Auteur Topic: [TBP20] Kandidaten Biechten  (gelezen 2764 keer)

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
[TBP20] Kandidaten Biechten
« Gepost op: 16-11-2020, 16:52:38 »


Ik ga nu alle biechten hier neerzetten. Gelieve pas te posten wanneer ik klaar ben ;)
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Kandidaten Biechten
« Reactie #1 Gepost op: 16-11-2020, 16:57:20 »
Nou, de eerste uren van The Big Puzzle zitten erop. Tot dusverre blijf ik angstvallig stil op het TBP-subforum, om mijn inschrijving zo lang mogelijk verborgen te kunnen houden. Ben benieuwd of dat lukt! Je zou er bijna paranoia van worden  :o

In elk geval: the game is on! Begonnen vanavond/vannacht met puzzelen (letterlijk). Mijn oorspronkelijke tijd voor the Jigsaw was 78:04, en na een herkansing was dat nog maar 55:52. Iets in mij zegt dat het nóg sneller kan, dus ik ga mijn tijd proberen te verbeteren naar onder de 40 minuten. Waarschijnlijk is dat ‘iets’ in mij het fanatisme waarmee ik het spel hoop in te komen. Hopelijk raken mijn overige 16 kandidaten iets eerder van de leg van de legpuzzel  ;D

P.S. Best wel slecht dat ik pas na een halfuur puzzelen ontdekte dat de Jigsaw het spellogo is. Ik moet nog iets scherper worden om de eindstreep te halen.. Maaaar: practice makes perfect!

Biecht 2

Wauw, I DID IT! De eerste selectie van 10 kandidaten is gemaakt, en deze Maniak zit erbij! Ongelooflijk fijn niet alleen omdat ik veel tijd aan de drie selectiepuzzels heb besteed, maar ook omdat het me een toffe uitdaging lijkt om het tegen de beste puzzelaars van Realitynet op te nemen. Met name de Slide vond ik pittig, dus ik hoop dat ik het ver kan schoppen in dit spel. Of wacht, dit is geen spel: IT’S WAR! And General Maniac is preparing for some vigorous thinking.

Overigens ben ik enorm benieuwd hoe mijn eindscore zich tot de andere kandidaten verhoudt. Ben ik een van de beste of juist de kandidaat die met hakken over de sloot de selectie haalde? Voor mijn gevoel had ik bij de Jigsaw en de Otello excellente scores, maar niets is wat het lijkt.. Voorlopig houdt ik mijn mond dicht, zelfs over de door mij gehaalde scores. Want wie weet gebeurt daar nog wel wat mee in het spel. Nu ik er over nadenk, zijn deze biechten eigenlijk privé of openbaar? Heb ik hiermee iedereen meegenomen in de speltactieken en gedachten van deze Maniak? Of wordt ik nu te paranoia?

Anyway, it’s time to start! Oh nee, nog een week wachten....

Ik ben erbij  ::bravo:: ::tandpastasmiley:: ::rofl::

Ik had het eigenlijk niet verwacht want ik had
a) weinig tijd om de puzzels vaak te doen
b) niet de capaciteit om een schuifpuzzel te doen (niet mijn ding)

Daarom focuste ik mij vooral op othello en de jigsaw (meer iets dat ik kan) en het werkte.

Ik kijk er naar uit om te starten, en tegen wie speel ik?  ???
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Kandidaten Biechten
« Reactie #2 Gepost op: 16-11-2020, 16:57:48 »

Biecht 3: De eerste aflevering

YESS! Ik ben erbij  ;D De LuchtManiak heeft de puzzelarena betreden en is vol overtuiging dat hij na enkele weken als de overwinnaar de cup met de grote oren boven zijn hoofd mag houden. Of is het een schaal? Een medaille? Een sticker met een duimpje erop? Anyway: the game is on!

Eerst echter nog een weekje wachten voor we van start mogen. Een week waarin ik mij gedeisd probeer te houden op het forum in een poging mijn identiteit verborgen te houden. Wauw, met die geheimzinnigheid lijkt het net of ik een soort Batman ben. ManiacMan! Hoewel, zijn wij mannen niet automatisch een soort maniakken? ::) Overigens lukte het niet altijd om me verborgen te houden, want met het begin van het Wie is de Mol seizoen kan ik niet anders dan ook meepraten over de mollen(vangers) van tv.

Dan is het uiteindelijk zo ver! De dag die je wist dat zou komen  ::confettie:: Hoewel dat dit keer niet over een kroonbestijging maar om een zinderende puzzelwedstrijd gaat. Dus zo snel als ik de opdracht zie verschijnen open ik deze. Opdracht 1: we moeten kandidaten ontdekken door onze aanwijzingen te ontrafelen. Meteen log ik mezelf uit van het forum, zodat ik niet meer zichtbaar ben bij de leden die online zijn. Zo paranoia ben ik inmiddels geworden van dit spel: trust nobody! Een aantal namen heb ik al vrij snel ontdekt: ViWuRu had ik dankzij mijn interesse in geschiedenis zo gevonden en ook Fabianns vlaggenraadsel was niet al te complex. Daarna werd het echter al een stuk moeilijker, veel aanwijzingen waren zo moeilijk dat ik op basis daarvan weinig kon ontdekken. Gelukkig was mijn eigen naam vrij groot in het cryptogram, dus kon ik met de letters die ik al wist en de hoeveelheid vakjes al snel deduceren dat ook wouterv, Ricardo en D*N meedoen. Super gezellig  ::hug:: Ik kan niet wachten tot ik mijn mede-kandidaten eindelijk in de de bar "Het Puzzelstukje" mag begroeten.

Maar dan die laatsten.... Kandidaat 1 hoef ik feitelijk niet in te vullen om de letters te vinden die de oplossing vormen, maar mijn fanatisme wil iedereen ontmaskeren. Ik weet dat de tweede letter van deze kandidaat een I is en dat diens naam eindigt op een O, maar noch op het forum van The Big Puzzle noch in de onlinelijst kan ik een kandidaat vinden die aan deze beschrijving voldoet. Uiteindelijk kwam ik bij Hillo uit, maar of dat klopt?

Kandidaat 6 dacht ik snel te kunnen vinden door het morse-alfabet, maar daar kwam een gebrabbel uit waar ik niet snel wijs uit werd. Gelukkig zijn er niet veel leden met 7 letters die eindigen op de letter N, dus dit zou Tristan moeten zijn. Of is het toch Nys-fan?

Kandidaat 10 vind ik extreem moeilijk, en kan ik niet ontmaskeren zonder eerst kandidaat 7 te vinden. En die zevende kandidaat is dan ook weer niet makkelijk om te vinden. Dus wie zouden die laatste kandidaten zijn? Swifty, Brent, Daisy, Heinz, Brtdm misschien? Ik speur de ledenlijst af op zoek naar leden die in de cryptogram passen en bekijk alle onderschriften die ik tegenkom. De Mastermind wil ik het liefst niet spelen, aangezien ik daarmee mezelf ontmasker en het voor mijn concurrenten makkelijker maak om mij te verslaan. Ik probeer wat namen uit om te kijken welke letters eruit komen, wat mij uiteindelijk op het woord "Ontbrekend" brengt.

En dan denk je het moeilijkste gehad te hebben.. Ik open opdracht 2, en schrik mezelf te pletter. Jigsaw, slide and otello, they're back! Niets is wat het lijkt in dit spel, braaf volgen wij de spelleiding om een zo sterk mogelijk record neer te zetten in de puzzels om te selecteren. En dan komt het addertje: we moeten onze eigen records verbeteren. Dit deed mij denken aan de schilder-en-plak opdracht van Wie is de Mol seizoen 2011. "Niks is wat het is niks is wat het lijkt en wij doen gewoon heel braaf wat ons gezegd wordt.

Met frisse moed stort ik me op de voor mij inmiddels bekende (en geliefde) jigsaw, de frustrerende slide en het verslavende Otello. Wonderbaarlijk genoeg evenaar ik meteen mijn bestaande Otello-record van 61! En ook na drie jigsaw-pogingen heb ik een prachtige tijd neergezet, bijna drie minuten sneller. En dan die tot wanhoop drijvende slide.... Poging na poging strand en ik lijk maar niet voorbij de 70 te komen. Uiteindelijk begin ik aan mezelf te twijfelen, heb ik wel echt 77 gehaald de vorige keer? Dat blijkt inderdaad zo te zijn, nog maar een keer proberen. Jullie willen niet weten hoe snel ik ging screensaven toen me dit eindelijk na tientallen pogingen lukte!  ::tandpastasmiley::

En nu maar hopen dat we onze records niet nóg een keer onze records hoeven te evenaren, dan krijgen twee niet nader te noemen spelleiders een paar puzzelstukjes in hun richting  :P
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Kandidaten Biechten
« Reactie #3 Gepost op: 16-11-2020, 16:58:14 »
en we zijn begonnen met een fantastische twist.

Heerlijk om de selectiepuzzels nog eens te moeten doen.  ::rofl:: ::rofl::
Ik had (door tijdsgebrek) ervoor gekozen om niet te gaan om de beste te zijn maar te proberen om de puzzels zo te maken dat ik bij de beste 10 zou zitten en dat is geslaagd. Zo had ik nog verbeterruimte.
Voilà, de puzzel en de schuifpuzzel waren snel geklaard maar othello kostte mij eventjes.
Toen kwam het dilemma, en daar heb ik lang over nagedacht maar ik wou eerst weten wat ik deed bij puzzel 1.

Puzzel 1, sommige waren makkelijk( nl. mezelf, swifty), anderen had ik snel gevonden (ik wist Faroër en Benin, zo kwam ik op Fabiann uit en uit Fabian kwam D'N), vond ik door associatie (T van Swifty leidde mij tot Brent, de O van Wouter tot Hillo of de morse van Nys-Fan vond ik eerder omdat zijn naam begon en eindigde met dezelfde letter en paste binnen het cryptogram)

Dan was het zoeken, maar toen bedacht ik mij het volgende: de spelers zullen wel regelmatig online zijn dus lette ik op users die vaak online waren. Zo zag ik luchtmaniak online en zijn naam paste ook. Voor de zekerheid deed ik een mastermind die mij eigenlijk niks opleverde totdat ik eens VIWIRU online zag met een engelstalige quote. Uiteindelijk vond ik zo alles en heb ik het woord gevonden.

Maar na lang nadenken ga ik toch voor het tweede sleutelwoord. Ik denk niet dat de enveloppe zo een groot voordeel is als direct door ofzo. Ik heb liever 2 sleutelwoorden, dan dat ik eindig met geen.

Nu ga ik ook wat tactisch spelen: ik ga proberen een bondje aan te gaan met Nys-fan (as usual), maar ook Swifty (zoals in zap, wat keigoed ging) en Fabiann (want ik kon daar met het songfestival goed mee samenwerken). Zo kan ik mogelijk aan sleutelwoorden komen als ik ze niet zelf verdien.
Mogelijk neem ik contact op met luchtmaniak of viwiru, kwestie om de nieuwkomers welkom te heten en langs die kant ook gedekt te zijn. :)

Biecht:

Heeft iemand al genoteerd dat de organisatoren kleine pestkopjes zijn?  ::tandpastasmiley:: De kandidaten niet meteen bekendmaken, je telkens in spanning houden en niet zeggen of oplossingen goed zijn of niet, zeggen dat je de puzzels erg goed moet maken om je nadien te vertellen dat je je eigen score nog moet overtreffen, ...

Obelix zou zeggen: “Leuke jongens, die organisatoren”

Ik ga even biechten hoor:


Week 0:
Ik heb net te horen gekregen dat ik meedoe met TBP.  ::boogie::
En niet zomaar, ik ben de 11e kandidaat. Whaa, spannend! Diezelfde avond nog stuurt Ricardo mij een berichtje 'of ik de eer van FATINIDAD' hoog ga houden. Hij doet niet mee. Ik zelf ben nog mega enthausiast van mijn persoonlijke opdracht, maar besluit toch eerst even veilig te antwoorden. 'Ik ben niet één van de tien kandidaten' meld ik hem, zonder dat ik loog. Ik wilde graag een bevestiging zien of hij echt niet meedoet en hij stuurt me de PM van de spelleiding. Helemaal zeker was ik nog niet, maar besloot toch maar te vertellen dat ik een speciale opdracht heb. Direct daarna meldde hij dat hij de PM heeft gekopieerd van mrchipie. De smiecht had blijkbaar al uitgebreid contact gehad met het chipszakje. Leuk hoor, om 2e keus bondje te zijn. Maargoed, een beetje hulp kan ik natuurlijk wel gebruiken en ik denk dat ik voorlopig Ricardo wel kan vertrouwen.

Week 1:
Oké, mijn bondje met Ricardo is nu wel een feit, hij kent inmiddels mijn hele opdracht en ik hoop dat hij hulpvaardig is. Helaas mogen we elkaar niet helpen bij de individuele puzzels, maar de voorpret voor de komende twist zit er lekker in. Verhaal 1 bevat een leugen en Ricardo wil in ruil voor de eerste hint wel meehelpen. Beter 2 mensen met een hint, dan 10 natuurlijk.
Toen eenmaal de opdracht voor iedereen bekend was, nam Nys-Fan al snel contact met mij op. Eerst gewoon om te melden dat hij het leuk vond dat ik meedoe. (Zal hij dit bij iedereen doen?) Zal ik hem ook in mijn plan meetrekken? Ik twijfel. En precies op dat moment stuurt Ricardo mij een berichtje: 'heeft iemand al een poging gewaagd tot samenwerking?' Alsof hij meekijkt. Ik besluit toch te liegen. 'Misschien zou je Nys-fan kunnen proberen?' Goed idee. Maar ik houdt mijn bondjes lekker voor mezelf. Eens kijken hoe dit afloopt.


wordt vervolgd... (hoop ik)
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Kandidaten Biechten
« Reactie #4 Gepost op: 16-11-2020, 16:59:23 »
De Eerste Dag

Vandaag, Donderdag 17 September barst het spel echt los. We krijgen te horen wie de 10 kandidaten zijn. Ik weet natuurlijk al de plottwist die zou komen. Er komt een elfde kandidaat bij. Deze kreeg gratis de eerste aanwijzing en deze zou hij moeten verdedigen door 2 verhalen te schrijvrn waarvan 1 onjuist is. Ik zou Brtdm zijn Mol zijn en ervoor zorgen dat wij met zijn tweeën die aanwijzing te pakken krijgen. Ik heb al een klein beetje gestuurd in het verhaal. Ook was ik al van plan met de inhoud van mijn envelop een andere risiconemer te contacteren. Ik koos voor ViWiRu, omdat ik hem dit spel echt gun als nieuwe forummer die ik best actief zie op het forum. We hadden al een begin plannetje en hij opperde gauw om op LuchtManiak te gaan. Op hetzelfde moment kreeg ik ook een PM van LuchtManiak die ook nog geadresseerd is aan Swifty. Hij wilt ook onze krachten bundelen. Hij heeft expres ViWiRu erbuiten gelaten om hem als optie te houden en hij haalde swifty al gauw over door te gaan voor ViWiRu. Ik hield me afstandig en stuurde alles door naar ViWiRu, die ondertussen een bericht had gehad van LuchtManiak met een succeswens. Ik besloot Swifty te berichten om te kijken of we misschien niet beter op LuchtManiak kunnen stemmen met ViWiRu erbij. Ze zegt hier ook voor open te staan als ik contact zoek met ViWiRu wat ik natuurlijk allang had. Verder heb ik al kort een gesprekje gehad met Nys-Fan die mij pmde dat ik Betrouwbaar was maar wel loog dat ik niet meedeed. Hillo met wie ik sprak over ons vorige potje weerwolven. Brent met wie ik een soort discordbondje heb en natuurlijk spreek ik met Brtdm wie mijn echte nummer 1 bondgenoot is. Ik heb nog geen persoonlijk contact gehad met D*N, Fabiann en WouterV.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Kandidaten Biechten
« Reactie #5 Gepost op: 16-11-2020, 16:59:51 »

Hallooo daar, daar zijn we weer! Tijd om de puzzel koning te worden van Realitynet, ik accepteer de kroon!

Voor de selectie heb ik maar goed mijn best gedaan want mensen zullen mij wel weer zien als "gevaarlijk", maar eigenlijk zijn puzzels niet perse mijn forté. Ik heb mijn specifieke puzzels, hoogstandjes en kan zeker meekomen maar volgens mij zijn er veel sterkere puzzelaars hier.

Nou op naar de puzzels. Othello heb ik redelijk vaak gespeeld in de arcade hier, dus die snap ik wel. Na een tijdje haal ik 62 op 64 vakjes, dat lijkt mij genoeg. Bij de jigsaw weet ik dat ik het van de oefening moet hebben. Uiteindelijk kom ik op een acceptabele 15 minuten. De slide is een ander verhaal, die dingen gaan gewoon niet. Ik zoek dus even het patroon op wat ik moet volgen om hem op te lossen en probeer daarna te focussen op snelheid. De score die ik eruit geperst krijg is 83, het zal vast genoeg zijn voor een top 10 besluit ik.

De cryptische omschrijving is duidelijk waar deze voor dient. Of nouja, het eerste wat in mij opkomt is dat we de andere kandidaten gaan moeten ontmaskeren aan de hand van deze omschrijvingen. Maar ik weet dat onze Vermoljoen graag wat twist, dus het kan ook zeker zo zijn dat mensen juist wel je omschrijving moeten raden en je een punt krijgt voor elke persoon die het oplost. Ik besluit dat de eerste logischer is én ik toch best een logische gok-optie ben, dus ik moet een moeilijke aanwijzing insturen om het niet te makkelijk te maken. Maar toch een beetje te doen als het toch die andere blijkt te zijn. Als makkelijke optie had ik nog: "Schijnt bekend". Een verwijzing naar het sterretje in mijn naam én mijn sterallures ::blond::.

Nou ik mocht dus meedoen hihi en we begonnen met de cryptische omschrijvingen van de kandidaten. Ik zie al heel snel Swifty in het overzicht, duidelijke aanwijzing, kan niet missen, en opzich ook een logische deelnemer, leuk! Omdat de t als laatste letter tevoorschijn komt bij een andere forummer met vijf letters, vul ik daar Brent in. Deze jongen heeft zich al versproken dat ie zich heeft ingeschreven en ik weet nog van Big Brother Discord, dat hij een zeer sterke puzzelaar is, die heeft het sowieso gehaald. Uiteraard kan ik mijzelf invullen en eindigt de persoon grenzend aan mij op een n. Vlaggen pffff... ik ben echt een topografie persoon maar dit zijn geen makkelijke vlaggen! Ik denk Benin en de Faroër eilanden te herkennen, F B N...aahaa Fabiann! Die songfestival man loopt altijd te strooien met vlaggen, dit moet kloppen.

Ik herinner mij uiteraard dat Wouterv tafeltennist en hij is toezichter aka moderator van dit forum. Wat mij ook verward over de andere vijf letter persoon want daar probeer ik dus Brtdm in te proppen of desnoods Daisy, maar dat past dus niet hmmm.... Op basis van mensen die posten in de bar kon ik de totaal niet geloofwaardige Ricardo, oh ik doe echt niet mee wat jammer dat ik het niet heb gehaald,

en Nys-fan die opeens weer opdook uit het niets plaatsen. Op basis van aangrenzende letters moest de lange naam wel Luchtmaniak zijn, leuk dat hij er weer bij is ::bravo::. Bij de vijf letters kijk ik door mijn vriendenlijst heen en kom ik langs hillo....jeetje dat past....en oh nu snap ik zijn omschrijving ook ineens  ::rofl::. Dan houden we iemand over die eindigt op een u... dat is écht niemand! Maar ik heb de laatste tijd wel iemand gezien die ViWiRu heet, dat zal hem vast zijn. En ding ding ding er komt nog een bestaand woord uit ook ::boogie::.

Voor de tweede opdracht moeten we onze scores van de selectie evenaren of verbeteren NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEHDHDJDKD KDKDHDHDJDOJDHDWJWIWJFBKEFKBHEFKJBEFJBEFUEFEFIBFE8W8WD8WD73U3JWJWJKCJNCNJSCJNSC JK

STOM

Helemaal klaar met die puzzels.
Gelukkig begin ik maandag gelijk maar weer en binnen no time heb ik weer een score van 62 op othello, das 1. De jigsaw lukt mij nog niet en de slide stel ik gewoon uit. Uiteindelijk op donderdag, na een lange week, zet ik mezelf toch maar weer aan de puzzels. De jigsaw maak ik opeens verrassend snel, zelfs 2 minuten sneller dan de vorige keer :o. Ik wist niet dat ik dit kon! De Slider krijg ik twee uurtjes voor de deadline op precies 1 hoger naar 84. Good enough, done!
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Kandidaten Biechten
« Reactie #6 Gepost op: 16-11-2020, 17:00:14 »
Tien mede-kandidaten en mogelijk weer een heleboel complotjes, want ook met dit spel kan je er op rekenen dat mensen gaan samenwerken waar het kan. Tijd om mijn opties te bekijken:

Swifty - Ik vind het erg leuk dat ze erbij is, maar qua samenwerking is ze niet te vertrouwen. Ze speelt in principe altijd tegen mij en de paar keer dat we hebben geprobeerd samen te werken, ging het altijd mis. Voor nu dus voornamelijk een tegenstander.
Wouterv - Eigenlijk hetzelfde als bij Swifty, hoewel we minder concrete samenwerkingen hebben gehad in het verleden. Toch ziet hij mij altijd als een bedreiging en lijkt een samenwerking dus niet heel dichtbij te staan.
Nys-fan - Onze laatste interactie was bij dwdw2 toen hij mij beschuldigde van vals spel en hij mij beledigde op intellectueel gebied. Oh wat een deelnemersveld jongens ::rofl::. Hij heeft ondertussen wel een berichtje gestuurd om het verleden achter ons te laten en elkaar niet te gaan tegenwerken. Ik ben erg benieuwd hoelang dit goed gaat. Echt een vertrouwensband gaan we denk ik niet krijgen nog.
Fabiann - Ah de andere persoon waar ik ruzie mee had in dwdw2, dit is een soort van speciaal voor mij samengesteld hell deelnemersveld. Nee, we zijn allang weer goed met elkaar, maar ik denk niet dat we elkaar in spellen gaan vertrouwen.
Luchtmaniak - Oké, deze is mijn eigen schuld ;D. Ik ken Luchtmaniak van jaren terug toen we een aantal leuke spellen hebben gespeeld. Wat ik mij vooral nog herinner is dat we een Big Brother hebben gespeeld waarbij ik halverwege de meerderheid had en als een ondragelijke villain, de mensen in de minderheid hard en triomfantelijk ging weg spelen. Maar het lijkt erop dat Luchtmaniak dit misschien zelf is vergeten ???. Of hij plant zijn revenge natuurlijk. Misschien is het allemaal te lang geleden en valt het allemaal wel mee.
Brent - Super leuke én sterke deelnemer! We hebben de laatste tijd veel op discord gepraat, mario kart gespeeld etc. Ik ben vooral benieuwd of hij mij nog vertrouwt na Big Brother discord. In principe ben ik daar goed van alliantie verandert omdat ik nummer 5 was in zijn alliantie, wat klopte. Dus dat kan je mij niet verwijten, maar ben benieuwd hoe hij dit ziet.
Hillo - Weer zo'n lastige speler. Ik zie Brent en Hillo wel als de grootste competitie. Bij hillo weet je nooit zeker waar je staat en hij is zeker slim genoeg om je om de tuin te leiden. Ik zou wel met hem willen samenwerken op korte termijn. Maar in een finale zou ik niet gerust zijn met hem erbij.
Ricardo - Dit is dan wel een mogelijkheid qua samenwerking, behalve dat hij bij mij overkomt als de zwakste kandidaat van de groep. Die moet ik niet gelijk gaan helpen voor als ik zelf in de problemen kom, wat met deze groep, goed mogelijk is ::).
ViWiRu -  Ik ken hem niet, wat ik nu maar als goed bestempel. Ik heb hem daarom ook al even een welkomst berichtje gestuurd van "hoi leuk dat je er bent blabla". Niet gelijk een complot, maar alvast een opening. Wie weet, het lijkt mij een slimme jongen.
Brtdm - Wij hebben gelukkig ook geen spelletjesverleden én hij is de persoon waar ik nu mijn eerste deal mee heb gesloten.

De deal
Ik heb een aanwijzing verdient voor de cryptogram. Ik had hem super snel en baalde een beetje dat ik niet gelijk heb ingestuurd en die verdomde Fabiann er met puzzle master vandoor is gegaan. Maar nu hadden we dus de Brtdm twist waarbij we die aanwijzing allemaal weer kwijt kunnen raken...pffff daar heb ik dus geen zin in. Ook omdat ik bij de verhaaltjes GEEN idee had welke nou waar is en welke niet. Dus bedacht ik , wat nou als ik ervoor zorg dat ik 100% zeker een aanwijzing heb en een deal sluit met Brtdm? Ik help hem met mensen naar het verkeerde verhaal leiden en hij deelt de aanwijzing met mij. Dan hebben alleen wij twee de aanwijzing en weet ik zeker dat de rest niets heeft. Na wat heen en weer gepm zijn we eruit gekomen, hij wil uiteraard ook de aanwijzing mocht het toch mislukken maar ook een samenwerking op de lange termijn. En gezien het deelnemersveld, zie ik dat eigenlijk wel zitten. Hij is één van de personen waar ik wel vertrouwen in denk te kunnen hebben. Dus op dit moment zet ik op strategisch gebied mijn fiches op Brtdm in én zie ik wel wat er bijt als het spel gaande is de komende week  ::vergroot::.

Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Kandidaten Biechten
« Reactie #7 Gepost op: 16-11-2020, 17:01:05 »
De Laatste Dagen ben ik niet echt veel aan het praten. Ik heb alleen contact met mijn bondjes en met het envelopgroepje. Het onjuiste verhaal van Brtdm moet aangewezen worden en ik denk dat we aardig op weg zijn. Ik heb daarboven op nog een laatste poging gedaan om mensen te laten stemmen op de goede. Dit was meer om Nys-Fan te bespelen want hij loopt tegen mij en Brtdm te zeggen dat we een bondje hebben en gaat denk ik dubbele psychologie toepassen en ook op de voor ons gunstige stemmen. Ik zit dus in 2 verschillende kampen van minuten bondjes. Het kamp dat LuchtManiak eruit wilt en het kamp dat ViWiRu eruit wilt. Het zou me niks verbazen dat ze een derde bondje hebben waar ze mij eruit willen. Dit boeit me niks want ik heb de 2de aanwijzing al en ga de 1ste hoe dan ook omtvangen, de derde aanwijzing zijn we ook goed mee op weg. Ik wil kijken als Brtdm en ik de eerste opdracht winnen en de 3de opdracht ook dat we met 8 minuten op Dennis gaan. Dennis is een te gevaarlijke speler die tactisch supersterk is en weet hoe hij dit spelletje moet spelen. Brent is echt een schat, zonder een tegenprestatie heeft hij mij de 2de hint gegeven en ik kon de hint verifiëren bij Brtdm. Hij loog dus niet eens. Ik ben niet zo heel tevreden over mijn tijd op de ronde tafel, maar dat 4 letterwoord ga ik kraken!

Week 1 (vervolg):
Oké ik ben vieze spelletjes aan het spelen. Waar de bondjesafspraken met Nys-fan wat stroef lopen, krijg ik opeens een PM van D*N. Of ik niet wat hulp kon gebruiken bij mijn opdracht in ruil voor de eerste aanwijzing. Tja... Wat doe ik? Hij zegt dat hij niemand vertrouwd verder. Die hulp kan ik wel gebruiken opzich, ook later. Gezien dat hij geen voordeel heeft om te liegen na mijn info, aanvaard ik het maar en vertel hem welk verhaal juist is. Gelukkig doet hij precies wat ik wil. Ricardo, mijn 'hoofdbondje',  vertel ik wel dat D*N contact heeft opgezocht, maar dat ik het heb afgeslagen met wat bluf.
Maar ondertussen wil mijn 'bij-bondje' Nys-fan ook wel ingaan op mijn aanbod. Ik ga niet nog eens mijn verhaal delen, maar het is toch wel lekker om later te kunnen controleren of mensen de waarheid spreken als ze mij aanwijzingen geven. Dus ook daar een bondje mee gesmeed. Nys weet wel dat ik wat contact heb met Ricardo, andersom niet zo zeer.
D*N, Ricardo en Nys-fan weten als het goed is niet dat ik met allemaal een bondje heb. Maar wat maak ik het mezelf nu al ingewikkeld.

D*N en Nys-fan vermoeden wellicht wel onraad of hebben andere plannnen, maar volgens mij deelt Ricardo echt alles met mij. Nu maar hopen dat ik niet in mijn eigen kuil val.



En zo kom ik dan toch als, hopelijk, één van de enigste aan alle drie de aanwijzingen. Toen wij de derde wonnen heb ik gelijk een bericht naar Brtdm gestuurd dat ik hem die ook wel wou geven. Juist preventief om verspreiding te voorkomen. Want ik snap ook dat Brtdm alle drie de aanwijzingen wil en als ik hem niet geef dat hij zijn eerste aanwijzing gaat ruilen met iemand voor de derde aanwijzing. Dan heb ik liever dat hij die van mij krijgt en de eerste aanwijzing alleen bij Brtdm en mij blijft.

Daarnaast is er in het teamoverleg van team 2 een soort van bondje gevormd om elkaar te helpen deze ronde. Ik moet zeggen dat ik hier terughoudend ben. De laatste keer dat ik vol voor een team ging, staken diezelfde teamgenoten een paar afleveringen later hard een mes in mijn rug ondanks mijn blijvende loyaliteit (Hallo Zap2 ::zwaai). Dus ik wil zo min mogelijk vertrouwen leggen in mijn medekandidaten en vooral voor mijzelf spelen. 

Plus dat er dus nu vier kandidaten zijn zonder ook maar 1 aanwijzing: Swifty, ViWiRu, Luchtmaniak en Ricardo. Deze kunnen onmogelijk het juiste sleutelwoord raden, dus als er niet wordt gedeeld dan is dit gewoon een vrijgeleide voor iedereen die het wel kan raden. Dat is ook een reden dat ik in het teambondje niets wil prijs geven, want een hillo geeft dat mogelijk/waarschijnlijk weer door aan Swifty en zo zullen er mogelijk meer dingen gedeeld worden en heeft iedereen weer alle informatie. Ik heb de ronde tafel, aka de woordzoeker niet super snel gemaakt (damn you eirc!) en ik moet toegeven dat ik echt wel bitter zou zijn als ik eruit ga hierop terwijl ik alle andere proeven gewoon top heb gespeeld.

De volgende aanwijzingen heb ik gekregen:
1. Titel, van Brtdm vanwege onze deal
2. Punten, door niet voor de enveloppe te kiezen
3. Nationaliteit, door het spannende teamspel te winnen

Het sleutelwoord bestaat uit vier letters en is dus: Pool
Je verzamelt daar punten, wint een titel en het is ook een nationaliteit! Kan niet missen.

Laat ik vol goede moed zeggen, tot volgende week  ::bravo:: ::joehoe::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Kandidaten Biechten
« Reactie #8 Gepost op: 16-11-2020, 17:02:01 »
De eerste ronde is voorbij, en ik zit er lekker goed in.

Mijn plan verloopt lekker. Natuurlijk klikte ik direct met Nys-fan. Dat doen we altijd al. Ik vertrouw hem voor de volle 100%.

Daarna zocht ik wat extra contacten met Swifty (al een paar keer goed mee samengewerkt), Fabiann (fijne samenwerking met het laatste RN-festival) en Luchtmaniak (want ik wou contact met een nieuweling dat niemand zou verwachten). Nys weet enkel van mijn contact met Swifty en ik ga hem nog niet meer vertellen (sorry maat, je bent mijn nr. 1 maar ik wil wat meer opties hebben moest je er sneller uitliggen)

Dit gaat heel goed: Swifty en Luchtmaniak hebben hun enveloppe-inhoud gedeeld met mij (ze mogen iemand 2 min. straftijd geven bij de ronde tafel). Dit doen ze al niet op mij gelukkig.

Het voordeel van zoveel bondjes is dat ik nooit met hen allemaal in een groep zal zitten en sowieso wel sleutelwoorden zal krijgen als ik verlies. Ik heb nl. de tip van de derde puzzel al met hen gedeeld, dus ik krijg dat wel terug.

Swifty vertelde mij dat Luchtmaniak en Viwiru haar en Ricardo beiden contacteerden om elkaar te targetten met de tijdsstraf (want allevier hebben ze 0 trefwoorden). Ik probeerde Swifty te sturen naar Viwiru toe, maar Ricardo wil Luchtmaniak en het lijkt swifty een goed idee om hem te volgen. Dat snap ik, maar Luchtmaniak gaat toch veilig zijn omdat...

a) Swifty deelde haar idee met mij: Pool. Dit is opgestuurd naar de spelleiding en ik ga straks een lumineus idee krijgen dat ik opstuur naar nys, Fabian en Luchtmaniak.

b) Luchtmaniak gaat veilig zijn en Ricardo/VIWIRU gaan geen woorden hebben. gevolg:één van hen gaat eruit.

Dan zit ik er nog in met 10 kandidaten waarvan ik met 4 een bondje heb. Kortom, tenzij het lelijk tegenslaat, zit ik er nog goed in :)
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Kandidaten Biechten
« Reactie #9 Gepost op: 16-11-2020, 17:02:14 »
Lieve biechtstoel,

Wat gebeurt er ongelofelijk veel in dit spel in maar een paar dagen tijd. Je wordt van de ene na de andere kant gesmeten terwijl elke kandidaat wanhopig probeert enige vorm van zekerheid te krijgen. Zeven kandidaten hadden die zekerheid voor een deel al gekregen door de envelop te weigeren en de eerste aanwijzing te ontvangen. Brtdm kreeg daar nog een schepje bovenop door de hele groep voor te liegen en daarmee zijn persoonlijke aanwijzing bemachtigde. Voor niks die hele cryptogram opgelost.... En dat nog terwijl ik zijn leugen ontmaskerd had! Blijkbaar moet ik nog iets doen aan mijn overtuigingskracht, want het is me niet gelukt om de groep mee te krijgen in mijn vermoedens.

Maar er zijn nog meer wegen die naar Rome leiden. Om eerlijk te zijn drie wegen: teams, bondjes en complotten.

Wat doe je als je zelf nog geen aanwijzing hebt?

  • In mijn vijftal de teamopdracht zo goed mogelijk spelen. En dat gaat onwijs lekker. Onze quizteam van Brtdm, Ricardo en Fabiann beantwoord de ene na de andere vraag, en mijn opdrachten gaan ook als een malle. Ik spam het hele forum vol, spoor alle posts van JaccoS door om een puzzelstukje te vinden (wat pas de tweede keer dat ik door al zijn berichten ging lukte) en schiet alles kapot in het Arcadespel Rshot3. Het mocht niet baten, bij onze tweede black story lopen we vast en haalt team 2 ons in.. En helaas kan ik mijn team ook niet behulpzaam zijn, want het lukte me echt niet om de Tetris highscore te beaten voor een extra clue. Kortom: ook deze aanwijzing loop ik mis.
  • Maar wat doe je als je zelf geen aanwijzingen verdient? Dan moet je samenwerken met andere kandidaten. Op initiatief van mede-kandidaat wouterv zijn wij een bondje aangegeven. Dit houdt in dat we elkaar helpen in het spel, en daardoor heb ik twee aanwijzingen van hem gekregen. Waarvoor dank!! Daar ben ik echt heel erg blij mee. Hoewel ik natuurlijk niet volledig zeker weet dat hij eerlijk tegen mij is, maar daar moet ik dan maar even op vertrouwen. Wat voor keus heb ik? Nu maar hopen dat ik met de aanwijzingen punten en nationaliteit niet op een dwaalspoor gezet wordt.... De eliminatie zal het uitwijzen.
  • Maar, ik heb de envelop nog! Een strategisch wapen dat ik in moet gaan zetten als een vorm van zelfverdediging. Als ik het sleutelwoord om wat voor reden dan ook niet raad, dan moet ik weten dat mijn eliminatie-puzzel niet de slechtste is. En hoewel ik best wel aardig woorden kan zoeken, ben ik nou niet heel erg tevreden over mijn tijd. Iets meer dan een halfuur, dat is niet oké  ::niet-ok:: Dus: wat nou als ik samenzweer met de andere kandidaten die ook zo'n envelop hebben? Die kandidaten (Swifty, ViWiRu en Ricardo) zitten alle drie in hetzelfde team als ik tijdens de Reis door RealityNet. Oftewel: net als mij hebben zij geen aanwijzingen en dus een kleine kans om het sleutelwoord te raden. Ik kies twee van hen uit om samen de straftijden in te zetten tegen de vierde. De ongelukkige is helaas ViWiRu, die ik juist enorm gezellig vond in het spel. Helaas, hij had de snelste puzzeltijd in de voorronde (dank voor het delen van deze informatie!) en vormt daarmee een bedreiging in het spel. Hopelijk zijn de 6 minuten straftijd die we gaan geven genoeg om zelf niet de traagste te zijn.

En dan zijn alle opdrachten gedaan, zijn de aanwijzingen verzameld en complotten gesmeed. Nu maar hopen dat ik de zonsopgang van aflevering 2 mee mag maken en dit bizarre puzzelavontuur een vervolg mag geven.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Kandidaten Biechten
« Reactie #10 Gepost op: 16-11-2020, 17:02:46 »
Ah, daar ben je weer! Mijn favoriete biechtstoel bekleed in roodkleurig, koninklijk fluweel. Het is alweer geleden sinds WidMO dat ik hier nog zitten biechten heb. Ik sta nog steeds totaal perplex, maar ik mag gewoonweg meedoen aan The Big Puzzle! Mijn naam is dus Brent en ik ga dit spelletje winnen, let maar op! Mijn tweede grote spel dit jaar alweer, niet te geloven. Lang heb ik mijn deelname geheim moeten houden wat op zich al een moeilijke opdracht was, maar stiekem was ik er wel van overtuigd dat ik de selectieopdracht goed zou hebben doorstaan. Spelletjes zoals een Jigsaw of Othello zijn echt mijn ding en mijn grote sterkte, ik blijf als fanatiekeling gewoon ook proberen totdat ik een goede score heb. Een andere sterkte is dat ik best logisch kan redeneren, hopelijk helpt me dat tijdens dit spel ook. Mijn zwaktes? Ik denk voornamelijk spelletjes die gaan over RealityNet zelf aangezien ik daar minder kennis over heb en verder durf ik nogal in paniek te schieten als iets me écht niet lukt.

Tijdens de eerste twee opdrachten mochten we nog niet verklappen wie we waren en of we meededen aan het spel. De eerste opdracht was een cryptogram en dat ging me wel goed af. Ik vond uiteraard mijn eigen naam, maar snel vond ik Swifty, Fabiann en LuchtManiak. Daarna volgden D*N, Hillo en Wouterv ook. Ik wist niet of een bepaalde naam Ricardo of Convans moest zijn, maar ik hield beide opties open. Nys-Fan vond ik omdat hij had gepost in het bartopic en ViWiRu omdat hij toevallig online was. En zo vond ik vrij eenvoudig het woord, klaar is kees. Toen ik zag dat maatje Chardo niet meedeed aan het spel schrok ik wel een beetje, ik kende bijna niemand van deze hele bende. Dat wordt niet makkelijk om te ventileren, want dat heb ik soms wel eens nodig!

Tussen de eerste twee opdrachten door kreeg ik snel contact met Ricardo. Hij meende door te hebben dat ik mee zou doen, maar hij snapte mijn hint in het cryptogram niet. Op deze manier wist ik ook snel dat hij meedeed. Eerst hield ik de boot een beetje af, maar ach waarom ook niet? In Ricardo zag ik wel een goede en slimme bondgenoot. Buiten D*N ken ik écht niemand, en die D*N vertrouw ik sowieso niet met zijn slijmerige vingers en rode lokken. Daarom kwam ik na een paar gezellige babbels met Ricardo vrijwel snel tot het voorstel om een bondgenootschap te smeden tussen ons twee. Ik heb me voorgenomen om dit aan niemand anders te vertellen, niemand heeft trouwens met mij contact gezocht en ik ben van plan dat zo te houden. Eén bondgenootschap is prima, we hebben allemaal immers hetzelfde doel waardoor samenwerken makkelijk is. Laat me allemaal dus verder met rust!

Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Kandidaten Biechten
« Reactie #11 Gepost op: 16-11-2020, 17:02:52 »
Hehe eindelijk zijn we dan echt begonnen! Over de voorselectie had ik me geen zorgen gemaakt. Bij de slide had ik bij heel snel met veel geluk een score boven de 80. Othello ligt me wel, daar was ik al snel tevreden met een score van 60. En jigsaws vind ik leuk. Omdat het leuk is heb ik het meerdere keren gedaan. Ik bleek na een paar keer vrijwel altijd zo rond de 14 minuten nodig te hebben, dus toen heb ik 13:55 maar ingezonden. En ja hoor, geselecteerd. Leuk, nu gaan we echt spelen  :D

Oh wat! Moeten we weer die 3 puzzels?!  :o Die slide was een Lucky Shot he! En die jigsaw kan ik nou eenmaal niet sneller! Othello had ik al snel voor elkaar. Toen focussen op de jigsaw. Vele pogingen en een muisarm verder had ik het eindelijk 2 seconden sneller. Pfieuw! En toen die slide maar spelen, keer op keer... langzaam ging mijn score wel omhoog, maar ik had heel wat keren nodig voor ik eindelijk beter scoorde. Pfff....
En dan komt er na het insturen terug dat ik het goed heb, maar dat ik ipv een aanwijzing ook een envelop kan kiezen. Wat zal ik doen...

Natuurlijk een crypto met de deelnemers, die had ik wel verwacht. Ik zag al heel snel Hillo, Wouterv en Fabiann.  Drie letters met een N op het einde kan alleen D*N of Lan zijn. Een paar dagen later viel het kwartje van S&B forward, D*N dus.
Bij de 5 letters past Brtdm niet, want het kruist met mijn T, zou het dan Brent zijn? Ik hou de 'Nu online' een paar dagen in de gaten en ik zie geen andere naam die past. Al vrij snel heb ik ook ViWiRu door, die is veel online. Ook Nys-fan is veel online. Ik had hem eerst niet geassocieerd met de 7-letternaam die mijn S kruiste, maar toen ik eenmaal zag dat het sterretje van D*N een eigen vakje had, en ik midden tussen de strepen en stippen een los streepje zag besefte ik me dat het dus Nys-Fan moest zijn.
Dan blijven de 2 namen met 11 letters en 7 letters over. Op een gegeven moment is ene LuchtManiak online, en verrek, die naam past! Waarom ik er zo lang over deed om Ricardo in te vullen bij de laatste begrijp ik zelf niet, maar ook dat kwartje valt uiteindelijk. Mooi, ook deze puzzel opgelost.

Ondertussen had ik Hillo een appje gestuurd. Ik vind het oprecht super leuk dat hij meespeelt, dat maakt een spel altijd smeuïg. Maar hij is wel goed in puzzelen denk ik. Wie weet wat dit contact me nog gaat opleveren.

Ik speel de eliminatiepuzzel, en ben niet heel tevreden, maar ok. Ik denk dat ik niet het slechtst heb gescoord. Ik durf het wel aan om voor de envelop te gaan.
Met de envelop mag ik iemand 2 minuten straftijd geven. Ik ga hier even over nadenken.

De uitslagen komen online, en alle namen zijn bekend. Ook wie er voor een envelop gaan.
Ik ontvang 2 pm's.
De ene van Wouterv, fijn! Ik had er al over gedacht om hem aan te schrijven, ik speel graag met hem samen. Hij ook met mij blijkbaar, ik accepteer zijn aanbod graag. In ruil voor de aanwijzing (punten) vertel ik hem de inhoud van de envelop. Ik hou hem ook later in de week op de hoogte van wat ik met de straftijd ga doen.
Het andere berichtje is van ViWiRu. Hij vermoedt, en terecht, dat de enveloppen allemaal dezelfde inhoud bevatten, en hij stelt voor om de straftijd op dezelfde persoon te zetten. En wel op LuchtManiak. Het is logisch om voor iemand te kiezen die ook een envelop heeft, en het maakt mij dan niet uit wie van die 3. ViWiRu zoekt ook contact met Ricardo, los van mij, zodat we 3x 2 minuten op dezelfde zetten.

En dan stuurt LuchtManiak een berichtje aan zowel Ricardo als mij, met het voorstel om gezamenlijk op ViWiRu te gaan. Hmm, moeten Ricardo en ik nu al liegen in dit spel? Ricardo probeert nog te sturen naar iemand anders, maar dat is niet logisch en dus kansloos.
We vertellen tegen ViWiRu dat we gaan liegen tegen LuchtManiak. Ik moet er maar op vertrouwen dat het zo is, en dat niet die 3 samenspannen tegen mij. Ik denk dat het wel goed zit.
Ik ga vooral liever mee met ViWiRu omdat hij heel erg open tegen mij is en alles deelt. Ook wat Ricardo met hem deelt krijg ik doorgestuurd. En Ricardo blijkt van ook van iemand de aanwijzing 'punten' te hebben gekregen, en ook nog eens de aanwijzing 'nationaliteit'. En hij puzzelt er al een mogelijk sleutelwoord uit.

Wouterv en Hillo blijken beiden serieus te zijn als samenspeelpartners. Van allebei krijg ik ook 'punten' en 'nationaliteit'. Hillo zegt er nog bij dat ze met team 2 hadden afgesproken dit niet te delen met iemand van team 1. Grappig dat er toch minstens 3 wel gelekt hebben  ;D
Ik vertel zowel Wouterv als Hillo dat ik denkt dat het sleutelwoord 'Pool' is, en ik stuur alles in. En dan maar duimen!

Ik heb al met al een goed gevoel over deze eerste week, ook al heb ik dan zelf geen enkele aanwijzing gekregen van de spelleiders.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Kandidaten Biechten
« Reactie #12 Gepost op: 16-11-2020, 17:03:17 »
Ik ben door!!! Ik had mezelf al iets sneller rijk gerekend. Ik had verwacht dat er wel iemand zou zijn zonder sleutelwoord. Er is dus nog meer samengewerkt en gesproken dan ik had verwacht. Ik heb nu 3 bondjes en 1 fake bondje. Het fakebondje ben ik aangegaan met Dennis. Dit heb ik gedaan uit troll. Hij heeft mijn bondje Brent namelijk gevraagd tot bondje. Ik heb toen Brent een fakebondje pm gedaan die eigenlijk hetzelfde is als de pm naar Dennis. De reactie die Dennis gaf op Brent vond ik hilarisch. Dennis heeft mij al een PM teruggestuurd dat hij misschien een bondje wilt aangaan en dat hij wilde weten hoe ik wist van het bondje van team 2 en hoe het is gelopen met de envelopjes. Dit heb ik hem netjes allemaal verteld en hij heeft dit nog niet met Brent gedeeld, morgen gaat Brent dan ook de vraag stellen aan Dennis wat hij heeft gedaan met mijn PM over een bondje. Ik heb na 3 keer lezen de tweede opdracht helemaal begrepen en uitgevoerd in een half uur. Ik denk dat ik niet snel genoeg ben om de snelste te zijn, maar top 4 moet zeker lukken. Thanks aan mijn topografische kennis en interesse in Geografie. Ik heb ook al een paar ideeën voor mijn Chinese teken. Ik ga in ieder geval een dwaalspoor creëren. Mijn bondjes die ik echt bondjes vind, die vind ik allemaal heel fijn. Ik wilde gewoon minstens ViWiRu de eerste aflevering doorkrijgen en dat is gelukt, voor nu beschouw ik dat bondje wel als een leuk bondje maar minst belangrijkste van de 3. Ik twijfel heel erg of ik Brtdm of Brent op de eerste plek moet zetten. Ik denk dat ik meer kans krijg tegen Brent, maar Brtdm is heel goed in puzzels en kan ik veel aan hebben in de zoektocht naar het sleutelwoord. Ik kan het persoonlijk buiten het spel om ook goed met Brtdm vinden. Brent is ook een toffe gozer, alleen ik zie Brent me eerder backstabben. Dus eigenlijk weet ik nog steeds niet voor wie ik moet kiezen. Grotere kans in puzzels tegen Brent, maar ook een grotere kans op een backstabbing.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Kandidaten Biechten
« Reactie #13 Gepost op: 16-11-2020, 17:03:25 »

Daar gaan we weer jongens, de toon is gezet. Natuurlijk ben ik zelf ook sneaky geweest met mijn Brtdm verhaaltjes move. Maar dat iedereen het sleutelwoord goed heeft kunnen raden is weer complete bullshit hoor. We gaan dus weer een complotspel spelen en ik ben er niet gerust op, want ik was daar niet op gefocust. Ik had geen idee wat er allemaal was gebeurt de vorige aflevering, maar dan ook echt geen idee. That never happens  ;D. Natuurlijk was er Fabiann die nog reageerde op mijn bericht met dat Ricardo dan misschien hun enveloppe inhoud tegen ons zouden inzetten. Ik was echt like EXCUSE ME? Iets inzetten tegen ons? Fabiann dacht waarschijnlijk dat ik dit allang wist, maar nogmaals...geen idee!

Nou wat moet, dat moet. Iedereen wist het sleutelwoord en los van Brtdm, heeft niemand mij aangesproken voor een serieus bondje of mij op het sleutelwoord geattendeerd. Ik sta alweer volledig buiten de groep, dus tijd om mijn tentakels uit te slaan. Ik begin met een bondje vormen met Brent. Ik leg aan hem uit dat mijn vaste groepje mensen niet meedoet aan het spel en ik een buitenstaander ben. Zijn vaste groepje doet ook niet mee en hij is ook een buitenstaander, dus het lijkt mij slim om met hem samen te werken tegen de gevestigde bondjes. Interessant is dat Brent in ons gesprek een pm van Ricardo krijgt met de vraag naar een bondje....enkele seconden later krijg ik een bijna identiek bericht van Ricardo ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::, deze man, dit is zo slecht. I love it, hij is zo'n hot mess.

Ja dus Ricardo. Mijn eerste gedachte was gelijk "EXPOSE HIM". Ik wou hem in het openbaar gaan exposen en zijn lijntjes kapot maken. Maar toen bedacht ik mij dat een niet zo bijster slimme speler als Ricardo misschien ook wel wat dingen loslaat als ik enigszins aardig spreek. Dus ik gooi er een serieus bericht tegenaan waarbij ik eerst even zeg dat ik verward ben door zijn berichten (eerst mij groot concurrent noemen, mij aanvallen in het openbaar en dan een bondje willen ???), en stel voor dat als we een bondje gaan doen ik wel wat eerlijkheid verwacht, beginnend met een aantal vragen die ik klaar heb staan voor hem. Hij hapt gelijk toe en geeft mij een bord met informatie op een zilveren plaat. Nou bedankt Ricardo!


Informatie leak van Ricardo:
1. Hij spreekt niet van een bondje met ViWiRu, maar uit zijn woorden is het meer dan duidelijk dat ze een bondje hebben.
2. Hun plan was om iemand te targetten buiten de enveloppe pakkers, maar Luchtmaniak ging ViWiRu targetten en zo werden de pijlen op hem gericht.
3. Swifty dacht dat ik een bondje zou hebben met Luchtmaniak en mogelijk ViWiRU omdat ik altijd op nieuwelingen afstap
4. Ricardo heeft een aanwijzing van Brtdm gekregen

Er zitten wat duidelijke leugens en gaten in. Zo zegt hij dat hij het bondje van team 2 gewoon had gegokt en dat helemaal niet zeker wist. Geloof ik niet. Hij zegt niet te weten hoe Swifty aanwijzingen/sleutelwoord zou hebben gekregen en zegt dat ze wsl met Fabiann en Wouterv contact heeft. Terwijl Hillo zegt dat Swifty werd geblackmailed door Ricardo en ViWiRu, in ruil voor strafpunten op Luchtmaniak zou zij een aanwijzing krijgen. Dus hij weet wel hoe ze daaraan is gekomen ::vergroot::.



Dus ik heb maar gelijk acties ondernomen. Brtdm een berichtje gestuurd met "Hallo ik hoor dat Ricardo een aanwijzing van jou heeft gekregen, hoe zit dat?" En ook Swifty heb ik aangeschreven dat ze maar gelijk moet stoppen met stoken, want ik heb dr geen zin in! Die heeft net gereageerd en komt door met de receipts! Ze heeft mij juist enigszins beschermd in dat bondje omdat Ricardo mij wou targetten met de straftijd. Swifty zei dat het geen zin zou hebben door mijn twee aanwijzingen. Ik heb in ieder geval duidelijk gemaakt dat ik tegen Swifty wil winnen door de proeven en niet door de complotten, daar is ze het mee eens. Maar opnieuw valt mister Ricardo weer door de mand hier, want ik was dus, surprise surprise, weer zijn originele target.


Volgens mij ben ik met Brtdm, Hillo en Brent nu een beetje ingedekt. Ik hoop dat wel écht dat we gewoon straks met de sterke puzzelaars naar het einde gaan en de complotten niet teveel impact gaan hebben, maar mocht het nodig zijn, dan ga ik uiteraard niet zonder slag en stoot ten onder ::hypocriet::.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Kandidaten Biechten
« Reactie #14 Gepost op: 16-11-2020, 17:04:02 »
Ik zet deze paar dagen wat minder goed in het spel. Ik weet dat Brent nu ook contact heeft met Dennis. Ik hoop echt dat hij me niet gaat backstabben, want ik geef prioriteit 1 nu aan ons bondje. Brtdm ga ik ook meelozen tot ver, want ik kan het gewoon ontzettend goed met hem vinden, maar een 1 tegen 1 ga ik nooit van Brtdm winnen. Ik ga gewoon proberen zo ver mogelijk te komen en ik kijk wel waar het schip strand. Ik spreek ook af en toe nog met ViWiRu, maar ik ben al blij zat dat ik hem de eerste ronde heb doorgeholpen. Ik ben onzeker over mijn ronde tafel tijd, omdat ik wederom een oliedomme fout maakte. Ik zat er nog heel erg over na te denken om expres de verkeerde kandidaat door te geven voor het Chinese teken en kijken wat de consequenties waren, maar dit heb ik niet gedaan. Ik ga wel lekker met de vlaggen beschrijven en Mrchipie doet het prima.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Kandidaten Biechten
« Reactie #15 Gepost op: 16-11-2020, 17:04:12 »
Biecht week 2 oftewel hoe ik er weer een week tussendoor zwijn zonder enige aanwijzing zelf te hebben verdiend...

Eerst nog een nabrandertje van vorige week.
Ik kreeg een pm van D*N over dat ik aan het stoken was. Hij had gehoord dat ik had gezegd dat hij een bondje met LuchtManiak zou hebben, en hij hoopte dat LuchtManiak niet vanwege dat verkeerde idee was afgevallen.
Ik heb D*N verteld dat ik 2x over hem gesproken heb in pb's met ViWiRu en Ricardo, en ik heb mijn pb's met zijn naam ook doorgestuurd. De eerste keer was toen Ricardo voorstelde om de tijdstraf op D*N in te zetten omdat hij een goeie speler was. Ik heb dat idee in mijn antwoord aan Ricardo juist afgeschoten. De tweede keer noemde ik D*N toen we het hadden over de kans dat LuchtManiak aanwijzingen zou hebben gekregen. Ik had geschreven dat D*N vaak een berichtje stuurt aan nieuwe spelers, maar dat anderen ook de aanwijzing kunnen doorsturen.
Het werd D*N gelukkig al snel duidelijk dat mijn woorden waren verdraaid, en hij gaf aan dat Ricardo degene was die dat deed. Fijn, dan kan ik ViWiRu dus nog vertrouwen, en voel ik me vanaf nu niet meer schuldig over de info die ViWiRu van Ricardo aan mij doorstuurt.

Van LuchtManiak kregen Ricardo en ik overigens een erg sportieve reactie, dat we het goed gespeeld hadden en dat hij ons begreep. Tof! ::ok::

En dan de opdrachten van deze week. Verrekt lastige opdrachten voor mij.

De eerste met de Unesco-foto's en de namen van de steden en landen, pfff... opzoeken mag niet en samenwerken ook niet. De 7 juiste landen heb ik wel gevonden en toen heb ik maar gegokt welke bij welke foto hoorde.
Na afloop bleek dat vier mensen al binnen een uur de juiste oplossing wisten. Vind ik best wel heel erg sterk, zonder opzoeken en samenwerken, eerlijk gezegd.

De tweede opdracht ging over vlaggen. En ongeveer alle meespelende mannen kennen alle vlaggen. En ik amper. Dat werd terecht zo ingeschat door mijn groepje. Ik werd op de inschat-plek gezet en de anderen zouden in duo's spelen.
Ik moest koffers kiezen, en kon aan de hand van wat vlaggen evt een paar makkelijke koffers uitzoeken. Ja en die vlaggen die herkende ik dus al niet. Opzoeken is verboden, dus hup, de eerste 8 koffers gekozen, ik heb er alle vertrouwen in dat mijn team de vlaggen toch wel weet.
En dan blijkt dat het andere team het even goed weet, en dat ik ineens tegen Nys-Fan moet spelen en de juiste werelddelen aan 2 vlaggen moet koppelen. Totale stress! Drie dagen lang de wiki-vlaggenpagina bekeken, maar ik kan dat echt niet allemaal onthouden. Dus gewoon maar heel snel mijn eerste ingeving opgestuurd, en vervolgens na wat langer nadenken een tweede gok. Helaas, Nys-Fan wist het natuurlijk wel bij de eerste gok. Verloren.
Gelukkig hadden Wouterv en Hillo allebei beloofd de aanwijzing te vertellen, dus ik maakte me niet echt zorgen.

Bij de Japanse tekens moest ik de naam van Nys-Fan doorsturen. Alleen was ik blijkbaar zo in paniek over die stomme vlaggenfinale, dat ik dat totaal vergeten ben  :o Ik dacht echt dat ik het opgestuurd had, maar helaas, er staat niets in mijn uitbox. En dus ben ik de sukkel die deze aanwijzing niet krijgt  ::)
Tijdens de opdracht deed Nys-Fan eerst een beetje raar, hij ging er vanuit dat ViWiRu mij de aanwijzing wel zou sturen omdat ik eerlijk had gezegd dat ViWiRu mijn teken had.
Nu wil het geval dat ViWiRu mij binnen ons bondje inderdaad de aanwijzing stuurde. Ongeveer zo van 'dus kanaal is de tweede aanwijzing'. Er natuurlijk vanuitgaande dat ik die aanwijzing zelf ook had gekregen. Dankjewel bondgenoot! Pfieuw!

En nog beter: Ricardo bleek de Unesco-aanwijzing te hebben gekregen en te hebben doorgestuurd aan ViWiRu: Centraal-Amerika. Erg fijn! Alleen met die 2 aanwijzingen denken ViWiRu en ik aan Panama als oplossing. Gezien het thema van de week ligt een land wel voor de hand.

Zowel Hillo als Wouterv houdt zich aan de belofte, zij sturen me de derde aanwijzing: Co&Co
Als dank stuur ik beiden de aanwijzing van Ricardo door. Had Ricardo maar niet mijn woorden richting D*N zo moeten verdraaien  :P
Hillo heeft Co&Co al uitgepuzzeld: Costa Rica en Colombia. De buurlanden van Panama. Dat past dus prima bij de oplossing die ViWiRu en ik al hadden bedacht.

Ik laat het Wouterv voorlopig nog even zelf uitpuzzelen, als hij ook Panama bedenkt als oplossing moeten we wel goed zitten.
Ik geef ViWiRu niet de derde aanwijzing door, hij hoeft niet te weten dat ik nog een ander bondje (of zelfs 2) heb.
De Japanse Puzzel is vrij makkelijk, die los ik snel op. ViWiRu was langzamer, maar hij weet te melden dat Ricardo nog veel langzamer was. Zou toch jammer zijn als hij afvalt, want hij speelt wel fijn informatie door... Nou ja, het wordt toch tijd dat ik eindelijk eens zelf aanwijzingen ga verdienen  ;D
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Kandidaten Biechten
« Reactie #16 Gepost op: 16-11-2020, 17:05:03 »
Goedenavond heren,

Zo, de tweede ronde zit erop. ::zweet::
Waar ik vorige week nog met een vliegende start begon, ging ik deze week iets minder goed van start. Steden koppelen aan landen, kat in het bakkie dacht ik. Nouakchott vond ik wel Papoeaans klinken en bij Jamaica dacht ik dat er vast ergens een haven zou zijn. Jammer, daar ging het al mis. En dan de werelderfgoederen herkennen, hoe dan? Krijgt de jeugd dat tegenwoordig op school? Ik geloof er helemaal niets van dat Brent en de anderen dit toevallig goed wisten te raden... ::ohno::
Maar goed, gelukkig werd ik door Brent ingedeeld in een topteam! Met vlag en wimpel slaagden we en kregen we de meest vage aanwijzing tot nu toe: Co & Co. Huh wat? De softwareontwikkelaar of toch die dameskledingwinkel in Breda? Hier kunnen we natuurlijk helemaal niets mee. :(
Gelukkig was er nog de tweede opdracht met Chinese tekens, waar we voor een keer allemaal eerlijk waren. Ik was tijdens deze opdracht wat op mijn hoede omdat ik Ricardo die mij als grootste concurrent ziet, natuurlijk niet zo maar aan de aanwijzing wilde helpen. Uiteindelijk werd duidelijk dat ik nummer 9 was. En zo konden we allemaal, op één na blijkbaar, het juiste antwoord doorgeven. Kanaal was de tweede aanwijzing. Kijk, dat is al een stuk duidelijker. En aangezien het thema van deze aflevering natuurlijk De Wereld is kom je al snel uit op het Suezkanaal of het Panamakanaal. Maar wat heeft die andere aanwijzing er dan mee te maken? ???
Mijn vermoedens werden pas bevestigd op het moment dat ik van ViWiRu de derde aanwijzing kreeg: Centraal-Amerika. Dus Co & Co slaat waarschijnlijk op Colón en Cocoli, de twee plaatsen die verbonden worden door het kanaal. Ik ga dus voor het volgende sleutelwoord:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

En nu maar weer duimen... ::nieuwsgierig::

::joehoe::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Kandidaten Biechten
« Reactie #17 Gepost op: 16-11-2020, 17:06:09 »
Ah, mijn liefste presentatoren JaccoS Jackson en Vermoljoen Vermeersch, daar ben ik weer! Ik heb gewoonweg de tweede ronde behaald, een hele prestatie al zeg ik het zelf. Helaas hebben we ook van LuchtManiak afscheid moeten nemen, ik had die knul graag beter leren kennen. Hij had me tijdens de vorige ronde nog zo'n lief berichtje verzonden waar hij me veel succes wenste. Graag had ik je beter willen leren kennen, maar het mocht niet baten. Ronde 2 was een spetterende ronde, alles liep gewoon van een leien dakje! Letterlijk elke aanwijzing heb ik gekregen, maar daarover later meer! Ik was zelfs de puzzelmaster van deze ronde. Ik?! Die ene van wie iedereen dacht dat hij als eerste het spel ging moeten verlaten. Weten als aandachtige lezers trouwens nog dat ik vorige keer een bondje had gesloten met Ricardo? Ondertussen is dat uitgegroeid tot een heel sterk bondje, daar ben ik erg blij om! We helpen elkaar goed onderling en geven elkaar mooie tips, we hebben samen weer het sleutelwoord van de week weten te ontcijferen. De week begon goed, namelijk met een berichtje van D*N. Die knul die me heeft zitten backstabben in Big Brother, die ja.  Hij wilt een samenwerking met mij sluiten? Wat schattig! Zullen wij een pact sluiten? Maar natuurlijk D*N! Wij gaan samen een pact sluiten. Vertel me alles wat je weet, dan vertel ik jou helemaal niks!


Nouja, die knul ga ik natuurlijk wel helpen in het begin. Dan kan ik dat later lekker gebruiken opdat hij mij gaat helpen als ik een aanwijzing mis loop. Maar dit bondje zal gebaseerd zijn op niks hoor, ik vermoed dat D*N erg ver zal komen, dus op een bepaald moment zal het ophouden. Daarnaast kreeg ik ook van Nys-fan een kennismakingsbericht, wat een verrassing! Wij hebben wel telefoonnummers uitgewisseld en lopen roddelen over hoe irritant D*N wel niet is, dus misschien zit daar nog groeimarge in met die medebelg. Met D*N roddel ik over hoe irritant Ricardo wel niet is. Ricardo en ik hebben trouwens een valletje opgezet om bij D*N te verdoezelen dat we een bondje hebben. Ricardo ging een wanhopige, valse PM naar zowel mezelf als naar D*N sturen met de vraag om een bondje te vormen. Dus natuurlijk ging ik faken bij D*N van "Oooh kijk wat ik nou vind in mijn PM inbox!" - en iemand liep mooi in het bescheiden valletje. Het bondje met Ricardo gewoon low-profile houden is wel mijn doel voorlopig achter de schermen. Contacten houden met D*N en Nys-fan mocht Ricardo vroeg afvallen is daarnaast ook erg slim. Met dat andere stelletje losers heb ik geen enkel contact, bye! Ik weet ondertussen ook wel dat iedereen gewoon zit samen te werken en ik vermoed dat iedereen ook het sleutelwoord zal vinden. Hopelijk komt daar volgende week een einde aan, want mij hart gaat als een wilde tekeer bij die eliminatieproeven!

Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Kandidaten Biechten
« Reactie #18 Gepost op: 16-11-2020, 17:07:00 »
Nou de opdrachten, héhé. Wat een ge-wel-dige opdrachten, ik heb echt genoten! Als er iets mijn ding is, dan is het aardrijkskunde, vlaggen en talen. Alles wat deze ronde met zich meebracht begeerde mijn gouden hartje. De UNESCODE opdracht was echt mijn ding, tijdens mijn schakeljaar op de universiteit zat ik met erfgoedstudenten die deze dingen letterlijk vanbuiten moesten leren. Ik moest een deel van deze dingen kennen, maar een deel is gewoon goed blijven hangen. Die hoofdsteden koppelen aan de landen was zeker te doen, de foto’s zoeken was pittiger. Ik lach wel om het feit dat sommige mensen gingen klagen dat ze een leeg Google Docs document te zien kregen, dat zal vast de leeftijd zijn van die mensen! Leuke valstrik van onze organisatoren. De foto’s lukte me voor het overgroot deel, mede omdat ik een fervent fan ben van Civilization en daar ook enorm veel dingen van te herkennen waren in de foto’s. Ik heb maar één landje moeten gokken, maar dan is de kans natuurlijk enorm dat ik die ook juist heb. En zo maar, ik werd de enige echte puzzelmaster! Aaf Brandt Corstius zal zo trots op mij als master zijn. Verder was er de opdracht met de Chinese Karakters. Ik vond deze opdracht erg tricky, want ik had verwacht dat iedereen ging liegen. Uiteindelijk loog quasi niemand en met een beetje deduceren kon je dus zien welke tekening van wie was. Natuurlijk was die roze tekening van D*N! Ik vraag me wel nog af wat de consequentie was voor de hele groep als iemand een fout ging maken. Ricardo vertelde me nog dat hij expres een fout zou maken omdat hij nieuwsgierig was, maar dat raadde ik af. We kunnen niet zeker genoeg zijn! Ik moest op zoek naar ViWiRu, had ik nooit geraden als hij het niet had gezegd. De enigen die tot het einde ietwat stil bleven waren Fabiann en ikzelf. Uiteindelijk vond die knul het nodig om mij te exposen, dus ik deed hetzelfde bij hem en verklapte zijn chinees teken. Hoewel je dat ook achteraf makkelijk kon vinden met deduceren, achja. Ik denk dat ik Fabiann echt niet mag onderschatten als tegenstander, want volgens mij is hij mega intelligent.

Als puzzelmaster mocht ik de groepjes maken voor de teamopdracht. Nou, ten opzichte van de vorige teamopdracht ik heb volgens mij enkel D*N naar het andere team verplaatst. Dit zodat ik kon controleren of Ricardo en D*N de waarheid zouden spreken indien mijn team verloor. Ik was best tevreden met mijn rol, ik mocht vlaggen gaan omschrijven en iemand moest het land raden. Ik wou eerst cheaten door elke zin te beginnen met een letter van het corresponderende land, maar dat vond ik zelf wat flauw. Uiteindelijk heeft mijn team gewonnen, en kreeg ik de welverdiende derde aanwijzing! De drie aanwijzingen voor deze ronde zijn “Kanaal”, “Centraal-Amerika” en “Co & Co”. Ricardo en ikzelf gingen meteen aan de slag met de sleutelwoorden. We dachten eerst nog te puzzelen met Mexico en Costa Rica, maar we vonden niet meteen wat we daarmee konden aanvangen. Al snel kwamen we tot de conclusie Panama dat geklemd ligt tussen Costa Rica en Colombia dat allebei met "co" begint. Panama staat bekend om het Panamakanaal (dit is tevens een wonder in Civilization VI, ik raad dit spel iedereen die dit leest aan!) én Panama is een land duidelijk in Centraal-Amerika. Ricardo was nog een beetje aan het kutten met een plaatsje dat Cocoli zou heten dat bij het kanaal ligt, maar het sleutelwoord van deze ronde is in mijn ogen gewoon Panama. Ik hoop van harte dat het juist is, de Japanse puzzel die we moesten doen voor de eliminatieopdracht vond ik erg pittig. Ik was zo dedicated dat ik eerder deze week een heleboel Japanse puzzels heb zitten oplossen en zelfs een app heb geïnstalleerd op mijn telefoon. Achja, alles om maar een beetje een goede score neer te zetten. In ieder geval hoop ik niet dat dit mijn laatste biecht is, want ik vind het veel te leuk! Hopelijk tot volgende week?

PS: Ik heb trouwens die hele Nys-fan echt moeten meesleuren naar het juiste sleutelwoord. Die knul doet zich echt dommer voor dan hij is, een echte Ron Boszhard. Hij dacht dat Trinidad & Tobago het juiste antwoord zou zijn? Honey, dit is de mop van het jaar! Ik ben veel te lief voor iedereen als je het mij vraagt, zoals gewoonlijk natuurlijk x

Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Kandidaten Biechten
« Reactie #19 Gepost op: 16-11-2020, 17:07:40 »
Dit wordt vermoedelijk mijn laatste biecht van het spel. Ik ben zeer onzeker over de ronde tafeltijd. Het was gewoon veel te traag. Ik ben er dus achtergekomen dat onder druk puzzelen niks voor mij is. Ik heb nu in beiden ronde tafelproeven een domme fout gemaakt. Er wordt te veel gedeeld door iedereen, dus ik denk dat iedereen wederom het codewoord heeft. Ik hoop dat daar toch iemand een steekje heeft laten vallen. Ik vrees voor het ergste. Via deze weg wil ik alvast mijn 3 bondjes bedanken, ViWiRu van wie ik gewoon hoopte dst hij aflevering 1 zou doorkomen tussen al het geweld door, Brtdm met wie ik al een goede band had en voorwie ik heb gemold in aflevering 1 en tot slot Brent die zichzelf duidelijk dommer voordoet dan dat hij is, ik ga het spel best missen, maar ik zat uiteindelijk de 2de week er ook iets minder in door drukte op school. Ik wil via deze weg ook de hosts nog even bedanken! Zo jong en toch zo goed een spel vormgegeven. Ik ben trots op mijn medeboeven! Ik ga zeker meeblijven kijken en misschien was al deze drama voor niks en heeft iemand de puzzel nog slechter gemaakt. We shall see!

Oooh wachten jullie op mij?  ;D Ik zal even snel het sleutelwoord doorgeven.

De clues die ik heb zijn:
1. Kanaal, aka het Panamakanaal
2. Centraal Amerika, waar volgens wikipedia maar 5 landen onder horen, easy peasy
3. Co & Co, Costa Rica & Colombia, daar ligt Panama tussenin

Het sleutelwoord is dus: Panama

 ::joehoe::

Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::