Auteur Topic: [CL] Dag 2: Eerste slachtoffer  (gelezen 51246 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #160 Gepost op: 24-01-2020, 13:24:29 »
Ik denk dat het goed is om voor deze stemming op iemand te stemmen die niet op MoleBuster heeft gestemd. Natuurlijk kunnen er heus wel overvallers op MoleBuster gestemd hebben, maar naar mijn idee was het echt niet superduidelijk en het lijkt me toch in ieder geval niet logisch dat ze met meer dan 2 of zo op hem gegaan zijn. Stel dat ze met z’n allen op Mb gegaan zouden zijn dan hebben ze toch eigenhandig hun eigen teamgenoot vermoord?

Dus, ik denk dat er bij de Mb stemmers max 2 van 14 overvaller zijn en bij de niet Mb stemmers 4 van 17. Dan is de kans dat we bij de niet mb stemmers de juiste raken groter.

Enigszins mee eens, alleen dan ben je het meer op kansberekening aan het doen, terwijl op een MB stemmer stemmen nog een redenering achter zit. Ik wil ook niet op een niet-MB stemmer stemmen als de enige motivatie is dat de kans gewoon groter is dat er bij de anderen een overvaller zit.

Want dan kunnen we ook zeggen: er zijn meer mannen dan vrouwen in eht spel, laten we dus een man stemmen, dan is de kans groter dat het een overvaller is.
Bij wijze van spreken.


Maar goed, ik heb ook pas na de feiten bijgelezen. Eerst opgezocht wie er uit lag en dat waren MB en Bjorn en dan alle posts bijgelezen. Misschien klinkt het dan al veel duidelijker dat het MB ging worden. Dus mijn mening is daarin mogelijks gekleurd. Voor mij leek het, toen ik het terug las en al wist, wel duidelijk welke kant het op ging.

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #161 Gepost op: 24-01-2020, 13:24:45 »
omdat ik op lucy stemde ben ik wolfs? ik zat nog zoals je later zag te twijfelen op wie ik ging stemmen maar ik ging toch op mn gevoel stemmen en dat was lucy

Ja, je vloog op dag 1 alle kanten op. Dat gaat vandaag een stuk beter.

Je staat in de eindconclusie ook niet als verdacht!
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #162 Gepost op: 24-01-2020, 13:30:18 »
Ja, je vloog op dag 1 alle kanten op. Dat gaat vandaag een stuk beter.

Je staat in de eindconclusie ook niet als verdacht!
iknow iknow wilde alleen nog effe reageren erop voor de rest super goed overzicht trouwens.
alleen zit nog erg te twijfelen op wie ik ga stemmen
chipsverslaafde <3

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #163 Gepost op: 24-01-2020, 13:31:32 »
 ::joehoe::

Ik was gister/vandaag een ontspannen nachtje weg. Toen had ik tussendoor inderdaad wel tijd om even casual op andere dingen te reageren, maar niet meteen 15 pagina's bij te lezen. ::rofl:: Had met dat vooruitzicht daarom eergisteravond al mijn stem uitgebracht op een inactieveling.

Maar nu doe ik weer gezellig mee hoor. >:D

Ik vind Lucy onverdacht, want de cupidotheorie. Mensen die op Molebuster gestemd hebben vind ik ook niet verdacht. Mensen die tegen het stemmen op Molebuster waren zijn wel verdacht.

Verder vraag ik me af of we niet iets uit de teksten kunnen halen over de karakters van iedereen en de reden waarom ze in de bank waren. Gijzelingen willen bijvoorbeeld niet bepaald hard aan het werk toch? Dat lijkt me eerder een uitspraak van een overvaller.
...if one only remembers to turn on the light.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #164 Gepost op: 24-01-2020, 13:35:35 »
Ik ben het wel met Nieky eens dat LdH raar doet. Hij komt ook anders op me over dan tijdens andere forumspellen.

@Mollenmania wat was jouw reden om vorige ronde op LdH te stemmen?

Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #165 Gepost op: 24-01-2020, 13:37:08 »
Ik vind vooral dat Jacco heel makkelijk met alle winden mee waait. Toen DC vanochtend met het mooie lijstje/overzicht kwam, waarin de_witte bij de verdachten stond, besloot Jacco gelijk te roepen dat hij op de_witte gaat stemmen  ???

Vond ik opvallend. En nee mrchipie, ik heb niks tegen je, was gewoon een grapje van die toneelles  ;D
Frankje Lapi

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #166 Gepost op: 24-01-2020, 13:54:45 »
@Mollenmania ja ik vraag maar wat anderen denken want schijnbaar word ik zelf enorm verdacht als ik mensen verdacht ga maken ;D

Dat kwam omdat je verdenking op Frank + directeurstem elkaar tegensprak en het meevaren op chipie mogelijk wolfs was. Dus niet zo gek dat daar op gereageerd wordt toch?

Ik vind Lucy onverdacht, want de cupidotheorie. Mensen die op Molebuster gestemd hebben vind ik ook niet verdacht. Mensen die tegen het stemmen op Molebuster waren zijn wel verdacht.

Niet per se tegen jou gericht, maar Lucy op goed zetten vanwege cupidotheorie is te kort door de bocht. Het kan ook zijn dat Lucy overvaller is en de overvallers Bjorrn wilden lunchen om Lucy te testen of ze koppel was, want een overvaller-gegijzelde koppel speelt niet voor de overvallers.
Verder vind ik het ook kort door de bocht dat je Molebuster stemmers allemaal meteen niet verdacht vind.

@Mollenmania wat was jouw reden om vorige ronde op LdH te stemmen?

Ik ben ook zometeen offline. Mijn  stem gaat toch naar Ldh, zijn redenen om Lucy en Daisy niet negatief te noemen vind ik vreemd. En daarbij is hij de zoveelste die op chipie meespringt. Lucy en Swifty hou ik goed in de gaten. Valt me op dat Swifty niet reageert op inhoudelijke beschuldiging maar wel klaagt over onderbuikgevoel en zich verdedigt met ‘ik kom toch altijd over als wolf’.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #167 Gepost op: 24-01-2020, 13:58:41 »
Dikke kont roleur, waarom stemde jij op Robbie?
Sky might be falling but remember you can fly

Offline belg

  • Forumlid
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #168 Gepost op: 24-01-2020, 14:01:09 »
Hoezo? Hij kan het gedaan hebben om na de stemming (als hij die overleefd had) te zeggen van ja waarom zou ik op een gegijzelde stemmen die toch al door de overvallers weggestemd wordt.
Mocht Bjorrn een groepsverdachte zijn, dan had hij inderdaad dit argument gehad om zich in te dekken. Nu heeft hij als enige op Bjorrn gestemd en dat valt dus op.

Of zijn stem was bedoeld als een lunchverzoek aan de spelleiders of zo.
Dat is ook een optie  ::rofl::  Het tegenovergestelde van een mogelijk meesterplan.

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #169 Gepost op: 24-01-2020, 14:01:38 »
Omdat ik alleen met actieve spelers door wil. Het enige dat ik doe is aftasten. Kijken wat anderen willen vinden om een open discussie op gang te brengen in plaats van gezwam over Pokémon en andere zaken ;) 


Ik snap je redenatie aan de ene kant wel, maar aan de andere kant denk ik dat die 'losse' stemmen (dus 2 op Swifty, 1 op mij, 1 op Robbie, 1 op ldh en 1 op Bjorrn) juist een soort afleiding zouden kunnen zijn, omdat nu vooral de mensen die stemden op Molebuster juist onder de loep liggen als zijnde ofwel juist burger ofwel juist weerwolf, en door een random stem op iemand te gooien is het makkelijk om buiten die discussie te blijven
I will follow my inner gold

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #170 Gepost op: 24-01-2020, 14:15:38 »
Misschien heeft MoleBuster wel aangegeven aan de andere overvallers dat hij te druk is met andere zaken? Iemand had toch een bericht gevonden waarin hij dat zei?

Ik wil hier toch nog even op terug komen. Het zou me niks verbazen als MoleBuster aan de andere overvallers voor heeft gesteld om hem eruit te spelen om zo vertrouwen te winnen, omdat hij toch te weinig tijd had voor dit spel.

Als dit gebeurd is, zou het betekenen dat het overzicht van DC dus juist niet klopt. Maargoed, dat weten we natuurlijk niet... echter sluit ik deze theorie niet uit. Het zou me echt niks verbazen.
Frankje Lapi

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #171 Gepost op: 24-01-2020, 14:18:29 »
Overigens vind ik MV inderdaad ook opvallend - niet om nu direct het vuur op MV te openen - maar MV heeft wel vaker dat hij zogenaamd niet met forumspellen meedoet, en dan af en toe casual tussendoor iets zegt, en dan blijkt hij uiteindelijk toch wel mee te doen. Ik bespeur iets van dit nu ook weer: hij zegt af en toe iets, maar houdt zich redelijk op de achtergrond. Terwijl hij normaal best fanatiek kan zijn. Dat zorgt er bij mij voor dat ik hem een plusje geef voor overvaller.

Daar komt de theorie van Miek nog bij, waar ik me wel in kan vinden.
...if one only remembers to turn on the light.

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #172 Gepost op: 24-01-2020, 14:19:10 »
Dikke Controleur, waarom stemde jij op Robbie?

An sich had ik m'n stem - zonder naam - al aangekondigd. (post 196 en 244)
Ik ging voor een speler die wel actief was maar niets toevoegde. Een type speelstijl om te voorkomen dat je als 'inactief' bekend staat, maar ook nergens wrijving creeert.

Daarnaast wou ik niet mee gaan met de stemmen op MoleBuster omdat ik echt niet had verwacht dat een inactieve een overvaller zou kunnen zijn. Mijn ervaring is dat juist burgers zijn.

Ik selecteerde Robbie uit die groep spelers obv van die ene post dat hij niet naar hints wou zoeken omdat ze te cryptisch zijn.

Je moet toch wat op dag 1 heh.

Anyways m'n stem van vandaag wordt een stuk beargumenteerder zoals je al hebt kunnen zien met m'n analyse.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2020, 14:23:19 door DikkeControleur »
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #173 Gepost op: 24-01-2020, 14:30:19 »
Ik vind LdH heel opvallend in deze analyse

- Hij noemt dat hij nooit op inactieven stemt (wolfs)
- Hij noemt zonder argumentatie mensen die hij vertrouwt (hoezo dan?)
- Hij valt mij aan met foutieve wiskundige benaderingen.

Mijn stem gaat denk ik naar hem. Het enige wat ik eng vind is dat ie ziener kan zijn en zo wellicht de genoemde mensen vertrouwt?

Hij kan als ziener nooit al 2 mensen bekeken hebben ten tijde van die uitspraak dus blijft vreemd. Als hij ziener was en iemand van hen bekeken heeft had hij 1 naam moeten noemen en niet 2, want daar hebben we alsnog niks aan.

Vanwaar trouwens de vraag naar de ziener? Daar zijn vooral de overvallers in geïnteresseerd.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #174 Gepost op: 24-01-2020, 14:32:41 »
Je wilt de ziener niet kwijtraken, dus lijkt mij niet verdacht ::ohno::

@Frank: dus wat stel je voor?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #175 Gepost op: 24-01-2020, 14:33:34 »
Overigens vind ik MV inderdaad ook opvallend - niet om nu direct het vuur op MV te openen - maar MV heeft wel vaker dat hij zogenaamd niet met forumspellen meedoet, en dan af en toe casual tussendoor iets zegt, en dan blijkt hij uiteindelijk toch wel mee te doen. Ik bespeur iets van dit nu ook weer: hij zegt af en toe iets, maar houdt zich redelijk op de achtergrond. Terwijl hij normaal best fanatiek kan zijn. Dat zorgt er bij mij voor dat ik hem een plusje geef voor overvaller.

Daar komt de theorie van Miek nog bij, waar ik me wel in kan vinden.
Dit raakt werkelijk kant noch wal. Je doelt nu op de Forumquiz zeker? ben dus een overvaller omdat ik 1 of 2 keer heb gezegd niet mee te doen aan een forumspel waar ik wel aan meedeed? Ik En op de achtergrond? Volgens mij hoor ik bij de mensen die hier best wel wat berichten heeft geplaatst en actief meespeelt.

Volgens mij ben jij meer op de achtergrond geweest dan ik :P Dit is voor mij eerder een plusje voor jou als mogelijke overvaller ;)
« Laatst bewerkt op: 24-01-2020, 14:36:26 door MollenvangR-Art »

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #176 Gepost op: 24-01-2020, 14:34:23 »
Dat kwam omdat je verdenking op Frank + directeurstem elkaar tegensprak en het meevaren op chipie mogelijk wolfs was. Dus niet zo gek dat daar op gereageerd wordt toch?

Nee hoor klopt :) Ik zal maar niet nog eens gaan uitleggen hoe het echt zit. Anyway inmiddels heb ik wel aangegeven wat ik zelf verdacht vind. Zou jij nog eens op LdH stemmen?
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #177 Gepost op: 24-01-2020, 14:44:10 »
Mijn stem is weg. Op één uit m'n top 4.
Ben verder vandaag niet meer zo veel online, maar probeer wel te lezen.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #178 Gepost op: 24-01-2020, 14:44:24 »
Overzicht belangrijke momenten uit de verhaaltjes:

Dag 0
- Het lied Lights Out van Royal Blood

Dag 1
- D*N stond naast Focus en fluisterde: ‘ik ben echt blij dat jij er ook bent, jou kan ik vertrouwen’.
- Nieky en L Lawliet liepen samen naar de hoofdingang om de grote poorten in de gaten te houden. Zij waren namelijk de twee sterkste en grootste van de lotgenoten.
- Nieky had al meteen indruk gemaakt op L Lawliet omdat hij voor hem in de rij stond.
- Hij begreep dat Nieky een grote schuld had en geld nodig had. De bankmedewerker wilde geen lening geven en de woede was duidelijk zichtbaar.
- Een zware stem bulderde: ‘dit gaat nooit werken jongens. We moeten eens goed nadenken hoe we dit gaan laten werken. Dit kost energie en levert weinig op’. Het bleek al snel de stem te zijn van Linus. Ondanks dat Linus een stoere man leek, was het eigenlijk een zorgzame en lieve man. Hij kwam namelijk naar de bank om geld te storten op de rekening van zijn dochter. Zijn dochter zat namelijk in Zuid-Afrika en was beroofd tijdens haar vakantie en had geen geld voor een retourticket naar huis.
- Enkelen herkende hem, omdat hij de gevallen Focus had opgeraapt toen ze viel en haar enkel had omgezwikt.
- Plots was er wat paniek, Lucy en Bjorrn hadden zich teruggetrokken in de toiletten. Lucy was immers aanwezig in de ECB om te solliciteren voor een nieuwe job. Ze was net bedrogen geweest door haar voormalig vriendje en gooide haar leven helemaal om. Bjorrn werkte namelijk net als stagiair bij de ECB. Liefde maakt blind (zeker in dit geval) en Lucy wilde per se samenwerken met haar loverboy.
- MollenvangR-art, hij droeg onder zijn oranje pak een voetbalshirt. Hij was verslaafd aan voetbal, hoe zou hij deze dagen zonder voetbal kijken kunnen overleven?
- Ook Nieky was in sportoutfit. Hij was een fervent wielrenner en had nog een wielertruitje van US Postal aan, hij was immers te gierig om een nieuw te kopen. Nieky werd naar de bank gelokt met het excuus dat ook Marcel Kittel vandaag zou langs komen, maar helaas…
- Het lied Ten Feet Tall van Afrojack

Dag 2
- De_Witte had zijn teddybeer niet bij, dus hij deed zeker geen oog dicht.
- MollenvangR-art droomde dan weer weg over hoe zijn favoriete club: Manchester United hun glorietijd beleefde.
- ‘Swifty en Daisy kunnen jullie het slachtoffer naar buiten dragen? Ik zie dat jullie zich nog wat op de achtergrond gehouden hebben, nu mogen jullie als eerste zonlicht binnenlaten!
- Mrchipie, Hautoa en B&W, jullie geven dekking’.
- Het lied van Luke Bryan: Drink A Beer.
Frankje Lapi

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #179 Gepost op: 24-01-2020, 14:48:14 »
Dat is precies wat ik bedoelde, dankjewel!  ::bravo::
...if one only remembers to turn on the light.