Jennifer: je speelde je rol echt goed, want ik had een hekel aan je rol maar ik mag spacy heel graag dus congrats.
Nee, ik wist dat mijn rol als "shady lady" niet bij iedereen in de smaak zou vallen. De persoonlijkheid van Spacy past veel meer bij de jouwe. Ik wilde ook eens een Brent-tactiek uitproberen - enigszins direct en intimiderend spelen, op een heel andere manier dan ik gewend ben, en zien hoe ver het me zou brengen. Maar uiteindelijk komt het vanuit een goed hart, dus ik hoop dat het feit dat ik hier sta in plaats van Spacy voor jou niet het verschil zal gaan maken.
Noem 1 ding dat elk jurylid goed heeft gedaan en 1 ding dat elk jurylid beter had moeten doen
JumaIk heb Juma helaas nooit heel goed leren kennen.
Ik denk dat hij in het spel nog wat egoïstischer had kunnen zijn. Ik twijfelde heel erg om mijn Idol op hem in te zetten, heb het hem ook nog privé gevraagd (buiten onze alliantie om, om mensen nog op het verkeerde been te kunnen zetten), maar hij wilde per se dat er geen Idol op hem gespeeld zou worden. Dat heeft hem toen de kop gekost. Maar tegelijkertijd had ik ook wel heel erg waardering voor zijn type spel, ik zag op langere termijn wel een samenwerking zitten met hem, en ik denk dat hij op sociaal gebied / qua bondjes ook heel sterk was.
Bjorrn/StienBjorrn is heel goed in mensen voor zich winnen en controle houden over wat er in het spel allemaal gebeurt. Nadeel hiervan is wel dat hij hierdoor ook veel vijanden creëert, door steeds zijn eigen weg in te slaan (door in het begin al open en bloot proeven te throwen bijvoorbeeld). Waardoor men hem op een gegeven moment ook niet meer in vertrouwen neemt.
Nieky/OkwonkoNieky is goed in alles. Misschien had hij af en toe ook eens een proef door Wouter moeten laten winnen om zelf wat minder in the picture te staan, vooral toen hij nog twee accounts had. Want nu zag iedereen hem al snel als de ultieme eindbaas die zo snel mogelijk het spel uit moest.
BrtdmBrtdm was nogal een open boek. Daarom moest ik heel erg uitkijken met wat ik met hem deelde. Voordeel voor hem was dat hij een goede dubbelspion was die een beetje tussen meerdere kampen in leek te balanceren, waardoor de target niet snel op hem kwam te liggen. Hij had niet eerlijk moeten zeggen dat hij op termijn onze schaduwaccounts wegwilde.
Hij kon wel heel goed op vlotten staan en aan totempalen hangen.
Ik heb dit stukje nog niet belicht maar op het moment dat Brent en Grace uit het spel werden gestemd en ik wist dat Bjorrn de kant van de Modderbrigade had gekozen, voelde ik me plots best wel eenzaam in het spel en in die periode betekende onze samenwerking voor mij heel veel. Ik had je ook heel graag ver zien komen in het spel, maar ik wist dat je vroeg of laat ook een move zou kunnen maken dus dat wilde ik liever voor zijn.
WouterIk heb tijdens het spel al eens gezegd dat ik jou de gevaarlijkste speler vond omdat je je steeds een beetje op de achtergrond hield en buiten schot bleef, en ik was oprecht bang dat als puntje bij paaltje zou komen, jij een ultieme comeback zou maken en met iedereen de vloer aan zou vegen. Ik ben niet vergeten hoe goed jij bent in kennisquizzen/puzzels etc en je kon je volledig inzetten voor een proef als je wilde. Door op de achtergrond te blijven ben je ver gekomen, dus dat heb je goed gedaan. Maar ik denk dat je te laat pas bent begonnen met het inzetten van die comeback. Pas toen jij als enige van je alliantie nog overbleef, kwam je met het plan om samen te werken (met mij dan iig). Ik had daar nog wel serieus over nagedacht, maar Sanmol en Arno leken er niet in mee te willen gaan en dan leek het me ook niet slim om slapende honden wakker te maken door samen met jou als enige op B&W te gaan.
ArnoSowieso ben je altijd jezelf gebleven, en daarmee ver gekomen, dus dat is wel een compliment waard. Ik vond het ook heel fijn om met jou het spel te spelen. Jouw shining moment was bij de fotografie, die je dan ook eerlijk en verdiend gewonnen hebt!
Je enige fout in het spel is om nu niet op mij te stemmen.
Waarvan heb je spijt tijdens dit spel?
Ik heb al wat momenten genoemd, al vind ik spijt altijd een groot woord, want sommige dingen kun je pas achteraf concluderen, zoals het feit dat ik mijn Idol niet op Juma zette. Dat bleef een gok, voor hetzelfde geld had ik dat wel gedaan en was ik er die ronde uitgegaan. Dan had ik pas écht spijt gehad. Het feit dat ik te vroeg mijn stem op Gijs verstuurde, daar baalde ik wel het meeste van.
Wat heeft elk jurylid je geleerd?
Pff, weer zo'n vraag.
Juma leerde mij hoe ik een broccoli makeover kon omzeilen. Ik ben immers al perfect, dus elke makeover zou mij alleen maar lelijker maken.
Bjorrn/Stien leerde mij hoe je met 1 ei een heel kamp kan laten afbranden.
Nieky/Okwonko leerde ons vele wijsheden, maar de belangrijkste is dat je hem nooit kan verslaan met Jeopardy, zelfs niet met twee accounts tegelijk.
Brtdm leerde me dat het altijd gekker kan als het gaat om hoeveel tijd/moeite je in een proef kunt stoppen.
Wouter heeft me geleerd dat er opvallend veel groene dingen bestaan.
Arno leerde me dat je je stemmen altijd naar beide hosts moet sturen.
Vanavond weer verder.