Auteur Topic: [MO21] Café de Moltalk (heel inclusief)  (gelezen 10908 keer)

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO21] Café de Moltalk (heel inclusief)
« Reactie #20 Gepost op: 30-03-2021, 18:09:15 »
Dacht even dat Susdus in een onderzeeër zat, maar dat viel toch nog mee.



Lodewijk heeft echt een heel aangename stem inderdaad :D
Susdus vast ook maar dat hoorden we minder goed ;D
Die Lodewijk is al zo'n gevestigde podcastmaker, die heeft zijn eigen studio! Maar gelukkig heb ik andere kwaliteiten, zoals - oh we zijn door de tijd heen.


Ik ben maar twee keer beledigd, best een mooi welkom hier op het forum.
Bekijk het positief: ik heb bij jou niet je echte naam hoeven wegbeepen wegens privacy-schending! Dus dat is al iets
Talk less, smile more

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: [MO21] Café de Moltalk (heel inclusief)
« Reactie #21 Gepost op: 31-03-2021, 11:02:37 »
Wat een heerlijke eerste aflevering! Keep it going ::bravo::

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [MO21] Café de Moltalk (heel inclusief)
« Reactie #22 Gepost op: 31-03-2021, 11:16:45 »
Bekijk het positief: ik heb bij jou niet je echte naam hoeven wegbeepen wegens privacy-schending! Dus dat is al iets

Dit is een bericht van de advocaat van MitchK:

'Mijn cliënt zit momenteel vast in een TBS-kliniek dus kan zelf niet reageren. Hij hoopt in het vervolg niet meer genoemd te worden in jullie programma. Dit vanwege auteursrechten. Bij voorbaat dank'

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO21] Café de Moltalk (heel inclusief)
« Reactie #23 Gepost op: 31-03-2021, 11:21:40 »
Wat een heerlijke eerste aflevering! Keep it going ::bravo::
Echt heel aangenaam om te volgen :)
klaar voor de strijd

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO21] Café de Moltalk (heel inclusief)
« Reactie #24 Gepost op: 31-03-2021, 18:52:14 »

Zoals beloofd, hier het volledige interview met dhr. MollenvangR-zonder-Art! (in twee delen, want net als mijn lieftallige co-host weet ook deze gast languit te vertellen)


Spoiler (klik om te tonen/verbergen)



Wie is de mol online 2021: ‘zekerheden vallen weg en het spel wordt rauwer’
Een jaar na de laatste editie, die werd gepresenteerd door D*N, keert Wie is de mol online terug. Dit jaar weer met een vertrouwde host: MollenvangR en zijn nieuwe co-host SpacyColours. Het is voor het eerst in drie jaar dat MollenvangR in de rol van presentator kruipt, na zijn verrassende deelname in 2020. Wij spraken met hem over het aankomende (jubileum)seizoen en blikken vooruit op de reeks waar een flinke voorbereiding aan vooraf is gegaan.


Dag MollenvangR, daar zijn we weer. Hoe gaat het met je?
Hallo, ja dat is even geleden. Het gaat goed. Het zijn voor ons allen rare tijden, maar die hebben we flink benut om de komende serie van Wie is de mol Online voor te bereiden. Het was een flinke klus om de serie Coronaproof te draaien, maar het is ons gelukt. En ik moet zeggen: volgens ons wordt dit beter dan ooit.


Nou nou… dat schept verwachtingen. Wat maakt deze serie zo goed?
Na de serie van 2018 wilde ik persoonlijk eerst even een pauze inlassen om de afgelopen editie(s) goed te evalueren. Daarin hebben we als makers echt niet alles goed gedaan, maar daar hebben we wel van geleerd. Eind 2018 begon het toch te kriebelen en hebben we besloten met een nieuw team een nieuwe serie te gaan maken. De creativiteit was er na al die edities een beetje vanaf en dus besloten we om het spel naar een nieuw level te tillen. Met opdrachten die doordacht zijn, met opdrachten die gelaagd zijn en met een spel waarin zekerheden wegvallen. Wat dat betreft heeft de lange voorbereidingstijd die we gehad hebben, daar waarschijnlijk wel aan bijgedragen.


In die afgelopen jaren deed je enigszins verrassend mee aan de editie van D*N, hoe kijk je daarop terug?
Ik heb genoten van de eerste tot de laatste seconde. De opnames in India waren zwaar, maar het was een prachtig land en een geweldige fanatieke groep. Ik kijk er met niks anders dan plezier en trots op terug. Oke, oke, ik was een beetje vervelend soms, maar tegelijkertijd ook heel verdacht. Achteraf is dat misschien ook wel mijn bottleneck geworden, toen ik all-in ging, kreeg ik de meeste straftijd bij de twist in de tempel. Ik had me voorgenomen halverwege all-in te gaan op Lodewijk of Robin. Ik had mijn joker van aflevering 4 nog op zak, maar bij het all-in gaan had ik niet gedacht dat ik het zou redden met joker. Achteraf bleek dat de antwoorden van mol Robin nog redelijk wat overeenkomsten met Lodewijk vertoonden en ik er op tijd uit ben gegaan. Zonde, net het verkeerde spoor van de 2 gekozen, maar aan de andere kant wel met een toffe twist uit  het spel gevlogen. Trots en spelplezier overheersen ook nu nog steeds.


Wat heb je geleerd van D*N als spelleider?
Dat opdrachten niet heel groot en ingewikkeld hoeven te zijn, om toch leuk, aantrekkelijk voor de kijkers en kandidaten, gelaagd en interessant kunnen zijn. Ze kunnen in hun simpelheid voor opschudding in de groep en bij de kijker zorgen. D*N heeft het echt heel goed gedaan en wat dat betreft Spacy en mij ook geïnspireerd het concept verder door te ontwikkelen. In dit (jubileum)seizoen zullen ook enkele duidelijke en subtiele verwijzingen zitten naar het seizoen in India.


Daarover gesproken, het is het vijfde seizoen van Wie is de mol Online op Realitynet, gaan we nog meer verwijzingen naar het verleden zien?
Zeker! Kijk, officieel is het de negende serie van het concept Wie is de mol Online. Op een forum dat bestond in de periode 2011 2014 zijn ook vier seizoenen geweest. Daar hebben LdHMolletje en ik het vierde seizoen gehost in Suriname en Brazilië en D*N samen met Nieky in Australië. Omdat dat forum niet meer bestaat, verwijzen we alleen naar de vier series die hier gemaakt zijn op Realitynet. De verwijzingen zullen variëren van heel subtiel, naar een oudere opdracht die in een nieuw jasje wordt gestoken. Ook zullen we wat oude bekenden gaan terug zien komend seizoen.
Talk less, smile more

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO21] Café de Moltalk (heel inclusief)
« Reactie #25 Gepost op: 31-03-2021, 18:54:01 »
Vervolg interview MollenvangR:



Wat voor opdrachten bedoel je dan?
Daar kan ik eigenlijk niet veel over zeggen, maar je moet er niet gek van opkijken als er een horeca opdracht in zit, als de kandidaten dingen moeten zoeken, als de groep op zoek moet naar meerdere verraders in hun midden, er met flinke bedragen gegokt gaat worden en er moeilijke inschattingen gemaakt moeten worden.


Kun je ons iets vertellen over de locatie van dit jaar?
In 2018 hadden we een lijst van meerdere locaties op onze verlanglijst staan, waarvan een aantal in en buiten Europa. Onder andere Israël, Oman, Senegal, Kenia, Tunesië, Egypte,  Uruguay, Chili, Paraguay, Guatemala, Canada, Puerto Rico, Indonesië, Maleisië, Cambodja, Zuid-Korea, Nieuw-Zeeland, Duitsland, Cyprus/Malta, Noord-Spanje, de Baltische staten, Finland/Noorwegen en Hongarije stonden op de shortlist. Uiteindelijk hebben we het geluk gehad dat we voor een locatie in Europa zijn gegaan, nog voor Corona uitbrak. Dat maakte het reizen toch iets makkelijker.


Het werd dus Roemenië
Roemenië is een ideale locatie voor Wie is de mol Online. Dit land heeft alles te bieden wat we zochten. We bezoeken op onze reis grote steden, gaan naar locaties op het platteland waar de tijd stilgestaan heeft, treden in de voetsporen van Graaf Dracula, gaan naar het strand, drijven door de Donaudelta heen, trekken de bergen in en komen oog in oog te staan met beren, wolven en “exotische” vogels.


Tot slot, kun je al een klein tipje van de sluier oplichten over wat dit seizoen qua opdrachten en speldynamiek te bieden heeft?
Zoals ik altijd zeg is niks wat het lijkt en iets is wat het niet lijkt. Maar dat is niet het enige. De kandidaten worden meteen in het diepe gegooid. We gaan dingen doen die nog nooit eerder gedaan zijn in dit spel en nemen als makers best wel grote risico’s. Het lot ligt in hun handen. Als kandidaat zijn er geen zekerheden meer om je aan vast te houden. Het spel wordt ook rauwer en gaat nog meer om onderling vertrouwen en wantrouwen. Steeds als je denkt dat je grip hebt op wat er gebeurt, is het juist datgene dat net even anders uitpakt. Laat ik het anders formuleren: als datgene wat zeker is, zelfs niet meer zeker is, wat is er dan nog zeker in dit spel…


Oke… je laat ons weer in verwarring achter. Kun je uitleggen wat je bedoelt?
Daarvoor moet je de serie gaan volgen. Ik rijd nu een tunnel in, bedankt weer! *de verbinding wordt verbroken…*
Talk less, smile more

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO21] Café de Moltalk (heel inclusief)
« Reactie #26 Gepost op: 1-04-2021, 00:13:45 »
Oeh leuk die podcast!

En goeie stem van Lodewijk inderdaad. Ik voel m'n eierstokken vibreren als hij spreekt.

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [MO21] Café de Moltalk (heel inclusief)
« Reactie #27 Gepost op: 1-04-2021, 07:16:09 »
Oeh leuk die podcast!

En goeie stem van Lodewijk inderdaad. Ik voel m'n eierstokken vibreren als hij spreekt.
::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [MO21] Café de Moltalk (heel inclusief)
« Reactie #28 Gepost op: 1-04-2021, 23:19:45 »
Ik heb enorm genoten van jullie allereerste aflevering! ::love::

Zeker van Susdus omdat ik het eindeloze, hete gezwets van Lodewijk na al die jaren meer dan beu ben gehoord! Nog dikke kudos aan de extravagante Susdus voor het vele werk dat ze stopt in de montage (lees dit zoals Marije die maquillage zegt) en haar creatieve uitspatting die mooi tot uiting zijn gekomen, prachtwerk! Beste duo ooit!
« Laatst bewerkt op: 1-04-2021, 23:21:32 door Brent »
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO21] Café de Moltalk (heel inclusief)
« Reactie #29 Gepost op: 3-04-2021, 10:27:49 »
Wat een lieve woorden Brent, bedankt!  ::bravo::  en een mooi bruggetje naar mijn volgende creatieve uitspatting, want...


WIE IS ... DE MYSTERY GUEST?


Na het succes van de kandidatenbekendmaking middels de pakken, gaan wij hier hetzelfde doen! Ik heb aan onze gast van het extra interview (wat vanavond of morgen online komt) voor een groot deel dezelfde vragen gesteld. En nu mogen jullie raden wie het is! Om het spannend te houden doe je dit via een PM/DM op Discord naar mij, zodat de uitslapers ook nog kunnen raden. Onder de juiste inzendingen verloten wij een speciale shoutout in de aflevering van volgende week, wie wil dat nu niet?! Oké, voordat ik in een monoloog beland, ga ik snel de mystery guest voorstellen. Een hartelijk applaus voor Camiel León!





- Favoriete kleur: Gebroken Beige (maar alleen als Marije het uitspreekt)
- Naar waar is het uiteinde van je wc-rol: de muur, want daar zijn harde regels voor uiteraard
- Omschrijf je karakter in 1 woord: recalcitrant
- Favoriete lied: Digimon theme song
- Favoriete sport om zelf te beoefenen: Tennis
- Favoriete boek: Saskia en Jeroen op stap
- Welk personage past het best bij jou: Sephiroth
- Wat is je beroep/opleiding: corona-tester, afgestudeerd aan de Corona Academie


Heel duidelijk wie dit is, lijkt me! Of zou er gelogen zijn om jullie op een verkeerd spoor te zetten....
Succes met raden!
Talk less, smile more

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO21] Café de Moltalk (heel inclusief)
« Reactie #30 Gepost op: 4-04-2021, 22:28:51 »




Vrolijk Pasen, lieve paaseitjes kijkers!


Helaas heeft de uitzending met de Mystery Guest iets vertraging opgelopen door Paas-verplichtingen bij de censureerders (wat vanaf nu ook een woord is), ik hoop de video morgen online te krijgen!


Mensen die nog geen gok hebben gedaan over wie de hoofdpersoon in deze special is, mogen dat dus nog altijd doen  ::brunette::
Talk less, smile more

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO21] Café de Moltalk (heel inclusief)
« Reactie #31 Gepost op: 5-04-2021, 17:26:36 »
Café de Moltalk: Interview Special


Hier is ie dan eindelijk, het interview met onze mystery guest!
Een zevental kijkers had een gok gedaan wie dit kan zijn; deze mensen zullen in de eerstvolgende officiële aflevering benoemd worden  ::hypocriet:: 
Wie het nu is..? Daarvoor zul je snel moeten kijken en luisteren! (maar ik kan wel vast verklappen dat deze gast graag met pennen klikt tijdens het praten door ::nieuwsgierig:: )





Bij deze nog even een reminder dat jullie vragen, opmerkingen en commercials altijd in mogen sturen via tekst of audio (i.e. Vocaroo).
Wij wachten smachtend op jullie inzendingen!
Talk less, smile more

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MO21] Café de Moltalk (heel inclusief)
« Reactie #32 Gepost op: 5-04-2021, 23:53:58 »
Bij deze nog even een reminder dat jullie vragen, opmerkingen en commercials altijd in mogen sturen via tekst of audio (i.e. Vocaroo).
https://voca.ro/1b6VF68urHlT
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Lodewijk van Lodenstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol kan ook een ander plan hebben
Re: [MO21] Café de Moltalk (heel inclusief)
« Reactie #33 Gepost op: 6-04-2021, 20:49:57 »
https://voca.ro/1b6VF68urHlT
Een betere verkoopstrategie is er niet!


En allemaal dank voor jullie lovende woorden. We vinden het erg fijn om te lezen en ik word er helemaal STIL van ::love::

Offline Lodewijk van Lodenstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol kan ook een ander plan hebben
Re: [MO21] Café de Moltalk (heel inclusief)
« Reactie #34 Gepost op: 8-04-2021, 22:15:43 »
Café de Moltalk: Aflevering 1.1 - De Kandidaten


Zeer gewaardeerde luisteraars!

Aanschouw het eerste deel van onze bespreking van de eerste aflevering van Wie is de Mol? Online 2021! Er heeft een mirakel plaatsgevonden, want Susdus klinkt nu glas-, maar dan ook echt glashelder. Ze zit niet meer vast in een aquarium of riool, maar ze is neergevlijd in één van de comfortabele stoelen van onze riante opnamestudio. Susdus is boven de grond gekomen, net als de Mol van deze editie, namelijk
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
En Susdus' openbaring heeft ons geen windeieren gelegd, want die meid is niet te stoppen. Wat een kletskous deze keer, daarom hebben we Aflevering #1 moeten opdelen in verschillende video's. Ik denk dat we een nieuwe monologenkoning(in) hebben gevonden.

Hierbij het eerste deel van Café de Moltalk (heel inclusief) voor Aflevering #1! We bespreken de twaalf officiële kandidaten van dit prachtige seizoen (die we bijna allemaal goed voorspeld hadden) en analyseren de antwoorden die zij gegeven hebben in hun vragenlijst (blijkbaar ligt toch alles op straat; daar kan Kajsa Ollongren nog een puntje aan zuigen). We komen tot de conclusie dat de organisators een erg diverse lijst hebben kunnen samenstellen van interessante personages. En we bespreken nog meer dingen die niet heel relevant zijn, maar daardoor misschien juist wel relevant zijn. Dus, luisteren (én kijken, want Susdus heeft allerlei leuke easter eggs en Molhints in de video gestopt) wordt sterk aangeraden!



Bij dezen nog even een reminder dat jullie vragen, opmerkingen en commercials altijd in mogen sturen via tekst of audio (i.e. Vocaroo)!
« Laatst bewerkt op: 8-04-2021, 22:19:42 door Lodewijk van Lodenstein »

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO21] Café de Moltalk (heel inclusief)
« Reactie #35 Gepost op: 10-04-2021, 16:15:32 »
Tof, erg leuk om naar te luisteren!  ::jaja::
Frankje Lapi

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO21] Café de Moltalk (heel inclusief)
« Reactie #36 Gepost op: 10-04-2021, 17:59:34 »
Eindelijk even tijd gehad om te luisteren, hij was leuk! ::bravo::


Al ben ik wel zwaar teleurgesteld dat
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
:(
Keep calm and eat chocolates!

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO21] Café de Moltalk (heel inclusief)
« Reactie #37 Gepost op: 11-04-2021, 21:03:20 »
Eindelijk even tijd gehad om te luisteren, hij was leuk! ::bravo::


Al ben ik wel zwaar teleurgesteld dat
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
:(
Ja, sorry!  ::sorry::  Die Lodewijk stopt maar niet met praten dus we hebben momenteel nog zo'n 20 minuten aan materiaal liggen. Dit komt (inclusief de jingle) in een volgend deel! De 20 minuten zijn overigens nog zonder het gesprek met de afvaller...


Oh, wat een mooi bruggetje! Het interview met de afvaller komt er namelijk ook aankomende week aan, en jij kunt hieraan bijdragen! Stuur je vraag in via een PM of DM via Discord (dit om ervoor te zorgen dat de ondervraagde zich niet mentaal kan voorbereiden). Vragen mogen widm-gerelateerd zijn, maar dit hoeft zeker niet! Dus wees creatief en stuur iets leuks in  ;D  (je mag uiteraard ook via Vocaroo een vraag insturen, deze zal dan afgespeeld worden! Alsof je zelf in de studio zit! Hoe leuk!)
Talk less, smile more

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO21] Café de Moltalk (heel inclusief)
« Reactie #38 Gepost op: 13-04-2021, 22:33:01 »
Café de Moltalk: Aflevering 1.2 - Kijkersvragen en meer!


Hallo mensen en andere wezens!


Achter de schermen is keihard gewerkt om deel 2 van aflevering 1 voor jullie uit te brengen. Maar, het eindresultaat is hier! We gaan nog even verder waar we vorige week gebleven waren, namelijk bij het bespreken van de kandidatengroep. Daarnaast MOESTEN wij natuurlijk even roddelen onze mening geven over het delen van de lijstjes en bespraken we de 13e reisgenoot. Maar dat is niet alles! Ook behandelen wij twee inzendingen van kijkers én is het dan eindelijk tijd om de jingle te laten horen.


Oh, het interview met de eerste afvaller zal later deze week verschijnen want voeg nóg een kletskous aan ons presentatieduo toe en het wordt een urenlange opname  ;D


Ohja, een youtubelink is natuurlijk ook wel handig:
.


Groetjes aan je buren!
Talk less, smile more

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO21] Café de Moltalk (heel inclusief)
« Reactie #39 Gepost op: 14-04-2021, 09:30:18 »
Ohh wat heeft die Saskia een fijne stem om naar te luisteren  ::love::

Moest ik van Lodewijk zeggen xoxo

Geluid is inderdaad stukken beter, fijn dat die vissenkom van je hoofd is. Leuke content ook. En ben benieuwd naar het interview met onze stuiterende enthousiasteling  ::bravo::

Wel jammer dat de Patreon link niet werkt, ik had jullie graag nog wat extra geld gegeven  ::).

My fall will be for you