Auteur Topic: De Eilandraad  (gelezen 13244 keer)

Offline B&W

  • Forumlid
Re: De Eilandraad
« Reactie #540 Gepost op: 19-12-2021, 13:32:30 »
Nieky en Bjorn, jullie kaarten het een en ander aan waarvan ik al hoopte dat iemand het zou vragen. Mijn spel, en dat weet ik ook, was alles behalve perfect. Ik heb het hier ook al meerdere keren over gehad met medespelers op welke punten ik wist dat de jury mij zou afrekenen.
In mijn openingsspeech heb ik verschillende zinnen en alinea’s weggehaald omdat ik mezelf te veel aan het trashtalken was en dat is niet per se wat je moet doen voor de jury. Ik heb nu eenmaal de neiging om slecht over mezelf te praten en dat is omdat ik normaal gesproken ook heel slecht over mezelf nadenk.

Ik heb mezelf in het eerste deel van het spel doen verbazen over de social game die ik aan het opbouwen was. Ik had daadwerkelijk connecties op weten te bouwen met mensen en dat is voor iemand met social anxiety (zoek maar eens op wat het is, ik heb het er liever niet te veel hebben op een uhm openbaar forum) niet vanzelfsprekend. Ik heb toen bewust ervoor gekozen om Nieky, Bjorn en Wouter weg te stemmen en daarmee dus ook een groot deel van mijn social game. Ik bleef dus over met Arno en Spacy bij wie ik sowieso onderaan stond, maar nogmaals ik vond dit niet erg omdat ik een idol had en ik ben gaan handelen naar mijn idol.

Jury management heeft hier ook mee te maken, ik weet nog dat ik iedere keer voor ik mijn verraad dingetje ging doen naar Sanmol appte van “omg zij gaan mij haten straks” “omg zij gaan echt mij haten straks” “omg zij haten mij zo ik kan dit nooit meer winnen”. Nog steeds, ik sta hier wel en eerlijk gezegd heb ik niet het gevoel dat mijn kans 0% is om te winnen, dus heb ik ondanks dat iets goed gedaan. Was het het dus waard? JA.

Overall geloofde ik niet dat ik het kon redden met alleen mijn social game, dus moest ik het extra strategisch spelen om ver te komen. Het verraste me ook dat ik het nog best wel prima deed in de challenges. Oke, mijn jury management was poor, maar tegelijkertijd ben ik wel de enige in het hele spel die kan zeggen dat bij alle eilandraden de speler afviel waarvan ik wilde dat die afviel. Misschien ben ik daar te direct in geweest, maar dat is ook wie ik ben als persoon. Afgelopen weken kreeg ik wel het gevoel dat andere spelers probeerden om in een goed daglicht te komen bij de jury om op die manier nog wat stemmen te winnen. Ik ben daar zelf niet aan begonnen want ik wil dat mijn spel gerespecteerd word zoals het is (of niet gerespecteerd) en ik wil het daarbij niet mooier laten lijken dan het is.

Tot zover het algemene gedeelte, nu even specifiek antwoorden op gestelde vragen.
B&W
Je was voor mij vanaf ons bondje de gedoodverfde winnaar van dit spel. Maar je hebt echt aan een waardeloos jurymanagement gedaan. Ik ben normaliter niet een bitter jurylid. Maar ik snap een aantal zaken niet. Bjorn heeft er al een paar van aangekaart;

- Waarom 5 jurystemmen zo voorliegen? Het was (in de rondes voor de idol) nergens voor nodig. Bjorn trapte er misschien in. Ik heb je na de eerste move geen moment vertrouwd. Het was dat brtdm persé eerst mijn schaduw weg wilde hebben. (Ik zei nog zo dat het de verkeerde volgorde was...)Maar anders was er een move op jou gekomen. Voor je eerste move heb ik respect; want ik had je idd nooit meegenomen naar de finale omdat ik dus bang was van jou te verliezen  :P. 1 of 2 rondjes later had ik mn pijlen op jou gericht.
It blows my mind dat je niet van mij dacht te kunnen winnen. Ik, als 17-jarige in een bondje met 2 volwassen gevestigde namen in de reality games, Bjorn en jij hebben namelijk al spellen gewonnen. In die situatie was het heel makkelijk voor jullie om te zeggen dat ik een “volger” was en dat ik onder jullie hoede ben genomen. Voor iedere buitenstaander zou het in het plaatje passen dat Bjorn en Nieky runnen het spel en B&W mocht met hun meedoen. Ik merkte dat er zo over mij werd gedacht, dus gaat het me ook niet meer lukken om van een zodanig imago af te komen.

Om even de getallen recht te krijgen, na de Bjorrn-vote heb ik jullie nog twee rondes voorgelogen (met een pauze bij de Brtdm-vote), het was bij Stien en Wouter dus duidelijk en hoefde ik ze niet voor te liegen. Dus in die twee rondes heb ik zoals ik al zei de voor- en nadelen tegen elkaar afgewogen. Hier kwam uit dat ik het risico nam dat jullie niet over jullie bitterheid heen zouden kijken eenmaal bij de jury. En zelfs dat leverde mij nog een voordeel op, want na een van de eilandraden beloofde Bjorn dat jullie twee (dus 4 stemmen) al sowieso nooit op mij gingen stemmen. Ik heb dit vervolgens veelvuldig gebruikt om te voorkomen dat mensen zouden denken dat ik in de finale sowieso zou winnen. Ik heb jullie reacties dus kunnen gebruiken om mij een kleinere threat te laten lijken (dan ik in werkelijkheid was?)

- Waarom Spacy er met 2 accounts tot de F6 inlaten? Terwijl bv wouter al dood en begraven was. Nu moest er een duel aan te pas komen. Toch tricky. Je zegt als antwoord op Bjorn dat je niet voor een duel terugdeinsde. Maar toch vind ik het een flaw in the plan van ons tactische meesterbrein.
Ik merkte dat Wouter mij steeds liever weg wilde hebben en dat samenwerken met hem moeilijk werd. Daarnaast kan ik er een beetje kriegel van worden dat een meerderheidsalliantie een enkele speler erin houdt voor hun eigen gewin, terwijl die speler die ze erin houden er dan met de winst vandoor glipt zoals
Spoiler: survivorspoilers (klik om te tonen/verbergen)
deden. Ik denk dan eerder, top 6, lock it in. Zeker omdat ik een vooruitzicht had met Sanmol en mijn idol. Daarnaast en niet te vergeten, wanneer we bv Stien er langer in hadden gelaten, dan had zij zomaar op een immuniteitsstreak kunnen gaan naar het einde en dan was het echt voor ons allemaal klaar geweest. Dan ben ik de boosdoener en Stien de underdog met al haar vrienden in de jury die ze niet verraden heeft. Met Wouter kon ik overigens niet meer samenwerken omdat hij mij erg graag weg wilde en ik wist in een gesprek te confirmen dat hij tegen me loog. Ik heb wel nagedacht of ik met deze twee kon samenwerken maar het antwoord was beide keren nee.

- In kamp water was je weggestemd door Wouter en mij als Jann niet vrijwillig had opgegeven. Heb je hier steken laten vallen?
Leuk dat je dit vraagt. Ik maakte mij een tijdje zorgen en voelde mij nummer 6 in dit kamp, als het aan jou en Wouter had gelegen. Wat jullie waarschijnlijk niet wisten, was dat ik in de eerste week een sterk bondje had gesloten met Jann (en dus ook Charlotte), ons Blood vs Water verbond ::love:: . Hij speelde ook het een en ander door aan informatie wat jullie (Nieky en Wouter) zeiden en ik ben er positief over dat hij mij niet had willen laten gaan (zoals hij ook op Wouter stemde bij die eilandraad). En desnoods hadden wij met 3 op Nieky kunnen stemmen die al 1 tegenstem had en jij en Wouter laten denken dat we op mij gingen, waardoor Jann en ik de eilandraad daar hadden overleefd. We zullen nooit weten hoe het zou zijn gelopen, want Jann had door omstandigheden minder tijd voor het spel. Dat ik hem toen heb weggestemd was voor mij de pijnlijkste vote die ik in het hele spel heb gemaakt.

- Je bent in het spel vaak afhankelijk geweest van idols. Natuurlijk top dat je ze had; maar zegt dat niet ook iets over je sociale spel?
Mijn sociale spel was dus niet altijd op en top, maar ik ben ook echt gaan handelen naar mijn idols. Ik wist dat er op Rik gestemd ging worden omdat Brtdm aan het flippen was. Dit maakte het voor mij beter om op Brtdm te gaan. Uiteindelijk liet ik het maar gebeuren, maar als ik echt voor mijn plek had gevreesd dan had ik mijn prille bondjes met Sanmol en Arno aangegrepen om het tij te keren, aangezien jullie (Bjorn en Nieky) echt vaststonden op het Grace plan.

Net zoals met de tweede idol, ik hoefde geen bondjes af te spreken met Spacy (en Arno) omdat ik die idol had. Ik had al veel gelogen in het spel dus ik voelde me er beter bij om geen bondjes meer af te spreken waarvan ik wist dat ik me er op dat punt nooit aan zou houden. Het is wel een verkeerde inschatting geweest van mij in de aanloop naar de final 6, dat Sanmol met Arno en ik naar de final 3 wilde, terwijl het hen eigenlijk niks kon schelen of Spacy mee zou gaan of ik.

Ik ga straks verder met de andere vragen! ::joehoe::

Offline Jennifer (Survivor)

  • Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Eilandraad
« Reactie #541 Gepost op: 19-12-2021, 13:47:29 »
Hoi Nieky! ::joehoe::

Jennifer
Allereerst: Ik vind het echt jammer dat het door omstandigheden nooit tot een samenwerking is gekomen. Sociaal steek jij er met kop en schouders bovenuit in deze finale. Goed gedaan  ::ok::
In week 1 was je voor mij de gedoodverfde winnaar van dit spel. Knap dat je hier staat dus, want ik wilde je er meermaals uithebben  ::hypocriet::
Insgelijks! Lange tijd zag ik jou als de sterkste speler van het spel en ik had ook graag met je samengewerkt en je beter leren kennen. ::hug::

Zag je mij in week 1 al als gedoodverfde winnaar? :o



Mag ik vragen waarom? ::blond::

Ik heb zeker zo mijn blonde momentjes gehad... ::schaam:: Ik had dan ook nog geen enkele ervaring met of kennis van Survivor. Mind you, ik moest in de eerste Eilandraad nog vragen of stemmen openbaar in het topic ging of via PM. ::nieuwsgierig:: Dus ik heb zeker wat schoonheidsfoutjes gemaakt, maar ik zal proberen uit te leggen hoe ik destijds tot bepaalde keuzes was gekomen (voor zover ik me dat nog voor de geest kan halen ::rofl::)

- De split vote in kamp vuur die volledig misging waardoor er een bondgenootje weg moest
Ik moet hier de credits geven aan Sanmol en Mrchipie, die mij volledig voor de gek hebben weten te houden. Belangrijk is dat ik niet wist dat Sanmol Jungmoon was, en er op dat moment alle reden leek (vanuit mijn perspectief) voor de anderen om op Jungmoon te gaan. Ik was ervan overtuigd dat Jungmoon ook op Gijs zou gaan, en dat Sanmol en Gijs op Jungmoon zouden stemmen. Plus, als er een Idol Play zou zijn en Gijs moest dan naar huis, hoopte ik het vertrouwen van Jungmoon te winnen met Jennifer. Zoals in mijn finalespeech al aangaf, het was allemaal één grote schizofrene toestand. Mijn grootste blunder hierin was vooral het feit dat ik te vroeg stemde, omdat ik op de laatste dag van de Eilandraad de hele dag weg zou zijn.

- Je noemt het uitdagen van Charlie een van je sterkste tactische punten, maar dat vond ik juist een enorme blunder! Charlie had al tegenstemmen. Wouter niet! Als ik had verloren van Erica was het qua numbers in de bondjes 7-7 geweest en hadden jullie dan Charlie kunnen wegstemmen. Nu dreigden jullie (tot het overlopen van B&W) nooit meer in de meerderheid te komen
Hier speelde mijn Idol-fobie ook een rol. Ik koos bewust Charlie, want jullie zouden er wel vrede mee hebben om die te verliezen en daar geen Idol op spelen, want dan was ik meteen weg geweest. Daarnaast wist ik dat ik zelf nog een Idol had waarmee ik jullie nog wilde counteren.

- Okwonko wegstemmen ipv Nieky; Ook dit vond ik qua tegenstemmen super onlogisch. Okwonko had er al 6
We wisten dat Okwonko een extra stem in bezit had. Daarom wilden we Okwonko weg in de hoop dat hij niet op tijd zijn extra stem kon doorgeven aan iemand anders.

- De idol op Jennifer spelen terwijl B&W overliep. Wist je dit écht niet? Vertrouwde je het niet? Je wist dat B&W en sanmol close waren want dat vertelde je me. Wat was je langetermijnplan om van B&W af te komen?
Ik wist dat allemaal pas ná de Eilandraad. Ik had geen idee dat B&W en Sanmol samenwerkte, al wist ik wel dat Sanmol ging proberen hem over te halen naar onze kant maar hen had niet gezegd dat dat gelukt was. Daardoor wist ik dus ook meteen dat B&W blijkbaar blind vertrouwen had in Sanmol, maar ik heb geprobeerd Sanmol en Arno aan mijn kant te krijgen met een finalebondje. Dan in de top 6 zouden we ons tegen B&W keren. ::blond::
Does not give a single fuck about you.

Offline Jennifer (Survivor)

  • Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Eilandraad
« Reactie #542 Gepost op: 19-12-2021, 13:54:38 »
@Jennifer  waarom kwam jij met 2 accounts in vuur denk je? Jij bent naar mijn gevoel geen vurig persoon.


Spacy was de winnaar van de Vuurproef en koos natuurlijk mij, met als nummers 2 en 3 respectievelijk Jungmoon en Denzel trouwens. Maar hij had ook expres wat vragen op Vuur ingevuld in de inschrijftest, omdat Vuur hem het leukste en interessantste kamp leek, waarin sterke spelers zouden zitten.

Ben ik niet vurig? Ik heb het spel zo gespeeld dat ik nooit vurig heb hoeven worden. But you don't want to light my fuse. :-*
Does not give a single fuck about you.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: De Eilandraad
« Reactie #543 Gepost op: 19-12-2021, 13:56:29 »
Wat een fijne (én lieve) vragen Juma ::bravo::. Mag het even gezegd worden dat ik ook van jou erg heb genoten in dit spel. Vooral toen we samen die schaduwaccounts aan het puzzelen waren. Daar heb je laten zien hoe tactisch jij wel bent als speler.

Citaat van: Juma
Waar ben jij het meest trots op?

Dat ik altijd mijn hart heb gevolgd. Soms heb ik mijzelf op de tweede plek moeten zetten voor anderen (o.a mijn schaduwaccount op te offeren voor Gijs en mensen immuniteit te gunnen) en doen wat goed voor mijn avontuur voelde. Toen ik in de samensmelting kwam heb ik het heft in mijn eigen handen genomen om te overleven. Anders had ik hier niet gestaan. Die vechtlust zit in mij en ik vind dat ik daarom ook echt een Survivor ben. Die flip van B&W en mij was ook om ons samen verder te brengen en als Jennifer haar idol op jou had gezet wie weet wat er dan was gebeurt. Mijn spel is vaak underrated geweest, maar ik ben er ook! Ik ben zo trots dat ik de finale heb gehaald en altijd heb gedaan wat ik wou doen. Verbintenis zoeken en het spel spelen met mensen waarvan ik hou. Ik heb vriendschappen voor het leven gemaakt.



Citaat van: Juma
Was jij ooit bang om er tijdens een stemming uit te vliegen?

Ja, de ronde toen jij eruit ging was ik zeker bang om eruit gestemd te worden. Ik piekte op het goede moment en wist immuniteit te winnen. Daarna hadden B&W ik de touwtjes in handen bij de eilandraden en daarom was ik op dat punt ook niet echt bang om eruit te gaan. Bij de laatste 4 kwam er een scenario waar B&W en SpacyColours mij eruit kon stemmen als ze allebei mij hadden gestemd (doordat Rik en B&W allebei extra stemmen hadden), maar ik wist dat de kans hiervoor nihil was. Door die keuzes zit ik hier in de finale zonder maar dan ook één tegenstem te hebben gekregen.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #544 Gepost op: 19-12-2021, 14:11:09 »
Dag allen,

Ik ga eerst kort reageren op de speeches:

BW: als jij denkt dat wij jou bleven geloven, dan ben je echt mis. We hadden gewoon geen keuze dan jou te volgen omdat we anders sowieso dood waren in dit spel.
Maar bjorrn nieky en ik hadden een Whatsappgroep gemaakt met als titel: zonder flipper, waarin we alles besproken voor we met jou in zee gingen

Verder zou ik niet met nieky en bjorrn de finale ingaan, ik had op termijn geflipt met jou om nieky en bjorrn weg te krijgen. Maar dat is een ander verhaal

Jennifer: je speelde je rol echt goed, want ik had een hekel aan je rol maar ik mag spacy heel graag dus congrats.

Sanmol: je laat uitschijnen dat je achter veel zat maar voor ons is het niet altijd duidelijk wat waar is en wat overdreven. Wij hebben een perceptie, dus moet jij ons overtuigen

Mijn vragen:

Noem 1 ding dat elk jurylid goed heeft gedaan en 1 ding dat elk jurylid beter had moeten doen

Waarvan heb je spijt tijdens dit spel?

Wat heeft elk jurylid je geleerd?

(Schaduwaccounts moeten niet gedaan worden hoor)

Succes, mijn stem is nog onbepaald

klaar voor de strijd

Offline Jennifer (Survivor)

  • Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Eilandraad
« Reactie #545 Gepost op: 19-12-2021, 14:12:51 »
Ho! Dit is niet waar ???. Ik heb een duel geforceerd zodat Molfreak Arno en ik de winnaar van dat duel mee konden nemen naar de finale. Als SpacyColours het duel won zou ik hem meenemen, en als B&W won zou ik hem meenemen. SpacyColours had er alles er aan kunnen doen om dat duel te vermijden door een stem op B&W te doen de ronde daarvoor. Tijdens het duel is voor mij gebleken hoe strijdlustig B&W is. SpacyColours liet het afweten om een goede score neer te zetten, maar B&W wou echt winnen. Als ik in de jury had gezeten had ik ook voor B&W gestemd om die reden. Een echte survivor zet door op welk moment dan ook.


Ik heb dat duel niet goed kunnen doen omdat ik het hele weekend weg was. Sorry, maar je kunt van mij niet zeggen dat ik niet strijdlustig ben geweest in dit spel. Ik heb altijd fanatiek mijn best gedaan en Immuniteit gepakt op de momenten dat ik het nodig had.

Hey Hallo!

Ik wou immuniteit, omdat ik wist dat er wel eens stemmen op mij zouden kunnen vallen die eilandraad. Bovendien was het Jennifer die de extra stem zou kopen. De afspraak was ik immuniteit en zo kon de rest andere troeven halen. Ik heb destijds Jennifer ook een PM gestuurd dat ze die extra stem moest pakken met 19 vissen. Paint me shocked wanneer ze die niet kocht.

Helaas, wou juist Jennifer die extra stem niet kopen, want ''het was toch niet nodig''. Je moet nooit opgeven totdat het te laat is. Het spel is niet gespeeld tot het gespeeld is. Voor mij voelde dit juist als een egoïstische zet van Jennifer om de extra stem niet te kopen.
Dit is allemaal onzin. Ik heb helemaal nooit gezegd dat ik die extra stem ging kopen. Spacy bood op met Okwonko tot 18, ik wilde mijn visjes bewaren voor eventuele betere items.

Waarom verzin je ineens allemaal dingen om mij voor de bus te gooien? :(
Does not give a single fuck about you.

Offline Jennifer (Survivor)

  • Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Eilandraad
« Reactie #546 Gepost op: 19-12-2021, 14:17:37 »
Ohja inderdaad, ik dacht me te herinneren dat jij de enige was die nog kon overbieden, maar Jennifer had inderdaad ook genoeg vissen.

Dus dan dezelfde vraag aan Jennifer. Waarom dacht je op dat moment dat het niet nodig was om op de extra stem te bieden? Zelf met een idol zou het goed van pas komen toch?
Sowieso moesten we die zak snoep nog hebben, en ik wilde ook dat wij de voor ons onbekende items zouden krijgen. Natuurlijk jammer dat Okwonko die extra stem kreeg, maar in elk geval wisten wij dat hij die had. Als zij een afgedekt item zouden kopen die Juma of jij nog niet gecheckt had, dan wisten we niet wat ze zouden hebben en konden we daar niet op inspelen.
Does not give a single fuck about you.

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: De Eilandraad
« Reactie #547 Gepost op: 19-12-2021, 14:26:17 »
Sowieso moesten we die zak snoep nog hebben, en ik wilde ook dat wij de voor ons onbekende items zouden krijgen. Natuurlijk jammer dat Okwonko die extra stem kreeg, maar in elk geval wisten wij dat hij die had. Als zij een afgedekt item zouden kopen die Juma of jij nog niet gecheckt had, dan wisten we niet wat ze zouden hebben en konden we daar niet op inspelen.

Die zak snoep heb ik volgens mij pas later over verteld. Of wist je al door hints waar je naar op zoek moest?
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Jennifer (Survivor)

  • Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Eilandraad
« Reactie #548 Gepost op: 19-12-2021, 14:37:22 »
Juma! ::bravo::

Jennifire: Hoezo leefde je je zo in, in het karaktet van Jennifer?

Ik vind het leuk om een iconisch character neer te zetten, en ik vind het jammer dat sommige andere spelers dat niet wat meer hebben gedaan. Voor mij was het eigenlijk ook een reden om mee te doen, want vóór de aankondiging van de schaduwtwist was ik dat niet van plan. Maar dat hele dubbelspel-aspect leek me wel interessant.

Als ik jurylid was, dan zou het voor mij ook altijd een belangrijk argument zijn geweest om te kijken naar hoe leuk iemand de schaduw heeft gespeeld. Ze hebben immers niet voor niets allemaal een heel eigen rolomschrijving dus wel leuk als daar iets mee gedaan wordt. Ik vond Okwonko en Charlotte ook heel geslaagd gespeeld. ::ok::

Overigens had Aurynn meteen door dat ik Jennifer moest zijn omdát ik zo opging in de rol. Dit deed ik namelijk ook als Serendípia in The Circle. ::hypocriet::



Citaat
Welke kandidaat die voor de samensmelting klaar was baalde je het meest en waarom?

Dan moet ik ook Aurynn noemen. Ook omdat ik me er deels verantwoordelijk voor voelde, was het gewoon heel zuur. ::hug:: Zijn schaduwaccount lag er ook al snel uit en ik had het hem echt gegund om verder in het spel te komen. ::hug::
Does not give a single fuck about you.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: De Eilandraad
« Reactie #549 Gepost op: 19-12-2021, 14:43:51 »

Dit is allemaal onzin. Ik heb helemaal nooit gezegd dat ik die extra stem ging kopen. Spacy bood op met Okwonko tot 18, ik wilde mijn visjes bewaren voor eventuele betere items.

Waarom verzin je ineens allemaal dingen om mij voor de bus te gooien? :(

Ik denk dat we hetzelfde bedoelen, maar ik bekijk het verhaal ook van een andere kant. Jij vroeg mij in onze groepschat alsof ik op de immuniteit ging bieden en daar heb ik ja op gezegd. Je wist dus dat ik niet die extra stem zou kopen. Daarna antwoorde jij ''Ik ga hierop bieden denk ik''. Dat gaf mij de indruk dat je dus ook echt op de extra stem wou bieden. We wisten door Juma dat er vier geblinde bakjes waren waarvan één extra stem en één mangatar make-over. Jij besloot 18 visjes te bieden om een risico te nemen. De vraag is was één visje meer bewaren het risico waard. Het klopt dat je niet alle visjes gelijk wou uitgeven om ze te bewaren, dat heb je toen ook gezegd. Dat kan inderdaad een slimme zet zijn als je het risico wilt nemen. Jij wou de andere twee gesloten bakjes claimen, uiteindelijk bleek er in één zelfs niks te zitten. Jouw redenatie om de extra stem niet te nemen was ook omdat het Ardhi/Maji bondji al een meerderheid had en de extra stem niks waard was volgens jou.  ''het ding is dat we met 1 extra stem nog steeds geen meerderheid hebben'' heb je toen nog gezegd. Die extra stem heeft ons uiteindelijk nog veel werk opgeleverd.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: De Eilandraad
« Reactie #550 Gepost op: 19-12-2021, 15:22:31 »
Dankjewel voor jouw vragen WouterV! Ik ga ze even beantwoorden:

Citaat van: WouterV
Sanmol: je laat uitschijnen dat je achter veel zat maar voor ons is het niet altijd duidelijk wat waar is en wat overdreven. Wij hebben een perceptie, dus moet jij ons overtuigen

Ik heb vaak mensen ingefluisterd wat ze moesten doen, doordat ze mij zo erg vertrouwden. Doordat vertrouwen kreeg ik ook wel eens informatie die ik af en toe heb achtergehouden voor mijn spel. Verdeel en heers. Bijvoorbeeld bij de bloemenproef heb ik SpacyColours en Molfreak Arno verteld wat ze moesten doen bij het bloemen inzetten. Ze waren vooral blij dat ik het wel snapte. Ik ben ook in het B&W bondje vaak met de plannen gekomen. Ik ben analytisch en zorgde er altijd voor dat er een plannetje klaar stond. B&W voerde ze dan vaak uit bij jullie. Ik nam ook het initiatief om bondjes te maken. Het top 6 bondje heb ik gemaakt. Ik speelde het spel als een echte fixer en manipulator. Ik heb ook B&W laten flippen door met argumenten te komen en een klik te vormen. Ik zocht mensen die ik wist waarmee ik kon samenwerken en daardoor zit ik hier nu. Ik klink misschien iets wat overdreven, maar dat is ook mijn spreekstijl.



Citaat van: WouterV
Noem 1 ding dat elk jurylid goed heeft gedaan en 1 ding dat elk jurylid beter had moeten doen

Ricardo - Analytisch zijn / Zijn schaduwaccount meer geheim houden
Brtdm - Jezelf volgen in alles / Te loslippig zijn op sommige momenten
Bjorrn - Sterke mensen kiezen voor een verbond / Te veel chaos creëren in het spel
Nieky - Proevenkoning! Als iemand een proef kon winnen ben jij het! / Teveel een threat lijken door je al snel als een sterke speler te laten zien
WouterV - Onder de radar vliegen zodat niemand je wou targeten / Niet eerder Nieky en Bjorrn te verlaten toen het nog kon
SpacyColours - Proeven winnen wanneer het moest / Te weinig moves maken
Molfreak Arno - Als een echte oldskool player jezelf naïef voorstellen om verder te komen / Meer een indruk achterlaten
B&W - Het hele spel in controle houden start from finish / Het voorliegen van WouterV, Bjorrn en Nieky


Citaat
Waarvan heb je spijt tijdens dit spel?

Ik refereer even naar eerder waar ik heb gezegd dat ik spijt heb van het aanvliegen van Bjorrn na het ei incident toen.

Citaat van: WouterV
Wat heeft elk jurylid je geleerd?

Ricardo - Gezelligheid verbindt mensen
Brtdm - Volg je instinct
Bjorrn - Wees hard
Nieky - Dat ik mijzelf niet moet onderschatten
WouterV - Dat je niemand moet onderschatten in het spel
Molfreak Arno - Wees lief
SpacyColours - Girls run the world  ::blond::
B&W - Dat ik zeker het wel in mij hebt om te winnen. Als er één iemand een supporter van mij was, dan was B&W het wel

Offline B&W

  • Forumlid
Re: De Eilandraad
« Reactie #551 Gepost op: 19-12-2021, 15:30:34 »
Bedankt voor je antwoorden Rob  :).

Je hebt gelijk dat ik nu er wat tijd overheen is gegaan ik echt wel een stuk nuchterder ben gaan kijken naar je leugens toen. En je hebt er tegenstemmen mee vermeden, dat is belangrijk gebleken, dus petje af.

Maar ik denk wel dat je te makkelijk denkt over het feit dat je als je de beste speler was het spel toch wel wint. Want ons al die rondes voorliegen was een bewuste tactische keuze van jou, en op het gebied van jury management absoluut een onhandige. Dit weegt ook absoluut mee in mijn stemmen, want jury management is een heel belangrijke onderdeel van het spel en als je dat volledig negeert ga je het spel niet kunnen winnen. Ik ben ervan overtuigd dat elke Survivor winnaar van op tv op z'n minst een beetje aan jury management deed of een hele goeie Social game had. Op tv zie je gewoon veel sneller het strategie aspect dan het sociale aspect, omdat dat veel eenvoudiger is om in beeld te brengen en ook gewoon leukere tv is. Maar onderschat dit aspect dus absoluut niet, want in al je jury antwoorden kun je er nog genoeg bij stil staan en het toepassen  :D.
Een groot deel van mijn reactie hierop heb ik in mijn vorige post uitgelegd. Ik geef toe dat ik een laks ben geweest in jury management lol, ik heb het gedurende het spel als een kleinere prioriteit gezien, ondanks dat ik inzie hoe het op papier erg belangrijk is.
Twee dingen nog: ten eerste, het is ook weer niet dat ik nu helemaal geen social game gaande had. Van deze finalisten waarschijnlijk het minste, maar ik heb in de pre-merge bewezen dat ik het kan opbouwen. Je zou het kunnen zien dat mijn beste sociale contacten heb opgeofferd in het spel, wat ik nooit had kunnen doen als ik deze sociale contacten niet had gehad.
Ten tweede, voor de zekerheid: ik wil niet zeggen dat ik per definitie de beste speler ben van deze final 3 en op dit punt is dat ook niet aan mij om te bepalen. Ik geloof er wel in dat tijdens een Final Tribal Council de beste speler uiteindelijk als winnaar uit de bus komt. Als ik niet win omdat ik in vergelijking met de anderen meer flaws heb in mijn game, dan heb ik daar natuurlijk helemaal vrede mee. ::hypocriet::

En over ons niet gebruiken en Spacycolours niet eerder wegstemmen zeg je dat het niet nodig leek. Dat is fair dat je dat dacht, en goed dat je dat ook zegt. Ik wil echter wel aankaarten dat dit dus achteraf een verkeerde inschatting bleek te zijn. Je bent geflipt naar een nieuw verbond en ondanks dat Sanmol daarin veel met je samenwerkte heeft hun je meteen de rug toe gekeerd toen het de Final 6 was. Dit heb je gelukkig opgelost door het goed door te hebben en je idol goed te spelen, maar dit was ongetwijfeld niet je plan?

Verder ben ik het eens met wat je zegt overigens, maar ik wil je ook nog meegeven: je spel was goed maar niet perfect, en ik denk dat je veel punten kunt scoren als je de self awareness toont en ook kan toelichten welke dingen er niet helemaal lukte zoals je wilde  :D
Gezien het op deze manier gelopen is weet ik niet of ze beslissing helemaal verkeerd was. Ik lees onder andere dat Nieky mij niet in de finale had willen hebben. Het zijn natuurlijk maar speculaties, maar ik was helemaal niet zeker of ik wel in de final 5 was gekomen, mocht ik bij Nieky, Wouter en jij zijn gebleven. Het was een verkeerde inschatting dat Sanmol mij no matter what in de final 3 had willen hebben omdat hen onverschillig was of het Spacy of ik zou zijn, maar ik hoor nu nog steeds dat wanneer de final 5-twist er niet was geweest, Arno, Sanmol en ik nog steeds samen hadden kunnen werken omdat ik dat duel gewonnen had.
De endgame is niet verlopen zoals ik dat in eerste instantie dacht. Toch heb ik op deze manier wel kunnen laten zien dat ik niet alleen vanaf de top (start tot f7 kortgezegd) maar ook vanaf de bottom het spel kan spelen (f6).


@b&w jij kwam goed overeen met de andere 2, wat zijn hun positieve kanten? Waarom zouden we ook op hun kunnen stemmen
Dat vind ik een topvraag om te beantwoorden!
Er werd al heel lang over Spacy/Jennifer gespeculeerd dat hij de grootste threat was, maar ondanks dat heeft hij de finale kunnen bereiken, wat ik heel knap vind. Spacy had goed door wat er speelde en ik vind het heel leuk hoe hij het karakter Jennifer neerzet, iets wat ik zelf nooit zo leuk en vol overtuiging zou kunnen doen!
Sanmols spel is tot nu toe echt ondergewaardeerd. Ik kan heel fijn met hun praten, wat de basis was voor onze sterke vertrouwensband. Als we het hebben over “outwit, outplay, outlast” weet ik dat Sanmol mij serieus outplayed heeft in de laatste fase van het spel. Het leek wel alsof iedereen Sanmol in vertrouwen heeft genomen op een bepaald punt in het spel en dat zegt veel over je uitstraling en communicatievaardigheden!

B&W: Waar heb je het meeste van genoten tijdens deze weken?
Buiten dit spel zou ik niet heel gauw vrienden maken online, binnen het kader van dit spel lukt dat veel beter omdat je altijd een gespreksonderwerp hebt waar je over kan praten. Daarnaast kun je alleen verder komen in het spel door met mensen te praten wat een extra duwtje in de rug geeft. Ik denk dat ik mensen beter heb leren kennen in de afgelopen en dat was precies wat ik nodig had :)

Door wie ben je op het verkeerde been gezet tijdens dit spel?
Ik had het eigenlijk best goed door wanneer mensen niet helemaal eerlijk tegen me waren. Dat vond ik ergens best opvallend want ik ben enigszins naïef. Ik had alleen een blinde vlek voor, again, Sanmol, maar dit heb ik op tijd ontdekt waardoor ik mezelf alsnog heb kunnen redden van eliminatie bij de laatste 6!

BW: als jij denkt dat wij jou bleven geloven, dan ben je echt mis. We hadden gewoon geen keuze dan jou te volgen omdat we anders sowieso dood waren in dit spel.
Zeker Bjorn heb ik toch echt om de tuin geleid, ik wist overigens wel dat Nieky en jij veel sceptischer waren. Ik ben het er niet mee eens dat je niks anders kon doen! Dat ik kon samenwerken met het groepje van Spacy, Arno, Brtdm en Sanmol betekent dat jij dat ook had kunnen doen. Ik heb niemand van jullie echt zien proberen om vertrouwen op te bouwen met dat groepje. Ik vertelde je nog dat ik dacht dat mee blijven gaan met Nieky en Bjorn niet je beste optie was, maar je hebt hier verder niks mee gedaan.

Maar bjorrn nieky en ik hadden een Whatsappgroep gemaakt met als titel: zonder flipper, waarin we alles besproken voor we met jou in zee gingen
Hier wist ik vanaf haha! Het was heel obvious wanneer jullie soms eerst allemaal stil bleven nadat ik iets had voorgesteld en jullie daarna een voor een het helemaal eens waren met dat wat ik had voorgesteld in onze appgroep.

~ik ga later verder met de andere vragen

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: De Eilandraad
« Reactie #552 Gepost op: 19-12-2021, 15:31:42 »
Aan alle 3 dezelfde vraag:
"Paste jullie schaduwaccount goed bij jezelf? Waarom? En welk ander schaduwaccount had jou nog beter gelegen"

en Waarom ik dit vraag is om een beetje te zien hoe jij het had gespeeld met een ander schaduwaccount en welk personage het best bij de strategie past die je nu hebt gebruikt.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: De Eilandraad
« Reactie #553 Gepost op: 19-12-2021, 15:35:29 »
Citaat van: B&W
Arno, Sanmol en ik nog steeds samen hadden kunnen werken omdat ik dat duel gewonnen had.

Citaat van: B&W
Ik had alleen een blinde vlek voor, again, Sanmol, maar dit heb ik op tijd ontdekt waardoor ik mezelf alsnog heb kunnen redden van eliminatie bij de laatste 6!

Klopt.



Citaat van: B&W
Hier wist ik vanaf haha! Het was heel obvious wanneer jullie soms eerst allemaal stil bleven nadat ik iets had voorgesteld en jullie daarna een voor een het helemaal eens waren met dat wat ik had voorgesteld in onze appgroep.

Toen je mij hier over vertelde moest ik stiekem wel wat gillen. Dat was oprecht heel slim van je. Je had inderdaad veel besef hoe de gemoederen waren op dat punt van het spel.
« Laatst bewerkt op: 19-12-2021, 15:39:58 door Sanmol »

Offline B&W

  • Forumlid
Re: De Eilandraad
« Reactie #554 Gepost op: 19-12-2021, 15:38:52 »
Aan alle 3 dezelfde vraag:
"Paste jullie schaduwaccount goed bij jezelf? Waarom? En welk ander schaduwaccount had jou nog beter gelegen"

en Waarom ik dit vraag is om een beetje te zien hoe jij het had gespeeld met een ander schaduwaccount en welk personage het best bij de strategie past die je nu hebt gebruikt.
Nee, helemaal niet. >:( In een spel als dit wil ik juist de persoon kunnen zijn die positiviteit uitstraalt en dat kon met Rik gewoon niet. Om die reden had ik Charlie, Erica en Noortje heel leuk gevonden om te spelen. Toen eenmaal iedereen wist wie mijn schaduw was (en ik wilde graag dat mensen dat wisten zodat ze me makkelijker konden vertrouwen) heb ik het mopperige een beetje achterwege gelaten.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: De Eilandraad
« Reactie #555 Gepost op: 19-12-2021, 15:49:47 »
Citaat van: Molfreak Arno
Aan alle 3 dezelfde vraag:
"Paste jullie schaduwaccount goed bij jezelf? Waarom? En welk ander schaduwaccount had jou nog beter gelegen"

en Waarom ik dit vraag is om een beetje te zien hoe jij het had gespeeld met een ander schaduwaccount en welk personage het best bij de strategie past die je nu hebt gebruikt.

Nee, want ik ben niet zo schizofreen in het echt ::rofl::. Jungmoon was echt een pittige tante en ik geef toe ik kan best pittig zijn, maar ik speelde haar ook als een zure meid. Je weet wel die stiekem tijdens een drag show een pruik in haar tas duwt. Ik denk ironisch gezien dat Jennifer en Christina beter bij mij hadden gepast. Alsnog had ik dezelfde strategie gebruikt.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De Eilandraad
« Reactie #556 Gepost op: 19-12-2021, 16:05:23 »
Ik ben het er niet mee eens dat je niks anders kon doen! Dat ik kon samenwerken met het groepje van Spacy, Arno, Brtdm en Sanmol betekent dat jij dat ook had kunnen doen. Ik heb niemand van jullie echt zien proberen om vertrouwen op te bouwen met dat groepje.

Dat is niet helemaal waar. Ik heb letterlijk tegen brtdm gezegd. Je mag mij eruit stemmen, maar je doet het in de verkeerde volgorde. B&W moet eerst. Hij wilde het andersom en dat werd ook zn eigen einde.
Ook Spacy heb ik benaderd, we hadden even best leuk pm contact maar op een gegeven moment werd ik ook genegeerd. Ik denk dat Spacy toch liever van mij afwilde dan van jou.
Met Sanmol had ik al contact maar dat was heel oppervlakkig. Maar het is niet zo dat ik/we niks geprobeerd hebben.

Het was denk ik voor de rest gewoon niet zo zinvol om te flippen   ;D

@Sanmol: thanks voor je compliment van proevenkoning. Ik weet alleen niet hoe ik die reputatie na een eerdere winst had kunnen vermijden  ::rofl::
You'll never walk alone

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: De Eilandraad
« Reactie #557 Gepost op: 19-12-2021, 16:09:41 »
Citaat van: Nieky
Met Sanmol had ik al contact maar dat was heel oppervlakkig.

We kusten de hele dag door ::love::.

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: De Eilandraad
« Reactie #558 Gepost op: 19-12-2021, 16:31:29 »
We kusten de hele dag door ::love::.


Maar goed, @sanmol wie van de andere 2 gun je de winst het meest?
« Laatst bewerkt op: 19-12-2021, 17:05:18 door Molfreak Arno »

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: De Eilandraad
« Reactie #559 Gepost op: 19-12-2021, 16:31:52 »
Dat is niet helemaal waar. Ik heb letterlijk tegen brtdm gezegd. Je mag mij eruit stemmen, maar je doet het in de verkeerde volgorde. B&W moet eerst. Hij wilde het andersom en dat werd ook zn eigen einde.

Ja, op dat moment had ik al wel door dat ik Sanmol toch niet meer mee zou krijgen op B&W. Volgens mij heb ik echt regelmatig voorgesteld om B&W eruit te halen, puur omdat hij mij er graag uit wilde (en daardoor hij mij weer). Maar daarin kreeg ik niemand mee.

Het was vooral mijn fout dat ik die puzzelbattle tegen jouw wilde doen, die had ik eigenlijk tegen B&W moeten doen.

Maargoed, terug naar de Finalisten...
Heeft naast Jennifer nog een andere finalist overwogen om een battle aan te vragen? Of zaten jullie vooral keihard te hopen om niet gekozen te worden?
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?