Auteur Topic: [MO21AS] Aflevering 8 - 'De Bekendmaking'  (gelezen 1776 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
[MO21AS] Aflevering 8 - 'De Bekendmaking'
« Gepost op: 16-12-2021, 12:04:50 »


De Planning

19:00 Voorpret in de Reünie Lounge

20:00 Bekendmaking winnaar

20:10 Bekendmaking mol

20:20 Widm Allstars voorwoord

20:25 Molacties Aflevering 1 en 2

20:30 Behind the scenes Aflevering 1 en 2

20:35 Molacties Aflevering 3 en 4

20:40 Behind the scenes Aflevering 3 en 4

20:45 Molacties Aflevering 5 en 6

20:50 Behind the scenes Aflevering 5 en 6

20:55 Molacties Aflevering 7 en nawoord

21:00 Behind the Scenes Aflevering 7

21:05 Testuitslagen

21:10 Hints

21:15 Molkeuze

21:20 Inside: de opdrachten

21:25 Dankwoord

21:30 Toegift
« Laatst bewerkt op: 18-12-2021, 17:14:44 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO21AS] Aflevering 8 - 'splits'
« Reactie #1 Gepost op: 18-12-2021, 19:02:16 »
De klok slaat 19.00 uur. En terwijl langzaam iedereen binnendruppelt, gaan wij terug naar een prachtig verlaten eiland. Klein Curaçao waar wij de finale hebben opgenomen.


Verlaten vuurtoren – Klein Curaçao

Volgorde finalisten
1. Catshee 2. Kaaasje 3. HIDM

De finaletest is gemaakt. Catshee, Kaaasje en HIDM lopen het pad af richting de oude verlaten vuurtoren. Licht gespannen en in hun mooiste outfit staan ze voor MollenvangR (nog steeds zonder Dennis, die lag wel prima daar zei hij). Hij spreekt het drietal toe:


Vrienalisten,

Jullie hebben de eer gehad om voor de tweede keer dit mooie spel te mogen spelen. Jullie zijn de drie gladiatoren aan wie voor eens en voor altijd het label finalisten van Wie is de mol Online Allstars 2021 zal blijven plakken. Maar wie speelt welke rol in dit spel? Wie verdient een eervolle vermelding? Wie gaat er vandoor met de gouden plak? En nog belangrijker: wie is toch die Allstar mol?

Catshee,
Voor velen, met uitzondering van Bubbles, was het een (her)nieuwde kennismaking met jou als persoon. Toen jij in 2015 meedeed aan de eerste editie van dit spel, geloofde Vermoljoen nog in Sinterklaas en moest Jacco nog zo’n beetje geboren worden. Eén ding staat vast: je bent al verder gekomen dan in 2015. Je bent een chille gast die zich prima in deze groep heeft gesetteld, je bent fanatiek en haalde bovendien redelijk wat geld op voor de pot. Dat doet een mol niet, toch? Toch liet jij ook her en der een steekje vallen. Botte pech van een zeer fanatieke kandidaat, of de ideale dekmantel voor een sociale mol?

Kaaasje,
In 2018 stond jij hier ook, samen met HIDM. Jij stond hier in de hoop dat ik jou zou aanwijzen als winnaar. Jij werd de verliezend finalist. Vastberaden was je om deze keer wél de mol te ontmaskeren. Dat heeft jou opnieuw tot in de finale gebracht. Maar was dat omdat je de juiste mol in het vizier hebt, of wist jij sowieso al vanaf het begin wie de mol was deze keer? Je liet je niet foppen door Linda de Mol, maar van muziek heb jij nog steeds weinig kaas (no pun) gegeten. Een fanatieke kandidaat die een steekje laat vallen, of een sluwe mol die een spel van verdeel en heers speelt?

HIDM,
In 2018 heb jij op fantastische wijze de rol van mol vervuld, dusdanig dat alleen Lan jou in het vizier had. Die andere medefinalist, Kaaasje, staat nu weer ook naast jou, maar in welke hoedanigheid staan jullie hier eigenlijk? Zijn de rollen deze keer misschien omgedraaid? Als we naar jouw manier van spelen kijken in ieder geval we l. Gretig was je van begin tot einde, maar nog altijd met volle 200% inzet die we van je kennen en het nodige resultaat. Toch liet ook jij zo nu en dan wat steken vallen. Maar ben je een mollende fanatieke kandidaat, of heb je de rol van mol als fanatieke kandidaat nieuw leven ingeblazen?

Wie is… de mol?
« Laatst bewerkt op: 18-12-2021, 19:04:48 door MollenvangR »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] Aflevering 8 - 'De Bekendmaking'
« Reactie #2 Gepost op: 18-12-2021, 20:00:54 »
Kijk live naar de ontknoping!


And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] Aflevering 8 - 'De Bekendmaking'
« Reactie #3 Gepost op: 18-12-2021, 20:07:48 »
Deel 2 gaat ook straks live

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] Aflevering 8 - 'De Bekendmaking'
« Reactie #4 Gepost op: 18-12-2021, 20:21:13 »


De eerste échte Wie is de Mol Online Allstars was een succes. Hoewel een regulier widmo seizoen gemiddeld gezien een voorbereiding vergt van zeker meer dan één jaar. is de voorbereiding voor dit allstars seizoen pas dit jaar begonnen. In juni werden de eerste voorbereidingen gedaan nadat D*N met een concept bij MollenvangR aanklopte. Het concept plan lag er toen met de volgende plannen:

-> Een écht allstars seizoen waarbij tien kandidaten, twee per seizoen, terug komen om het tegen elkaar op te nemen.
-> 12 opdrachten, 2 oude opdrachten per seizoen in een nieuw jasje, twee “signatuur opdrachten”
-> Een verkort seizoen met 2 opdrachten per week en 7 afleveringen & een lijstje met tien mogelijke allstars.

Uiteraard moesten er keuzes gemaakt worden. We zijn super blij met de cast die we hebben gekregen en gaan verder niet te ver in op de keuzes. De voorwaarden waren simpel:

-> Échte Allstars, een titanenstrijd. Daarom deden er alleen maar kandidaten mee die minstens de halverwege mijlpaal hebben gehaald in hun originele seizoen.
-> Alleen kandidaten die slechts één keer hebben meegedaan (dus geen Starlight, Wouterv, Lucy, Nys-fan, Franklapidus, Convans).
-> Een diverse cast in speelstijl, rol in het seizoen en plaatsing.

Over een tijd van bijna 2 maand hebben we deze Allstars cast bij elkaar gekregen. Ondanks de krappe tijd, hebben we  last minute echt een sterk seizoen neer kunnen zetten. Mede door deze supertoffe kandidatengroep!

We gaan nu verder met de Behind the Scenes en Molacties van onze Allstar Mol: Kaaasje!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO21AS] Aflevering 8 - 'De Bekendmaking'
« Reactie #5 Gepost op: 18-12-2021, 20:28:14 »
Dank voor de introductie Dennis. Wat heb je er toch een mooie ontknoping van gemaakt ::bravo::

Aflevering 1.
Wooow we zijn begonnen. Ik schrijf dit nu terwijl we al wat dagen onderweg zijn. Pff.. ik had het er eerst wel even moeilijk mee beginnen. Ik kan je zeggen dat de mol online beginnen op een moment dat je een druk weekend hebt én oververmoeid bent niet echt meewerkt. Ik viel bijna in slaap op 4 uur ‘s middags en haal met moeite de avond…
Dat leverde wel wat stress op bij mezelf want ja je wilt het wel goed doen. En dan mis je dat je eigenlijk je envelop moest claimen. Ik had het spel maar amper door en dus niet door dat het toch wel handig was om te zeggen in welke envelop jouw naam zat. Beetje dom en voor ik het realiseerde was ik er al uit. Naja. Welke mol maakt zo’n domme fout zullen we maar zeggen? Een mol met voorkennis toch zeker niet?

Dan de rest van de marktopdracht. Nou hier is het best lastig om te mollen in de muziekopdracht. Echt serieus. Ik bak hier als kandidaat echt totaal niks van. Dit is precies wat ik in mijn mollicitatie schreef “En stiekem, als je terugkijkt naar het vorige seizoen, ik was wel fanatiek maar dat betekent niet dat ik met kennisopdrachten veel wist ofzo. Dus dat kan ik dan ook gebruiken (hoewel het soms ook lastig is een fout antwoord te geven als je niet weet wat het goede antwoord is..)”. Gelukkig was ik vorig seizoen fanatiek én wist ik niks van muziek. Dus ja als mensen dat terug willen zoeken, kunnen ze in ieder geval zien dat dit oprecht is dat ik hier gewoon niks van bak.

Ik heb bijna het idee dat ik als mol harder mijn best doe dan als kandidaat omdat ik denk dat het wel heel ongeloofwaardig over kom als kandidaat dat ik zo weinig weet ::rofl:: Terwijl ik als kandidaat dat natuurlijk wel prima had gevonden. Ik heb liedjes in mijn hoofd omdat ik ze zo vaak terug luister maar toch weet ik niet welk woord erna komt. Ik probeer nog hard na te denken over liedjes met de woorden, maar niks. Er komt niks. Wel nog iets met flowers, maar ja dat is meervoud.

Verder ben ik gewoon eerlijk over mijn antwoorden voor de sommen. Als die vragenlijsten ergens terecht komen, dan zou toch uitkomen dat ik zou liegen. Gelukkig gaat het toch her en der wel fout. En sleept Swifty gewoon hun eigen eindkraam weg. Top! :D

Tunnelvisie
Bij de tunnelvisie heb ik als laatste een boekje gekozen en zie ik nog dat die met 250 euro en nog een andere over is. Nou doe dan die maar met het geld, dat kan ik misschien nog wel ergens dumpen of mezelf dumpen of weet ik het. Het was alleen jammer dat ik dan bij de eerste stop gedumpt werd, precies de enige plek waar ik er niet uit wilde gaan. En ook nog stom dat als mijn telefoon het wel had gedaan ik misschien wel Vermoljoen had kunnen dumpen. Ik ben wel blij dat er zo traag gedaan wordt in die andere groep. Dat kost tenminste wat geld. Weliswaar niet mijn verdienste. Mazzel is wel dat ik daardoor Catshee met geld weet te lozen, scheelt weer 250 euro die het einde sowieso niet kan halen. En Catshee kijkt me sowieso veel te eerlijk en dat kunnen we beter niet hebben in deze opdracht ::hypocriet::
Ik weet al dat we nog over afvallersdillemma’s mogen gaan nadenken. De eerste is van HIDM over 3 jokermunten en min 300 euro of 300 euro en inzicht in een testvraag. Ik som nog op wat hij al aan jokermunten heeft in de pm’s, waaruit dus blijkt dat hij er nog maar één nodig heeft voor een joker. Ik weet dat HIDM gelogen heeft over de inhoud van zijn envelop. Hij heeft een joker, maar zei dat hij 2 jokermunten had. De kandidaten zijn zo duidelijk in het topic over wat ze gaan doen, bewust of onbewust, hier valt bijna niets verkeerd in te schatten. Ik moet ze dus eigenlijk wel goed inschatten anders valt het wel heel erg op. Toch denk ik, laat ik gewoon één fout maken. Want ja ik ben de mol. :D

Gestrand
Mastermind. Ik had als mol de regels blijkbaar niet zo goed gelezen want in mijn hoofd waren het de gewone mastermind regels. Dus dan komt Catshee met een loophole waarvan ik eigenlijk meteen denk dat die loophole niet klopt. Maar dat was dus eigenlijk wel met de regels die er stonden. Les: toch beter de regels lezen en niet te veel van iets uit gaan :P Regels worden hersteld zoals het bij mastermind werkt. Ik houd het dicht bij hoe ik dit als kandidaat zou doen, dus ik opper een strategie hoe ik zelf altijd mastermind speel. Werkt prima. Hier wordt deels in meegegaan.
Nadat ik KingLennart bezig had gezien, wilde ik het eigenlijk al opgeven in mijn groep. Hij lost het toch wel op. En als ik hier kandidaat was geweest én mijn best had gedaan had ik zeker deze code ook kunnen kraken in minder beurten dan het nu was. Als de beurten bijna voorbij zijn, zie ik Lama een code posten waarvan al wel heel duidelijk is dat die niet kan. We hebben nog twee kansen en ik denk, snel ik moet iets posten in hoop dat die laatste kans ook verpest wordt door Lama of KingLennart. Ik ben echt heeeel erg hard bezig om een code te bedenken die nog kan en waarbij er niet nog maar 2 getallen omgewisseld hoeven te worden. Het lukt niet.. ik kan het niet vinden. Ik probeer vanalles. Dan maar een code die toch best geloofwaardig is, maar die toch niet kan kloppen. Wie weet komt er dan nog een foute poging. Maar helaas KingLennart roept stopt, denkt hard en kraakt de code :(

Overal reflecties
Pff het is lastig mol te zijn. Ik voel me buiten spel gezet in de tunnelvisie opdracht, wordt er uitgezet bij het ene punt waar ik dat niet wil omdat dat geld oplevert, bij de enveloppen van Swifty en Lama doe ik onhandig en bij gestrand lukt het ook al niet. Ik wil niet niets doen in het kader van vertrouwen kweken want ik vind het stom als er iemand uit moet gaan op ja eigenlijk een mol die in aflevering 1 nog niets wil doen. Daar ben ik echt pertinent op tegen. Maar tegelijkertijd voelt het alsof iedereen mij al door heeft.. alsof het zo duidelijk is. Ik herpak mezelf en denk terug aan het laatste wat ik had geschreven in mijn mollicitatie. “En misschien nog wel het belangrijkste, ik zou veel plezier hebben! Want in the end, is dat waar het spel om draait mijn inziens. Plezier!” En dus ga ik dat gewoon doen!
Lama gaat naar huis terwijl hij mijn inziens super verdacht bezig is. Hij zei al tegen mij dat hij niet dacht dat ik de mol was, naja dat blijkt dus. Jammer Lama. Je had er nog best even in mogen zitten als afleiding.
En ik houd me maar vast aan het feit dat ik in mijn seizoen in aflevering 1 ook verdacht werd ::rofl:: Ik snap nog steeds niet echt waarom ;D (Dat was ook wel snel over want ja… het was wel vrij duidelijk dat ik het niet was.) Plus, ik heb toch vaak het idee dat diegene die je in aflevering 1 verdenkt later weer vaker los laat omdat je denkt dat dat nepmollen zijn. Prima als dat met mijn verdenkingen gebeurd.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO21AS] Aflevering 8 - 'De Bekendmaking'
« Reactie #6 Gepost op: 18-12-2021, 20:31:18 »
Aflevering 2

The hunger games
The Hunger Games ::bravo:: Sinds ik gehoord heb dat we oude opdrachten gaan herhalen in nieuwe vormen vraag ik me al af of we ook The Hunger Games zouden spelen. Ik had het de vorige keer gewonnen, met wat mazzel en ook strategie, heel veel refreshen, stress, paranoia (als ik een onzichtbaarheidsmantel van kijker Dennis heb gehad, wie heeft er dan nog meer een?) en een forum die het een hele tijd niet deed. Nu weer. Ik heb er al onwijs zin in.

Ik heb wel wat gedachtes over strategieën, zoals geld pakken en het vasthouden zodat mensen niet op je zouden willen schieten (want geld) en als ik dan toch dood ga, ja jammer. Een deel van het geld pakken en dan een deel dumpen.
Maar niks van dit alles lukt helaas.

In het begin sta ik toevallig naast Vermoljoen. Ik merk het op en we wisselen daarna wat uit via PM met D*N en MV in de cc. Eigenlijk niks spannends. Ik zie al dat JaccoS en Chardo samenwerken en ik vind ze erg gevaarlijk. Tegelijkertijd twijfel ik wel of ik aan zou moeten  vallen, want ja dan ben ik wel meteen een target. Ik kan ook vluchten naar de andere kant van het veld.

Op maandagavond ga ik op tijd naar bed; baby wordt wakker en ik check ook mol online. HIDM heeft het geld gepakt en ineens beginnen Jacco en Chardo mij aan te vallen. Ik zit inderdaad met baby aan de borst terug te schieten. Pfff.. best lastig zo op mijn telefoon terwijl je ook nog bezig bent met iets anders. Helaas. Gelukkig Jacco en Chardo nog wel wat kunnen verwonden, maar het duurt nog even voordat iemand dat afmaakt.

Side note. Ik ben ook bang dat ik mezelf een beetje vervloekt heb door te zeggen bij een antwoord in de inschrijflijst dat je me ‘s nachts wakker kan maken voor onze baby die me nodig heeft. De eerste week van de mol is baby bijna elk uur wel wakker… pfff Na één week gelukkig al wel weer een betere nacht kunnen maken met zowaar 5 uur slaap achter elkaar. Dat is vrij uniek voor mij in de afgelopen 8 maanden  ::cheerleader:: Hopelijk dat ik dan ook wat scherper ben als mol.

Weer bericht

Dan weer bericht. Lastig mollen. Ik post liedjes, omdat het gewoon tof is in de opdracht en ik kies er ook wel waar misschien wat minder goed op gereageerd wordt. Catshee komt nog met een overzicht waar we heen moeten gaan en eerst denk ik dat hij het fout heeft (omdat ik denk dat de 120-ticket 100 euro oplevert), maar ik tel zelf verkeerd en het klopt wel wat hij zegt. Pff.. tja ik wil in ieder geval nog wel gaan tellen eigenlijk. Ik ben in werkoverleg en het weer slaat om voordat ik het kon gaan tellen (was niet bewust, maar kwam toevallig echt zo uit; ik had namelijk waarschijnlijk makkelijker een fout antwoord kunnen geven in het andere weertype.) Ik tel 4 vogels en check wat het antwoord is.. 4.. tja dan maak er toch maar 5 van want die ene oranje lijkt toch wel heel geel. Eigenlijk hoop ik dat de uitslag gewoon alleen een totaalbedrag is en ze niet zeggen wie wat goed of fout heeft gedaan… zoek zelf maar uit wie het wel/niet goed had. Maar MollenvangR vertelt dat ik, Swifty en KingLennart het verkeerd hebben gedaan. Dat zal wel wat meer verdenking nog opleveren, maarja.. niet mollen vind ik ook zo saai, dus dan toch maar wel. Plus wie weet denken mensen wel dat het zo obvious is dat een echte mol dat niet zou doen?

Overigens, ben ik als mol ook nog gewoon kandidaat aan het spelen door bijvoorbeeld een hele lijst te maken met welke kandidaten hoeveel gescoord hebben op liedjes. Daarin vind ik bijvoorbeeld JaccoS verdacht omdat hij én niet zoveel punten heeft binnengehaald op liedjes én een laag gemiddelde heeft. Chardo haalt wel de meeste punten binnen, maar wel met heel wisselend succes in zijn liedjes. Catshee is wederom super onmols bezig.

Buiten de opdrachten om
Ondertussen heb ik het idee dat ik toch wat meer moet kletsen met mensen. Ik heb het idee dat HIDM me totaal doorziet, maar geen idee of dat ook zo is.

Het mooie van dit spel deze keer vind ik ook dat doordat ik ooit kandidaat ben geweest ik me wel goed in kan leven in de gevoelens van hoe het is kandidaat te zijn. Toen ik de eerste test aan ging vragen, gierden de zenuwen echt door mijn lijf als vanouds… En zelfs bij de executie waarbij ik wist wie er zou gaan was ik fysiek aan het trillen. Ik ken de spanning en ondanks dat ik geen kandidaat ben, haal ik die spanning zo terug. Goed voor mijn inlevingsvermogen als kandidaat.
Poeh wat een lastige test! Zoveel vragen die maar op één iemand slaan. Wat dus betekent dat ik geen vragen op KingLennart of Catshee heb ingevuld. Had ik als kandidaat hen durven afstrepen? Tja, ik denk niet dat iemand anders wel vragen op Catshee heeft ingevuld. Die is zo onmols. Dus dan zou het op tijd zijn gegaan tussen de mensen met 0 vragen goed. Ik heb overigens geen idee hoe snel ik was. Ik vergeet steeds op de klok te kijken na afloop van de test.
Ik hoor Swifty ook zeggen dat ze de eerste test slecht gespreid heeft en daardoor twee mensen afschrijft. Ik durf dat niet meer als kandidaat. Ik weet nog goed dat Nys-fan mij zei dat hij HIDM had meegenomen en er uit ging en ik maar 3 vragen goed (+ joker) had op hidm (4 vragen zou ik in deze test dan wel weer blij mee zijn met al die individuele opties). Dus daar vertrouw ik niet meer op.
« Laatst bewerkt op: 18-12-2021, 20:39:42 door Kaaasje »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] Aflevering 8 - 'De Bekendmaking'
« Reactie #7 Gepost op: 18-12-2021, 20:42:31 »

Aflevering 1 & 2

In de Behind the Scenes onthullen we alle missende puzzelstukjes als het gaat om de opdrachten. Sommige uitslagen zijn niet bekend gemaakt, details weggelaten etc. Maar alles gaat onthuld worden!

In Aflevering 1 Opdracht 1 ‘Faeröer Market’ waren er zeker 21 kraampjes bemand door enthousiaste kijkers. De volgende kijkers stonden op de markt:
Spacycolours, Wouterv, Brtdm, Molduck, Grasisgroen, Miek1999, Sanmol, Robbieazerty, Putyourhansup, Luchtmaniak, Dannyb1994, Brent, De_witte, Timvdons, Nieky, Molfreak Arno, Bjorrn, Lucy, Mrchipie & Ricardo.

De sleutelduels die Catshee & Bubbles hebben gespeeld zijn nog niet openbaar gemaakt en hebben alleen hun twee gezien. Hierbij de opgaven die ze hebben gehad:

Spreuk 1: Puzzelstukjes zoeken


Spreuk 2: Spel met verschillende elementen
Duel 2:

Spreuk 3: Schatbare prijzen

Schat in hoeveel deze items die naar de voorgaande seizoenen verwijzen kosten in euro's!











Antwoorden

Juist:
1. 180 euro
2. 164,99 euro
3. 89,99 euro
4. 392,95 euro
5. 400 euro

Bubbles:
Plaatje 1: 5 euro
Plaatje 2: 65 euro
Plaatje 3: 85 euro
Plaatje 4: 20 euro
Plaatje 5: 35 euro

Catshee:
1. 450 euro
2. 200 euro
3. 225 euro
4. 35 euro
5. 100,000 euro


En uiteraard de poezen die Kinglennart en JaccoS moesten zoeken waren helaas niet allemaal gevonden. Maar ze waren wel allemaal leuk aangekleed. Dus hierbij alle poezen:


Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] Aflevering 8 - 'De Bekendmaking'
« Reactie #8 Gepost op: 18-12-2021, 20:43:29 »
Opdracht 1.3 Tunnelvisie
Bij de opdracht Tunnelvisie speelde de keuze voor je molboekje een belangrijke rol. Maar wie had nu wat in zijn molboekje zitten?

Rood - 1 jokermunt voor opdracht 1.3
Geel - Bij Stop 5 in opdracht 1.3 wacht je een interessant dilemma.
Roze - Lege enveloppe (lever deze aan het einde van opdracht 1.3 in en verdien 250 euro voor de pot)
Blauw - Stap niet uit bij STOP 8 bij opdracht 1.3
Groen - 1 jokermunt voor opdracht 1.3
Paars - Inzicht in 1 testvraag van de komende test
Zwart - 1 jokermunt voor opdracht 1.3
Bruin - 1 joker
Wit -  2 jokermunten  voor opdracht 1.3
Goud -  Lege enveloppe (lever deze aan het einde van het opdracht 1.3 in en verdien 250 euro voor de pot)

Rood - Swifty
Geel - Chardo
Roze - kaaasje
Blauw - Vermoljoen
Groen - Lama
Paars - KingLennart
Zwart - JaccoS
Bruin - Hadewychisdemol
Wit - bubbles
Goud - Catshee

Verder werd op een cruciaal punt de mol achter gelaten. Bij een van de bordjes stond het volgende: Let op: voor het team met de mol geldt nog een extra regel. Als jullie de mol hebben achtergelaten, komt er aan het eind van de serie 500 euro in de pot. Zo niet? Dan gaat er aan het eind van de serie 250 euro uit de pot.

Kaaasje werd achtergelaten, wat betekent dat er 500 euro in de pot komt nu we in aflevering 8 zitten.

In Aflevering 2 Opdracht 1 ‘Quarter Quell’ waren jullie vooral heel erg benieuwd hoeveel geld er in de gedropte zakjes zaten. Misschien voornamelijk die waarmee Hadewychisdemol dood ging. Hierbij een overzicht van de gelddroppingen:

Gelddroppingen:
Zondag 500 euro J8
Maandag 250 euro A6
Dinsdag 750 euro J1
Woensdag 1000 euro E10
Donderdag 500 euro J3

Jup, Hadewychisdemol ging slechts dood met 250 euro, het laagste bedrag in de reeks.

In Aflevering 2 Opdracht 2 ‘Weer Bericht’ gingen jullie papegaaiduikers spotten. Hier nog een klein inkijkje in de plaatjes die voorgeschoteld werden:










And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO21AS] Aflevering 8 - 'De Bekendmaking'
« Reactie #9 Gepost op: 18-12-2021, 20:56:33 »
Aflevering 3

Waar gaan we heen.
Ik krijg als advies om niet met HIDM in een team te gaan. Nou dat lukt, maar KingLennart kan er ook wat van! Hoezo heeft iedereen zoveel geografische kennis?  ::hypocriet:: Ik weet er echt niks van. Als kandidaat had ik dit niet veel beter gedaan en ik blijf dan ook redelijk in mijn kandidatenrol. Ik probeer nog wel actief mee te doen want dat zou ik als kandidaat ook doen. Ik maak nog een overzicht met de sommen met wat al bekend is. Gebruik daar ook de fouten van JaccoS bij. Helaas herstelt KingLennart die en de eerste twee codes zijn zo gekraakt.

Ik wil wat foute suggesties gaan doen, maar wacht eerst nog op KingLennart die zegt dat hij met een overzicht komt voor ik helemaal domme dingen ga zeggen die toch meteen afgeschoten worden.

Wat ik al vrees voor de opdracht begint, komt ook uit. Er worden overzichten gemaakt die vervolgens het andere team weer kan benutten. In team even waren misschien nog wel meer fouten gemaakt als het niet aan KingLennart’s overzichten lag. Jammer maar helaas. Gelukkig maakt hij nog wel een fout met Bahreit (voor het andere team). Ik zie dat hij verder gelukkig wat fouten heeft gemaakt, o.a. met een silhouet die we nodig hebben waar een ander land bij staat. Er is nog hoop dat we niet alles goed gaan doen.

Ik opper wat verkeerde landen. Ik zeg wel dat ik er echt niks van weet, dus dat ik maar mee ga in wat andere zeggen en willen. Dan zegt JaccoS iets over malta, wat het goede antwoord is. Hmm negeren denk ik. Laat ik maar over de andere code beginnen, misschien ebt het weg. En later twijfelt KingLennart ineens over dat 3 Puerto Rico is. Gelukkig negeert JaccoS het en voert hij een andere code in.

Ik heb oprecht niet door dat KingLennart een fout maakt met de code met 62 = 62, die ik dus fout overneem van KingLennart. Het voordeel is wel dat hierdoor het andere team niet het goede antwoord geeft, wat ongetwijfeld wel was gebeurd als ze wisten dat 3106 niet het goede silhouet was. Hierdoor krijgen we in ieder geval de laatste aanwijzing niet.

Laten we vooral ook de laatste aanwijzing kopen, want die is nutteloos. Fijn dat daar zo enthousiast op gereageerd wordt, daar hoef ik niet eens iets voor te doen. Dan blijkt de aanwijzing anders te zijn dan ik met mijn voorkennis dacht en toch nog net wat nuttiger te zijn. KingLennart is overtuigd en eigenlijk zegt iedereen wel Curaçao. Dus ja daar valt ook niet veel meer tegenin te brengen dus druk ik ook maar gewoon dik.

Ik heb niet heel veel kunnen mollen met alle kennis van KingLennart. Maar goed ik heb toch wel her en der de verkeerde kant op proberen te sturen en we missen in ieder geval nog wat geld...

Sheep Noises
Leuk. Quizvragen. Daar ben ik zo goed in. NOT. Swifty antwoordt ook vaak fout maar krijgt wel hele lastige vragen. Ik probeer er even in te blijven. Het laatste item is de geldversnipperaar dus het zou fijn zijn als iemand die weer wisselt met iemand met veel geld. Maar ja hoe krijg je dat voor elkaar?

Mooi dat bij Catshee al vrij snel de neppe bom afgaat. Die weet volgens mij wel veel, dus dat scheelt in ieder geval weer euro’s.

Ik weet hoe laat de bommen afgaan en probeer rond die tijd de echte bom in ieder geval over te dragen naar iemand die nog met 50 euro per goed antwoord zit. Ik ben net 3 seconde te laat om de bom door te geven aan Swifty en lig zelf uit het spel. Balen. Zeker als Swifty uiteindelijk ook nog zoveel geld verdiend door het snelle spelen met Catshee en dan ook nog eens niet de geldversnipperaar aan HIDM geeft met het één na meeste geld. Hoezo Swifty? HIDM is volgens mij nog wel het meest verbaasd. HIDM had hem al zo mooi ingekopt door de 2 jokers te wisselen met 1 joker. Nou zullen wel veel mensen Swifty schrappen als mogelijke mol terwijl ze hiervoor nog wel echt verdacht was. Dubbel jammer.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO21AS] Aflevering 8 - 'De Bekendmaking'
« Reactie #10 Gepost op: 18-12-2021, 21:00:58 »
Aflevering 4

Chaotische terugblikbingo
Ooooh fantastisch de chaotische terugblik bingo in een nieuw jasje ::bravo:: Het moment dat ik hoorde dat deze opdracht terug zou komen, moest ik zo hard lachen. Toen D*N vroeg welke opdrachten we nog terug wilden zien, wist ik nog niet dat deze opdracht gespeeld zou worden. Ik had toen bijna geantwoord met deze en de hunger games. En laten nou net die twee van mijn seizoen terugkomen. Gaaf! Dat wordt genieten. Ik houd van die chaos. Ik houd van die gekke berichten met vanalles en nog wat. Die wordt weer leuk!

Ik zie al snel best wat fouten gemaakt worden. Yay. Daar word ik als mol blij van.

Mijn strategie: veel posten.
Ik heb besloten gewoon mijn best te doen en niet expres fouten te maken. Fouten maak ik toch wel, uit snelheid, uit onhandigheid, omdat er weer nieuwe mensen hebben gepost, etc. Dus ik werk er niet expres meer fouten in. Wel post ik veel, want dat draagt bij aan extra chaos. En ik werk daar gerust wat namen in, maar eigenlijk gebeurt dat vrij automatisch als ik herinneringen op ga halen.

Ik probeer de titels van opdrachten waar mensen naar vragen soms ook subtiel te verwerken. Misschien heeft de kandidaat uit het betreffende seizoen dan niet door dat er over een opdracht uit zijn/haar seizoen gesproken wordt. En als je daar dan geen herinnering over ophaalt, dan krijg je een boete. En ik houd van boetes. En HIDM blijkbaar ook. Vind hij zichzelf niet verdacht genoeg ofzo dat hij zo opzichtig loopt te mollen?

Maar het toppunt is wel Vermoljoen die nadat HIDM alle namen posts van alle kandidaten (56 als ik goed heb geteld) alleen een quote van mij heeft omdat hij niet door had dat HIDM had gepost in de tussentijd. En dan klopt de befaamde aanhef natuurlijk ook niet. Die zorgen dus samen even voor 55 * 25 = 1375 euro uit de pot. En bedankt :D Ik had echt niet durven dromen dat dit het effect zou zijn van zeggen dat ik nog niet wist hoe ik een bepaalde deelnemer ging beschrijven ::rofl::

Ik doe ook gewoon mee met de bingo’s en help ook fanatiek de anderen. Want die boetes… en hoe meer posts, hoe meer kans op boetes. Ikzelf roep ook bingo. Ik twijfel eigenlijk of het wordt goedgekeurd want Swifty zij “een veiling” ipv “de veiling”. Maar aangezien ik de mol ben, ga ik gewoon voor bingo. Als het goedgekeurd wordt, prima. Als het afgekeurd wordt, ook prima. Daar kan ik wel mee leven ;)

En uiteindelijk komt Linda de Mol ook nog langs. Daar kiezen de meeste kandidaten gretig voor. Behalve HIDM. Die voelt zich als jokerkoning al wel comfortabel genoeg denk ik. En ikzelf.

Als ik naar mijn follow-the-money overzicht kijk, ben ik nu niet meer degene die het minste heeft verdiend. Vermoljoen heeft niet eens bijgedragen aan de pot; hij heeft gewoon een negatief saldo..

Ik ben wel tevreden met deze opdracht en al het mingeld dat verdiend is. Ook al is het niet zo zeer mijn verdienste. Als ik achteraf terugkijk op deze opdracht, had ik toch wel liever gewoon wel duidelijker valse bingo geroepen, gewoon omdat het kan. Maar ik heb wel onwijs genoten van deze opdracht weer! ::bravo::

Winkelopdracht
Dan de winkelopdracht. Ik heb het idee dat HIDM me aan het testen is. En ik weet nog niet zo goed hoe ik hier nu het beste op kan reageren. Hij zegt ook tegen me prive dat hij me in het topic een beetje verdacht wil maken. Prima hoor. Maar volgens mij heb ik dat ook helemaal niet nodig. En eigenlijk is het natuurlijk niet wenselijk voor mij, maar hij weet dat ik dat als mol dus ook helemaal niet zou willen maar als kandidaat wel. Hij is me dus duidelijk aan het uittesten.

Waarschijnlijk was het feit dat hij een verkeerde suggestie deed om tegelijk te posten en het daarna corrigeren in een edit wel een poging om de mol uit de tent te lokken. Ik zag natuurlijk HIDM’s fout wel eerder. En ik dacht inderdaad laat het maar gaan even. Dus het was eigenlijk ook helemaal niet handig van mij om dat alsnog te posten toen het al dicht was en mensen het ook al door hadden. Ik had zelfs al gezien dat HIDM zijn post had aangepast, dus dat maakte het extra onhandig als mol. Maar goed, gedaan is gedaan. Soms doe je in een opwelling iets minder handigs.

Verder wordt er niet echt een plan gemaakt. Ik vraag nog een keer of we iets af zullen spreken, maar ja. daar ga ik natuurlijk ook niet te veel op zitten.

Ik sprokkel wat kleine bedragen binnen. Misschien had ik sommige daarvan beter niet binnen kunnen halen omdat er toch niet iemand anders was, maar ze worden toch pas verzilverd als we alle producten hebben. Ik zie allemaal mensen voor een paar euro iets binnenhalen… Maar later gaan mensen toch dichter tegen de 100 euro aan zitten. Maar goed het wordt pas binnengehaald als we een challenge compleet hebben.

Een keer post ik bijnaaa tegelijk met JaccoS. Ik ben de klok nog aan het checken en dan druk ik toch niet op posten. Jammer want tegelijk was eigenlijk wel beter geweest. Hij had ook niet gezegd dat hij het zou doen.

Maar over het algemeen missen we veel openingstijden. He wat jammer. NOT. Ik heb al helemaal geteld hoe vaak bepaalde winkels nog open zijn en hoe vaak we dat kunnen missen. Bovendien haalt JaccoS iets bij de supermarkt wat we ook in een andere winkel kunnen kopen (terwijl we ook nog producten nodig hebben die alleen bij de supermarkt zijn.)

Ik heb ook een overzicht met hoe vaak een winkel nog open gaat en hoe vaak we nog iets daaruit nodig hebben. Dat kan me helpen om toch nog ergens mijn best voor te gaan doen (al valt dat misschien juist ook wel weer op). Doordat JaccoS zo gericht vraagt wanneer iedereen er is, zie ik ook dat er overdag nog wel een probleempje is. Dan ga ik dus ook niet extra mijn best doen om aanwezig te zijn. Het zal wel.

Uiteindelijk halen we alleen de platenchallenge. Prima resultaat. Bovendien heeft HIDM nog wat mingeld gesprokkeld. Lekkere week voor de mol zo.

Ik ga elke avond slapen met het idee, vannacht ga ik geld uit de pot halen. Ik had zelfs geoefend met op de minuut posten zodat ik er naast kon zitten. Maar het kwam gewoon nooit echt uit dat ik rond die tijd wakker was (en met een baby die een paar keer per nacht wakker wordr, is die kans best aanwezig.) Een van de nachten was baby wel wakker, maar zat ik uiteindelijk langs zijn bed omdat hij toch niet meer sliep. En met zoveel gebroken nachten, ben ik dan toch iets minder enthousiast om nog meer ‘s nachts wakker te worden. Ik zag ook een keer hidm online. Als we beiden zouden proberen zou het sowieso mis gaan bij één en met een beetje geluk bij twee omdat je elkaar in de weg zit. Maar uiteindelijk dus niet eens een poging gedaan.

Goede week voor de mol. Fijn verjaardagscadeau, zoveel geld uit de pot! :D Ik wilde eigenlijk iets posten over dat ik zou trakteren en dat ik maar zelf een taart heb gebakken omdat die bolo pretu ook maar niks is geworden. Alleen ineens ben ik bang dat mensen daar een verborgen hint in gaan zien ::rofl:: We hebben namelijk de hele week inkopen gedaan voor een feest.. en meestal eindigen de opdrachten op donderdag, maar deze keer niet. Deze keer eindigen we op vrijdag. En wie is er op die vrijdag jarig? Juist, de mol!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] Aflevering 8 - 'De Bekendmaking'
« Reactie #11 Gepost op: 18-12-2021, 21:01:58 »

Aflevering 3 & 4

In Aflevering 3 Opdracht 1 'Sheep Noises kreeg Swifty een extra opdracht als stewardessje. Ze faalde natuurlijk compleet, maar wat zou ze gekregen hebben als het was gelukt? Een hint naar de mol! Die miste we nog namelijk. Die is nooit nodig geweest tho.

Tijdens Aflevering 4 Opdracht 1 ‘Allstars Bingo’ hebben jullie heel wat geld weggespeeld door ontzettend veel fouten te maken. Iedereen zal op een andere uitkomst uitkomen met tellen, maar mijn perfecte telling kwam op de volgende getallen:

Chardo: 2 fouten
Kaaasje: 2 fouten
JaccoS: 4 fouten
Catshee: 4 fouten
Swifty: 10 fouten
Hadewychisdemol: 24 fouten
Vermoljoen: 73 fouten
« Laatst bewerkt op: 18-12-2021, 21:09:05 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO21AS] Aflevering 8 - 'De Bekendmaking'
« Reactie #12 Gepost op: 18-12-2021, 21:09:00 »
Aflevering 5
lukie4, robindtc en D*N
Het is wel duidelijk dat ik niet bij Lukie zou moeten gezien mijn prestaties qua muziek in het verleden ;D Dat hoef ik niet eens te zeggen want HIDM en Vermoljoen hebben die plekken al ingenomen. Ik zit met Chardo bij ik ben alles kwijt. Ik weet als mol ook de antwoorden niet, maar ik hoef niet zo goed mijn best doen om te doen alsof ik er niks van kan. Want dat kan ik ook niet. Alleen het meisje met de parel leek me zo obvious. Die kent iedereen wel toch. Dus die noem ik maar. Bij die poes poes poes was ik er door teruglezen van oude topics later nog achter dat daar een jokermunt verstopt zat, geen idee wat daar mist hoor! En ik doe nog mijn best om een antwoord te geven op de fiets die zinnig klinkt maar waarvan ik denk dat het sowieso niet het goede antwoord is. Beloont D*N me wel met 50 euro ::rofl::

Ook in de andere twee groepen wordt een beetje middelmatig gepresteerd. Prima opdrachtje zo.

Uitgezonden
Ooh leuk om nu als mol ook te speuren aangezien ik de antwoorden ook niet weet. Dat maakt het soms ook lastig richting het verkeerde antwoord te sturen. Ik speur zelf wat en bedenk het een en ander. Ik ben eigenlijk overtuigd van het postmuseum als antwoord, maar ik durf er nog niet heen te gaan met 1 hint. Maar met die tweede hint kom ik er vast. Nou die leidt me alleen maar af; terwijl ik check of het postmuseum 40 jaar bestaat (UB40) of het gebouw een naam heeft en weet ik wat ik allemaal check. Behalve dan blijkbaar de straat… En die optie die HIDM noemt vind ik daarna ook wel logisch klinken. En als Vermoljoen dan naar het postkantoor wil; laat JaccoS dan maar lekker gaan. Als kandidaat had ik misschien nog genoemd dat het postmuseum ook een optie was, maar eigenlijk hoop ik dat het postkantoor fout is en dat het zo weer 50 euro uit de pot kost en geen geld voor de pot. En dat doet het.

Op een gegeven moment probeer ik er maar wat vaart in te brengen. Ook niet leuk als er niks gebeurt. Ik krijg bijna het idee dat alle kandidaten hebben afgesproken weinig te doen en even vergeten zijn de mol in te lichten hierover.

HIDM doet het natuurlijk fantastisch. Hij weet wat goede plekken te vinden. Het voordeel is nog dat mensen hem nog kunnen blijven verdenken omdat het geld dat de mol verdiend weer uit de pot gaat. En de rest, tja.. die doet niet veel soeps. Alleen Vermoljoen en Chardo gaan ook nog naar een goede plek.

Ik weet als mol met al die letters die we hebben op de goede plek staan, er vast iemand kan bedenken dat het duikbrevet is. Ik vind het eigenlijk wel jammer dat ik het goede antwoord al  gezien had, want nu kan ik zelf niet meer zo goed inschatten of ik met deze letters al tot het goede antwoord had kunnen puzzelen. En inderdaad zodra die letters gekocht zijn en op de goede plek staan, noemt HIDM het bijna meteen zonder overleg of iets. Tja het is ook wel duidelijk en niet dat er nog veel andere woorden kunnen.

buiten de opdrachten om
Dan buiten de opdrachten om, heb ik het idee dat Vermoljoen mij op HIDM probeert te krijgen (waarschijnlijk zelfs dat ze dit in overleg met elkaar hebben bedacht?). Hij vertelt hoe verdacht hidm is. Ondertussen zegt ie ook dat ie Chardo en Jacco minder begint te verdenken. En ik.. tja als kandidaat heb ik natuurlijk een dingetje met HIDM. Ik kan hem, als kandidaat, nooit echt afstrepen. Want stel je voor dat HIDM wéér de mol is en ik hem wéér niet ontmasker. De horror! Gelukkig weet ik als mol dat dat niet zo is, want ik weet niet of ik dat als kandidaat had aangekund.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO21AS] Aflevering 8 - 'De Bekendmaking'
« Reactie #13 Gepost op: 18-12-2021, 21:16:40 »
Aflevering 6

Hele toffe opdracht.

Jacco, Catshee en hidm gaan naar blauw (Sanmol). Hier heb ik verder geen invloed op maar gelukkig verpesten ze dat wel. Het had niet veel gescheeld want JaccoS zat al vrij snel naast het goede vakje, maar ging gelukkig de andere kant op.

Ik ga naar groen met Vermoljoen, niet realiserend dat Vermoljoen met Brent in een seizoen zat en misschien zo wat meer kennis heeft over Brent... Maar doordat we met z'n tweeën zijn, kan ik in ieder geval zorgen dat er 3 fouten worden gemaakt. Dan hoeft Vermoljoen alleen maar een fout te maken en dan is het ook goed. En dat doet ie. Ik ga niet het risico lopen bij stelling 3 om die goed te beantwoorden dat Vermoljoen hem dan toch goed zegt en we geld verdienen. Ik zeg wel gewoon een verkeerd antwoord.

Ohja, ik zie ineens dat Hidm naar paars gaat en bedenk me dat ik dat had moeten voorkomen, maar nu heb ik daar niet eens mijn best voor gedaan. Hij heeft veel contact met mensen die hij kan vragen en vast daar op reageren. En hij heeft taalkennis met z’n taalachtergrond en taalwetenschappen die hij studeert. En uiteraard lukt deze opdracht hem ook nog.

Die flamingo's klonk echt moeilijk. En waar Catshee eerst nog zei dat die opdracht hem niet zo zou liggen, doet hij het super goed. Ik ben nog een paar keer te laat, maar volgens mij hebben alleen catshee en hidm goed geantwoord. Gelukkig lukt het nog niet de eerste avond want dan hebben we in ieder geval een dag minder tijd voor Lodewijks opdracht.

Dan het labyrint van Lodewijk. Toen ik hem zag dacht ik poeh, dit wordt lastig mollen met zoveel levens. Als je een beetje goede strategie bedenkt is dat labyrint voor de kandidaten echt wel te doen, want het pas is ook best okay te vinden. Catshee gaat eerst als verkenner. Als fanatieke kandidaat had ik nog wel betere strategieën kunnen bedenken. Maar dat ben ik deze editie niet. Je kunt veel beter iedereen een deel van z'n levens laten verliezen dan een paar al hun levens. Maar goed dat is ook met de kennis dat het pad naar de uitgang redelijk te doen is.

Als kandidaat was ik misschien gestopt als ik nog maar 2 levens had. Dan kun je andere laten lopen en daarna mogelijk nog ongeschonden naar de uitgang lopen. Maar dat ga ik zeker niet voorstellen. Laat Catshee zichzelf maar uitschakelen. Dan moet er nog een iemand naast mezelf worden uitgeschakeld.

Natuurlijk gaat 'dictator' hidm wel een strategie gebruiken die ik als kandidaat ook had bedacht en het allemaal even regelen. Ik zit ook echt met een bijna lege telefoon en eerst met een fysieke bijeenkomst van het werk, dus had ook niet veel eerder aan de gang kunnen gaan. Ik kan alleen maar hopen dat ze het verkeerd doen want heel veel invloed heb ik hier niet meer op... Waarschijnlijk halen we het wel, en dat doen we inderdaad.

Over de portofoon doe ik wat warrig…  Ik raak dus oprecht in de war bij het inspreken en haal constant allerlei kleuren door elkaar. Ik had nog een hele tekst opgenomen over dat ik bij oranje stond terwijl het groen was, maar ergens ging er iets mis met de opname en het was niet te verstaan. Als dit nou echt invloed had gehad op de opdracht, had ik dit soort dingen nog wel verder uitgebuit, maar nu weten we toch door het lezen van het topic wel waar je echt heen moet ed. En is de portofoon meer voor de fun. Wel leuke fun :)

Dan nog het laatste dingetje, wie de dader is. Ik moet zien te voorkomen dat we het goed hebben. Dilemma.. ga ik zelf iemand noemen? Met het risico dat, zeker HIDM juist denkt dat die het niet is? Noem ik niemand concreet? Of ga ik Molduck wel noemen met een verkeerde redenatie in de hoop dat o.a. HIDM juist daar niet op gaat sturen omdat hij denkt dat de mol wel de verkeerde naam zou noemen? Lastig lastig.

Ik heb al de week mijn best gedaan om wat goeds te bedenken. Die van Catshee vind ik ook wel een mooie theorie over de kleur sleutels. Ik had ook al iets zitten denken over Lodewijk die aan het liegen was en het wel / niet noemen van de moord. Ik had deze week ook al andere theorieën proberen te bedenken maar op een of andere manier kwam ik dan steeds bij Molduck terecht en dat willen we juist niet.

Toen HIDM s nachts postte iets gevonden te hebben maar nog te willen wachten het te zeggen, voelde ik hem al aankomen. Die heeft de hint gevonden zoals het bedoeld is. Waarom hidm? Waarom ben jij deze keer zo goed aan het speuren?

Dit wordt lastig; ik bedoel het is toch wel duidelijk dat dit een veel betere aanwijzing is.

Ik zit nog te overwegen om Vermoljoen te contacten of we samen Jaccos willen uittesten. Als wij er nou allebei niet op ingaan bij hidm, wat doet JaccoS dan? Ik begin al te praten met Vermoljoen, maar tegelijkertijd vind ik het heel spannend en durf ik niet zo goed. Ik herformuleer mijn zinnen constant. Uiteindelijk reageert JaccoS al vrij positief op hidm's verhaal.

Ik vind het molonwaardig om niks te proberen, ook als mensen mij eigenlijk aan het testen zijn. Ik bedoel wat heb ik te verliezen? In het ergste geval verdenkt iedereen dus mij, maar dit is het laatste wat we doen voor de finale. Er vallen er twee af en in de finale sta ik toch wel met twee andere die me verdenken… en wie weet valt hidm dan nog wel af omdat iedereen ineens op mij zit (eigen schuld :p ). En hier krijg ik wel weer een kick van, ook al mislukt het. Ik heb dan in ieder geval iets geprobeerd. Op hoop van zegen, want we hebben niet lang meer.

Ik besluit Vermoljoen toch wat verder op te jutten voor Spechteke te gaan. Ik merk aan mezelf dat ik dit juist wel weer tof vind en er de widm spanning van krijg die ik toch wel deels heb gemist dit seizoen. En als ze daarna wat zekerder zijn over mij als mol, tja dat is dan maar zo toch.

Helaas Vernoljoen gaat voor Molduck. Had ik meer moeten benadrukken dat er nog iemand op hem zit als mol? Dat andere ook twijfelen en net als hem net hun mol Chardo zijn verloren? En dat met mij mee gaan hem kan helpen naar de volgende aflevering te komen? Of misschien ging hij juist wel voor Molduck omdat ik hem probeerde te overtuigen? Het was natuurlijk ook wel veel geld voor een nepmolactie. Hij zal me nu wel extra verdenken. Maar dat is niet erg want als ik met HIDM en catshee in de finale zou staan, wordt het nog lastig mollen en wie moet ik dan nog verdenken? HIDM is sowieso onmogelijk; die heeft inmiddels meer verdiend dat de andere 4 die er in zitten nog bij elkaar. Ik ben wel heel benieuwd wat JaccoS gaat doen. Zou hij nu voor mij gaan?

HIDM komt er later nog bij mij op terug als we wat herinneringen over 2018 ophalen en hoe hij Lan overtuigd had in de finale met hem voor het foute antwoord te gaan, net als ik bij Vermoljoen probeerde. Daar moest ik inderdaad ook aan denken HIDM ;D Het verbaast me niks dat HIDM dit weet van Vermoljoen. Ik zeg maar dat ik Vermoljoen aan het uittesten was. Ik weet dat hidm het toch niet geloofd, en ik doe ook niet heel veel pogingen heel kandidaats over te komen. Wat dat betreft is het toch al gestreden bij hidm. Misschien is hij daarom zo goed bezig. Omdat ik zelf ook zo irritant was met goed mijn best doen toen hij mol was. Revenge ::rofl::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] Aflevering 8 - 'De Bekendmaking'
« Reactie #14 Gepost op: 18-12-2021, 21:18:24 »

Aflevering 5 & 6

In Aflevering 6 Opdracht 1 ‘Moordgrap’ hebben we nog een kijkje in de opdrachten tegoed. Waar lag de Blingbling van Sanmol? Wat waren de antwoorden die Spechteke nodig had? En welke filmpjes hebben jullie gemist?

Hierbij het stik-niet-meid Labyrint van Sanmol:

Paars zijn nep bling bling, geel is de echte bling bling. JaccoS heeft hier nog naast gestaan ;).

De juiste antwoorden op het vliegveld bij Spechteke:


En dan nog alle filmpjes die deze opdracht langs zijn gekomen of langs hadden kunnen komen:
Ycaris start: https://youtu.be/bW03PY06lh4
Ycaris bij tweede interactie: https://youtu.be/jVsgl-YI3Yg
Sanmol introductie: https://youtu.be/MbY8jhOkAzw
Sanmol opdracht geslaagd: https://youtu.be/WrLvQQHScnY
Sanmol opdracht gefaald: https://youtu.be/yzHkvqpz5U4
Molduck introductie: https://youtu.be/BLsNq1GNnNo
Molduck opdracht geslaagd: https://youtu.be/utpN10vt0IA
Molduck opdracht gefaald: https://youtu.be/UaUCThqXUuE
Spechteke introductie:https://youtu.be/qXFOY2RVCRo
Spechteke opdracht geslaagd: https://youtu.be/PIm2-9w0byk
Spechteke opdracht gefaald: https://youtu.be/JFrpvAbgzN8
Brent introductie: https://youtu.be/JhHigtxnn2I
Brent opdracht geslaagd: https://youtu.be/tBwD_MvSM8I
Brent opdracht gefaald: https://youtu.be/lhXW1TycueQ
Mrchipie: https://youtu.be/4HOoMYFFkTc
Lodewijk te vroeg bij de opdracht: https://youtu.be/kNfYSoIEdbA
Lodewijk introductie met vier sleutels: https://youtu.be/7ByyA6lRZ8M
Lodewijk opdracht geslaagd: https://youtu.be/URdhCg31CAY
Lodewijk opdracht gefaald: https://youtu.be/i9uhVZPs1lc
Romy Reveal: https://youtu.be/V9w3oF4ngSc
Molduck Reveal: https://youtu.be/k5FprqApt7c

 ::zweet::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO21AS] Aflevering 8 - 'De Bekendmaking'
« Reactie #15 Gepost op: 18-12-2021, 21:27:49 »
Aflevering 7 finale

Curacos most wanted
Ik heb een strategie bedacht. Hoe ga ik de rovers helpen? Door verwarring te zaaien op het forum! Ik ben normaal niet zo actief, maar ik ga dat deze week wat meer zijn. Zodat misschien andere mensen posts gaan doen die wat gekker zijn, bijzondere woorden gaan zeggen, ed.
Misschien bedenk ik ook nog wel een gek spelletje in de relaxhoek.
Catshee en hidm zitten toch wel goed, dus ik kan net zo goed er hard in gaan.
Kijkers (en blijkbaar afvallers) zitten misschien nog niet allemaal goed en voor hen wordt het dan wat meer obvious misschien. Maar ik ga nu voor de verwarring en het plezier dat ik daarmee heb.

En hidm en catshee zien dan wel dat ik dit stimuleer maar uiteindelijk weten ze niet of rovers of andere hierop ingaan.

Nu alleen zorgen dat ik deze tactiek kan uitvoeren in de tijd :p

Dag 1
De eerste avond komen ze met GIG aan. Prima, grasisgroen is geen rover. Ik vind het lastig, hoe reageer ik nu. Als ik enthousiast hier in mee ga, weten ze natuurlijk dat GIG geen rover is, dus dat doe ik niet. Maar als ik er wat meer tegenin ga, dan kiezen we straks voor iemand anders, en dat hoeft van mij dan ook weer niet. Dus ik reageer semi-neutraal. Daar kunnen zij hopelijk het minste mee. En met reversed psychology en dan weer reversed psychologie kun je zo ver door blijven denken. Maar hoe meer ik zeg, hoe meer ik me kan verspreken. Dus dat probeer ik ook te vermijden.

Dag 2
Natuurlijk weet HIDM weer Mollenmania met 750 euro te spotten :( Echt he..
Nou lekker dan. Hier kan ik weinig mee. Ze weten ook meteen de eerste opdracht te spotten. Ook niet heel moeilijk meer als je Mollenmania’s post terugkijkt.

Dag 3
Molduck wordt gespot en ook zij heeft 500 euro bij. Dachten de rovers met zo’n obvious ding, kiezen ze vast voor iemand anders want Molduck heeft toch geen geld bij zich… Tja, dat is dan niet helemaal gelukt ::rofl::

Ik voel me een beetje klem in deze opdracht. Als ik zelf iemand ga aandragen dan geloven ze natuurlijk niet dat diegene het is en strepen ze die weg. Maar als ik dan iemand aandraag die het wel is, dan spotten ze misschien wel weer dingen, die ze nog niet gezien hadden. Dus tja, ik vind het lastig. Misschien dat ik morgen nog wel voorstel om een rover zonder geld op te pakken oid.

Ik ga in ieder geval niet voor de tweede keer dikdrukken. Dat moet Catshee maar doen. Hij is ook online, dus dat zal hij ook wel doen. Maar ja.

Ondertussen ben ik zelf ook maar wat verdachte dingen gaan doen. Gewoon omdat het kan. Het zal niet veel effect hebben op het spel, maar ik heb er in ieder geval plezier in. Is jullie dit al opgevallen?

Rustige nacht. Gewoon bijna 6 uur aan een stuk kunnen slapen  8) (plus nog wat tijd daarvoor al.)
Oooooh wat een goede vraag. Ik denk dat ik het voor hidm wel weet gezien ons gesprek gisteren  ;D

Ik heb net meerdere winnaars de revu laten passeren van widm en mol online, maar ik zou zeggen Buddy. Uitleg volgt na de finale, want ik wil natuurlijk niet te veel verraden  ::hypocriet::
Vet gaaf!

Ik kijk er naar uit dit weer te volgen  ::bravo::
Eens hoor D*N. Ik was in 2018 graag de Vivienne geweest, maar ja... dat was toch niet helemaal gelukt.  ::nieuwsgierig::
Rijpen

Dag 4
Ik ga maar mee in Dennis in hoop dat dat nog wat twijfel zaait. Ik had dat eigenlijk al wat eerder op de avond willen doen, maar dat lukte niet zo goed. Ik kreeg commentaar van mijn man. Leg je telefoon nou eens weg en kom met je kinderen spelen ;D Dus dat heb ik toen braaf gedaan ;)

Helaas leidt de twijfel er niet toe dat ze voor iemand anders gaan.

Bovendien vind ik het briljant dat ze me inmiddels ook verdenken. Alleen al dat die twijfel er is, vind ik leuk. Ga me maar ondervragen hoor, dan kan ik daar vast nog wat plezier aan beleven :D

Dag 5
Het gaat waarschijnlijk tussen Spacy en Swifty. Ik had eigenlijk al Spacy willen noemen voordat hidm er mee kwam maar was daar te laat mee. Spacy heeft het geld, maar van Swifty kunnen we waarschijnlijk meer dingen noemen. Uiteindelijk zal het niet zo heel veel verschil maken, tenzij HIDM al Spacy’s dingen goed weet te raden. En HIDM kennende zou dat zomaar kunnen ::rofl::

Ik ben ook nog bezig met wat rover activiteiten, zoals deze:
Mag ik een Flat White alsjeblieft?
Mag ik een Flat White alsjeblieft?

::hyper::
::hyper::

Maar halverwege de dag word ik zelf paranoia. Wat als het nou de opdracht was om de mol te arresteren? En dat er dan extra geld in de pot komt. Alleen dat de mol dat dus niet weet… oh my. En wat als dit obvious gedrag nou toe leidt dat ze me toch nog arresteren ondanks dat ze zeiden dat ze dat niet gingen doen… En dan durf ik niet meer nog meer quotes te doen, terwijl ik eigenlijk van plan was alle afvallers te doen.
Stiekem geniet ik ook van deze paranoia. Want daar draait de mol toch wel om, en heb ik stiekem toch ook wel een beetje gemist als mol. Toch stop ik maar even met m’n quotes… ook al had ik er al wat klaar liggen van verschillende afvallers ;)
« Laatst bewerkt op: 18-12-2021, 21:32:00 door Kaaasje »

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO21AS] Aflevering 8 - 'De Bekendmaking'
« Reactie #16 Gepost op: 18-12-2021, 21:30:40 »
Red Dennis met Kennis
Deel 1 van de opdracht. Woorden benoemen die bij onderwerpen horen. Toen ik een tijdje terug het topic las, waar deze opdracht op gebaseerd was, kon je veel fouten noemen om het geldbedrag te laten minderen. Helaas nu niet het geval.

Lastig hier te mollen als er al zoveel goede antwoorden gegeven worden. Ik heb zelf al mijn associaties opgeschreven voor ik de antwoorden zie. Dan check ik de antwoorden. HIDM en Catshee hadden al gepost, dus ik check wat voor antwoorden ik nog goed heb die zij niet hebben opgeschreven en die vermeld ik sowieso niet. Nergens voor nodig om nóg meer goede antwoorden te noemen.

Bij een aantal waar ik veel van kan bedenken (LOTR) noem ik die ook lekker allemaal want dan is de kans kleiner dat we de goede kiezen.

Uiteindelijk tel ik hoeveel we er al hebben. Ik heb vast misgeteld maar het zijn er rond de 75. Die 10 euro per antwoord maakt niet eens zoveel uit, maar het zou fijn zijn geweest als we onder de 70 terechtkomen ivm het zand. Het wordt nog wel lastig zoveel goede antwoorden weg te halen, zeker als de andere twee mensen je toch verdenken. Dus ja, laat maar zitten. Dat gaat hem toch niet worden ;) Ik weet dat de ronde hierna lastig is en bij de galerij kan ik iig zelf veel goede antwoorden vermijden.

We gaan wel voor de puzzel. Ik ben op zoek naar antwoorden die wel zouden kunnen kloppen, maar niet kloppen. Maar dan weer niet goed genoeg dat MV ze toch zou goedkeuren ;) Ik bedenk ook wat termen die dan niet de juiste woorden hebben die MV er bij bedacht heeft en vraag wat hij daar mee gaat doen. Die keurt hij waarschijnlijk af of half goed. Dan kan ik die dus ook wel benoemen. Ook Catshee is lekker bezig met antwoorden die niet kloppen maar wel logisch zijn. Je zou haast denken dat ie de mol is :P

Ik ben benieuwd hoe MV nu precies gaat rekenen hier. Als alles wat logisch is goedgekeurd wordt, dan valt hier toch gewoon niet meer te mollen? Ik kan niet zorgen dat andere kandidaten niet na gaan denken. Niks doen? Want dat is dan de enige optie en dat vind ik niet leuk.

Uiteraard komt HIDM weer langs met hartstikke veel goede oplossingen. Ik was nog blij dat Catshee zoveel dingen noemde die niet goed waren, maar goed toen zei ik al straks gaat HIDM zeker weer alles goed doen. En ja hoor, dat gebeurt ook. Dat is echt weer zo’n HIDM actie ;) (Ja dit is een referentie naar wat jij een Kaaasje actie noemde ;D ). Als ik goed heb geteld heeft HIDM 22 goede dingen benoemd met alle vier de woorden en 8 waarbij niet alle woorden kloppen. MV had gezegd dat hij die of fout zou keuren of half goed. In ieder geval, ik vind het behoorlijk veel begrippen. Uiteindelijk beslist MV nog anders en ik kan me daar ook wel in vinden. Zo hard ben ik dan ook weer niet ;)

Ik voel me als mol buitenspel gezet. Maar goed, dat is natuurlijk ook vaak in de finale waar twee andere je verdenken.

Dan de derde opdracht de galerij. Uiteraard had ik het liefst nummer 6 gehad, de Britse muzikanten. Ik had daar toch zeker wel Muse herkend, maar dat was het dan ook wel. Maar goed, ik weet dat dat hopeloos gaat zijn om die naar me toe te trekken met die hint, mijn verleden, hidms muziekkennis en met twee mensen die me verdenken. Ik denk dat hidm veel van de tv series weet dus als het even kan wil ik die ook. Merken vond ik zelf het makkelijkst toen ik ze zag, dus die wil ik ook graag hebben. Dus als Catshee of HIDM die krijgt zijn dat veel goede antwoorden. En dat is in ieder geval gelukt. Yay :D Dan kies ik voor vervoer, aangezien Catshee zegt niet veel van vogels te weten. Ik gok dat ie nog meer van die vervoer dingen zou weten.

Of ze proberen me op te naaien in het topic goede antwoorden te geven door zelf te zeggen dat merken makkelijk zijn en/of ze vinden het echt makkelijk en ik heb de goede keuze gemaakt.

Kijk, als jullie zo fanatiek spelen in de laatste aflevering, dan ga ik ook maar geen goede antwoorden geven als het kan. Als jullie nu iets minder duidelijk zo waren geweest, had ik misschien nog wel wat goede antwoorden gegeven. Eigenlijk had ik willen tellen hoeveel antwoorden er nog nodig waren om al het zand weg te slepen en naar aanleiding daarvan een aantal goede antwoorden geven. Maar als jullie allebei zo laat posten, tja, dan kan ik daar niet zoveel meer mee. Dus dan maar alles fout, want ik wil niet het risico lopen dat dat ene goede antwoord meer van mij zou resulteren in 1300 euro in de pot. Daar vind ik dat dan weer te veel geld voor.

Want ja tuurlijk weet ik wel dat die pinguin Linux is, en ik herkende ook airbnb, ferrari, ola en chanel wel hoor.
Ik herkende playmobil dan weer niet meteen, ondanks dat ik kinderen heb ::rofl::. En National Geographic had ik misschien nog bedacht, maar ik had de antwoorden al gezien voor ik daar goed over na had gedacht. Van Voetbal heb ik geen kaas gegeten dus bij Juventus had ik geen idee.

De andere galerij herkende ik een hoverboard, en had ik waarschijnlijk zweeftrein, watertaxi en mogelijk segway wel goed genoemd als kandidaat. Maar dat ben ik dus niet.

Wat ik overigens weet van de overige galerijen:
  • Vierkante ogen: daar herkende is sex education, narcos en house of cards meteen. Andere had ik waarschijnlijk niet geweten.
  • Zie ze vliegen: kolibri, merel, aalscholver, ekster. (En mogelijk had ik nog wat goede gokken gedaan als kandidaat; maar ik had de antwoorden bekeken voor ik er nog langer over nagedacht had.)
  • Betekenisvol: Oneindig, niet in de droger, (bij de beachvolley had ik iets van strandsport gedacht). Die andere waren ohja momentjes, misschien dat ik er wist als ik er langer over na had gedacht

Hidm geeft natuurlijk weer 14 goede antwoorden, maar het doel is geslaagd: we hebben geen 100 kuub weggesleept om Dennis te bevrijden. Kijkers die nog twijfelden, zullen nu ook wel voor mij gaan. Maar goed, dat was ook wel duidelijk ik hoe er in deze laatste twee opdrachten gepraat werd. En ik heb dan ook niet veel pogingen meer gedaan, dat te verhullen.

Wat dat betreft, heb ik ook in deze aflevering weer plezier voorop gezet in m'n acties en handelen. Als je weet dat het toch al hopeloos is, ben ik al blij om wat twijfel te zaaien. Ik had wel lol in wat rover acties doen. Ik had oprecht veel plezier in termen bedenken bij de puzzel. En ik genoot van de paranoia die ik zelf nog kreeg ;D

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] Aflevering 8 - 'De Bekendmaking'
« Reactie #17 Gepost op: 18-12-2021, 21:33:20 »

Aflevering 7

In Aflevering 7 Opdracht 1 ‘Curaçaos Most Wanted’ werden er opdrachten geschrapt op basis van de hoeveelheid rovers er waren. De opdrachten die niet gebruikt zijn gaan als volgt:

Merry X-mas
Doe openbaar drie forummers een fijne Kerst wensen
(Verwijzing naar Merry Christmas opdracht 2018)

Donkere Box
Plaats ‘s nachts een bericht dat je iemand niet kan verstaan
(Verwijzing naar opdracht De Box 2020)

Afvallers imitatie
Groepsopdracht: Citeer allemaal een specifieke afvaller van dit seizoen
(Verwijzing naar opdracht Afvallersquiz 2020)

Corrupte Penningmeester
Noem tien dingen die je hebt gekocht
(Verwijzing naar opdracht Penningmeester Verkiezing 2021 en naar molactie geld weggooien van D*N)

Zoute spreekwoorden
Gebruik vijf spreekwoorden of grapjes met zout in je berichten
(Verwijzing opdracht Opzouten 2021)

In Totale Containerpaniek
Gebruik in drie berichten woorden met hoofdletters omdat je totaal in paniek bent
(Verwijzing opdracht Totale Container Paniek! 2021)

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] Aflevering 8 - 'De Bekendmaking'
« Reactie #18 Gepost op: 18-12-2021, 21:39:36 »

Hier kijken sommige mensen heel erg naar uit. Wie zat er juist? Wie is er verkeerd gewisseld van mol? Wie is door het oog van de naald gekropen. Laten we snel gaan kijken:

Aflevering 1

Bubbles 8 goed (2 jokers) (44.31)
Catshee 7 goed (1 joker) (14.26)
Hadewychisdemol 5 goed (14.46)
Chardo 5 goed (1 joker) (20.18)
Swifty 4 goed (1 joker) (5.44)
Vermoljoen 3 goed (1 joker) (9.36)
JaccoS 2 goed (4.36)
Kinglennart 2 goed (11.27)

Lama1997 2 goed (1 joker) (27.03)

Mol:
3 x Lama1997 (Vermoljoen, JaccoS, Kinglennart)
3 x Kaaasje (Bubbles, Catshee, Chardo)
2 x JaccoS (Hadewychisdemol, Lama1997)
1 x Vermoljoen (Swifty)

Echte allstars weten dat ze goed moeten spreiden, en dat doen ze dan ook. Drie mensen duiden de mol als hoofdverdachte aan. De twee pechvogels zonder joker ontsnappen aan eliminatie doordat Lama1997 met joker evenveel goed heeft, maar een stuk langzamer is. Jammer voor de mol, want net als in 2020 ging ook hier de hoofdverdachte er gelijk uit in aflevering 1.

Aflevering 2

Hadewychisdemol 8 goed (83.15)
Chardo 6 goed (1 joker) (10.39)
Vermoljoen 5 goed (Vrijstelling) (6.41)
Swifty 4 goed (7.57)
Catshee 4 goed (8.08)
JaccoS 3 goed (5.06)
Kinglennart 1 goed (18.31)

Bubbles 0 goed (31.43)

Mol:
5 x Kaaasje (Hadewychisdemol, Chardo, Vermoljoen, Swifty, Catshee)
1 x Vermoljoen (JaccoS)
1 x Chardo (Kinglennart)
1 x JaccoS (Bubbles)

De mol kreeg het hier écht lastig als topverdachte na het vertrekken van Lama1997. Uitgerekend Bubbles, die vorige aflevering Kaaasje nog als hoofdverdachte had, wisselde van mol en dat werd haar met 0 goede antwoorden fataal. Ons jokerloze vader en zoon duo blijft ook in verkeerde tunnels hangen.

Aflevering 3

Hadewychisdemol 10 goed (6.13)
JaccoS 8 goed (5.43)
Catshee 8 goed (8.45)
Vermoljoen 6 goed (5.36)
Chardo 6 goed (11.29)
Swifty 2 goed (4.56)

Kinglennart 1 goed (14.08)

Mol:
3 x Kaaasje (Hadewychisdemol, Catshee, Kinglennart)
2 x Vermoljoen (JaccoS, Chardo)
1 x Chardo (Vermoljoen)
1 x Hadewychisdemol (Swifty)

En toen kwam Hadewychisdemol. Die leek door te hebben dat Kaaasje door veel werd verdacht en besloot daardoor foute informatie te verspreiden en anderen actief van Kaaasje af te sturen. Zo werd het JaccoS/Chardo bondje naar Vermoljoen gestuurd en Vermoljoen naar Chardo. Door zelf ook nog wat te mollen, begon Swifty zelfs naar Hadewychisdemol zelf te kijken. Kinglennart gaat er ook wel weer in stijl uit. De enige juiste vraag die hij beantwoordde was vraag 20: Wie is de mol? Voor de rest had hij niets goed.

Aflevering 4

Hadewychisdemol 15 goed (3.22)
Catshee 7 goed (10.28)
JaccoS 5 goed (7.30)
Chardo 5 goed (14.48)
Vermoljoen 3 goed (4.29)

Swifty 2 goed  (14.12)

Mol:
2 x Kaaasje (Hadewychisdemol, Catshee)
2 x Vermoljoen (Chardo, JaccoS)
1 x Chardo (Vermoljoen)
1 x Hadewychisdemol (Swifty)

De tendens van vorige aflevering gaat voort. Catshee, die zonder bondjes speelt, ontspringt de foutieve informatie en blijft Kaaasje als hoofdverdachte zien. De verdenking op Hadewychisdemol wordt Swifty hier fataal.

Aflevering 5

Hadewychisdemol 15 goed (2.30)
Catshee 9 goed (9.36)
Vermoljoen 4 goed (4.34)
JaccoS 1 goed (2.19)

Chardo 1 goed (5.32)

Mol:
2 x Kaaasje (Hadewychisdemol, Catshee)
2 x Vermoljoen (JaccoS, Chardo)
1 x Chardo (Vermoljoen)

Hadewychisdemol was on fire, met weer 15 goed. Bij een berekening wist hij al dat Chardo meer overeenkomende antwoorden ging hebben met Kaaasje dan Vermoljoen. Dat zou JaccoS en Chardo in gevaar brengen. Doordat ze beiden de test hetzelfde invulde, moest Chardo op zo’n 2,5 minuut het spel verlaten.

Aflevering 6

Hadewychisdemol 15 goed (4 jokers) (1.28)
Catshee 15 goed (9.33)

JaccoS 0 goed (2:04)
Vermoljoen 0 goed (3.37)


Mol:

1 x Hadewychisdemol (Hadewychisdemol)
1 x Kaaasje (Catshee)
1 x Vermoljoen (JaccoS)
1 x Catshee (Vermoljoen)

De dubbele executie voor de finale zorgt er voor dat iedereen all in gaat op zijn mol. Vermoljoen stelt bij, hij weet het zeker nu, Catshee is de mol! JaccoS denk dat Chardo gewoon langzaam was en Vermoljoen dus nog steeds de mol is. Beiden nemen afscheid met 0 goede antwoorden. Hadewychisdemol  had 14 goed omdat hij, waarschijnlijk?, door de stress zichzelf invult als mol. Maar hij heeft 4 jokers en slechts 1 nodig.

Aflevering 7

Hadewychisdemol 40 goed (7.42)
Catshee 40 goed (13.58)

Mol:
2 x Kaaasje

Beide finalisten haalden alles uit de kast. Ze hadden dan ook beiden 40 goed! Een zeer knappe prestatie. Uiteindelijk wint Hadewychisdemol op zo’n 6 minuten tijd. Gefeliciteerd!

« Laatst bewerkt op: 18-12-2021, 23:06:46 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO21AS] Aflevering 8 - 'De Bekendmaking'
« Reactie #19 Gepost op: 18-12-2021, 21:52:11 »


Er zaten niet heel veel aanwijzingen in dit seizoen verstopt, maar er waren er weldegelijk een paar. Een aantal voor de echte puzzelaar, een aantal subtiele en een aantal hele duidelijke.

Intropraatjes
Bij elke executie stopte ik in de intropraatjes naar de kandidaten een subtiele verwijzing naar de mol of de naam van de mol (Kaaasje)

Aflevering 1: roze
Jullie hebben gezien hoe de roze wolk van het kandidaatschap voor jullie medekandidaten al na een aantal dagen uit elkaar spatte.”

De mol heeft in aflevering 1 een roze molboekje gepakt en zit bovendien als enige van alle kandidaten op de roze wolk van het moederschap.

Aflevering 2: oud / oudste
“Dit het oudste gedeelte van de stad Tórshavn”
“Nu valt hier het verdict over wie van de oud-kandidaten.”


Dit verwijst naar een eigenschap die kaas kan hebben, in dit geval: oude kaas

Aflevering 3: rijp
Voor één van jullie is de tijd echter rijp om dit niet meer mee te maken

Een van de andere eigenschappen van kaas, is dat deze tijd nodig heeft om te moeten rijpen.

Aflevering 4: Gaten
“Wie heeft er onvoldoende kennis over de mol en heeft de mol nog niet in de gaten....?”

Gaten.... daar staan als je goed kijkt niet als gebruikelijk 3, maar zelfs 4 puntjes. Die staan er niet voor niks.
Gaten . . . . Gaten K A A S ;)

Aflevering 5: Blokje(s).
”Onze reis is inmiddels over de helft en eigenlijk zou je onze reis kunnen indelen in verschillende blokjes. Het eerste blokje: aflevering 1 en 2, aftasten en wennen. Het tweede blokje met aflevering 3 en 4 waarin we van locatie zijn gewisseld en nu zitten we eigenlijk midden in het derde blokje.”

Deze was wel duidelijk toch? Maar ja zeker als je op het juiste spoor zit als HIDM, dan past dat perfect in je tunnel ;)

Aflevering 6: Schaven
“Het is tijd om te kijken wie de gelukkige finalisten van dit All-stars seizoen zijn en vooral, wie tot in de eeuwigheid aan zijn of haar all-stars tactiek had moeten schaven...”

Nog maar weer eens een eigenschap van kaas, die kun je schaven.

Aflevering 7: Plakken
Jullie zijn de drie gladiatoren aan wie voor eens en voor altijd het label finalsten van Wie is de mol Online Allstars 2021 zal blijven plakken. Maar wie speelt welke rol in dit spel? Wie verdient een eervolle vermelding? Wie gaat er vandoor met de gouden plak? En nog belangrijker: wie is toch die Allstar mol?


Nog maar weer eens een eigenschap van kaas, plakken…

Het schaap van Jacco

Het schaap dat Jacco in aflevering 3 kreeg, heette Ole Søren Thomsen. Afgekort O.S.T. Ost is het Deense woord voor… Kaas! Heel knap gevonden HIDM! (paste perfect in je tunnel he) En Jacco, je had de oplossing gewoon in handen als je even had doorgedacht…


Afvallerhint
Bij de executie kwam ook 1 hint terug die we in een eerder seizoen hebben gebruikt. De mol zat bij elke executie als enige altijd pal naast of (schuin) voor of achter de afvaller. Kijk maar:

Aflevering 1 - naast Lama
1. Bubbles 2. Swifty 4. Vermoljoen 4. Catshee 5. HIDM (rij 1)
6. KingLennart 7. Kaaasje 8. Lama 9. Chardo 10. JaccoS (rij 2)

Aflevering 2 - voor Bubbles
1. Bubbles 2. Chardo 3. JaccoS 4. Vermoljoen 5. Swifty (rij 1)
      6. Kaaasje 7. KingLennart 8. HIDM 9. Catshee (rij 2)

Aflevering 3 - naast KingLennart
   1. Chardo 2. Catshee  3. HIDM 4. JaccoS (rij 1)
5. Kaaasje 6. KingLennart 7. Swifty 8. Vermoljoen (rij 2)

Aflevering 4 - achter Swifty
1. Chardo  2. HIDM   3. Kaaasje  4. Catshee
  5. Vermoljoen  6. Swifty  7. JaccoS

Aflevering 5 - naast Chardo
  1. Kaaasje  2 Chardo 3. JaccoS (rij 1)
4. Vermoljoen 5. Catshee 6. HIDM (rij 2)

Aflevering 6 - pal voor de 2 afvallers JaccoS én Vermoljoen)
1. Jacco - 2. Vermoljoen - 3. HIDM
         4. Kaaasje - 5. Catshee


Finale opstelling (als enige naast de verliezer/laatste afvaller)
1. Catshee - 2. Kaaasje - 3. HIDM

Swifty, dit had jou toch bekend voor moeten komen…!?

Liedjespuzzel
De liedjes die de kandidaten in aflevering 4 moesten aanvragen in de platenzaak bevatte een aanwijzing. Ze stonden bewust op die volgorde en bij dat specifieke cijfer. Neem van het eerste liedje de eerste letter, tweede liedje de tweede letter etc.

1. Summer Jam - Underdog project (S1)
2. La Bamba - Los Lobos (2A)
3. Dragosta din tei - O’Zone (3A)
4. La Camisa Negra - Juanes (4A)
5. Increible - Rolf Sanchez (4E)
6. Danza Kuduro - Don omar fr Lucenzo (6K)
7. Chantaje - Shakira (7J)

Dan krijg je: S A A A E K J. En hussel die letters nou eens door elkaar… ;)

2 kleine hints in de test die alleen voor de kandidaten waren
In de test zaten ook nog 2 kleine hints voor de kandidaten.

In de test van aflevering 2 was er de vraag: welke mangatar is van de mol? Die mangatars stonden netjes op een rijtje in de test, maar één mangatar stond op een wel hele speciale en prominente plek: tussen 2 oud-mollen, of staan daar nou 3 collega’s naast elkaar?


En in aflevering 4 stelden we de vraag: Welk woord stond er op de eerste bingokaart die de mol bij de start van het spel van ons kreeg bij opdracht 4.1 'Allstars Bingo’?. Bij die vraag stonden diverse antwoorden van elke kandidaat 1: Bar Weinig, Cornelia Pop, Kliko, Moltaxi, Susdus, Wolverhampton en Het Geheim. Het geheim was het antwoord dat bij Kaaasje hoorde en dat is natuurlijk niet voor niks, want het is Kaaasje die het geheim van het molschap met haar meedraagt.

Taalprobleem woordenlijst
En dan zat er in aflevering 6 bij de Moordgrap ook nog een kleine aanwijzing in de deelopdracht Taalprobleem. De lijst van 25 Papiamentse woorden stonden op de volgende volgorde:

Tribon
Kabai
Lora
Araña
Buskuchi
Karné
Kacho
Bacoba
Keshi

Het negende woord van boven naar beneden geteld in deze lijst is Keshi. Keshi is Papiaments voor Kaas. En laat nu het nummer 9 het geluksgetal zijn van de mol… En ja zo gebeurde het dat er zelfs pontificaal een stuk kaas in het topic tevoorschijn kwam als onderdeel van een opdracht, ook al was de vertaling fout. Als het nu nog niet duidelijk was dat Kaaasje de mol is… (hoi Vermoljoen en JaccoS  ::zwaai::)


« Laatst bewerkt op: 18-12-2021, 21:54:00 door MollenvangR »