Auteur Topic: [MO21] Opdracht 1.4 - Poes, poes, poes, poes, poes....!? [Café Miau - Boekarest]  (gelezen 5777 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021


Opdracht 1.4 Poes, poes, poes, poes, poes...!? (Cafe Miau en Palatul Parlamentului) [Max € 3.000]

Beste vrienden,

Boekarest staat bekend om de vele katten die er op de straat rondzwerven. Hier bij het beroemde kattencafé, Café Miau, adopteren ze straatkatten en geven ze hen het prinselijk leven dat ze verdienen. Er is echter een probleem ontstaan: een medewerker heeft bij het schoonmaken van de zaak de achterdeur open laten staan, waardoor een aantal katten is ontsnapt uit het café. Gelukkig zijn de katten van het café uitgerust met een chip, waarmee jullie de laatste locatie van de kat kunnen terugzien.

Het is aan jullie de taak om de groep van 15 katten van Café Miau weer veilig terug te brengen. Ik heb de mol gevraagd jullie in te delen in 4 groepen: 1 groep met mensen die het overzicht goed kunnen bewaren en 3 groepen met dierenvrienden.

Groep 1 - Drie mensen die het overzicht goed kunnen bewaren (Parlementspaleis)
1. Molfreak Arno (omschrijft de katten voor groep 2)
2. Giorgio (omschrijft de katten voor groep 3)
3. FrankLapidus (omschrijft de katten voor groep 4)

Groep 2 (sector 1 en 4)
1. Roomey164
2. KingLennart
3. JaccoS

Groep 3 (sector 2 en 5)
1. Aurynn
2. Belg
3. Luchtmaniak

Groep 4 (sector 3 en 6)
1. D*N
2. Convans
3. Larikoek
« Laatst bewerkt op: 3-04-2021, 23:58:17 door MollenvangR »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021

Palatul Parlamentului [Boekarest]
Groep 1

Jullie bevinden je de controlekamer in het Palatul Parlamentului, het voormalig Parlementsgebouw van de Roemeense regering. Met ruim 2.000 kamers is dit het grootste gebouw van Europa. Jullie gaan elk individueel de drie groepen die op zoek gaan naar de katten erop aansturen dat zij de juiste kat weten te vinden. Jullie krijgen via pm individueel een lijst met afbeeldingen van de 20 katten met hun namen.

Jullie medekandidaten gaan met 5 waldo's en een lijst met afbeeldingen van dezelfde katten de stad in. Aan de hand van de waldo foto’s gaan ze op zoek naar de locatie waar de groep katten gespot is. Als ze een juiste locatie hebben gevonden, krijg jij de naam door van de kat die ze zoeken. Het is dan aan jou om die kat dusdanig te beschrijven dat ze juiste weten te kiezen die bij die locatie hoort.

Op de kaart van jullie medekandidaten staat namelijk een 4-cijferige code bij elke kat aangegeven. Die code correspondeert met 1 van de kistjes die hier bij jullie op het paleis staan. In alle kistjes zit een bedrag van 200 euro. Op sommige locaties is naast een kistje, ook nog iets extra’s te vinden. Jullie merken vanzelf wel wat dit te betekenen heeft....

Het omschrijven van de katten werkt als volgt
- Jullie mogen je bij de beschrijving alleen focussen op de uiterlijke kenmerken van de kat
- De achtergrond of de positie waarin de kat zich bevindt (liggend, staand etc.), mag NIET worden benoemd.
- Het heeft geen zin om te zeggen: neem de 3e kat van links op de onderste rij, dat wordt ook afgekeurd.
- Gebruik maximaal 35 woorden per kat voor je omschrijving
- Jullie sturen je omschrijving eerst ter controle naar ons toe. Doe dit  voor het overzicht in onze pm box als reactie op het bericht dat je hebt gekregen met als onderwerptitel [MO21] Opdracht 1.4

Edit: de 6 foto omschrijvingen van deel 2 voor het overzicht toegevoegd.

De 6 omschrijvingen
Foto 1: Ik zie een vaag kasteel, omringd door mist en bomen. (JaccoS)

Foto 2: De bruine muur met zwarte vlek voorbij, stapt ze nu voor de grauwe witte muur (belg)

Foto 3: Er is een chemische, vaalblauwe stenen grond buiten met roestige trap rechtsonder en hellinkje linksboven (Larikoek)

Foto 4: Schilderij van een besneeuwd treinstation waarvandaan een paard en een man lopen (JaccoS)

Foto 5: De lantaarns verlichten slingers en een duister steegje waar een vrouw over natte kasseien stapt (belg)

Foto 6: Een vrouw met zwarte hoed, donkerrode lippen, en horizontaal gestreepte stropdas grijpt een bouwsteiger vanonder (Larikoek)
« Laatst bewerkt op: 6-04-2021, 22:07:50 door MollenvangR »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Dierenvrienden,

Jullie medekandidaten met overzicht zijn overgebracht naar het Palatul Parlamentului, het voormalig Parlementsgebouw van de Roemeense regering. Zij zijn elk uitgerust met een telefoon en zullen jullie vanuit deze locatie midden in de stad gaan begeleiden de juiste kat te vangen. Per groep, zal er 1 begeleider aanwezig zijn. Hoe werkt jullie kattenjacht?

Ik plaats per groep 5 foto’s (waldo’s) van de locatie in jullie sectoren waar de groep katten voor het laatst is gespot. Het is aan jullie om die locatie te vinden. De katten blijven natuurlijk niet eeuwig op dezelfde locatie hangen, dus moeten jullie voor woensdag 7 april - 20.00 uur de locatie van zoveel mogelijk, maar het liefst alle foto's hebben gevonden.

Zoeken doen jullie ALLEEN met behulp van Google Maps/Streetview. Ik heb de navigatie met dit linkje vast ingesteld op Boekarest: https://goo.gl/maps/CENRMrgWFf29eUwa6. De stad Boekarest is opgedeeld in zes sectoren. Om jullie zoektocht iets gemakkelijker te maken, gaat groep 2 op zoek naar katten in de sectoren 1 en 4, groep 3 in de sectoren 2 en 5 en groep 4 in de sectoren 3 en 6.

Als jullie een locatie hebben gevonden, plaats je DIKGEDRUKT in het topic een Google streetview link naar de locatie. (tip: gebruik de verkorte link, hoe dat moet zie je op de foto onderaan deze tekst). Dit hoeft maar door één iemand gedaan te worden. Als de locatie juist is, krijgt jullie medekandidaat de naam van de kat die hierbij hoort. Is de locatie fout of zijn jullie te laat, vervalt de kans om die kat te vangen. Jullie zijn uitgerust met een kaart met 20 katten en daaronder een code, jullie medekandidaat heeft ook een kaart met alle katten, maar dan met hun namen.

Het is aan jullie medekandidaat de betreffende kat zo goed mogelijk te beschrijven. Als jullie denken te weten welke kat jullie mee moeten nemen, plaatsen twee van jullie de code van die kat waarvan jullie denken dat dat hem is dikgedrukt in het topic. Elke juiste teruggevonden kat, levert 200 euro voor de pot.

De regels in het kort
1. Zoek de locatie van de foto voor de deadline verstrijkt (locatie fout, of te laat, is kans op betreffende kat gemist). 
2. Één iemand plaatst een verkorte Google streetview link naar de juiste locatie dikgedrukt in het topic.
3. Als de locatie juist is, krijgt jullie medekandidaat een naam van de kat die jullie zoeken. Jullie helper omschrijft de kat zo goed mogelijk
4. Kies de kat die volgens jullie bij de omschrijving hoort en twee van jullie plaatsen de bijbehorende code dikgedrukt in het topic
5. Elke juiste teruggevonden kat, levert een code op waarmee een kistje met daarin 200 euro open gemaakt kan worden.



AUB nog steeds niet posten, hieronder komende waldo's per groep.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Groep 2 - Sector 1 en 4



De 4 omschrijvingen van Arno:

Sanda
Je ziet veel witte vacht, heeft op allebei haar twee witte voorpoten één zwarte vlek. Één achterpoot bijna volledig zwart met witte poot. Rug denk ik volledig zwart. Hoofd bovenste helft zwart, onderste helft wit.

Florin
"Onderkant is wit, behalve het buikje. Twee witte voorpoten maar de rechterpoot van ons perspectief heeft twee grote zwarte vlekken. Bovenste helft van hoofd zwart en onderste helft wit. Roze neusje."

Ceausescu
Het bovenste deel van haar onderkant is sowieso wit. Drie poten zeker wit, bovenaan van de poten beetje zwart. Rug volledig zwart. Hoofd bovenaan zwart en onderaan wit met in midden een witte verticale streep.

Flaviu
Deze is bijna volledig zwart, heeft alleen wit aan haar voetjes. En haar hoofd is zwart maar heeft een witte verticale streep in haar gezicht. En een relatief grote witte vlek onder haar hoofd.

« Laatst bewerkt op: 14-04-2021, 13:26:18 door MollenvangR »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Groep 3 - Sector 2 en 5

Jullie 20 katten met codes


Edit: de 4 omschrijvingen van Giorgio toegevoegd:
Andrej
Typisch gevalletje 'Vragende Ogen', al kan het ook een blik van schrik zijn in de koplampen van een naderende vrachtwagen. Deze  poes lijkt lief, maar de twinkeling in de ogen doet anders vermoeden.

Boglarca
Rode poes met strepen die donkerder rood zijn. Wit rond de mond en heeft een blik van nieuwslezer. Beetje zoals Philip Freriks altijd kijkt als hij weer ergens het mannetje is.

Estera
De vacht van deze poes is duidelijk een fashion statement, gebaseerd op het begin van de 17e eeuw. Poes lijkt in het algemeen op een kruising van The Lion King en Koning Willem-Alexander.

Ursule
Deze poes is voornamelijk wit van voren,rood van achteren en heeft de oren niet naar voren, maar opzij opzij opzij.

« Laatst bewerkt op: 14-04-2021, 13:25:11 door MollenvangR »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021

Zoek je dit boerenbeestje misschien? ::vergroot::

Groep 4 - Sector 3 en 6

Jullie 20 katten met codes


De 5 omschrijvingen van Frank:

Skender
De grote felgroene ogen van deze kat zorgen in combinatie met de mooie witte snorharen voor een levendige blik op het gezicht, waarbij ook de spitsoren en het rode neusje duidelijk naar voren komen.

Miau
De spitsige oren van Miau lijken haar voornaamste kenmerk - deze kat houdt er waarschijnlijk van zich in de menigte te mengen, want ondanks haar felgroene ogen onderscheidt ze zich niet van de rest

Disco
Met haar kleine oortjes en oogjes, en dikke vacht, lijkt Disco op geen enkele manier op de rest van de katten. Het liefst zou ze haar lange snorharen in de krul zetten.

Cartita
De gele oogjes en harige oortjes van Cartita laten haar even lekker rusten, precies zoals ze lijkt te willen.

Lorincz
De doordringende blik van klein katje Lorincz maken haar een interessante kat, en ook haar gestrekte pootjes lijken iets te willen zeggen.

« Laatst bewerkt op: 19-05-2021, 01:21:51 door MollenvangR »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Dierenvrienden, jullie mogen gaan zoeken! De mensen in de controlekamer ga ik nu hun informatie sturen. Heel veel plezier! ::bravo:: ::ok::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Ben nog een beetje confused, ik had net de finale van Zap door en dan komt dit  ::). Poes poes poes, wat een tekst ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Convans

  • Forumlid
Ah goed dat de mol Dennis en ik samen wil! Wij zijn in zo’n opdrachten echt 2 handen op 1 buik!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Geen zorgen Convans, wij gaan samen

hebben  :-*
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Convans

  • Forumlid
@hosts, mogen we in dit topic overleggen naar waar we eventueel moeten gaan zoeken?
« Laatst bewerkt op: 4-04-2021, 00:21:46 door Convans »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Ik heb ook echt een hekel aan waldo's zoeken, waarom heb ik mij opgegeven ::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Aurynn

  • Forumlid
  • Leer lezen!
Me naar het lezen van deze opdracht:
Ten eerste is het Alberto!
En ten tweede: We're gonna start a fire!

Offline Larikoek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Straffe tante ~
Moet ik weer eens de oppasjuffrouw spelen tussen Convans en D*N?  ::rofl::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Heeft er iemand al de portofoon geclaimed? Zo nee, dan wil ik die wel hebben  ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Larikoek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Straffe tante ~
Heeft er iemand al de portofoon geclaimed? Zo nee, dan wil ik die wel hebben  ;D

Het lijkt me het verstandigst met onze groepssamenstelling dat ik de porto voor mijn rekening neem :')

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
@hosts, mogen we in dit topic overleggen naar waar we eventueel moeten gaan zoeken?
Jullie mogen met je groepsgenoten overleggen inderdaad. Als jullie die plekken maar vinden, dat is het belangrijkste. En we hebben elke groep al een redelijk specifiek zoekgebied meegegeven natuurlijk met de sectoren  ::ok::

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Ik heb ook echt een hekel aan waldo's zoeken, waarom heb ik mij opgegeven ::)
Mededeling: D*N stapt uit het (gehele) spel en zijn plek zal worden overgenomen door mrchipie.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Aurynn

  • Forumlid
  • Leer lezen!
Het hoofdkantoor, mogen die overleggen voordat ze een omschrijving naar het desbetreffende groepje sturen dat een enkel lid onder de hoede heeft?
Morgen maar eens flink aan de wandel in Boekarest!
Ten eerste is het Alberto!
En ten tweede: We're gonna start a fire!

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Volgens mij snap ik de opdracht. Ik kan vanavond pas beginnen met zoeken, vandaag vier ik Pasen met familie.