Auteur Topic: [TBP20] Biechtkamer  (gelezen 2142 keer)

Online Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
[TBP20] Biechtkamer
« Gepost op: 31-08-2020, 21:31:18 »
Net zoals in in andere forumspellen krijg je ook in The Big Puzzle de mogelijkheid om alles kwijt te kunnen in een biecht. Stuur je biecht in PM naar Vermoljoen en JaccoS. Aan het eind van het spel worden alle biechten openbaar gemaakt. Het is zeker niet verplicht, maar kan wel voor iedereen leuk zijn om achteraf te lezen  :)

We zijn benieuwd!  ::joehoe::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [TBP20] Biechtkamer
« Reactie #1 Gepost op: 18-09-2020, 23:06:32 »
Beste biechtstoel,

Ik sta al de hele dag klaar in de startblokken

Maar er gebeurt maar niets! Vandaar dat ik jouw even opzoek, die opdracht zit nog ergens vast in het verkeer ofzo.

Ik dacht dat het wel wat sneller zou gaan want die Wouterv was super goed met quizzen toen hij de mol speelde in Wie is de Mol Online en Nys-fan heeft natuurlijk een complot met yahoo en google, dus ik weet niet wat er misgaat....zou er een mol in het spel zijn? ???

Nou, ik ga nog wat strek oefeningen doen ::regenboog::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Biechtkamer
« Reactie #2 Gepost op: 18-09-2020, 23:21:50 »
Lieve biechtstoel,

Ik ben helemaal uitgeput van al het rennen in mijn opdrachten, dus ik ben blij dat ik even op je kan gaan zitten.

Tot nu toe hebben we een mooie voorsprong op het tweede team, dat zag ik zojuist nog wat sterkoefeningen doen bij de startlijn.

Nu maar hopen dat we het varkentje kunnen wassen  ::trots::

Online Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Biechtkamer
« Reactie #3 Gepost op: 19-09-2020, 08:44:06 »
Lieve biechtstoel,

Het spel is eindelijk begonnen, maar er spint de hele tijd 1 vraag in mijn gedachten. Waarom ben jij een lieve biechtstoel? Verder Let's Go Team 1, TEAM 1 FOR LIFE!
Så hva gjør vi nå?

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Biechtkamer
« Reactie #4 Gepost op: 22-09-2020, 22:02:17 »
Lieve biechtstoel,

Daar sta ik dan, voor de laatste keer. Terwijl de spelleiding mij wanhopig van de stoel probeert te trekken omdat ik uit het spel lig, klamp ik me toch nog even aan je vast voor mijn afscheidsbiecht.

Ik sta met mijn rolkoffertje op het vliegveld, terug uit puzzelland naar de bewoonde wereld. Mijn familie heb ik verteld dat ik drie maanden op zakenreis ging om te verhullen dat ik aan dit programma meedeed, wat zullen ze gek staan te kijken als ik opeens weer voor hun neus sta.

Stiekem denk ik dat ik nog teruggehaald wordt. Dat er een envelop met het puzzelteken aan mij wordt gegeven door de receptioniste van het hotel, de ober bij het ontbijtbuffet, de taxi-chauffeur, de co-piloot, misschien de conducteur in de trein terug naar huis?

Helaas, allemaal niet het geval. Ik heb nog een willekeurige man in het vliegtuig die nietsvermoedend een kruiswoordpuzzel aan het maken was ervan beschuldigd dat hij in het complot zat, en dat hij me mee terug moest nemen. Dat ik zelfs bereid was om mijn Slide-score nógmaals te verbeteren. Dat leverde me helaas geen terugkeer in het spel op, alleen een paar verontruste gezichten en een straatverbod.

En wat wacht er nu: wekenlang met de andere afvallers die niet door de selectie zijn gekomen toekijken hoe de geluksvogels die doorgaan hun weg naar de finale proberen te puzzelen. Nu nog een favoriete kandidaat uitzoeken die ik aan kan moedigen.  ::cheerleader::

Nu moet ik echt stoppen. Vermoljoen heeft me in de houdgreep en JaccoS heeft 911 gebeld.

Groetjes,
LuchtManiak

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [TBP20] Biechtkamer
« Reactie #5 Gepost op: 28-09-2020, 15:32:36 »
Hoi biechtstoel. Er wordt weer lekker uitgewisseld links en rechts.  ::niet-ok:: Dus ik hoop dat iedereen z’n Japanse puzzelskills op orde heeft.
Nieky grab a life vest!

Online Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Biechtkamer
« Reactie #6 Gepost op: 30-09-2020, 00:26:16 »
Lieve biechtstoel,

Ik ben er uit gegaan door een domme persoonlijke fout, ook is die tijdsdruk niks voor mij. Ik wens alle medekandidaten veel geluk en wijsheid in dit spel. Ik hoop iedereen nog eens te spreken, ook al heb ik een paar mensen niet gesproken tijdens dit spel. Succes aan de 2 jonge knapen die een groot forumspel leiden!
Så hva gjør vi nå?

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [TBP20] Biechtkamer
« Reactie #7 Gepost op: 5-10-2020, 21:13:58 »
Oef, deze eliminatie-opdracht :-X
Nieky grab a life vest!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [TBP20] Biechtkamer
« Reactie #8 Gepost op: 6-10-2020, 20:02:23 »
Oef, deze eliminatie-opdracht :-X

Geniaal bedacht door de spelleiders. Echt ontzettend lastig, pffff!
Keep calm and eat chocolates!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [TBP20] Biechtkamer
« Reactie #9 Gepost op: 19-10-2020, 15:29:01 »
Lieve biechtstoel,

Volgens mij weet ik wie de mol is dit seizoen! De finale ligt in handbereik zou ik zeggen. Ik vind het alleen niet zo'n hele goeie mol. Verdient veel te veel geld en is ook nog zo opzichtig bezig ::vergroot::. Laat ik het zo zeggen dat ik geen groot fan ben van deze mol ::pinokkio::. Ach, zolang ik er aan het einde van de reis maar vandoor kan gaan met de prijzenpot.

Niet doorvertellen hoor!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Biechtkamer
« Reactie #10 Gepost op: 10-11-2020, 22:08:05 »
En het einde is er voor mij, net voor de finale doet dat echt pijn.

Maar ik heb ervan genoten. Het was echt megaleuk, originele opdrachten en soms verrassende resultaten (en nieuwe bondjes).

Bedankt medespelers voor het fijne spel
Bedankt spelleiding voor het organiseren en bedenken (en jullie sadisme)
Succes finalisten, may the best win.
klaar voor de strijd

Online Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Biechtkamer
« Reactie #11 Gepost op: 10-11-2020, 22:15:16 »
 ::bravo:: ::bravo::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: [TBP20] Biechtkamer
« Reactie #12 Gepost op: 14-11-2020, 17:27:13 »
Geluk en tactiek

Dichtbij, maar toch net niet. Dat zijn de eerste gedachtes die in mij opkomen als ik zie dat de andere twee deelnemers al klaar zijn en ik niet. Het was een groot avontuur. Een avontuur dat begon op een hotelkamer in Frankfurt waar ik, uit aan het zieken van corona, eens wilde weten wat zo’n spel nou inhield en hoeveel tijd ik er mee kwijt was. Die nacht had ik weer last van het virus en zat ik na te denken hoe ik dit spel nou aan moest pakken. Niemand op het forum wist eigenlijk van mijn bestaan af en alleen zou ik het spel nooit kunnen winnen met al die knappe koppen er tussen. Ik moest een strategie hebben en die ook nog eens briljant uit moeten voeren om ver te komen. En als dat niet lukte, was geluk een zeer belangrijke factor.

Na de selectie te horen krijgen dat je één van de deelnemers bent, is geweldig.  Alleen vanaf dat moment begint het tactische spel. Ik had natuurlijk wel wat namen voorbij zien komen op het forum, maar wie kan je nou vertrouwen en wie vooral niet? Wie kennen elkaar al langer en spelen samen? Ik had werkelijk geen idee.
Uiteindelijk maakte ik een keuze op basis van drie elementen. Wie durft er risico te nemen door een envelop te kiezen in plaats van de aanwijzing, wie heeft ervaring op het forum en bij wie is het gevoel goed. Het pact met Swifty werd gesloten, zonder dat ik wist met wie zij nog meer contact zou hebben. Twee bondgenoten hebben zorgt voor nog meer vertrouwen. Van Ricardo kreeg ik een pm en zo kwam bondje twee tot stand.

Ondanks dat je bondgenoten hebt, blijft de eerste eliminatie zenuwslopend. De eerste was echt verschrikkelijk en dan kom je met de schrik vrij. Als dan ook nog eens één van jouw bondgenoten snel afvalt, heb je meer hulp nodig. De laddercompetitie was daar een uitstekend hulpmiddel bij. Hillo benaderen en de aanwijzing delen was een goed plan, maar toen hij zei dat hij Swifty ook wel de aanwijzing wilde geven, viel het kwartje. Een drie personen sterk bondje dat samen zo ver wilden komen, was gemaakt.

Als een soort onzichtbaar iemand probeerde ik me door het spel te manoeuvreren. Alleen als er minder deelnemers over blijven, gaan mensen toch denken: wie is die jongen met die rare forumnaam en hoe komt hij telkens die eliminaties door? Het antwoord daarop is eigenlijk heel duidelijk en in één woord te zeggen: tactiek. Een verbond met Nys-Fan aan gaan was dan ook slim. Alleen merkte ik dat de andere spelers hem er zo graag uit wilden hebben dat, ondanks mijn verwoede pogingen om hen om te praten, er niks anders op zat dan mee te gaan. Nys-Fan viel af en dat moest gecompenseerd worden. Tijdens die bewuste aflevering heb ik contact gezocht met D*N en zo kreeg ik, door middel van tactiek, een verbond met 3 van de laatste 4 spelers.

De eliminatie van Swifty deed het meeste pijn. Het was dus toch wel een zeer goede keuze om haar als bondgenoot te kiezen, want wat was ze een sterke speler. Ze vond mijn tactieken soms wel iets te ver gaan, maar uiteindelijk, samen met Hillo, hebben we een aardig pact opgezet.

De laatste eliminatie heb ik geluk gehad, maar geluk is mij niet vreemd. Als je in Sri Lanka op minder dan een meter niet in een heel diep ravijn valt, weet je dat geluk wel degelijk een deel uit maakt van je leven. Daarom blijf ik in mezelf vertrouwen houden, omdat ik altijd terug kan vallen op geluk.

Al met al terugkijkend op dit avontuur ben ik blij dat ik mee heb mogen doen. Mijn inzichten tijdens die vermoeiende nacht in Frankfurt hebben gewerkt. Van de laatste kandidaten had ik verreweg het minste aantal aanwijzingen verdiend. Daarnaast heb ik écht mensen leren kennen tijdens het spel en dat is misschien nog wel het mooiste. Die mensen hebben een speciaal plekje verdiend, want die horen bij het allereerste forumspel dat ik ooit heb gespeeld.

Ik ga mij nu weer bezighouden, naast mijn studie, met mijn allergrootste droom. Het uitzoeken van routes voor de reis die ik ergens de komende vijf jaar wil maken: zonder geld liften van Amsterdam naar Beijing en dat vastleggen op camera. Eerst richting Moskou en vanaf daar de route nemen die de eerste Peking Express ook nam. Helemaal alleen, zodat ik mijzelf nog beter leer kennen en in de toekomst misschien wel een forumspel win.


Victor
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Online Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Biechtkamer
« Reactie #13 Gepost op: 14-11-2020, 17:45:35 »
Een enorm leuke biecht!  ::bravo:: ::bravo::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [TBP20] Aflevering 9 - 'De Finale'
« Reactie #14 Gepost op: 14-11-2020, 19:00:11 »
Wat een prachtige biecht ViWiRu ::bravo:: en wat een geweldig voornemen! Laat je ons hier op het forum wel meegenieten als het zover is?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Re: [TBP20] Aflevering 9 - 'De Finale'
« Reactie #15 Gepost op: 14-11-2020, 20:17:00 »
Ja inderdaad mooie biecht ViWiRu! :D

Online Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Biechtkamer
« Reactie #16 Gepost op: 15-11-2020, 03:53:17 »
Mooie Biecht, bondgenoot ::love::. Ik was zo bang dat ik vervloekt was. Ik aflevering 2 eruit, aflevering 3 en 4, 2 van mijn 3 bondjes. Ik voelde de bui al hangen, maar je hebt gewoon de finale gehaald. Ik ben trots op jou ::hug::!
Så hva gjør vi nå?

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [TBP20] Biechtkamer
« Reactie #17 Gepost op: 15-11-2020, 13:11:43 »
Iedereen was toch jouw bondgenoot?  ::pinokkio:: #dtv
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Biechtkamer
« Reactie #18 Gepost op: 15-11-2020, 15:12:56 »
Iedereen was toch jouw bondgenoot?  ::pinokkio:: #dtv
Ik werd er echt naar van dat mensen dit dachtten en het gerucht verspreidde. Ik heb ViWiRu in de eerste aflevering een hint gegeven, omdat ik liever zelf eruit ging dan een nieuw forumlid, verder sprak ik met Brtdm en Brent.
Så hva gjør vi nå?

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: [TBP20] Biechtkamer
« Reactie #19 Gepost op: 15-11-2020, 15:29:16 »
Iedereen was toch jouw bondgenoot?  ::pinokkio:: #dtv

 ::rofl::
Ik heb wel met veel mensen contact gehad ja, maar of je dan meteen een bondgenoot bent  ;D
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.