Auteur Topic: [CL] Dag 2: Eerste slachtoffer  (gelezen 51238 keer)

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #260 Gepost op: 24-01-2020, 19:56:16 »
Trouwens, ik ben wel benieuwd van Lucy en Swifty waarom ze mij zo anders vinden spelen dan anders?
Ik ook. Ik snap het niet, maargoed. Als jij de meeste stemmen ontvangt, en je blijkt geen overvaller te zijn, weten we genoeg  ;)
Frankje Lapi

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #261 Gepost op: 24-01-2020, 19:57:08 »
Ik heb gestemd op de_witte, want zijn posts  vind ik tot nu toe het meest wolfs.  Ik vind dat hij op dag 1 Molebuster lijkt te beschermen

Ik heb helemaal niemand beschermd, en ook niemand beschuldigd. Alleen aangehaald dat in de eerste ronde er maar weinig informatie is. En dat ik niet verwachtte dat een slechterik inactief was... dat laatste had ik kennelijk fout of hebben de slechteriken bewust slim gespeeld
Wit is ook een kleur!

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #262 Gepost op: 24-01-2020, 19:57:45 »
mijn stem is gewoon tactisch nu.
chipsverslaafde <3

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #263 Gepost op: 24-01-2020, 19:59:06 »
Daarbij, voor de zoveelste keer (zucht...) ging het er mij bij deze 'cijfertjes' alleen maar om aan te duiden dat men niet zo makkelijk de MB-stemmers moest gaan vertrouwen,

Daar ben ik het dan weer helemaal mee eens  ::ok::
You'll never walk alone

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #264 Gepost op: 24-01-2020, 20:04:27 »
Ik ook. Ik snap het niet, maargoed. Als jij de meeste stemmen ontvangt, en je blijkt geen overvaller te zijn, weten we genoeg  ;)

Dat is dan ook wel weer heel kort door de bocht ::)
Het zou best kunnen dat LdH een burger is maar je moet je stem toch ergens op baseren? Ik kan dat als burger toch nooit zeker weten :P
Ik vind LdH gewoon anders overkomen dan anders. Veel feller, veel actiever en hij begon ineens over wiskunde ???
Zou ook goed kunnen komen doordat hij blijkbaar op een ander forum heel veel weerwolven gespeeld heeft, maar is alsnog opvallend.

Voeg daar de punten die Nieky heeft genoemd bij en daar baseer ik mijn stem op. That’s all.

Ik ben tenminste eerlijk, ik word een beetje moe van al die mensen die hier zeggen “nou ik heb gestemd op iemand die dit en dat en zus en zo”. Lekker duidelijk ::rofl::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #265 Gepost op: 24-01-2020, 20:10:39 »
Pff 14 pagina's bijlezen ... ik vind het wel jammer dat we juist in het weekend minder actief doorspelen want juist dan heb ik tijd. Maar goed snap het ook weer wel (het is immers weekend.

 ik probeer er even wat uit te halen ...

Dit soort uitspraken zijn apart. Ik krijg echt het idee dat jullie ons helemaal weg van de MB-stemmers wil halen.
Niet dat ik perse op iemand van die groep zal gaan stemmen, maar ik hou ze zeker gewoon in de gaten.
Daarbij; ik weet weinig van wiskunde, maar wiskundig gezien is de kans op een overvaller te stemmen bij de MB-stemmers toch juist groter dan bij de groep stemmers op iemand anders?

Dat zeggen ze niet. Uiteraard is de kans aanwezig dat er tussen de MoleBuster stemmers minimaal 1 overvaller zit best aanwezig, zeker de enorme hoeveelheid stemmen, maar met zoveel kandidaten is de kans dat groter dat je een goed persoon wegstemt. Nieky en anderen hebben daar gewoon een goed punt IMO.

Dit zijn de mensen die niet heel veel zeggen.

20. Daisy

Dit doe ik niet bewust, ben alleen maar beschikbaar vlak voor de stemming dus heb ik weinig invloed. Fijn dat de deadline vanavond iets later ligt, dan kan ik misschien nog wat inbrengen. (Tsja dit kan ook verdacht klinken, maar het is echt zo ;))

DC's analyse is ook wel interessant, ga ik - mocht ik de komende stemming en nacht overleven nog even extra naast de andere topics teruglezen.

LdH heeft geen duidelijke uitleg gegeven waarom hij mij vertrouwt. Ik vind het typisch zo'n wolven/overvaller uitspraak om twee namen te noemen. Ik lees meer mensen die op LdH gaan stemmen, dus ik ga - tenzij er zo nog wat gebeurd, denk ik wel in mee. ::jaja::

Overzicht belangrijke momenten uit de verhaaltjes:

Dag 0
- Het lied Lights Out van Royal Blood

<knip>

Kijk hier hebben we wat aan.  ::ok::

Daarnaast vind ik dat er in deze topics veel ruis voorkomt, nietszeggende post met lange citaten en gifjes die helemaal niks toevoegen... ruis zorgt ervoor dat je dingen mist, dus kan ook verdacht zijn ...

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #266 Gepost op: 24-01-2020, 20:12:08 »
Ik vertrouw het niet dat nu heel veel spelers opeens op ldh gaan, waaronder mensen die zelf niks toevoegen als een TimvDons en Molduck.

Nu ldh heeft uitgelegd waarom hij daisy en lucy noemde snap ik het wel beter ook al ben ik het niet eens met de reden on lucy op minder negatief te zetten (felheid).

Iemand die ik extreem op de achtergrond vind is Kaaasje. Zij is met dit spel altijd fanatiek en veel aanwezig, maar nu niet. Het is al dag 2 en nog altijd geen echt duidelijke post met eigen mening.

Daarnaast zoals ik eerder vandaag aangaf valt Hautoa me op. Ze gaat 2 keer enorm kort door de bocht (alle mb stemmers zijn te vertrouwen, en Lucy zal wel goed zijn) en dekt zich alvast in “we moeten toch ergens beginnen”. Verder zegt ze wel die groep vind ik verdacht en die groep niet maar noemt verder geen namen behalve chipie. Die ik nog steeds niet verdenk en zie als makkelijk lynchtarget voor de overvallers.

Kaaasje heb jij nog wat te zeggen?

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #267 Gepost op: 24-01-2020, 20:25:15 »
Ik stem voor vandaag op D*N. De reden daarachter is vooral een buikgevoel. Hij heeft veel berichten geplaatst in de discussie zonder op de voorgrond te zijn. Dat past dus bij het idee dat een overvaller probeert niet een opvaller te zijn. Zijn toevoeging van dag 0 in drie woorden: gifje-pizza-pokemon. Afgelopen dagen is er wel inhoud in zijn berichten, en zegt hij ook goede dingen, maar lukt het hem op de een of andere manier om niemand tegen te spreken en niet op te vallen. Ik denk ook dat D*N het overvallerbestaan heel goed af zou gaan, omdat hij in elk tactische forumspel al een van de besten is, daarbij zou dit een makkie zijn ;D

Ik begrijp zelf ook dat deze onderbouwing niet van hoog niveau is. Het komt dus meer uit het gevoel dat ik kreeg waardoor ik naar woorden ging zoeken.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #268 Gepost op: 24-01-2020, 20:28:16 »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #269 Gepost op: 24-01-2020, 20:31:20 »
nog een uurtje spannend :)
chipsverslaafde <3

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #270 Gepost op: 24-01-2020, 20:31:34 »
Nouja zeg! GIF’s, pizza en Pokémon zijn de fundamenten van het leven hoor  :-*
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #271 Gepost op: 24-01-2020, 20:40:53 »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #272 Gepost op: 24-01-2020, 20:43:22 »
Ik neig te gaan stemmen op Swifty. Vind haar wel erg 'kijk mij, ik ben geen wolf' overkomen, zoals ook met die 'hint' van de mensen die zonlicht nodig hebben, en dat daar uit moet blijken dat ze geen wolf is. Zat ook wel een beetje op Mollenvanger, omdat ie inderdaad wel veel vraagt en de discussie draaiende houdt, maar daarin zelf nooit heel concreet wordt. Dus ehm, ja dat nu.
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #273 Gepost op: 24-01-2020, 20:46:05 »
Zo, ik heb alles bijgelezen. Ik ga op dit moment voor Mollenmania. Gisteren om 17:21 was hij degene die de aandacht probeerde te verleggen naar Lucy toen Molebuster een paar keer achter elkaar genoemd werd

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #274 Gepost op: 24-01-2020, 20:46:38 »

Daarnaast zoals ik eerder vandaag aangaf valt Hautoa me op. Ze gaat 2 keer enorm kort door de bocht (alle mb stemmers zijn te vertrouwen, en Lucy zal wel goed zijn) en dekt zich alvast in “we moeten toch ergens beginnen”. Verder zegt ze wel die groep vind ik verdacht en die groep niet maar noemt verder geen namen behalve chipie. Die ik nog steeds niet verdenk en zie als makkelijk lynchtarget voor de overvallers.

Ik zeg niet dat mensen wel of niet te vertrouwen zijn, ik zeg of ik ze wel of niet verdacht vind door een bepaalde actie. Dat is iets heel anders. Ik vertrouw op dit moment namelijk niemand.

EDIT: verdacht vinden staat niet gelijk aan niet vertrouwen / niet verdacht vinden staat niet gelijk aan vertrouwen.
...if one only remembers to turn on the light.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #275 Gepost op: 24-01-2020, 20:52:27 »
Zo, ik heb alles bijgelezen. Ik ga op dit moment voor Mollenmania. Gisteren om 17:21 was hij degene die de aandacht probeerde te verleggen naar Lucy toen Molebuster een paar keer achter elkaar genoemd werd

Doe jij mee? :o

Ik zeg niet dat mensen wel of niet te vertrouwen zijn, ik zeg of ik ze wel of niet verdacht vind door een bepaalde actie. Dat is iets heel anders. Ik vertrouw op dit moment namelijk niemand.

EDIT: verdacht vinden staat niet gelijk aan niet vertrouwen / niet verdacht vinden staat niet gelijk aan vertrouwen.

Feit blijft dat je een hele groep wegzet als verdacht en een andere als niet verdacht. Dat is kort door de bocht ;)

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #276 Gepost op: 24-01-2020, 20:53:54 »
Feit blijft dat je een hele groep wegzet als verdacht en een andere als niet verdacht. Dat is kort door de bocht ;)
Dat zal ik zeker niet ontkennen. ;D
...if one only remembers to turn on the light.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #277 Gepost op: 24-01-2020, 21:19:58 »
Hehe bijgelezen. En nu heb ik nog ruim een half uur om na te denken op wie ik wil gaan stemmen. (als dit gepost wordt en jij dit leest al wat minder..)

Ja mensen ik had ook gehoopt wat actiever te zijn met schema's en dingen en ik vind dit een fantastisch spel maar met werk en ander bezigheden kan het ook wel eens druk zijn. En als je dan eenmaal achter loopt met lezen, haal je dat ook niet zomaar in. Volgens mij ben ik ruim een uur bezig geweest met bijlezen... en nu moet ik nog gaan nadenken. Ik voel de druk...

Ik zie niet zo dat als molebuster was blijven leven zijn stem op Bjorn verdacht was. Ik zie zijn stem vooral als een we hebben niet zo veel aan zijn stem als hij dood gaat. Dat geeft mij het idee dat hij zelf het idee had dat hij dood zou gaan. Maar goed dit is al wel door meerdere gezegd in vergelijkbare vorm en hebben we dus nu niks meer aan.

Ik vind verschillende dingen verdacht:
- Ik vond Swifty wat verdacht onder meer omdat ze in het verhaal zichzelf en Daisy vrij pleitte ahv vampieren die niet tegen licht kunnen maar het dan wolven noemen. <ik ga nu even mijn mond houden om de overvallers niet op ideeën te brengen>. Swifty's andere berichten terug gekeken en geeft me geen goed gevoel, maar ook weer niet zo dat ik denk, ik stem op haar.
Ik vind het vrij pleiten van Swifty naar Daisy toe dan op een of andere manier ook verdacht naar Daisy toe. Maar uit haar berichten heb ik nog niet iets heel geks kunnen ontdekken (behalve in het meegaan op ldh)
- Ik vind Jann verdacht omdat hij Swifty om o.a. bovenstaande reden verdacht vind (haha, ironisch dus vind ik mensen die hetzelfde denken verdacht  ::rofl:: )
-


Wat ik minder verdacht vind:
- Belg. Stemde Lucy en dat triggerde mij om wat posts van hem na te lopen. Klinkt helder.
- Mollenmania Met deze opmerking over ldh was ik het eens, ongeacht of ik LDH verdacht vind (en zijn wiskunde van geen kanten klopt, maar goed dat is niet per se overvallerig) dus ging ik even terugzoeken op het forum wie ldh noemde. Maakt hem voor mij minder verdacht.
- Lucy, om reden dat Bjorn dood is en cupido dingen. Maar goed, kan natuurlijk ook strategie zijn om zichzelf vrij te pleiten aangezien meerdere mensen haar daardoor niet meer zo verdenken.

Ik post alvast want aaarg... zo ga ik niet snel genoeg om voor half 10 een keuze te maken.


edit: overigens dit is totaal geen verdachte lijstje of zoiets. Maar ik ging gewoon wat mensen af en schreef mijn gedachtes er over op, maar vanwege tijdsdruk kan ik niet genoeg mensen af gaan naar mijn zin.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #278 Gepost op: 24-01-2020, 21:23:17 »
Ik heb ook gestemd!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #279 Gepost op: 24-01-2020, 21:23:58 »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human