Auteur Topic: [CL] Dag 0: Het plan  (gelezen 29923 keer)

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #100 Gepost op: 22-01-2020, 07:59:37 »
We dwalen af, zouden we niet wat meer moeten Focussen?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #101 Gepost op: 22-01-2020, 08:10:43 »
Misschien is het beter om te zeggen dat we random loten tussen de mensen die zich kandidaat hebben gesteld rond 15u?
Het zou ook een beetje stop zijn op het iemand te laten worden die het niet wil...
Dat zou heel stop zijn!

Dus deze zeggen dat ze willen:
Vermoljoen
Linus
mrchipie


Volgens mij is dat alles?
Ik wil niet, ik kom nu pas voor het eerst hier kijken en loop al 6 pagina's achter, dus ik ga vast geen goede snel reagerende directeur zijn...

Daarnaast vind ik brtdm nog een goede optie: al veel online geweest en inhoudelijk proberend een oplossing te zoeken.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #102 Gepost op: 22-01-2020, 08:14:34 »
Ik vind dat gewoon iedereen zelf moet beslissen wat die uiteindelijk stemt.
En als iemand mee wil gaan in mijn idee om gezamenlijk op één willekeurige te stemmen, zodat de potentiële invloed van de overvallers vervalt, dan mag dat. Het is ook nooit de bedoeling geweest dat íedereen dit plan zou volgen.
Ga je liever loten, prima.
Stem je liever op iemand die zich verkiesbaar heeft gesteld, ook goed.
Maak je liever volledig je eigen beslissing, ik houd je niet tegen.
En stem je liever bewust op iemand die absoluut geen directeur wil worden, helemaal top.

Ben ik nog opties vergeten?
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline belg

  • Forumlid
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #103 Gepost op: 22-01-2020, 08:46:24 »
Ben ik het wel mee eens. (Ik snap modulo alleen niet helemaal)

Het aantal gasten en dan steeds 34 er vanaf halen totdat we uitkomen bij een getal onder 34? En dan plus 1?
::ok::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #104 Gepost op: 22-01-2020, 09:06:45 »
Jeetje, nu al 6 blz ver... Maar goed, wie moet er directeur worden. Ik hoef het in ieder geval niet te worden. Net als Robbie zal ook ik niet zo snel kunnen reageren.

Ik zal in ieder geval mijn stem gaan geven aan iemand van wie ik denk dat die het kan zijn. Of het zo iemand wordt, of iemand die zich aangeboden heeft weet ik nog niet, dat beslis ik rond 11 uur wel... Zo heb ik ieder online spel dat ik ooit heb gespeeld gedaan, en doe ik dus nu ook.

Overigens, waarom zou als je via loting random gaat stemmen de kans veel kleiner zijn dat er een overvaller directeur wordt, dan op andere manieren? De kans blijft toch altijd 6/34 dat er een overvaller gekozen wordt? (ja, ik had een gruwelijke hekel aan wiskunde en dat soort vakken..., dus vergeef me mijn vraag) Ik bedoel: als iedereen op dezelfde stemt is de kans 6/34, maar als iedereen op degene stemt die hij wil, is de kans toch ook gewoon 6/34 dat er een overvaller directeur wordt?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #105 Gepost op: 22-01-2020, 09:26:21 »
Ik heb zelf ook geen enorme ambities om directeur te zijn.
Misschien is het een idee om mensen tot 15:00 de tijd te geven om hun zegje te doen, dan een lijstje te maken van mogelijke directeuren, en vervolgens kiest ieder voor zich op wie hij stemt?  :)
I will follow my inner gold

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #106 Gepost op: 22-01-2020, 09:32:53 »
Overigens, waarom zou als je via loting random gaat stemmen de kans veel kleiner zijn dat er een overvaller directeur wordt, dan op andere manieren? De kans blijft toch altijd 6/34 dat er een overvaller gekozen wordt? (ja, ik had een gruwelijke hekel aan wiskunde en dat soort vakken..., dus vergeef me mijn vraag) Ik bedoel: als iedereen op dezelfde stemt is de kans 6/34, maar als iedereen op degene stemt die hij wil, is de kans toch ook gewoon 6/34 dat er een overvaller directeur wordt?
De redenering erachter is dat de overvallers elkaar kennen en dus mogelijk kunnen afspreken om iemand van hen af te vaardigen. Dat zijn dan al zeker 5 stemmen op dezelfde persoon (niet 6 want de 6e overvaller kan niet op zichzelf stemmen), terwijl de rest van de stemmen dan misschien te verspreid is om meer dan 5 stemmen bij elkaar te krijgen.

Dus op die manier is de kans groter dat het een overvaller wordt. Aan de andere kant worden de stemmen dan bekend gemaakt, zien we meteen welke 5 op de directeur gestemd hebben en dan kunnen we één voor één de overvallers en als laatste de directeur eruit stemmen.  ;D

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #107 Gepost op: 22-01-2020, 09:40:50 »
Volgens mij hebben we inmiddels al wel genoeg verwarring gezaaid en chaos gecreëerd dat de overvallers op ong. 4 verschillende personen gaan spreiden.
Doen ze dat niet, dan komen we daar wel achter.  ::jaja::
Dus het maakt al niet zo gek veel meer uit op wie je stemt.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #108 Gepost op: 22-01-2020, 09:46:18 »
De redenering erachter is dat de overvallers elkaar kennen en dus mogelijk kunnen afspreken om iemand van hen af te vaardigen. Dat zijn dan al zeker 5 stemmen op dezelfde persoon (niet 6 want de 6e overvaller kan niet op zichzelf stemmen), terwijl de rest van de stemmen dan misschien te verspreid is om meer dan 5 stemmen bij elkaar te krijgen.

Dus op die manier is de kans groter dat het een overvaller wordt. Aan de andere kant worden de stemmen dan bekend gemaakt, zien we meteen welke 5 op de directeur gestemd hebben en dan kunnen we één voor één de overvallers en als laatste de directeur eruit stemmen.  ;D

als dit gebeurd trek ik me terug ::rofl::

maar moeten we onze stem versturen via pm voor wie we de directeur wordt? of voor wie we dood willen hebben?
chipsverslaafde <3

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #109 Gepost op: 22-01-2020, 09:49:22 »
als dit gebeurd trek ik me terug ::rofl::

maar moeten we onze stem versturen via pm voor wie we de directeur wordt? of voor wie we dood willen hebben?

Er gaat deze dag niemand dood. Ik heb enkel een stem per PM nodig wie je als bankdirecteur wil!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #110 Gepost op: 22-01-2020, 09:56:09 »
Oh no.... meteen 6 paginas.

Zo'n eerste stemming is toch redelijk random....immers, we weten nog niks van elkaar. Zoveel maakt het trouwens nou ook weer niet uit wie er in dit stadium van het spel de leider is.

Ik ga straks eens nadenken hoe ik ga bepalen op wie ik ga stemmen
Wit is ook een kleur!

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #111 Gepost op: 22-01-2020, 10:04:10 »
iedereen gaat toch stemmen op wie die wil, maar denk wel dat mensen moeten aangeven of ze directeur willen worden ja of nee anders wordt zometeen iemand die het niet wilt zijn directeur.
chipsverslaafde <3

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #112 Gepost op: 22-01-2020, 10:08:50 »
Het is sowieso het handigst om op iemand te stemmen die het wil worden. Ik neem aan dat die in ieder geval de tijd hebben om vaak online te komen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #113 Gepost op: 22-01-2020, 10:11:02 »
Eens  ::jaja::

Het is sowieso het handigst om op iemand te stemmen die het wil worden. Ik neem aan dat die in ieder geval de tijd hebben om vaak online te komen.
Frankje Lapi

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #114 Gepost op: 22-01-2020, 10:18:41 »
indd, ik persoonlijk ben nu ziek en heb bijna geen school/werk nu dus dat is wel handig
chipsverslaafde <3

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #115 Gepost op: 22-01-2020, 10:24:31 »
Zet je naam hierbij als je bankredacteur wil worden. Dan is het lekker overzichtelijk  ::ok::

1.
2.
3.
4.
5.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #116 Gepost op: 22-01-2020, 10:27:47 »
Zet je naam hierbij als je bankredacteur wil worden. Dan is het lekker overzichtelijk  ::ok::

1. mrchipie
2.
3.
4.
5.

dan ben ik bij deze de eerste :)
chipsverslaafde <3

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #117 Gepost op: 22-01-2020, 10:36:10 »
Zet je naam hierbij als je bankredacteur wil worden. Dan is het lekker overzichtelijk  ::ok::

1. mrchipie
2. vermoljoen
3. linus
4.
5.

Die 2 hadden al eerder aangegeven directeur te worden...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #118 Gepost op: 22-01-2020, 10:50:41 »
Ik vind het een totale inbreuk op mijn persoonlijke integriteit dat mijn naam ZONDER hoofdletter geschreven wordt!

Ik eis hierdoor volledig terecht dat ik bankdirecteur mag worden en dat iedereen op mij stemt
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #119 Gepost op: 22-01-2020, 10:52:38 »
Linus er zijn meer meer mensen dan alleen jij die het willen zijn! dus doe even normaal en rustig danku
chipsverslaafde <3