Auteur Topic: [MO21]Opdr 8.3 - Niets is(weer)wat het lijkt en iets is (weer)wat het niet lijkt  (gelezen 5409 keer)

Offline Convans

  • Forumlid
Dus als 3 keer dezelfde naam dikgedrukt wordt, stopt de opdracht?

Offline Larikoek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Straffe tante ~
Het is maar wie je de vrijstelling gunt.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Dus als 3 keer dezelfde naam dikgedrukt wordt, stopt de opdracht?
Nee, we willen voor de deadline donderdag 3 namen dikgedrukt hebben. Aangezien je nog kunt wijzigen is het logisch dat de recente situatie telt (de dikgedrukte naam 3x) voordat de deadline verlopen is. Als jullie nu bijvoorbeeld zouden besluiten 3x naam X dik te drukken en daarna niks meer te posten, nemen we dat donderdag als uitgangspunt bij de afronding van de opdracht uiteraard.

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Dusss, wie gaat het worden?

Offline Convans

  • Forumlid
Ik volg Belg  ::ok::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Dan krijgt Belg wsl een vrijstelling
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Convans

  • Forumlid
Liever Belg dan jij of Larikoek  ::joehoe::

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Dan krijgt Belg wsl een vrijstelling
Convans zou ook nog weinig geboden kunnen hebben denk ik, en het ligt er natuurlijk ook aan hoe laat ze hebben geboden

Offline Convans

  • Forumlid
Ah het is al geen vraag meer wie de vrijstelling heeft. Het is nu de vraag wie we de vrijstelling gunnen ofzo?  ::rofl::

Ik zou gewoon graag eens geen mingeld hebben ook! Scheelt toch 700 euro voor de pot.

Offline belg

  • Forumlid
Leuk dat jullie allerlei scenario's bedenken waarbij ik de vrijstelling win.
Maar helaas voor mezelf: ik heb geen vrijstelling in mijn kistje en ook via het laagste/snelste bod zal ik ze niet krijgen.

Larikoek heeft de vrijstelling

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Op wie wil jij stemmen Dennis?

Offline Larikoek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Straffe tante ~
Ik zou gewoon graag eens geen mingeld hebben ook! Scheelt toch 700 euro voor de pot.

Jij hebt eerst meer dan 1000 euro voor een jokermunt uitgegeven en daarna nog eens meer dan 2000 verspild in de laatste opdracht van aflevering 6 tegen de democratie (en zelfs dan nog de mening van de penningmeester) in, maar nu heb je opeens een enorme drang om een veel kleiner geldbedrag te verdienen? Geld is voor jou enkel een bijkomstigheid, dus doe alsjeblieft niet alsof je voor de pot gaat.

Dit spel kon niet anders uitmonden dan de vrijstelling aan iemand gunnen aangezien er sowieso eentje is, en ik beloof dat de mensen die mij loyaal zijn goede dingen zullen toekomen. Daarnaast, hebben jullie liever dat Convans of belg sowieso doorgaat? Ze claimen nu dat ze de vrijstelling waarschijnlijk niet zullen ontvangen, maar dat kan heel goed gelogen zijn. Convans is sowieso onbetrouwbaar en belg is gewoon heel erg slim. Maar goed, er is niet meer dan dat ik kan zeggen wat nog een toegevoegde waarde zal hebben. Ik hoop dat Jacco en D*N mijn woorden goed aanhoren.

Offline belg

  • Forumlid
Mijn stem is niet bepaald door de gedachte "wie gun ik de vrijstelling wel of niet". Misschien dat anderen zo denken, maar ik wil zoals steeds de opdracht gewoon goed uitvoeren, want dat is de taak van een kandidaat.


Offline Larikoek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Straffe tante ~
Mijn stem is niet bepaald door de gedachte "wie gun ik de vrijstelling wel of niet". Misschien dat anderen zo denken, maar ik wil zoals steeds de opdracht gewoon goed uitvoeren, want dat is de taak van een kandidaat.

Een kandidaat heeft twee doelen. De taak van een kandidaat is ook om tot het einde komen en de test als beste maken, waardoor je de mol ontmaskert. Deze twee doelen kunnen goed samen gaan, maar ook lijnrecht tegenover elkaar staan.

Ik zit nu in een positie waar ik niet anders kan, het idee dat iemand die al zoveel geld uit de pot heeft gespeeld nu ook nog eens een vrijstelling kan verdienen voelt voor mij ontzettend onrechtvaardig aan. Ik heb tenminste goed mijn best gedaan voor de pot (zoals de schildersopdracht of mijn eerlijkheid bij weerwolven) en niet uit eigen belang zomaar geld uit de pot gespeeld. Op de vrijstelling heb ik aan het begin van het spel 0 euro geboden, en dat vind ik ook voor mijn karakter en positie in het spel spreken. Om nu te doen alsof 700 netto verschil meer waard is dan de samenstelling van de groep in de volgende aflevering, vind ik geen gebalanceerde afweging.


Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Op wie wil jij stemmen Dennis?
Ik wil wel meegaan met stemmen op Belg.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline belg

  • Forumlid
@Larikoek:

Convans die het geld plots belangrijk vindt, is inderdaad wat bedenkelijk.

Geef je nu eigenlijk toe dat je de vrijstelling hebt? En zeg je dat je het onrechtvaardig zou vinden mocht jouw vrijstelling naar een type Convans gaan?
Want anders begrijp ik niet waarom je op mij stemt. Je kan onmogelijk beweren dat ik de pot al (veel) geld heb gekost. Zelfs toen er troeven te winnen waren (laser-opdracht, weerwolven, ...) koos ik altijd voor het geld. Want opdrachten laten slagen en de test goed maken kan gewoon allebei.

Offline Larikoek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Straffe tante ~
Mijn stem op jou is niet persoonlijk, ik weet dat je altijd voor het geld gaat. Het zou makkelijker zijn geweest als de persoon met de vrijstelling deze enkel zou kwijtraken zonder deze mogelijk aan iemand die het niet verdient te moeten geven. Ik weet zeker dat deze persoon dan aan het begin zou zijn opgestaan.

Offline Convans

  • Forumlid
Heb ik ooit tegen het geld gespeeld als daar geen voordelen tegenover stonden? Ik heb altijd tegen voordelen in het spel gespeeld. Dus ik begrijp niet waarom je mij nu begint aan te vallen alsof ik hier helemaal niets goed gedaan heb voor de pot?

Ik kan je een lijstje bezorgen met zaken waar ik toch redelijk wat geld verdiend heb zoals de 2.000 euro samen met KingLennart en Belg. Maar ik heb geen idee waarom dit nu ter zake doet.

Zoals ik al zei: op basis van het spel verdient Belg de vrijstelling het meest. Jammer genoeg is er een vrijstelling. Dus als we hier ipv -350 toch 350 euro kunnen verdienen, is het mooi meegenomen toch?

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Sorry Larikoek, ik kan niet anders ::sorry::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Op dit moment dus 3 stemmen voor Larikoek. Dat zou betekenen dat jullie Larikoek aanwijzen als degene die de vrijstelling had in zijn kistje. Jullie kunnen je stem nog wijzigen tot de deadline.