Auteur Topic: [MO21]Opdr 8.3 - Niets is(weer)wat het lijkt en iets is (weer)wat het niet lijkt  (gelezen 5441 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Persoonlijk voordeel staat niet gelijk aan troef Belg. Overigens weer erg raar dat je eerder hebt gezegd dat we niets uit dit soort uitspraken kunnen halen en je hier nu overtuigd raakt dat ik een joker heb op basis van de uitspraak ::rofl::

Als er iets niet klopt, dan is het het verhaal van belg ::jaja::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Convans

  • Forumlid
Maar je zegt net letterlijk dat het je persoonlijk voordeel oplevert  ::rofl:: ::rofl::

Offline belg

  • Forumlid
Met welk persoonlijk voordeel (dat geen troef is), kan jij zo blij zijn? Je krijgt het pas in de volgende aflevering, waarvan het absoluut niet zeker is dat je die gaat halen gezien het grote aantal troeven dat met deze opdracht wordt uitgedeeld. Sinds wanneer ben jij blij met een dode mus?

Die uitspraken zijn inderdaad op meerdere manieren te interpreteren. Op basis van mijn eigen kistje, heb ik nu wel ongeveer een idee van wat de logica is die MollenvangR en Spacy gebruiken.

De inhoud en omschrijving van Jacco kan ik trouwens ook linken.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Nou wat goed van je!

Maar je zou niet kunnen bedenken welk voordeel mij blij zou kunnen maken in voorkennis? Dat valt mij toch een beetje tegen hoor!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Larikoek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Straffe tante ~
Het is voorkennis voor een opdracht, geen troef. Ik geloof Dennis wel als hij zegt dat hij die voorkennis krijgt. Het zal denk ik betrekking hebben op bepaalde informatie krijgen die anderen misschien niet krijgen, dat is de trade-off met dat hij nog een aflevering door moet komen. Vermoljoen viel af bij de top 4 omdat hij iets niet kon weten, dus het zou inderdaad een heel mooi voordeel kunnen zijn.





Offline belg

  • Forumlid
Voorkennis waarmee je een troef kan winnen dus?

Daarnaast, om opties open te houden, hoop ik dat D*N ook even ons een hint kan geven naar wat voor voorkennis hij gekregen heeft en hoe zich dat verhoudt tot 'vrolijk maken'.

Offline Larikoek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Straffe tante ~
Voorkennis waarmee je een troef kan winnen dus?

Officieel geen troef dus.

Offline Larikoek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Straffe tante ~
Dit staat onder het kopje troeven:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Ik vind nu iedereen verdacht behalve Convans ::rofl::

Offline belg

  • Forumlid
Het is punt is dat je geen troeven meer kan winnen in de volgende aflevering.
Dus de vraag blijft: welk voordeel kan je dan wel nog winnen?


@Jacco: de stemming ging jouw kant op. Mocht ik de vrijstelling hebben, had ik wijselijk gezwegen  ;)

Offline Larikoek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Straffe tante ~
Het is punt is dat je geen troeven meer kan winnen in de volgende aflevering.
Dus de vraag blijft: welk voordeel kan je dan wel nog winnen?

Dat... zeg ik net?

Offline belg

  • Forumlid
Als Dennis zelf wat extra uitleg zou willen geven, zou dat fijn zijn.

Offline Convans

  • Forumlid
Ik ben blij dat Jacco, Belg en ik nog aan dezelfde kant staan.

D*N en Larikoek zijn niet te vertrouwen en proberen zichzelf hier nu uit te praten.

Goed werk Belg!

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
@Jacco: de stemming ging jouw kant op. Mocht ik de vrijstelling hebben, had ik wijselijk gezwegen  ;)
True ::jaja:: Ik blijf alleen het lege kistje vreemd vinden, maar dat hoeft dan niet perse iets te zeggen over de vrijstelling

Offline Convans

  • Forumlid
True ::jaja:: Ik blijf alleen het lege kistje vreemd vinden, maar dat hoeft dan niet perse iets te zeggen over de vrijstelling

Belg lijkt me te vertrouwen. Hij had idd weinig redenen om nu de discussie opnieuw aan te wakkeren.

Dennis zijn uitleg is zodanig vaag dat ik hem niet geloof. Maar hij lijkt me ook niet de vrijstelling te hebben anders had hij wel iets meer details gegeven.

Offline Larikoek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Straffe tante ~
True ::jaja:: Ik blijf alleen het lege kistje vreemd vinden, maar dat hoeft dan niet perse iets te zeggen over de vrijstelling

Het is voor mij nu wel duidelijk dat jij niet de vrijstelling hebt

belg heeft de vrijstelling.
« Laatst bewerkt op: 25-05-2021, 14:35:12 door Larikoek »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
We hebben nog tot donderdag hè ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Larikoek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Straffe tante ~
We hebben nog tot donderdag hè ::rofl::

We mogen sowieso stemmen wijzigen, maar ik wilde even mijn overtuiging duidelijk maken.

Offline Convans

  • Forumlid
Larikoek heeft de vrijstelling

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Ik wacht nog even met dikdrukken, deze opdracht is veel te vermakelijk om hem nu al te stoppen :P