Auteur Topic: [CL] Dag 1: De taakverdeling  (gelezen 50988 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #240 Gepost op: 23-01-2020, 18:19:36 »
Allemachtig, een dag werken om die verrekte kluis open te krijgen, en we zijn alweer 12 bladzijden verder...

Maar wie nu te vertrouwen, en wie sturen we naar buiten?
De enige die ik zeker vertrouw is mezelf, maar verder? Bij Daisy en Lucy heb ik op dit moment zeker geen negatieve vibes.
Brtdm? Ik weet het niet, maar op dit moment geef ik hem een klein voordeel aangezien je als overvaller toch niet zo in de kijker wil lopen. Al zitten er wel wat haken en ogen aan zijn plan. Het is leuk om uiteindelijk te zien wie de ziener vertrouwt en wie niet, maar hoe weet je dan zeker wie de ziener heeft gezien? Degene die vertrouwt wordt? Of degene die niet vertrouwt wordt. En stel dat de ziener pas heel ver in het spel gepakt wordt, kan het al te laat zijn om eventuele overvallers te pakken.
Linus? Ik mag zijn manier van spelen absoluut niet, maar of dat hem overvaller maakt? Ik weet het niet.

In wie ik minder vertrouwen heb op dit moment? In ieder geval SpacyColours en Focus. Bij Spacy heb ik op dit moment een gevoel dat hij overal in meeloopt en bij Focus eigenlijk eender. Van beiden helpen hun posts nog niks bij de zoektocht naar de overvallers. Daarnaast ook Mrchipie bij wie ik het idee krijg dat hij ons subtiel in bepaalde richtingen probeert te sturen. Weg van eventuele overvallers... (zoals Frank al zei: Jacco; zou Mrchipie overvaller zijn, is de kans zeker aanwezig dat Jacco dat dan ook is) Vooralsnog neig ik naar een van deze 3 voor mijn stem van vanavond.

PS: ik ga zeker niet op een inactieveling stemmen. Dat heb ik nog nooit gedaan bij een Weerwolven-spel, en zal ik ook ditmaal dus niet doen. Als ik eerlijk ben heb ik dat altijd zonde van mijn stem gevonden, zeker gezien de gevolgen van uiteindelijk meermaals niet stemmen.
De enige die een voordeel hebben bij het stemmen op een inactieveling zijn de overvallers. Immers, hoeven zij niet bang te zijn het slachtoffer te worden. En een gemiddelde wolf zal nooit een inactieveling gaan voorstellen om te lunchen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Molduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • keep calm and be happy’s
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #241 Gepost op: 23-01-2020, 18:24:32 »
Een beetje teruglezend zijn er dus diverse opties waarop we kunnen stemmen maar eigenlijk weten we dus niks??

Statistisch gezien is de kans het grootste dat we, als we een niet-actieveling uitkiezen (dit moment dus Molebuster als ik het goed lees), we een gegijzelde vermoorden. Echter als Molebuster niet meer gaat reageren, zijn we die morgen/overmorgen alsnog kwijt oftewel gratis kill voor de overvallers :(

Ik kan mij wel in deze mening vinden.

Maar op wie ik zal gaan stemmen weet ik nog niet.
deelnemer WIDMO 18 :)

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #242 Gepost op: 23-01-2020, 18:24:50 »
Allemachtig, een dag werken om die verrekte kluis open te krijgen, en we zijn alweer 12 bladzijden verder...

Maar wie nu te vertrouwen, en wie sturen we naar buiten?
De enige die ik zeker vertrouw is mezelf, maar verder? Bij Daisy en Lucy heb ik op dit moment zeker geen negatieve vibes.
Brtdm? Ik weet het niet, maar op dit moment geef ik hem een klein voordeel aangezien je als overvaller toch niet zo in de kijker wil lopen. Al zitten er wel wat haken en ogen aan zijn plan. Het is leuk om uiteindelijk te zien wie de ziener vertrouwt en wie niet, maar hoe weet je dan zeker wie de ziener heeft gezien? Degene die vertrouwt wordt? Of degene die niet vertrouwt wordt. En stel dat de ziener pas heel ver in het spel gepakt wordt, kan het al te laat zijn om eventuele overvallers te pakken.
Linus? Ik mag zijn manier van spelen absoluut niet, maar of dat hem overvaller maakt? Ik weet het niet.

In wie ik minder vertrouwen heb op dit moment? In ieder geval SpacyColours en Focus. Bij Spacy heb ik op dit moment een gevoel dat hij overal in meeloopt en bij Focus eigenlijk eender. Van beiden helpen hun posts nog niks bij de zoektocht naar de overvallers. Daarnaast ook Mrchipie bij wie ik het idee krijg dat hij ons subtiel in bepaalde richtingen probeert te sturen. Weg van eventuele overvallers... (zoals Frank al zei: Jacco; zou Mrchipie overvaller zijn, is de kans zeker aanwezig dat Jacco dat dan ook is) Vooralsnog neig ik naar een van deze 3 voor mijn stem van vanavond.

PS: ik ga zeker niet op een inactieveling stemmen. Dat heb ik nog nooit gedaan bij een Weerwolven-spel, en zal ik ook ditmaal dus niet doen. Als ik eerlijk ben heb ik dat altijd zonde van mijn stem gevonden, zeker gezien de gevolgen van uiteindelijk meermaals niet stemmen.
De enige die een voordeel hebben bij het stemmen op een inactieveling zijn de overvallers. Immers, hoeven zij niet bang te zijn het slachtoffer te worden. En een gemiddelde wolf zal nooit een inactieveling gaan voorstellen om te lunchen.
ik duw niemand een richtig op/in ik geef gewoon mijn verdenkingen en welke hints en aanwijzingen heb gevonden. en als ik mensen in een richting duw doet iedereen dat in principe
chipsverslaafde <3

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #243 Gepost op: 23-01-2020, 18:29:13 »
Is er van de mensen die veel ervaring hebben met Weerwolven iemand die ooit met zo'n grote groep heeft gespeeld? / misschien ervaringen kan delen over hoe zo'n spel in de beginfase is gegaan?

Wat zijn daarin de scenario's geweest?
- Inactieve iemand wegstemmen?
- Ieder voor zich bepalen?
- Mensen laten kiezen uit een groep verdachten?

Want ik heb het gevoel dat we de ideale oplossing qua stemgedrag niet vinden zo.
Ik heb inderdaad eens met zo'n groot spel gespeeld. Daar ging het, als ik het me nog goed kan herinneren net als hier. Veel ideeën, steeds weer wisselende ideeën. En ook daar wilde de een stemmen op een inactieveling, en de ander niet. Ik weet wel dat uiteindelijk iedereen voor zichzelf bepaalde wie ze weg wilden stemmen. Vraag me niet meer of de inactieveling weg werd gestemd, want dat weet ik eerlijk gezegd niet meer. Sowieso hebben we nooit zoiets gedaan als stemmen uit een groep verdachten. Überhaupt kan ik me niet herinneren dat we dat op die site ooit gedaan hebben. En wat inactievelingen aangaat: in de meeste gevallen werd de inactieveling niet weggestemd, maar gewoon na verloop van tijd uit het spel gehaald door de spelleiding.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #244 Gepost op: 23-01-2020, 18:33:41 »
Ik blijf nogsteeds bij m'n stem op Molebuster met dezelfde reden als sommigen ook hebben, hij heeft inmiddels gereageerd maar draagt verder niets bij.

Ik zou t zonde vinden om mensen die daadwerkelijk meedenken meteen te willen wegstemmen omdat ze toevallig het oneens zijn met je, want aan deze meedenkers hebben we later in het t spel veel meer dan inactivelingen (mits het burgers zijn).

Heeft verder niks te maken met het feit dat Lucy en ik samen op de wc gespot zijn. Denk niet dat de spelleiders zo'n duidelijke hint erin stoppen die bepaalde spelers meteen uitschakeld. T feit dat ik zelf een normale gegeizelde (burger) ben en niet door Cupido ben geraakt versterkt dit gevoel.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #245 Gepost op: 23-01-2020, 18:34:18 »
Hooooi ::zwaai::

Zo ik heb alles (globaal) doorgelezen. Ik heb op dit moment een paar verdachten:

- Swifty: eigenlijk heeft Mollenmania mr daarvan overtuigd met zijn verhaal. Heel raar, die switch van tactiek ineens.
- mrchipie: eerst vertrouwde ik hem, maar dat is veranderd. Hoe hij gelijk in de verdediging schoot en een ander heul verdacht ging maken (Lucy viel door de mand??  ::)) , vond ik verdacht.
- Dikkecontroleur. We zeiden dat we hem als inactieveling wilden wegstemmen en poef: daar was ie dan. Ineens actief en mensen dwalen van zijn spoor af...

Nu nog kiezen  :-\\

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #246 Gepost op: 23-01-2020, 18:34:30 »
ik duw niemand een richtig op/in ik geef gewoon mijn verdenkingen en welke hints en aanwijzingen heb gevonden. en als ik mensen in een richting duw doet iedereen dat in principe
Dat weet ik, maar de manier waarop jij dat doet komt op mij anders over dan de meeste andere spelers dat doen. Zo ook recent je reactie op Lucy. Juist door haar (in mijn ogen terechte) felle reactie zou ik haar eerder voor dit moment richting goed willen zetten.
Zoals het er nu voorstaat zal mijn stem gaan naar Mrchipie…

________
PS: morgenochtend zal ik een uur eerder opstaan aangezien ik zo voor de rest van de avond offline ga. Ik ben doodmoe na een zware werkdag...
« Laatst bewerkt op: 23-01-2020, 18:38:14 door LdHmolletje »
Ich bin ein Bärliner!

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #247 Gepost op: 23-01-2020, 18:55:09 »
@  mrchipie

Even een huishoudelijk verzoek mbt quotes.
Kunnen we de quotes beperkt houden?

In de zin dat als je reageert op een bericht die net gepost is je dit met @naam kan doen.

En als je reageert op een grote post van iemand je het de quote kan editten waarbij je het voor jouw reactie onnodige deel verwijderd waardoor de quote tot een paar regels teruggebracht is,

Scheelt mij weer scrollen op mijn telefoon 👍

Idem voor het niet het plaatsen van plaatjes. @Linus
« Laatst bewerkt op: 23-01-2020, 18:56:49 door DikkeControleur »
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #248 Gepost op: 23-01-2020, 18:56:29 »
Vanuit het niets zegt Jacco iets over een onderbuikgevoel mbt mij, en dan zoekt iemand anders er een argument bij en dan ben ik ineens verdacht? Heel raar vind ik dit.
Waarom in hemelsnaam gaat Jacco ineens een willekeurige naam noemen mbt wie hij niet vertrouwt? Om de aandacht van zichzelf af te leiden?

Ik neem aan dat je hiermee op mijn verdenking aan jouw adres doelt. Dat was mijn eigen verdenking heeft niks met Jacco zijn onderbuikgevoel te maken, dus hoe je daarbij komt?

En Jann heeft wel al wat gezegd. Gisteravond volgens mij.

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #249 Gepost op: 23-01-2020, 19:00:25 »
Ik vind het niet makkelijk! Zo liegen via chatten is veel makkelijker dan het liegen door te praten. Heb al een paar keer getwijfeld om m'n stem aan te passen, maar ik ga toch bij mijn eerste gedachte blijven toen ik m'n stem verstuurde.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #250 Gepost op: 23-01-2020, 19:01:39 »
Dat weet ik, maar de manier waarop jij dat doet komt op mij anders over dan de meeste andere spelers dat doen. Zo ook recent je reactie op Lucy. Juist door haar (in mijn ogen terechte) felle reactie zou ik haar eerder voor dit moment richting goed willen zetten.
Zoals het er nu voorstaat zal mijn stem gaan naar Mrchipie…

________
PS: morgenochtend zal ik een uur eerder opstaan aangezien ik zo voor de rest van de avond offline ga. Ik ben doodmoe na een zware werkdag...

Ik vind dat Ldh wel erg gemakkelijk iemand op goed zet vanwege een felle reactie. En zeker geen negatieve vibes bij Daisy? Hoezo dat dan? Die heeft nauwelijks wat gezegd.
Krijg dan toch een twijfel of chip en lucy niet 2 goedjes zijn die tegen elkaar in gaan en Ldh het hier alvast voor Lucy opneemt mocht ze gelyncht worden en goed blijken.


Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #251 Gepost op: 23-01-2020, 19:11:20 »


________
PS: morgenochtend zal ik een uur eerder opstaan aangezien ik zo voor de rest van de avond offline ga. Ik ben doodmoe na een zware werkdag...


Je weet dat de deadline vanavond 21 uur is?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #252 Gepost op: 23-01-2020, 19:11:30 »
Linus? Ik mag zijn manier van spelen absoluut niet, maar of dat hem overvaller maakt? Ik weet het niet.
Excuse you?! Het is niet MIJN schuld dat jij zo'n supersaaie speler bent!

IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #253 Gepost op: 23-01-2020, 19:14:19 »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #254 Gepost op: 23-01-2020, 19:15:50 »
Nou ja... deze ronde is er niet echt veel informatie..... hopelijk kunnen we de volgende ronde wat meer :-)
Wit is ook een kleur!

Online belg

  • Forumlid
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #255 Gepost op: 23-01-2020, 19:19:53 »
Nou ja... deze ronde is er niet echt veel informatie..... hopelijk kunnen we de volgende ronde wat meer :-)

Nog meer pagina's om te analyseren.  ::ok::  :-X

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #256 Gepost op: 23-01-2020, 19:21:09 »
yep... inderdaad, de hele stemming zal wel geanalyseerd worden  ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #257 Gepost op: 23-01-2020, 19:32:00 »
Het verhaal van dag 2 komt rond 21:30 uur online ::bravo::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #258 Gepost op: 23-01-2020, 19:37:32 »
Ik kan al wel vast melden dat ik vandaag niet zo lang online blijf als andere dagen.  Dus jullie zullen het even zonder Directeur moeten doen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #259 Gepost op: 23-01-2020, 19:41:38 »
Focus legt de focus op de tekst van de spelleiding..... Waarom? Bij weerwolven is het toch juist de bedoeling dat de spelleiding zich niet met het spelverloop bemoeit? ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!