Auteur Topic: [CL] Dag 2: Eerste slachtoffer  (gelezen 51234 keer)

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #200 Gepost op: 24-01-2020, 16:25:50 »

Is er trouwens iemand die iets met mijn hint kan over de Red Devils? Zit daar iets in of zwam ik? Voordat deze pagina's ondergesneeuwd raakt.


Ik vind het wel een omweg, van Man U naar de rode duivels. Ik zou dat verband nooit gelegd hebben (want ik ken die bijnaam niet). Ik geloof niet dat Belg overvaller is, gezien zijn reacties. En als Convans en Mitchkox Robbie een beetje kennen is een voetbalhint naar hem niet zo logisch.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #201 Gepost op: 24-01-2020, 16:27:10 »
Ik kan verklaren waarom mijn stem uitging naar Molebuster. De afgelopen dagen had ik het erg druk en had dus ook geen tijd om alles helemaal door te lezen. Ik heb het globaal doorgelezen en zag meerdere keren Molebuster voorbij komen dat er op hem gestemd zou worden. Vanwege de tijd heb ik dus ook op hem gestemd maar puur omdat ik het heel druk had en zag dat er meer mensen op hem zouden gaan
Thanks voor je verduidelijking!  ::ok::

MV: Hautoa viel me ook op inderdaad. Hopelijk krijgen we nog reactie van Hautoa, haha.

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #202 Gepost op: 24-01-2020, 16:32:01 »
Daisy en ik kunnen dus tegen zonlicht, zijn geen weerwolven. En de andere 3 wellicht ook niet (afhankelijk van in hoeverre ze in het licht moeten komen om dekking te geven).
Dat denk ik niet, zo makkelijk maken Convans en Mitchkox het ons niet hoor  ;)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #203 Gepost op: 24-01-2020, 16:37:36 »
Thanks voor je verduidelijking!  ::ok::

MV: Hautoa viel me ook op inderdaad. Hopelijk krijgen we nog reactie van Hautoa, haha.
Hoop ik ook ja :) fijn dat ik niet de enige ben. En misschien hebben straks ook wel verduidelijking van die kant  ::jaja::


Ik vind het wel een omweg, van Man U naar de rode duivels. Ik zou dat verband nooit gelegd hebben (want ik ken die bijnaam niet). Ik geloof niet dat Belg overvaller is, gezien zijn reacties. En als Convans en Mitchkox Robbie een beetje kennen is een voetbalhint naar hem niet zo logisch.
Hmm, kan je zeker gelijk in hebben. Is denk misschien ook wel ook niks. Al weet ik niet of er nog meer Belgen in deze speelgroep zitten? Denk dat voetbalhint los van de persoon zou staan. Maar is misschien ook wel ver gezocht :P Mitch en Convans zijn wel allebei sportgekken, dus in dat opzicht zou het nog wel kunnen.

Daisy en ik kunnen dus tegen zonlicht, zijn geen weerwolven. En de andere 3 wellicht ook niet (afhankelijk van in hoeverre ze in het licht moeten komen om dekking te geven).
Deze vind ik dan ook weer te voor de hand liggend/vergezocht. Ik zie in jullie geen wolf op het moment eigenlijk, maar dit is meer van dekking geven in de zin niet beschoten willen worden. We spelen natuurlijk overvallers, niet met wolven :P maar wel creatief gevonden an sich  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 24-01-2020, 16:39:46 door MollenvangR-Art »

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #204 Gepost op: 24-01-2020, 16:45:46 »
Ik vind vooral dat Jacco heel makkelijk met alle winden mee waait. Toen DC vanochtend met het mooie lijstje/overzicht kwam, waarin de_witte bij de verdachten stond, besloot Jacco gelijk te roepen dat hij op de_witte gaat stemmen  ???

Ik kom hier weer even op terug. Ik heb dit vanmiddag gepost en Jacco gaat hier nu niet inhoudelijk op in, vermoedelijk omdat de aandacht hier niet op te vestigen. Ik had besloten om te wachten op een reactie, maar hij reageert nu wel op een ander en niet hierop. Gezien het feit dat hij in de vorige ronde wel semi-actief was maar niks toevoegde en vooral de aandacht op anderen vestigde, stem ik denk ik op Jacco.
Frankje Lapi

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #205 Gepost op: 24-01-2020, 16:52:14 »
Uhm Swifty weerwolven zijn geen vampiers he ;D
En idd wat al gezegd is, we spelen met overvallers niet met weerwolven. Ik zou eerder zeggen dat een van die 5 wsl wel een overvaller is om de controle te houden?
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #206 Gepost op: 24-01-2020, 16:56:24 »
Ik kom hier weer even op terug. Ik heb dit vanmiddag gepost en Jacco gaat hier nu niet inhoudelijk op in, vermoedelijk omdat de aandacht hier niet op te vestigen. Ik had besloten om te wachten op een reactie, maar hij reageert nu wel op een ander en niet hierop. Gezien het feit dat hij in de vorige ronde wel semi-actief was maar niks toevoegde en vooral de aandacht op anderen vestigde, stem ik denk ik op Jacco.
Wat had ik moeten zeggen dan?
« Laatst bewerkt op: 24-01-2020, 17:01:22 door Jacco :) »

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #207 Gepost op: 24-01-2020, 17:03:13 »
En Robbie :P (zijn er misschien nog wel meer?) Zitten ook mensen bij hier die ik niet ken :P (en mocht ik gekilld worden door de overvallers, kwam ik dan te dichtbij de oplossing van deze hint? :P)
Ik ben ook een Belg :-)
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #208 Gepost op: 24-01-2020, 17:07:39 »
Misschien dat ze dit even verder kan verklaren waarom ze dit vindt:
Mensen die op Molebuster gestemd hebben vind ik ook niet verdacht. Mensen die tegen het stemmen op Molebuster waren zijn wel verdacht.

Haha, dan verdenken we lekker elkaar. ;D

Mijn opmerking was volgens mij niet heel gek en werd geloof ik ook al door anderen genoemd. Heel simpel: Molebuster was een overvaller, en overvallers stemmen niet op elkaar, ze zijn al met zo weinig. Dat is misschien heel kort door de bocht, maar hey, we moeten deze zoektocht toch ergens beginnen - ergens moeten we voorbarige conclusies trekken om ergens te komen (al zou het een verkeerde conclusie kunnen zijn).

Ik vind jou verdacht, zoals ik eerder al aangaf, maar ik ga nog niet op je stemmen. Voornamelijk omdat er nog niet veel anderen zijn die jou ook genoemd hebben als overvaller. Maar ik hou je in de gaten.  ;)

Ik stem nu op iemand waarvan ik denk dat er nog meer op gaan stemmen, en die ik zelf ook verdacht vind: mrchipie. Om de redenen die anderen ook al genoemd hebben.
...if one only remembers to turn on the light.

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #209 Gepost op: 24-01-2020, 17:09:25 »
Ik blijf erbij dat ik denk dat (sommige) weerwolven op Molebuster hebben gestemd om zich minder verdacht te laten lijken.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #210 Gepost op: 24-01-2020, 17:11:43 »
Om even te reageren op de Dikke Controleur: je doet je naam zeker eer aan door alles van gisteren eens na te lopen. Ik waardeer je inzet ook zeker. Toch ben ik het niet helemaal ermee eens. Je maakt redeneringen zoals “dit is (on)wolfs omdat ik weet dat ik burger ben”. Dat is oncontroleerbaar voor iedereen behalve jij, dus niet zo objectief en het haalt het totaal van je lijst onderuit.
Ook, en dit vind ik nog belangrijker, trek je veel te snel conclusies aan het begin. Iedereen kan het ermee eens zijn geweest om op een inactieve te stemmen, ook de overvallers. Je geeft wel aan wie er allemaal onwolfs zijn volgens jou, terwijl het pas zou moeten tellen vanaf het moment dat MoleBuster werd genoemd. Ook dit vind ik dus twijfelachtig, omdat een overvaller gerust voor de inactieve kon zijn gegaan, omdat Molebuster helemaal niet in het vizier lag.
Daarom kan ik zelf dan ook vrij weinig met je eindscores en je 4 verdachten.


Overigens kan mijn stem voor vanavond nog naar iedereen gaan. Mensen afstrepen of verdenken vind ik in deze fase van het spel erg ingewikkeld. We zien van elkaar nog te weinig (en van sommigen al helemaal). Ik ga nog maar eens het een en ander nalezen.

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #211 Gepost op: 24-01-2020, 17:11:47 »
Uhm Swifty weerwolven zijn geen vampiers he ;D
En idd wat al gezegd is, we spelen met overvallers niet met weerwolven. Ik zou eerder zeggen dat een van die 5 wsl wel een overvaller is om de controle te houden?


Ook een goeie mogelijkheid.

Zo zouden we alle groepjes in de verhalen moeten bijhouden: in ieder groepje dat ergens heen wordt gestuurd zou minstens 1 overvaller moeten zitten...
Keep calm and eat chocolates!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #212 Gepost op: 24-01-2020, 17:12:52 »
Haha, dan verdenken we lekker elkaar. ;D

Mijn opmerking was volgens mij niet heel gek en werd geloof ik ook al door anderen genoemd. Heel simpel: Molebuster was een overvaller, en overvallers stemmen niet op elkaar, ze zijn al met zo weinig. Dat is misschien heel kort door de bocht, maar hey, we moeten deze zoektocht toch ergens beginnen - ergens moeten we voorbarige conclusies trekken om ergens te komen (al zou het een verkeerde conclusie kunnen zijn).

Ik vind jou verdacht, zoals ik eerder al aangaf, maar ik ga nog niet op je stemmen. Voornamelijk omdat er nog niet veel anderen zijn die jou ook genoemd hebben als overvaller. Maar ik hou je in de gaten.  ;)

Ik stem nu op iemand waarvan ik denk dat er nog meer op gaan stemmen, en die ik zelf ook verdacht vind: mrchipie. Om de redenen die anderen ook al genoemd hebben.
Haha  ::rofl:: inderdaad, maar ja dat is ook het spel.

Dankje voor je verduidelijking  ::ok:: We keep an eye on eachother  ::vergroot::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #213 Gepost op: 24-01-2020, 17:14:12 »
11/32 stemmen zijn binnen.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #214 Gepost op: 24-01-2020, 17:14:34 »
Ik stem nu op iemand waarvan ik denk dat er nog meer op gaan stemmen, en die ik zelf ook verdacht vind: mrchipie. Om de redenen die anderen ook al genoemd hebben.
heb je uberhaupt wel iets gelezen van vandaag? want dan zou je gezien hebben dat er veel dingen zijn gezegd waar je kan zien dat ik het niet ben! en zag dat mensen mij niet meer verdachten of een beetje.
was vandaag ook iets stiller en stuur veel hints etc dat zou een overvaller nooit doen.

maar als je wilt stemmen op mij sure maar dan gaat er een gijzelaar uit. en dit is mn eerste spel had er zo zin in :(
chipsverslaafde <3

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #215 Gepost op: 24-01-2020, 17:17:29 »
heb je uberhaupt wel iets gelezen van vandaag? want dan zou je gezien hebben dat er veel dingen zijn gezegd waar je kan zien dat ik het niet ben! en zag dat mensen mij niet meer verdachten of een beetje.
was vandaag ook iets stiller en stuur veel hints etc dat zou een overvaller nooit doen.

maar als je wilt stemmen op mij sure maar dan gaat er een gijzelaar uit. en dit is mn eerste spel had er zo zin in :(

Dat je jezelf steeds zo ontzettend aan het verdedigen bent en aan het indekken bent, zorgt bij mij juist voor een alarmbelletje.  ::rofl::
...if one only remembers to turn on the light.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #216 Gepost op: 24-01-2020, 17:23:08 »
Daar moet ik toch even op reageren, want iedereen die beschuldigd wordt wordt verdedigt zichzelf ;)
Ik geef toe dat de manier waarop chip t doet niet heeeel handig is maar okee
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #217 Gepost op: 24-01-2020, 17:24:14 »
Wat had ik moeten zeggen dan?
Iets. Ik vind het raar dat je niet inhoudelijk reageert op mijn uitleg over waarom ik jou verdacht vind, en wel op de mogelijke hint die Swifty gevonden had. Vind ik vreemd.

Daar moet ik toch even op reageren, want iedereen die beschuldigd wordt wordt verdedigt zichzelf ;)
Well,
Jacco dus niet.  ::)
Frankje Lapi

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #218 Gepost op: 24-01-2020, 17:27:23 »
Hahahaha true that
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #219 Gepost op: 24-01-2020, 17:27:38 »
Dat je jezelf steeds zo ontzettend aan het verdedigen bent en aan het indekken bent, zorgt bij mij juist voor een alarmbelletje.  ::rofl::
ik verdedig mezelf? net als iedereen en dan ben ik opeens verdacht ::rofl::
trouwens de dingen waar mensen mij verdacht door vonden heb ik gelijk recht getrokken door bv minder hard te zijn en minder te praten.
Daar moet ik toch even op reageren, want iedereen die beschuldigd wordt wordt verdedigt zichzelf ;)
Ik geef toe dat de manier waarop chip t doet niet heeeel handig is maar okee
ik verdedig me toch net als iedereen? ik ben autistisch dus misschien heb ik het niet door hoor
chipsverslaafde <3