Auteur Topic: [CL] Dag 0: Het plan  (gelezen 29686 keer)

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #60 Gepost op: 21-01-2020, 22:21:00 »
Nooit de film 'Circle' gezien? Dat werkt dus sowieso niet.
Die film heb ik afgelopen kerstvakantie nog gezien, en het deed mij er ook aan denken :D

Het loten vind ik toch geen probleem. Ik heb er even over nagedacht en ik denk dat de persoon die burgemeester wordt pas echt invloed krijgt als hij/zij een heel aantal rondes doorkomt. Zo vaak zal een gelijke stand ook niet voorkomen.

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #61 Gepost op: 21-01-2020, 22:28:23 »
Het maakt opzich ook niet heel veel uit of de directeur overvaller of gegijzelde is. Ik denk zelfs dat de overvallers de focus van directeur zijn nu nog niet willen hebben. Maar ze hebben wel het meeste invloed. Deze invloed zal je overigens niet terugzien, zo slim zijn ze wel. Dus ik wil voorkomen dat we nu een tactiek verzinnen waarbij we denken informatie te kunnen achterhalen, terwijl dat in de praktijk niet zo zal zijn.

Ik begin liever volledig blanco.
Om 23:30 zal ik in ieder geval een screenshot maken van het aantal gasten op dit forum. Vervolgens haal ik steeds 34 af van dat getal totdat het onder de 34 belandt. Hier tel ik 1 bij op. Dit getal komt overeen met iemand uit de deelnemerslijst. Dit zal dan 'de absolute willekeurige' zijn. Niemand heeft hier invloed op.

Dan is het ieder voor zich of hij hierop wil stemmen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #62 Gepost op: 21-01-2020, 22:35:36 »
@Brtdm Huh oké dus jij beslist nu met ongeveer 5 anderen dat we dit gaan doen?  ???

De helft heeft nog niet gereageerd en we hebben nog bijna een dag, waarom hebben we zo veel haast?
Frankje Lapi

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #63 Gepost op: 21-01-2020, 22:37:34 »
Nee, het is ieder voor zich of hij vervolgens op deze persoon wil stemmen. Daar kunnen we later ook nog over discussiëren. Maar dan hebben we alvast iemand, waarvan we kunnen aantonen dat dit 100% willekeurig is.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #64 Gepost op: 21-01-2020, 22:38:07 »
Die film heb ik afgelopen kerstvakantie nog gezien, en het deed mij er ook aan denken :D

Het loten vind ik toch geen probleem. Ik heb er even over nagedacht en ik denk dat de persoon die burgemeester wordt pas echt invloed krijgt als hij/zij een heel aantal rondes doorkomt. Zo vaak zal een gelijke stand ook niet voorkomen.
Ik dacht nog: we kunnen de bankdirecteur nog meer invloed ontnemen door af te spreken dat bij een gelijke stand, de uitgekozen personen een spel Steen Papier Schaar Des Doods o.i.d. te laten spelen. De verliezer moet dan door de bankdirecteur als slachtoffer worden gekozen. Dat kan werken tot aan de laatste rondes, dan kan de bankdirecteur gaan revolten.

Kijk, we moeten niet van het hele spel één grote loterij gaan maken, maar waarom zouden wij ons lot in het handen laten leggen van de bankdirecteur, als wij tevens de macht hebben om die bankdirecteur te laten we doen wat wij van hem eisen?
Sky might be falling but remember you can fly

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #65 Gepost op: 21-01-2020, 22:40:41 »
Nee, het is ieder voor zich of hij vervolgens op deze persoon wil stemmen. Daar kunnen we later ook nog over discussiëren. Maar dan hebben we alvast iemand, waarvan we kunnen aantonen dat dit 100% willekeurig is.

Maar waarom nu al iemand random kiezen? Hoezo dit hele random-plan nu al doorvoeren? We zijn 2,5 uur bezig en de helft heeft zijn zegje nog niet kunnen doen, misschien is er iemand met een beter plan?  ???
Frankje Lapi

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #66 Gepost op: 21-01-2020, 22:42:26 »
Maar waarom nu al iemand random kiezen? Hoezo dit hele random-plan nu al doorvoeren? We zijn 2,5 uur bezig en de helft heeft zijn zegje nog niet kunnen doen, misschien is er iemand met een beter plan?  ???

Ik stem op jou. Is dat een plan? ;D

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #67 Gepost op: 21-01-2020, 22:43:12 »
Ik heb alvast gestemd op onze Smash kampioen
en whoosh, weg is de Focus ::joehoe::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #68 Gepost op: 21-01-2020, 22:45:04 »
Het maakt weinig uit of ik nu met een random naam kom of morgen. Willekeurig is willekeurig.

En bovendien weten degenen die alleen morgenochtend tijd hebben dan ook op wie ze kunnen stemmen als ze voor plan 'absolute willekeurige' gaan.

Als mensen liever iets anders doen, dan mag dat natuurlijk.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #69 Gepost op: 21-01-2020, 22:48:33 »
Hierom speel ik graag spelletjes met jullie, als ik met andere mensen weerwolven speel is het meestal zo van "Nou, wie wil burgemeester zijn? Jij? Iedereen mee eens?" "Sure." "Mij best."

Hier wordt er tenminste eerst een uitgebreid debat gevoerd. ;D
Sky might be falling but remember you can fly

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #70 Gepost op: 21-01-2020, 22:49:57 »
Oh, ik zit normaal ook altijd wel 3 uur te debatteren over wie er burgemeester mag worden..  :P
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #71 Gepost op: 21-01-2020, 22:55:07 »
Ik stem op jou. Is dat een plan? ;D

Liever niet  ::rofl::

En bovendien weten degenen die alleen morgenochtend tijd hebben dan ook op wie ze kunnen stemmen als ze voor plan 'absolute willekeurige' gaan.
Hm ik vind het nog steeds oneerlijk voor de personen die er niet zijn, maar fine ik zal stoppen met zeuren  ;D go for it, denk alleen niet dat de mensen die morgen pas online komen het heel chill vinden als je al een naam op gooit, en zeker niet als het één van hun namen is.  :-*
Frankje Lapi

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #72 Gepost op: 21-01-2020, 22:55:35 »
We zijn begonnen en al vier pagina's verder ::) Was ook wel te verwachten met 34 man.

Ik hoef niet perse burgemeester te worden.  ::jaja::

Edit: bankdirecteur  :-X
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #73 Gepost op: 21-01-2020, 22:59:09 »
Niemand gaat voor mij bepalen op wie ik stem, dat kies ik lekker zelf! Maar jullie moeten wel op mij stemmen, trouwens want ik ben de beste bankdirecteur van het kabouterdorp
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #74 Gepost op: 21-01-2020, 23:02:30 »
Liever niet  ::rofl::

Ik stem ook wel voor Frank ::ok::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #75 Gepost op: 21-01-2020, 23:05:35 »
Niemand gaat voor mij bepalen op wie ik stem, dat kies ik lekker zelf! Maar jullie moeten wel op mij stemmen, trouwens want ik ben de beste bankdirecteur van het kabouterdorp

Jij bent nu al mijn favoriet, wat een fantastische pf in combinatie met die tekst  ::bravo::

Ik stem ook wel voor Frank ::ok::
Ik wil helemaal geen directeur zijn  ::ohno:: dus oprecht liever niet  :P
Frankje Lapi

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #76 Gepost op: 21-01-2020, 23:08:27 »
Ik heb gehoord van een trouwe bron dat je alle pizza's uit de diepvries had gestolen van een vegan studentenhuisgenootje! Zo slecht kan alleen een overvaller zijn
Op pizza's zit kaas, wat niet vegan is. Conclusie: vegan huisgenootje verdiende het ::jaja::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #77 Gepost op: 21-01-2020, 23:09:10 »
Ik beloof dat ik als toekomstige bankdirectrice even goed met het geld om zal gaan als Anne-Marie in WidM



Ik heb gehoord van een trouwe bron dat je alle pizza's uit de diepvries had gestolen van een vegan studentenhuisgenootje! Zo slecht kan alleen een overvaller zijn
Gadver, ik ga toch geen beschimmelde vegan pizza stelen!!
« Laatst bewerkt op: 21-01-2020, 23:11:00 door Linus »
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #78 Gepost op: 21-01-2020, 23:24:50 »
Vegetarische kaas schat
Nog erger, zou strafbaar moeten worden ::jaja::


 :-* :-*
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #79 Gepost op: 21-01-2020, 23:25:37 »
Hallo menschen!

Zo, We zijn begonnen. Helaas veel later thuis dan verwacht. Morgen weer aan der arbeit, dus ik zal morgen alles bijlezen en inhoudelijk reageren. Zin an! ::bravo::