Auteur Topic: [MO22] Aflevering 8 - Opdracht 2 'Wat is Waar?'  (gelezen 2406 keer)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
[MO22] Aflevering 8 - Opdracht 2 'Wat is Waar?'
« Gepost op: 15-06-2022, 00:23:13 »

Antsiranana

Kandidaten, top 5. Welkom in het noorden van Madagaskar, Antsiranana. Is het niet prachtig hier? Jullie gaan nu allemaal iets unieks beleven. Vervolgens krijg je de keuze: Ga je deze unieke ervaring naar waarheid delen met de rest of ga je liegen over wat je hebt meegemaakt. De andere vier gaan inschatten of je de waarheid vertelt of een keihard leugen.

Bij een meerderheid juist verdienen jullie 500 euro. Is dit niet zo, dan verdient de persoon een joker. En die kunnen in deze fase van het spel bijzonder nuttig zijn!

Jullie krijgen nu elk privé jullie unieke ervaring.

 ::joehoe::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline NielsE

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO22] Aflevering 8 - Opdracht 2 'Wat is Waar?'
« Reactie #1 Gepost op: 15-06-2022, 20:01:13 »
Jullie krijgen nu elk privé jullie unieke ervaring.

Kan het kloppen dat ik niets ontvangen heb?  ::)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO22] Aflevering 8 - Opdracht 2 'Wat is Waar?'
« Reactie #2 Gepost op: 17-06-2022, 23:32:20 »
De eerste die terug is van zijn unieke ervaring is: Whatthefrank



Vertel eens aan NielsE, Chowi, MollenvangR en Ricardo wat jij hebt gedaan. Jullie gaan vervolgens hier dikdrukken of Whatthefrank de waarheid heeft gesproken of een leugen. Op het spel staat: Een joker voor Whatthefrank of 500 euro voor de pot.

Take it away Frank!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: [MO22] Aflevering 8 - Opdracht 2 'Wat is Waar?'
« Reactie #3 Gepost op: 18-06-2022, 00:23:16 »
Beste vrienden, en dan bedoel ik natuurlijk met name MollenvangR, NielsE, Chowi en Ricardo, maar dit is gericht aan iedereen die dit leest!   ::bravo::

Ik ben gisteren bij de Hortus Botanicus in Leiden geweest. Lekker makkelijk, gezien m'n woonplaats. Het was een mooie dag, dus ik ben lekker gaan wandelen. Toen ik hier eenmaal aankwam zag ik een universitair gebouw, gezien deze tuin onderdeel is van de Universiteit van Leiden. Goed ik kan nog wel een heel verhaal hierover ophangen, jullie willen natuurlijk weten wat ik heb gedaan...

Ik liep door een hek en kwam binnen bij een vrij groene entree. Hier waren volgensmij allemaal kasjes te vinden. Het ging natuurlijk om de tuin zelf. Nadat ik m'n kaartje had laten zien kwam ik bij een klein binnenstukje, waar een tuin was geweven van stof. Hier kon je in een cirkeltje doorheen lopen. Ik had dit wel weer gezien en liep de tuin binnen. In de tuin aangekomen was er vanalles te zien. Ik ging met de klok mee zoeken (thanks Ellie) naar leuke plantjes en wat dan al niet meer. Ik zag al meteen allerlei gekleurde bloemetjes. Ik liep hier op een pad van grindsteentjes doorheen. In de tuin zag ik ook allerlei kruiden en bollen, er wordt daar vanalles gekweekt. Ook was er een Chinese tuin te vinden met allerlei potten. Aan het einde van de tuin kwam ik een riviertje tegen met allemaal vissen erin, ik denk een stuk of 15. Die heb ik nog even aangekeken. Ik heb nog even op een bankje gezeten en mensen gekeken, want dat vind ik ook altijd erg leuk. Toen besloot ik dat het wel weer tijd was om naar huis te gaan! Ik had graag een iets spannender verhaal verteld zoals bungeejumpen ofzo, maar nee. Hier moeten jullie het mee doen!  ;D

Dit was mijn presentatie. Zijn er nog vragen?
Er is geen Mol meer...

Offline NielsE

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO22] Aflevering 8 - Opdracht 2 'Wat is Waar?'
« Reactie #4 Gepost op: 18-06-2022, 00:30:18 »
Beste vrienden, en dan bedoel ik natuurlijk met name MollenvangR, NielsE, Chowi en Ricardo, maar dit is gericht aan iedereen die dit leest!   ::bravo::

Ik ben gisteren bij de Hortus Botanicus in Leiden geweest. Lekker makkelijk, gezien m'n woonplaats. Het was een mooie dag, dus ik ben lekker gaan wandelen. Toen ik hier eenmaal aankwam zag ik een universitair gebouw, gezien deze tuin onderdeel is van de Universiteit van Leiden. Goed ik kan nog wel een heel verhaal hierover ophangen, jullie willen natuurlijk weten wat ik heb gedaan...

Ik liep door een hek en kwam binnen bij een vrij groene entree. Hier waren volgensmij allemaal kasjes te vinden. Het ging natuurlijk om de tuin zelf. Nadat ik m'n kaartje had laten zien kwam ik bij een klein binnenstukje, waar een tuin was geweven van stof. Hier kon je in een cirkeltje doorheen lopen. Ik had dit wel weer gezien en liep de tuin binnen. In de tuin aangekomen was er vanalles te zien. Ik ging met de klok mee zoeken (thanks Ellie) naar leuke plantjes en wat dan al niet meer. Ik zag al meteen allerlei gekleurde bloemetjes. Ik liep hier op een pad van grindsteentjes doorheen. In de tuin zag ik ook allerlei kruiden en bollen, er wordt daar vanalles gekweekt. Ook was er een Chinese tuin te vinden met allerlei potten. Aan het einde van de tuin kwam ik een riviertje tegen met allemaal vissen erin, ik denk een stuk of 15. Die heb ik nog even aangekeken. Ik heb nog even op een bankje gezeten en mensen gekeken, want dat vind ik ook altijd erg leuk. Toen besloot ik dat het wel weer tijd was om naar huis te gaan! Ik had graag een iets spannender verhaal verteld zoals bungeejumpen ofzo, maar nee. Hier moeten jullie het mee doen!  ;D

Dit was mijn presentatie. Zijn er nog vragen?

We zitten in Madagaskar; niet Leiden  ::rofl::

Daarom zal het wel kloppen

Offline NielsE

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO22] Aflevering 8 - Opdracht 2 'Wat is Waar?'
« Reactie #5 Gepost op: 18-06-2022, 09:27:32 »
Hallo

Niemand anders reageert dus ik overleg met mezelf.
Gisteravond met die spelletjesavond zei Frenkie dat van de kandidaten ik hem het beste kan inschatten. Als hij dat weet, dan weet hij ook dat ik inschat wat ik hiervoor zei..

Ik denk dat Frenkie een stap verder gedacht heeft en bewust gelogen heeft dus.

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO22] Aflevering 8 - Opdracht 2 'Wat is Waar?'
« Reactie #6 Gepost op: 18-06-2022, 10:24:49 »
Hallo

Niemand anders reageert dus ik overleg met mezelf.
Gisteravond met die spelletjesavond zei Frenkie dat van de kandidaten ik hem het beste kan inschatten. Als hij dat weet, dan weet hij ook dat ik inschat wat ik hiervoor zei..

Ik denk dat Frenkie een stap verder gedacht heeft en bewust gelogen heeft dus.
Dan denk ik weer een stap verder dat hij juist de waarheid sprak  :P.

Edit: Zonder grappen, ik denk dat dit een leugen is.
« Laatst bewerkt op: 18-06-2022, 10:27:52 door Ricardo »
Så hva gjør vi nå?

Offline Chowi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Mol WIDMO2022
Re: [MO22] Aflevering 8 - Opdracht 2 'Wat is Waar?'
« Reactie #7 Gepost op: 18-06-2022, 10:36:30 »
Hallo

Niemand anders reageert dus ik overleg met mezelf.
Gisteravond met die spelletjesavond zei Frenkie dat van de kandidaten ik hem het beste kan inschatten. Als hij dat weet, dan weet hij ook dat ik inschat wat ik hiervoor zei..

Ik denk dat Frenkie een stap verder gedacht heeft en bewust gelogen heeft dus.

En waarom betekent een stap verder denken dan liegen? Want ik vind die opmerking multi-interpretabel. Het klinkt gewoon als een goed, logisch, realistisch scenario. Het enige waarmee ik in mijn maag zit is de entreeprijs van 8 euro. Nou is dat natuurlijk niet veel geld, maar ik vraag me wel af of arme student Frenkie dit zou neertellen voor een WIDMO-opdracht.

Mogen we trouwens nog vragen stellen? Als dat zo is, Frenkie, hoeveel tijd heb je in totaal gespendeerd in de Hortus Botanicus? Vanaf welk tijdstip, tot aan welk tijdstip was je daar?

 ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 18-06-2022, 10:38:39 door Chowi »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO22] Aflevering 8 - Opdracht 2 'Wat is Waar?'
« Reactie #8 Gepost op: 18-06-2022, 10:47:13 »
Het enige waarmee ik in mijn maag zit is de entreeprijs van 8 euro. Nou is dat natuurlijk niet veel geld, maar ik vraag me wel af of arme student Frenkie dit zou neertellen voor een WIDMO-opdracht.

 ::bravo::
Toevallig kun je daar als student van andere instelling dan de Universiteit tegen gereduceerd tarief naar binnen. (universiteit is zelfs gratis op vertoon van je collegekaart).

Offline Chowi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Mol WIDMO2022
Re: [MO22] Aflevering 8 - Opdracht 2 'Wat is Waar?'
« Reactie #9 Gepost op: 18-06-2022, 10:48:15 »
Toevallig kun je daar als student van andere instelling dan de Universiteit tegen gereduceerd tarief naar binnen. (universiteit is zelfs gratis op vertoon van je collegekaart).

Hoeveel is dat gereduceerde tarief?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO22] Aflevering 8 - Opdracht 2 'Wat is Waar?'
« Reactie #10 Gepost op: 18-06-2022, 10:49:21 »
Hoeveel is dat gereduceerde tarief?
Ik geloof iets van 2 euro of 2.50 uit mijn hoofd. (maar dat is zo terug te vinden).

Offline Chowi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Mol WIDMO2022
Re: [MO22] Aflevering 8 - Opdracht 2 'Wat is Waar?'
« Reactie #11 Gepost op: 18-06-2022, 10:52:16 »
Ik geloof iets van 2 euro of 2.50 uit mijn hoofd. (maar dat is zo terug te vinden).

Hmm, dan zou het weleens waar kunnen zijn.

Offline NielsE

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO22] Aflevering 8 - Opdracht 2 'Wat is Waar?'
« Reactie #12 Gepost op: 18-06-2022, 11:00:39 »
Er staan zoveel details in, maar tegelijkertijd ook woorden waaruit blijkt dat hij er eigenlijk niet zo zeker over is dat je meteen denkt, dit is een leugen. Zo opzichtig dus denk je dan is het waarheid.
Frenkie weet dit ook en kan daardoor het dus alsnog als leugen hebben verteld.

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO22] Aflevering 8 - Opdracht 2 'Wat is Waar?'
« Reactie #13 Gepost op: 18-06-2022, 11:07:01 »
Het lijkt me vooral saai, dus ik denk echt niet dat Frank zijn dag daaraan heeft verspeeld in dir hitte!
Så hva gjør vi nå?

Offline Chowi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Mol WIDMO2022
Re: [MO22] Aflevering 8 - Opdracht 2 'Wat is Waar?'
« Reactie #14 Gepost op: 18-06-2022, 11:10:19 »
Het zou wel een giller zijn als het een leugen is en hij daadwerkelijk heeft gebungeejumpt, en dat ook nog even tussen neus en lippen door benoemt.

Offline Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: [MO22] Aflevering 8 - Opdracht 2 'Wat is Waar?'
« Reactie #15 Gepost op: 18-06-2022, 11:13:41 »
En waarom betekent een stap verder denken dan liegen? Want ik vind die opmerking multi-interpretabel. Het klinkt gewoon als een goed, logisch, realistisch scenario. Het enige waarmee ik in mijn maag zit is de entreeprijs van 8 euro. Nou is dat natuurlijk niet veel geld, maar ik vraag me wel af of arme student Frenkie dit zou neertellen voor een WIDMO-opdracht.

Mogen we trouwens nog vragen stellen? Als dat zo is, Frenkie, hoeveel tijd heb je in totaal gespendeerd in de Hortus Botanicus? Vanaf welk tijdstip, tot aan welk tijdstip was je daar?

 ::bravo::

Sorry, ik heb even dubbel gecheckt of ik hierop in mocht gaan of niet, maar ik mag dus gewoon al jullie vragen beantwoorden!  ::zwaai::

Ik ben er ongeveer 2 uur geweest, het precieze tijdstip weet ik niet meer, maar het was ergens aan het begin van de middag
Er is geen Mol meer...

Offline Chowi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Mol WIDMO2022
Re: [MO22] Aflevering 8 - Opdracht 2 'Wat is Waar?'
« Reactie #16 Gepost op: 18-06-2022, 11:26:40 »
Sorry, ik heb even dubbel gecheckt of ik hierop in mocht gaan of niet, maar ik mag dus gewoon al jullie vragen beantwoorden!  ::zwaai::

Ik ben er ongeveer 2 uur geweest, het precieze tijdstip weet ik niet meer, maar het was ergens aan het begin van de middag

En kan je wat specifieker ingaan op welke bloemen en planten je allemaal hebt gespot?

Offline Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: [MO22] Aflevering 8 - Opdracht 2 'Wat is Waar?'
« Reactie #17 Gepost op: 18-06-2022, 11:28:57 »
Dat weet ik niet, waren allemaal lastige namen. Maar het was wel heel kleurrijk en rook lekker  ::bravo::
Er is geen Mol meer...

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO22] Aflevering 8 - Opdracht 2 'Wat is Waar?'
« Reactie #18 Gepost op: 18-06-2022, 11:32:20 »
Het zou wel een giller zijn als het een leugen is en hij daadwerkelijk heeft gebungeejumpt, en dat ook nog even tussen neus en lippen door benoemt.
Op de pier van Scheveningen! Ik geloof dat eigenlijk best. Alleen even rewind naar de bungeejumpopdracht    .
Så hva gjør vi nå?

Offline Chowi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Mol WIDMO2022
Re: [MO22] Aflevering 8 - Opdracht 2 'Wat is Waar?'
« Reactie #19 Gepost op: 18-06-2022, 11:36:31 »
Dat weet ik niet, waren allemaal lastige namen. Maar het was wel heel kleurrijk en rook lekker  ::bravo::

Je hebt daar twee uur rondgelopen en geen enkele plant of bloem onthouden? Ik vroeg niet naar de Latijnse namen ofzo hè. ::vergroot::