagse van Nijmegen. Die heb ik al in meerdere andere antwoorden genoemd verderop. Eigenlijk had het jaar sowieso heel veel hoogtepunten met de alle vakanties, uitjes, fijne meetings, maar je moet toch iets kiezen.

Verder zijn de concerten wel eens aan mij gekoppeld wat ik wel snap en de grenzen aanvoelen, wat ik ook wel snap zeker gezien ik ergens in het begin van het jaar tegen overspannen aan zat en toen zelf duidelijk een signaal heb afgegeven naar mijn werkgever dat het niet goed ging en daardoor compleet uitvallen heb kunnen voorkomen. Moet wel toegeven dat het nog steeds beter kan want in december zat ik, voornamelijk door de spelletjes, wel weer iets over grens heen.


Andere hoogtepunten nog:

Mijn eerste auto gekocht  ::love::, Reis Turkije (foto), Armenië & Moldavië & Pairi Daiza

2. Welk muzieknummer brengt een herinnering uit 2023 naar boven en waarom?
Spongebob Squarepants- Chop to the top: Dit was het eerste nummer wat random aansprong toen ik mijn muziek voor het eerst aanzette tijdens de Vierdaagse, echt het perfecte nummer voor dat moment.

Heeft bijna iedereen goed gedaan. Is via meerdere kanalen wel benoemd door mij dat ik de Vierdaagse voor het eerst heb gelopen (en uitgelopen ;D)


3. Wat is jouw forummoment van 2023?
De spelletjesweek

Een week lang spelletjes spelen met mijn favoriete spelletjesfanaten en mrchipie (grapje hoor :-*). Soms met de verkeerde omschrijving maar dat rekenen we goed. Ik zie ook dat de finale van de mol bij mij geplaatst is, wat ik ook snap gezien we daar ook live bij waren in Kinepolis en dat zeker ook een hoogtepuntje was.




4. Stel dat D*N's talkshow zou terugkeren, welke forummer moet dan als eerste uitgenodigd worden en welke vraag zou je hem/haar/hun willen stellen?
Spacycolours: Is toondoofheid erfelijk of is het ergens in je opvoeding verkeerd gegaan?

Ja uhm niet echt een hele duidelijke. Maar Spacycolours zou ik sowieso wel uitnodigen want daar ga je sowieso wel een interessant gesprek mee krijgen ::love::. Alleen MollenvangR had dit goed. Zie veel Joeri aan mij gekoppeld waarschijnlijk omdat ik zelf een widm podcast heb gedaan.

5. Wat is jouw tv-moment van het jaar?
De mol krijgt een rood scherm

Sowieso is de mol één van de weinige series waar ik echt elke week naar uit kijk, wat echt bijzonder is de laatste tijd. Dat de mol een rood scherm kreeg heeft zoveel discussies en leuke momenten opgeleverd dat het echt wel het tv moment van het jaar was voor mij. Best een paar keer goed gegaan! Grootste misser hier gaat naar Wouter die het rode scherm en de teleurstelling daarvan aan mij had gekoppeld, oftewel precies het tegenovergestelde! (en iets wat wel op het forum te vinden is dat ik het juist niet teleurstellend vond ;))

6. Wat is de meeste irritante TV spoiler waar je ooit tegenaan gelopen bent?
Expeditie Robinson had altijd heel veel irritante spoilers in hun promo’s (nog steeds volgens mij)

Ik ben op het forum gekomen door Expeditie Robinson maar tegenwoordig kijk ik het niet meer want ondertussen vind ik wel meer dan alleen de spoilers daar irritant ;D.
Lekker bezig LdHmolletje! Ben vaak aan de Klaas-hint gekoppeld, maar die verwarring snap ik. Ik vind namelijk Klaas als mol niet zo leuk, nog minder dan de hint zelf.

7.  Wat is jouw sportmoment van het jaar?
200km lopen in vier dagen

Inkoppertje want dat is opnieuw de Nijmeegse Vierdaagse. Hoewel ik wel vaker dit jaar de vraag heb gehad hoeveel dagen de Vierdaagse ook alweer is. Dat is er misschien ook fout gegaan bij een paar van jullie die het niet hadden  ::rofl::.

8.  Wie is de leukste/grappigste/interessantste bekende persoon om te volgen op sociale media en waarom?
Ik ben nauwelijks meer actief op sociale media. Op YouTube volg ik wel iemand die bekend is in die specifieke community die ik heel tof vind om te volgen: DeLadysigner. Bekende Nederlandse Planet Zoo speler die echt fantastische dingen maakt en daarnaast echt een feelgood vibe geeft in haar videos.

Ik ben helemaal into Planet Zoo, de opvolger van Zoo Tycoon waarbij je een eigen dierentuin bouwt op de computer. En daar kijk ik dus ook wel eens filmpjes over. Voornamelijk de Discord mensen konden deze wel makkelijk weten omdat je op Discord kan zien wanneer ik aan het spelen ben  ;D.

9. Wat is jouw ontdekking van het jaar?
Ik heb vooral weer veel over mezelf ontdekt qua professionele en persoonlijke groei waar ik de laatste tijd ook vaker bij stil sta. Oh, en massages zijn het geld echt waard.

Ik deed wel eerder eens een massage op een speciaal moment maar dit jaar ben ik echt met meer structurele massages (ook voor ontspanning tegen werkdruk en stress) en het is inderdaad echt het geld waard. Daarnaast is de professionele en persoonlijke groei voor mij gewoon erg belangrijk. Ik merk op mijn werk dat ik ook echt gegroeid ben in mijn rol van iemand die helemaal geen ervaring had met deze specifieke doelgroep, naar de specialist op werk waar mensen naartoe gaan als ze vragen hebben. En die credits geef ik mezelf de laatste tijd ook iets meer, wat gewoon mag ::trots::.

Niemand deed dit goed! Lastige vraag denk ik.

10. Wat is, volgens anderen, jouw beste eigenschap? En hoe komt deze eigenschap goed tot zijn recht?
Mensen vinden mij altijd heel authentiek. Dat heb ik uiteindelijk ook omarmd door steeds meer mezelf te zijn en minder schaamte te hebben. De eigenschap komt vooral goed tot zijn recht als ik creatief moet worden of moet improviseren.

Tsja lastige vraag ook weer. Goed luisteren & empathisch zijn ook zeker dingen die bij mij passen maar uiteindelijk was authentiek voor mij de eigenschap die ik het meest als compliment heb opgevat van anderen. Ik snap ook heel goed dat het antwoord van Hans heel vaak aan mij is gekoppeld gezien mijn sociale werk.

11. Wat is het leukste (nieuwe) kledingstuk dat je dit jaar hebt gekocht?
Een perfect donkergroen geruit setje. De broek met strakke pijpen en echt perfect aangesloten op mijn lichaam en het jasje met een bijzondere overslag. Absoluut het geld waard.

Goed verhaal, heb ik namelijk gekocht voor de bruiloft van mijn zusje. Die eerst in de zomer zou trouwen maar toen opeens zei van: ik ga over twee weken trouwen, be there! Complete paniek. Uiteindelijk is mijn pakketje met deze outfit aangekomen op de dag van de bruiloft (oftewel, te laat). Maar nog steeds blij met de aankoop en ik draag deze outfit nu gewoon bij andere fancy momenten.

Wouter en MollenvangR (stalker!) hadden het goed. Veel mensen die de roze truien aan mij koppelen (stereotype!). Die heb ik ook wel hoor, maar ik koop over het algemeen wel eens per jaar een iets meer fancy outfit dan een standaard trui.



12. Wat hoop je over 12 maanden te hebben bereikt?
Ik weet het eerlijk gezegd nog niet, ik denk dat ik wat nieuwe doelen voor mezelf ga stellen begin januari. Mogelijk doorpakken met een nieuwe taal leren, een nieuw sportief doel of iets heel nieuws. Kan ik hier later op terug komen?

Het hoeft voor mij altijd ook niet precies met het nieuwe jaar te zijn dat er goede voornemens komen. Ik zie het sowieso als een proces maar het begin is er ondertussen. Jesper en ik hebben een badenkaart gekocht bij het zwembad om wat meer te gaan sporten samen en te werken aan een gezondere leefstijl. Ook al een nieuwe regel voor mezelf opgesteld om niet met meerdere spellen tegelijk mee te doen (jaja ik begin al te trillen bij de gedachte). Zijn nog wel wat andere dingen waar ik nog geen beslissing over heb genomen, maar dat komt allemaal wel!

Ook door niemand goed gedaan, veel mensen dachten dat ik gewoon deze quiz wou winnen maar meedoen is belangrijker dan winnen!

Spoiler: Wie kent mij het beste (klik om te tonen/verbergen)

Spoiler: Wie ken ik het beste (klik om te tonen/verbergen)

 ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 14
« Reactie #153 Gepost op: 16-01-2024, 11:10:13 »
Ik dacht blonde vrouw en LdHmolletje, 1+1=2  ::hypocriet::
tip vn mijn kant: ik val net wat meer op vrouwen met (natuurlijk) rood/rossig haar! ::jaja::

Overigens had ik wel gedacht dat mensen mijn aan de 'baan'-antwoorden bij vraag 1 zouden koppelen, gezien ik sinds 1 mei officieel in dienst ben bij Het Goed! Maar blijkbaar kent men mij dusdanig dat ik (bijna) altijd (net als Daisy) een vakantie-antwoord geef...
« Laatst bewerkt op: 16-01-2024, 11:14:25 door LdHmolletje »
Ich bin ein Bärliner!

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 14
« Reactie #154 Gepost op: 16-01-2024, 11:48:33 »
@Hans:  ::bravo::  ::love:: maar nu kan ik alleen nog maar tegenvallen   :-\\

@D*N: wat een goed trouwpak!

En sowieso erg leuk om dit allemaal van iedereen te lezen  ::bravo::

Wie weet doe ik of doen wij volgende keer weer mee  ::regenboog::
...maar soms even niet :)

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 14
« Reactie #155 Gepost op: 16-01-2024, 16:42:44 »
Ik heb denk ik nog nooit zo slecht gescoord op jouw antwoorden Den ::rofl::

Ik heb ook compleet over Planet Zoo heen gelezen trouwens. Dat had ik wel geweten. En zoals ik al zei had ik 200km lopen in vier dagen totaal niet aan de Vierdaagse gekoppeld ::schaam::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 14
« Reactie #156 Gepost op: 16-01-2024, 21:51:25 »
Ben nog steeds benieuwd hoe D*N mijn antwoord bij vraag 5 geraden heeft (of gewoon gegokt).

En dat Mitch z'n ontdekking niet waar is is wel een teleurstelling zeg. :(

@LDH eerlijk gezegd had ik bij jouw sportantwoord geen idee waar je het over had. Maar stom van mij achteraf heel makkelijk  :-[

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 14
« Reactie #157 Gepost op: 16-01-2024, 22:32:51 »
Puur geluk, ik zat echt alleen maar te denken van wie de F is Tóm?!
Ervanuit gegaan dat het een sportman zou zijn ofzo dus daarom maar bij jou geplaatst in de trant van, dat zou kunnen ???

Ik weet nog steeds niet zeker wie Tóm is trouwens ::nieuwsgierig::

^Daisy ;)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 14
« Reactie #158 Gepost op: 17-01-2024, 07:18:07 »
Ow oeps. ::schaam::

En voor jou ook want ik heb het inmiddels uitgelegd in dit topic ;)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 14
« Reactie #159 Gepost op: 17-01-2024, 11:51:26 »
Owh ja ik had niet genoeg doorgelezen, the circle dus  ;D. Dat seizoen heb ik nog niet gezien dus ik dacht dus aan een sporter  ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human