Auteur Topic: [BBUS22] De biechten  (gelezen 280 keer)

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
[BBUS22] De biechten
« Gepost op: 27-11-2022, 21:00:17 »
Gelieve niet te posten voor ik alles hier achter elkaar gezet heb!

We beginnen de biechten met de trouwste biechter van het hele spel ::bravo::

Biecht Jacco - Aflevering 0

Hallo!

Wat is dit een comfortabele stoel zeg, hier kan ik wel lang in zitten. Dat zal ik ook doen, want ik heb al een hoop te vertellen. ;D

Dus nogmaals hallo lieve lezers. Ik ben Jacco en ik ben een van de tien deelnemers van Big Brother Online 2022. Als jullie dit lezen weten jullie precies tot hoever ik het heb geschopt, ik ben super benieuwd. Ik weet echt niet wat ik kan verwachten. Op The Circle na heb ik namelijk nog nooit zo'n gespeeld met complotjes en dat soort zaken. Daarom wil ik wel zo goed mogelijk voorbereid zijn natuurlijk, hey wat toevallig, daar wilde ik net wat over zeggen...

De Voorbereiding
Ik heb nog nooit Big Brother gezien, dus ik weet niet zoveel van het spel. Het is denk ik wel handig om te weten hoe je het spel speelt, hoe je het beste iemand eruit kan werken, waar je op moet letten. Daarom ben ik een BBUS seizoen gaan kijken. Ik zocht op wat een leuke editie is om te kijken en ik zag een aantal keer seizoen 17 voorbij komen. De inschrijvingen van dit spel zijn geopend op 17 augustus, ik ben jarig op 17 augustus, ik ben begonnen met WidM kijken bij seizoen 17 (zonder dat seizoen was ik misschien nooit fan geweest en was ik daarom ook nooit op dit forum gekomen, dan had ik dit dus ook niet geschreven). Alles wijst er dus op dat ik seizoen 17 van Big Brother US moet gaan kijken. Ik ben nu, zondag 11 september,  op de helft en ik vind het ontzettend leuk om te kijken. In de eerste aflevering kwam Da'vonne mij heel bekend voor, waar ken ik haar toch van?

Hoi Brent als je dit leest ::zwaai:: Ik gok dat je aan het scrollen was en ineens dit gifje zag

Het is een goede keuze geweest om dit te gaan kijken, want ik heb er al best veel van geleerd. Je hebt een term genaamd 'pawn', ik weet nu precies wat dat is en 'PAWNS ALWAYS GO HOME!!!' dus ik moet daarmee voorzichtig zijn. Ook moet je het spel niet 'overplayen' zoals Audrey deed. Ik weet nu dat je een mogelijk slachtoffer niet altijd moet nomineren, want je kan die persoon soms ook als replacement nominee doen na de veto competitie.

Inschrijving
Ik heb mij ingeschreven omdat ik dit schooljaar examen moet doen, dan kan ik wat minder online zijn (denk ik) en daarom wilde ik nog graag aan een groot forumspel meedoen. Sowieso leek het mij leuk om aan Big Brother mee te doen, omdat ik graag eens meedoe aan zo'n complottenspel. Muziek is het thema, maar mijn muziekkennis is helaas niet super goed. Wel heb ik een goede muzieksmaak, al zeg ik het zelf ::hypocriet:: En ik luister graag naar muziek, dus het thema past op zich prima bij mij.

De Kandidaten
Gisteravond zijn de kandidaten bekend gemaakt, altijd een spannend moment. Laat ik ze allemaal maar eens langsgaan:
wouterv - Toen ik zijn naam zag dacht ik 'oh die kan ik wel aan', maar toen dacht ik 'oh nee misschien toch niet'. Hij is namelijk best wel een underdog terwijl hij in eerdere spellen heel goed heeft gepresteerd. Omdat hij geen Discord heeft zal zijn sociale spel misschien iets minder zijn, maar daarom hij is ook niet zo snel een target.
Whatthefrank! - Een super gezellig mens maar ook een super gevaarlijk mens. Als ik iets heb geleerd uit zijn biechten van zijn vorige spellen is dat hij iedereen naait. Doodeng. Hij weet ook dat ik dat weet dus misschien wilt hij mij er wel snel uit hebben. Daarom ga ik gezellig met hem kletsen zodat ik toch nog een toegevoegde waarde voor hem heb.
MitchK - Ik kan hem echt totaal niet inschatten. Ik weet niet hoe goed hij in dit soort spellen is en ik weet ook niet hoe goed zijn muziekkennis is. Wel weet ik dat het een sociaal dier is, dus ik zie hem dit spel wel winnen eigenlijk.
Insanis - Zoooo leuk dat hun meedoet. In de WidM-server is Insanis heel gezellig en ik ben heel benieuwd hoe hun het gaat spelen.
mrchipie - Chipieeee! Het eerste waar ik aan dacht is dat hij mij in The Circle GENAAID heeft wat mij misschien zelfs de winst heeft gekost. Ik vertrouw hem dus niet 100%, maar ik wil misschien wel een nepbondje met hem nemen. In ieder geval zodat we een stem aan onze kant hebben.
Ricardo - Ook super leuk dat hij meedoet. Ik denk dat hij de opdrachten super goed gaat doen en hij is sociaal ook nog eens goed. Dit is dus zeker een grote concurrent.
JaccoS - Winnaar van Big Brother US Online 2022 ::feest::
PieterBasje - Ik ken hem al wel en hij is heel aardig, en natuurlijk minderjarig, net als ik. Ik zie hem ook wel ver komen.
Bjorrn - Ook iemand voor wie ik erg bang ben. Van alle deelnemers ken ik hem het minst goed, maar hij heeft wel goede resultaten gehaald. Dit is echt een hele goede concurrent.
B&W - Hij werd 2de bij Survivor en hij weet ook veel van muziek, nóg een goede concurrent. Ik zie hem ook heel erg ver komen.

Bondjes
Ik heb bij The Circle geleerd dat het erg handig is om iedereen van te voren te spreken, want in de beginfase spelen mensen liever iemand eruit die ze nog nooit hebben gesproken. Dus ik heb iedereen een berichtje gestuurd (of ze hadden mij al een bericht gestuurd). De ene reageerde enthousiaster dan de ander. Ik heb het idee dat Mitch niet doorheeft dat het spel al begonnen is, want hij reageerde alleen met een lach-emoji op mijn bericht, wat logisch is als je mijn bericht niet begrijpt. Hij heeft ook nog niks in een topic gezegd.
Mrchipie heeft mij wat over het spel verteld:

Maar ik wist hier dus al wat een pawn was ::heks:: De eerste leugen van het spel is een feit. Ik ga tegen niemand wat zeggen over het feit dat ik BBUS heb gezien zodat mensen hopelijk mensen dat ik er niks van begrijp en dat ik geen concurrent ben.

Ook heb ik heel veel met PB gepraat...

En ik heb nu een bondje! ::love:: Als je dit leest PieterBasje, ik ben niet van plan je te naaien. Mocht dat toch zijn gebeurd had ik daar vast een goede reden voor. Ik heb zin om met jou dit spel te spelen ::bravo::
PB zegt dat hij Insanis een beetje kan beheersen en ik kan dat denk ik wel met mrchipie, dus dan hebben we al 4 stemmen aan onze kant. ::cheerleader::

Tactiek
Muziekkennis is niet mijn sterkste kan, ik zou niet de leden van Queen kunnen opnoemen of een liedje van die Antoon die helemaal hip is tegenwoordig kunnen opnoemen (misschien wel eentje, maar in ieder geval niet twee). Ik heb wel accordeon gespeeld dus ik kan wel noten lezen, maar van de HOH competities verwacht ik dus niet zoveel goede resultaten aan mijn kant. De POV zou beter moeten gaan, maar ik weet niet wat voor opdrachten ik daar kan verwachten.
Op zich is het niet erg als ik de eerste HOH verlies, die wil ik helemaal niet winnen. Dan ben je denk ik meteen een target en krijg je veel aandacht. Ik ga beginnen als een meelopertje. Ik heb dus iedereen een berichtje gestuurd zodat ik hopelijk daarmee wat stemmen win en ik ga gewoon gezellig zijn. In het begin in ieder geval, ik kan best mensen een mes in de rug steken ::pinokkio::

Ik heb er SUPER veel zin in. Ik heb zin om chagrijnig door de regen naar school te fietsen en om dan weer vrolijk te worden door aan Big Brother te denken. Ik heb zin om iemand keihard uit het spel te werken. Ik heb zin in de spanning van de stemmingen. Ik heb zin om met veel mensen te kletsen.

 ::hyper:: ::hyper:: ::hyper:: ::hyper:: ::hyper:: ::hyper:: Morgen gaat het écht beginnen!

Om in het muziekthema te blijven sluit ik de biecht af met een liedje. Deze krijg ik net in shuffle en is wel toepasselijk:

Hopelijk is dit spel een bon voyage voor mij ::tandpastasmiley::

Tot later! ::bravo::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [BBUS22] De biechten
« Reactie #1 Gepost op: 27-11-2022, 21:00:28 »
En daar hebben we ook Frank!

Oke, toegegeven, ik wist niet zeker of ik me in zou schrijven voor Big Brother. Ik ben geen muziekkenner, ofja wel een fanaat, maar ik weet dat er grotere kenners dan ik zijn. Het concept van BB ken ik ook niet echt.. Ik kom net uit een periode van Z4P en WIDMO, zou ik het niet eventjes 1 keertje rustig aan kunnen doen? Kan ik niet 1 keertje de spelletjes even links laten liggen? Kan ik me 1 keertje afzijdig houden van mijn fanatisme? NEE!  ;D

Oh dear, waar ben ik nou weer aan begonnen.. Zoals ik al zei, ben ik totaal niet bekend met BB maar ik dacht nouja, een nieuwe uitdaging, altijd leuk toch? Vlak voordat de namen bekend worden gemaakt kunnen we lezen dat iedereen mee mag doen aan dit seizoen en dat we met zijn tienen zullen gaan spelen. Heel leuk hoor, maar ik heb geen idee wie er allemaal mee zullen doen. Inmiddels heb ik wellicht al wat vijanden opgebouwd, dus vrezen doe ik eigenlijk sowieso wel een beetje, wie er ook meedoen  ::)

Dan worden de kandidaten door Lucy 1 voor 1 bekend gemaakt. Goed als ik ben kan ik het toch niet laten om iedereen even in volgorde van bekendmaking te noemen en toch alvast een verhaaltje erbij te typen wat hopelijk een vleugje positiviteit heeft!

Wouterv
Eigenlijk begint dit al niet lekker, oeps. Dit is nou net iemand die het zomaar wel eens op mij gemunt zou kunnen hebben. Wouter en ik hebben samen in Z4P gezeten Wouter lag daar helaas best snel uit (waar ik een redelijke rol in heb gespeeld). Zou hij het me al vergeven hebben of wilt hij zich nu revancheren op mij en mij eruit gooien? Ik ken hem niet zo goed, als hij er langer in blijft wil ik de tijd zeker gebruiken om lekker te socializen met hem. Hij heeft me vrij vroeg een PB gestuurd om me succes te wensen en dat vind ik heel lief!  ::bravo::

MitchK
Fun fact, wisten jullie dat er een GIFje op Discord bestaat waarin Mitch en ik te zien zijn in de kroeg? Monkeysuncle heeft hier volgensmij ooit naar gerefereerd en ik vind hem echt fantastisch. Ja Mitch, wat kan ik over hem zeggen? Samen met hem de Z4P finale gehaald en ook in de Discord servers heb ik altijd fijn contact met hem. Is wel iemand waarvan ik weet dat hij spelletjes kan spelen en zeker iemand om in de gaten te houden. Ik ben blij om weer met Mitch in een spel te zitten!

Insanis
Jaaa Robin, leuk!  ::bravo:: Ken ik sinds kort via Discord en komt net om het hoekje kijken op RN, heel leuk om dit gelijk terug te zien in een forumspel. Heeft wat mij betreft dan ook wel een gunfactor. Ik ben heel benieuwd gezien dit voor de meeste personen een beetje een grijs gebied zal zijn. Hoe zal Robin zich gedragen in een forumspel? Ik heb werkelijk geen idee, maar ik ben blij verrast met de deelname!

Mrchipie
Als Mrchipie meedoet dan weet je gewoon dat er altijd iets zal gebeuren. Wat dat betreft zal dit spel dan ook zeker niet saai worden. Heb ik niet per se vaak gesproken, is voor mij ook lastig in te schatten hoe Chip zich zal vestigen in deze groep. Heeft mij ook een PB gestuurd om succes te wensen en dat waardeer ik ook echt!

Ricardo
Weer een naam waar ik blij van word, maar tegelijkertijd ook wel vrees. Ricardo is fijn om erbij te hebben in een spel, zo heb ik dat ook met WIDMO ervaren. Tegelijkertijd weet ik van hem ook wel dat hij heel fanatiek is qua muziek, bij Song Contests over het algemeen vrij goed scoort, ja dit is een hele gevaarlijke.... Op sociaal gebied hoop ik zeker dat hij wat langer blijft tho

Jacco
JA! Eindelijk in een spel met Jacco! Ah dit vind ik echt weer heel leuk ook. Jacco en ik spreken elkaar ook wel geregeld, vooral op Discord. Is iemand waar ik het ook goed mee kan vinden en zie ik er ook niet voor aan om ook maar een vlieg kwaad te doen, ookal weet ik dat hij stiekem wel een beetje van sensatie houdt  ::fluit:: Is, net als Ricardo, ook iemand die ik hoog heb zitten als het aankomt op muziekkennis, misschien dus ook wel iemand om te vrezen

PieterBasje
Moet er zo snel mogelijk uit. Deze jongen gaat mij targetten  ::rofl:: ::rofl::
Zonder dollen, ik heb het altijd gezellig met PieterBasje. Het is een jonge frisse wind die lekker alles eruit gooit wat hij wilt zeggen. Aan de andere kant, ik heb door de maanden heen wel een beetje een rivaliteit met hem opgebouwd. Hij is er altijd wel tamelijk op gebrand om met kleine spelletjes boven mij te eindigen en gewoon in general dingen beter te doen dan ik. Nou weet ik niet of PB HoH zou kunnen worden, maar ik weet 1000% zeker wie er dan gevaar gaat lopen..  ;D

Bjorn
Ah, m'n andere mede Z4P-finalist. Heb ik destijds met Z4P leren kennen en sindsdien weet ik wel dat hij ook een tactisch sterke speler is. Ook iemand die je constant in de gaten moet houden omdat hij wel plannetjes zou kunnen hebben. Hier en daar bij Z4P met Bjorn samengewerkt (net als met Mitch) en met beide heb ik dit altijd als erg prettig ervaren. Ik heb zo'n gevoel dat Bjorn en ik dit spel wel goed kunnen gaan levelen, daarover later meer...  ::)

B&W
Rob! Ook weer iemand waarvan ik het heel leuk vind om ook eens met hem een spel te kunnen doen. Ik ken hem vanuit Discord wel ietsje langer en vanuit daar weet ik dat het een redelijk rustige jongen is maar wel echt vriendelijk, gun ik het ook wel om ver te komen. Ook hij doet het altijd redelijk in Song Contests en heeft op Discord ook eens z'n eigen Song Contest gehouden. Iemand met veel verstand, zou zomaar wel eens kunnen gaan verrassen

OKE! Dat was wel weer genoeg liefde. Hoe ga ik dit spel spelen? Wel, ik weet het nog niet zeker. Ik denk dat mensen bij mij wel dingetjes verwachten qua gekonkel. In ieder geval de helft. Degene die me minder kennen weten in ieder geval dat ik nu 2 finales op RN heb gehaald. Ik denk dat ik ergens wel een target ga krijgen. Dan moet ik zorgen dat ik niet alleen sta. Wie ik als mijn ideale bondgenoot zie binnen deze groep weet ik nog niet, maar nog voor we begonnen zijn ben ik toch al wel even met Bjorn aan het kletsen. Vanaf het begin heb ik eigenlijk al gemengde gevoelens. Bjorn komt wel met een geloofwaardig verhaal, namelijk dat mensen ons allebei wel eens eruit zouden willen kunnen hebben gezien ons spelverleden hier op RN. Dan moeten we er niet alleen voor staan. Dan moeten we elkaar steunen. Bjorn, ik wil je zo graag geloven, ook omdat we met Z4P daar waar het ging goed hebben samengewerkt, maar ben je nu eerlijk tegen mij? Wil je echt bonden met mij? We willen ons bondje uitbreiden, zodat we niet samen zijn. Als potentiele namen noemen we Mitch en Jacco, omdat dat allebei gewoon mensen zijn waarbij het goed voelt en, in ieder geval ik, zou die mensen wel vertrouwen. Met Mitch heb ik dus ook al vaker samengewerkt, met Jacco durf ik dat ook wel aan. Hoe dit bondje zich gaat ontpoppen weet ik nog niet, de kleine lijntjes staan in ieder geval weer uit, ugh jullie kennen me inmiddels wel  ::)

HET SPEL!
Oke, heel kort nog eventjes dan. Vandaag ben ik een dag weggeweest in de Efteling en dus totaal nog niet gefocust geweest op Big Brother, maar inmiddels zijn zowel de HoH als de PoV online gekomen. Op het moment dat ik dit typ is het 01:23 en ik ben best verlept van deze dag, maar mijn fanatisme borrelt al. Ik ben in de HoH opdracht gedoken. Een filmpje met allemaal liedjes waarbij we verbanden moeten zoeken, leuk!! M'n brein staat momenteel half uit, dus heel ver zal ik nog niet komen. Ik heb wel een word bestandje waarin ik gewoon alle nummers noteer die ik herken. Dat heb ik nu eventjes tussen neus en lippen door gedaan omdat ik zo lekker mijn bedje in duik, maar het begin belooft veel goeds

Opgave 1
Don’t look back in anger – Oasis
Shut up and dance with me – Walk The Moon
Ice Ice Baby – Vanilla Ice
Dit zijn opkomstnummers van darters, om precies te zijn Joe Cullen, Michael Smith en Gerwyn Price


Ik weet zeker dat het goed is. Morgen ga ik wel weer verder. Nu eerst even een gezonde dosis nachtdosis pakken. WE ZIJN LOS! Aju paraplu!  ::bravo::

Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [BBUS22] De biechten
« Reactie #2 Gepost op: 27-11-2022, 21:13:28 »
En natuurlijk Mr. B&W:

Biecht 1 - Dag 3 in het Big Brother Huis

Hoi allemaal! Ik weet niet zo goed hoe ik deze biecht moet openen eigenlijk, maar ik wil gewoon wat vertellen over wat ik probeer te doen in het spel.

Algemene strategie
Ik neem me voor om het spel iets relaxter te spelen. Door goed te werken aan mijn social game en uit oprechtheid mijn medekandidaten beter te leren kennen. Ik ga proberen de contacten niet te laten verwateren. Hopelijk gaan mijn medekandidaten mij daardoor vertrouwen.
Doordat er aan dit spel iets anders gaat dan normaal - geen veto selections - verandert dat de verhoudingen tussen HoH en PoV. Normaal gesproken vind ik de PoV meer kracht hebben. Het heeft niet de negatieve effecten van het moeten nomineren van een huisgenoot. Maar nu doet iedereen mee aan de PoV, wat de kans dat een van de genomineerden wint veel kleiner maakt. Daarom zit je als HoH veiliger dat je geen 3e nominatie hoeft te maken en dat 1 van je originele nominaties uit het spel gaat. Ik wil dus HoH winnen.

Ik wil dus HoH winnen
Hahahah nee laat maar ::rofl::. Ik heb niet genoeg muziekkennis om dit goed te doen. Nieuw plan. Wie gaat er wel HoH winnen? Ik denk dat Ricardo, Frenkie en Mitch het meeste muziekkennis hebben van de deelnemers. Mijn nieuwe focus wordt het proberen om genoeg met die drie te praten dat ik hopelijk veilig zit als een van hun wint.

Openstaande vacature: bondgenoot
Ik heb ondertussen een paar individuele afspraakjes gemaakt met mrchipie, Insanis, Wouter en Bjorn. Voor wat ze waard zijn. Zijn mijn targets dan Jacco en PB? Nee, ook niet. Ik zit met het idee te spelen om een soort jonkies-alliantie voor te stellen, want het lijkt me leuk om met die twee samen te werken. Daarnaast zijn we allemaal minder gevaarlijke spelers in proeven omdat we door onze leeftijd minder muziek kennen dan de rest.

Threat?
Ik krijg de indruk dat Bjorn en ik als grotere threats worden gezien in het huis. Bjorn heeft Sequester gewonnen en ik kwam ver in Survivor (en dat wist Insanis zelfs!). Daarom ben ik een beetje bang om als gevaarlijk gezien te worden. Hopelijk haalt mijn belabberde prestatie bij de HoH mijn threat level iets omlaag.

Ik wil het niet te lang maken, maar bedankt voor het lezen in ieder geval. Wish me luck! ::joehoe::
-Rob

Biecht 2 - Dag 5 in het Big Brother huis

Misschien weten we vanavond wel wie de eerste Head of Household wordt! Daar ben ik echt benieuwd naar. Ik heb best een aantal gesprekken gehad, met sommige mensen meer dan met andere mensen, en ik ben benieuwd om te kijken of dit in mijn voordeel werkt.

My loyalty
Ik heb met meer dan de helft van de mensen afgesproken om een beetje samen te gaan werken. Je kunt dat niet te vaak doen. Ik win waarschijnlijk geen HoH, maar wie weet worden er twee mensen genomineerd met wie ik een afspraakje heb, en dan moet ik toch iemand teleurstellen. En dat wil ik liever niet, want alle afvallers zijn juryleden en misschien komt er een battle back. Ook al is iemand uit het spel, het kan best dat diegenen mij nog dwars kunnen zitten.
Maar aan wie ben ik nu het meest loyaal? Op dit moment zeg ik PieterBasje. Gisteren was ik met hem aan het praten. Meestal als ik ergens spijt van heb, dan is dat om dingen die ik niet heb gedaan. Dus ik dacht op een bepaald moment, ik ga gewoon voorstellen om een verbondje te maken. Gelukkig reageerde PB daar heel goed op. Omdat het met hem het meest officieel is, ben ik van plan om zo lang mogelijk aan hem loyaal te blijven. Wel vraag ik me af of hij iemand is met wie ik naar de final 2 wil gaan. Hij zegt zelf dat hij graag onderschat wil worden in het spel. Ik zie hem gemakkelijk als een winnaar. Uiteindelijk zal dat dus gevaarlijk worden, maar voor nu is het alleen maar goed om een bondgenoot te hebben.



Groot gevaar
Ik heb het nu al vier keer gehoord: mensen vinden mij gevaarlijk. Daarmee begint dat een zorg te worden. Ik vind het zelf vrij absurd dat ik een gevaarlijke speler zou zijn, maar perception = reality. Als iedereen denkt dat ik gevaarlijk ben, dan zullen mensen proberen om me weg te krijgen. Ik ben nu bezig geweest om een social game op te bouwen, maar misschien moet ik dat ook maar laten verslappen. Hoe slechter ik speel, hoe minder gevaarlijk ik ben. Maar het is moeilijk om daar een balans in te vinden: hoe minder ik praat, hoe eerder mensen me nomineren omdat ze geen bond met me hebben. Hoe meer ik praat, hoe gevaarlijker mensen zullen denken dat ik ben. Daarnaast kan ik proeven throwen zodat mensen zullen denken dat ik makkelijk te verslaan ben, maar tegelijkertijd moet ik weten wanneer ik een comp moet winnen om mezelf veilig te stellen. Kortom, er zitten dus best veel lagen aan het spel en ik denk er veel te veel over na.

Wie moet weg?
Ik denk dat "het huis" een beetje aan het leunen is naar Wouterv en Ricardo. Ik denk dat dit slecht kan zijn voor mij, want ik verwacht echt niet dat een van hun mij op dit moment zou targeten. Van Frenkie, Jacco en Mitch verwacht ik dat misschien sneller. Maar goed, iedereen die weg gaat die geen Rob heet, is weer een bonus. As long as it ain't me ::hypocriet::
Ik hoop voor deze week dat er een HoH komt die mij goedgezind is en dat die persoon mij (en PB) met rust laat. Het liefst kan ik dan rustig de afweging maken wie van de twee genomineerden het minst nuttig is voor mij om in het spel te houden.

Grappig moment

Dus dan mag je gaan ook ::rofl::

Bedankt voor het lezen van deze wirwar aan random gedachten. Tot snel ::zwaai::
-Rob
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [BBUS22] De biechten
« Reactie #3 Gepost op: 27-11-2022, 21:14:15 »
Frank is snel terug in de biechtkamer:

De doorgewinterde biechtlezer ziet mijn naam wel eens voorbij komen. In Z4P kon ik er flink wat van, zouden Robbie en Monkeysuncle me al missen? In WIDMO trok ik deze lijn door. Dennis en Tim, die missen me vast niet met al die vragen van mij  ;D Nu zit ik in BBUS! Nu heb ik eventjes niks te doen. Wat ga ik doen als ik niks te doen heb? Hey, deze stoel ziet er vertrouwd uit. Verhaaltjestijd  ::rofl::

Inmiddels hebben we de uitslag van de HoH gekregen! Na mijn vorige biecht ben ik even gaan zwoegen en kon ik bijna alle nummers herkennen. Het probleem is, nummers herkennen is 1 ding maar je moet ook wel een verband vinden. De ene is iets makkelijker dan de andere, dus je weet lang niet altijd waar je het moet zoeken. Als mensen me vragen waar ik denk dat ik geeindigd ben, zeg ik tegen iedereen hetzelfde. Niet goed, niet slecht, een beetje middenmoot. In de praktijk blijkt dat nog redelijk te kloppen!
Wouterv: 10
MtichK: 9
WhattheFrank: 8
Ricardo: 8
Mrchipie: 6
Bjorrn: 4
B&W : 2
JaccoS: 2
Insanis: 2
PieterBasje: 2

Wouter, complimenten voor jou. Ik ging er redelijk doorheen maar jij hebt dit goed gedaan zeg! Eigenlijk misschien stiekem toch wel blij dat ik hem niet gewonnen heb. Zo'n eerste winst brengt toch vanalles met zich mee. Mensen hebben gelijk hoge verwachtingen van je, je wordt misschien een target. Dat zegt Wouter nu ook tegen mij. Bovendien moet je ook voor het eerst mensen gaan nomineren. Doodeng. Waar baseer je dat op? Haal je de sterkste eruit, dus de 3 met de hoogste scores? Of pak je er nu juist 3 die de laagste score hebben behaald? Baseer je het op persoonlijk vlak en dus de mensen met wie je de minste klik hebt?

Je kan het ook baseren op de mensen die hun PoV niet hebben ingeleverd. Insanis, PB en Ricardo hebben beweerd in het topic dat ze dit niet hebben gedaan. Met alle respect, maar dit vind ik best dom. Dat je het vergeten bent in te leveren, oke, maar waarom zou je dat zeggen? Daarmee maak je het alleen maar moeilijker voor jezelf. Wouter weet dat jullie jezelf niet kunnen verdedigen. Ricardo zie ik er overigens nog wel voor aan om erover te liegen, dat is wel een reversed psychology type, die haalt wel vaker dingetjes uit. Misschien heeft hij het wel gewoon ingestuurd, ookal zei hij het ook al prive tegen mij. Van Insanis en PB geloof ik het sowieso wel.

Ja en nu.. Nu is het afwachten op de nominaties van Wouter en de uitslag van de PoV. Er is niet heel veel wat ik nu kan doen. Zal ik jullie maar even meenemen in mijn situatie in de groep?

Bjorn - Bondje
Bjorn en ik praten wel wat af, ook buiten het spel om. Dit gaf ik ook al aan in mijn vorige biecht. We hebben ook een derde persoon gevonden!
Mitch - Bondje
Mitch is een topper met wie ik al vaker heb samengewerkt. Hij zag het wel zitten, een driehoeksverbond. We hebben een gesprek met zijn drietjes.
Voor 1 ding ben ik wel bang in een bondje met deze 2 heren. We beschouden elkaar alledrie als sterke spelers en helpen elkaar graag. Het gevaar, 1 van ons 3 gaat een mes steken in de rug van 1 van de andere 2. Wie dat bij wie gaat doen, is nog maar de vraag. Maar dat het vroeg of laat gaat gebeuren, staat echt wel vast...  ::)

Rob - Vertrouwd
Rob is een fijn persoon! Rob heeft mij wel verrast door niet zo goed te scoren met de HoH, maar ik gun het hem echt om ver te komen. Wij hebben afgesproken niet op elkaar te stemmen. Zolang ik dit kan, zal ik me hieraan houden. Ik zie Rob er ook niet voor aan om dit te breken.
MrChipie - Vertrouwd
Nouja vertrouwd, dat is misschien een groot woord. Ik heb met Chip dezelfde afspraak gemaakt als met Rob, namelijk dat we niet op elkaar zullen stemmen. Chip is natuurlijk wel een dramaqueen, dus ik weet niet of hij zich hieraan zal houden. Voor nu hou ik het wel achter de hand. Hij steekt initiatief in inhoudelijke gesprekken, dat waardeer ik wel

Wouterv - Neutraal
Wouter heeft mij best snel al een privebericht gesuurd met zijn succeswensen en ik heb via DM al even met hem gesproken over wat zijn tactieken zijn met betrekking tot de nominaties. Hij geeft aan het nog niet zo goed te weten. Ik durf niet in te schatten of hij me nomineert of niet, maar hij toont nu al aan een sterke speler te zijn. In de gaten houden dus
Insanis - Gunfactor
Is tot nu toe degene die ik het minste spreek maaaaaar, nieuwe gezichten vind ik altijd erg leuk. Daarom gun ik het Insanis sowieso om verder te komen dan hier. Ik ben benieuwd of er een betere score bij de HoH kan uitkomen dan 2/15  ;D

Jacco - Gevaarlijk
Oke, hij scoort 2/15 bij de HoH en heeft mij prive als 1 van de eersten bericht. #TeamHulpmol. Ja hoor Jacco, jij hebt mij eerder weten te foppen in een Challenge op Discord en ik weet dat jouw muziekkennis zeer degelijk is. Jij bent een gevaar. Ik vind je als persoon fantastisch, maar jij moet eruit  ::bravo::
Ricardo - Gevaarlijk
Dit valt niet onder stoelen of banken te steken. Ricardo, je bent tactisch. Geslepen. Slim. We hebben dezelfde score gehaald bij de HoH en ik kan altijd om je lachen. Als jij niet getarget wordt, ga jij heel ver komen en misschien wel winnen. Daarom moet jij er ook uit, sneaky. Het spijt me, jij bent gewoon een grote concurrent  ::bravo::
PieterBasje - Gevaarlijk
Jij bent ook gevaarlijk, maar om een hele andere reden. Als er 1 iemand in deze groep is die in anderen het vuur aan gaat wakkeren over wie ik ben, wat ik voor tactieken kan hebben en of ik gevaarlijk zou kunnen zijn, ben jij het wel. Tussen ons is er altijd wel een beetje bad blood. Daarom moet jij er ook maar gewoon uit  ;D

Dat is wel weer even genoeg voor nu. We wachten de nominaties van Wouter en de uitslag van de PoV af en dan gaan we weer verder. Joejoe!  ::zwaai::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [BBUS22] De biechten
« Reactie #4 Gepost op: 27-11-2022, 21:15:58 »
Net als B&W:

Biecht 3 - Dag 7 in het Big Brother huis

Daar ben ik weer! ::zwaai:: Ik klim even de biechtstoel in om te zeggen dat ik super tevreden ben met hoe het gaat! Het ziet er naar uit dat ik week 1 ga overleven en daar ben ik heel blij mee! ::bravo::

Head of Household
Wouter won HoH en dat kwam mij geweldig uit. Ik had een afspraakje gemaakt om met Wouter samen te werken en ik heb de indruk dat hij niet veel praat met de andere deelnemers, dus om die reden was de kans groot dat ik niet genomineerd zou worden. Wouter heeft een goede beslissing gemaakt om Insanis, PieterBasje en Ricardo te nomineren omdat geen van hen PoV gaat winnen. Ik vind het jammer dat een van die drie weggaat. Ik heb op zich wel iets opgebouwd met alle drie de genomineerden, in een ideale wereld zouden ze alledrie in het spel blijven.

Mijn bondgenoot
De persoon op wie ik zeker niet ga stemmen is PB. Ik heb het idee dat hij geen gevaar loopt. Hij zei al tegen mij dat veel mensen hadden gezegd niet op hem te gaan stemmen. Bjorn zei net dat hij liever op Ricardo wilde. PB gaat ook op Ricardo. Dus in dat opzicht hoef ik me weinig zorgen te maken dat mijn bondgenootje nu al het spel moet verlaten. Tegelijkertijd is het veelzeggend dat PB binnen 24 uur van zijn nominatie bijna van iedereen heeft gehoord dat hij veilig zit. Hij is dus goed connected in het huis. Zijn tactiek om onderschat te worden werkt. Niemand heeft PB nog een threat genoemd. Daarom begin ik te denken dat PB juist wel gevaarlijk is. Maar op dit moment werkt het in mijn voordeel om een bondgenoot te hebben.

Het deelnemersveld
Ik wil PB, Wouter, Insanis en Bjorn het liefst nog even houden. PB omdat we een sterk bondje hebben, Wouter omdat hij mij niet genomineerd heeft, Bjorn omdat ik denk dat hij me vertrouwt. Ik denk dat het niet zo lekker loopt tussen Wouter en Insanis, dus als ik die twee in het spel houd, dan heb ik alweer twee mensen minder die niet op mij gaan. Bjorn en ik worden allebei gezien als "gevaarlijke spelers". Als Bjorn weg zou gaan, dan moet ik alle wind vangen en dat wil ik niet.
Daarnaast zou ik Ricardo er ook graag bij houden, maar ik heb het idee dat hij er deze week uit gaat. Mrchipie en ik zijn op het moment ook goed samen.
Dan houd je Jacco, Mitch en Frenkie over. De eerste twee heb ik gewoon niet veel mee gepraat. Met Frenkie wel, maar hij laat doorschemeren dat hij mij gevaarlijk vind en dat vind ik weer spannend. Frenkie is goed in de proeven en het zou kunnen dat hij de eerste is die een move op mij gaat maken.

Hoe ik van de titel "gevaarlijk" af ga komen
Door slecht te spelen. Ik denk dat het alleen maar slecht zou zijn als ik bij deze ronde ga pushen wie ik weg wil hebben. Ik wil niet dat mensen mij zien als iemand die de show aan het runnen is.
Ik heb kennis van het spel en ik ben goed geconnect in het huis, maar ik hoop dat ik de balans kan herstellen door weinig invloed uit te oefenen op de vote en matig te presteren in de spellen.

Tot ziens ::zwaai::
-Rob

En Jacco:

Biecht Jacco - Aflevering 1

Hoi!

Het is nu zaterdagavond en de eerste aflevering zit er bijna op. Niks is nog zeker, maar ik ben 99,9% zeker dat ik niet de eerste afvaller ben. Hoe is dat gelukt? Dat lees je in de rest van de biecht ::tandpastasmiley::
ik kijk er niet naar uit om dit te lezen als ik straks als eerst afval

Gesprekken
De kandidaten zijn dus bekend gemaakt, tijd om gezellig te kletsen! In mijn vorige biecht had ik al gezegd dat ik met iedereen wat had gepraat, maar de gesprekken zijn nu wat verder gegaan.
- Bjorrn en ik hebben leuk contact gehad, we hebben ook afgesproken om elkaar niet te nomineren mochten we HoH worden. Ook zei hij iets over een groepje maken, dat dat erg handig is. Dat vond ik geen slecht plan. Ik vind de samenwerking met Bjorrn erg leuk en ik heb er een goed gevoel over.
- Ook heb ik met Mitch gesproken en ook wij gaan elkaar niet nomineren. Toch voelt deze afspraak minder officieel, alsof hij dit gesprek met iedereen heeft gehad.
- Natuurlijk heb ik ook weer met mijn bondje PieterBasje gepraat. Ik zie hem nog steeds als mijn hoofdbondje en ik denk dat hij daar ook zo over denkt. Hij deelt althans best veel dingen die je echt niet verteld als het geen hoofdbondje is (en zelfs met screenshots).
- Ik heb Wouter ook even een berichtje gestuurd, want ik had nog niet zoveel contact met hem gehad, en dan zal je net zien dat hij HoH wordt. ( ;D ). Dan ben ik waarschijnlijk wel veilig.
- Met mrchipie heb ik ook weer gekletst, we hebben niet echt concrete afspreken maar we zijn ook niet van plan elkaar te nomineren. Ook hij zei iets over een groepje. ::vergroot::

Opdrachten
HoH - Verbanden leggen
Wat een BLAMAGE ::rofl:: Ja, dit ging niet echt goed. Ik kende denk ik maar 10% van die liedjes en ik had maar twee verbanden goed (niet als enige overigens). Ik heb oprecht mijn best gedaan, maar eigenlijk wilde ik toch niet winnen. Zoveel aandacht en lastige keuzes in afl 1, no thank you.

PoV - Lijflied
Ik heb niet perse een lijflied, dus ik zat een beetje in mijn playlist te scrollen en kwam Samo Shampioni tegen. Die vond ik wel toepasselijk, het vat namelijk mooi mijn muzieksmaak samen (CCC: Crazy, Catchy, Cultural) en ik vind ESC ook erg leuk. Ten slotte betekent het 'alleen kampioenen' en ik wil natuurlijk kampioen van dit spel worden. Echter werd ik 5/7?! Schandalig! Maar goed, dat zag ik natuurlijk wel aankomen met zo'n liedje, want ook dit wilde ik niet winnen.

Superbondje
Een groepje van ongeveer 5 mensen met wie we de eerste weken gaan samenwerken, zodat wij niet afvallen. Dat is toch ideaal? Bjorrn en mrchipie zeiden er allebei iets over, dus let's do this. Ik heb hier wel wat initiatief ingenomen zodat dit bondje er ook écht zou komen. Ik heb het bondje officieel gemaakt met mrchipie (ik weet eigenlijk niet waarom met hem en niet met Bjorrn). We wachtten eerst de HoH af, die won Wouter dus. Hij had dus al gesproken met mij en vertrouwde mij ook, en dat bleek ook zo te zijn met mrchipie. Hij mocht dus bij het groepje, dan hadden we er nog twee nodig. Ik wilde natuurlijk PieterBasje en Bjorrn, maar ik wil niet te duidelijk maken dat ik met hun samenwerk. Het was een hele klus, maar het is gelukt om ze ook in het groepje te krijgen (ten koste van B&W, die mrchipie er graag bij wilde hebben.)


Dus het Superbondje bestaat nu uit Wouter, mrchipie, PieterBasje, Bjorrn en ik. Als dit daadwerkelijk de top 5 wordt is er iets heel erg goed gegaan ::bravo::

Planning
De eerste persoon die we als het goed is gaan uitzwaaien is Ricardo. Hij heeft (blijkbaar) gesprekken met PieterBasje en B&W afgekapt, en eerlijk gezegd is het ons ook niet gelukt een goed gesprek te hebben. Daarnaast heeft hij goed gepresteerd in de HoH, hij heeft veel kennis. Een ideaal target dus.
Ik heb nog wel met hem gepraat toen hij genomineerd was om hopelijk een stem van hem te krijgen mocht ik de finale halen. Alleen wilde ik ook niet teveel liegen, want daar komt hij vast wel achter in het juryhuis. Lastig gesprek was het.
PB, Bjorrn, mrchipie en ik stemmen in ieder geval op Ricardo. Als het goed is doet Insanis dat ook en dan is het al klaar. Mocht Frank Ricardo nog redden, dan stemmen we denk ik de vervangende nominatie weg, want we willen Insanis nog wel houden. Dat willen omdat hun nu al voor wat drama zorgt, dus ten eerste is het gewoon genieten om hun in het spel te houden, en ten tweede is het mogelijk een target als iemand anders HoH wordt.
Dan stemmen we de volgende rondes Mitch, B&W, Frank en dan ook Insanis weg. Dan zijn we met het superbondje over. PB en ik stemmen elkaar als het goed is sowieso niet weg, dus dan moeten we nog iemand aan onze kant krijgen en dan stemmen we de andere twee weg, maar dat ligt er dan aan wie HoH is. Dat zien we dan wel, eerst deze week nog overleven.

En dan nog als afsluiting, het wekelijkse liedje. Ik heb net het nieuwe album van BLACKPINK geluisterd, maar ik vind er niet zoveel aan. Dit oudere liedje van hun vind ik wél leuk:


Doei! ::bravo::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [BBUS22] De biechten
« Reactie #5 Gepost op: 27-11-2022, 21:18:56 »
Na deze comebacks een nieuw gezicht:

BESTE BIG BROTHER

Week 1 zit erop, en die sluiten we af met een biecht! Hoe ging die week dan wil je zeggen? Nou ongeveer zo:











Aan iedereen die dit terugleest die ik ooit genaaid heb: duizendmaal sorry! Ik accepteer het als jullie me bondjesslet gaan noemen   ::rofl::

Al vrij snel na de bekendmaking kwam Insanis naar me toe voor een pact. Op dat moment had ik nog geen andere pacten, en zag ik het wel als een eerlijk bondje. Alleen aangezien Insanis geen goede tactische positie heeft omdat hen nieuw is, besloot ik nog wat verder te zoeken. Along came Jacco, mijn medeminderjarige.  Hij was op zoek naar een sterk betrouwbaar bondje, en dacht daar bij mij aan het goede adres te zijn. En dat was hij ook! Minderjarigen till the end! Dat bondje is gevormd, en mijn loyaliteit ligt volledig bij Jacco. Ik heb ondertussen alle andere kandidaten behalve WouterV (heel kort) gesproken. Dat is fijn, even banden versterken. Ik zit goed in het spel, en ik heb er zin in! Ik heb een gesprek met Jacco. Hij houd
momenteel Chipie aan het lijntje voor ons echt bondje. Toen ontstond er een idee om een superbondje te vormen. Een bondje van 5 man, waarmee wij het spel kunnen bepalen. En zo geschied. Ik, Jacco, Chipie, Wouter en Bjorn hebben een vijf-pact. Naast dat pact heb ik ook nog een bondje met Insanis(die ik wel steeds minder begin te vertrouwen) en Rob. Rob benaderde mij een aantal dagen geleden ook. We begonnen te praten, en hij vroeg me om een bondje. Wie ben ik dan om dat af te wijzen? Ik voel me er oprecht schuldig over. Ik ben voor de rest ook eerlijk tegen B&W, ik laat alleen het gedeelte over het Jacco bondje weg   ::hypocriet:: Ik hoop ook oprecht ver te komen met hem, en wil hem zo lang mogelijk houden. Zowel op tactisch gebied als op persoonlijk gebied. Maar goed hoe ik hoop dat het gaat: Het superbondje zijn de laatste 5 over. Jacco en ik vragen Bjorn of Chipie om bij ons aan te sluiten. Zo werken we de andere 2 weg. Met ons drieën over, stemmen we onze helper weg en dan hopen op genoeg stemmen in de finale!

Ik ben momenteel genomineerd, maar tenzij iedereen tegen mij keert ben ik nog steeds veilig. Jacco, ik, Bjorrn en Chipie gaan als het goed is op Ricardo. Wouter mag niet stemmen. Rob en Insanis gaan ook niet op mij en vermoedelijk op Ricardo. Als Mitch zich aan zijn afspraak houd(waar ik niet heel zeker van ben) stemt hij ook niet op mij en dan heb je alleen Ricardo zelf en Frenkie nog over. Frank stemt denk ik ook niet op mij en met 1 stem gaat Ricardo niks bereiken. Zo zit ik dus nog wel even veilig. Het spijt me Ricardo, maar je bent een te grote tegenstander. Hierbij gaat mijn stem dus uit naar Ricardo.

Ik geniet ervan hoeveel mensen mij schijnen te vertrouwen. Dat was het wel weer voor deze week. Tot volgende week lieve mensen!  ::bravo::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [BBUS22] De biechten
« Reactie #6 Gepost op: 27-11-2022, 21:19:02 »
En daar is onze eerste finalist!

Hoi biechtstoel  ::zwaai::

Toen ik zag dat jullie Big Brother gingen organiseren kon ik dit niet aan me voorbij laten gaan. Weer een spel waarbij ik verbonden mag sluiten en mensen mag manipuleren en voorliegen. Zin in!

Aflevering 1 is eigenlijk best wel goed gegaan. Er zijn enkele verbonden gevormd en ik heb van iedereen een goeie eerste indruk gekregen:

- Frank en Mitch: met deze 2 heb ik tijdens Zap heel leuk samengewerkt! En we zijn al vroeg aan de praat geraakt en ik denk dat het verstandig is om met ze samen te werken. Ze zijn goed in de opdrachten denk ik, en vrienden in power is perfect, dan mogen zij de vijanden maken. Dit is mijn main verbond momenteel en we hebben actief plannen gemaakt en willen de finale halen. Lets see how they goes, voor nu lijkt het me slim om samen te blijven werken en loyaal aan ze te zijn. Samen zijn we "het trio met 2 vrouwen". Omdat we een trio zijn, maar dat liever doen met 2 vrouwen dan met elkaar  ::vergroot::.

- Jacco: Hem kende ik nog niet maar we hebben al leuk contact gehad, veel gesproken, en in eerste instantie beloofd om elkaar veilig te houden in week 1. Uiteindelijk heeft Jacco zelfs al moeite voor mij gedaan, om mij in een verbond te krijgen wat is gevormd nadat Wouter de HOH gewonnen heeft. Het "Superbondje". Dit bevat Wouter, MrChipie, PieterBasje, en dus Jacco en mijzelf. Dit is allemaal Chipies masterplan, en hij had mij er liever niet in  ;D. Jacco heeft gepusht om mij erin te krijgen, dus dat laat zien dat ie graag met me samenwerkt. Of het slim voor mij is om hierin te zitten weet ik nog niet, ik had er liever vanaf geweten zonder erin te zitten denk ik, want het gaat absoluut self-imploden met Chipie aan het stuur. Wouter is toegevoegd omdat hij HOH won, en PieterBasje om, genomineerd te worden???

Wat een begin van het superbondje, gelijk een bondgenoot nomineren, zonder dat we in ons 5tal de zekerheid hadden hem te saven, en zonder dat we überhaupt weten of we elkaar kunnen vertrouwen  ::rofl::.
Als ik PieterBasje was zou ik direct flippen denk ik. Maar ik ben Bjorn, dus ik flip waarschijnlijk ook...
Wat de rest van het verbond betreft:

- Wouter: het eerste wat hij mij zei toen hij HOH won was "ik ben hoh. jij bent dus veilig." Ik had toen slechts een beetje met hem gepraat maar het feit dat hij me meteen zulke beloftes durfde te maken zei me dat ik hem beter close kan houden, want hij wil wel met mij samenwerken. Dat ga ik zeker doen ook. Hij kan meer proeven winnen, en houdt me dan wellicht weer veilig.

- PieterBasje: ik had met hem te doen dat hij door zijn eigen verbond genomineerd werd. Dit heb ik hem ook zeker laten weten, ik wil namelijk dat ie niet te loyaal is aan dit verbond, maar vooral aan mij  ;D. Door hem wat sympathie te tonen hoop ik dit een klein beetje op te bouwen al.

- MrChipie: Het is nu alweer geweldig dat hij meedoet vind ik. Meteen dit bondje oprichten en tegen PieterBasje vertellen van "sorry PB maar we gaan je nomineren maar no worries je bent veilig"  ::rofl::. Chipie gaat deze alliantie echt niet lang volhouden en ik ben nu al nieuwsgierig hoe hij dit in week 2 gaat laten instorten. Mijn voorspelling is dat hij minstens genomineerd wordt, misschien wel de afvaller wordt. Zou ergens wel jammer zijn. Oh en Chipie wilde mij niet eens in dit verbond, daar moest Jacco voor vechten. Dus nee geen loyaliteit aan Chipie van mijn kant  ;D.

Dan de rest van de kandidaten:
- Rob (B&W): in survivor heeft Rob de laatste 2 weken van het spel continu me aan het lijntje gehouden en tegen me gelogen, dus, hem vertrouwen in dit spel gaat héél moeilijk worden  ;D. Ik lieg ook tegen iedereen hoor, dus no hard feelings, maar i dont forget  ::hypocriet::.
Ik heb goed met Rob gepraat en hem verteld dat ik dit spel met een schone lei wil beginnen, en dat we dus prima opnieuw samen kunnen werken. Rob agrees. De waarheid is, als er een kans is om hem vroeg in het spel eruit te krijgen zonder al te veel moeite, doe ik het meteen. Hij is een van de sterkste spelers in dit spel namelijk, en ik zie hem dus zeker als concurrent. Hij beweert ook verder in geen groepjes te zitten en dat is natuurlijk een huge red flag. Er bestaat ongetwijfeld nog een bondje waar ik niet van weet, en hij zit daar zeker in!

- Insanis: een nieuwe deelnemer, dus dat is sowieso leuk! Maar hun was wel een beetje salty doordat hun meteen genomineerd was. Ik heb natuurlijk wat contact gezocht en gezegd dat ik het ook lullig vindt dat hun genomineerd is zonder goeie reden. Alles om hun een klein beetje meer aan mijn kant te krijgen, ik ben ten slotte niet van plan om op hun te stemmen!

- Ricardo: de laatste kandidaat die ik nog niet genoemd had. En dat is met een reden. We hebben nauwelijks gepraat, en tijdens survivor was Ricardo ook al heel vroeg tegen me in dit spel. Ik zie in Ricardo gewoon niet iemand waarmee ik samen zou kunnen werken. En ik beschouw mezelf dan ook als een heel erg lucky gozer dat Ricardo genomineerd is deze week, én dat mijn superbondje Ricardo als target had. Ricardo is tevens het sterkst in proeven van deze genomineerden. En met de power die die potentieel kan winnen, nomineert hij mij vast. Dus, weg met hem! Dat zou een top start zijn. Ik ga geen credits claimen voor het feit dat hij waarschijnlijk de meeste stemmen krijgt. Hij stelde zelf aan Wouter voor om de mensen die de veto vergeten te nomineren. Dus, of hij wil graag eruit, of hij speelt dit spel heel slecht, nog slechter dan Chipie  ::rofl::.

Tot slot als afsluiter, de meest gewaagde move die ik in week 1 gemaakt heb: ik heb verteld over het bestaan van het superbondje aan Frank en Mitch. Ik vermoed dat dit bondje echt niet lang geheim blijft, en ik wil Frank en Mitch graag serieus aan mijn kant houden. Dus ik besloot dit ze te vertellen, in de hoop dat dit zorgt dat ze me écht vertrouwen en gaan beschermen, en om te zorgen dat ze het niet van iemand anders horen en me dus wantrouwen. Met als risico: ze gaan misschien PieterBasje weg willen stemmen, omdat ze het verbond willen verzwakken, en zo blijft mijn target Ricardo erin...
Dit is gelukkig niet gebeurd! Ze gaan ervanuit dat Ricardo eruit ligt, en willen verwarring creëeren met hinkt votes op Insanis en PB. Helemaal prima natuurlijk!

Het is wel hopen dat ze deze informatie niet tegen me gaan gebruiken. Nu zou ik dat nog een slechte move vinden. Ik ben tenslotte loyaal aan ze nu, en geef ze belangrijke inside info. Dus, alles gaat nog goed nu denk ik. Maar ik weet zeker niet alles wat er in dit spel is gebeurd. I will be watching them. Het is net alsof ik zelf Big Brother ben.

Oh, en ik ben niet van plan iets te winnen! Das het minst nuttige wat ik kan doen, in mijn kaarten laten kijken  ;D. Nee nee, ik blijf doen alsof ik aan iedereens kant sta, voor nog een paar weken minimaal, misschien langer.

Tot volgende week biechtstoel!

Groetjes,
Bjorn  ::zwaai::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [BBUS22] De biechten
« Reactie #7 Gepost op: 27-11-2022, 21:20:12 »
Jacco is in paniek...

Biecht Jacco - Aflevering 1.5

PANIEK PANIEK PANIEK PANIEK PANIEK

Er zit een verrader in het Superbondje >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(
Ricardo weet namelijk opeens van het Superbondje en wie erin zitten. Iemand heeft het hem verteld.

En ik wil die persoon héél graag naar huis sturen en dan een toepasselijk gifje erbij sturen, maar ik weet gewoon niet wie het is.
- PieterBasje: hij is genomineerd, waarom zou hij zo'n risico nemen. Ook was hij de eerste die zei dat iemand het heeft door verteld, dat zou je ook niet zo snel doen als dader.
- Mrchipie: had eerder al gezegd dat Ricardo een target is, waarom zou hij opeens met hem samenwerken? Daarnaast reageert hij ook erg oprecht in de chat, over hoe dom het is. Ten slotte is hij een van de oprichters, waarom zou hij zijn eigen bondje kapot maken?
- Bjorrn: hij wilde graag in het bondje, waarom zou hij het opeens verpesten? Daarnaast begon hij over een berichtje van Ricardo, maar als hij het heeft doorverteld heeft hij dat berichtje nooit gekregen.
- Jacco: is natuurlijk ook onschuldig, of toch niet... Grapje, ik ben echt onschuldig.

Dan blijft Wouter over, maar zou hij dit doen? Is hij überhaupt zo'n verrader? Hij zei wel iets dat hij Rob vertrouwt, dus ik ga maar eens met hem praten.

Oh ja, ik ben officieel niet de eerste afvaller! ::cheerleader::


En B&W is ook in de war:

Biecht 4 - Dag 10 in het Big Brother huis

Het is bizar hoe deze ronde anders is verlopen dan dat ik verwachtte ::rofl::

Maandagochtend
Ricardo stuurt me een bericht en hij vraagt of ik mee kan stemmen op PieterBasje. Waarom? Hij was er achter gekomen dat er een vijfpersoons bondje was ontstaan tussen PB, Jacco, Bjorn, Wouter en Chip. Ik wilde dit even navragen bij Frenkie omdat ik niet wist of dit waar was of gewoon een wanhoopspoging om zichzelf te redden van eliminatie. Hiervoor was Ricardo de enige naam die ik nog gehoord had.

Maandagavond
Omdat ik op de uni was en tennistraining had, miste ik een hoop van de drama die zich had afgespeeld. Het bleek dat PB de informatie van het bondje had gelekt aan Ricardo (waarom zou je dat doen? ::rofl::) en dat dit bondje hierdoor op losse schroeven stond. Overigens weet in ieder geval Jacco niet dat PB het lek is.
Maar goed, Ricardo wilde dus dat er op PB gestemd ging worden, maar Frenkie had zijn stem al ingestuurd op Insanis (rip ::schaam::). Technisch gezien hebben we Chip en Insanis dus nodig om PB weg te krijgen. Maar Chip wil zich niet tegen de alliantie van 5 keren ondanks dat hij ze niet meer vertrouwt, en Insanis heeft zowel tegen PB als Ricardo gezegd niet op ze te stemmen. Zelf wil ik PB eigenlijk ook niet kwijt, want hij was mijn nummer 1 bondje.
Wat ik gisteravond heb gedaan is vooral inventariseren wie er al hebben gestemd, op wie mensen hebben gestemd en wat er dus nog mogelijk was. En daarnaast veel gesprekken gevoerd met Chip en Frenkie die het vertrouwen in elkaar echt goed hebben gedaan.

The craziness of it all
De mensen die ik zondag het meest vertrouwde waren PB (by far), Wouter, Bjorn en Chip. En Frenkie, Mitch en Jacco had ik mijn twijfels bij. Nu blijkt dus dat al die mensen die ik vertrouwde een bondje hebben gevormd zonder mij. Vooral van PB vind ik het balen. Zelfs voordat Wouter zijn nominaties maakte had hij al dat bondje, maar het was blijkbaar niet nodig om mij er iets over te vertellen. Dat is lekker loyaal ::) Nu moet ik de keuze maken tussen Ricardo en PB. Ik wil PB niet wegstemmen omdat hij mijn #1 was, maar nu heb ik geen andere keus. En het is dus PB die heeft gelekt, en daarmee zijn eigen ondergang in gang zette.

Moving forward
Het is wel duidelijk dat Wouter en Bjorn dat bondje zijn begonnen. Het is ook duidelijk dat ze mij niet wilden, omdat ik ze in Survivor allebei heb moeten backstabben (als ik dat niet deed hadden ze het bij mij gedaan). Dit betekent ook dat alles wat ze deze week hebben gezegd - "no hard feelings" "wat mij betreft is dit een nieuw spel" - 1 groot circus is geweest ::). In plaats van mij hebben ze Chip, PB en Jacco genomen omdat ze dachten dat ze hun wel een aantal rondes konden gebruiken, om ze daarna een voor een te lozen. Dat plan gaat hopelijk niet meer werken.
Wouter heeft mij niet genomineerd afgelopen week, dus hem wil ik een tweede kans geven. Maar als ik Head of Household word aankomende week, dan is het Bjorn als target on the block met Jacco als pawn. >:D

Trust ranking - week 1
1. Ricardo
2. Mrchipie
3. Frenkie
4. Mitch
5. Wouter
6. PB
7. Insanis
8. Jacco
9. Bjorn

Het is nog steeds mogelijk dat Ricardo weggestemd gaat worden, maar ik hoop dat hij de numbers aan zijn zijde heeft en zich kan redden.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [BBUS22] De biechten
« Reactie #8 Gepost op: 27-11-2022, 21:21:20 »
Dan hebben we daar eindelijk onze winnaar, het competitiebeest:

Nou daar is ie dan! Mijn eerste biecht van BBUS. Ik vind het een top start met twee geweldige opdrachten.

Laat ik beginnen met het lijflied. Wat heeft iedereen (behalve de drie bekende namen) geweldige nummers ingestuurd. Frenkie heeft terecht gewonnen al hoopte ik natuurlijk ook goed te scoren. 3/10 is prima en ik hoefde ook niet per se te winnen want dan moet je keuzes maken.

Daarnaast gingen verbanden leggen redelijk goed. De meeste muziek herkende of kende ik gelijk. Ik maakte een lijstjes en nadat ik die had, dacht ik dat het makkelijker zou zijn. Helaas zag ik best wat verbanden niet en heb ik nooit Shrek gekeken. Wouter deed dit dan ook wel erg goed. Terecht gewonnen en meteen de druk op zijn schouders. Dat had ik misschien ook niet meteen in aflevering 1 willen doen. 2/10 is weer een top resultaat!

Al met al een goed begin. Vooral de bondjesdrama was erg interessant. Want ik zit in het fijne bondje met Bjorn en Frenkie! Ik vertrouw deze twee mannen en zij mij. Dat is natuurlijk super fijn, maar ook met Ricardo ben ik erg goed. Ik ben bang dat hij het spel moet verlaten maar ik wilde hem graag redden. Niks leek te helpen totdat Bjorn vertelde van het geheime bondje. Ik vertelde dit Ricardo om zo voor wat chaos te zorgen in dat bondje. Enerzijds omdat zij sterk waren en dit ons als driemanschap zou helpen en anderzijds om Ricardo misschien te redden. Sorry Bjorn! Het was niet tegen jou, integendeel want het pakte goed uit. Wantrouwen tussen dat bondje en vooral PB en Chip. Ik hoop dat we dit kunnen gebruiken.

Mijn doel is de final 3 halen met Bjorn en Frenkie. Ik ben heel benieuwd naar alle opdrachten en hopelijk win ik nu wel in plaats van de overige podiumplekken bezet te houden! ::bravo::

En de eerste biecht van HoH winaar Wouter:

Eindelijk tijd gevonden om dit te doen.

Ik ben blij om mee te doen, want ik hoop al jaren op een US BB in realitynet.
en we zijn sterk begonnen, want ik werd de eerste HOH. Maar ik stuurde iedereen een bericht met succes. Zo zou ik zien wie contact legt met mij, en de boodschap snel negeert. Ik weet op wie ik kon bouwen

Dat kan een cadeau zijn of een vloek naargelang je het speelt. Ik kon een wilde move maken, maar waarom zou ik dat doen? Dus als het een eerste HOH aangaat, vroeg ik de mening van iedereen. Zo kon ik mijn move daarop baseren zonder al een al te groot doelwit op mij te trekken. Natuurlijk word je als HOH uitgenodigd in een grote alliantie en zie daar Chip en JaccoS die samen met pieterbasje een alliantie wouden vormen. Ze zochten nog een vijfde man en ik stelde Bjorrn of BW voor. Beide waren ok voor mij want beiden mag ik graag. Bjorrn heb ik leren kennen door spelletjesdagen en RN-weekends (en de bieren die we samen genutttigd hebben) maar BW mag ik graag door survivor (waar hij mij wel genaaid heeft).

Iedereen reageerde op mijn vraag behalve  insanis.De meerderheid wou de mensen die te laat waren bij de veto als doelwit. (zelfs Ricardo) Natuurlijk doe ik dat, ik had dat al lang bedacht. Die mensen kunnen zichzelf er niet afnemen, zodoende minder kans om een extra persoon te moeten nemen als doelwit.  Ik moet al 3 mensen nomineren, mezelf niet meegeteld is dat al 33% van de deelnemers. Moest iemand de veto winnen (want Frank was een kanshebber, want niet in mijn alliantie of niet BW), zou ik al bijna de helft van het aantal deelnemers moeten nomineren (en neen, ik ben niet Cody Nickson).

PieterBasje was gelukkig ok om op de nominatiebank te zitten, maar niet als doelwit en Ricardo had dit aangegeven te begrijpen maar insanis was niet happy (wat ik begrijp) maar hen vond het nodig mij aan te vallen omdat ik niet op discord zit. Wel, ik heb de TIJD niet. Ik werk overdag en op mijn werkpc is discord geblokkeerd (getest) en ik kan niet de hele dag op mijn GSM zitten op mijn werk.  Daarbij, als ik thuis kom, heb ik een huishouden; een vriendin en een zoontje van 7 maanden waar ik ook tijd voor wil en moet maken. Dus ik geraak pas op discord of laat of niet omdat ik echt te moe ben. (en ik vind nog altijd dat een spel op RN niet moet afhangen van discord, daar zijn aparte discord-spellen voor).
Daarbij, als je kan posten op RN kan je ook snel een PM sturen via RN.

Insanis vond het nodig om  nog te zeggen dat ik zijn doelwit ben als hen HOH word, goed dat ik dat weet.

de Veto verliep ok, ik werd nipt 2de maar Frank gebruikte hem gelukkig niet. (want anders had Mitch op de nominatiebank gezeten, want hij zat niet in mijn alliantie en hij was niet BW).

De stemming kwam eraan, en ik gaf aan niet te willen dat Insanis eruit ging (voor hen mij ging aanvallen), want een nieuweling er direct uit is niet cool. Pieter zat in het bondje dus Ricardo moest gaan.

Fast forward naar Ricardo die mij stuurt dat hij weet  dat ik een bondje zit omdat iemand gelekt heeft én hij wil weten wat ik doe bij een tie. Ik zeg hem dat hij eruit gaat, waarop hij zegt dat dit niet slim is, omdat hij weet wie er gelekt heeft maar ook dat die dan aan iedereen vraagt op hem te gaan. Wat ben ik met een 9-0-0 stemming? NIETS.

Ik zeg hem dat als hij een tie weet te forceren, ik hem red omdat ik dan belazerd ben. Maar dat is niet geheel waar. Ik weet dat mijn verbond sterk bleef, maar ik wil weten waar de rest staat, want zij kunnen zomaar een 4-5 stemming maken. (alleen stemde iemand  al Insanis waardoor een tie het beste is).

Ik wil weten waar BW staat, en mitch, en Frank. Daarbij, Ricardo: je hebt de verkeerde gekozen om een tie mee te maken. Als je met Insanis had getied, was je gered (want ik red niemand die mij noemt als eerste doelwit omdat ik amper actief ben op iets waarop het spel niet doorgaat).

Ik sprak vandaag Chip en hij vertelde mij dat Pieter alles gelekt had aan Ricardo waardoor  die alles kon lekken aan de rest. Man, ik was pissed off en ik had bijna Pieter weggestemd maar als ik even nadacht kwam ik ook uit op het feit dat ik dan de meerderheid zou weggeven. Ik weet nu dat ik Bjorrn, Chip, JaccoS En Pieter kan betrouwen, daarbij heb ik nog BW die mij zweerde niet te targetten als die HOH was. Dus ik zit vrij goed nog.

Hopelijk loopt week 2 ook goed.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [BBUS22] De biechten
« Reactie #9 Gepost op: 27-11-2022, 21:25:24 »
Frank moet ons even bijpraten:

Mijn laatste biecht is exact een week geleden. Sindsdien is er het een en ander gebeurd dus ik zal jullie wel even bijbabbelen want ik heb een inhaalslag te maken  ;D

Het bondje wat ik met Bjorn en Mitch heb, is echt heel fijn. We praten elke dag alles met elkaar door, spreken tactieken af, delen onze verhoudingen met iedereen, het voelt machtig. 3 mensen die op sociaal gebied gewoon sterk zijn en overal hun lijntjes uit hebben. De hele week verloopt eigenlijk rustig, tot het moment dat de nominaties bekend worden gemaakt. Ricardo, Insanis en PieterBasje. CHILL! Ik ben niet genomineerd en de 2 boys uit m'n bondje ook niet. Ik had Wouter kort gesproken en hij had het over verschillende afwegingen, waarbij hij dus uiteindelijk is gegaan voor de mensen die hun PoV niet hebben ingeleverd. Ik snap het, het zijn de mensen die zichzelf niet kunnen verdedigen

Nu is er iets leuks gaande. Er is een bondje van 5. Wouter, PieterBasje, Jacco, Chipie en Bjorn. Bjorn, jij absolute legende. Wat fijn dat jij gelijk aan ons vertelt dat dit opgezet is! In komkommertijd weten Mitch en ik dit dus al, nog voor er een bom explodeert in ons huis. Met dank aan het lek, PieterBasje. PB als lek? Ik weet dat Mitch ook met Ricardo contact heeft over hoe of wat. Binnen no time gaat het rond als een lopend vuurtje. Rob weet het, Insanis weet het, eigenlijk iedereen. Hoe kan dat nou? Een bondje moet toch goed bewaard blijven? Chip speelt ook al helemaal de paniek tegen mij, alsof hij het allemaal niet meer zo goed weet, de arme ziel. Ik weet allang hoe de vork in de steel zit, maar dat hoeft Chip niet te weten. Ik doe me wat dommer voor. Chip denkt volgensmij dat ik het spel niet begrijp, want hij geeft me tips tijdens het spel. Die houding houd ik wel ff vast, kan geen kwaad toch?  ;D

Dan de PoV. Ja kijk, ik was best blij met m'n inzending hoor, maar winnen daar ging ik niet vanuit. Ik open 1 voor 1 de spoilertags met namen, eigenlijk denkende dat ik er toch wel als eerste uit zou liggen. Hoe verder ik kwam, hoe minder namen er over bleven, en wat denk je? IK WIN! 3e bij de HoH en 1e bij de PoV, wat een start van het spel  ::love::
Voor mij dus de kans om iets aan de nominaties te doen, maar wil ik dat wel? Ik moet niet te vroeg al kleur gaan bekennen. Mitch en Bjorn ga ik niet nomineren. Rob ook niet, die staat wel aan mijn kant. Wouter kan niet genomineerd worden. Dan hou ik alleen nog Jacco en Chip over. Als ik mijn veto gebruik, werk ik Chip tegen me. Dan werk ik Wouter wellicht ook tegen me. Tegen PB kan ik verkopen waarom ik het niet gebruik, tegen Ricardo eigenlijk ook wel. Eigenlijk zijn er bijna alleen maar voordelen om mijn Veto niet te gebruiken, dus hoe leuk het ook is dat ik hem heb gewonnen, ik doe er niks mee  ::joehoe::

Maar nu, nu kan het echte circus beginnen, want wie stemt op wie? Ik hoor de verhalen heus wel hoor jongens, jullie willen Ricardo eruit omdat hij de sterkste is van de 3. Snap ik wel, maar ik ga het niet doen, ik ga niet op Ricardo stemmen. Hierover ben ik vanaf moment 1 gelijk eerlijk tegen Ricardo. Ik zeg tegen hem dat ik op Insanis stem en tegen de rest dat ik op PB stem. Ik ben eerlijk tegen Ricardo, ik voel namelijk dat hij eruit gaat en zijn stem kan ik in een later stadium goed gebruiken
Hoe zit het nou? Bjorn, Mitch en ik willen als bondje niet ontdekt worden. Bjorn is ons lek uit het ''bondje van 5'' en Mitch papt volgensmij met iedereen wel een beetje aan, net als ik. Uit ons stemgedrag moet je dus niks op kunnen maken. Daarom denken we hey, laten we nou alledrie op iemand anders stemmen. Bjorn stemt mee met het bondje van 5, Mitch vormt het blok tegen dit bondje wat een basis gaat worden van een nieuw verbond, waarover later meer. En ik? Ik word een zwevende kiezer. De enige die, buiten mijn bondje, weet waar ik werkelijk op stem, kan het niet meer navertellen omdat hij uit het spel gaat. Insanis, jij waardeert mijn eerlijkheid enorm maar sorry, ik heb op jou gestemd. Dit weet je niet, hopelijk vind je me nog steeds lief!  ::bravo::

Wouter mag niet meestemmen. Uit het bondje van 5 komen er dus 4 stemmen op Ricardo, inclusief een zogenaamd panikerende Chip die niet meer weet op wie hij moet stemmen. Chip, ik heb jouw spelletjes allang in de gaten en ik trap er niet in, maar ik praat maar gewoon lekker met je mee  ::)
Mitch, Rob, Insanis en Ricardo stemmen op PB. Ik had hierin mee kunnen gaan, maar zoals ik zei, ik hecht meer waarde aan mijn bondje en ik ben loyaal aan de mannen, dus stick to the plan. De solo stem op Insanis is dus echt van mij. Helaas moet Ricardo eruit en dat vind ik op persoonlijk vlak echt heel erg jammer. Ik kan het altijd goed met Ricardo vinden en ik vind het leuk om spelletjes met sterke concurrentie te spelen, en dat was hij natuurlijk. Hopelijk heb ik Ricardo voor de toekomst genoeg voor me kunnen winnen, mocht ik er dan nog zijn. Aflevering 2 baby, let's go!  ::bravo::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [BBUS22] De biechten
« Reactie #10 Gepost op: 27-11-2022, 21:26:23 »
Nieuwe ronde, nieuwe kansen. We zijn nog met 9 na het slachtveld van afgelopen aflevering. Een gelijkspel, scheuren in het vertrouwen her en der, we zijn als groep al lekker bezig, maar alle scores staan weer op 0. Eens zien wie deze aflevering de shine gaan pakken. Gaat Jacco meer van zichzelf laten zien, wordt het toch Rob? Of gaan Wouter, Mitch en ik weer in de top 3 van de HoH en de PoV eindigen?

Nog voor we de aflevering ingaan moeten we een verdeling maken. More than words en Lost in your riddles. Iets met online tijd, combinaties en chaos. Uiteraard moet ik even met al mijn bondgenoten bespreken wat een handige verdeling is. Bjorn en Mitch neigen meteen naar Lost in your riddles, waardoor ik mij naar More than words begeef. We hebben 2 groepen, eentje van 4 en eentje van 5. Ik beland voor de HoH in een groepje met Jacco, PieterBasje en MrChipie. Ja, 2 HoH's. Komen er 2 HoH's?! Mogen die dan allebei 1 iemand nomineren? Ik heb nog geen idee hoe dit gaat uitpakken. Ik volg gewoon de opdracht op en ik zie vanzelf wel wat er gaat gebeuren. Inmiddels zijn we een paar dagen onderweg. Op willekeurige tijdstippen wordt er bij ons een woord in het topic gepost. Wij moeten zo snel mogelijk een lyric posten met het woord, met erbij vermeld de titel en artiest van het nummer. Dit is top!! Niet alleen ben ik veel online, maar ik maak makkelijk associaties in mijn hoofd. Als ik een woord zie, gaat mijn hoofd makkelijk gelijk ratelen, tenzij ik met bepaalde woorden gewoon echt niks weet. Het is nu vrijdag, en ik heb een aantal punten voorsprong op Chip, een heleboel op PieterBasje, en Jacco, doet hij eigenlijk ook mee met onze HoH? Grapje Jacco, ik mag je graag, maar kom op, ik wil zo graag dat jij ook je shine pakt  ::bravo::

Voor de PoV mogen we weer onze creatieve kant laten zien. We mogen gaan schrijven. Gezien ik na het afgelopen WIDMO seizoen een absolute BOP op mijn naam heb staan, Blijf van mijn joker af  ;D, vind ik deze opdracht heel erg leuk. We moeten op het nummer Unwritten een tekst schrijven over een willekeurig onderwerp. Ik moet wel even nadenken over het onderwerp wat ik wil gebruiken, ga ik heel erg inspelen op de jury of volg ik gewoon mijn eigen gevoel en doe ik lekker wat ik wil? Ik besluit voor het laatste te kiezen. Ik ben een enorme Wie is de Mol fanaat, en ik besluit dan ook om met de tekst een ode te brengen aan seizoen 8, mijn favoriete seizoen. Of ik hier veel punten mee ga pakken weet ik nit, maar ik wil gewoon iets leuks maken! In de afgelopen aflevering is gebleken hoe machtig de HoH is, Wouter was gewoon onze heerser. Mijn focus ligt dus ook iets meer op de HoH en ik zou het niet erg vinden als ik de PoV niet win. Inmiddels heb ik het ingestuurd, ik wacht het rustig af!  ::love::

Op bondjesgebied is het nog eventjes rustig. Dat zal wel weer komen zodra de nominaties bekend zijn. Mitch en ik zijn aan het einde van aflevering 1 bezig geweest met zaadjes planten bij Rob en Insanis. We houden hun er graag bij, omdat wij geen onderdeel zijn van het bondje van 5. Rob ziet dat wel zitten. Met Rob heb ik al vanaf het begin een goede klik en we hadden voor dit gesprek al afgesproken niet op elkaar te stemmen. Voor ons ligt dit plan dus perfect op de lijn. Met Insanis moeten we het nog even bespreken, maar Insanis verkeert volgensmij momenteel in een diepe winterslaap en krijg ik even niet te pakken. Hopelijk hebben we binnenkort een gesprek van 4. 4 tegen 5, dat lijkt een minderheid, maar Bjorn staat natuurlijk aan de kant van Mitch en mij, PB is een zweefteef en Chip schiet ook alle kanten op. Die scheurtjes, die komen er nog wel. Voor nu is het weer even een kleine, rustige fase en wacht ik de sensatie wel af. Ik voel me goed in het spel. Ik ben echt goed bezig aan de opdrachten en mijn positie in de groep is wel positief. Ik vrees wel voor 1 ding. Ricardo is eruit gestemd omdat hij te sterk zou zijn. Als die lijn wordt aangehouden, zal ik vast ook wel bij sommigen op de nominatielijst staan. Immers, ik heb goed gepresteerd in aflevering 1. Misschien loop ik gevaar, maarja. Dat hoeft niet zolang Mitch, Bjorn of ik HoH worden en Rob zal mij waarschijnlijk ook niet nomineren. Ik maak me nog niet super zorgen maar een gewaarschuwd mens telt voor 2  ::)

Leuk spel Niek en Minke, ik geniet met volle teugen en ik heb er toch geen spijt van dat ik me toch maar wel heb ingeschreven. Hopelijk mag ik nog eventjes mee!  ::bravo::

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

En B&W denkt er goed voor te staan:

Biecht 5 - Dag 15 in het Big Brother huis

Het is weer tijd voor een biechtje :P

Ik sta er goed voor vandaag
Ik heb niet heel veel gepraat afgelopen week. Toch is er een nieuwe alliantie gemaakt waar ik een deel van ben: Mitch, Frenkie, Insanis en ik. Dit voelde voor iedereen heel natuurlijk en een logisch gevolg van de gebeurtenissen in week 1, want de overige vijf hebben een alliantie en zijn daar nog steeds (enigszins) loyaal aan. Dan was het voor ons ook maar beter om echt samen te gaan werken.
Mitch, Frenkie en ik hebben ook al een final 3, hihi. ::hypocriet::
Dus ik heb hele goede banden met mensen die heel goed zijn in de competities. Aan de ene kant ben ik veilig als ze comps winnen. Aan de andere kant zijn ze mijn schilden als ze niet winnen.
Het kon vandaag niet beter gaan. Zowel Frenkie als Mitch wint Head of Household, dus Insanis en ik mogen ons ook veilig rekenen voor deze week. ::bravo::

Geheime bondjes?
PB zit zwaar in de gevarenzone dus hij vond het niet erg om te vertellen dat Bjorn en Chip de alliantie van 5 hadden gemaakt. Dit is interessant, want ik dacht al dat er een Bjorn-Wouter bondje was, en nu blijkt er ook een Bjorn-Mrchipie bondje te zijn. Betekent aan de ene kant dat ik Chip niet meer kan vertrouwen, hij was dus een groot deel van de reden dat ik niet in die alliantie werd betrokken. En aan de andere kant wordt het duidelijker hoe Bjorn speelt. Hij zal waarschijnlijk van plan zijn om met Chip naar de finale te gaan.
Jacco blijft aardig onschuldig in dit hele verhaal. Ik ga nu niet meteen iets doen, maar als het er op aan komt is Jacco wel de persoon met wie nog te werken valt in dat bondje.

Zorgen voor de toekomst
Ik besef me dat ik niet de gunfactor ga hebben als ik in de finale sta met een van de twee goudeerlijke challenge beasts Frenkie en Mitch. Dan kan ik doodleuk uitleggen dat ik een sociale speler was, maar ik win het spel niet. Deze week mag ik genieten van hun protectie, maar volgende week kan iemand anders winnen en voor je het weet zit ik op de nominatiestoel. En hoe verder ik ga met Frenkie en Mitch, hoe kleiner mijn winkans ook wordt. Het spel is dus nog niet gespeeld en ik reken me zeker niet rijk. :)

Adios ::zwaai::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [BBUS22] De biechten
« Reactie #11 Gepost op: 27-11-2022, 21:27:05 »
Trouwe biechter Jacco adviseert popcorn:

Biecht Jacco - Aflevering 2

Well well well, het spel is nu écht begonnen. Lieve lezers, pak je popcorn maar. ::bravo::

Einde aflevering 1
In mijn vorige emotionele biecht vertelde ik over een verrader, wie is het nou? De afgelopen dagen dacht ik dat het PieterBasje was. Volgens Ricardo heeft hij zich per ongeluk verraden en dat zie ik op zich nog wel gebeuren. Ach, fouten zijn er om te maken. De overige Superbondje leden konden hem iets minder makkelijk vergeven en wilden hem zelfs naar huis sturen. Vooral mrchipie en Wouter moest ik echt een beetje afremmen. Gelukkig luisterden ze allebei naar dit jongetje, waardoor het andere jongetje niet is afgevallen. De eerste afvaller is daarom Ricardo, het plannetje is gelukt. Sorry Ricardo ::hug:: Je bent wel in stijl naar huis gegaan, want je hebt een behoorlijk bommetje gedropt. Het hele Superbondje is gelekt.

Opdrachten
HoH - More than words
Ik hoef niet perse de HoH te worden, dat mag iemand anders uit het Superbondje wel doen. Want de twee mensen die ik dan nomineer (dat zullen waarschijnlijk B&W en Frank zijn) gaan mij HATEN voor de rest van het spel.
Ik zou nu graag zeggen dat ik mijn loserscore dus bewust heb gehaald, maar dat is niet zo. Beter dan dit kon ik niet. Als ik een woordje wist had die Frank al weer wat gepost, op het moment dat ik alleen online was werd er zo'n super vaag woord gepost. Echter heb ik wel wat toegevoegd in deze opdracht, ik was de persoonlijke reminder van mrchipie. Als ik niet zo vliegensvlug berichtjes naar chip had gestuurd als er een nieuw woord was, was het op het einde veel minder spannend geweest. Uiteindelijk verloren wij op een punt verschil van Frank, helaas.
In de andere groep won óók iemand die niet in ons Superbondje thuishoort. Wij hebben deze week dus totaal geen macht, worst case scenario.

PoV - The rest is still unwritten
Omdat het er al snel naar uitzag dat Frank HoH zou worden, was mijn positie dus niet al te sterk. Dus voor deze opdracht ging ik goed mijn best doen. Ik vond het ook een hele leuke opdracht. Om mijn winstkansen te vergroten leek het me handig om het hele liedje te schrijven, om te laten zien dat je er veel moeite in hebt gestoken. Ook heb ik alle juryleden genoemd in het liedje, om die leuke mensen ook eens wat aandacht te geven. Of het gewerkt heeft, dat weet ik ook nog niet. De uitslag staat nu nog niet online.

Nominaties
Mitch nomineert PB, niet echt een verrassing. Frank nomineert Wouter, ook niet echt een verrassing. Ik ben vooral blij dat ik niet genomineerd ben, en ik ben ook blij voor Bjorrn, want ik vertrouw hem ook heel erg.
Al snel merk ik dat het Superbondje PB eruit wilt stemmen, omdat hij de verrader is. Dat vind ik toch wel een beetje flauw, want hij deed het dus per ongeluk (denken we). Toch is Wouter wel sterker in de opdrachten, dus hij is voor mijn eigen spel beter. Dus neig ik er naar om ook PB weg te stemmen...

Wat ga ik nu doen?
Toch voelt het niet helemaal goed om op PB te stemmen. Hij is mijn hoofdbondje en we zouden elkaar niet naaien, en zo voelt het toch een beetje als ik op hem stem, ook al heb ik een goede reden. Ik vertel mijn dilemma aan Bjorn en hij begint weer over dat PB de verrader is. Ik geloof daar echt veel minder in dan de rest eigenlijk. Ricardo wist veel details van het Superbondje, dat verklap je niet 'per ongeluk'. Daarnaast zei Ricardo tegen mij dat ik die verrader nog wel ga tegenkomen (als een dreigement), waarom zou Ricardo hem dan zelf onder de bus gooien. Er klopt hier iets niet.
Ik besloot om met PB himself te gaan praten, ik vroeg of hij echt niet de verrader is. PB zei dat hij dat dus echt niet was, en hij gaf ook goede argumenten. Volgens Ricardo heeft hij zich namelijk versproken in een voicechat, maar PB praat daar eigenlijk nooit.
Oké, ik vertrouw hem. Ik heb hem verteld over het feit dat de rest van het Superbondje hem eigenlijk ook weg wilt sturen en dat ik daar niet zoveel tegen kan doen.

Wie is dan de verrader?
Daar heb ik het ook met PB over gehad en we zijn tot de conclusie dat het niemand minder is dan...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Waarom denken we dit?
- "Bjorn: iemand die ik nooit vertrouw. Heeft in zowel ZAP als Sequester laten zien dat ik hem gewoon nooit kan vertrouwen. Is eigenlijk mijn aartsrivaal geworden in de loop van de tijd." Deze zin uit Mitch zijn post is heel raar. Dit is een typische zin om te verbergen dat je een bondje met iemand hebt.
- Mitch zei ook dat hij een bondje met Ricardo had. Wij denken dat ze met z'n drieën een bondje hadden. Bjorn vertelde dus alles aan Ricardo en Mitch, hij is ook degene die Mitch heeft verteld dat het Superbondje nog steeds actief is (wat Mitch ook in zo'n post had gezet, bedankt voor alle info Mitch!)
- Bjorn heeft mij privé ontzettend gepusht om op PieterBasje te stemmen, want hij was duidelijk de verrader. 'Ja PB heeft het al toegegeven.' No he didn't.

(wat is er met Imgur gebeurd, hoe lelijk is dit plaatje)
- Bjorn zei ook tegen mij dat Mitch al had gezegd dat hij PB gaat nomineren, wat delen jullie veel info zeg!

Dus, Bjorn is de Mol en hij moet het spel verlaten! ::zwaai:: Maar ja, hoe? PB staat er zo slecht voor.  Dit is ons plan:
Ik heb dus mijn best gedaan voor de Veto, mocht ik in het fantastische scenario die daadwerkelijk winnen, red ik Wouter. Dat zou een logische keuze zijn vanuit het Superbondje perspectief, want hij wint zoveel opdrachten, dan help ik mezelf daar ook mee. Maar de reden is vooral dat niet Mitch, maar Frank dan een nieuwe genomineerde moet kiezen. Dan kiest hij tussen mrchipie en Bjorn, en dan hopen we dat hij Bjorn kiest. Vervolgens vertellen we Wouter en Mrchipie van de situatie, ik stem natuurlijk ook op Bjorn, en PB heeft ook wel goede contacten met B&W en Insanis. Oftewel, bye bye Bjorn ::joehoe::

(De kans dat dit lukt is zo'n 2,77%)

Dit was dan alweer de biecht, bedankt voor het lezen. Hopelijk overleef ik deze aflevering en begroet ik jullie weer volgende week.

Dan nog het wekelijkse liedje, met dit Spaanstalige liedje haalde ik 1 van mijn 3 punten bij de HoH opdracht! ::cheerleader::


Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [BBUS22] De biechten
« Reactie #12 Gepost op: 27-11-2022, 21:28:00 »
Maar ja...

Biecht Jacco - Aflevering 2.5

Well, that escalated quickly




Mitch, ik zou maar met een oog open slapen als ik deze aflevering overleef!!!

Fun fact: Mitch en ik zouden elkaar niet nomineren, en Mitch zei gisteren nog dat hij mij graag in het spel houdt.


Ik moet nu gaan, mijn plekje in aflevering 3 regelen. Doei lieve lezers! ::bravo::

B&W waagt zich aan een analyse:

Biecht 6 - Dag 19 in het Big Brother huis

De tweede ronde zit er bijna op :o Tijd voor een analyse van mijn medekandidaten.

Frenkie, Mitch & Insanis
Deze drie zijn mijn alliantiegenoten op dit moment. Omdat die alliantie van 5 heel gevaarlijk werd, zorgde dat ervoor dat wij met z'n vieren allemaal hetzelfde belang hebben: iemand van de 5 moet eruit! Anders worden wij 1 voor 1 weggestemd. Deze alliantie werkt ook echt op en top, heb ik het idee. Ik heb heel veel vertrouwen in deze personen. Ik heb in de afgelopen week niet aan ze getwijfeld. Dus zolang we hetzelfde doel voor ogen hebben, heb ik aan hun allemaal een goede steun. ::bravo::
Ik ben ook blij dat Frenkie en Mitch afgelopen week HoH gewonnen hebben. Voor mij en Insanis is dat alleen maar voordeel. Zij houden ons veilig, zij zijn degenen die de vijanden maken en zij zijn ook de bliksemafleiders. Ik kan daar dus goed van profiteren. Maar begrijp me niet verkeerd, als er een HoH competitie voorbij komt die ik kan winnen, dan ga ik mijn kans ook grijpen. Het hoort er wel bij, iedereen moet een steentje bijdragen.

PieterBasje
PB zit niet echt lekker in het spel nadat hij in week 1 de alliantie gelekt had en hierover bleef liegen. Het was niet gek dat Mitch hem dus wilde nomineren. Toen ik de PoV gewonnen had moest PB zijn verhaal bij mij kwijt. Hij stuurde mij een ontzettend lang en uitgebreid bericht en het was duidelijk dat hij echt even zijn hart op tafel legde. Zijn voorname reden dat ik hem moest redden, was dat hij als laatste was toegevoegd aan de alliantie, het hem niet in dank werd afgenomen dat hij het lek was en dat Chip, Bjorn en Jacco hem dus zouden wegstemmen. Het idee van mijn alliantie, om op Wouter te gaan aangezien hij het beste is in de proeven, zou dan niet doorgaan. Ook benadrukte PB dat hij geen woord had gelogen in zijn bericht en dat als hij toch zou liegen, ik hem mocht blokkeren en nooit meer een woord tegen hem zou hoeven zeggen. Dit maakte voor mij wel duidelijk dat hij echt oprecht eerlijk was en ik gaf hem het voordeel van de twijfel. Veto op PB, Jacco als renom en het probleem was opgelost. Je zou dus denken dat ik mijn eerste bondgenootje nu weer terug heb.

Wouterv
Ondertussen is Wouter ook genomineerd en hij doet alles om mij te overtuigen om hem te redden. Zijn beloftes zijn niet slecht, maar hij blijft de beste op muziekgebied en daarmee een grote concurrent. Daarnaast is dit wat de alliantie wil. Wouter redden levert me 1 bondgenoot op, maar ik verlies dan wel het vertrouwen van mijn alliantie. Wouter wegstemmen kost me een potentiele bondgenoot tot het eind, maar ik heb Frenkie, Mitch en Insanis dan nog in ieder geval.
Dan zegt Wouter iets opvallends: hij claimt de persoon te zijn die als laatste werd toegevoegd aan de alliantie. Een paar uur daarvoor deed PB dezelfde uitspraak. Wouter zegt zelfs dat PB de alliantie heeft opgezet samen met Chip. Wie van de twee liegt er? Wouter, die ik altijd heel betrouwbaar vind? PB, die zowat heeft gezworen op alles dat hij de waarheid sprak? Of is er een tussenweg waarin beiden hun eigen waarheid vertellen? Tot op dit moment weet ik het nog steeds niet. Hoe frustrerend is dat? Twee mensen die je wel vertrouwt, maar eentje liegt. En beide hebben een motief om te liegen: de PoV op ze inzetten / ze niet wegstemmen. :-[
Ik waardeer het van Wouter dat hij niet opgeeft, want hij blijft maar argumenten noemen waarom hij niet weg moet en Jacco wel, maar eerlijk gezegd begint het ook op m'n zenuwen te werken. Mijn keuze staat vast, en ik wil het niet moeten blijven verdedigen terwijl ik me al schuldig voel dat ik Wouter wegstem.

Jacco
Over Jacco gesproken, Wouter zegt dat hij in de bottom van de 5-persoons alliantie zit en PB niet. PB zou namelijk een sterk trio vormen met Chip en Jacco.
In de afgelopen weken heb ik nauwelijks met Jacco gepraat. En op die momenten ging het niet veel dieper dan "ah wat een leuke proef". Ik ben er van overtuigd dat Jacco me zou nomineren als hij HoH wordt, en het is dus een gok van mijn kant dat hij volgende week niet wint. Persoonlijk denk ik dat het goed zou zijn voor mijn spel om Jacco in de komende twee of drie weken naar huis te sturen.

Bjorn
Bjorn! Ik heb in de eerste week wat met hem gepraat. Nu ik dat gesprek teruglees zie ik dat het van zijn kant vol leugens staat. Hij zat namelijk al in die alliantie, maar deed zich onschuldig voor: "Ik vraag me af of er al groepen ontstaan zijn". Hij was helemaal niet al in een alliantie ::)
Ik zou dom zijn om nog maar 1 van zijn uitspraken te geloven.

Chip
Ik had het eerlijk gezegd niet verwacht, maar Chip blijkt de leider van de alliantie te zijn. Hij is sowieso goed met Jacco en Bjorn. Ook met PB als Wouter de waarheid spreekt. Ook verwacht ik nog een geheim bondje tussen Chip en Mitch. Mitch bleef namelijk maar zeggen dat Chip zichzelf wel op zou blazen, en dat we hem dus niet moesten nomineren.
Op dit moment speelt Chip als een van de besten in deze groep. Ook zeker iemand die ik er uit wil hebben.
Vorige week hadden we afgesproken om te blijven overleggen, maar daar is niks van gekomen.

Trust ranking
1. Frenkie
2. Insanis
3. Mitch

4. PB (maar wel grote twijfel)
5. Wouter (maar toch moet je eruit)

6. Chip
7. Jacco
8. Bjorn
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [BBUS22] De biechten
« Reactie #13 Gepost op: 27-11-2022, 21:28:46 »
Frank heeft stress over de HoH:

Als er 1 ding is wat met spelletjes belangrijk is, je moet nooit denken dat je er al bent, dan ga je faliekant de mist in. Zo ook ik. Aan het begin van de HoH zit ik constant op het forum te kijken. Als ik een lijstje bij zou houden met hoevaak ik gerefresht heb, dan was ik inmiddels al pagina's verder. Nouja, dat liep wel lekker. Ik kon blijven associeren en op een gegeven moment dacht ik, deze marge is prima. Laat ik de teugels even wat gaan. Laat ik wat leuke dingen in m'n persoonlijke leven gaan doen, niet rekening houdende met die andere speurneuzen met wie ik in een groepje zit, met name Chip  ;D
Ik kijk nog wel vaak zat op het forum hoor, maar sporadisch. Ik laat wat vaker dingetjes gaan omdat ik me er niet 24/7 mee wil bezighouden. En verdomme. Verrekt. Dat wordt nog akelig spannend. Ik blijf wel hier en daar een verdwaald puntje sprokkelen, maar die Chip he.... die zit gewoon zodra hij kan op het forum! Echt, ik had dit ook de hele HoH moeten doen, dan had ik het ietsje minder spannend voor mezelf gemaakt  ::hypocriet::
Gelukkig is daar nog PieterBasje die ook zijn batterijtjes weer ingedaan had en hier en daar een puntje afsnoept, en Jacco die als een soort stofzuiger door het topic komt om alle meuk die wij niet weten toch wel binnen te hengelen. Mede door al die factoren, ben ik toch stabiel genoeg gebleken om HoH te worden! HoH, wat cool, wat gaaf, wat machtig vooral! Vorige aflevering hebben we bij Wouter kunnen zien hoe belangrijk de persoon is die HoH is. Yes, na een goede prestatie vorige week hoef ik me nu geen zorgen te maken om een exit, ik blijf erbij! Dat is echter niet alles. Na onze indeling is er ook een andere HoH gaande, eentje die eigenlijk niet te volgen is, tot het moment van de uitslag. Nou spreek ik Mitch vanwege ons bondje natuurlijk wel wat meer en weet ik dat hij echt als een tierelier gaat met bedenken, maar verder hou ik me er lekker buiten, ik zie het wel. En echt, Mitch ook met vlag en wimpel werkelijk waar ook HoH geworden, beter kon dit niet. Oprecht niet. Mitch en ik hebben namelijk dezelfde plannen over welke mensen snel uit het spel moeten en welke we willen behouden. Dit is top! De kaarten zijn geschud en wij zijn aan zet! Na een tactisch overleg, ook met onze mede-bondgenoot Bjorn, zijn we er eigenlijk wel uit. Wouter is een target. Hij is te sterk en moet eruit. Als we na de exit van Ricardo het motto van sterke spelers gaan handhaven, is hij zeker de eerste. Bovendien onderdeel van het verbond van 5. Als tweede komen we met de naam van PieterBasje. Dat is iemand die gegarandeerd Mitch en mij zou nomineren als hij de kans had. Bovendien ligt hij volgensmij al niet helemaal lekker bij iedereen en maken we dus niet zo veel vijanden door hem te nomineren. Omdat we niet teveel willen opvallen, posten we de berichten niet vlak na elkaar. Ik wacht er eventjes mee. Uiteindelijk staan ze er. Mitch en ik hebben het overlegd met Bjorn, maar ook met ons nieuwe ''bondje'': Insanis en Rob. Nadat we vorige aflevering al het plan hadden een pact met hun te smeden, is dat nu werkelijkheid geworden....  ::)

Insanis, Rob, Mitch en ik hebben een gesprek met zijn viertjes. Dit is er na aanleiding van het pact van 5. Bestaat dat nou wel? Bestaat dat nou niet meer? Either way, samen sta je sterk. Rob zie ik als een slimme, sociale speler die kennis heeft van de muziek waar niemand anders kennis van heeft. Insanis is een nieuwe speler met volgensmij wel de gunfactor van iedereen, ook van mij. Topverbond. Zo kunnen we alle lijntjes korthouden. Belangrijke dingen die hierin besproken worden, communiceren we ook naar Bjorn, ons opperbondje. In ons nieuwe bondje zit ook de winnaar van de PoV, namelijk Rob! Wel weer een podiumplek voor Mitch en ik, wij zijn goed bezig. Onze nominaties bespreken we dus ook met Rob. Ik dacht zelf opzich dat we er wel over uit waren, maar Rob.... Rob gebruikt zijn veto op PieterBasje. Waarom? Voert Rob toch iets in zijn schild? Gevaarlijk. Tevens spreekt Rob zich uit tegen Bjorn. Bjorn had die vrees allang uitgesproken in het gesprek met Mitch en mij dus een verrassing is het niet, maar toch. Mitch en ik varen er wel op mee, zonder Bjorn dusdanig als target te bestempelen.

We moeten dus wisselen van plan, ofja Mitch maar he, teamoverleg! We zijn er vrij snel over uit. Chip willen we erbij houden, omdat dat leuk is voor de sensatie. We nomineren niemand van onze eigen bondjes. Dan blijft Jacco over. Jacco is voor mij ook een tactische speler. Ik spreek hem niet zo veel over het spel, wat hem voor mij wel nog gevaarlijker maakt. Mitch heeft dit volgensmij ook, dus deze nominatie is prima  ::jaja::

Dan, ik ben dit bericht gaan typen vlak voor de uitslag van aflevering 2, maar die is inmiddels online. Ik heb me volledig afzijdig gehouden van de stemmers. Mitch, Wouter, Jacco en ik hoeven niet te stemmen dus deze week zijn er maar 5 stemmen. Ik bemoei me er niet mee. Hoe meer ik me meng, hoe meer gevaar ik potentieel kan lopen. Wouter heeft, vlak voor de deadline, nog wel een redelijk groot bericht gestuurd naar een aantal spelers. Hierin legt hij uit waarom niet hij maar Jacco weggestemd moet worden met hier en daar een sneer. Top!! Scheurtjes in het bondje, I like it. De schade voor de toekomst wordt al gedaan. Mitch en ik kijken toe vanuit onze troon en het bevalt prima!  ;D

De uitslag van aflevering 2.... Wouter, sorry Wouter. Je bent door mij genomineerd en nu lig je eruit. Ik heb in het topic gezegd waarom ik jou genomineerd heb en volgensmij begrijp jij het goed en vat jij het niet persoonlijk op, dat vind ik echt heel fijn! Unaniem ben jij eruit gestemd, waarschijnlijk allemaal mensen die dezelfde motivatie hadden als ik. Ik had het je gegund om verder te komen maar je bent gewoon echt goed, te goed. Zie het als een compliment! ::hug:: (sorry dat je wederom door mij in aflevering 2 van een forumspel eruit ligt  :-X)

Dat is voor nu wel weer even genoeg. AFLEVERING 3!! WE MADE IT! Volgende keer biecht ik wel weer verder, met daarin, de doos van Pandora....  ::)
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [BBUS22] De biechten
« Reactie #14 Gepost op: 27-11-2022, 21:29:26 »
Jacco heeft Mitch en Bjorrn door:

Biecht Jacco - Aflevering 2.5.5

Hallo hallo! Het is maar twee dagen later, maar toch heb ik weer genoeg te vertellen.

Mitch heeft mij dus genomineerd en dat bevestigd alleen maar mijn idee dat hij en Bjorn samenwerken. Het slaat namelijk echt helemaal nergens op om iemand die je 'totaal niet vertrouwt' (Bjorn, volgens Mitch) niet te nomineren, maar mij wel omdat ik zo'n sterke speler ben, terwijl ik in elke opdracht geflopt heb. Dat is gewoon zo onlogisch. Daarnaast zaten ze elkaar vanochtend weer uit te dagen in het huis, alles wijst er gewoon op.

Vanochtend vroeg Bjorn aan mij wie ik zou willen nomineren als ik HoH wordt. Mitch, obviously. Maar dat heb ik niet gezegd natuurlijk, want dan stemt Bjorn misschien nog wel op mij. Ik zei dat ik B&W zou nomineren, ik vertrouw hem namelijk totáál niet. Bjorn was het helemaal met me eens, hij denkt dat B&W het op ons gemunt heeft!
Weet je wie het echt op mij gemunt heeft? Mitch ::zwaai:: Als hij weer HoH wordt en twee mensen moet nomineren, waarom zou hij dan afwijken van wat hij de vorige keer deed: PB en Jacco.
Hij zit wel in DM te zeggen dat we elkaar uit de wind moeten houden en dat hij zo blij is dat ik nog in het spel zit. Ik ben dan wel wat jong, maar zo naïef ben ik nou ook weer niet.

Dus Mitch is mijn target. Ten eerste om zijn samenwerking met Bjorn te stoppen, want die is super gevaarlijk. Ten tweede, omdat hij mij eruit wilt hebben. Ten derde, karma! ::heks::

Ik moest tegen Wouter strijden voor een plekje in de volgende ronde. Veel mensen zeiden al snel dat ik dit makkelijk ging winnen, en daar geloofde ik op zich ook wel in, maar toch was het spannend. Bjorn, PB en Insanis beloofden al snel dat ze mij niet weg zouden stemmen, dus dat stelde me wel gerust. Mrchipie zei dat ook, maar het zou me ook niets verbazen als hij op mij stemt, vanwege zijn goede band in dit spel met Wouter.
B&W was voor mij een blinde vlek, geen idee wat hij gaat stemmen.

Uiteindelijk kreeg Wouter alle stemmen, wat betekende...

Ik heb aflevering 3 gehaald! ::cheerleader:: ::cheerleader:: ::cheerleader::

Wouter ::hug:: Ik had liever iemand anders zien gaan, maar het was jij of ik. Ik vond onze samenwerking fijn ::bravo::

Wat nu? Mitch moet eruit. PB en mrchipie weten van zijn samenwerking met Bjorn, dus als een van ons HoH wordt, wordt hij als het goed is genomineerd. En daarna zwaaien we hem uit.

Natuurlijk moet Bjorn ook een keer het spel verlaten, maar zeker niet nu. Hij heeft namelijk wel gewoon op Wouter gestemd, hij zou mij ook niet zo snel uit het spel gooien. Als ik hem eruit speel, verlies ik alleen maar een stem aan mijn kant. Natuurlijk is het wel zo dat als er iemand van het Superbondje moet gaan, dat ik op hem ga stemmen.

Het bondje met PB voelt sterker dan ooit. Ik had niet verwacht dat we samen in aflevering 3 zouden staan, maar here we are. Een week geleden was het vertrouwen dus een beetje weg, maar we hebben eerlijk en open gesproken en ik vertrouw hem weer volledig. Ik schaam me ook dat ik van plan was hem weg te spelen ipv Wouter.

Bedankt voor het lezen en tot later! ::bravo:: Nu eerst die Frank verslaan in de kwartfinale van HoH.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [BBUS22] De biechten
« Reactie #15 Gepost op: 27-11-2022, 21:35:25 »
Bjorrn begint zijn snode plannetjes:

Hey biechtstoel,

Ik ben jullie nog een biecht verschuldigd! Vorige aflevering was ik heerlijk op vakantie met mijn vriendin en had ik dus wat minder tijd voor het spel, maar vooral voor biechten.

Een korte recap:
Mijn bondgenoten Mitch en Frank wonnen HOH, hier was ik heel blij mee, kindof, want het is niet het vijftal. Maar zo wisten we wel zeker dat we alledrie veilig waren. Het nadeel was, de mensen uit het vijftal zouden mij niet per se snel nomineren, dat zie ik B&W en Insanis sneller doen, en voor Mitch en Frank was het absoluut niet slim om hen te nomineren, zij moesten voor 2 mensen van het vijftal gaan.
Dit werden PB en Wouter, met PB als target, en hier was ik heel blij mee. Ik heb hier zelf ook een beetje voor gepusht, en ze waren snel mee.
Maar B&W won veto en ging héél koppig doen.

Dat hij de veto inzette kwam heel duidelijk omdat hij het stiekem op mij gemund heeft. In ieder geval, dat mocht ik ook te horen krijgen van mijn buddies Frank en Mitch. Maar nee, die werken gelukkig met mij samen. Dus ik bleef veilig  :D, dan kon ik lekker van mijn vakantie genieten.

Ondanks zulke fijne HOH's was ik met de uiteindelijke nominaties echt niet blij. Het main target PB werd gevetoed door B&W, en Jacco werd genomineerd. En Jacco en Wouter zijn nou net de 2 van het vijftal met wie mijn contact het beste was :(. Maar 3e en 4e belangrijkste bondje dus, na het trio met 2 vrouwen. En als ik het voor het zeggen had, bleef Wouter erin. Met Jacco heb ik goed contact, maar Jacco heeft met veel mensen goed contact. Met Wouter heb ik ook goed contact, maar hij heeft verder met weinig mensen goed contact én is goed in opdrachten. De perfecte bondgenoot dus.. Om die reden werd hij helaas unaniem weggestemd. Ik stemde mee, uiteraard, maar was niet blij.

Dan nu: aflevering 3. En Frank wint wéér HOH  ::rofl::. Dit was in de echte BBUS niet mogelijk geweest, 2x op rij, maar hier wel. Ik vond het te powerful voor het spel begon, maar nu ben ik blij! Lekker hypocriet hè  ::hypocriet::. Frank en Mitch willen nu ineens Jacco weg though! Dat zie ik echt niet zitten... Ik ben heel benieuwd hoeveel secret bondjes Jacco achteraf blijkt te hebben, maar hij is een van de weinige die goed met mij praat en mij zou redden als ik genomineerd zou zijn denk ik. Terwijl Chipie en PB dat heus niet doen, en B&W en Insanis al zéker niet  ::rofl::.
Dus deze week heb ik wel echt zitten pushen dat PB het target moet worden, en niet Jacco, en dat Frank en Mitch Jacco aan hun kant moeten houden door hem te verzekeren dat hij een pawn is. Ik push ook al 2 weken dat B&W niet te vertrouwen is, en daar raken Frank en Mitch ook steeds meer van overtuigd. Ze zijn nu on board met PB als target van deze week, en B&W en Inanis nomineren volgende week, met B&W als target.
Dat is PRECIES wat ik ook wil dus ik ben helemaal in m'n nopjes met dit bondje  ::bravo::.

De rest gaat vrij matig helaas....
B&W en Insanis zouden mij beide direct nomineren, en niet als pawn, maar absoluut als target.
Dat is echt niet best. En daar komt bij dat PB en Chipie mij ook niet zouden redden als ik genomineerd was. Dus ik wil niet passief afwachten tot een van mijn vijanden HOH wint. Ik heb iets leuks verzonnen...

Ohja, ik heb natuurlijk Pandora's doos geopend, en die stonk naar vis!
Nee grapje, daar zat een leuke power in. Ik mocht de duo's maken voor de HOH competitie, en zo een beetje beinvloeden wie een makkelijke route naar de winst had en wie niet. Ik zet meteen B&W en Insanis tegen elkaar natuurlijk! Schakel elkaar maar uit. En verder zorg ik dat Frank en Mitch pas laat tegen mij moeten en laat tegen elkaar. Zo was de winkans van ons bondje het grootst. En dat lukte goed.

Maar ik ben nog niet uitgespeeld. Ik heb er een extra power bijverzonnen. Want dit is toch niet enorm pandora's doos? Er moet een kans zijn op een groot voordeel en een groot nadeel. Een kans op een sterke power, zoals een Diamond Power of Veto. Of als ik dit denkbeeldige opdrachtje verlies, dan word ik genomineerd ofzo  ;D. Lees hier gerust lekker terug wat ik zogenaamd verdiend heb:
(Berichtjes naar mezelf, maar vervolgens netjes bewerkt alsof Nieky ze naar me stuurde. In het dikgedrukte is alles wat ik verzonnen heb)

Citaat van: Bjorrn
Beste Bjorn,

Jij hebt de doos van Pandora geopend en bent meegenomen naar een aparte ruimte. Het is dus vanaf nu verboden om met andere kandidaten over de inhoud van de doos van Pandora te spreken!*

Door het openen van deze doos van Pandora heb jij invloed op de aankomende HoH. We gaan namelijk een spel spelen waarbij de kandidaten in battles tegen elkaar strijden. Jij mag deze battles samenstellen. Neem daarin ook Wouterv/JaccoS op in één plek. De winnaars van de battles strijden daarna in halve finales tegen elkaar. Ook deze stel jij alvast samen.

Voorbeeld:

Wouterv/JaccoS - WhattheFrank
PieterBasje - Bjorn
MitchK - Mrchipie
Insanis - B&W

Wouterv/JaccoS/Whatthefrank - MitchK/Mrchipie
Insanis/B&W - PieterBasje/Bjorn

Je keuze is heel belangrijk, want je zult vervolgens moeten inschatten welke 4 kandidaten deze eerste ronde gaan winnen. Hoe goed je dit kunt voorspellen, bepaalt of de doos van Pandora jou zal straffen of belonen! Voorspel jij 3 of meer winnaars correct, dan schenkt de doos van Pandora jou een Diamond Power of Veto. Maar als je 2 of minder winnaars goed voorspeld, dan zul je deze aflevering genomineerd zijn als derde nominee, dus de HOH nomineert nog steeds 2 andere kandidaten. Je kunt jezelf dan nog wel redden met de normale Veto competitie.

Vragen? Stel ze (mag via de app) :)

Groetjes  ::zwaai::

*Over de lopende stemming overleggen mag nog wel.

Citaat van: Bjorrn
Gefeliciteerd Bjorn!

Je hebt de doos van Pandora geopend en 3 van de 4 winnaars correct voorspeld. B&W won niet van Insanis, maar MitchK won van Mrchipie, Whatthefrank won van JaccoS en jij won zelf van PieterBasje. Dus je wint een Diamond Power of Veto, inzetbaar in een van de komende 3 afleveringen.



De Diamond Power of Veto werkt als volgt:
De houder van de Diamond Power of Veto krijgt eenmalig een speciaal vetorecht. Met dit vetorecht mag je één nominatie van de HoH ongedaan maken, nadat de houder van de normale Power of Veto zijn keuze heeft bekendgemaakt. Daar bovenop mag je zèlf bepalen welke kandidaat er in de plaats genomineerd wordt. Dit mogen niet de huidige HoH of PoV winnaar zijn. Als de Diamond Power of Veto niet is ingezet in aflevering 3, 4, of 5, vervalt deze.

Het is voor nu ook verboden om deze informatie met iemand te delen. Na de bekendmaking van de nieuwe Head of Household, mag je deze informatie delen, of geheim houden. De keuze is aan jou. Kies wijs  ;).

Waarom verzin ik al deze onzin nou?
Nou, dat zal ik je vertellen.
Vooral om lol te hebben  ;D.
Maar ik zag er natuurlijk ook wel een kans in om mijn positie in dit huis te verstevigen.
Ik heb dit vanavond gedeeld met mijn voor de public belangrijkste bondgenoten (Jacco en Mrchipie), om hun vertrouwen te testen.
Jacco hoop ik dus stiekem echt te kunnen vertrouwen, en ik hoop dat hij meedenkt en dit met niemand deelt, zodat ik te weten kan komen dat hij echt de moeite waard is als mijn bondgenoot. En Mrchipie vertrouw ik niet  ::rofl::. Hij heeft wel al laten vallen dat ie me liever niet bij het vijftal had gehad, dat heb ik van Jacco gehoord, en hij vindt me een gevaarlijke speler zegt ie tegen mensen. Mijn hoop is, dat hij deze info gaat lekken aan mijn concurrentie  ;D. Want de Diamond Power of Veto is eng. En 3 weken geldig. En dat is key! Mijn grote hoop is, dat dit nep voordeel lekt als waarheid, dankzij Mrchipie. En als B&W en Insanis dan HOH zijn, en dit gehoord hebben, dat ze dan denken, Shit, als we nu Bjorn nomineren, helpt hij al onze plannen van deze week om zeep. Laten we eerst voor iemand anders gaan. Wishfull thinking, I iknow, maar hoe fantastisch zou het zijn als deze onzin echt werkt?

Voor deze week gaat PB eruit denk ik in ieder geval, en ik ga zeer waarschijnlijk ook op hem stemmen. Dat kostte flink wat convincing, want Mitch wilde eigenlijk 1000% zeker op Jacco gaan ipv PB. Dus dat moet ik even onthouden voor mijn final 2 speech  ;).

Ik probeer volgende ronde weer te biechten, toedels  ::joehoe::.


Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [BBUS22] De biechten
« Reactie #16 Gepost op: 27-11-2022, 21:39:54 »
Daar hebben we Jacco weer:

Biecht Jacco - Aflevering 3

Hoi
Alle
Lieve
Leuke
Olezers
HALLO ::bravo::

Over bijna 24 uur is aflevering 3 weer afgelopen, en ik ben wéér genomineerd. :( Hoe heeft dat nou kunnen gebeuren?

Een week eerder

HoH3 - You can take a picture of something you see
Vorige week was ik genomineerd, dus hoe leuk is het om van genomineerde naar HoH te gaan! Daarnaast kan ik dan WRAAK nemen op Mitch, die mij heeft genomineerd. Dus ik ga extra mijn best doen ::cheerleader::

Ja oké, ik ben keihard laatste geworden. Dat heb ik dus niet expres gedaan, maar ik weet gewoon niet zoveel van de mainstream muziek waar de meeste vragen over gaan (en dat wist ik ook al wel toen ik me hiervoor inschreef). Mocht er ooit een opdracht komen over etnische muziek, you better prepare 8)

Ik heb dus niet gewonnen, maar misschien doen mrchipie of PieterBa- oh die zijn ook al af. Hup Bjorn dan!
Een ronde later is ook hij af. Dat is slecht nieuws, want dan is het volgende slachtoffer hoogstwaarschijnlijk weer iemand van het Superbondje.

PoV 3 - All these words I don't just say
Ik zat te denken van ja, de kans dat ik genomineerd word is natuurlijk wel aanwezig, dus misschien moet ik iets 'goeds' insturen deze PoV. Vervolgens zette ik een playlist met Arabische instrumentale muziek aan, toen kon ik niet meer anders dan daar wat van insturen. Uiteindelijk werd ik er 4de mee, wat heeft die jury gegeten? (behalve een persoon ::love:: )
Mrchipie en Insanis hebben weer eens niet ingestuurd ::)
Citaat van: Insanis
Ik voel me echt als een zondaar behandeld wanneer ik deadlines mis. Maakt dat mij een slechte speler?

Ja het maakt je inderdaad een slechte speler.

ANYWAY

Mitch won en hij heeft mij niet gered ::zwaai::
Dat vind ik toch bijzonder, want hij spamt mij onder met wat een fijne speler hij mij vindt en hoe graag hij mij in het spel heeft. Maar vervolgens nomineert hij mij en redt hij mij niet met Veto ::ok:: Ik doe gezellig mee met zijn gedrag, je bent zeker niet mijn target Mitch!

Nominaties
Onze nieuwe HoH Frank wilt met mij iets bespreken, oké, dat kan nooit iets goeds zijn.
Hij vertelt mij dat hij iemand heel graag het spel uit wilt: PieterBasje

Van alle mensen die je eruit wilt hebben kies je precies mijn bondgenoot?

Frank heeft nog iemand nodig die hij moet nomineren, hij wilt iemand die de strijd met PieterBasje sowieso wel wint.
Hmmm, denk ik, ik vind iedereen daar een goede optie voor behalve mezelf.
Ik noem meteen Bjorn als optie, de verrader van het Superbondje. Als er dan toch iemand moet gaan van het Superbondje, dan mag hij wel vertrekken. Ik vertel hoe geliefd die Bjorn wel niet is, maar Frank is het er toch niet mij eens. Hij heeft namelijk iemand anders in zijn gedachten:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Dan kan ik nog uitgebreid gaan smeken, maar ik kan hem toch niet meer van gedachten veranderen. Mijn bondgenoot en ik zijn nu samen genomineerd. En nadat ook Mitch zijn veto niet heeft gebruikt is het officieel: PB of ik gaat eruit.

Hoe overleef ik deze aflevering?
Het is voor mij wel voordelig dat Frank mij al heeft verteld dat hij mij gaat nomineren, want dan kan ik al dealtjes sluiten voordat mensen weten dat ik daadwerkelijk genomineerd ga worden.
'Bjorn, mocht ik genomineerd worden, dan kan ik wel op je stem rekenen toch?'
'Heeeey mrchipie, zullen we afspreken dat als een van ons genomineerd wordt, dat we die dan helpen?'


Oeps, ik was daar al mee begonnen ;D

Natuurlijk vind ik het stom om mensen proberen te laten stemmen op PieterBasje, maar ik vind mijn eigen carrière in dit spel net wat belangrijker dan die van hem. Ik hoop ook dat dat bericht van hem bluf is, om ervoor te zorgen dat ik niet mensen ga overtuigen om op hem te stemmen. Dan staan we weer quitte ::hug::

Doos van Pandora
Dan wilt Bjorn ook iets met mij bespreken, weer word ik een beetje bang. Hij wilt mij echter de waarheid over de Doos van Pandora vertellen, die hij had geopend. Wat blijkt: hij mocht de duels indelen, en als hij de uitslagen goed zou voorspellen zou hij een Veto winnen, die hij in aflevering 3, 4 of 5 mag inzetten. Sterker nog, als hij die inzet mag hij ook zelf de nieuwe genomineerde kiezen.

Dat betekent dat we nog wel gered kunnen worden, dan nomineren we namelijk bijvoorbeeld B&W (dat een gezamenlijk target is van Bjorn, Mitch en mij (hoewel Mitch dus mijn échte target is, maar B&W vind ik ook wel super gevaarlijk)). Dan is het PB vs B&W. Bjorn, mrchipie en ik stemmen op B&W and he's gone. PieterBasje en ik wandelen vervolgens weer samen aflevering 4 in.

Toch heb ik tegen Bjorn gezegd dat hij het nu nog niet hoeft te gebruiken...
Naai ik PB dan alweer, terwijl ik vorige week zei dat ik daar toen veel spijt van had? Ja dat doe ik.

Volgende aflevering zijn er nog maar 3 van het Superbondje over en dan denk ik dat het feit dat wij target zijn steeds meer gaat verdwijnen. Op het moment dat wij opeens plotseling weer samenwerken en iemand eruit spelen, maar iemand buiten het Superbondje wordt weer HoH (wat een hele grote kans heeft), dan zijn we weer keihard de lul, en dan gaan wij stuk voor stuk het spel verlaten. Dat Superbondje was achteraf gezien gewoon niet handig, en dit is een kans om dat bondje achter ons te laten.

Eliminatie
Natuurlijk moet ik dan wel deze aflevering overleven, maar ik heb daar wel een goed gevoel over, anders zou ik Bjorn ook meer aanmoedigen om de Veto op mij te gebruiken.
B&W - stemt op op mij, dat heeft hij ook al privé gezegd
Insanis - PB heeft tegen hun gelogen, dus dat vertrouwen is geschaad. Daarnaast zegt Insanis heel fanatiek tegen mij dat hun mij aan het beschermen is, en dat geloof ik wel.
Bjorn - die heeft mij al die geheime informatie verteld en daar heb ik een hele goede band mee (denkt hij tenminste), dus die helpt mij ook wel.
Mitch - die wilt mij zo super graag in het spel houden volgens zijn DM's, maar heeft ook PieterBasje vorige keer als eerste genomineerd.
mrchipie - volgens mij heb ik meer contact met hem gehad dan hij met PB, en hij zegt dat hij niet op mij gaat stemmen. Ik geloof hem maar.

In dat geval win ik de stemming 4-1, eventueel liegt mrchipie nog, maar dan win ik 3-2. Ik heb er dus wel vertrouwen in. Dat maakt mij echter wel super bang, want wat had ik ook alweer geleerd door BBUS terug te kijken:
PAWNS ALWAYS GO HOME
WHEN YOU FEEL SAFE, YOU'RE NOT


Dan sluit ik weer af met een liedje. Mijn favoriete zangeres Naïka (ook de vrouw van mij avatar) heeft een nieuwe EP uitgebracht, dit is mijn lievelings:

Misschien word ik dit ook wel de komende weken >:D

Doei doei! ::bravo::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [BBUS22] De biechten
« Reactie #17 Gepost op: 27-11-2022, 21:42:33 »
Frank denkt dat hij te weinig biecht:

Jeetje, voor mijn doen? Mijn biechten zijn echt karig tot nu toe. Als ik dit typ, zijn we bijna aan het einde van aflevering 3. Hallo, dat kan natuurlijk niet. Ik heb de oren al van het hoofd getypt van mijn voorgaande hosts, ik moet er even voor zorgen dat Nieky en Lucy ook gek van me worden, dus tijd om de waterval van inspiratie weer even te laten stromen, halloooooo  ::)

Na aflevering 2 toch wel steady af te sluiten heb ik helemaal zin in aflevering 3. Ik voel me echt goed in het spel. De HoH's en PoV's verlopen redelijk goed, met de meeste mensen heb ik goed contact, ik heb een bondje wat oke is met Mitch, Insanis en Rob en natuurlijk het powerbondje from scratch met Mitch en Bjorn. Ik vermaak me wel. Echter, er beginnen wat scheurtjes te komen. Wat meer wantrouwen. Bjorn, Mitch en ik hebben een plan. Ofja, we hebben er meer, maar deze komt uit de koker van Bjorn. Rob is namelijk een pittig bespreekgeval bij ons. Mitch en ik hebben een lijntje met hem lopen, maar we zijn toch niet helemaal zeker van het wederzijdse vertrouwen. In de vorige aflevering hadden we met dat groepje redelijk besproken wie Mitch en ik zouden nomineren, Rob gebruikte alsnog zijn veto om PieterBasje te redden. Jammer Rob, toch een minpuntje  ;D
Bjorn heeft een ideale test. Hij heeft bij Rob neergelegd dat hij Mitch en mij sterke spelers vindt en wellicht ook niet vertrouwd. Als hij HoH zou winnen, zou hij ons nomineren. Bjorn zou dit niet doen, maar we willen gewoon even weten wat Rob doet met onze info. Deelt hij het met Mitch en mij of niet? We zijn inmiddels al een paar dagen verder en nog altijd.... niks gehoord van Rob. Is dat vertrouwen er nog wel? En dan hebben we ook nog die doos van Pandora, wat is daar nou mee? Bjorn mag niks zeggen over zijn doos. Maarre...

HoH 3
Op het moment dat de verdeling van de HoH online komt, weten Mitch en ik het eigenlijk wel zeker. Bjorn heeft de indeling gemaakt. Duidelijk. En dat heeft hij super gedaan! Veel potentie voor ons bondje om de winnaar van de HoH in ons midden te hebben. De opdracht is heel leuk! Hij doet me een beetje denken aan een opdracht die een paar jaar geleden in De Mol zat, waar Axel en Joeri door middel van emoji's spreekwoorden moesten raden. We moeten een toernooitje spelen en in dat toernooitje krijgen we per ronde steeds 10 vragen opgestuurd. Die 10 vragen bestaan uit emoji's die naar vanalles kunnen hinten. Titel, artiest, cryptisch of niet, je moet er in ieder geval even mee puzzelen. Leuk!! Ik denk dat ik dit wel kan. Mijn eerste tegenstander is Jacco, dat vind ik toch een beetje tricky. Ik heb nog altijd het idee dat Jacco niet het achterste van z'n tong laat zien en beter kan presteren dan hij nu doet. Kan je voorbereid zijn op die opgaven? Eigenlijk niet. Op het moment dat ik met de eerste ronde bezig ben, bekijk ik alles globaal. Ik maak ze niet op volgorde, alles wat me opvalt ram ik gewoon als hersenspinsel in mijn antwoorden. Sommigen herken ik heel snel! 2 feest emoji's en een vlag van de Verenigde Staten, natuurlijk is dat Party in the USA! Als ik een regenwolk en 2 mannen zie, heb ik ook geen probleem met het herkennen van It's raining men! Maar ze zijn niet allemaal even makkelijk. Sommige emoji's herken ik niet eens... En dan ga ik toch stressen! Dan moet je kiezen, alsof je een eindexamen aan het maken bent. Ga je nog 3 uur naar je vragen staren in de hoop een ingeving te krijgen? Of kies je toch voor de tijd en lever je maar wat gepruts in? In mijn geval wist ik 2/10 van de eerste ronde niet te beantwoorden en daar heb ik me maar bij neergelegd. Als Jacco het maar niet beter doet... maar dat deed hij niet!  ::love::

Dan ga ik ronde 2 in, tegen Insanis. Mitch en Bjorn zijn ook door, en moeten tegen elkaar. In de bondjes voer ik 2 gesprekken door elkaar van ongeveer hetzelfde kaliber...
Bondje 1 met Bjorn en Mitch: Zolang Insanis er maar uit gaat ligt de HoH in onze groep
Bondje 2 met Rob, Jacco en Mitch: Zolang Bjorn er maar uit gaat ligt de HoH in onze groep
Of, eigenlijk nog idealer, het gebeurt gewoon allebei, waardoor ik in allebei mijn bondjes natuurlijk super vreugdig kan doen. Joepie, de HoH zit in ons bondje! Mitch en ik weten ons er doorheen te slaan. Ronde 2 was, zoals ik misschien ook wel kon verwachten, wel wat moeilijker. Ik verwachte hier minder goed te hebben dan in ronde 1 en dat bleek ook te kloppen.
Dan komen we uit bij ronde 3 en ja, niet lullig tegenover de rest, maar dat is toch een beetje de strijd der titanen als je naar de resultaten tot nu toe kijkt. Mitch en ik hebben tot nu toe met alles alleen nog maar top 3 gehaald, en ook nu staan we weer face to face  ::)
De laatste ronde is slechts een formaliteit. We bespreken namelijk al wie we zouden nomineren en hebben letterlijk allebei dezelfde namen in ons hoofd. Wie er wint, is dus puur voor de statistieken. Uiteindelijk win ik, hoera! 2x Head of Household op rij!  ::bravo::

Nominaties
En dan komen we aan bij een deel wat ik gewoon heel naar vind, bah! Ookal moet ik wel zeggen, dat vergroot ik wel een beetje uit natuurlijk, sorry! Zieltjes winnen schijnt belangrijk te zijn in dit spel, dus ik kan er maar niet vroeg genoeg mee beginnen, maar achter de nominaties zit weldegelijk een idee  ::vergroot::
Het siddert al een tijdje rond bij Bjorn, Mitch en ik. Jacco en PieterBasje moeten de volgende worden die genomineerd worden. Waarom? PieterBasje is een dreiging in de zin van nomineren. Ik weet 100% zeker dat PB mij zou nomineren, onder welke omstandigheden dan ook. Hij zou mij denk ik tegenover Mitch zetten, wat drama zou betekenen. Bovendien ligt PB misschien niet helemaal lekker in de groep na het gedoe omtrent het bondje van 5, dus hem nomineren zou niet veel vijanden veroorzaken. Het andere gevaar is Jacco. Jacco mag ik heel graag en het is echt een sociale, lieve jongen. Eigenlijk moeten we hem eruit werken en in eerste instantie is dat ook het plan. Maar.....  ::)

Nou goed, ik ga met beide heren even babbelen. Omdat ik toch graag zo eerlijk mogelijk wil overkomen, probeer ik mijn punt al duidelijk te maken voor ik de nominaties plaats. Met PieterBasje ben ik al duidelijk vanaf het begin, ik zou hem gewoon nomineren. Hij zegt mij niet te nomineren maar daar geloof ik geen zak van. Die jongen kan prima liggen. Jacco nomineren vind ik moeilijk. Ik wil het hem wel zeggen voor ik het post. Ik ga met hem babbelen en leg hem uit dat ik PB eruit wil. Daar moet ik iemand tegenover zetten die waarschijnlijk niet veel stemmen krijgt. Als we het nagaan, denken we allebei wel dat Jacco het zou moeten redden. De stemming is nu bezig en ik denk daadwerkelijk dat PieterBasje eruit gaat. Als dat klopt, heb ik natuurlijk een stukje vertrouwen gewonnen bij Jacco door alles eerlijk te delen en het plan te laten slagen!

PoV 3
Het moest er een keer van komen, een wanprestatie van mij. LAATSTE! Gut oh gut, zullen we het hier niet al te veel over hebben?  :-X
Instrumentale muziek is moeilijk!! Hoe vind ik zoiets?! Dan kom ik toch al vrij snel uit bij een nummer van Meatloaf waar ik hele goede herinneringen aan heb, maar dan zend ik de instrumentale versie ervan in. Ik vond zelf opzich wel dat ik het goe--*wegens technische mankementen is een deel van dit bericht niet te lezen*

Een close call tussen Rob en Mitch, maar uiteindelijk wint m'n maatje Mitch de veto, supergoed! Natuurlijk weet ik allang dat Mitch die niet gaat inzetten omdat we dezelfde gedachten over de nominaties hebben maarrrr..... Dit is weer eens het kantelpunt van de aflevering. Chip is het sowieso niet met m'n nominaties eens, Insanis vindt dat Mitch z'n veto had moeten gebruiken, Rob krijgt wisselende vibes, het wordt hommeles tussen Insanis en Bjorn, weet je, ik dedicate hier wel even een volgende biecht aan. Als ik hier nog wil uittypen wat er nu speelt of gaat spelen in de groep, gaat het zeker weten niet passen. Blijven jullie aan de lijn?  ::bravo::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [BBUS22] De biechten
« Reactie #18 Gepost op: 27-11-2022, 21:42:52 »
Goed, ik begin mijn biecht te typen en ik ben even aan het nadenken hoe ik dit overzichtelijk ga doen. Kopjes? Even kijken, waar verdeel ik het dan in.. Oh ik ben nu letterlijk gewoon m'n gedachtes aan het typen. Is een biecht daar niet sowieso voor bedoeld? Oh well, jeetje wat een slap geouwehoer, oke, DE POPCORN!

Mrchipie
Ah, Chip! Ons masterbrein! Wat ik heel erg merk aan Chip zijn 2 dingen! 1. Hij weet me alleen te vinden als ik de HoH heb gewonnen en 2. Hij probeert alles uit mij te krijgen, zonder zelf info te delen. Je denkt misschien dat ik het spel niet snap Chip, maar ik heb het prima door!  ;D
Chip is het niet eens met mijn nominatie van Jacco, dat kan. Hij vraagt aan mij waarom, terwijl ik dat gewoon in het topic onderbouwd had. Dan denk ik, oh je doet ook geen moeite om het te begrijpen, lekker Chip. Ik nomineer Chip niet, lekker om hiermee vertrouwen te winnen maar er zit natuurlijk wel een gedachte achter. Bjorn, Mitch en ik zijn er alledrie helemaal fine mee om hem te behouden en de rest die we sterker achten weg te spelen. Chip kan met plannetjes nog wel eens zichzelf in de nesten werken, dus die houden we er gewoon in! Chip denkt dat het spel niet gespeeld wordt en dat er amper bondjes zijn. Ik vraag me af of hij dit echt denkt of omdat hij het gewoon zegt om reacties uit te lokken. Either way, deze jongen blijft altijd een vraagteken

Bondje met Insanis, Rob en Mitch
Het piept, het kraakt, het schommelt aan alle kanten, uiteraard weer met een idee. Rob... is al langer een mysterie. Heeft vorige aflevering PB gered met een veto en zodra we het over nominaties hebben lijkt hij ook Jacco te hebben. Ik denk dat Rob met meerdere mensen individuele lijntjes heeft uitstaan. Rob schat ik ook erg slim in, gevaarlijk!! Insanis? Ja, die laat ook van zich horen. In negatieve zin echter. Bij Insanis krijg ik ook het gevoel dat hen niet meer achter ons bondje staat, ofja, hen wilt graag dat Mitch ervoor gezorgd had dat ik 1 van m'n nominaties zou veranderen. Er ontstaat een beetje een clash. Mitch legt uit dat hij mij niet in de weg wilt zitten, omdat hij anders meerdere vijanden maakt. Ik heb me een beetje afzijdig gehouden want ja, ik hoef toch niet te stemmen, maar een beetje frictie is prima. Waarom?
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Het is belangrijk om een meerderheid te hebben natuurlijk. Rob is gewoon een gevaar. Sowieso voor Bjorn, Bjorn en Rob liggen elkaar minder, maar ook voor Mitch en mij. Rob is sneaky en slim genoeg om ons eruit te werken, ondanks het bondje. Ook Insanis is gewoon een gevaar. Ik krijg het idee dat hen er steeds meer in komt en steeds betere prestaties neerzet, kan een gevaar gaan worden. Het is tijd voor wat sensatie, verdeel en heers. De langetermijnplannen worden al uitgestippeld, want we gaan niet klakkeloos het oude bondje van 5 eruit kegelen...

Jacco
Ik heb een beetje mixed feelings bij Jacco. Ik wil eigenlijk heel graag met hem bonden want ik mag hem zo graag, maar dat is ook juist het gevaar. Ik heb het idee dat iedereen dat bij Jacco heeft. Ik ga er vanuit dat Jacco de stemming overleefd. De volgende aflevering zouden dan Rob en Insanis aan de beurt zijn. Ik heb al een beetje met Jacco gebabbeld en hij beweert Rob ook gevaarlijk te vinden. Echter, ik wil hier specifieker met hem over gaan praten. Ik wil echt van hem weten wie hij zou nomineren. Ik wil kijken of ik hem hierin tegemoet kan komen. Ik weet dat de boys Jacco er echt graag uit willen, maar ik vind dit gewoon moeilijk. Jacco, als je dit leest (en ik weet dat je dat doet), je bent gewoon een heel fijn mens om in de kandidatengroep erbij te hebben  ::bravo::

Mitch, Frank en (de doos van) Bjorn....
Heren... Chapeau. Ik amuseer me rot met jullie. Ons groepsgesprek is echt gezellig en ik heb het idee dat we echt op 1 lijn liggen. Alles wat we qua info kunnen vissen delen we met elkaar en ik heb het idee dat we heel sterk staan. Dat moeten we zo houden. Gelukkig is er een nieuw plannetje over de doos van Bjorn. De doos van Pandora.... Wat nou als er een kans was op iets extra's, wat zowel positief als negatief kan zijn? Negatief, extra genomineerd zijn tijdens de komende eliminatie, of positief, de Diamond Veto! (gaat er al een belletje rinkelen, Chip en Jacco?  ;D)
Het plan is als volgt. Bjorn zou met zijn doos een Diamond Veto gewonnen hebben. Met deze Diamond Veto kan hij een nominatie ongedaan maken en zelf een vervanger kiezen. Ijzersterk dus! Onze main purpose hiermee? Dreiging. Bjorn is een gevaar en kan best genomineerd worden. Als mensen weten dat hij dit heeft, nomineren ze hem misschien minder snel. Bjorn verteld dit aan Chip en Jacco. We willen kijken of het gelekt wordt, misschien aan Mitch en mij, zodat wij het eventueel kunnen doorspelen naar Rob en Insanis. Hiermee zouden we Bjorn kunnen verdedigen. Dit plan is nog vers, dus zoveel ontwikkeling is er nog niet. Ik weet niet of die er komt, maar ik vind het idee leuk. Bjorn heeft zelfs z'n DM van Nieky wat betreft z'n doos gefotoshopt, nou dan ben je dedicated hoor!  ::rofl::

Ik ben voor nu weer even uitgetypt denk ik. Poeh, ik moet echt meer biechten gedurende de aflevering. Op sociaal gebied gebeurt er een hoop en ik wil zo graag alles met jullie delen! M'n eigen positie? Nouja, die blijft gevaarlijk. Ik presteer boven m'n verwachting en wordt door de meesten vast wel als sterke speler gerekend nu. Ik heb het geaccepteerd. Geen weg meer terug, overal vol voor gaan. Mijn compagnon MitchK heeft deze zelfde insteek en samen komen we een heel eind denk ik zo. Ik heb wel 1 voordeel ten opzichte van Mitch. Rob heeft namelijk een mooi schema gemaakt. Hierin staan de resultaten van iedereen, met aan het einde een percentage wat impliceert hoe goed je het doet. Mitch presteert gemiddeld gezien wel wat beter dan ik. Mocht het dus ECHT aankomen op Mitch of ik, dan kan ik die kaart nog altijd spelen. Ik denk ook wel dat Mitch beter is dan ik, dus ik leg het sowieso tegen hem af. Eigenlijk ben ik dus misschien ''de nummer 2'' van de groep. Lijkt me voor nu de ideale positie dus ik probeer gewoon lekker door te stoten. Nou dat was het weer even. Ik heb het nog steeds naar m'n zin, ik hoop jullie ook! Joejoe  ::zwaai::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [BBUS22] De biechten
« Reactie #19 Gepost op: 27-11-2022, 21:43:32 »
En PieterBasje heeft twee berichten nodig:

Deel 1
Hallo iedereen!

Het is alweer  een tijdje geleden dat ik gebiecht heb. Ik kwam er telkens niet aan toe. Maar er is echt zoveel gebeurd sinds mijn laatste biecht. Waar ik in mijn vorige biecht nog superzelfverzekerd was, ben ik dat nu absoluut niet meer. Ik weet namelijk dat ik vanavond naar huis ga, maar daar kom ik later op terug. Ik ga proberen alles redelijk in chronologische volgorde te bespreken, so here we go!

Een dag nadat ik mijn eerste biecht heb verstuurd, krijg ik twee berichtjes. Eentje van Rob, en eentje van Insanis. Who guessed it! Ricardo is bezig geweest. In het vijftalbondje zit een mol(toepasselijk hihi). Die heeft dat doorverteld en aan het licht gebracht aan de rest van de groep. Dit had onmiddelijk een gigantische backlash. Rob en Insanis vertrouwde me beide, maar na dit incident en wetend dat ik dingen achter hun rug om aan het doen was, vertrouwde ze me(volledig terecht) niet meer. Zo had ik twee stemmen tegen. Met Ricardo erbij als afvaller en Frank die denkt dat ik hem altijd target, had ik al 4 stemmen. Mitch heeft toen op Insanis gestemd, wat dus heel dom was. Daar zit nog iets achter. Hij heeft achteraf verteld dat Ricardo zijn bondgenoot was, dus waarom zou hij niet op mij stemmen om zijn bondgenoot te redden? Misschien had hij al gestemd en gestemd = gestemd? I don't know, just glad he did. Daarom nog ik nog een weekje blijven! Wouter zat natuurlijk in het vijftal bondje, dus hij heeft me gered en zo is Ricardo naar huis gestuurd.
Eerste stemming overleefd!

Week 2 begint met een rare verdeling. 2 HoH's? Oke, ik weet niet of dat voordelig is of niet. Anyway, we beginnen ons te verdelen. Uiteindelijk zaten wij bij de actieve opdracht. Ik begon prima, maar al snel bleek dat de strijd tussen Chipie en Frank zou gaan. Frank had op de eerste dag al flink gespamt, waardoor hij goed was  uitgelopen op de rest. Chip maakt een comeback, maar is telkens pas laat wakker. Dit heeft hem flink wat punten gekost. Jacco en ik zaten samen voor hem te coveren, door alle woorden zo snel mogelijk weg te spelen zodat frank niet nóg verder zou uitlopen. Uiteindelijk lukt dat goed genoeg, dat Chipie nog flink in de buurt komt. Maar helaas, hij weet het woord niet en zo is Frank HoH. In de andere groep is het Mitch, met ene ongelooflijk knappe prestatie met zoveel zinnen. En zo heb je de twee sterkste spelers uit het spel recht bij elkaar bij het nomineren, en staan wij er als vijftal bondje machteloos bij. Naar mijn mening waren we er daarvoor al mee gestopt, maar de rest wou door en dat vond ik prima. Maar dit keer zouden we echt geheim houden dat het bondje nog stond. Driemaal raden wat er een aantal dagen later gebeurde  ;). De spion was dus nog duidelijk onder ons, en nu waren we allemaal targets. Ik weet vrij zeker dat als het kon ze allebei mij hadden genomineerd. Dit kon (helaas ;)) niet, dus daar komt Wouter bij.

Ondertussen krijg ik slecht nieuws van Jacco(Ons bondje staat nog wel!! <3): het vijftal denkt dat ik de verrader ben. Zou ik genomineerd worden, dan zouden ze op mij stemmen en lag ik eruit. Wouter zou ook sterker zijn in proeven dus zou het 'dom' zijn om hem weg te stemmen(wat dus eigenlijk een bullshit reden is, want toen het even later Wouter vs Jacco was werd er unaniem op Wouter gestemd. Je zou zeggen dat iemand om mij zou hebben zitten sturen!). Ik had zogenaamd in een voicekanaal in de widm server mijn mond voorbij gepraat en aan Ricardo hebben verteld wie er in het bondje zaten. Dit is dom voor zoveel verschillende manieren  ::rofl::. Ten eerste weten mensen dat ik nooit praat, en ik dus ook nooit in spraakkanalen heb gepraat. Ten tweede, zou ik een 'supergeheime verraad bijeenkomst' zomaar in het openbaar doen in een discord server waar iedereen zomaar bij kan springen? En letterlijk iedereen kan zien dat we aan het praten waren? Ten derde kan denk ik iedereen daar bevestigen dat wij daar ooit hebben gezeten. Ten vierde, waarom zou Ricardo mij daarna zomaar onder de bus gooien nadat ik hem geholpen had en verteld had wie in het bondje zaten, en ook nog eens openbaar vertellen dat ik dat gedaan had? Ten vijfde, als we samenwerkte zou hij toch iedereen op gaan zetten tegen Insanis en niet tegen mij? Wij zouden dan samen hebben gewerkt. Ten zesde, klopt het verhaal gewoon niet. Ik zou gezegd moeten hebben van 'Jij gaat naar huis'(als grapje) tegen Ricardo, en vanuit dat punt zou ik opeens overgesprongen moeten zijn naar 'Wouter en Jacco zitten met me in een bondje'. Dat klopt toch ook niet? Er waren genoeg redenen waarom ik zou denken dat Ricardo naar huis zou gaan als dat bondje er niet was. Hij was namelijk gewoon de beste speler en de grootste concurrent. Ik zou me daar prima uit kunnen lullen, in plaats van gelijk het hele bondje toe te geven. En is er een ten zevende? Nee, helaas niet  ;D. Maar ik denk dat dit wel genoeg is. The evidence doesn't add up.

Jacco en ik zaten van de week te praten via Discord over wie de mol zou moeten zijn. Mitch wist dat ik loog over het bondje toen hij mij nomineerde, wat betekend dat er nog steeds een verrader in ons midden zit. Dat moet dan Chipie of Bjorrn zijn.  En toen bedachten we ons iets. Chip had namelijk alles doorverteld gekregen en heeft dat doorgespeeld aan de rest van de groep. Wat nou als Mitch, Bjorrn en Ricardo een bondje hadden? Ricardo benoemde mij als verrader, waarop Mitch dat doorverteld aan een naïef persoon genaamd Chipie. Chipie speelt dat weer door, waardoor iedereen hem gelooft en iedereen denkt dat ik de verrader ben. Als je dan iets vermoed qua leugens, kom je al snel bij Chipie uit. Vervolgens kon Bjorrn dat als verrader makkelijk oppikken, en de rest daarin meevoeren waardoor je makkelijk een target eruit speelt. Toen Jacco even later zijn berichten terug ging lezen, vielen hem een aantal dingen op. Zo leek Bjorrn van te voren al te weten dat ik genomineerd zou worden, terwijl Mitch aangegeven had geen contact met Bjorrn te hebben. Vervolgens zat hij ook nog eens Jacco te pushen dat ik het al had toegegeven. Zo gelooft iedereen je en heb je de perfect lie gecreëerd.
(eind deel 1)
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!