Auteur Topic: De Eilandraad  (gelezen 13254 keer)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: De Eilandraad
« Reactie #580 Gepost op: 19-12-2021, 20:17:14 »
"Te weinig moves maken" - ik denk hier wel persoonlijk wel iets anders over.

Blijkbaar werd ik gedurende het hele spel gezien als een threat, maar ik heb mijn eigen plan gevolgd en sta hier nu, zonder vijanden gemaakt te hebben. Is dat minder sterk spel dan wanneer je een heel bloedspoor achterlaat aan backstabs en een spel vol leugens en bedrog hebt moeten spelen? Ik neem aan dat dat niet het doel is van het spel maar slechts een middel, en je een sterker spel speelt wanneer je dat middel niet nodig hebt.

Okay misschien heb ik het verkeerd verwoord, maar voor mijn gevoel heb je te vaak steken laten vallen. Als je echt een "threat" was is maar te betwisten, want dit geldt zeker meer voor B&W. B&W was namelijk enorm een target op het eind door andere spelers.

Als ik alles op rij zet wat er allemaal "fout" is gegaan:

- Ingetrapt in de Houdini truc van MrChipie en mij. Hierdoor ging jouw bondgenoot Auryn uit het spel.
- Duel tegen Charlie, terwijl Charlie meer tegenstemmen had. WouterV was een slimmere keuze geweest.
- Verkeerd de idol op Jennifer gespeeld terwijl je Juma had kunnen saven.
- De idol verkeerd ingezet terwijl dat niet had gehoeven door de flip van B&W. Hier wist je ook niet van.
- Bjorrn de idol laten pakken terwijl je hem had kunnen pakken.
- Duel verloren tegen B&W in de top 6, waar je niet van de idol wist. Dit had je kunnen voorkomen door tactisch te stemmen.

Het is teveel fout voor mij, maar dat heb ik nu wel genoeg gezegd ::rofl::. Dat is natuurlijk mijn mening en ik zit niet in de jury tenzij het gelijkspel word tussen jou en B&W.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: De Eilandraad
« Reactie #581 Gepost op: 19-12-2021, 20:30:47 »
 ::nieuwsgierig:: Hillo heb jij nog vragen van de kijkers? Ben er erg benieuwd naar.

Offline Jennifer (Survivor)

  • Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Eilandraad
« Reactie #582 Gepost op: 19-12-2021, 20:44:40 »
@ alle 3

Ik weet niet of deze vraag al gesteld is:
"Waarom wil je graag winnen, wat betekent winnen voor jou?"
Hele goeie vraag, Arno!

Ik wilde eerst niet meedoen omdat ik eigenlijk niet zulke goede herinneringen heb aan mijn vorige deelnames aan dit soort spellen. Vaak deed ik daar meer aan mee voor de lol, was ik te naïef en vond ik het vaak ook wel prima als ik eenmaal uit het spel lag.

Dit keer was het anders. Ik heb dit keer tegen mezelf gezegd: oké, ik ga meedoen, maar dan wil ik winnen ook. Maar echt. Ik wil nu gewoon eens voor de volle 100% gaan voor de winst. Om voor anderen, maar eigenlijk vooral ook voor mezelf te laten zien dat ik het kan. Ik weigerde om ook maar één seconde mijn focus te verliezen of me door iemand te laten bedotten. Ik wilde dit keer mijn eigen plan volgen door niemand volledig te vertrouwen en van niemand afhankelijk te zijn. Ik wilde eens mijn eigen spel spelen en de reden dat ik hier sta is vooral omdat ik het hele spel lang in mezelf ben blijven geloven en nooit aan mezelf heb getwijfeld. Dat is voor mij al een overwinning op zich, maar het zou het voor mij echt compleet maken als ik mezelf ook echt de winnaar van dit spel kan noemen. Daar heb ik het allemaal voor gedaan al die maanden.
Does not give a single fuck about you.

Offline Jennifer (Survivor)

  • Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Eilandraad
« Reactie #583 Gepost op: 19-12-2021, 20:58:55 »
Okay misschien heb ik het verkeerd verwoord, maar voor mijn gevoel heb je te vaak steken laten vallen. Als je echt een "threat" was is maar te betwisten, want dit geldt zeker meer voor B&W. B&W was namelijk enorm een target op het eind door andere spelers.

Als ik alles op rij zet wat er allemaal "fout" is gegaan:

- Ingetrapt in de Houdini truc van MrChipie en mij. Hierdoor ging jouw bondgenoot Auryn uit het spel.
- Duel tegen Charlie, terwijl Charlie meer tegenstemmen had. WouterV was een slimmere keuze geweest.
- Verkeerd de idol op Jennifer gespeeld terwijl je Juma had kunnen saven.
- De idol verkeerd ingezet terwijl dat niet had gehoeven door de flip van B&W. Hier wist je ook niet van.
- Bjorrn de idol laten pakken terwijl je hem had kunnen pakken.
- Duel verloren tegen B&W in de top 6, waar je niet van de idol wist. Dit had je kunnen voorkomen door tactisch te stemmen.

Het is teveel fout voor mij, maar dat heb ik nu wel genoeg gezegd ::rofl::. Dat is natuurlijk mijn mening en ik zit niet in de jury tenzij het gelijkspel word tussen jou en B&W.
Het is achteraf wel heel makkelijk om dit allemaal te zien als fouten, maar ik heb denk ik bij de meeste van die keuzes inmiddels al uitgelegd waarom ze op voorhand heel logisch waren. Je moet nou eenmaal soms keuzes durven maken en je hebt niet altijd invloed op hoe die uit gaan pakken.
Does not give a single fuck about you.

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: De Eilandraad
« Reactie #584 Gepost op: 19-12-2021, 23:04:59 »
Ha finalisten!  ::joehoe:: ::zwaai::

Laat ik beginnen met jullie feliciteren. Ik heb in mijn survivor-carrière vier keer een poging gewaagd en het geluk mogen hebben dat ik twee Final Tribals heb bereikt, dus ik weet hoe eurforisch jullie je nu waarschijnlijk voelen. Hoe je de overwinning kunt ruiken, hoe je overtuigd bent van het feit dat jij echt die titel verdient. Wat een mooi spel is het hè, en wat hebben jullie het mooi gespeeld. Het is een genot om jullie in dit topic tot het gaatje te zien gaan. Ik denk dat ik namens alle kijkers mag spreken (ik krijg overigens ook ruim input van veel andere kijkers) dat jullie er een waardige finale van maken. Dus petje af!

Ik moet zeggen: toen de inschrijvingen openden heb ik even getwijfeld toch weer mee te doen. Maar ik ben blij dat ik daar niet voor gekozen heb en dit seizoen vanaf de zijlijn heb kunnen volgen. En dan toch nog een stem op de laatste eilandraad, beter kan bijna niet. Maargoed, ik heb het spel dus wel behoorlijk intens gevolgd. Niet alleen op het forum, ook in m'n vele whatsappgesprekken met Niek, die me ook af en toe wat vertelde over wat er áchter de schermen allemaal gebeurde. Dat zorgde ervoor dat ik er soms voor m'n gevoel midden in zat en dat m'n survivorhart weer flink kon kloppen. Overigens hoeven jullie niet bang te zijn dat ik me laat beïnvloeden door de mening van Niek. Ik heb besloten de stem die ik namens de kijkers heb écht vanuit kijkersperspectief te gaan inzetten.

Dat brengt me bij jullie, finalisten. Ik heb een aantal statements en een aantal vragen.

Laat ik beginnen bij Sanmol, want dan hebben we dat maar achter de rug. Sanmol, je weet je spel hier op deze eilandraad mooi te verkopen. Iemand die het spel totaal niet gevolgd heeft en nu hier alles leest zou misschien wel kunnen vallen voor de effort die je erin stopt en alle moves die je claimt. Ik ben onder de indruk van je overtuigingskwaliteiten, heel knap! ::bravo:: Maar Sanmol, ik heb het spel wél totaal gevolgd en ik neig daardoor als ik naar jouw speech en antwoorden luister naar een term uit Survivor S19: Samoa. In de speech die Erik tegen Russell Hantz afstak had hij het over 'delusional entitlement'. Oftwel: je eigen spel fantastisch vinden en een narratief vormen waarbij álles wat gebeurd is állemaal door jou voorzien en zelfs gepland of veroorzaakt is. Sorry, dat vind ik zelfs als kijker bullshit. Ja, je zal echt wel invloed gehad hebben en mooi dubbelspel gespeeld hebben. Maar ik zou het zo mooi vinden als je ook op je fouten durft in te zoomen. Waar je misschien geen controle had. Waar je gewoon domweg geluk had. Zoiets. Nu vind ik je vaak arrogant overkomen en dat weerhoudt me ervan naar een stem op jou te neigen.

Dan is er nog een punt waar ik het met je over wil hebben. Ik weet dat het al voorbijgekomen is, maar ook hier vind ik dat enige zelfreflectie en bezinning ontbreekt. Ik heb het natuurlijk over je bericht aan Bjorrn en een aantal andere uitingen hier op RN zelf of op Discord (ook in andere spellen overigens, maar laat ik me hier beperken tot Survivor). Ik heb het er met andere kijkers over gehad en hier zijn we vrij eensgezind over: dit soort gedrag als wat jij vertoond hebt zijn redenen voor veel anderen om niet aan dit soort spellen meer mee te doen. Het is eerder regel dan uitzondering de laatste tijd dat er persoonlijke opmerkingen gemaakt worden, doordat acties binnen een spel persoonlijk opgevat worden. Als groot fan van sociale, tactische spellen, ben ik me altijd heel bewust van de dunne scheidingslijn tussen spel en realiteit. Dus ik kan me echt heel goed voorstellen dat jij Bjorrn vervloekt hebt vanwege zijn move. HIDM en ik hebben bijvoorbeeld ook echt wel eens wat tijdelijke onenigheid gehad naar aanleiding van Heroes VS Villains en ook Niek kon ik af en toe niet luchten of zien (en vice versa waarschijnlijk ;D ). Maar reflecterend is er altijd het besef dat het maar een spel is en dat je misschien gewoon minder goed tegen je verlies kan als je iets zó graag wil winnen. Soit. Maar het laatste jaar/de laatste twee jaar heb ik veel spellen gevolgd waar ik gewoon een beetje naar van werd om naar te kijken. Zó ongemakkelijk. Opmerkingen ook nu van Arno bijvoorbeeld dat tegenstemmen hem in het echte leven zo enorm veel pijn doen. Nogal wiedes dat je het uitbrengen van je eigen stem dan ook persoonlijk maakt. Of zoals Swifty in de kijkerschat mooi omschrijft: 'Juist als je persoonlijk stemt kan een spel gemeen voelen voor je. Als je strategisch stemt, gewoon omdat je een bepaalde tegenstander te sterk vindt of te slecht als teamgenoot ofzo, kun je het stemmen los zien van het persoonlijk contact.' En ik betwijfel heel eerlijk gezegd of het dan wel verantwoord is dat je dit soort spellen speelt. Begrijp me niet verkeerd Arno, ik vind je een machtig mooi  mens, maar ik maak me oprecht zorgen. En dan nu die opmerkingen van jou Sanmol (want ik ben hier niet om het spel van Arno ter discussie te stellen, wel dat van jou), dat vond ik écht écht écht te ver gaan. Het is al gezegd door anderen: ik denk dat je jezelf gelukkig mag prijzen dat D*N en Lucy goedgezind waren en de goede orde wilden bewaken. Ik had je per direct uit het spel, zo niet tijdelijk van het forum afgesmeten. Het zijn dit soort opmerkingen en situaties die mijn spelplezier verzieken. Die ik wil vermijden. En wat er dus voor zorgt dat ik dan maar niet mee doe, want ik kan duidelijk de spellen niet spelen zoals ik zou willen.

Sorry voor het nogmaals ophalen, maar ik hoop dat je hier in dit topic nog iets meer berouw kan laten zien aan de kijkers. Want dat missen we dus nog steeds. 'Ik heb mijn excuses al aangeboden' en 'Het was mijn meest gemene moment' vinden we daarin niet genoeg. ::ohno::

Tot slot wil ik eindigen met een vraag. Als je die op de juiste manier beantwoordt, waar iedereen op hoopt, zal ik nog serieus overwegen op je te stemmen. Misschien flauw, maar ik blik graag nog één keer met je terug op de opdracht met de beroemde Afrikaanse sporters en ik hoop dat je me kunt vertellen wie op de foto in de bijlage staat:
Nieky grab a life vest!

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: De Eilandraad
« Reactie #585 Gepost op: 19-12-2021, 23:32:37 »
Door met Jennifire!
De kijkers hebben enorm van jou genoten. Van begin af aan stond je met stip op 1 als het ging over het succesvol neerzetten van een personage. Ik zal voor mezelf spreken, maar ik ben oprecht van Jennifer gaan houden ;D Je hebt Emma Roberts in een nieuw daglicht voor me geplaatst en ik kan jullie niet meer los van elkaar zien. Ik hoop dat je ook gebiecht hebt als Jennifer, want dan kijk ik daar nu al naar uit. Petje af! ::bravo::

Los van het personage ben je als speler echter altijd een beetje mysterieus gebleven. Ik wist tot de samensmelting nooit precies waar je nou stond. Ik hoorde van Niek dus wel veel van achter de schermen, maar we hebben afgesproken dat hij nooit iets zou zeggen over schaduwen en wie wie was. Dat was dus ook echt een mysterie voor me, totdat het bij de samensmelting duidelijk werd. Toen werd voor mij duidelijk dat je op dat moment in de minderheid was, dus ik was aangenaam verrast dat je twee idols achter elkaar tevoorschijn toverde. En toen B&W flipte was je voor mij eigenlijk de topfavoriet voor de eindwinst. Zo smooth als alles leek te gaan. Het verbaasde me eilandraad op eilandraad dat niemand een move tegen jou maakte. Helemaal nu ik je hier hoor zeggen dat je het spel zelf best wel als een solo-spel hebt ervaren. Weliswaar met bondjes, maar nooit met een number 1. Dat toont aan dat je sociaal gezien een fantastisch spel gespeeld hebt.

Mijn vraag aan jou: heb je bewust gekozen voor dat solo-aspect? Was je gewoon te laat met een final 2 vinden? Heb je het wel geprobeerd maar lukte het niet? Denk je eigenlijk dat jij als Jennifer weggestemd zou zijn als je geen immuniteit had gewonnen (maar B&W/Rik bijvoorbeeld?) bij de laatste opdracht? Of welke strategische zetten heb je gezet om dat te voorkomen? M.a.w.: kun je nog iets meer inzoomen op hoe jouw strategische spel vanaf de samensmelting precies is verlopen? Met extra aandacht voor waarom je er niet in geslaagd bent om met twee accounts de final 4 te halen, want dat was voor mij echt een shock.

Oh en misschien nog een extra vraag: als je de keuze had gehad tussen Jennifer en Spacy, wie had dan hier gestaan?

En dan tot slot B&W
Voordat we deze laatste tribal ingingen was ik best wel kritisch op je. De move tegen Nieky, Bjornn en WouterV was een genot. Ik 'las' natuurlijk vanuit Nieky mee en ik wist dus dat je uiteindelijk in gevaar zou komen als je niet zou switchen, dus het feit dat je dat deed... Ook voor jou petje af! ::bravo:: Dat is nooit een gemakkelijke move om te maken en qua jury management begeef je je dan gelijk op glad ijs. Des te meer respect daarvoor dus. Het verbaasde me eerlijk gezegd wel dat je het toen al deed, maar, dacht ik, hij zal wel een Final 2 met iemand aan de andere kant hebben. Spacy dacht ik eigenlijk, maar het bleek Sanmol te zijn. Was dat echt een uitgesproken Final 2 trouwens?

Ik was dus onder de indruk en zag jou als enige in staat om Spacy van de troon te stoten. Tot de exit van Nieky verbaasde me het niet dat er weinig geflipt werd. En toen ging Stien. En toen ging Wouter. En toen bleek de hele gang zich tegen jou te keren. Huh? Had je dan toch geen deal voor na de F6? Ik begrijp dat nog steeds niet helemaal. Je geeft hier al aan dat je toen pas besefte dat Sanmol misschien niet helemaal met jou was. Uiteindelijk pakte het goed uit natuurlijk én was jij inderdaad de persoon die ervoor gezorgd heeft dat Spacy niet een makkelijke weg naar de finale kreeg.

Maar die situatie bij de F6 brengt me wel bij mijn vraag aan jou: hoe heb jij het sociale stuk aangepakt vanaf het moment rondom de flip? Heb je bijvoorbeeld bij alle mensen naar wie je flipte 1:1 gecheckt wat hun plannen voor het eindspel waren? Of was er alleen een F6 groepschat? Heb je ooit met Spacy samen gesproken over een mogelijke samenwerking omdat jullie op een gegeven moment 4/7 stemmen hadden samen? M.a.w. hoe ben je tot de flip gekomen en hoe heb je je social skills ingezet om ervoor proberen te zorgen dat je niet 6de en 5de geworden zou zijn?

En ook voor jou nog een extra vraag: als Jennifer geen immuniteit had gehad bij de laatste stemming, had je dan ook Rik weggestemd?

Dank vast voor jullie antwoorden! ::bravo::
 
Nieky grab a life vest!

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: De Eilandraad
« Reactie #586 Gepost op: 20-12-2021, 00:19:46 »
@Hillo, ik ben inderdaad gevoelig en moet een beetje evenwicht zoeken tussen strategisch spel en op gevoel spelen. En ik neem dingen vaak persoonlijk. Zo ben ik nu eenmaal onzeker. Maar ik ben ook iemand die graag spelletjes speelt en mijn grenzen probeer te leren verleggen door een sequester of survivor. En deze spellen hebben mij echt veel geleerd.

Ik vind het wel erg dat je zegt dat het niet verantwoordelijk is dat ik meedoe aan zulke spellen. Integendeel, het doet me juist goed. Ik ben wie ik ben, maar ik probeer er wel mee om te gaan en te leren. Dus je hoeft je om mij geen zorgen te maken. Ik lig nu niet wakker van de tegenstemmen die ik heb gekregen. En je ziet mij zeker terug in een ander spel where I kick some butt. ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 20-12-2021, 00:39:51 door Molfreak Arno »

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: De Eilandraad
« Reactie #587 Gepost op: 20-12-2021, 01:43:26 »
Beste Hillo, dankjewel voor jouw vragen.

Citaat van: Hillo
Oftwel: je eigen spel fantastisch vinden en een narratief vormen waarbij álles wat gebeurd is állemaal door jou voorzien en zelfs gepland of veroorzaakt is. Sorry, dat vind ik zelfs als kijker bullshit. Ja, je zal echt wel invloed gehad hebben en mooi dubbelspel gespeeld hebben. Maar ik zou het zo mooi vinden als je ook op je fouten durft in te zoomen. Waar je misschien geen controle had. Waar je gewoon domweg geluk had. Zoiets. Nu vind ik je vaak arrogant overkomen en dat weerhoudt me ervan naar een stem op jou te neigen.

Het klopt inderdaad dat ik mijn speech met overtuigingskracht heb gedaan. Ik vind dat je ook zelfverzekerd moet staan in deze finale, maar zo staan Jennifer en B&W er ook bij. Als je de speeches bekijkt van B&W, Jennifer en die van mij verschillen we op zich niet heel erg in de schrijfstijl. Waarom is het dan dat als ik zelfverzekerd ben dat het als ''arrogant'' of ''bitchy'' word beschouwd, maar als mijn andere twee finalisten het doen dat het als een ''heldendaad'' word gezien. Survivor is ook een weerspiegeling van de echte wereld. Onze stemmen als queer personen tellen vaak niet mee. Er zijn zelfs landen waar ik niet naartoe kan reizen of ik maak eens kans om vermoord te worden voor wie ik ben of waar ik voor sta.

Terwijl mijn twee finalisten keer op keer interessante vragen kregen bij de eilandraden kreeg ik vragen over ''waarom ik zo dom was tijdens een proef'' of ''waarom ik iemand niet mocht?''. Waarom geen vragen over mijn gameplay? Ik heb mijn hele leven mijzelf al moeten bewijzen en dat heb ik hier ook weer moeten doen. Don't count me out yet. Ik ben er ook! Jezelf volgen en zijn wie je bent is het meeste dappere wat je kan doen.

Zelfs tijdens deze eilandraad zijn er nog steeds mensen die mij aanspraken met hem terwijl het algemeen duidelijk is dat ik non-binary ben. Dat komt voor mij over dat iemand mij niet serieus neemt als persoon noch speler. In het hele spel hebben twee queer mensen de samensmelting gehaald: Arno en ik. En uitgerekend wij twee werden meerdere maal ''volgers'' genoemd.  Ik heb alle keuzes zelf gemaakt en gedaan wat ik wou. Ik deisde voor niemand terug. Ik verdien net zo goed een Survivor te worden als iemand anders. Ik heb dag en nacht scenarios bedacht hoe Arno en ik de finale samen konden halen. Wij hebben dit spel ook gespeeld ook al leek dat voor sommigen niet zo te zijn. Ik ben dan ook blij dat mijn twee finalisten mij zo erg in de armen hebben genomen. Vooral B&W is al die tijd heel erg een supporter van mij geweest wat ik erg waardeer ::bravo::.

Op sommige momenten voelde ik mij net zoals Sigourney in Dragula 4 vlak voor de finale:


'' ik heb ook een avontuur meegemaakt!''

Ik heb zeker een rocky start gehad, dat geef ik toe. Ik heb mijzelf vanaf de grond moeten opbouwen in de samensmelting om de positie te krijgen die ik nu heb weten te behalen. Er waren zoveel objecten die mij in de weg stonden en ik heb toch die finale plek gehaald. Zoveel mensen hadden dat vast niet verwacht. Ik heb het toch maar wel even gedaan. Juist doordat mensen dachten dat ik het niet ging halen kon ik onder de radar vliegen. Ik heb zo hard gewerkt de laatste paar maanden en niet bij de pakken neer gezeten. Het leek erop dat mijn spel vroegtijdig zou stoppen en toen nam ik het heft in eigen handen. Er moest nu iets gebeuren! Ik ben net zo goed een finalist zoals Jennifer en B&W dat ook zijn. Het enige wat ik vraag aan de juryleden is erkenning. Erkenning voor mij en mijn spel.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: De Eilandraad
« Reactie #588 Gepost op: 20-12-2021, 01:53:17 »
Citaat van: Hillo
Maar reflecterend is er altijd het besef dat het maar een spel is en dat je misschien gewoon minder goed tegen je verlies kan als je iets zó graag wil winnen. Soit. Maar het laatste jaar/de laatste twee jaar heb ik veel spellen gevolgd waar ik gewoon een beetje naar van werd om naar te kijken. Zó ongemakkelijk. Opmerkingen ook nu van Arno bijvoorbeeld dat tegenstemmen hem in het echte leven zo enorm veel pijn doen. Nogal wiedes dat je het uitbrengen van je eigen stem dan ook persoonlijk maakt. Of zoals Swifty in de kijkerschat mooi omschrijft: 'Juist als je persoonlijk stemt kan een spel gemeen voelen voor je. Als je strategisch stemt, gewoon omdat je een bepaalde tegenstander te sterk vindt of te slecht als teamgenoot ofzo, kun je het stemmen los zien van het persoonlijk contact.' En ik betwijfel heel eerlijk gezegd of het dan wel verantwoord is dat je dit soort spellen speelt. Begrijp me niet verkeerd Arno, ik vind je een machtig mooi  mens, maar ik maak me oprecht zorgen.

Om eerlijk te zijn ben ik ook niet meer van plan om mee te doen met een spel. Ik heb mijzelf een uur van te voren impulsief ingeschreven toen MrChipie mij overhaalde om toch wel mee te spelen. Het is ook altijd die rakker!  ::rofl:: Ik dacht namelijk dat ik er wel uit zou liggen de eerste paar rondes. Uiteindelijk heb ik wel laten zien dat ook ik de Survivor eigenschappen in mij heb. Ik heb hier de finale gehaald zonder tegenstemmen te krijgen. Dat is vast voor een reden geweest. Met de zwakte schakel heb ik de halve finale gehaald. Dat was toen vast ook voor een reden. Ik laat graag het lot bepalen wat er gaat gebeuren. Spiritualisme zit in mij. Dat is wel gebleken bij de top 6.

Ik heb in ieder geval nooit persoonlijk gestemd en het was altijd strategisch. Mensen hebben vaak een bepaald beeld van mij dat helemaal niet klopt. Ik ben juist heel lief en als je me bij WIDMo hebt gevolgd dit seizoen weet je hoe enthousiast ik was over bepaalde kandidaten.. vooral Bubbles  ::bravo:: love you mop! Als ik op elk moment in het spel eruit had gelegen dan was ik daar okay mee geweest. Ik doe mee om te winnen, maar ook om proeven mee te maken en mensen te leren kennen. Zoals ik eerder had vermeld; ik zocht een verbintenis in de mensheid.

Citaat van: Hillo
En dan nu die opmerkingen van jou Sanmol (want ik ben hier niet om het spel van Arno ter discussie te stellen, wel dat van jou), dat vond ik écht écht écht te ver gaan. Het is al gezegd door anderen: ik denk dat je jezelf gelukkig mag prijzen dat D*N en Lucy goedgezind waren en de goede orde wilden bewaken. Ik had je per direct uit het spel, zo niet tijdelijk van het forum afgesmeten. Het zijn dit soort opmerkingen en situaties die mijn spelplezier verzieken. Die ik wil vermijden. En wat er dus voor zorgt dat ik dan maar niet mee doe, want ik kan duidelijk de spellen niet spelen zoals ik zou willen.

Als je duidt naar mijn aanval naar Bjorrn. Ik heb Bjorrn daarna nog een heel lang excuus gestuurd toen hij het spel uit ging. Tijdens de ei proef zou ik de leider zijn van het kamp. Het was mijn kans om te laten zien dat ik niet die domme persoon was die mensen dachten dat ik was. Ik was zo enthousiast. Ik had zoveel mensen bericht om dat ei door te geven. Bjorrn aanmoedigde mij ook heel erg om dat te doen. Toen ik erachter kwam dat hij de proef probeerde te mislukken achter mijn rug om knapte er iets in mij. Het werd opeens te persoonlijk naar mij toe gericht. Ik probeerde de hele tijd mijzelf te bewijzen en hier voelde ik te kakken neer gezet te worden. Hé hé Sanmol kan het weer eens niet. Lekker puh! Zo voelde het. Natuurlijk was het niet zo bedoelt, maar zo kwam het in de heat of the moment wel over naar mij.

Ik heb een hele moeilijke jeugd gehad waar ik vaak ben gepest. Tot het punt waar mensen mijn fiets stalen om mij maar een lesje te leren. Ik ben door hell geweest en weer terug. Het bracht mij toen weer terug naar die tijd. Zoals Robbert het in expeditie Robinson heeft gezegd een ''macho hetero man'' is heel confronterend en kan trauma's weer naar boven brengen. We zitten hier geïsoleerd op een eiland wat alle emoties duizend keer versterkt. Ik raakte in paniek en door die paniek kwam die reactie als een verdediging mechanisme eruit. Ik heb het nooit zo bedoelt naar Bjorrn toe. We maken allemaal fouten en dat was mijn fout. Ik wist daarna ook wel dit gaat vast mij de winst kosten. Ik erken mijn fout. Ik weet ook dat ik niet in de right was op dat moment om het zo te zeggen op die manier. We zijn allemaal mensen die fouten maken. En van jouw fouten moet je leren. Dat heb ik toen ook gedaan. Ik heb spijt, maar we kunnen niet de tijd terug draaien. Dus moet je toegeven dat je fout zat en naar de toekomst kijken. Doorgaan met leven. Die toekomst met mij en Bjorrn is hopelijk nu een zonnetje en geen bliksem.

MAAR despite all de drama

We blijven mensen. Mensen met verhalen. En die verhalen zijn ook ter sprake gekomen in het spel. Je bouwt met z'n allen een hechte bond op en die bond is voor altijd. Wij als een community hier op RN moeten die verhalen koesteren. Iedereen heeft een verhaal hoe je de persoon bent geworden die je nu bent. En je hebt het recht om je zo te uitten. De openheid in de mens is het mooiste wat er is. Jij bent wie je bent en niemand hoeft daar iets aan te veranderen. Share love to the world. Dat meen ik oprecht. Lief zijn voor je medemens en genieten van het leven. Je weet nooit hoelang het duurt, dus je kan er maar beter een feestje van maken. Names mij dan ook proost op deze finale.

Tot slot

Citaat van: Hillo
Tot slot wil ik eindigen met een vraag. Als je die op de juiste manier beantwoordt, waar iedereen op hoopt, zal ik nog serieus overwegen op je te stemmen. Misschien flauw, maar ik blik graag nog één keer met je terug op de opdracht met de beroemde Afrikaanse sporters en ik hoop dat je me kunt vertellen wie op de foto in de bijlage staat:

Als ik mijn jury stem van de kijkers moet krijgen door een vraag te beantwoorden over wie er op een plaatje staat vind ik dat oneerlijk naar de andere twee finalisten toe. Ik hoop dat iedereen kijkt naar de gameplay die er is gespeeld in het spel. Het doen en laten van de kandidaten. Als ik straks de winnaar word, omdat ik een correcte vraag heb beantwoord ga ik mij enorm schuldig voelen en voelt de winst niet echt. Ik moet het verdienen niet krijgen.

Offline Jennifer (Survivor)

  • Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Eilandraad
« Reactie #589 Gepost op: 20-12-2021, 02:23:35 »
Door met Jennifire!
De kijkers hebben enorm van jou genoten. Van begin af aan stond je met stip op 1 als het ging over het succesvol neerzetten van een personage. Ik zal voor mezelf spreken, maar ik ben oprecht van Jennifer gaan houden ;D Je hebt Emma Roberts in een nieuw daglicht voor me geplaatst en ik kan jullie niet meer los van elkaar zien. Ik hoop dat je ook gebiecht hebt als Jennifer, want dan kijk ik daar nu al naar uit. Petje af! ::bravo::

Los van het personage ben je als speler echter altijd een beetje mysterieus gebleven. Ik wist tot de samensmelting nooit precies waar je nou stond. Ik hoorde van Niek dus wel veel van achter de schermen, maar we hebben afgesproken dat hij nooit iets zou zeggen over schaduwen en wie wie was. Dat was dus ook echt een mysterie voor me, totdat het bij de samensmelting duidelijk werd. Toen werd voor mij duidelijk dat je op dat moment in de minderheid was, dus ik was aangenaam verrast dat je twee idols achter elkaar tevoorschijn toverde. En toen B&W flipte was je voor mij eigenlijk de topfavoriet voor de eindwinst. Zo smooth als alles leek te gaan. Het verbaasde me eilandraad op eilandraad dat niemand een move tegen jou maakte. Helemaal nu ik je hier hoor zeggen dat je het spel zelf best wel als een solo-spel hebt ervaren. Weliswaar met bondjes, maar nooit met een number 1. Dat toont aan dat je sociaal gezien een fantastisch spel gespeeld hebt.

Mijn vraag aan jou: heb je bewust gekozen voor dat solo-aspect? Was je gewoon te laat met een final 2 vinden? Heb je het wel geprobeerd maar lukte het niet? Denk je eigenlijk dat jij als Jennifer weggestemd zou zijn als je geen immuniteit had gewonnen (maar B&W/Rik bijvoorbeeld?) bij de laatste opdracht? Of welke strategische zetten heb je gezet om dat te voorkomen? M.a.w.: kun je nog iets meer inzoomen op hoe jouw strategische spel vanaf de samensmelting precies is verlopen? Met extra aandacht voor waarom je er niet in geslaagd bent om met twee accounts de final 4 te halen, want dat was voor mij echt een shock.

Oh en misschien nog een extra vraag: als je de keuze had gehad tussen Jennifer en Spacy, wie had dan hier gestaan?


Wat een lieve woorden, hillo! ::love::

Ik heb ook wel bewust geprobeerd om de harten van de kijkers te veroveren - een koud kunstje voor iemand met mijn looks ::blond::. Daarom heb ik al mijn biechten gewoon openbaar gedaan in de biechthut, anders lijkt het spel me voor de Kijkers ook maar zo sáái. ::gaap:: Maar ik kon daar natuurlijk niet álles in delen, dus ik snap dat je nog met een hoop vragen zit.

Het hebben van twee accounts in één kamp was in het begin natuurlijk een groot voordeel. Vooral omdat de meesten nog niet wisten dat we bij elkaar hoorden. Na het vertrek van Denzel, koos ik om een meerderheidsbondje te starten met Bjorrn, Aurynn en Spacy. Dit bondje noemde ik The Eternal Flames, maar Bjorrn noemde het The Ethernal Flames, en hoewel ik er nog steeds niet over uit ben of dat gewoon een taalfout was, paste dat eigenlijk beter. Mede door mijn stomme fout moesten we afscheid nemen van Aurynn, maar nog hadden we toen met ons drieën niets te vrezen. Bjorrn had intussen ruzie gemaakt met alle anderen in het kamp, dus was hij volledig van mij afhankelijk om die fase te overleven, maar hij riep alle tegenstemmen op zich af dus dat vond ik prima. Ik bleef met iedereen in het kamp contact houden en knikte begripvol mee wanneer er weer eens over een andere kampgenoot geroddeld werd.

Wel maakte ik me al een beetje zorgen over de samensmelting. Tijdens het vlaggen bekladden had ik al even met Brent contact gehad. Met Bjorrn maakte ik ook al plannen. In de beruchte sportweek moest er in elk kamp een leider worden gekozen, en we hoopten dat die bij winst zou kunnen bepalen wat de indeling van de Samensmeltingskampen zou worden. Bjorrn en ik deden onderling een spelletje steen-papier-schaar om te bepalen wie van ons de leider zou worden (zonder dat überhaupt met onze kampgenoten te bespreken, lekker democratisch ook). Bjorrn won, maar ik vond dat toch geen fijn idee. Onder het mom van "iedereen haat jou dus het is een beetje ongeloofwaardig als ik op jou ga stemmen", wist ik alsnog de leidersrol te bemachtigen. ::zweep:: Wel jammer dat onze onderschriften niet zo werden gewaardeerd. :(



Stien won overigens wel als leidster van Ardhi. Ik wist dat Bjorrn in Ardhi een verbond had met Okwonko en nog wat anderen. Ik hoopte dat ik me daarbij zou kunnen aansluiten bij de samensmelting, omdat ik verder geen contacten had in het spel. Bij de samensmelting werd snel duidelijk dat Brent getarget zou worden. Brent en ik startten een bondje met Bjorrn. Ik gaf het de naam "The Dragon Alliance", want Vuur en Lucht (later heb ik mijn bondje met Sanmol en Arno hier stiekem naar vernoemd ::hypocriet::). Samen met Erica wilden we een meerderheid vormen en op Charlie stemmen. Maar eigenlijk wisten we al dat Bjorrn hierover loog, want hij deed, ook naar mij toe, heel vaag over zijn contact met Okwonko. Brent ging eruit en daar eindigde mijn samenwerking met Bjorrn. Ik had op dat moment alleen Brtdm nog, en al snel sloten we ons aan bij de rest van de 'misfits'. Met die groep heb ik lange tijd samengewerkt, en tijdens die fase heb ik me vooral gefocust op mijn eigen lijfsbehoud omdat ik toen het meest kwetsbaar was. Ondertussen hoopte ik dat Sanmol met zijn vlotte babbel B&W naar onze kant kon praten, want we hadden nog iemand nodig, anders zag het er slecht voor ons uit. Dat lukte, en zonder die twee had ik hier waarschijnlijk ook niet gestaan. ::hug::

Met deze game changer kon ik in elk geval even rustig ademhalen. Ik had de storm overleefd en B&W had met zijn move zodanig veel backlash gecreëerd dat ik van hem voorlopig geen onverwachte acties meer verwachtte, hoewel ik daar altijd rekening mee bleef houden. Daarom wist ik dat ik met mijn twee accounts voorlopig ook goed zat, en mijn bondgenoten afhankelijker werden van mij dan ik van hen. Nu nog een goed eindplan. Ik moest er in elk geval voor zorgen dat Arno en Sanmol mij trouw bleven en we ons tegen B&W zouden keren zodra we in de top 6 kwamen te staan.

Toen kwam eindelijk de Idol uit de mouw van B&W. Overigens lees ik al een paar keer dat ik dat had kunnen voorkomen door anders te stemmen, maar ik had altijd liever een tiebreaker dan de kans om zelf meteen het haasje te zijn. Alleen was het in dit geval iets waar tijd in ging zitten (in tegenstelling tot de vorige tiebreaker wat gewoon een gokspel was), en dat had ik dat weekend niet, dus wist ik al dat het einde Spacy ging zijn. Toen moest ik aan de slag om Immuniteit te winnen voor de finale. Ondertussen even uitgebreid B&W de les gelezen over hoe onsportief en tactisch onhandig het zou zijn om met twee accounts in de finale te gaan staan. ::megafoon::

Ik ben enorm blij dat het mij gelukt is. ::bravo:: Of ik anders zou worden weggestemd? Ik denk dat B&W en Sanmol daar wel over na hebben gedacht. Maar op een gegeven moment vertrouwde ik ze er wel op dat ze dat niet zouden hebben gedaan.

Worst case scenario voor mij was geweest als B&W het snelste was en Rik het traagste (of andersom). Dan was het tussen Sanmol, Arno en mij gegaan en vraag ik me af of ik het gered had. Maar ik ging er ook wel vanuit dat B&W dat risico niet zou willen lopen.

Citaat
Oh en misschien nog een extra vraag: als je de keuze had gehad tussen Jennifer en Spacy, wie had dan hier gestaan?

Goede vraag, hillo. Ik had daar nog geen keuze in gemaakt, en B&W was zo vrij geweest om die knoop voor ons door te hakken.

Maar laat ik het zo zeggen: het is nog maar de vraag of ik de enige was die tijdens die bewuste Eilandraad tactisch gezien beter anders had kunnen stemmen. ::blond::

Does not give a single fuck about you.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: De Eilandraad
« Reactie #590 Gepost op: 20-12-2021, 02:51:25 »
Ik ga gewoon een statement maken, want dat kan.

Ik vind het zeer respectloos hoe sommige juryleden geen enkele vraag over mijn gameplay vragen, maar alles in de aanval zetten over wie ik ben als een persoon. Het is een spel. Ik doe niet mee zodat je jouw persoonlijke mening over mij kan doordrukken wat je wel of niet vind. Meningen hebben we allemaal, maar als ik dan lees hoe je mij het liefst niet op het forum ziet vind ik oprecht gemeen. We zitten bij deze eilandraad om vragen te krijgen over ons spel. Respect voor de jury leden die dat ook gedaan hebben. We zitten hier niet over wie we zijn als persoon. Dan komt het juist over als een persoonlijke aanval. Neem me zoals ik ben, maar tenminste een betere woordkeuze wordt gewaardeerd. Het gaat mij niet om de winst. Ja, dat is leuk voor me maar het is maar een symbolische titel. Het gaat me om de erkenning dat ik een finale plek heb verdient. Als je me echt "poep" vind dan mag je dat vinden, maar houd het voor je. Niemand vind het leuk zo genoemd te worden. Dat wou ik even kwijt.

Offline Jennifer (Survivor)

  • Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Eilandraad
« Reactie #591 Gepost op: 20-12-2021, 02:56:28 »
Wat ik nog wel even kwijt wil:

Sanmol, we staan nu natuurlijk tegenover elkaar dus stel ik je ook kritische vragen, zoals je ook bij mij doet. Maar ik ben je wel dankbaar voor het contact dat we hadden tijdens het spel. We hadden vóór Survivor nooit zo'n goede klik en nooit privé met elkaar gepraat, maar ik vond het superfijn om je tijdens het spel beter te leren kennen en er dagelijks over te kunnen babbelen. ::hug::

Ik denk dat de jury zo eerlijk mogelijk wil zijn en dus word je ook met de minder leuke momenten geconfronteerd. Maar je staat hier terecht en ik denk dat niemand daaraan twijfelt. ;)
Does not give a single fuck about you.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: De Eilandraad
« Reactie #592 Gepost op: 20-12-2021, 03:15:50 »
Wat ik nog wel even kwijt wil:

Sanmol, we staan nu natuurlijk tegenover elkaar dus stel ik je ook kritische vragen, zoals je ook bij mij doet. Maar ik ben je wel dankbaar voor het contact dat we hadden tijdens het spel. We hadden vóór Survivor nooit zo'n goede klik en nooit privé met elkaar gepraat, maar ik vond het superfijn om je tijdens het spel beter te leren kennen en er dagelijks over te kunnen babbelen. ::hug::

Ik denk dat de jury zo eerlijk mogelijk wil zijn en dus word je ook met de minder leuke momenten geconfronteerd. Maar je staat hier terecht en ik denk dat niemand daaraan twijfelt. ;)

Wat een lieve woordjes Jennifer. Maar jij kan natuurlijk jezelf mega goed verwoorden, dus dat verbaast mij niks. Ooit nog een carrière als docent in het vizier gehad? Dat zou je heel goed kunnen doen.

Je weet natuurlijk dat ik je een knappe man vind. Niet zo knap als die Arno hoor! Die is het leukst ::joehoe::.

Ik moet je wel iets opbiechten. Ik heb zo'n 6 maandenlang gedacht dat jij en Chardo dezelfde persoon zijn. Technisch gezien zijn jullie nooit samen in levende leven gezien dus het kan nog steeds! Dus toen ik zag dat je meedeed dacht ik dat je ik al had leren kennen tijdens widmo  ::rofl::. Totdat je geen enkele Pokémon kon opnoemen was ik verward. Word er met mij gespeeld, dacht ik nog. Maar toen viel het kwartje.

Ik snap de kritiek. Ze willen een "terechte" winnaar kiezen. Maar het is heel frustrerend als je alleen maar dezelfde vragen krijgt over je "persoonlijkheid" en er amper iets word gezegd over jouw gameplay. Dat heeft niks meer met het spel te maken. Ik zit hier om mijn verhaal te vertellen. Ik ben verreweg van perfect en een complex persoon, maar respect word gewaardeerd. Ik weet zelf ook wel dat ik een enorm open boek ben. Ik zeg wat ik denk. Sommige mensen houden daar niet van en sommigen niet. Dat is okay. Ik hoef alleen niet te horen waarom je mij niet mag. Als je mijn gameplay het minste vond dan kan ik daar mee leven.

Ik heb moeten strijden hiervoor. Voor mijn gevoel heb ik het perfecte spel gespeeld van wat ik kon doen. Niet iedereen hoeft het daar mee eens te zijn.

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #593 Gepost op: 20-12-2021, 12:26:14 »
B&W, ik wacht nog op je antwoorden op mijn andere vragen. Maar ondertussen stel ik nog mijn volgende vraag:

Als ik bij de laatste 7 immuniteit had gewonnen, hoe was de stemming dan gegaan?

En Sanmol, ik wil me eerst excuseren bij jou. Het valt me nu pas op dat jij je als non-binair uit en dat wist ik niet. Jij bent ook de eerste die ik ken die zich zo uit en daarom hen wilt gebruikt zien.  Ik zal erop letten dat ik dat vanaf nu doe en wijs me er maar op als ik dit vergeet. Dat is zeker niet bewust maar meer iets waarin ik nog moet groeien.
klaar voor de strijd

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: De Eilandraad
« Reactie #594 Gepost op: 20-12-2021, 12:41:12 »
Maar ondertussen stel ik nog mijn volgende vraag:

Als ik bij de laatste 7 immuniteit had gewonnen, hoe was de stemming dan gegaan?

Daar was ik toen ook nog niet helemaal uit. Waarschijnlijk had ik B&W de idol correct laten spelen door proberen iedereen een kant op te sturen. Dan had SpacyColours uit het spel gelegen en kon ik geschokt acteren. Daarna bij de laatste 6 Jennifer of jou eruit spelen en dan had jij of Jennifer bij de laatste 5 gezeten.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: De Eilandraad
« Reactie #595 Gepost op: 20-12-2021, 12:46:34 »
Ik lees in dit topic vooral kritiek over de manier waarop ik de laatste rondes in het spel ben doorgekomen. Als dat mij uiteindelijk de winst kost, dan heb ik daar vrede mee, maar toch voel ik de noodzaak om daar nog mijn zegje over te doen.

In dit spel heb ik me vanaf het eerste moment naar de top kunnen praten en heb zonder al te veel gevaar en zonder blunders de pre-merge doorstaan. Ik ben doorgegaan naar de samensmelting en ronde na ronde wist ik allebei mijn accounts veilig te houden door de moves te maken die, nu alle waarheid boven tafel komt, mijn leven hebben gered. In de laatste rondes heb ik echt moeten vechten voor mijn plek en het is gelukt. Ik vind dat ik het spel echt goed heb gespeeld, niet foutloos, maar dat heeft geen van deze finalisten. Ook de juryleden niet, want dan waren ze geen juryleden geweest.

Ik ga daarom nog een keer de eindfase van mijn spel uit de doeken doen.

Na twee maanden in hetzelfde kamp kwam er een swap en leerde ik Sanmol kennen. In een tijdsperiode van ongeveer twee weken, is er een hele goede vriendschap tussen ons ontstaan. Dit heeft mij doen besluiten dat ik Sanmol niet wilde wegstemmen en ik actief wilde zoeken naar een scenario waar dat niet hoefde. Ik lees hier de hele tijd dat Sanmol mij zogenaamd heeft omgepraat en dat ik daarom een beetje de speelbal was die iedereen kon beïnvloeden, maar dat is niet hoe het is gegaan. Ik ben onze chat eens gaan teruglezen vanaf het begin en ik zie weer terug hoe ik meerdere keren initiatief heb getoond om afspraakjes te maken. Ik heb beloofd dat ik niet op hun zou stemmen en ervoor zou zorgen dat er geen stemmen van anderen naar hun zouden gaan. Ook heb ik het concreet willen maken om naar het einde te gaan met Arno, Sanmol en ik. Ik heb bereidheid getoond om iets te doen in dit spel wat niet alleen mezelf zou helpen. Het klinkt in een individueel spel misschien gek en daarom wordt geconcludeerd dat dit alles een grote leugen was waar ik ben ingetrapt, maar dit is simpelweg niet de waarheid.

Ik ben dus geflipt en werkte samen met Sanmol. We hebben iedere dag gepraat en zes eilandraden hebben we overleefd, iedere keer zaten wij achter het plan. Het is precies gegaan zoals we wilden. Eenmaal final 6, hoefden we nog een keer ons vertrouwen aan elkaar te bewijzen door Spacy weg te stemmen met behulp van mijn idol (Arno’s stem was niet nodig, ook al zat hij inbegrepen in ons eindplan). Hierna hadden Sanmol en ik een meerderheid voor onszelf, dus dat zou de finale garanderen.
Ik geloofde in Sanmols goede bedoelingen naar mij toe. Het is niet niks dat we al zes keer achter elkaar in controle waren over alle eilandraden. Ik wist precies hoe sterk Sanmols positie was, en wanneer hen mij weg had willen hebben, dan had Sanmol daar de sociale invloed voor gehad. Arno en Sanmol waren onafscheidelijk, dus liet ik Sanmol niet de keuze maken tussen Arno en ik, maar tussen Spacy en ik. We zeiden al weken tegen elkaar hoe gevaarlijk Spacy was. Sanmol wist dat ik een minder grote threat was dan Spacy. In combinatie met het feit dat ik hun een gegarandeerde finaleplek kon aanbieden, leek het me het meest logisch dat Sanmol de laatste stap in ons plannetje zonder twijfel zou zetten: Spacy wegstemmen.

Toen het eenmaal tijd werd voor de eilandraad merkte ik een vibe switch en ondanks dat ik niet goed kon verklaren waarom Sanmol niet meer aan mijn zijde stond, wist ik dat er iets anders was. Achteraf gezien had ik deze situatie niet beter kunnen behandelen dan ik heb gedaan. Ik wist genoeg informatie uit Sanmol te krijgen en vlak voor de deadline heeft hen zich zelfs versproken, wat mij de zekerheid gaf dat Sanmol op mij had gestemd. Ik voelde me heel slecht die avond, maar toch heb ik de idol goed gespeeld en het duel glansrijk gewonnen. Uiteindelijk bleek dat Sanmol vooral niet in hun kaarten wilde laten kijken en zo dat duel wilde veroorzaken. Nog een hele sterke strategische zet van hun kant dus.

Ik ben er echt van overtuigd dat ik me prima heb voorbereid op het einde van het spel. Misschien te veel op een enkel paard gewed, maar ik sta nog steeds achter deze beslissing en ondanks alles sta ik hier nu toch.

Ik weet zeker dat dit niet was gelukt als ik vast was blijven houden aan Nieky, Wouter en Bjorn. Doorgewinterde spelers die ze zijn, doen alles om hun eigen hachje te redden. En dus niet die van mij. Zelfs iemands #1 zijn voor het hele spel garandeert niet dat je in de laatste ronde niet wordt opgeofferd. In mijn keuzes heb ik gezocht naar veiligheid en zekerheid. En die zekerheid dacht ik gevonden te hebben.

@hillo
Ja, ik heb gepraat met iedereen naar wie ik flipte, maar ondanks mijn verschillende pogingen bleef dat contact ontzettend oppervlakkig op Sanmol na. Ik heb daarom ook bewust gekozen om niet met Spacy en Brtdm final 2/3 deals af te spreken, omdat ik niet nog meer afspraken wilde maken waar ik me niet aan zou houden (jury management) en ze het toch niet zouden geloven. Zolang Sanmol in mijn voordeel stemde, hoefde ik Spacy ook niks te beloven en zou ik top 4 halen met twee accounts en daarna met Sanmol, Arno en mijzelf naar de finale gaan.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: De Eilandraad
« Reactie #596 Gepost op: 20-12-2021, 13:07:58 »
Trouwens ik moet toch niet iets kwijt over de Afrikaanse sporters, omdat ik het al een paar keer voorbij heb zien komen. Usain Bolt komt uit Jamaica en dus Noord-Amerika, niet Afrika ::rofl::. Dit moest ik even delen namens iemand.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: De Eilandraad
« Reactie #597 Gepost op: 20-12-2021, 13:24:00 »
We know, hosts maken ook weleens een fout ;)
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #598 Gepost op: 20-12-2021, 13:30:33 »
Ik vind dat je een hele goede pitch houdt B&W, en ik ben het ook met veel van je punten eens.

Ik merk dat ik je graag mijn stemmen gun, maar er is een punt waarmee ik moeite heb in je laatste post. Je hebt met Sanmol een sterke band opgebouwd in korte tijd en dat heeft je mede doen besluiten om je game om te gooien en een scenario te creëren waarmee je met Sanmol naar de finale kon. Ik ben het ook met je eens dat het voor Sanmol logischer was om 2 accounts van Spacy/Jennifer eruit te stemmen op basis van de info die jullie hadden van de jury, en dan heeft hun niet gedaan.

Maar het lijkt heel erg alsof je dus hiermee bedoelt dat je vanwege je vriendschap met Sanmol bewust strategie even op 2 zette en je vriendschap met Sanmol op 1. Wat mag in dit spel, je mag stemmen hoe je wil, en hier heeft Sanmol je dus heel goed overtuigd. Maar ik stem heel graag op degene die strategisch het beste heeft gespeeld en je weet inmiddels hoe belangrijk (en knap) ik het vind als spelers het spel en het persoonlijke aspect gescheiden weten te houden.

Tuurlijk maakt het dat ook een beetje pijnlijker. Het is een logische gedachtekonkel om dan te denken, oh B&W vindt het belangrijk om de mensen met wie die de beste persoonlijke band heeft in het spel te houden, mag hij mij dan minder? Minder dan Sanmol? Ik heb (en ik zal er verder niet over doorgaan) natuurlijk geen positief beeld van Sanmols persoonlijkheid, dus dat de mijne volgens jou blijkbaar minder leuk is, is nooit superleuk natuurlijk.

Maar goed, to get to the point. Je hebt tactisch dus het best gespeeld, maar veel van je tactiek lijkt gedreven te zijn geweest door emotie en vriendschap. Jennifer heeft dit mijns inziens beter gescheiden gehouden en het heel bewust in haar tactiek meegenomen om het einde te halen met spelers die die denkt te kunnen verslaan. En dit was niet omdat hij ons minder lief vond, dat gevoel geeft hij mij in ieder geval alleszins niet.

Dus dit is een vraag voor Jennifer en B&W allebei:

Wat moet ik doen?  :P specifiek gezien op basis van wat ik hierboven omschrijf.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: De Eilandraad
« Reactie #599 Gepost op: 20-12-2021, 13:35:16 »
Citaat van: Bjorrn
Ik ben het ook met je eens dat het voor Sanmol logischer was om 2 accounts van Spacy/Jennifer eruit te stemmen op basis van de info die jullie hadden van de jury, en dan heeft hun niet gedaan.

Maar dit zou toch gebeuren als er geen twist was bij de laatste 5...  ???

Eigenlijk wilt ik Bjorrn ook nog iets vragen. Wat was jouw gedachtegang toen je besloot een neppe idol op mij te spelen? Dat had op dat punt in het spel totaal geen toevoeging, en ik was dan ook verward waarom iemand dit zou doen.
« Laatst bewerkt op: 20-12-2021, 13:38:42 door Sanmol »