Dan is het eindelijk de beurt aan Democratische Republiek Congo
veel beter dan dat andere Congo als je het mij vraagt om zijn punten uit te delen.
We moeten helaas met een vervelende mededeling beginnen. We zijn nog haastig op zoek naar een geschikte puntenuitdeler die ons in het Nederlands de punten namens de DRC kan uitdelen. Want laten we eerlijk zijn, die punten in een andere taal, daar zit toch niemand op te wachten?
Als er nou toch maar ook iemand was die afkomstig is uit Congo en vloeiend Nederlands spreekt...
Nouja, tot die tijd delen we maar alvast een voorproefje van de kanshebbers met het commentaar.
De top 12- op volgorde van cijfer en beurtvolgorde:
Uruguay- 9 Moest even wennen, maar het wordt steeds beter. Audiobewerking is enerzijds afleidend, maar anderzijds ook wel weer leuk.
Haïti- 9 Uitstekende inzending. Blijft lekker in mijn hoofd plakken.
Myanmar- 8,5 Ik weet niet precies waarom, maar ik kreeg een beetje kippenvel. Krachtig in eenvoud!
Montenegro- 8,5 Fijne stijl, ik mis alleen een beetje de climax. (in de muziek, video was al meer dan genoeg)
Ierland- 8,5 Bandnaam komt me bekend voor, maar geen idee waar ik ze van ken. Zeker wel een fijn nummer dit.
Verenigd Koninkrijk- 8 Klinkt wel meteen goed. Maarja, ook te verwachten als UK zijnde tussen deze mengelmoes van deelnemers. Orkest op achtergrond hou ik van. Maar wel iets te lang doorkabbelend.
Guatamala- 8 Beetje duister kan ik wel waarderen. Ik weet niet echt wat ik ervan vind, maar op zich wel een goede inzending.
Duitlsand- 8 Gebeurt niet vaak dat ik een Duits nummer of artiest helemaal niet ken. Dus knappe vondst, goed nummer.
Nigeria- 8 Ik dacht al, ik herken deze naam. Maar ik herken het nummer ook. Wel een goed nummer hoor.
Salomonseilanden- 8 Positief verrast. Fijne dramatiek en dynamiek in het nummer. Wel wat lang.
Italië- 8 Precies wat je van Italië mag verwachten, gewoon een goed nummer. Maar niet ultraspeciaal.
Oezbekistan- 8 Niet helemaal mijn stijl, maar het nummer zit wel goed in elkaar.
De exacte punten volgen binnenkort...